Canyon Lux, uvolnění zadního kola

20 nepřečtených
  • David Bek

    Ahoj,

    mám na Vás prosbu. U Canyon Luxu se mi pravidelně po cca 30km samovolně povoluje zadní osa. I když ji utahnu docela fest, vždy se nakonec povolí. Nemáte někdo podobně zkušenosti a jak tento problém vyřešit?

    Opravdu nevím, kde muže byt problém, ale možná tuším.

    Všiml jsem si, ze válec zadní náby, který doseda na karbonovou patu rámu nesedí celou plochou, ale jen cca polovinou, protože ta plocha v karbonu není vysoustruzena zcela rovně a na dolní polovině je utopena viz. foto a vzniká tam nepatrná vůle.

    Možná to tím není, jen moje úvaha.

    Děkuji za názory.

    0 0
    • novas752  

      Osa i závit namazaný?

      0 0
    • zirecek  

      Jak dlouho máš kolo?

      Kolik najeto, než se začalo projevovat á 30 km?

      0 0
      • David Bek  

        Mám na Luxu nový ram, začalo to dělat už po první vyjizdce. Teď mám najeto cca 300km. Prvně když jsem na to přišel, jsem si myslel, ze mi to neutahli v servisu.

        Podruhé jsem na to přišel po těch 30ti km a od te doby jsem to hlídal a vždy to povolí při těch 30ti km.

        Do te doby to drží. 30km je zlomovych, kdy se to lehce uvolní a je cítit vůle, když bych to nechal byt, tak se mi to později uvolní úplně do neskutečnýho vaklu.

        Na prvním rámu před reklamaci se mi to nepovolovalo. Pořad premyslim, co se tam děje, aby se to uvolnilo, ale nic mě nenapadá. To nedosednuti dolní poloviny naby na to muže mít vliv viz. foto? Co zkusit koupit v OBI nějakou tenkou podložku?

        0 0
        • novas752  

          Patka přehazovačky je přidělaná a dotažená správně?

          0 0
          • David Bek  

            Myslím, ze ano. Kontroloval jsem to.

            0 0
            • novas752  

              Nenese osa viditelné známky ošoupání někde uprostřed? Kdyby teoreticky bylo v náboji zaseklý nebo přidrhávající ložisko (nemusí se projevit navolno bez sevření náboje rámem), mohla by se občas pootočit vnitřní dutá osa v náboji a tim pootočit i s prostrčenou pevnou osou a tim jí trošičku povyšroubovat.

              0 0
              • David Bek  

                Ty blaho, dává to smysl. Mrknu na to.

                Díky

                0 0
                • pepek  

                  Pokud ty dosedací plochy jsou tak nakřivo, tak se osa utažením prohne a to ložisko se může šprajcovat vlivem prohlé osy.

                  0 0
        • zirecek  

          Napiš na české zastoupení email s fotkami.

          Osobně bych zkusil méně mazat nebo použít originál mazivo.

          0 0
        • slay  

          Spíše mě napadá, zda je správně dlouhý závit na ose. Pokud by byl o něco kratší, vlastně by rám nepřitahoval k nábě. Podložka by to mohla vyřešit. A pokud by to pak po těch 30 km už nedělalo, nechal bych soustružníka prodloužit závit na ose.

          0 0
    • David Bek  

      Muže na to mít vliv, ze vazelinou promazu úplně všechno tzn., vchod do karbonu, karbonovou plochu zevnitř rámu?

      0 0
      • novas752  

        Pochybuju. Vazelína umožní lepší utažení a záruku že to nesroste (občas je problém se suchou osou zahryzlou do osy v nábě).

        Spíš jestli to dotahuješ dostatečně, osy by měly být na cca 10–15Nm a na tý páčce je to celkem dost.

        0 0
    • JFtryall  

      Ja bych nechal udelat custom osu pekne na imbus. :-)

      0 0
    • mischel  

      A co se stalo s rámem, že máš nový?

      0 0
    • 01carbon  

      Nechce se mi to podrobne studovat, ale jestli je tam osa ala syntace tak „matice“ ktera je v ramu se dela ve trech velikostech – vyosenich – ktere umozniji mirnou korekci. Vic neporadim jen jsem zaznamenal kdyz jsem schanel novou matici x12

      0 0
    • 2. Bóďa  

      Ta křivá dosedací plocha na rámu by mi asi vadila.

      Mám radost, že půl roku nešel Lux koupit.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.