• Zin

    Zdravím, nedávno jsem si pořídil vysněnou Meridu Ninety-Six Carbon Team-D z roku 2010. Původní brzdy (Avid Elixir CR Carbon) jsem vyměnil za Sram Guide Rs Dh, protože ty Avidy byly nějaké vadné. Do této doby jsem neměl s kotoučovými brzdami a s nimi spojenou hydraulikou žádné zkušenosti.

    Po nainstalování Guidy brzdily výborně. Jediné, co mi trochu vadilo, bylo občasné zvonění kotouče, kterému jsem nemohl zabránit, protože nevím, jak zvětšit vůli mezi brzdovými destičkami a kotoučem. Ale řekl jsem si, že ony se brzdy stejně časem malinko obrzdí a srovná se to snad samo a dál jsem to neřešil.

    Pak jsem neměl na ježdění asi měsíc čas a když jsem konečně zase vyrazil, brzdy hrozně drhly. Chtěl jsem je dát do servisu, ale zjistil jsem, že žádný v mém okolí s těmito brzdami neumí pracovat. Zkoušel jsem tedy hledat návod na internetu, jak se s tím popasovat sám, ale na nic jsem nenarazil a zase jsem nějakou dobu neměl čas se kolu celý den věnovat.

    Včera jsem se na to chtěl vrhnout, ale zjistil jsem, že problém mezitím opět zmizel a dokonce už brzdy ani nezvoní. Náramně jsem si užil projížďku a momentálně tedy nemám žádný problém. Nicméně chtěl bych se vyvarovat toho, aby se mi zase v budoucnu brzdy začaly zadrhávat a taky bych se chtěl naučit seřizovat vůli mezi destičkami a kotoučem.

    Mohl byste mi někdo prosím napsat jednoduchý návod, jak na to? Nebo jestli víte o nějakých článcích o tomto pojednávajících, poslat na ně odkaz? Zdůrazňuji, že s kotoučovkami a hydraulikou stále nemám skoro žádné zkušenosti, takže to musí být návod, jako pro blba.

    0 0
    • Pedo  

      To se tu řešilo ± milionkrát…když ti brzdy trochu cinkají, tak vytáhni přední kolo a mezi destičky zastrč plochý šroubovák/nůž… roztáhneš tím mezeru mezi destičkami, pak dáš z5 kotouč a je to cajk. Když máš starý kotouč tak ti to bude cinkat vždycky (mluvím z vlastní zkušenosti a trvalo mi fakt dlouho, než jsem na to přišel )

      a o centrování prasátek toho je plný internet :-D

      0 0
    • Vilém  

      To drhnuti muze byt pridirajici se pistek v pace, ktery tu par lidi resilo.

      Pokud si dobre pamatuju, tak se to stavalo pri vyssich teplotach.

      Ale jinak menit Avid za Avid a jeste davat DH brzdy na takovy kolo, to je zajimava volba:))

      0 0
      • Zin  

        Je fakt, že jak to drhlo, tak byly zrovna velký vedra. Dá se tomu nějak vyhnout, nebo se mám smířit s tím, že si při čtyřicítkách nezajezdím?

        No snažil jsem se tam dát něco, co by s tím kolem ladilo. Od Sramu tam je věcí dost, takže se to hodí a i bílo-černé provedení brzd ke kolu sedí. Pak mi šlo o to, aby brzdy sice byly silné, ale pokud možno okamžitě neblokovaly a měly jemný nástup (proto jsem zavrhl tak nějak všeobecně doporučované Shimano Saint). Nějak mi nepřijde, že by mezi Guide Rs a Guide Rs Dh byl nějaký znatelný rozdíl a pokud se budou v budoucnu chovat tak, jako včera, budu nadmíru spokojen.

        0 0
        • Vilém  

          Zkus pohledat to vlakno, nebylo to zas tak davno. Reseni problemu spocivalo ve zmenseni prumeru pistku mezi o-krouzky. Treba nejakym smirkem, na soustruhu ap. Kazdopadne to obnaselo komplet rozebrani paky.

          0 0
      • Mr.Duck  

        Tak od Avid potrebujes minimalne DH brzdy, abys mel sanci aspon zpomalit na rovine zejo :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.