• abernas

    Vím, že se to tu v minulosti párkrát probíralo, ale je to už docela dlouho a od té doby jistě přibyli uživatelé, kteří si rám z Číny nechali poslat a tak se chci zeptat:

    Co říkáte na současnou kvalitu těchto rámů a vyplatí se o nich vůbec přemýšlet?

    Např. tento mendiz a nebo tento. Ale zajímá mě to teď spíš v teď jen v obecné rovině. Hlavně zkušenosti těch, co měli tu odvahu a utratili 10 tisíc za tak nejistou věc. Díky

    0 0
    • tromboonen  

      Precti si napriklad tento clanek

      Za me to nestoji za to, i kdyz to nerupne, bude to tezitko a nebude to mit ty samy vlastnosti jako znackovej ram, Cinan proste jen prdne do formy nejakej karbon, nestara se o lay up atd. Beru to teda spis z pohledu silnice, ale i HT MTB v karbonu si clovek kupuje aby to trochu pohlcovalo vibrace, bylo lehci atd..

      Prolez si zahranicni fora, experimentatori stavej kola na ramech HongFu a podobnych, je to OK, ale zadne extra vlastnosti to nema a cena taky neni tak uplne super

      0 0
      • mastihuba  

        Souhlas. Ja tim prošel v roce 2010. Chtěl jsem lehkou karbonovou silnici za málo peněz. To se mi docela povedlo, vazilo to 7,5 kg. Myslel jsem si že na silniční turistiku to bude cajk. Žádné ambice nemam, nijak extra jsem tomu nenakladal. Levnej ram, levny lehký kola a levný titanový upinaky z toho udělaly žvýkací bonbon. Prehazka chodila až do vypletu. Kubad je mi svědkem.

        0 0
        • mr.garisson  

          To je hustý. :) Do výpletu… :D Ale jiní to budou vychvalovat, že jsou to super matroše z té Číny. Ja bych měl teda fedry, že se to pod zadkem při hrubším šlápnutí rozsype. Pořád to jezdíš nebo jsi ji dal pryč?

          0 0
          • kyl  

            Je to stejné se vším,někdo to dělá poctivě někdo ne,mě zas nesmí na kolo nic od RS

            0 0
          • McBlacky  

            jednak to je 5 let zpátky a druhak je otázka jaký byl zdroj.

            aniž bych se toho zastával nebo to propagoval, tak dneska jeto dál a skutečně se dá sehnat non-branded rám z toray 700. Cena ale už není tak zajímavá, po proclení 20+ za set

            0 0
      • Rubi  

        me by spise zajimal test s nejakym „horsim“ karbonovym ramem, protoze s-works ramy jsou opravdu vcelku tuhe a kvalitni…

        jako postavit cinu proti s-worksu, to snad nikdo ani nemuze doufat, ze by to mohlo dopadnout jinak…

        0 0
        • tromboonen  

          Tak ten ram se tvaril jako original a byl tak prodavan, tak asi proto..

          Kdyz se podivas na ty hodnoty a popis, tak si udelas obrazek a nemusis to s nicim porovnavat, je to proste jen z nejakeho karbonu, ale pri vyrobe se absolutne neresi jak je tam ten karbon danej atd. atd.. jako myslis, ze by neco takoveho ve srovnani s nizsi radou znackoveho ramu proslo nebo melo podobne hodnoty? Neveris nahodou tem pohadkam o nocni smene?

          0 0
          • Rubi  

            nn jen by me zajimalo srovnani s brandovanymi katalogovkami bez vlastniho vyvoje typu MRX, force, atd…

            0 0
            • Esi  

              kup jedno MRX jedno Force a tohle a můžeš udělat testovacího jezdce :-)

              Levnej karbon je jako levná potápěčská automatika, vydrží ti až do smrti, jen aby ta holka nepřišla zbytečně brzo :)

              0 0
              • Vilém  

                Vsak jasny, je toho plnej net, sama mrtvola, ktera se zabila na cinskym ramu.

                0 0
                • Rubi  

                  nahodou, uz kvuli nej zemrely 2 srnky na zlinsku…:D

                  0 0
                  • Esi  

                    si to berete moc osobně bylo to myšleno jako nadsázka, vždyť těch karbonovejch rámů bude z číny minimálně polovina, zrovna nějakého MRX není důvod se bát ale dát 10 za něco co upatlal kdo ví kdo, z kdo ví jakého materiálu mi přijde trochu zbytečné

                    0 0
                    • JakeF  

                      No tady si myslím, že je otázka celkem na místě… Ono zrovna MRX může být stejnej rám, jak ten za 10 z Číny, jen za zbylou desítku ti udělaj lak, záruku, marketing a samozřejmě i nějakej zisk by chtěli generovat…

                      0 0
                      • Esi  

                        to jistě ale taky bych od nich čekal že to bude vyrábět někdo kdo to alespoň trochu umí z nějakého odpovídajícího materiálu, ten rám z Ali může být naprosto cokoliv, může být dobrý za ty prachy a nebo to může být taky naprosto na pí… prostě bych do toho nešel

                        0 0
                        • Rubi  

                          tebe asi moc kindervajicka nikdy nebraly co?? :D

                          1 0
                          • Esi  

                            ani ne přece jen mě zastihly poněkud později :)

                            0 0
                      • mr.garisson  

                        To jo, ale minimálně pár kousků bych řekl, že zběžně otestovali, než vzali větší várku. Kdo má rád překvapení, tak to testuje sám. :)

                        0 0
                      • McBlacky  

                        pokud máš platit dopravu, clo, udělat design, zaplatit propagaci, krýt rizika a pak ještě danit zisk tak vstupní cena rámu bude i nižší než 10.

                        0 0
        • jonti  

          Můžu porovnat čínu z Ebay od a_baygoods (hong fu?) a Specialized Stumpjumper Expert 2014. Vozil jsem to na závody od místních XC, XC pohár až po maratony typu Salzkammergut Trophy.

          Vlastnosti při jízdě i hmotnost to mělo dobré, geo mi vyhovovala na maratony víc než u Spešlu. Spešl je tužší, ale taky víc kope, čína byla taky tuhá dostatečně.

          Nelíbilo se mi zpracování hlavové trubky, ale nakonec s tím nebyl žádný problém. Nakonec největší problém byla kompletace a výběr komponentů, kde jsem nevolil úplně nejlíp a oproti hotovým kolům z výprodeje jsem nic neušetřil.

          0 0
          • McBlacky  

            při ceně na kterou se dostaneš u seriovky to nedává smysl. Pro někoho kdo má max možnost 20–25% v po sezonní slevě to už je ekonomicky jiný.

            0 0
            • mr.garisson  

              Taky v tom nevidím smysl. Cenově je to naprosto mimo. Navíc v dnešní době, kdy to praská jak na běžícím páse, se slovy: „Přílišně zatěžováno.“, tak se reklamace nedočkáš pomalu ani u značkového výrobce.

              0 0
              • McBlacky  

                u HT v klidu, nejvíc praskaj zadní stavby fullů. Na ně máš stejně jen dva roky záruku

                0 0
                • mr.garisson  

                  A praskají v jakém místě? Zatím jsem neměl možnost to vidět, jak a kde to praská.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    nejčastěji zadní stavba za středem na pravé straně ve sváru – odhadem 80% selhání, i u carbonů.

                    Potom sedlová trubka (při specifickém uchycení tlumiče) mezi středem a uchycením tlumiče. Pravá zadní šavle před patkou ve sváru, levá zadní šavle ve sváru za středem. Specificky Canyon v dolní části hlavovky a některý Gianty u sváru sedlová/horní rámová. Jednočepy s konstrukcí kde rozkládá horní carbonová šavle pohyb uletí ve spojení carbon-hliník.

                    Čas od času praskne vahadlo přepákování, což je čistě konstrukční demence.

                    0 0
                    • hary jablonec  
                      • přidávám se levá strana – spojka zadní carbon. stavby
                      0 0
                    • o.unca  

                      Hehe, máš to načtený. Canyon Nerve 2009 – třikrát pravá horní šavla nad patkou (3× vyreklamováno), jednou pravá spodní šavla za středem. To ale nikoliv ve svaru, docestalo to prdu (zachránil mne prasklý Canyon místního uživatele na hlavním trojúhelníku…) Tak snad ještě sezónu dá, kolo mi sedí…

                      0 0
                    • mr.garisson  

                      Těch karbonových bylo asi málo, ne? Nemám hliník. Dost mě to zajímá, páč nemám žádné reference. To může naznačovat, že to kolo má málo lidí nebo to nepraská. :)

                      0 0
            • jonti  

              Taky jsem to chtěl především vyzkoušet, nechtěl jsem tehdy skládat kolo, většinu dílů jsem měl, ale nějak se to vymklo.

              0 0
    • Esi  

      no já bych se bál toho že když proti karbonovému ránu z číny za 10 postavíš značkovej hliníkovej rám za 10 tak že ten hliník bude mít lepší vlastnosti a oproti nějakému podezřelému číňanovi na něj bude záruka, nešel bych do toho

      0 0
      • BLACK1E  

        S tím nemůžu souhlasit. Před dvěma týdny jsem vyměnil Radon ZR Race 29 za HongFu a jízdní vlastnosti jsou naprosto odlišný. Tuhost zadní stavby je u číňana markantně lepší stejně tak jako celkový dojem z jízdy. Největší rozdíl je znát ve stoje v prudkym stoupání, kde jde číňan hodně dopředu a sílá ze šlapání se neztrácí někde..

        Před pár týdny jsem měl možnost vyzkoušet předváděčku nějakýho karbonovýho scotta v dost podobném terénu. V tu chvíli se mi zdál taky o dost lepší než ten Radon. Ale, že by byl lepší než ten číňan už si říct netroufam. Takže pokud mi hongfu nepraskne jako že bych se tu hned pochlubil, tak bych se toho nebál.

        0 0
        • Dejv94  

          Asi tak, při váze nad 100kg bych byl opatrnej, ale na takovýto cyklostezkový šolíchání 40kg slečnou vpoho. Na Ali bych rám asi hodně dlouho vybíral, spíš bych šáhl po rámu např z Flyxii.com (x-goods.com) nebo carbonality.com, tam chybu asi neudělá. Nečekej ale moc pohodlí, všecky možný číny co jsem zkoušel, tak byly maximálně tuhý a tvrdý.

          Znám pár kluku co závodí XC/Maratony na čínských kolech a nikdy jim nic neprasklo, je ale fakt že níkdo z nich nemá víc jak 70kg.

          0 0
          • BLACK1E  

            Já se nejvíc asi bojim toho až protočim někde řídítka a bude po rámu. Jinak to moc nešolícham… za barákem mám dost hustej xc okruh ( trať becker cupu Touškov), kde jsem tomu už několikrát dost naložil ovšem zatím v mezích, protože jsem ještě nenahodil zadní brzdu. Pohodlí mi přijde akorát. Kvalita zpracování překvapivě dobrá, ale po dvou týdnech je asi brzy na nějaký závěry.

            0 0
            • JakeF  

              Touškov hustej XC okruh :D. Tak v klidu, takovýhle „nakládání“ musí zvládnout snad i ta nejhorší čína…

              0 0
              • Rubi  

                tady jsem nasel video, v podstate hladka pesina celou dobu…

                0 0
                • JakeF  

                  Jo, ty trailíky jsou místy celkem zábavný, ale nic náročnýho a kolo dostane zabrat tak jedině kdybys trefil strom…

                  0 0
                  • BLACK1E  

                    Hm, koukám, že chlapík neuměl vyjet ani jedinej větší kopeček, co tam je a ještě se vyhnul všem skokům a ostřejším sjezdům, který se daj objet delší trasou. Napsal jsem ostřejší xc, protože 3/4 lidí tady by tu trasu nedalo ani čerstvý, natož po pěti kolech. Rozhodně se nechci srovnávat s nějakýma en/dh jezdcema pro který je to nuda.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Ale notak… Vždyť tam žádnej ostřejší sjezd není, možná tak ten padáček k potoku už budeš muset dát zadek za sedlo, ale i bez toho by se to zvládlo :). Zajeď si třeba Stupno, ať nemusíš jezdit daleko, tam už kolo trochu dostane zabrat.

                      Nechci tím říct, že by Touškov byl nějak špatnej, jak jsem psal, ta trať je celkem jezdivá a zábavná, ale kolo tam fakt zabrat moc nedostane ani na poměry XCčka.

                      0 0
                      • BLACK1E  

                        Tak třeba to Stupno nebo Březina mi přijdou dost podobný. Když to srovnám s trasama Cyklomaratonu, Škodabiku a takových výletů, tak je to uplně jinde. Pak už záleží spíš na technice jezdce jak tomu kolu naloží.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Stupno je asi tak o 2 levely jinde, než Touškov… A ano, když budeš srovnávat s trasama masovek po šotolinách a asfaltu, tak samozřejmě i Touškov je terén. Ale označit ho za „hustej xc okruh“ kde tomu „nakládáš“, to je fakt :) :).

                          Máš to kousek, přijeď někdy do Brd a ozkoušíme Čínu to na trailech, kde jsem už pár top karbon XC rámů trápil, i nějakej ten skok a sjezd ti najdu :). Nechci bejt vyloženě škodolibej, ale myslím, že bychom i otestovali tu odolnost při protočení řidítek :).

                          0 0
                          • BLACK1E  

                            Od doby co po celých Brdech zapíchali ty cedule s názvama cest je to tam jak na Václaváku, takže nemám proč tam jezdit. Stejně se tu už dohadujem o hovnech a to jsem jen chtěl říct, že ten rám mám a nejsem nějakej turista, kterej by to chválil a měl najeto 500km za rok.

                            Stejně s tebou nemůžu nikdy nic vyhádat :D .. tolik vláken, ve kterých denně diskutuješ o podobných kravinách já nedám ani za rok. Vubec nechápu kdy stíháš jezdit ty top rámy.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Zajímavý, že třeba včera jsme potkali na kole 2 lidi za celý odpoledne, předevčírem jsem nepotkal nikoho… Tolik k tomu Václaváku a k tomu, kdy stíhám jezdit. :) Holt musíš vědět kde jezdit, na šotolinách a asfaltkách samozřejmě potkáš víc, u trailů pochopitelně cedule nejsou…

                              Ono co si budem povídat, s Touškovem jako „hustým okruhem“ fakt šanci vyhádat cokoliv nemáš, to opravdu není příklad něčeho, s čím by měl slušný XC bajk mít problém. Z čistokrevných XC závodů (tedy ne z různých půlmaratonů) je to jeden z nejlehčích.

                              0 0
                              • BLACK1E  

                                Abych to uzavřel. Ode dneška, pokud se budu bavit o okruhu v Městě Touškov, použiju pouze spojení celkem dobrej okruh. O okruhu ve stupně, který je o 2 levely jinde (ikdyž vlastně nevím kolik těch levlů je) budu říkat, že je hustej. Spojení dost hustej si nechám rezervovaný na JakeFovo traily v Brdech.

                                Jen by mě zajímalo, jestli jsi na těch okruhách závod někdy jel nebo tak jistě mluvíš jen podle toho videa. Lidi, který tu jezdí znám téměř všechny, tak mi to vrtá hlavou.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Ano, jel… Dokonce dvakrát, určitě na červeným SJ HT a předtím myslím na Scottovi. Stupno si teď nejsem jistej, ale myslím že to jsem jel závodně třikrát – na bílým SJ HT, na Scott Scale a na Treku 9.9, jednou ale DNF protože jsem namotal řetěz… A jel jsem i další závody, který už jsou opravdu na XC dost hrana, třeba XCčko v Peci, celkem zábavný byly i Bedřichov a Kouty anebo velká hrana je i etapák Trilogy. A to teď myslím bez nějakýho vychloubání, prostě ty trasy jsou postavený náročností opravdu úplně jinde než Touškov, kde nakonec na plnou trasu pouští děti tuším od 12 let, což už samo o sobě dost vypovídá…

                                  Jinak ty to říkáš s ironií, ale fakt tě zvu a někdy se ozvi a já s tebou projedu nějaký Brdský traily, ne šotoliny s cedulema. A uvidíš, že pak ti už Touškov nebude připadat „dost hustej“ :).

                                  0 0
                    • Smazaný účet  

                      Nic proti ale má pravdu. To i snad Plzeňská 50 má těžší trasu.

                      0 0
          • Esi  

            no právě a já mám s batůžkem těch 100kg před obědem :-)

            0 0
            • Vilém  

              Tak to si hlavne nekupuj karbonovyho Radona:)

              0 0
              • Esi  

                jsem si koupil RB, lešenářské trubky vydrží všechno :-) a k tomu se mi líbí víc ty rovné trubky:-)

                0 0
                • Vilém  

                  Jistota je kulomet, jak se rika, takze chapu RB. Na dural moc nejsem, mam radsi ocel, jedno karbonovy H-F mam taky (jsem zaujatej) a je podle me slusny. Geo mi moc nesedi, ale jinak dobrej ram.

                  0 0
                  • Esi  

                    jsem si dal limit na to kolo 30, tak že na Ocel aby byla slušná by to nebylo a na karbon taky ne a hlavně to RB se mi vždycky líbilo, stejně jezdím jen tak pro zábavu, žádné velké závodění :)

                    0 0
    • Smazaný účet  

      Zeptej se Hupíka od koho bere rámy. Minule tu tvrdil že má ošéfovanou kvalitu.

      0 0
      • tromboonen  

        Von je ma z nocni smeny… a ta kvalita byla videt na te prerusene a slepovane zadni stavbe toho Chinarella, teda pardon, kdyby to bylo Chinarello, tak je to aspon sranda, ale on to vydaval za Pinu..

        0 0
    • abernas  

      Asi se na to vykašlu a nebudu to už řešit. Byl by to zbytečný risk

      0 0
      • jIrI___  

        Rozumná volba.

        0 0
      • kyl  

        Záleží co na tom hodláš dělat za kraviny

        0 0
      • BLACK1E  

        Záleží jestli tě hodně limitujou prachy. Pokud bys neměl měsíc nebo dýl na čem jezdit až se s tím něco stane, tak je to asi blbý. Každopádně tě to může příjemně i nepříjemně překvapit. Pokud chceš spolehlivý kolo bez starostí tak jasně rám radši od RB.

        0 0
    • hary jablonec  

      od jara jezdím tento http://carbonality.com/…0g-only.html a byl jsem spokojený do doby, než jsem si parkrát ustlal. stačí drobný boční náraz a díra je na světě. a potom zjistíš, že je to křehký laminát, že z toho lezou bílé vlákna

      0 0
      •  

        laminát patří na loď, zlatá hlína která taky někdy praskne ale nesero to tolik jako u drahýho laminátovýho rámu, měl jsem nutkání novou 29 pořídit v karbonu ale NE

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.