• jaykay

    Hlína na novém 11-kovém XT nebo raději uhlí na staré desítce? Cena stejná.

    https://www.canyon.com/…slx-7-9.html

    https://www.canyon.com/…-cf-5-9.html

    Nevím, co čekat od této „lepší“ hlíny. Je tam alespoň nějaký komfort?

    Díky

    • novas752  

      Bych šel asi do uhlí. Mezi XT a SLX funkční rozdíl neni, osazení jinak podobný, ale je tam i malej rozdíl v geometrii!

    • Bucci  

      Já volil hliník. Prostě mu víc důvěřuji, bojím se křehkosti karbonu, a ten hliníkový rám je designově nejhezčí hardtail, jaký znám.

    • MartinaBu  

      Taky jsem se rozhodovala mezi těmito koly. Vyhrál hliník, bála jsem se, že carbon by mohl prasknout. Hliník je líp osazený, při stejné váze.

      • mr.ricardo  

        jj, hlinikovy ramy prakticky nepraskaj, karbon to je jak z porcelanu

        • Bucci  

          Někdo tu před časem ukazoval fotku zničeného hliníkového rámu Canyon Nerve po nárazu do stromu v plné rychlosti. Rám byl těžce zdeformovaný v deformačních zónách, ale cyklista přežil ve zdraví. Stát se to na karbonovém kole, hádám, že by byl proboden ostrým koncem podélně rozštíplé karbonové trubky …

          • tromboonen  

            To nemusi byt vzdy, ostry lom karbonu je dost vzacny, spis delaminace, samozrejme ze mozny to je.. ale i hlinik dokaze prasknout v pulce trubky a je sakra ostrej..

            Na druhou stranu prasklej karbonovej jde temer vzdy opravit (je jen otazka, jestli to ma jeste cenu), hlinik dost obtizne (ale zas se teoreticky da za rozumne penize koupit novej ram).. na silnici za me jasne karbon, na MTB netusim, uz to nejezdim..

          • novas752  

            Mám pocit že to byl Spectral, ale to je jedno. Na XC bajku asi nebude jezdit takový bomby aby hrozil podobný pád a ještě jsem neviděl, aby se někdo nabodl na zlomenej Carbon. Každopádně z hlediska pádů je hliník rozhodně lepší.

            • Bucci  

              Máš pravdu, byl to Spectral.

              A být karbonový, úplně vidím, jak by se sedlová trubka se zadní stavbou a středem odlomila od toho zbytku, a pak už by záleželo na štěstí, kam by kinetická energie dopravila jezdce.

              • novas752  

                Materiál rámu s tim, kam až jezdec „doletěl“ vážně nemá souvislost. Tak jako tak by byl rám na odpis, takže pro takový bouračky je to celkem šumák. Ale Carbon rám může být snadněji poškozen odlétnutým klackem/kamenem, proto se na exponovaná místa (spodek rámu) dávají plastové „nárazníky“.

          • mr.ricardo  

            Tak pokud chces v plny rychlosti narazet do stromu, tak je pro tebe idealni ocelovy nebo alu ram. My ostatni, co na kolech hlavne jezdime, si koupime karbon.

            • Bucci  

              O ty extrémní nehody ani tak nejde (i když stát se může leccos), jenže u karbonu se pořád tak nějak bojím, že stačí jen malé ťuknutí o něco tvrdého, a může být po něm …

    • jaykay  

      No a za 40t přichází v úvahu ještě Specialized Stumpjumper HT comp 29 2015.

    • roman II  

      karbon a sundat desítku a prodat. Koupit 11 a něco doplatit

      • jaykay  

        ta desitka by me ani moc nevadila, jen ty zaplety by sly hned z domu

        Koukam hmotnost ramu kilo a pul? neni to nejak moc?

      • Bucci  

        To už může rovnou koupit CG CF 6.9, a bude mít lepší vidlu (Performance místo Reby).

        I kdyby 11-ku nakupoval v levném eshopu, tak počítej:

        kliky, převodníky 3490,–

        kazeta 1590,–

        řazení 2 × 1249,–

        hazka 1649,–

        smyk 672,–

        řetěz 549,–

        ================

        10448,– čistá investice

        Za kolik prodá to nové, nejeté 10-rychlostní řazení SLX?

    • Dazz  

      za mě SLX – je u něho mírně trailovější geometrie, což u 29" není k zahození

    • jaykay  

      tak asi pujdu do uhli, ale zaplety pujdou hned do sveta

      • zdenek007  

        Rozumná volba. Taky bych šel do karbonu. Komponenty můžeš časem vyměnit.

      • Breakpain  

        Měl jsem podobnou volbu a nelitoval jsem toho, že jsem vzal méně moderní CF ;).

      • roman II  

        přesně, uhlí vládne světu kol i za cenu malinko horší výbavu, ta se po opotřebení vymění za lepří, výměna rámu by byla podstatně dražší

        • Breakpain  

          S tímhle kolo kupuju … a na výměnu komponent nikdy nedojde, stejně měním celé kolo … Je potřeba to promyslet i z této stránky :) …

    • jaykay  

      Tak bajk je doma, Specialized Epic comp 29 2015. :-)

      • zdenek007  

        Výběr chválím, ale nechápu potom založení tohoto vlákna..

        • Bucci  

          Zvlášť když existuje velké tematické vlákno Canyon.

        • kubad  

          :D

          prozřel

          • Bucci  

            Prozřel jo?? Spíš odpadl. Když si představím, co za ty peníze mohl mít, a v jaké výbavě, tak se mi chce brečet.

            • Barak  

              Rekl Bucci, neunavny propagátor Canyonu a zastance hesla Canyon do kazde rodiny.

              • Bucci  

                Jsem propagátorem více věcí: Např.:

                • eBaye a přeshraničního internetového obchodu obecně,
                • historické výpočetní techniky a akcí na ni zaměřených,
                • knižní ságy „Stříbrokřídlý“ od Kennetha Oppela /nejkrásnější fantasy, jakou znám/,
                • fotografických matnic s ostřícím klínem pro většinu běžných DSLR,
                • speleologie a dalších.
    • jeffino  

      ty kecy jestli hlína nebo uhlí mě pobavily, ale že oba rámy mají rozdílné geometrie nikdo neřeší :-) a nakonec spešl je nejlepší :-)

    • jaykay  

      No je pravda, ze za pade neni vybava tedy na Epicovi nic moc. Ale uz po prvni porci seznamovacich km musim uznat, ze Brain a cele kolo funguje bezvadne, presne co jsem chtel, rychle XCcko se spetkou pohodli az na brzdy (magura mts), ale snad si sednou.

      • jaykay  

        …ale vlastne, kdyz se nad tim zamyslim, tak vybava je OK – Reba, Sram X7/X9, kola celkem OK, plaste velice slusny.

        Za 75 bych jej asi nevzal, ale za 50 to ujde.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse