Budoucnost 650b v roce 2017-19 ?

110 nepřečtených
  • Tomkac

    Když se tak dívám na katalogy 2017, tak snad přemýšlím že prodám kolo (650b)… Vidím že rozměr 27,5 zůstává nejvíc jen u EN/FR/DH kol… myslíte že takové XC/AM kola ještě vydrží u 27,5??? Mě se na tom fakt dobře jezdí…

    0 0
    •  

      tvl nejseš ty zlatka? :-D

      0 0
    • JFtryall  

      650b je nahrada 26tek a pro levnejsi kola vsech kategorii tady bude hodne dlouho. :-) osobne nevidim moc prinos pro drahy pevnaky, smysl davaji spis male velikosti a ve vetsi uz rovnou 29er. Naopak velky prinos bude v nove vlne trailovych kol na Pluskach 650B 2.6 palce a zdvihu kolem 120–140mm a i HTcek. Proste dobre ovladatelny full kolem 13kg vahy a masivnim obutim s velkou prostupnosti a trakci. Pritom ale jizdni odpor vicemene srovnatelny, chce to vic typu pneu. Pak to prehodis na 29er kola a mas z toho maratonce. To je spravna cesta.

      0 0
      • McBlacky  

        13kg na 650b s masivníma gumama, to máš kolem kila v ceně, to nevím jak moc bude v čr rozšířený ;)

        0 0
        • JFtryall  

          To asi ne. :-) ale jako smerovani trailovych kol to nastava. Myslim, ze kolem 120mm je idealni mit 29er univerzala a jestli 140 nebo 160 je uz plus minus skoro jedno. Takze enduro s prostupnosti na Plusko je dobry reseni.

          0 0
      • Chlebovnik  

        Já bych to tak růžově neviděl. Už 3palcová 27.5 guma na širokých ráfcích má menší průměr než 29"x2.2". Výrobci si uvědomili, že 3" jsou pro 27.5+ moc a přešli na 2.8". Teď budou přecházet na 2.6". To už jsme skoro na „normálním“ trailovém rozměru, žádné plus se už téměř nekoná. Navíc spolu s klesající šířkou se průměr těchto kol stále zmenšuje a tím pádem odpadá i „snadná kompatibilita“ s 29" koly. To přehazování nebude tak snadné, jak ho popisuješ.

        0 0
        • JFtryall  

          Tak minimalne u HT by to nemel byt nejaky vaznejsi problem. Otazka je kolik lidi to udela. Az bude k dispozici vic typu rafku a hlavne pneumatik, tak ani neni moc duvod menit za 29er kola protoze minimalne v terenu nebo rozbitem povrchu bude valivy odpor dost srovnatelny, ale komfort a trakce o uroven vys. Predpoklad teda je, ze to clovek nehroti a nemusi porad zavodit, ale jde mu o to zlepsit vlastnosti v terenu aniz by to zasadne utrpelo na vaze a rychlosti.

          0 0
    • petr99  

      Co tu řešíš ? Jezdí se ti dobře ? Tak neřeš, jestli ten trend vydrží ! Taky bych chtěl takový problémy…

      0 0
      • Tomkac  

        nejde o trend!! jde o to že do budoucna už třeba nekoupím kvalitní pneu, ráfky, vidlice, které mě uspokojí váhou atd… najezdím tak 13000 km ročně, takže to měním furt.. mě to kolo nestojí doma…

        0 0
        • vantom28  

          No future.

          0 0
        • petr99  

          Jo tak to je jiná, ale myslim si, že si ho ještě můžeš nechat, nebo nadělat zásoby :D

          0 0
          • Tomkac  

            většinou prodávám kola po roce, možná roce a půl, když mají ještě hodnotu… zjistil jsem, že je to méně prodělečné než kdybych sypal do oprav a tunil… a pak je taky problém s vývojem… staré díly už schválně nesedí s novýma… :-D

            0 0
            • petr99  

              Takže si chtěl napsat, že kolo prodáš tak jako tak, ale nevíš, jestli nový 29 nebo 27,5 ?

              0 0
              • Tomkac  

                sorry.. neber to nijak proti tobě… ale asi mi neporadíš… jde mi o možnosti do budoucna… nechat si třeba stávající a vytunit na max… prodat a jít do 29… vše je otevřené a nikdy taky nevím, jaké budou nebo nebudou mé příjmy a výdaje v nasledujícím ro­ce…

                0 0
                • petr99  

                  Neboj, neberu, a ne neporadim :D. Mě šlo jen o porozumnění věci, a nejsem tu dlouho, abych znal, jakej uživatel opravdu jezdí, a jakej je „ten z mnoha“, který tu zakládají taková ta plodná vlákna :D

                  0 0
        • Vilém  

          Nebrec, zas tak hrozny to jiste nebude.

          0 0
          • ememem1  

            tak kazdopadne na 26 uz to tak je. nicmenej ani boh nevie co bude :-)

            0 0
        • volyn  

          si nakup vsecko do foroty ne? Moje mama ma taky doma 200kg cukru moucky a paletu oleju, co kdyby prisly vanoce letos driv ze?

          0 0
    • Honza03  

      Tak o AM kola bych se určitě nebál, navíc díly na to zůstanou, zato na 26tkách už to tak dobrý výhled není…

      0 0
    • plzakj  

      To rikam furt, ze 27.5 je rozmer o nicem, aby vyrobci meli co prodavat. Moje 7let stara HT 26" zas prijde do mody :-D

      0 0
      • Tomkac  

        kéž by to tak bylo…

        0 0
      •  

        HT 26 fakt ne, max Full 26, HT 26 uz je vymrely druh, ktery se krome v ocelovym provedeni (napr. BTR z UK) anebo dirtjump/slope/pump bajky nevyrabi ;) A nejspis uz ani nebude…:(

        0 0
    • Marek K1  

      Mnoho výrobcov má XC hardtail s kolesami 27,5" len vo veľkosti XS a S. Stačí sa pozrieť na stránku Canyonu, od veľkosti M sú všetko 29-ky. Ja mám 175 cm a M-kové rámy s 29" kolesami mi proste pripadajú divné, čo sa týka vzhľadu. Od veľkosti L to nevyzerá zle, ale pri niektorých značkách už proste nie je na výber.

      0 0
      • palo7  

        taky bych to posunul, M ještě 27,5 a od L 29

        0 0
      •  

        koukni na S Lectora

        0 0
      • Chlebovnik  

        Většina 29" Mkových rámů náhodou vypadá úplně parádně, protože sedlové vzpěry plynule navazují na slopingovou horní rámovku.

        0 0
        • wilda81  

          To je individuální. Mě se 29" rámy líbí snad jen v XL. Menší jsou skoro vždy hnus.

          0 0
          • Petr L2  

            29 jsou divné v S a někdy v M, 27,5 vypadají dobře ve všech velikostech, 26 vypadají normálně do M od L už je to takové směšné

            0 0
            • mikš  

              takže minimálně 15 let do r.2005 jsme jezdili na směšných kolech :-)

              0 0
              • Janes  

                Si piš.....alespoń pro mě, tehdy ještě pravověrného silničáře byl každý „traktorista“ směšný, zvlášť ty, kteří s tím hoblovali asfalt :-)))

                0 0
              • Petr L2  

                Leckdo, kdo má nad 2m tak jo, ale jiná kola nebyla, tak se nedalo moc dělat, až v porovnání s 29 to vynikne

                0 0
                • Manzak  

                  Akorat nepamatuju, ze by byl nekdo tak uvedomely ze by mu to vadilo, ten problem se tak nak zahadne kryje s dobou, kdy marketingove oddeleni vyrobcu kol zaclo prosazovat 29. Zase se tu tenkrat znacne resila tuhost vypletu a vaha rotacnich casti kol, coz opet jako mavnutim kouzelneho proutku se prestalo resit s 29, a misto toho se zacal jako argument vyhodnosti prosazovat pruznost vypletu vetsiho prumeru kol.

                  0 0
                  • goofy  

                    +1 :-D

                    0 0
                  • BB  

                    zkus prosím tě rozvést ten argument výhodnosti pružnosti výpletu většího průměru kol. Kdo a kde tím argumentoval a jak ? Čtu řadu cyklo časopisů a a za ty léta jsem slyšel řadu argumentu pro a proti 29 kolům, ale tohle slyším poprve. Rád bych tu argumentaci poznal, protože to je největší blbost, kterou jsem ohledně 29 kol zaslechl.

                    0 0
                    • Manzak  

                      No tak zcela jiste se to resilo zde na tomto foru v casech kdy byla bezna 26. Hlinikovy spice, nerez spice, vyska naby, sirka rafku atd. Proste recneni o tom jak je poznat tuhy vyplet oproti pruznemu, to byla zakladni latina, a ja myslim ze i v casopisech to tak bylo taky, urcite ve spouste starych vlaken zde na foru bys to nasel. A s nastupem 29 to skoncilo, najednou uz to nebylo dulezite, ted kdyz ctes nejake vlakno typu 29 nebo 27,5 dozvis se jaka to je klika u 29, ze ti pruzi vyplet, vlastne ani neni potreba mit full!

                      0 0
                      • mastihuba  

                        podle me sis to dost blbe prebral. mekej pruznej vyplet podle me nikdy nikdo neobhajoval. to pohodli na 29 dela nabehovej uhel na nerovnost.

                        0 0
                        • Manzak  

                          Ano nabehovy uhel taky je ted velka vyhoda, predtim zas byla vyhoda nizsi valivy odpor diky mensi plose kontaktu s povrchem a obratnost. Ale o tom jsem nemluvil, skutecne jsem mel na mysli to co jsem psal. Neverim tomu ze sis toho nikdy nevsiml ze to nekdo udava jako vyhodu 29. A dale treba setrvacnost, driv byla nejlepsi co nejmensi, ted je prej jakoze vyhoda u 29 ze je velka.

                          0 0
                          • mastihuba  

                            jestli to nekdo prosazoval tak si nejsem vedom kdo, setrvacnost na bajku muze myslet vážně jen nejakej asfalter, kdo jezdi kopce nahoru dolu, tak vi ze je to vhodny na rovinky a na silnici, kde jedes stabilni tempo. staci si prezout na stejnejch rafkach plast 1kg, 700g a 450g rozdil je jednoznacnej. pri jizde dokopce to pozna kazdej, bez ohledu jestli jedes 29 nebo 26.

                            0 0
                      • mastihuba  

                        podle me sis to dost blbe prebral. mekej pruznej vyplet podle me nikdy nikdo neobhajoval. to pohodli na 29 dela nabehovej uhel na nerovnost.

                        0 0
                        • BB  

                          JO, tak přesně tohle jsem se snažil naznačit.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Tak ono toho bude vic. Napada me treba vetsi objem pneu, samo i ten vyplet, ktery proste o neco mekci musi byt.

                            0 0
                            • mastihuba  

                              tak rekl bych ze obecne to bylo brany jako negativ v tuhosti.ty 29 crest co mam vod podzimu se asi s nejakejma 26 crosmaxama moc srovnavat nedaji. zase u archu 26 sem poznal zmenu ramu a pevny osy mezi marinem a 301. dycky jde o celek jako takovej a o planovany pouziti.

                              0 0
                  • Petr L2  

                    Neříkej, že když si na 26" někdy potkal frajera co má přes dva metry, že to nepřipadal jako ten medvěd v cirkusu na pidikole. To, že nebyla alternativa, neznamená, že to nebylo. Mě to tedy vždy chytilo za oči. :-)

                    0 0
                    • Manzak  

                      Asi ano, ale to nebyl problem 26 kol, ale disproporce takto narostleho cloveka, ktereho urcite nevidis kazdy den. Zrovna tak to vypada, kdyz takoveho cahouna uvidis jak se ohyba aby prosel pod futrama, nebo se krci v aute. Zkratka je to nezvyk.

                      0 0
                      • Petr L2  

                        Jasně je to nezvyk, hlavně kola jsou moc nízko a nad nimi plno místa. Na 29 takové figury vypadají OK

                        0 0
                        • Manzak  

                          Na 29 zas vypadaj blbe prckove.

                          0 0
                          • Petr L2  

                            Jasně, ale od dom minulých, kdy dlouháni neměli na výběr, dnes si malý vybere a nemusí šplhat na 29

                            0 0
                            • Manzak  

                              To jo, me 29 nevadi, vadi mi, ze zadrbali 26, a ze se lidi nechali opit rohlikem, viz to moje poukazovani na tuhost kol.

                              0 0
                              • Tomkac  

                                Máš u mě lajk!

                                0 0
                              • Petr L2  

                                26 bude žít stále, jenom se posune do segmentu juniorských kol, pár firem tuto strategii již vloni avizovalo, v zásadě jde pouze o to udržet ve výrobě ráfky, pneu a vidle v lepší kvalitě, což by se mohlo podařit, zvlášť když se 26 rozměr velmi dobře usadil díky poptávce na low entry v segmentu elektrokol.

                                0 0
                                • Manzak  

                                  No ale to je prave o cem mluvim, low entry neni co bych chtel, a pritom si chci 26 nechat tak jak je. A treba uz ted je problem sehnat dobre kliky na 26.

                                  0 0
                                  • Petr L2  

                                    Nějak si nedovedu představit, jaký je rozdíl v klikách na 26 a na 29, nebo 27,5. Já si vždy myslel, že se to určuje podle délky nohy, což asi většina běžně rostlých lidí stejně neřeší. Pokud myslíš velikost placek nad 40 zubů, ty se snad koupit dají v pohodě stále ne?

                                    0 0
    • BB  

      Když se ti na tom tak dobře jezdí, tak na tom jezdi. Co řešíš ? Takových nás bude.

      0 0
    • Marskatin  

      Třeba se přejde na 650C nebo 650A :)

      0 0
    • kali222  

      pokud si ted koupis vyhovujici ram a vidlici (mozna jiz mas), nezboris to/neukradnou ti to/bude te to stale bavit, tak preckas rachu let. rafky i pneu budou dlouho. vzdyt i v 26" je v rafcich/plastich stale dostatecny vyber. ramy a vidlice jsou v 26" -mimo fr/dh, pryc. mozna jednou prijde znovuobjeveni. kazdopadne v 650b bych se minimalne takovych 5–6 let vubec nebal a to napric kategoriemi.

      0 0
      • tonik666  

        Tak hlavne na 26 ram das pohodlne 27,5 vidlici, taci dodrzet zastavbovou vysku, nebo ani to ne (plus minus 1cm je to jedno).

        a ramu je plny bazar

        0 0
        • kali222  

          nesouhlasim. prechod ze starsi 26" vidlice na ciste 27,5" vidlici pri stejne zastavbove vysce bude znamenat nizsi zdvih. o par mm, ale bude. dava v tomhle svetle nejak smysl honeni se po vyssim zdvihu? nedava. dava pak nejak smysl honeni se po urcity geo? nedava. ja tu prece nepisu o tom, ze si nelze poradit, ale ze nabidka tohoto sortimentu uz je pryc.

          a ad bazary. asi jsou plne „neceho“ v rozmeru 26", ale predpokladam, ze i ty chces jezdit na necem konkretnim a nestaci ti jen splneni prumeru rafku. .-)

          0 0
      • l-e-t-o  

        Mám 26 full a ted jsem si pořídil 27,5 full. Takže doufám, že střední rozměr vydrží na trhu dlouho a budu v pohodě hledat kompenenty. Protoze ted na starém kole mam vidlicí netaperred a ještě k tomu s rychloupinakem. Jase ze ten by sel vyresit koupenim nového náboje, ale najít rozumnou vidlici s rovnym sloupkem je fakt umění.

        0 0
        • kali222  

          myslim, ze ten rychloupinak nebude jeste dlouho problem. tedy pokud je to nejaky xc bike s nizsim zdvihem. v osach me mrzi odsun 20mm osy u strednich zdvihu. 140–160mm. par zastupcu jeste je, ale cenova dostupnost -mimo suntour, nic moc.

          0 0
    • goofy  

      Já si myslím, že se objeví revoluční rozměr kol o průměru 26"…

      0 0
      • BlickM  

        26 a 2/3"

        0 0
        • Lanzinho  

          A tak mame pluskove rozmery tak se treba naopak zacne jezdit na trekingovejch gu­mach

          0 0
          • Petr L2  

            myslím, že pluska jsou jedena z nejlepších věcí co se v tom zmatku v rozměrech na MTB objevila.

            0 0
            • Lanzinho  

              Osobne sem jeste nemel moznost vyzkouset bohuzel

              0 0
            • goofy  

              Jsi se asi spletl ne? Jsi myslel jedna z největších kravin a napsal nejlepších, ne?

              0 0
              • Metalcane  

                Kravina je fatbike, moznosti pluska se mi libi

                0 0
              • Petr L2  

                Nespletl, 27,5 pluska se dají nacpat do běžného 29 rámu a to nabízí dost možností. To není vůbec špatné ne ?

                0 0
                • goofy  

                  Jenom ty kola jsou u nás na hovno. :-) Čim víc neodlumené hmoty, tím víc na houby vlastnosti. Já to chápu, že teď s dobou vzduchovou a EN specifik je většina vidlic a systémů tupá, ale velké mantle to fakt neřeší… Takže jediný přínos je ve váze navíc na rotační hmotě…

                  0 0
                  • Petr L2  

                    No nevím, mě se na tom v tom podzimním bordelu, v lese po měkkém a na sněhu jezdí dobře

                    0 0
                    • LM  

                      Na tyhle podmínky si bohatě vystačím s podhuštěným Fat Albertem 2.35'' (čím větší sračky, tím nižší tlak:-))

                      0 0
                  • JFtryall  

                    Ale te hmoty tam neni zase tolik. Ty gumy maji pod 900g a rafky jsou srovnatelny. Dulezity je vyhodit duse. Dobre poskladany plusko jede lip nez obycejna devetadvaca. Jedinej velkej problem je vitr, kdyz se to opira do te vetsi plochy. Pak to ztraci.

                    0 0
                    • Manzak  

                      Fyziku neokecas. Proste ty hmoty je tam vic.

                      0 0
                    • wladeq  

                      Trojky gumy tu byly 15 let zpátky, nejlíp na 24, a tak nějak se zjistilo, že je to nahovno, a nikdo to nakonec nechtěl jezdit. Nechce to nechce jet, a váží to tunu. Pak to nějaký chytrák pojmenuje plus, trochu se to popošťouchne, a najednou je to parádní věc bez které nejde žít. Co je na tom teda tak super? Je to pohodlnější? Jo, to můžu taky zůstat doma vyzevlený na gauči ;-)

                      0 0
                      •  

                        jo nebyly parky a nebylo kde jezdit, že ty neznáš čendu??

                        0 0
                      • petr99  

                        No, když se viděl nějakýho starýho spešla na 24", tak se mi nechtělo věřit, a majitel ještě napsal „když s tim vletim do bordelu, projedu to jako s 26“ a navíc je to ukrutně tuhý" a teď je tady 29"…

                        0 0
                        • wladeq  

                          Bighit neni stary, to ty si mlady :D

                          Čendu Jirsáka? kdo by ho neznal :)

                          0 0
                          • petr99  

                            Pojmenuj si to jak je libo, ale dokdy se dělal v 24" ? Do 2005 ? 2006 ?

                            0 0
                      • BB  

                        no to ses asi posral když argumentuješ 24 nejlip 15 lezpátky. Kdo to to zjistiel ? kdo to chce jezdit na 24 ?

                        0 0
                        • Petr L2  

                          Je tady jeden expert, který jezdí na 20" a prý je to ideální rozměr :-)

                          0 0
                      • JFtryall  

                        Je videt ze si na tom asi hodne najel. :-) Ted je to trosku jinde. Nejde jen o pohodli, jde o trakci a jistotu ve vysoke rychlosti v nestabilnim terenu. Navic geometrie pluskovych kol vetsinou umozni plnohodnotne absolvovat i tezky prudky traily. Je to proste komplexni zlepseni v tezsim terenu, aniz by se z toho stalo nepouzitelny kolo i pro klasicky xc pouziti.

                        0 0
                        • orm  

                          Kdyz vidim tu fotku a tretry, nebyla ti zima na nohy :-)?

                          0 0
                        • goofy  

                          Jako chápu, že zaletíš kudlu i na vratech od stodoly a tvůj styl žeru, ale zase to s tím PR nemusíš přehánět. Pluskové gumy budou možná dobrá na nějaké pouštní traily a podobné blbosti, ale v bahínku, hrabance nebo šutrovišti člověk stále ocení, když se vzorek pěkně zařízne. A tohle je u těchhle širokých gum trochu problém.

                          0 0
                          • JFtryall  

                            Nechci delat PR, chce to si to dobre vyzkouset a pokud mozno na kvalitnim set-upu a pak si z toho poskladat pro a proti. Pro lidi, co chtej okamzite citit zlepseni v problematickym terenu jsou Pluska dobra volba a porad to je normalni kolo pro plnohodnotny pouziti. To vidim jako nejvetsi vyhodu. A hlavne u HTcek to posune to kolo o level vys. Zaver typu: Je to tlusta guma= nepouzitelnej bike co nejede, neni uplne spravne. Ja osobne bych treba mnohem radsi volil pluskovy trailovy HTcko se 130–140mm zdvihu, nez levnyho 650b fulla na 120mm.

                            0 0
                    • maajkee  

                      Nevim no, já zkoušel třeba Trailblazery 2,8 na 29" HT, guma měla kilo, pohodlnější to je, to je samozřejmý, ale je to prostě těžkopádný a nechce se to moc roztáčet, fyziku člověk neokecá, ale záleží jak je člověk zvyklej jezdit, já mám prostě rád když to má trochu odpich.

                      0 0
                      • BB  

                        zkoušej 27.5 + pak to má smysl.

                        0 0
                        • Petr L2  

                          On Trailblazer 2,8 je 27,5+, ta plusková guma totiž na 27,5 ráfku má při této šíři vnější obvod stejný jako běžné 29" pneu, takže jí nacpeš do většiny 29" rámů. Věř mi, mám je v 29" fullu na 27,5 ráfcích :-)

                          0 0
                        • maajkee  

                          Trailblazer 2,8 je 27,5+

                          0 0
                      • jbl  

                        Prosím tě a na jak širokém ráfku jsi to použil?

                        0 0
                    • Petr L2  

                      Přesně, dnes se mi nechtělo přehazovat záplety a tak jsem vyrazil ještě na zimních kolech a zase tak šílené to není ani po pevném podkladu, klíčové je nepoužívat duše, pak je to OK, ten boční vítr u 27,5+, pokud je člověk zvyklý na 29 není zase tak překvapivý a dá se s ním žít :-)

                      0 0
      • Petr L2  

        Jako myslíš třeba 26 co se montují na fatbiky?

        0 0
      • kali222  

        ja spolehal, ze eshopy opet „vyslevuji“ tu konu 167 na nejakych tech 1800liber cely bajk, jako rok zpet. zejmena po vyjadreni kony pri predstaveni modelu na rok 2017. bohuzel… nektere eshopy ji vubec nezaradily do prodeje. :D

        0 0
        •  

          Jo, Konu process 167 jsem videl na zivo a je to hodne luxusni bajk, zkus napsat Marosimu, treba se bude zbavovat ty svoji anebo urcite bude vedet kde jeste sehnat nejaky :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.