• AdamosR1

    Ahoj zdravím.

    Zajímalo by mě srovnání těchto 2 kol. Mam za poslední 3roky najeto na 27.5 Ht cca 16 tis km. Vidlice 130mm. Pláště 2.4 – 2.6. Ale do terénu zajedu jen občas. Většinou polní cesty atd. Silnice 70%. Navíc časem budu jezdit do práce víc km.

    Gravel by byl asi rychlejší. HT 29 bych obul třeba do plášťů Schwalbe g-one. A bylo by to taky rychlé. Navíc kdyby přišel terén, tak by to tak nevadilo jak na Gravel. Jak by jste se rozhodli vy ?

    Diky

    • DoomHammer  

      Já mám gravela + HT. Gravela na delší cesty lehkým terénem a po špatných cestách, HT na kapku těžší terén, kde bych se na gravelu moc třepal nebo bál.

      Obé má své klady a zápory. Už jsem to psal několikrát, nicméně opakování matka moudrosti, mně osobně by oblouky na delších cestách chyběly. Koketoval jsem s 29" HT na tenkých silničních pláštích, 29" HT na 2" balonech, obojí jelo docela dobře, ale na dlouhých štrekách mi prostě oblouky chyběly. To je ale subjektivní, někomu na dlouhé cesty rovná vyhovují.

      • AdamosR1  

        No já nikdy nejezdil s oblouky. S těmato řidítkama nemám žádné zkušenosti. Spíš bych se namlatil v první rychlé zatáčce…Mám takový pocit. A pohodlnější me přijdou na delší jizdy právě rovné širší řidítka. Ikdyž to je trochu pomalejší. Ale to obětuji kvůli zadům.

        Obě kola si bohužel koupit nemohu..

        Edit jednou jsem měl crosove kolo. Ram mrx. Carbon pevna vidlice 2×10s a plaste kojak 35mm a nebo conti speedride 42mm. Řidítka carbon 68cm a bylo to moc fajné. Jenze ty ramy mrx uz nejdou koupit…

        • DoomHammer  

          Naopak, oblouky umožní víc úchopů a různě natáčet zápěstí a protahovat se.

          Když jsem jel nějakou stovečku na bajku s rovnými řídítky, tak jsem čas od času nevěděl, jak se chytnout bo mít jen rohy pro mě nebylo dost variabilní. Ale to je fakt subjektivní, já jsem před začátkem likvidace silničky a přemýšlením o jednom kole jezdil 10 let pouze silnici + 5 let kombinaci silnice + MTB a na oblouky jsem byl hodně zvyklý.

          • AdamosR1  

            Na 2 kola zase doma nebude místo no. A HT 29 s pláštěma G-one splní tak trochu snad obě kola najednou. No mě nevadí 100km s rovnýma řidítkama

            • DoomHammer  

              V tom případě není co řešit. Ale aby měla dušička klid, půjč si na víkend testovací gravel a uvidíš.

              • AdamosR1  

                To bych si určitě pujčil. Jen nevím kde to sehnat na víkend ?

                • DoomHammer  

                  Kolik měříš? Z Olomouce do PV to není tak daleko, tak se můžeme, v případě, že jsi velký kluk kolem 190 cm, dohodnout na společný výjezd a pučím ti moje.

                  • AdamosR1  

                    mám 185 cm a kolo ghost kato x8, Rám L sedlovka 500mm a horní rámovka 620mm. To by bylo fajn. Jen nemám nášlapy…d Mám po dlouhé době zase v plánu. Z HT bych bral asi Canyon. V jedovnici bych ho vyzkoušel příští jaro. Geo me sedí jak prdel na hrnec

                    • DoomHammer  

                      Já taky nemám nášlapy, takže problem solved :) a sedlo ti kousek sundám. Na odzkoušení to bude OK.

                      Takže se můžeme domluvit a dát nějaký Kosíř či okolí.

                      • AdamosR1  

                        Joo super. Jsem z Mostkovic. Pojedem okolo hloucele směr mesto a zahnem na kosir. Tama jezdím i na kole casto. Cesta a polnacka misty.

          • Namtos  

            Ikdyž to není modní, tak rohy na rovných taky ti umožní různě ulevit rukám …

            • DoomHammer  

              Když jsem jel nějakou stovečku na bajku s rovnými řídítky, tak jsem čas od času nevěděl, jak se chytnout bo mít jen rohy pro mě nebylo dost variabilní.

              :)

    • plzakj  

      Koupil bych si fulla do terenu a silnici ;-)

      • DoomHammer  

        To je můj sen, RB CRR nahradit Banditou 290. Zatím jsem si to ale sám před sebou neospravedlnil :)

    • koko0925  

      Nedávno jsem náhodou levně koupil Al cyklocrosku na kotoučích a od té doby mi zahálí karbonové HT i karbon silnička… Na silnici to jede pěkně a terén jsem zvládl i dost obtížný, ale tam je samozřejmě limit pevná vidle. Nejlepší je ta všestrannost během jednoho výletu.

      • detoxy  

        Přesně ta všestrannost je super. Napadne mě vzít to přes trail, tak jedu, napadne mě vrátit se na asfalt, tak jedu. A nemusí mě trápit, že na toto mám doma lepší kolo.

    • Lance  

      Mám to jak Doom. Měl sem i silnicku ale po tom co jsem na ni loni jel asi 6× a letos ani jednou jsem ji prodal

    • BB  

      „Většinou polní cesty atd. Silnice 70%. Navíc časem budu jezdit do práce víc km.“ a pokud pouze jedno kolo doma, tak bude určitě lepší gravel. Pokud vezmeš rám, který umožní nasadit 40–42 mm pláště, tak objedeš v klidu polní i lesní cesty a můžeš si troufnout i na lehčí terén.

    • Jenda  

      Vykopávám z minulosti.

      Do budoucna koketuju mezi gravelem a 29 HT. Primárně je to na celoroční dojíždění do práce převážně po silnici. Začaly mě ale bavit delší MTBO, takže potřebuju aby to nebylo úplně marný v rozumnym terénu. Doteď tuto fci plní prastarý 26 HT který v terénu jakž takž ale žádnej rychlík to není.

      Otázka je, bude gravel na identickejch pláštích výrazně rychlejší než 29 HT se sportovnějším posedem?

      Co se stane když na gravel dám odpruženou vidli – dojebu geometrii tak že na tom nepůjde jezdit, navíc nebude kompatibilní brzda…?

      Z toho celopevňáka mám totiž obavu že se v terénu rozsypu.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Ne.

        Ano. Nejspíš.

        To musíš vědět sám.

        Počítej s tím, že tam, kde – hlavně ve sjezdech – na MTB nebereš na nic ohled a třeba ani nebrzdíš, tak na gravelu budeš přepečlivě vybírat stopu a regulovat rychlost. Obávám se, že Tebou požadovaná kombinace by se lépe vyřešila skrz MTB s dvojími záplety nebo rovnou dvojicí bicyklů.

        • Jenda  

          Taky k tomu docházím, resp. vzhledem k četnosti těch závodů bych zatím v klidu přezouval. Do práce něco rychlejšího ale hlavně s velkou ochranou, protože v zimě poslední roky sypou snad sklem, na orienťáky nějakou jezdivou gumu použitelnou i v terénu. Akorát při častějším přezouvání bych to musel nechat na duších protože sraní se s mlíkem bych si rád odpustil.

        • AussigBiker  

          +1. Teren na gravelu neni zadna hitparada, otazka je, cemu kdo rika teren. Gravel je proste cyklokroska, drncavy cesty to neni nic moc na gravelu. Idealni jsou hladky lesni cesty, sterkovy cesty kde to jede pekne. Ale trochu sutry, diry, koreny – na to je lepsi HT. Ne nadarmo se cyklokros jezdi na louce a ne na DH tratich :).

          Treba se nekdo ozve, ze na gravelu jezdi kdejakej teren, to je v phode, da se hodne zdrncat, ale proste zabava to neni.

          • sparrow_cz  

            Pravdu díš.

          • V0jtisek  

            Svata pravda

          • plzakj  

            Gravel/CX je idelani na ceske rozbite silnice s hrubym asfaltem, polnacky, kterejma se vyhnes frekventovanym usekum a do mesta na prelitavani vsech moznych obrubniku a jinejch nerovnosti :-)

            Lidi se stim snazi jezdit i v terenu a pak zacnou zjistovat, ze tomu chybi mtb plaste, odpruzeni vpredu a vzadu, teleskopka a siroky riditka :-)

            • AussigBiker  

              Presne tak to pouzivam, jako takovou mirne terennejsi silnicku a na to je to supr a dobra vec do paru s allmountainbikem.

        • Foose  

          A kruh se uzavírá… všichni po masáži marketingem koupi gravel a nakonec se vrátí k HT s aspoň 100mm zdvihu a lockoutem.

          Čím víc si o gravelu čtu tím víc by mi to odpružení chybělo.

          Chtěl bych mít jen ten uchop navíc. Ta variabilita se mi líbí a rohy na mtb nevypadají pekne ;) možná dam berany :)

          • Jenda  

            S rohama bych to vyřešil vnitřníma od SQlabs. Ty bych si dal klidně i na enduro ale modní policie by mě nepustila na traily :-D

      • TK75  

        Co se týče odpružení u gravelu tak buď něco jako Future Shock nebo koupit gravelspecific vidlici s nízkým zdvihem například Fox Ax https://off.road.cc/…ion-fork-833

        Nebo přímo gravel co už to má například Bombtrack Hook Adv https://bombtrack.com/2020-hook-adv/

        Jestli to máš na silnici a dojíždění, tak na to je gravel dobrej

        • tompca  

          Stačí vzduchová treková.

          • TK75  

            Jo jo, jsem si říkal že bys mohl svůj stroj ukázat jako příklad:-)

          • nooski  

          • Jenda  

            Jo, nad tím jsem taky uvažoval. Ale právě mám obavu, když by se dala i vidle s nějakým zdvihem 60–80 mm že to podkopne hlavu tak, že to bude dost k prdu.

            • Foose  

              Můžeš tam dat 650b kolo ;)

              • Jenda  

                nebo 24", v podstatě z toho udělat gravel drahovku s odpruženou vidlí :-D

              • TK75  

                No ona ta obecná představa o 650b jako o menším kole je trochu na vodě

                Na fotce vepředu 650b a u zdi 700c

            • tompca  

              Když odečtu ság ( zdvih mám 63mm) , je vidle o 40mm vyšší jak původní ocelová, to je celkem dost, ale kupodivu to kolo je pohodlné a na obratnosti neztratilo nic. Nevýhodou je vyšší váha ( 1780g, původní ocelová 1060g) , na nějaký lítání po kořenech v lese to samozřejmě není, ale na rozbitějších cestách je to oproti oceli i karbonu v komfortu znát.

            • AussigBiker  

              No tak vem Cannondale Topstone Lefty :-)

              https://www.cannondalebikes.cz/…carbon-lefty

          • yorg  

            Mám zafixováno, že gravel vypadá trošku jinak. Něco jako silniční kolo s pevnou vidlicí s místem pro širší gumy. Zajímalo by mě proto i na tomto případě, co je ještě gravel a co už horák s berany.

      • Lance  

        Kup gravel a nech 26… loni sem strelil silnici. Mel sem 29. Jede to hezky, ale hnusne jak cyp. Takze mam cx a ht 26

      • V0jtisek  

        kup HT, gravel jsem si koupil jako univerzal a po 3/4 roce sel z domu a nahradila ho silnice a full, da se na tom spousta veci, ale jakmile dojedes na koreny nebo jinej hrubsi povrh v lese tak je to pain… Na dojideni do prace ale bomba no :) ideal mit od kazdyho jeden kousek :)))

        • Jenda  

          na terén mám enduro :-)

          Ve vedlejším vlákně jsem si přečetl že Jirka Fikejz jezdí na gravelu o 20–30 W níž a přišlo mu to nepodstatný. Jenže to je při mý mizerný výkonnosti už rozdíl nějakých 10% ve prospěch gravelu. Tak furt nevim :-/

          • V0jtisek  

            Nevim, tak si pujc treba v decaci nejakej basic gravel, treba rc 520 gravel nebo jak se to jmenuje a projed na tom co bys chtel jezdit a uvidis jestli je to pain nebo radost :)

            Pak mrkni na yt na trailhunter videa kde sjizdi na gravelu traily, to je taky pro predstavu fajn

          • MlokCZ  

            Proč bereš jeho rozdíl při menší výkonosti? Při menší výkonosti budou jak menší rychlosti, tak menší rozdíl.

            Už jsem to tu psal v minulosti. Na mírně kopcovitějším 60km okruhu po slušných silnicích mám rozdíl silnička vs celopevňák na rychlých ale stále bikových gumách jen 5%. Oproti gravelu by to bylo ještě méně.

            Tedy nezaměřuj se moc na reálný rozdíl jak to pojede, tam nic extra získat nemůžeš.

            Pocitově je ten rozdíl mnohem větší a to jak hbitostí u silničky, tak úchopy.

            Takže si to musíš zkusit.

            A berany jsou také individuální. U mě to byl jeden z hlavních důvodu, proč šla poslední silnička pryč. Kdysi dávno mi seděly, teď už vůbec. Oproti tomu na na 62cm vlajdách s ergony jsem úplně v pohodě i 7h+ jízdy.

            Pro někoho jiného to zase může být přesně naopak.

    • iceduck  

      Já už se rozhodl. HT půjde z domu, a na občasný singltrack si něco pujcim.

      kola viz profil.

      Ale připrav se na to ze budeš bych vydrncany, takže určitě vyzkoušet ať si pak nenadavas.

    • TK75  

      https://youtu.be/cWLul6tSnHQ

      Gravel vs. Mtb

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.