• jarinek

    Ahoj,

    Vybírám si silničku a padlo mi oko na Canyon Aeroad CF SLX 9.0. Je to tak akorát na horní hranici toho, co bych byl schopen a ochoten zainvestovat. Zároveň bych taky nerad kupoval za rok znovu, protože jsem blbě vybral.

    Chtěl bych lehký, dynamický kolo se spolehlivým řazením, nejlíp na duře. Užiju si tady u nás v Lužických horách i nějaké ty kopečky, ale za barákem máme Německo, slušný povrchy a víc rovinu. Na ježdění po kořenech mám treka, tohle chci na čirou radost na asfaltu. Základní míry, váhy: 168/67.

    Zajímaly by mě jednak zkušenosti s touhle značkou/modelem, ale i případné jiné srovnatelné varianty. Limit kolem 130 tis. Stavět si sám ale nic nebudu, to nechám těm, co to umí.

    Díky předem za dobrý rady!

    • sharkeeCZ  

      AEORAD je super špičkový stroj. Poměr cena výkon snad nejlpší (možná vyjma ROSE), nicméně jde o skutečně aero model. Na kopce a nezávodní ježdění spíše Ultimate – https://www.canyon.com/…slx-9-0.html

      Ale rozhodně bych nezavrhl ani toto kolo – http://www.cannondalebikes.cz/…d-dura-ace-2

      Spíše naopak.

      • jarinek  

        Obě vypadají dost dobře, teď se v tom hrabu a srovnávám. Jsou nějaké zkušenosti s durou 9000? Porovnání?

        • jarinek  

          Aha, nechal jsem se zmást tou „2“, už jsem si to našel..

      • jarinek  

        Možná je to trochu laický náhled, ale komponentově mi ten Super Six EVO Hi-Mod Dura Ace2 připadá jako slepenec za účelem minimalizace ceny vyššího modelu, z kterého vychází. Tohle bych spíš čekal u stavěného kola, u firmy mě to malinko zaráží. Ale jak říkám – laický náhled..

        Spíš mě zaujal Canyon Ultimate CF SLX 9.0, ten jsem přehlédl. A nevypadá špatně!

        • jarinek  

          No a pak se teda můžu vrátit k tomu, na co jsem už koukal, ale nechěl jsem zas tolik krvácet: Canyon Ultimate CF SLX 9.0 Pro – postavený na Campagnolu.

          • sharkeeCZ  

            Tak to už musíš vědět ty, jestli Shimano nebo Campa

        • sharkeeCZ  

          Ten Cannondale nemá v DA jen kazetu. Kliky od Cannondalu jsou zřejmě lepší než DA. Canyon má lepší kola a nižší váhu. Vzhledově je to každého preference.

          • jarinek  

            Právě, že váhu jsem u Canondale nenašel, neuvádí. Jen neurčité o 200g míň než konkurence, to je informace naprosto zavádějící, až falešná. Kola – souhlas.

            • blaf  

              vahou u Canyonu bych se moc neridil, je takova orientacni

              • jarinek  

                To vždycky, resp. souhlasí to s modelem S, ještě tak možná M. Ale zas tolik, jako u VW snad nelžou ;-)

                • sharkeeCZ  

                  autor chce Sko, takže váha je OK

                  u mně také seděla u Mka

        • jarinek  

          No a nebo jít na ultegru DI2, mít el. pohodlí při celkem nepodstatných 20 dkg navíc a ušetřit cca dvacku. Model Ultimate CF SLX 8.0 Di2. Chápu, že skáču ze sady na sadu.. Nejvíc by se mi samozřejmě líbila dura DI2 u tohohle, moc hezký (a ty kola!), ale vadí mi tam ta cenovka.. :-(

    • blaf  

      aeroad bude urcite skvely kolo, videl jsem ho na forbikes a zamiloval se do nej, jen je potreba si uvedomit, ze je to cistokrevny chrti kolo, nizky dlouhy, a asi to bude peknej kostitras, nic moc na nase silnice

      novy CF SLX se mi nelibi, ale geometrii je to trochu „turistictejsi“, bude o fous pohodlnejsi na nase silnice, vahu imho nema cenu resit, rozdil mezi aeroadem a cf bude minimalni, osobne bych se kouknul do outletu jestli tam nebudou mit vyhovujici velikost od starsiho cf, ten je imho hezci (sam mam CF SL, ktery vypada stejne)

      jo a doporucuju Di2 nebo EPS, jak zkusis elektriku, tak uz na mechanice nebudes chtit jezdit :)

      • jarinek  

        Neboj, po DI2 taky koukám a vím, že zpátky cesta nevede :-).

        Co se velikosti týká, máš zkušenost, co nejvíc odpovídá vel. 52? Dlouho jsme to pitvali s jejich podporou, mají tabulky asi pro Vikingy, takže moc neporadil, jen jsme se shodli, že „asi S“.

        • blaf  

          s velikosti neporadim, zmer se a zkus fit calculator na competitivecyclist

          • jarinek  

            Bezva rada :-), to už jsem zkoušel i jinde. Tady se dozvím:

            top tube length 54.6 – 55 cm

            seat tube range CC 51.1 – 51.6 cm

            seat tube range CT 52.6 – 53.1 cm

            stem length 9.7 – 10.3 cm

            BB saddle position 70.2 – 72.2 cm

            saddle handlebar 52.3 – 52.9 cm

            saddle setback 3.4 – 3.8 cm

            seatpost type not setback

            Čili nic, co bych už nevěděl … 52 + možná malinko čarovat s představcem.

            Ale pochop – já nevím, co je to jejich 2XS-XS-S-M-L-XL-2XL, kam patří 52?

            • Drobeczech  

              to zjistíš přece z jejich geo :D

              • jarinek  

                To jo.. A vyjde mi samozřejmě něco mezi S a M. Fakt je, že je to o fous lepší, než jejich kalkulátor, kde mi napoprvé vyšlo 2XS, po přeměření XS :-) :-)

                • blaf  

                  kdyz ti vyjde mezi, tak to uz je holt na tobe ktere vezmes, to za tebe nikdo nerozhodne

                  • jarinek  

                    To asi nerozhodne.. Lepší by ale bylo pojezdit si někde Canyona na S a na M, ale zrovna tahle značka u nás prodejny nemá, jen dovoz přes e-shop.

                    • blaf  

                      pujc si par testovacek, spesly ,treky, … to je jedno, na tom zjistis jaka velikost ti vyhovuje a podle toho vyberes Canyon

                      • jarinek  

                        Ono to tak nejspíš dopadne, i když:

                        1. Vím, že geometrie je u každého výrobce specifická,
                        2. Většina výrobců si nehraje na S, M, L apod.,
                        3. Se mi trochu příčí někam přijít, říct: Já si projedu vaše kola … a pak si půjdu koupit jinam.

                        No ale taky mě nic chytřejšího nenapadá. Pak už jedině stavit se v Koblenci (trochu z ruky).

                        • Drobeczech  

                          Tak pohledej tady na foru kdo jezdí Canyon a optej se zda by ti ho nepůjčil na pár KM. Občas se někdo najde komu to nečiní problém.

                          • tromboonen  

                            Jestli si mezi dvema velikostma (vetsinou je mezi nima rozdil 2 cm na horni trubce), ber mensi plus delsi forbec pokud Ti u toho nevyjde mega drop sedlo/rodla a tim padem komin podlozek a forbec nahoru, von ten aero ani forbec nema, takze bys byl v prdeli.., to si nakresli.. Kdyz bude problem s dropem, ber tu vetsi velikost a kratsi predstavec, ale zas problem s Aeroroadem..

    • jarinek  

      Tak nakonec objednán Ultimate CF SLX 8.0 Di2, vel. S. Probírali jsme to ještě jednou s jejich podporou a M by na mě prý určitě byla velká kobyla. Tak snad maximálně doladím představec, v ideálním případě snad ani to nebude nutné. V květnu budu vědět..

      Díky všem za pár užitečných rad!

      • sharkeeCZ  

        Tak to šlo rychle :-)

        Já vždy vybírám tak dlouho, až si řeknu, že to nemá smysl.

      • scott16  

        Já jsem kupoval ULTIMATE CF SL 7.0 podle kalkulátoru mi vyšlo M.těsně mezi S a M vzal jsem tedy M. s kradším rorvorem kol bych už měl asi problém i u M-ka sem tam brnknu tretrou o přední kolo měřím 176 cm

        • jarinek  

          Já jsem prcek – 168 po ránu, tak si myslím, že o M jsem ani moc nemusel uvažovat..

          • scott16  

            Tak to jo to by ti M-ko bylo určitě velký

    • tromboonen  

      S tim Aeroroad si to rozmysli, asi ses zamiloval do toho jak vypada, ale moc praktickej nebude, teda pokud nejezdis ciste rovinate zavody a casovky… na normalni jezdeni je to zbytecne, respektive vliv aero ramu zanedbatelny, projevuje se jen nad 40 km/h a o desetinky Ti asi stejne nejde… v Luzickejch bych na tom teda jezdit nechtel (mame chalupu v Horni Svetly, takze znam), za carou v Nemecku kolem tech jezer sice klidne, ale jen kvuli tomu mene pohodlne kolo s chrtim posedem… no zalezi co je pro Tebe priorita..

      Dalsi vec je ta geo, u toho integrovaneho predstavce mas velmi malo moznosti jak se tam poskladat, vpodstate zadne, takze velke bacha na ten drop a delku posedu, nic s tim nenadelas.. Ultimate bude lehci, pohodlnejsi a s vetsi moznosti variability posedu..

      U obou si ale pockas nez kolo dostanes a neni jiste kdy to bude, viz mistni vlakna, jestli Te to netrapi a rad si pockas, Ok

      Rozpocet mas velmi slusnej, zkus se podivat i po jinych znackach, je fakt, ze seriovky jinych znacek maj vetsinou nejaky nedostatky ve skladbe a cenove jsou malinko jinde, ale zas je mas hned… celkove se nekoukej jen po tom, jakou to ma sadu (to je takovej zvyk bajkeru z MTB myslim), na silnici na tom tak moc nesejde, 105tka 11sp je stejna jako Ultegra, rozdil na kole nepoznas, Dura oproti Ultegre jen o par gramu lehci ale peknych par tisic drazsi.. ale vypada dobre, to jo :) U silnicky nejvic zalezi na ramu, jeho geometrii a vlastnostech (treba tlumeni vibraci jestli to preferujes, to, jak se chova v zatackach, atd.), pak na zapletech a obuti (ale oboji se meni, resp vetsinou clovek ma dva pary kol), pak na kokpitu a az nakonec na sade, rekl bych.. Ja bych mnohem radsi spickovej ram s urcitym zamerenim/vlas­tnostma na nizsi sade od 105 nahoru, nez mrdku ram na Dure (ne ze by tohle byly mrdky, to netvrdim)

      Elektriku nekomentuju, ja bych ji nechtel, i kdyz pocit je to paradni, jestli jsi elektronickej hracicka proc ne, ale za dane penize ochuzujes zbytek kola, ja jsem mechanickej hracicka a preferuju mechaniku… tady je par myslenek: http://www.cyclingweekly.co.uk/…ssary-168675

      • jarinek  

        Prakticky se vším lze jen souhlasit. U toho integrovaného představce mě to ani nanapadlo, dík. Stejně ale padla volba jinam – viz výše. A počkat do května zas tak velkej problém nemám..

        • tromboonen  

          No, jen aby to ten kveten byl, zname Canyon a SAP :)

          Kdyby ses zbavoval tech zapletu dej vedet..

      • jeffino  

        nj, ale třeba purito s tím jezdí kopce na world tour :-)

        • tromboonen  

          No jo, tak jestli je tazatel silnej, ohebnej a vymakanej jako Purito a posklada se perfektne na ten ram s dodavanym predstavcem, tak at do nej klidne jde, ale takovejch hobiku moc neni.. :)

          • blaf  

            to mi nerikej, ze na tom menit delka predstavce, to je imho blbost, Venge Vias to ma taky tak?

            edit: jo aha, ono to ma kombo riditka + predstavec, tak to jiste vymenit pujde, jen to nebude levne :( ale mozna by na to mohl jit klasicky predstavec a riditka, krk vidle zrejme bude stejny jako u ostatnich canyonu

            • tromboonen  

              No ja jen ze pro beznyho smrtelnika co neni ohebnej jak top profik by byl docela problem to objednat (treba s jinym predstavcem) po netu bez zkouseni aby to sedlo, jestli by vubec sedlo… ale teoretizujem, rozhodl se pro normalnejsi variantu..

              • jarinek  

                Můžu vás ubezpečit, že tazatel silnej, ohebnej a vymakanej jako Purito NENÍ :-) a rád po pár docela cenných radách ušetří dvacku a záda…

                • tromboonen  

                  Na to jak rychle jsi do toho šel jsme to málem nestihli :)

                  • jarinek  

                    Já jsem totiž vloni tak dlouho váhal, až byly regály prázdný. Takže jsem stejnou chybu nechtěl opakovat a pár týdnů už po chvilkách hledám a porovnávám. Zkusil jsem i courat po krámech, pár jich v Liberci je, ale tam toho člověk vidí sotva desetinu toho, co na webu, zase pravda, že v reálu.

                    Ale roční pauzu jsem vyplnil smysluplně – propadl jsem rychlobruslení na inlinech. Nelituju :-)

Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce