• Windblow

    Máte někdo zkušenosti s tímto tlumákem?

    • pavel004  

      Udajne nejlepsi tlumic sveta…u nas na kopci jsem ho bouzel jeste nevidel :/

    • kesu  

      Vytahuju tohohle kostlivce, nemáte s ním někdo jízdí zkušenosti a třeba porovnání s DHX 5coil? A je na tom znát, že to má high speed expanzi?

    • ice  

      to uz radsi dhx rc4, bos je prumer,vsechny tyhle radoby nej jsou jen marketing

      nastaveni je jen o pochopeni pincipu,co jakej čudl dela a co se pri jizde zmeni

      • kesu  

        spíš mi jde o to, že RS i CC má narozdíl do foxe nezávislé expanze.. Hele mimochodem nevíš něco o té „mé“ V10? :)

        • Luk02  

          Tak sis jí objednal?:)

          • kesu  

            neobjednal, čekám na karbonovuou zadní stavbu. Mně se ta hliníková moc nelíbí a navíc ty barvy:(. Takže budu čekat, snad to pustěj dřív než na další sezonu..

            • ice  

              stale cekam na nejaky aktualnejsi informace nez pul roku stary

              • kesu  

                jj jediný co je je z toho 25. srpna, od tý doby ticho po pěšině..

        • Atilla  

          Co pak, 901 tě už nebaví?

          • kesu  

            nn 901 je super kolo a rozhodně si jí nechám, problém je, že mám jen jedno a přehazovat tlumiče, vidlice, kola atd je dost vopruz. Spíš si ale na ní chci dát 160mm vidli, tlumák s lockem a postavit to na endurko/trail.

            • Atilla  

              To budeš mít solidní enduro 200mm, i když já mám co říkat se 175mm:)

              • kesu  

                nn to ne, chci tam dát monarcha XX a s tím to bude mít 175mm zdvihu. Chci to dostat pod 14kg.

                Já jsem přemejšlel to prodat a koupit si nějaký 150mm kolo, jenže na 901 mě to ježdění baví prostě víc a přitom to o tolik hůř nejede..

                Jako ono i na DH/parky je to super kolo (v setupu s dvoukorunkou a Coil tlumičem), ve srovnání s třeba Stinky to rozhodně chodí lépe, BigHit nežehlí lépe ale vysloveně DH kola jako třeba Gambler (230mm) a tak prostě chodí trochu lépe. Na tratě se skokama to nemá konkurenci (škoda ale, že skákat neumím:))) )

                BTW koukal jsem do tvých fotek a co to máš za páčku v tý příhradovině na dragsteru?

                • vojtechposmourny  

                  Tipuju od smyku. Ten má, ale na levé straně řídítek nemá páčky.

                  • Atilla  

                    JJ. Urval jsem jí v Rychlebách. U nás je to jednoduché, buď jedeš nahoru, nebo dolu. Jen si musím včas zařadit páč v kopci to už řadit moc nejde:)

                    Jinak to co říkám znáš, nejde ani tak o zdvih jako o geo. Normálně se mi jezdí líp do kopce na dragsteru než na starém monsteru, ale to bude asi tím že Monster byl v Mku.

      • cat  

        Ty jsi to jel, ze jses si tak jistej?

        • kesu  

          zajímala by mě spíš jízdní zkušenost a porovnání s DHX než jen tipování dle katalogu..

          CCDB má highspeed expanzi což fox nemá, naopak má ale nastavení highspeed komprese, ale nemá bottom out tak jako ho má fox. Taky v CC olej cirkuluje jakoby dokola a ne tam a zapět.

          • cat  

            na Mtbr.com neco najdes.

          • Mr.Duck  

            Hele ale RC4 už nastavení rychlý komprese má, ne? Ten bottom out neni asi blbá věc..na druhou stranu, na sjezdový kolo při rozumně nastavenejch kompresích bych možná spíš ocenil tu HS expanzi..

            Nutno říct, že na CCDB sem nejel, na RC4 jo, ale stejně mě ten CC láká víc, sem dost teoretik a rád se do všeho co mám na kole důkladně ponořim, a tohle si nechám líbit :-)

            • kesu  

              jj má, takže rozdíl je hlavně highspeed expanze..

              Myslím si, že když se nastaví rozumně highspeed komprese, může to být lepší než bottom out co mám na DHX 5coill…

              RC4 jsem bohužel nejel

        • gazman  

          Jestli je to ten ICE co všem radí na dolekopu, tak pochybuju, že toněkde pořádně projel.

          • Atilla  

            Tak co otestoval jsi CCDB?

            • gazman  

              Dneska jsem ho namontoval a projel jen tak kolem komína, mám tu vytypované místa kudma jezdím často a vím jak se to tam chová, naladil jsem ho jen tak v dílně a jak jsem s tím vyjel nechápal jsem, ty vole jiné kolo. Citlivost je výborná, DHX RC4 se moc nechytá. Sobotu neděli strávím laděním v parku tady v polsku, takže pak budu vědět víc. Ladil jsem jen tak od oka, ale jak jsem si na stránkách CC našel naladění pro treka tak jsem to měl skoro podle nich:-) Myslím že budu hodně spokojen a už to z kola nesundám.

              • carlos1  

                jsem Ti to rikal, ze je to jak na jinem kole :)

                • gazman  

                  No jo, jsem na to zvědavý v pořádném terénu, už se nemůžu dočkat.

                  • carlos1  

                    popravde, jsem porad nadsenej, jak to chodi, uplne jinej pocit z jizdy, je to divny, ale kolo je daleko tissi, ani retez tolik nemlati, no parada

                    • gazman  

                      Jsem dosti nespokojeny a kriticky clovek. Nebyvam casto nadseny ale tenhle tlumic je bomba. Dnes probehla konecne poradna testovacka a ve vsech ohledech perfektni vysledek. Spousta pocitu muze byt subektivnich ale Naprosto obektivni a nazorna ukazka citlivosti je ze e tlumak viditelne pruzi uz jen pri tom kdyz tlacim kolo po kamenech velikosti krabicek od zapalek toz to jsem nezral u zadnehi jineho tlumaku. O tom co to dela pri dopadech odpalech na korenech pri brzdeni atd. se rozepisovat nebudu.

                      • Pedro404  

                        To zní dost úžasně, za kolik se dá v Čechách vůbec sehnat? Na netu sem ho našel v rozmezí od 600 dolarů do cca 550 liber (12–17 tisíc).

                        • gazman  

                          Bez prdele poznal jsem zretelny rozdil oproti dhx rc4 pred nim jsem mel jeste dhx 5 a rozdil mezi foxama byl tyky ale CCDB je jeste o tridu jinde.Vzal jsem ho v krabcycles za 14 bez pruziny a mel jsem trochu vycitky ze mrham prachama ted uz je nemam.

                          • Atilla  

                            Ta RC4 nechodí nijak úžasně, ale ten ccdb na zkoušku by mě lákal i když nedokážu si představit, že by mě to žralo ještě líp než teď. Necítím pod zadním kole vůbec nic.

                            • gazman  

                              Hmm taky jsem tu nekde psal (asi pod fotkou ccdb v sekci kola a komponenty)ze jsem s tim jak mi maka bike spokojen a ze si neumim predstavit ze by to slapalo vyrazne lip. No a je to tady a je to znat docela dost.

                              • Atilla  

                                Tak oproti foxu je i ten x-fusion úplně někde jinde. Takže bych ho chtěl srovnat s ccdb. Fox už mi na kol nesmí, jak vidle , tak tlumič.

                                • goofy  

                                  No cece lakas me s tim X-fusionem cim dal vic. Po letosni sezone jsem si rikal, ze bych mohl dat biku jako vanocni darek nejakou pruzinku do zadu, a asi to tak i dopadne. Navic ten X-fusion neni ani nijak moc drahy… :o)

                                  Akorat tam mam ted atyp tlumic, tak snad se s tim zadni stavba popere

                                • konarider1  

                                  Mám na Monstru taky X-Fusiona, sic tu nejnižší verzi bez doufoukávání vzduchu, ale musím potvrdit, že chodem úplně někde jinde než lišák. Javor to dneska vyzobalo i broučkama na trailu:)

                                  • ClAyD  

                                    A neví někdo, jestli by šel nějakej pružiňák na IQ?

                                    • lukas aka mitro  

                                      to se budes muset poptat primo v RB jestli to ho „osadi“ tim picincem…

                                      • ClAyD  

                                        Mno né, že bych teď nějakej kupoval, ale do budoucna by se mi to docela líbilo.

                                        • mpIII  

                                          Mě taky, ale byl by to nejspíš problém – je nutné vyfrézovat díl pro upnutí do zadní stavby přesně podle tlumiče – Lišák musel nechat frézovat i kvůli přechodu z RP2 na DHX na IQčku. U pružiňáku by se navíc muselo řešit točítko odskoku, které bývá na konci pístnice. Jediný kdo to má jinak je právě CCDB.

                                          • ClAyD  

                                            Mít teď ty prachy, tak to CCDB koupím, zajdu si za soustružníkem a užívam si :)

                                          • logoman  

                                            CCDB ma stribrnou pistnici to si nemuzes dat na kolo, ne? :D

                                            • mpIII  

                                              No a ještě takovou tyčinku :-D Ale narozdíl do MZ je CCDB ověřený a takováhle tyčinka není vidět ;0) Horší je to s tou zlatou :-/

                                              • gazman  

                                                Cim mensi prumer pistnice tim mensi pasivni odpory na tesnenich a futrech:-)

                                                • mpIII  

                                                  V tom případě plus :0) Kruci já bych ho chtěl zkusit. :0( I když raději ne.. :0)

                                                • Mr.Duck  

                                                  A menší tuhost, na pár demech to tu popraskalo, kuli zvýšenýmu namáhání tim shock extenderem co maj na zadní stavbě. Ale je to problém snad jenom Dema, a myslim, že to už taky nějak pořešili…

                                                  • carlos1  

                                                    poresili to tim, ze na 2013 maj tlumice prumer pistnice o 1,5mm vetsi, ale pouze na dema

                                    • logoman  

                                      http://forums.mtbr.com/…-792930.html#… tady taky neco, moc se mi libi, mam rad kvalitni veci za rozumnou cenu :)

                                      • Atilla  

                                        Jsem fakt nadšený, proto by mě zajímal CCDB abych porovnal. Hlavně už mám vychytané nastavení s HSC už nehýbu a do bikeparku stáhnu LSC na minimum= super plyš a na enduro 6 kliknutí a zobe moc pěkně a přitom je fakt stabilní pod šlapáním. A když chceš na pamptrek, tak utáhnu komprese na max a je z toho HT. Můžeš do toho šlapat jak do zelí a stejně se to nehne ani o píď.

                                        • Pedro404  

                                          Tak to zní taky výborně, něco víc zamykatelnýho s pružinou bych bral, Vivid i s utaženou kompresí houpe dost.

                                        • logoman  

                                          To je pekny na dhx to moc velkej vliv nema (skoro vubec), az pritazeni odskoku omezi pohupovani.

                                          • lukas aka mitro  

                                            Mam sice jenom „nablblej“ vzduchac O2 RCX (predtim x-f H3), ale volil jsem ho namisto foxu pro jeho jednoduchost nastaveni. Zadne interni nastaveni v servisu. Proste propeda na ctyri stupne a rebound…ale kam se to hrabe na HS stelovatka:)

                                            • l.smetana  

                                              Sakra,tak já si pochvaluju jaký to nemám dobrý tlumák (DHX Air 5 na jehličkách) a teď tohle..

                                              Je opravdu takový rozdíl mezi DHX air a těmahle X-fusionama?

                                            • navlcinci  

                                              čau, iTENTO TLUMUMÁK SE DÁ INTERNĚ NADSTAVIT A TO DOKONCE V 6 MOŽNÝCH NADSTAVENÍCH UVNITŘ OLEJOVÉ ČÁSTI.VĚTŠINA VÝROBCŮ ,ALE NADSATVUJE CO NEJTVRDŠÍ NADSTAVENÍ ,ABY PŘI 4 POLOZE TLUMIČ OPRAVDU DRŽEL A LIDI JELI JAKO NA PEVNÁKU COŽ SPOUSTA LIDÍ VYŽADUJE, PŘENADSTAVENÍM PLANŽET ,ALE LZE TLUMÁK UDĚLAT CITLIVĚJŠÍ ZA PŘEDPOKLADU ,ŽE SE TI ZDÁ MOC PROGRESIVNÍ,ALE PAK STRATÍŠ ONEN SKORO BLOK NA 4 STUPNI. U TOHOTO TLUMÁKU,ALE PRÁVĚ ONY 4 POLOHY UMOŽNUJÍ VĚTŠINĚ JEZDCŮ NATSAVIT JEDNU Z POLOH A JSOU SPOKOJENÍ. JEDINĚ MOŽNÁ MlokCZ ,KTERÝ MÁ VELKÝ SMYSL PRO POHYB ZADNÍ STVBY BY ŠEL DO TUNĚNÍ TOHOTO TLUMIČE. :) ON ALE JEZDÍ MYSLÍM VĚTŠINOU FOX

                                • gazman  

                                  Jakou mas delku bo na bazaru prodavam 240 ccdb je v perfektnim stavu.

                                • logoman  

                                  Ten fox jsi jezdil na sx? Zkus to nastaavit podle tohoto clanku …

                                  http://blistergearreview.com/…d-sx-trail/2

                                  • Atilla  

                                    Nemám problém ten tlumič nastavit, ale extra citliví není

                              • logoman  

                                treba to muze byt jeste lepsi s bosem :D

                                „My advice would be haven spent time on both ccdb and Bos is go with Bos if you can,easier to setup and better performance albeit only slightly (5–10%). The ccdb is awesome but the stoy is magical :-)“

                                Ale nekde jsem nasel zminku od cloveka co je jezdil vsechny ale nedokaze rict, ktery je nejlepsi, udajne ruznym ramum pasuji ruzne tlumice.

                                • gazman  

                                  No ten cane creek funguje na jinem systemu nez vsechno ostatni proto jsem taky zvoli prave ten. Pripada mi logicke ze opravdu diametralni rozdil ve funkcnosti musi byt dan diametralne odlisnou konstrukci jinak nebudou rozdily tak vyrazne.Taky moznosti nastaveni jsou sirsi nez u fox boss atd. takze myslim ze neni problem ho naladit pro jakykoli ram

                                  • lukas aka mitro  

                                    Prosimte, nemas nekde rozkres toho tlumaku? Ja na to koukal na nejakym videu a uplne mi neni jasny, kudma ten olej tece. Ten dvouplast je mi jasny a pak to tece k tem ventilum. Je tam nejky zpetny ventil nebo neco podobnyho, aby olej proudil pres spravny ventil pro kompresi a expanzi, nebo pod samotnym stelovatkama je nejaky mechanismus/samotne stelovatka jsou jednostranne pruchozi bez odporu?

                                    Jinak samotne nastavovani LS a HS je tak, ze LS brzdi prutok oleje a HS se tevira pri dosazeni urciteho pretlaku(tasta­vitelne pomoci predpeti pruzinky)?

                                    Diky.

                                      • lukas aka mitro  

                                        Diky! O tech planzetach vevnitr jsem nevedel. Kua, vychytane!

                                        • gazman  

                                          Ja jsem o tom tlumaku vedel dlouho ale nejak jsem to neresil az kdyz jsem zacal farat do toho jak je to udelane tak jsem zapremyslel o koupi. Nadchla me odlisnost konstrukce a ted me nadchlo jak to slape. Jezdil jsem RC4 celou dobu s temer uplne povolenyma kompresema a expanzi tak v prvni ctvrtine od uplne povoleneho, jakmile jsem na neco sahnul tlumak se hned otupil znecitlivel. Todle se u ccdb nejak nedeje muzes ho nechat behat pekne pomalu zadne kopance na odpalech a pritom trakce je na rychlych dirach lepsi nez s povolenym foxem atd.

                                  • logoman  

                                    Ja nekde cet, ze nefunguje na ibisu mojo protoze ma klesajici krivku prepakovani, a CCDB nema bottomout, narozdil od foxu (proto ho tam asi montuji), ktery je udajne hodne progresivni.

                                    • gazman  

                                      Tak ten bottom out taky není žádná výhra, zapomeň na to, že to ovlivní (přitvrdí) tlumič jen někde v poslední třetině, jezdil jsem na DHX 5 či RC4 5 roků znám ty tlumiče. Já bych si dal možná radši občas nějaký ten doraz, než drncal celou dobu na už tak tupém tlumáku, ještě zabitém přitaženým buttom out a natlakovanou expanzkou. Záleží jak velký je na ibisu absence bottom out problém.

                                    • kesu  

                                      z mé zkušenosti jezdce, kterej fakt neumí jezdit a tluče po dorazech cokoliv umožňuje CCDB lepší nastavení. Když přitáhneš HS kompresi dostaneš to do stavu, kdy to při velkejch rázech jde jakoby celej zdvih pomaleji a tím to nejde pak nadoraz. Zatímco pochybná účinnost bottom outu na DHX to moc nezachraňovala. Prostě s CCDB to chodí na dorazy míň a je to citlivější než s DHX a to mám stejnou pružinu.

                        • carlos1  

                          bral jsem ho z Nemecka a vyjde na zhruba 13kkc http://www.bike-mailorder.de/, nebo z TFtuned to vyjde skoro na stejny prachy

                        • Mr.Duck  

                          Ve fanatyk bikes maj jeden snad 10,5" a že prej by na to uměl udělat pro lokála nějakou dost slušnou cenu, ale na mě je to dlouhý ;-(

                      • goofy  

                        Seru na laborovani se vzduchem… Chci taky poradne pero do zadu… :-D

                • logoman  

                  a jak funguje vivid? Ten ma taky nastavovaci oba odskoky.

              • kesu  

                jj ccdb stojí za to..

                • mpIII  

                  Ale jak ho napasovat na IQ6tku? :0( Ale narozdíl od jiných pružin nemá kolečko odskoku na konci pístnice, což je plus.

              • lukas aka mitro  

                Koukam, ze jsi ho nakonec sundal. Procpak?

                • gazman  

                  :-))Nesundal,to co je na bazaru je délka 240ka, je to bazar od debílka, který tvrdil, že mi posílá 222ku a pak už to nechtěl vzí zpět. Popravdě moc jsem ho ano vracet nepotřeboval, ten blázen mi ho prodal za tak směšnou cenu, že na tom ještě vydělám a navíc je jako nový.

          • tomfree  

            Taky by mne zajímaly dojmy,já testoval vzduchového a moc mě nepřesvědčil.

            • Baba-Ji  

              a s nějakým jiným vzducháčem máš zkušenosti?

            • Baba-Ji  

              mně by třeba zajímal X-Fusion Vector HLR Air

              • tomfree  

                Zkoušel jsem ten ccdb air a strávil jsem s tím kupu času,protože jsem zkoušel měnit i ty vložky do komory kvůli progresivitě a pořád to nebylo ono,bylo zo lepší než fox ale ne o tolik kolik jsem čekal,takže jsem nakonec dal ten X-Fusion Vector HLR Air a jsem s ním spokojený,ale pružina to není to je jasné.Jinak na druhém kole mám toho monarcha plus rc3,co máš na kole a myslím,že to je dobrý tlumič,jen chce dát větší sag než těch 30 procent,protože je moc progresivní.

                • Baba-Ji  

                  a kdybys měl srovnat toho Monarcha a Vectora?

                  …na Monarchu mám cca 30–40% sag(ale je přetlumený, budu ho brzo dávat do bikelive na přenastavení komprese z Medium na Low)

                  • tomfree  

                    To srovnání by šlo dost těžko,protože monarcha mám na spešlu se zdvihem 140 a xc použitím a vector je na nomádovi na enduro,každé ma jiný systém zavěšení,takže nějaký závěr jde dost těžko,můžu srovnat jen s foxem rp23,kterého jsem pučil od kamaráda,když mi na spešlu odešel ten původní tlumič a to je citlivějsí a progresivnější.

                    • Baba-Ji  

                      odkud jsi bral toho Vectora Air, Mojekolo.cz?

                      • Atilla  

                        běž do pružiny. Dávat na FR kolo vzduch je nesmysl. Těch 400g za to stojí.

                        • Baba-Ji  

                          no, ta lehká prdel teďkom se vzduchem se mně zatím víc než zamlouvá, ještě uvidím…

                          (tenhle týden zkusím nahodit pružinu z Monstra, jsem zvědavý, co z toho vyleze)

    • pold  

      Tak po prvním dnu s CCDB-Air-CS musím řict že se mi to prozatím hodně líbí.

      Najít si nastavení obou kompresí na různé typy ježdění asi bude chvíli trvat, ale:

      • nastavení obou okruhů expanzního útlumu je naprosto intuitivní,
      • ten „climb switch“ je celkem pecka – připadne mi to pocitově jakotakovej efektivnější propedal, ale na rázy tlumič tolik neztuhne…
      • lukas aka mitro  

        cimb swicth je fajna ficura…jeho „tvrdost“ by mela jit poladit vymenou nejakych trisek…jinak teka privira soucastne pomaly odskok a pomalou kopresi..klasicky propedal privira jenom kompresi.

        • pold  

          Mno já to ještě nemám moc osahaný, ten tlumič mi připadne obecně citlivější… uvidíme časem. Každopádně na výjezdu kde jsem se zapnutým propedalem odstal vsedě ránu do zadnice, tak tady to s CS tlumič sežral jak nic.

          • lukas aka mitro  

            No..imho pri zapnutem stoupacim modu zustava okruh HSE a HSC stale funkcni..ale rozkres tedka nemuzu najit…

            • pold  

              Mělo by to tak být… jsem hlavně zvědavej na efekt nastavitelný HSC na tlumiči, holt si asi budu muset vzít na konec tejdne volno a vyrazit … V manuálu píšou spíš o vlivu na eliminaci dorazů, ale když si vezmu jaký efekt má třeba jen lehounce přitažená HSC na vidlici už na trailech typu SF, jsem velmi zvědav.

              • Risanek  

                Kde jsi ho bral a za co jsi ho měnil? Positivní recenze na chod a možnosti nastavení mne začínají také lákat.

                • pold  

                  Koupil jsem ho i s rámem… předtím jsem měl DHX-Air 4.0.

      • prtavec  

        Vazne je ten climb switch tak znat? Vozim CCDB Air a ve spojeni s CTD bych nejakou moznost uzamceni bral…

        • pold  

          Jako takhle:

          • podle prvotního odzkoušení zabírá podle nastavení pomalé komprese,při utataženější LS kompresi je CS znát dost, při povolenější nenírozdíl tak markantní.
          • při doporučením nastavení LSC dle manuálu CC jsem i při zapnutém CSprohupování cítil, při přitažení LSC o tři zoubky jsem cítilprohupování při vypnutém, ale při zapnutém ne.

          Ale mám na tom najeto nějakých 80km, takže na nějaké dalekosáhlé závěry jsem ještě opatrný (…prostě budu muset nazkoušet na nějakém výjezdu co jezdím pravidelně).

          Znát to tedy je – pocitově větší změna než propedal na DHX-ku, s výrazně menžím ztuhnutím stavby pro berovnosti. Ale rozhodně ne jako nějaký tvrdý lock nebo 3-kovej propedal na RC23, to zas ne.

          Jinak teda:

          • defaultní doporučení nastavení je stršně houpavé v odskoku (máloLSE, musel jsem dotahovat),
          • zatím marně bojuju s nastavením HSC, v tom si nejsem moc jistý, aletlumič je i při 30% sagu celkem brutálně progresivní, druhá třetinazdvihu tlumiče je perfektně citlivá, ale pak to tuhne jak čert a poslední1cm na tlumiči (2,5cm zdvihu) jsem se ještě nedostal ani při seskoku zezídky na placku. Nevím jestli řešení je jezdit ještě větší sag (už30 je prole mně až až), nebo ještě dál povolit HSC? Holt na to budu musetmetodou pokus omyl.
          • význam HSE jsem zatím neobjevil.
          • lukas aka mitro  

            vyznam HSE je v tom, ze muzes LSE mit trochu vice rpitazenou a tlumak te nekatapultije na dopadu a nezatluces ho na rolete..

            • Nimrod  

              spíš bych řekl, že hlavní přínos je v lepším kopírování terénu, nebo ne? že se kolo rychleji vrací na zem za překážkou, pokud se dostane do vzduchu…

              • lukas aka mitro  

                no..dyt to pisu;)

                • Nimrod  

                  no z mýho pohledu trošku kostrbatě, ale třeba mám jen špatný vkus :-)

                  • lukas aka mitro  

                    ja mam spatny tyden, takze je to mozny…

                    ja proste na prikladu popsal, kdy je dobre mit nastavenou LSE a HSE…bo jak vemes odpaly a rolety tak tlumak jenom s LSE je vzdy nastaveny do nejakeho kompromisu…

                    • Nimrod  

                      :-) jinak k tý poslední větě: o tom žádná :-) a nejen tlumák

            • pold  

              jj, to obecně chápu, jako dual-flow u vidlice… jen mi uniká ten trim. Tedy – co se nastavuje štělováním HSE, resp. ve smyslu jakej má význam ji utáhnout a tuhle fíčuru omezit.

              • lukas aka mitro  

                nastavujes okamzik, kdy se HSE otevre..

                U dualflow mel treba lehky jedinec smolika kdyz se mu HSE nestihala otvirat (bo mel nizky tlak v pozitivce)…a bo HSE nebyla stelovaci, tak s tim nic neudelal. Se stelovanim HSE si to nastavis dle sveho…casem na to bud prijdes nebo ne:)

              • fousek  

                Na vetsine tlumicu to je predpeti pruziny na planzete, proste jak velka rana HS okruh otevre.

            • Baba-Ji  

              Popravdě mně význam, resp. princip HSE taky není jasný.

              Komprese je jednoducha:

              LSC – pomalý pohyb pístnice(např. houpani při šlapání)

              HSC – rychlý pohyb pístnice (rána na dopadu, rychlý přejezd překážky – kořen, šutr, patník,..)

              Ale HSE?

              Pružina přece vrací pístnici vždy stejnou rychlostí, nebo se mýlím?

              • logoman  

                http://www.youtube.com/watch… tady je nejaky video.

              • mpIII  

                Pružina jí chce vracet vždy stejnou rychlostí, ale právě tlumení LSE to nedovolí. HSE to právě může dovolit, takže se tlumič stihne připravit rychleji na další překážku a nečeká na ní zanořenej ve zdvihu.

              • fousek  

                pokud bude dobrej dopad tak si HSC vubec nemusi skrtnout. Ostry prekazky jsou jasny.

                HSE – pokud se kolo ocitne ve vzduchu, vznikne ve vidli velkej rozdil tlaku a otevre se HS okruh, jakmile se kolo dotkne zeme (vidlice muze byt pomerne hodne ve zdvihu) rozdil tlaku se zmensi a HS okruh se zavre, dal uz funguje jen LS okruh. Samozrejme pokud je vidlice malo ve zdvihu a kolo se ocitne ve vzduchu, tak se HS okruh neotevre protoze rozdil tlaku neni dost velkej a cely to obstara LS okruh.

                Proto se u vidlic s HSE okruhem vic privira LS, protoze za A bude to pohodlenejsi a za B HS okruh se dostane vickrat ke slovu a plni tak svuj ucel. Pokud bude LS okruh uplne otevrenej tak si HS okruh temer neskrtne. Kdyz se dostane kolo do vzduchu tak nevznikne dostatecnej rozdil tlaku k otevreni HS okruhu a celej zdvih az do dopadu jede v LS a po dopadu dostane jezdec kopanec do riditek.

          • prtavec  

            Nezni mi to az tak presvedcive, jak jsem cekal. Jeste promysli, zda mi to stoji za reseni prodeje puvodniho CCDB (200/57) a koupe noveho s CS

            Jinak me se progresivita trochu zlepsila pote, co jsem vic povolil HSC. Pri doporucenym nastaveni na muj ram jsem tu stavbu nedostal nadoraz ani pri extra velkym podhusteni tlumice, ted uz je to ale lepsi (povoleno asi o 1,5otacky)

            • lukas aka mitro  

              tak doporuceni vyrobce je spise takovy startovni bod…jak nekdo nema asi sajn o co u toho tlumaku jde, tak by „od nuly“ tlumk poste nesastavil ani za tyden…

            • pold  

              Takhle – předtím jsem zkoušel rám i na obyč CCDB bez CS. A upřímně, kdybych měl měnil tlumič – třeba monarcha nebo RC2-ku za CCDB, tak bych si vybral ten s CS.

              Kdybych už měl CCDB bez CS, bych se na to asi vybodl, samotnej CCDB je co do pohupování nastavením LSC laditelnej i tak celkem do optima. Leda snad kdybych měl hodně dobrou šanci střelit ten starej a stálo mě to max dvojku – trojku doplatit, jinak fakt ne.

            • pold  

              Btw – s tím nastavením HSC a progresivitou, to by ale spíš naznačovalo, že nastavení HSC na CCDB je spíš rychlost komprese, ne práh (jak se píše nahoře… ).

              • Baba-Ji  

                cim vic otevres HSC, tim mensi bude odpor tlumice jit do zdvihu pri rychlych ranach(prejizdeni prekazek, dopady,…), tzn ze bude do toho zdvihu i casteji chodit > bude se jevit linearnejsi

          • tomfree  

            Přesně kvůli zmíněnému problému jsem ten tlumič poslal dále,měl jsem sice verzi bez CS,ale fungoval v celém rozsahu jen při sagu cca 50% jinak byly poslední dva centimery prakticky nevyužitelné i přes různá nastavení,přičemž doporučený sag je cca 20%,tudíž nač mít kolo z takovým zdvihem.

            • kOmE  

              Proto začali prodávát hv komoru.

              • pold  

                tak HV komoru mám.. a doporučený sag na CCDB je 28–33%

                • goofy  

                  A nechodi to treba od vyroby s vyvlozkovanou komorou? :-)

                  • tomfree  

                    Ne ty vložky jsem měl v balení zvlášť,ale nebyla tam ta XV komora,tu dělají snad až teď.

                    • kOmE  

                      Ti jsem mel na mysli, meli prave problem ze na nekterych ramech to tlumice nedokázali využít celý zdvih, meli s tim hodně problemy u knolly

            • kOmE  

              U ceho to vlastne bylo, sag 20% to je dost malo. Ja na Enduru jsem ho jeste vyvlozkoval abych nechodil do dorazu na kazdym malym dropu. Sag mam teda 30% coz je cca 18mm na 64 zdvihu tlumice.

              • tomfree  

                Tak pardon bylo to taky těch 18mm u 63mm tlumiče na santovi a po jízdě mi zbývalo 12 mm nevyužitého zdvihu tlumiče i když jsem šel z metru na placku,vidlice mi chodila hezky v celém rozsahu,takže k ní ten tlumič moc nesedl.

                • goofy  

                  To bylo pred Vectorem, nebo zkousis nejakou nahradu za neho?

                  • tomfree  

                    To bylo před vectorem,který je navíc o 100g lehčí,sice nemá žádný udělátko typu propedal,ale mi to nějak nechybí.

                • kOmE  

                  U zehle velikosti nezajizdi pistnice cela. Vemku je asi 75mm , takze po dorazu je gunicka cca 11mm od konce.

                  • tomfree  

                    Já jsem ho vyfoukl a změřil krajní polohy,ty máš tu XV komoru,nebo normální?

                    • kOmE  

                      Mam normalni a jeste vyvlozkovanou

                      • tomfree  

                        Jestli to nebude tím,že jezdíš větší peklo než já :-)

                        • kOmE  

                          Enduro je jen lehce progresivni, tak to bude spis tim. U Vivida Air na Scottu Voltage jsem taky musel vyvlozkovat komoru. Ale je fakt ,ze potebuju aby to sneslo nejaky dropy cca 3m ,ale skacu jen ty co maj normalni dopad.

            • pold  

              Tak když jsem to upustil ze 160 na 150, a zároveň povolil o 3/4 otáčky HSC, tak se asi blížím použitelnému nastavení.

              Zbývá nevyužitá rezerva cca 5 mm zdvihu tlumiče při nastavení na 20/63mm SAG…

              … což by mělo (5/63*160) odpovídat cca 12,7mm nevyužitého zdvihu zadní stavby – kdy zároveň mám cca 15mm do konce zdvihu na vidlici. To počítám bude s ohledem na progresivnější konec asi ta rezerva na nějaký zprasenější dopad (ale to se ještě zjistí).

              Každopádně tlak + HSC nějak synergicky ten průběh jak jde tlumič do zdvihu ovlivňují – a to zásadně.

              • carlos1  

                takze, pokud by nekdo resil cenu servisu na DB, tak Mi dnes prisla faktura a dela to 2750 Kc, coz neni uplne malo.

                • kesu  

                  Já platil v létě tuším něco málo přes dva u Kraba, spíš mě žere, že to tam musí zas. Zase tomu tluče povolená pístnice:(

                  • carlos1  

                    jo u Kraba, jinak podle popisu, menili vsechny tesneni, coz si nejsem jistej jestli udela servisak u Svece, no doufam ze to bude drzet, povolena pistnice? jako v oku, nebo u pistku?

                    • kesu  

                      v pístku, ono to funguje,ale tluče…

                      • carlos1  

                        aha, takze sparne dotazenej sroub, co drzi pistek, nu doufam, ze me se povolovat nebude, foxe jsem si v klidu rozebral a udelal si repas sam, ale do DB se normalnima nastrojema nedostanu a pokud si je vyrobim, stejne to nenatlakuju. na servis zlaty DHXo

                        • Pedro404  

                          Co nenatlakuješ? Expanzku? Proč, nedá se dostat k ventilu? Jestli se CCDB fakt nedá udělat doma, tak už ho asi ani nechci…

                        • Tomínos  

                          Pokud je na natlakování potřeba redukce s ventilkovým závitem, podobně jako na rock shox mám očka 8×32 a 5×36 doma.

    • lolek55  

      Ahoj,

      kde se dá aktuálně nejlevněji sehnat CCDB CS air? Nějak se mi ho nedaří najít pod 17 tisíc. Klidně ho objednám i z ciziny.

      Díky

    • X-biker  

      Řešil někdo v poslední době repas Cane Creek Double Barrel Air?

      Utíká mi tlak…

      A kde? Krab? Nebo už to umí i někdo jiný? Třeba nějaký Slovák?

      Případně nějaké reálné ceny?

      • goofy  

        Jo u Kraba.

        Cena není moc pěkná, ale jak se říká: kdo chce opičku…

        • scret  

          *1:)

        • logoman  

          Me by fakt zajimalo zda to funguje nejak lip nez treba RS Vivid, vetsinou kdyz clovek cte o jinym levlu tlumeni je to bos. Tak pak jestli ma smysl do tehle opice cpat banany … :-)

          • goofy  

            Já už se rozhodl, že ne. U Kraba se válí jeden kousek za dobrý peníz přesně v mým rozměru, ale kašlu na to. Dávat víc jak 2× tolik, než za případný repas třeba Foxe se mi fakt nechce. Zase je plus, že se dá tenhle tlumič, na rozdíl od toho Bose, u nás servisovat.

            • logoman  

              A co za rozmer potrebujes? Ted ja na dolekupu jeden vivid AIR za fajn prachy sem to psal TJK, ale je to salat … :-D

              • goofy  

                Originál je 222×63,5… :-) Ale vleze se v klidu i 222×69.

                • Mr.Duck  

                  No vleze, ale neprasti nekde o neco na dorazu?

                  • goofy  

                    Ne. Sám pán DW ho tam doporučuje a už jsem tam měl i X-Fusiona HLR Air a v pohodě. Zavěšení je tam shodné se 7pointem, jenom je tam tlumič s kratším zdvihem (stejné délky).

                    • wilda81  

                      A HLR jsi tam nenechal proc? Pri rozhodovani se „co na torque?“ jsem omezil vyber jen na hlr a ccdba. Nakonec jsem sehnal ccdba cs, jeste rok v zaruce za sympatickou castku, takze bude ten. Jen doufam, ze se v tom nastaveni neztratim. :)

                      • Baba-Ji  

                        tusim, ze netrefil vnitrni prednastaveny rozsah nastaveni (kamos ho mel taky a vymenil ho prave z tohohle duvodu, paac komprese byla furt jako by lehce privrenejsi, nez poteboval)

                        • goofy  

                          Přesně tak. Na DW Link je třeba hodně otevřený tlumič. Navíc byl asi až moc progresivní, ale to bych přežil. Jinak chodil velmi obstojně a na nějakém jiném rámu bych si ho určitě nechal. Ale nechtělo se mi to posílat do bikelivu a řešit s nimi nějaký tuning.

          • deekay  

            Vyhodou toho CC zustane dycky uzivatelska nastavitelnost. Ale jako vsechny dobry veci, i todle ma svoje stinny stranky. Ono taky bude zalezet jak moc pak vivid sedne k danemu ramu, na kterem se to testuje a jak je vnitrne nastavenej.

            Nicmene cet sem recenze kde jim CC spis prisel horsi nez Vivid.

            BOS je imho holt takovej „tuningovej“ tlumic/vidlice uz z fabriky. Aby se clovek dostal s jinym produktem na shodne vlastnosti, chce to pak nakej upgrade od Avalancheracin­g apod.

            Bejt tebou placnu tam vivida, jediny, ceho bych se u nej bal je spolehlivost (ale jak tu tak ctu tak mozna nakonec bude i lepsi nez u CC)

            • Baba-Ji  

              no ja nevim, Vivid taky neni zrovna etalon spolehlivosti.

              Nastavitelnost CC je jeho hlavni devizou, jak pises, u ostatnich tlumaku bude vicemene odkazany na to, jestli ti sedne vnitrni nastaveni k ramu ci nikoli.

              • deekay  

                Viz moje posledni veta.

                • tonik666  

                  Tak četl jsem že na můj rám je fox s avalanche tuningem lepší volba než CCDB, protože chodí líp a váží půlku. Ale avalanche je jaksi v těchto zemích nedostupný.

                  • smash_mouth  

                    Kde jsi to cetl?

                    • tonik666  

                      mtbr, vlákno o spitfiru, teda jestli jde o to, že fox s avalanche tuningem je lepší.

                      jak píše deekay, avalanche mění vnitřnosti tlumicí části za svoje, takže z foxe zbyde jen skořápka.

                  • deekay  

                    To bude proto, ze Avalanche udela z FOXe vicemene svuj tlumic :) A oni vedi co delaji.

                    Me ted monarch+ chodi presne jak si preju, ale zase jak napotvoru by chtel poladit Pike :D (A to sem si predtim rikal, ze ve standardu je to ideal)

              • Pedro404  

                Anebo u vividu potuníš/dát potunit shimstack na svůj rám, daj se koupit sady pro různý druhy komprese, ze kterejch už by něco seskládat šlo. Bude to míň user friendly než u CCDB, ale jak to jednou zmákneš, tak už to pak nemusíš řešit…

            • Mr.Duck  

              Co ja vim, tak akorat Inline mel problemy ze zacatku, pry by ted mel byt poresenej. Jinak nevim o tom, ze by nekdo mel s CCDB problemy. Ja ho mel jen sezonu, a nastavit ho pro me znamenalo tejden (= 7 dni v kuse) jezdit na par trailech co dobre znam a zkouset nastaveni, ale ve vysledku sem mel tlumic co zdaleka predcil cokoliv sem kdy zkusil nebo mel.

              Na pinkbike si par lidi dost chvali ty Vividy, ja neverim, ze to bude lepsi nez CC. Mozna jo, jel sem jenom na starsim, 2012, prej to dost vylepsili od ty doby, ale znam 4 lidi na Vividu a dvoum odesel po pulce sezony (vytah pistnici z tlumice..), takze o tom nejsem presvedcenej.

              Podle me kdyz ma clovek trpelivost a tuseni o tom, jak nastavit tlumic, tak je CC top. BOS ti nastavej podle toho jak si predstavujou ze asi jezdis podle toho co jim popises, a jestli pak budou stacit moznosti nastaveni tvejm predstavam nedovedu posoudit. Zato vim, ze servis je absolutne naho*no. Otaznikem je DVO, tam to asi se servisem nebude lepsi, ale mozna bude fungovat supr, mozna taky ne..kazdopadne z tlumicu co sem zkousel – Vivid, S*toy, RC4, DHX4, CCDB a Ohlins je pro me CCSB porad top volba, nobrz si s tim proste udelas co chces, a oservisovat se necha relativne vsude. + Cane Creek sou dost prijemny lidi.

              • deekay  

                No takhle – on ten CC nejak imho nema predpoklad bejt technicky lepsi, vsechno to bude v tom jak si sedne nebo nesedne nastaveni jinyho tlumice s ramem, kdyz to porovnavas mezi sebou.

                • Mr.Duck  

                  Double Barrel. To je technicky/teo­reticky vyhoda, ze tam ten olej cirkuluje, cili se muze lip chladit coz sem teda nikdy nepoznal na funkci, ale nekdo to resi. Podle me ma teoreticky navrch, prakticky ja s nim byl spokojenej 100%, ale hlavne proto, ze, jak rikas, mi jinej s nastavenim z fabriky proste nesed, a ze mel mizivej odtrh. Mozna v tom bylo trochu placebo, kazdopadne bych si ho koupil znova, a jestli se mi Ohnils nepovede nak supr prima nastavit, tak to tak asi dopadne..

                  • logoman  

                    Sis koupil jen ram nebo komplet? :-)

                    • Mr.Duck  

                      Ram. Dovedu to za ± o $1000 vic[nez komplet] poskladat na karbon kolech a komplet Saint/SixC, tak sem komplet zavrhnul. Ale nebude cervenej, na to nejsem zvyklej :(

                  • goofy  

                    Tam stejně určitě jiný ani nesedne, takže to aspoň nebudeš muset řešit… ;-)

                    • Mr.Duck  

                      Sedne. Troy na tom jezdi RockShox a Gwin lisku. Mista na CCDBA je tam taky dost, melo by to byt dost kompatibilni. Ale uvidime, neprisel mi tam ten Ohlins spatnej, konec koncu je interne hodne podobnej CCDB, a chovanim mi taky neprisel uplne jinej, jen se bojim, jestli mi bude stacit rozsah nastaveni. Sem dost lehkej, a jezdim celkem agresivne (jako ne dobre, ale jako dement, zejo), tak vozim mozna trochu nestandartni nastaveni..

                  • kesu  

                    mám to stejně…

                  • Baba-Ji  

                    To neni placebo :)

                    Jinak ta cirkulace oleje tam je tusim hlavne kvuliva kavitaci.

                    • Mr.Duck  

                      Dobrej bod. Kavitaci to asi muze omezit, resp. jeji vliv na chovani, bych tak rek. Zas expert nejsem, ale dava mi to smysl. Kazdopadne chladi to prej taky lip, zejo. Konec koncu ten plast tlumice po Garbo DH kdyz je ve stinu 30 se zahreje tak, ze na nem neudrzim ruku, tak se asi hodi, ze se to tam nemicha jen vevnitr ale cirkuluje kolem vnejsiho plaste :)

          • logoman  

            Treba mi prijde ze se CC chlubi touhle krivkou? Ja myslel ze se vsichni snazi dosahnout linearni. viz RS a Fox.

            http://linkagedesign.blogspot.cz/…ir-2015.html#…

            • deekay  

              Vsechno zalezi na meritku os :)

              Mam tu graf Vivid vs CCDBair a je to dost podobne

        • tonik666  

          řešil, u kraba, vyřízení rychlé, cena za servis oproti foxu vyšší, vzduchovka za 1600Kč. Na to co stojí celková repase se mi ani nechce myslet.

          • Pedro404  

            To je hustá nálož, to bude kompletka stát aspoň trojku, ne?

            • wilda81  

              jj tak nějak to bylo, když měli cenu ještě na webu.

              • honhav  

                trosku vic…

                • Baba-Ji  

                  hele jak dlouho Krabovi trva vyrizeni servisu tlumaku?

                  …±tyden?

                  • honhav  

                    to ti reknu az mi prijde… deklaruje 3 dny plus posta…

                    • Baba-Ji  

                      tak pak dej vedet

                      …ale pokud ty tri dny, tak dohromady to bude ten ± tyden

                      • honhav  

                        to je porad pohoda… jestli to prijde pristi tyden bude to super… pristi tyden dodelam i ostatni veci na kole takze bych pekne poskladal a mam sezonu klid… :)

                        • Baba-Ji  

                          ja mam pro tyhle pripady servisu a nehod jeste zalozni pruzinak Manitou, nic moc, ale jezdit na tom jde

                          …takze ten ±tyden, dva se snese :)

                • X-biker  

                  Ofiko ceny co jsem zjišťoval. Já posílám příští týden na komplet :( Nedrží mi tlak a lehce kroužkuje takže to asi sfouknu celé najednou ať to nemusím dělat 2×.

                  1. ODPRUŽENÍ – Repase tlumiče CCDB Air komplet (olejová a vzduchová

                  část) 3 500 Kč

                  1. ODPRUŽENÍ – Repase tlumiče CCDB Air vzduchová část 1 550 Kč
    • wilda81  

      Nezkoušeli jste dát někdo CCDB na jehly? RWC má jen průměr 15mm, musel bych teda zvětšit oko z 14,7 na 15mm. Nějaká alternativa ideálně přímo na 14,7?

      • kesu  

        já ho mám na amachette..

      • tonik666  

        Já na Huber bushings. Ale u mě se oka moc netočí.

        • honhav  

          hele je to vyraznej rozdil na cem je to ulozeny? Koukal jsem na tlumak a pouzdra v okach (vypadato jako nejaky karbon nebo co) mam za rok celkem vydreny… ze bych to vyresil…

          • honhav  

            abych upresnil, myslim ty vlozky v oku tlumice

          • honhav  

            abych upresnil, myslim ty vlozky v oku tlumice

            • tonik666  

              Můžeš je nechat si u něj udělat vložky do oka. Má 3ks za 7EUR a za 10,50EUR má takový pěkný nástroj na jejich výměnu. Oboje mám a funguje super, doporučuju. Posílá to velmi rychle, podle mě nejlevnější možnost pro CCDB.

              Bushingy od něj nepotřebuješ pokud už máš originál pro svůj rám. Sice chodí o něco hladšeji než ty původní, ale u Banshee je to stejně jedno, protože tam se osa v oku tlumiče skoro netočí.

              • honhav  

                toci se tak o 30 st, podle aktualniho vydreni tech vlozek… orig osy a podlozky mi prijsou ok, jen to ulozeni v obou okach je vydrene… huber bushing ma ty vlozky viz obrazek? montazni sada pobavila…takovy pripravek si vyrobim v garazi za 5 minut… :D

                • tonik666  

                  Jo, vložky vypadají přesně tak.

                  Tak pokud máš dílnu a materiál, tak asi jo. Pro mě je snazší si to koupit od něj hotové.

                • deekay  

                  Jak pise niz scottman, carbon tam nemas, je to stoceny plech s PTFE povlakem. Tohle co mas na obrazku a co pouziva huber jsou polymerova pouzdra a vzhledem k tomu ze je to nemcour tak tipuju na firmu IGUS a jako vhodny material Iglidur J.

                  Takze jde vicemene jen o vyrobu tech (pravdepodobne) tvrdoeloxovanych cepu do nich co dela huber.

                  Vlozky samotne v ruznych rozmerech se daji koupit od hennlich.cz

          • Scottman  

            Rozdíl to je, ale ne nijak zásadní. Karbon to není, je to nějaký teflonový povlak či co. Jsem ti jednu sadu těch bushingů na podzim / přes zimu posílal, to už jsou K.O.? Já vozím Hubery a spokojenost, chodí hezky a je to dost levné řešení.

    • tonik666  

      Kdyby měl někdo zájem vyzkoušet Vorsprung Corset Air Sleeve pro Fox, tak bych jeden měl. Velikost 8.50×2.125/2.50, malý průměr. Přenechám ho za náklady na dovoz.

    • Editioner  

      Zadar.mam Cane Creek ale pruzinoveho a zjistil jsem,ze mi struna na par mistech dre o telo tlumice.tlumic i kolo nove.nevite cim to muzee byt?

    • luban666  

      ahoj. trochu zapasim s nastavenim double barrelu air. stahl jsem si ze stranek cane creeku, jake bych mel mit hodnoty HSC LSC HSR LSR. vim, ze je to stav, ze ktereho pak si donastavim podle sebe, ale nejak uz tady tapu. hledal sjem na youtube a tam jsem taky nic poradne nenasel.

      otazka: co podle nich znamena „turns“ a „clicks“ jak odelam, co jsou 2 turns a nebo 13 clicks? a jak mam vubec zacit? dat to jakoze na nulu a z toho stavu zacit?

      dik.

      • wilda81  

        Turn bych tipoval jako „otočku“ tj. 360 stupňů a click se snad ani jinak vyložit nedá, ne? Jinak samozřejmě tohle tovární doporuceni mumíš točit „od nuly“.

      • kesu  

        klik je poloha při otáčení, není to ale moc patrný…

        hlavně nepovoluj nic přes max ale jen do mírnýho odporu, nebo to zničíš!! Hlavně u vzduchu bacha.

        jinak někde jsem psal poměrně step-by-step návod jak na to…

        edit, postup je tady:

        http://www.bike-forum.cz/…tavenim.html

    • smash_mouth  

      Zdarr

      Mam tu jeden „zásah“ hobíka :-D

      Mam dotaz na LSR. Vcera jsem tunil InLine na trailu a tocil jsem do plusu a slo to porad …ne jen 25 cklicku ale cca o 1/3 vice až dsšlo k tomu že jsem ten sroub asi vytocil uplne a odfouklo mi to vzduch a vyprsklo krapet oleje.

      CO jsem udělal špatně? Nikde v instrukcích jsem se nedočetl že to jde víc a mam si 25 clicku počítat ..

      Musim na servis? :-S

      Diky

      • Pedro404  

        To bude asi to co píše kešu nad tebou, ne? „hlavně nepovoluj nic přes max ale jen do mírnýho odporu, nebo to zničíš!! Hlavně u vzduchu bacha.“

    • wilda81  

      tak už je v nabídce i pružinová „enduro-specific“ verze s Climb-Switchem

      http://www.canecreek.com/…on/dbcoil-cs

      • lukas aka mitro  

        Asi nechapu…CSko uz existuje pomerne dlouho, ne?

      • goofy  

        A dokonce pružinový InLine… :-)

        • wilda81  

          Sakra, ten by vlezl asi i do Strive :)

          • smash_mouth  

            Co to je? :-D

              • X-biker  

                Kdyby chtěl být někdo CCDB pozitivní tak můj je na prodej http://www.bike-forum.cz/…arrel-air-cs

                V zimě odlehčuju, kolo už je rozebrané takže projekt na jaro je jasný :-) dietka :-D

                • vojtechposmourny  

                  Co na tom chceš odlehčovat?

                • Pedro404  

                  Když sem viděl ty ceny za servis tak mě přešla veškerá chuť CCDB vlastnit:)

                  • X-biker  

                    Kdo chce opici musi mit na banan :-D Nic nového pod sluncem bohuzel. Tady je nastesti vse vyresene takze kdyz zustane doma myslim ze mam na delsi dobu klid a kdyz vemu jak casto stridam kola tak ja uz servis nejspise resit nebudu muset :-D

                    • Pedro404  

                      Já mam radši opice co se daj oservisovat doma:)

                      • honhav  

                        jenomze tenhle chytrej simpanz chodi trosku jinak nez bezna gorila – cena je dan za funkci… ;)

                        • Tomínos  

                          Tak mně třeba nejde jen o cenu,ta by samozřejmě mohla být menší, ale o to jestli to teda za ty prachy udělá aspoň na počkání, abych mohl druhý den zase jezdit :-)

                          • honhav  

                            Treba to pujde domluvit, pokud se ti chce jezdit do prahy…

                            Pro me jestli mam posilat do servisu na tejden foxe nebo ccdb je na cas jedno – vemu druhy kolo nebo servisuju, kdyz vim, ze nebudu jezdit…

                        • Pedro404  

                          Celkem by mě zajímalo, jestli to chodí výrazně líp než Vivid, se kterym sem nadmíru spokojenej a mám ho za hoďku komplet přetěsněnej.

                          • wilda81  

                            Podle té tvé „transky“ v profilu usuzuji, že se bavíš o pružině. V tom případě bude chod +/- to samé.

                            Pokud člověku nevadí váha navíc, nepotřebuješ zamykat a nebo přenastavovat tlumič dle tratě, tak určitě raději vyladěnou pružinu na jeho styl ježdění .

                            • Pedro404  

                              No myslim srovnání pružiny s pružinou, popř. Vividu Air s CCDB Air. I když co sem čet, tak zrovna u těchhle tlumičů vzduchy za pružinama moc nezaostávaj.

                              • kesu  

                                Hele mám oboje a pružina je pořád jinde, není to takovej rozdíl jako to bylo v době DHX, ale je to znát na prvním kameni..

                • logoman  

                  Blby ze to pasuej jen do jednoho ramu …, asi by to chtelo hodit k nemcum, ne?

                  • X-biker  

                    Pasuje to jak na enduro 29" tak 650b a jezdí jich dost tak uvidime. Ale asi to nekde hodim nebo ho v krajnim nezajmu necham ptz chodil paradne o tom zadna, mj. Servis do tydne bez problemu, rozhovor po tel s mechosem atd pohoda.

    • marko250  

      Zdravím,oživím to tady trochu zase, řeším tlumič a jelikoš se čas posunul potřeboval bych nové infa o možnostech.Hledám 216/63 nejlíp na pružině kvůli citlivosti počátečního zdvihu.Ale zároveň servisovatelnost doma s tím,že mi nejsou cizí práce s tlumiči , dusíkem,vakuovkou a fičurama okolo na motocyklech.Ovšem kola jsou pro mě novou věcí a v tlumičích je tedy pěkný bordel.Záběr mám široký od vyhlazeného singlu po rozmrdaný DH a to na AM kole s vyšším zdvihem vepředu 180mm a celkem i uvažuji nad excentrickými vložkami do ok na tlumič a malinko to zvětšit,nebo dokonce zvýšit rozsah s 222/70.Zdvih by vešel a excentry bych jej snížil,ale doraz kola k rámu jsem ještě na sucho nezkusil s rozšířením.Nic­méně mě padl do oka užší výběr a to:

      • Rock Shox 2016er Vivid R2C
      • CC DBCOIL CS
      • Fox DHX RC4

      Chci se ale vyhnout pozlátku,které budu stále roztřelovat po pár skocích s nemožným servisem doma.Čili robustnost , spolehlivost,dos­tupnost dílů s patřičnou funkčností pro mých 85kg a široký záběr :-) .Samozřejmě se nebráním i jiným ověřeným tlumákům,nejsem zastánce nějaké vysněné modly,ale mám rád pohodu a vyžehleno pod prdelí.Mimochodem mám teď na kole německou Maguru TS215,kterou jsem malinko poupravil(byla hodně tvrdá v citlivosti),ale její rozsah prostě nevykryje vše na čem jezdím.Našla by se nějaká „štika“ v rybníku?

      • Pedro404  

        Z hlediska domácího servisu nejde překonat Vivid, Rock Shox má servisní manuály volně ke stažení a na servis je potřeba jenom tohle (kupoval sem asi za 700). Blbě podle mě rozhodně nechodí. Starej Fox DHX3 je ještě snazší, protože hlavní komoru otevřeš plochym šroubovákem a uvnitř je tak spartánskej, že manuál ani nepotřebuješ, ale nevim jak sou na tom nový a vyšší modely. O domácim servisu CCDB sem eště nic neslyšel, podle mě na něj nejsou veřejně dostupný nástroje.

        • marko250  

          Ten přípravek na Vivida je k tlakování? Jezdí někdo ten XF- Vector Coil HLR,nebo Manitou Revox?

          • wilda81  

            na x-fusion se zeptej uzivatelu Atilla a lutte

            • lukas aka mitro  

              Pruzinak xf hlr mam taky…za mne slusna zehlicka s dvoustupnovou kompresi.. co jsem vypozoroval…na konci expanze trochu zpomali, takze odskok jde dat trochu rychleji.

          • Pedro404  

            Je tam redukce ventilku pro tlakování a zároveň spešl pinovej klíč, kterej by teda šel jednoduše vyrobit, s tim ventilkem by to bylo složitější soustružení a zjišťování závitu.

      • Nimrod  

        u rock shoxu by mohl být za pár let potencionální problém s náhradními díly, žitný je idiot. takže to jedině tahat z venku…

        koukal jsi na x fusion ? taky tu je manitou …

        • tonik666  

          Podle me je problem s dily od zitneho uz ted, ale z nemecka koupis vse v klidu

          Navic sram presek k aspitlre sports, takze pocitam, ze zitny brzo skonci

          • wilda81  

            Už mají v Aspire něco skladem? Dva měsíce zpět neměli vůbec nic.

      • MlokCZ  

        Počátek zdvihu u vzduchu u Foxu řeší nová Evol komora s výrazně větší negativkou.

        • wilda81  

          Ano, je to lepší, ale pružina je pořád někde jinde.

          • MlokCZ  

            Tak jasně, čistě lineární průběh počátku zdvihu to pořád určitě není.

      • -ONDRA-1  

        Co máš za rám?

        • marko250  

          Focus Sam M 216/63, 222/70 vejde v pohodě a s tou 180mm vidlí to bude korespondovat,jen výchozí polohu smrsknu pomocí excentrických vložek na 219.Pak SAG malinko větší a to bude peřinka s širokým záběrem :-)

    • goofy  

      Vykopávám mrtvolu… Jak je to v dnešní době se servisem CCDB? Pořád to dělá jenom Krab nebo už se toho chytil i někdo jiný?

      • carlos1  

        Porad krab, sice se jednu chvili dali sehnat z DE nahradni dili i sady tesneni, ovsem porad to chce vakuovou plnicku + nejaky dalsi naradi, ktery normalni clovek doma asi nema, v nejakym vlakne jsem ale cet, ze si ho doma nekdo ze zdejsiho osazenstva servisoval, mam pocit, ze to bylo ve vlakne o servise fox vidlic, nebo tak neco. zkus pohledat, nebo doufat, ze uvidi tohle vlakno a ozve se.

      • Honik  

        CCDB mimo inline neni problem, kdyztak napis.

    • spissa  

      Ahoj muže mi někdo poradit na kolik foukate pri vaze 90 kg :) cc db air ? Díky za odpověd

      • Baba-Ji  

        Podle sagu

      • tonik666  

        Každý rám to má jinak, nelze takto říct. Váhu mám stejnou a na svém rámu foukám tak 135PSI

      • goofy  

        Jak psali ostatní. podle sagu. každý rám má trochu jiné přepákování a tím pádem se tlaky různí. Já foukám cca 165 psů na 95 kg.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse