• dj.1

    Když na MTB po silnici dosáhnu rychlosti cca 23 km/h, tak se mě začne ozývat bzučivý zvuk, který zní jako vybrace. Nevím čím to je a jsem z toho docela nešťastnej. Při vyšší rychlosti to přestane. Zdá se mě, že to vychází od předbího kola. Dík za rady.

    • Fak  

      dělá to asi plášť, uz se to tu resilo, nektere plaste pri ruznych rychlost vydavaji vsemozne zvuky kdyz se rozvibruji. Reseni: jezdi teren a nebo bud rychlejsi nez tech 23 :)

      • Daf  

        Me takhle bzuci indikator prevodu. Proste rucicka mlati o to sklicko. Muzou to byt i bovdeny/lanka. Mozna by pomohlo vymenit plaste dost pavdepodobne prave ten vzorek to muze rozvybrovat.

        • dj.1  

          Pláště jsem vyměil a stále bzučí. Jen to není tolik slyšet, protože jsem dal Ritchey Z-Max.

        • v POHODÌ klokan  

          To je fakt, mě taky indikátor převodu (teda přesmykače) při nějaký rychlosti po silnici bzučí.

          • Smazaný účet  

            To mi delalo taky. vibrovala rucicka ukazatele prevodu o sklicko, vyreseno uplne jednoduse a jednou pro vzdy, nalepil jsem maly ctverecek tluste oboustranky na riditka, tak aby se zamezilo kontaktu ukazatele s riditky a vibrace jsou pryc.

    • kubad  

      komár v rámu?

      • Smazaný účet  

        Jeto hluboky bzuceni na BZUUUUU (asi cmelak) nebo vyssi tony neco jako BZZIIIIIII (to pak asi ten komar) ;-) Chce to strikat kolo repelentem :-)

    • Howgh  

      to máš jako u éroplánu. při tzv. „kritické rychlosti“ celé letadlo nebezpečně vibruje. Musíš ju co nejrychleji překonat.

      • Smazaný účet  

        Presne, tedy je nakres, jak to asi bude fungovat v praxi… http://www.youtube.com/watch?… Prekonas barieru a pak to pomine :-)

        • Fak  

          ty jo sem nevedel ze je to doprovazeno i optickym jevem, co to jako je za „bily oblak“ – by mne zajimalo jak to vznika, nevite o tom nekdo vic??

          • Raider  

            to je maskování

            • Fak  

              jak maskovani? nechapu. Jestli to ma maskovat to letadlo, tak to teda asi ne, porad ho tam vidim :)

              • pepek  

                Asi je to sražená vodní pára následkem prudkého poklesu tlaku za rázovou vlnou. Na kole to často nenastává :-)

                • Smazaný účet  

                  To je totiz ta bariera odkdy uz necinka ten kotouc, ono v podstate pri prekroceni teto rychlosti uz necinka na kole nic :-))))))

                  • pepek  

                    Ale cinká to furt, akorát supersonický biker to už nemůže uslyšet, bo tomu zvuku ujede (v praxi se vyskytuje zřídka a výhradně u Olkyče)

                • Howgh  

                  rázová vlna bouchnne při překročení rychlosti zvuku…

          • camillio  

            Sražená vodní pára, až někdy poletíš eroplánem, tak si sedni abys viděl za křídlo a při troše štěstí spatříš něco podobného, nejčastěji na konci křídla. Jen musí být dobré podmínky, tj. kombinace tlaku a rosného bodu.

        • Lukecz  

          Kurnik v tom videu není žádná  F18 ,ale Grumman F-14 Tomcat, můj milášek :)

    • C-ampari  

      Buď rád, že jen bzučej a při 23. Mě začíná při 27 km/h na asfaltu cinkat kotouč a přestává při 30 km/h a zrovna tech 30 je pro me takova ideální rychlost. :(

    • Broncho  

      Mě začne vibrovat a cinkat brzd. kotouč v rozmezí 24–26km/h. Zkoušel jsem poladit třmen, ale je to pořád stejné.

      • C-ampari  

        Ladil jsem jak divej a je to houby platny. Je to temer na tuty vibrací plaste ktery rozvibruje kotouc. Ale stejne mi to leze priserne na nervy. Pozitivni efkt to ma na zvysovani vykonosti. :D Takze jedine jinej plast.

    • Pazi  

      Moze to byt aj vo vidlici. Mne to robi Marzocchi MX Comp ETA. V lavej nohe je pruzina s tym ETA zlozenim a pri niektorych rychlostiach ta pruzina zacne vovnutri vibrovat. A to dost nahlas. Samozrejme ta rychlost, pri ktorej to zacne robit, zavisi od dezenu plasta.

    • hribik A1  

      no tak ja podla bzucania gum dokazem odhadovat rychlost bez toho aby som potreboval tachometer, ktory je stejne zrely tak na kladivovu terapiu, kedze uz mesiac nic okrem hodin neukazuje. ked som prvykrat nasadil tie gumy co teraz pouzivam, tiez som si prvych 200 km myslel stale, ze za mnou idu kamiony, a kamionov nikde, a ono to bzucali gumy :-D

    • mara53  

      ještě mě něco napadlo..?? Nevibruje Ti někdě náhodou bowden/popř.hadička o vidlici? Zkus na ně navlíknout O-kroužkym nebo to napevno přitáhni ??   

      • mara53  

        nebo ty bowdeny o sebe, a nebo bowden o razeni nebo brzdu apod, zalezi jak blizko sebe mas paky ..? jinak uz nevim ..

        • Vichr  

          Bovdeny nebo lanka nebzučí. Ty ti občas narazí na rámovou trubku a to cinkne a zaboha nezabzučí.

          • Vichr  

            Pokud nemá celokarbonovej rám, to by pak byl takovej dutej zvuk, nevim jak ho popsat, nechce se mi jít takhle v noci ke kolu. Jako by dutý cvaknutí.

          • mara53  

            on ale psal „bzučivý zvuk, znějící jako vibrace“ … proto jsem uvažoval o dotecích bowdenů, popř. lankách, popř. zkřížených lankách (někdo to tak vozí) apod., a bowdeny vibrovat můžou … mám takovou zkušenost, takže asi tak …      

    • Vichr  

      „Zajímavá“ otázka. Čoveče, dokud si nenasadíš slicky , když zrovna jezdíš na cestě, tak ti to bude bzučet vždycky jak pilina. Jezdím 10 let silniční kolo a měl jsem tam Michelin Speedium 700X23c maj takový asi 1mm tlustý drážky ve tvaru >>> , v místě, kde se to stýká s asfaltem, hodně hustě za sebou. Ty nebzučí, ty na hladkým asfaltě při jízdě s větrem v zádech rovnou pískají, sice tak od 45km/h do 60km/h, ale i tak. Je to tím jak na zem naráží jednotlivý špalky vzorku. Teď  mám Michelin Pro2Race hladkej plášť, u těch slyším už jen zvuk šumu drátů protínajících vzduch. Co z toho plyne? Pokud jezdíš i do terénu, tak se s tím raději smiř, páč se slickem bys moc neuspěl.

      Pokud ovšem nejde o rezonanci něčeho uvolněnýho nebo špatně udělanýho.

      Ten tvůj popis mi ale seděl na typickej Bikovej zvuk vyluzovanej hrubýma pláštěma (čím hrubší, tím hlubší zvuk, čím jemnější tím vyšší). Z předního kola je to slyšet protože zadní máš pod sebou, a tudiž ten zvuk kryješ tělem a neslyšíš ho a hlavně na něm nemáš ruce. Když je ten vzorek až moc hrubej, tak je při fest napumpovaných gumách cítět i vibrace v řidítkách. Že to neslyšíš ve vyšších rychlostech, je tím, že už slyšíš šum svistu větru, kterej to všechno přehlučí, pro silničáře normální jev.

      That`s all felows.

      BTW jak dlouho jezdíš na kole?

    • mara53  

      Co přesně máš za V-čka?? Nedotýká se Ti náhodou tohle vodítko http://www.cyklomania.cz/…yobrazek.php?…  protikusu části brzdy??     

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.