• Hrabex1

    zdravim,

    uvazuju o novych brzdachm asi o techto:

    http://www.kupkolo.cz/…1_90691.html

    pujde k nim tato odvzdusnovaci sada?

    http://www.kupkolo.cz/…02_5081.html

    Jak to delate, kdyz koupite novy naplneny brzdy?

    predpokladam, ze je treba zkratit hadicka. Co je k tomu treba?

    diky

    0 0
    • Vilém  

      Na shimano ti staci jedna strikacka a dva kousky hadicky, investice max 20,– Kc.

      0 0
    • jIrI___  

      Jak psal Vilém, stačí kousek hadičky a nějaké kapátko nebo injekční stříkačka. A sklenička od přesnidávky :)

      0 0
    • BigKarel2  

      Brzdy dobrý, ta sada je zbytečná…

      0 0
    • Bronža  

      K té hadičce se stříkačkou si kup nádobku http://www.kupkolo.cz/…6_90461.html . Postup odvzdušnění je podrobně napsaný na stránkách shimana.

      0 0
    • Jenda  

      kdyz si pospisis do zitrka na Koloshopu je maj ted za 2814, koupis k tomu nejakou picovinu a mas i postovny zdarma.

      Jinak jak pisou ostatni odvzdusnovaci sada je blbost.

      0 0
    • iron.hide  

      trosku dlhsia bola len hadicka k zadnej brzde, ale to sa vzdy da jaksi zakrutit pod riaditkami. Preco by som si mal dodrbat fungujuci system? omg, uz viem jak by to skoncilo

      0 0
    • tonik666  

      Jak psal Bronďa, potřebuješ nádobku, protože brzdy už nemají rezervoár na olej (bazének :) jako mívaly např. XT765. Odvzdušňovací sada z tvého odkazu je zbytečná.

      Po pár projetích brzdí ok.

      0 0
      • blisterexist  

        a jak maj řešenou expanzku?

        0 0
        • tonik666  

          To nevím, podívej se do techdocs na Shimano, pokud tě to opravdu zajímá.

          Ale už se při odvzdušnění neodšroubovává krytka, ale vyšroubuje se jen jeden šroub, místo kterého se našroubuje ta nádobka.

          0 0
          • TSw  

            Ale ta nádobka, co o ní mluvíš, je podle mě na to, aby ti tím vyšroubovaným otvorem netekl z expanzky olej ven a abys ho zároveň mohl nějak nalít dovnitř. Klasický odvzdušňovací šroub se stále tváří být na třmenu. Ale soudím jen podle obrázků, tenhle model jsem zatím v ruce neměl.

            0 0
        • TSw  

          Já si skoro myslím, že expanzka je zase uvnitř v páce, jen jinak řešená. Alespoň podle obrázků na techdocs to tak vypadá…

          0 0
      • skvedo  

        M445 mají ten odvzdušňovací šroub, ale já si k nim tu nádobku neobjednal. Tak jsem po zkrácení hadic normálně otevřel expanzku (jsou tam teď TORX šrouby) a odvzdušnil klasicky.

        Když mi potom přišla ta nádobka. Preventivně jsem to zkusil opět odvzdušnit, ale z přední brzdy ani bublina, tak do zadní jsem se ani nepouštěl.

        V případě potřeby bych podle obrázku odhadoval, že i ty SLX půjdou stejně, ale nádobka moc nestojí a je to pohodlnější. Jen se nediv většímu odporu stříkačky při plnění od třmenu, protíká to malým otvorem a moc se tomu nechce.

        0 0
    • TSw  

      Jak píšou ostatní, odvzdušnění je bez problémů – stačí hadička a nějaká nádobka. Na zkrácení hadice ale hlavně nezapomeň objednat olivu a jehlu. Odvzdušňuvat možná ani nebudeš muset, když při krácení udržíš hadičku tak, aby z ní nevytekl olej.

      0 0
      • Evilcleaner  

        hlavně je podstatné zkracovat u páky, potom stačí jenom otevřít expansku a vymčkat těch pár bublinek. žádné odvzdušnování se nekoná.

        0 0
        • TSw  

          No jasně, to jsem zapomněl připomenout. Ale snad by nikdo dobrovolně nezkracoval od třmenu…

          0 0
      • Hrabex1  

        myslis treba tohle?

        http://www.koloshop.cz/…pro-sm-bh59/

        bude to pasovat?

        diky vsem za rady

        0 0
        • TSw  

          Ano. To je přesně ono. A jak psal evilcleaner – zkracuj od páky. Neboj se vytáhnutí hadice – chce to trochu síly – když máš pocit, že to nejde, tak to je normální – musíš vytrhnout původní zalisovanou olivu. Pak zkrátíš hadici, nasadíš novou jehlu a olivu, zastrčíš a zašroubuješ do páky. Je to rozhodně o dost jednodušší, než to vyspadá na papírech od shimana. Připrav si ty žlutý udělátka a svěrák nebo nějakou svorku – jehlu do hadice bez toho nedostaneš. Když se ti povede po vyndání hadice z páky tuto zkrátit a zasunout do ní jehlu s olivou aniž by ti vytekl olej (drž jí koncem nahoru), tak nebudeš muset odvzdušňovat vůbec. Lepší dělat ve dvou, ale mám odzkoušeno, že i v jednom to jde bez problémů, jen to možná chce trochu cviku – ten získáš po prvním vyzkoušení

          :)

          0 0
          • Hrabex1  

            pockej, to z ty paky vytrhnum aniz bych neco vysrouboval?

            kdysi jsem to delal na hayesech, ale uz nevim jak.

            jaky zluty udelatka myslis? sem trochu mimo.

            ta jehla je prece tvarovana tak ze tam jde dobre, ale zpatky se zakousne, ne?

            0 0
            • TSw  

              U shimana to obvykle byva tak, ze u paky je matice (ted nevim, jestli 8mm nebo 7mm), ktera se vysroubuje a pak lze vytahnout hadici z paky, coz i pres vysroubovanou matici chce nejakou silu kvuli olive, ktera je zalisovana v pace (tahle matice po zkraceni hadice taky zalisuje olivu do paky pri montazi). Zluty udelatka dava shimano vetsinou s brzdama – jsou to takovy protikusy, do kterych se chyti hadice treba ve sveraku (ja to treba chytam trularskou svorkou) aby se do ni dala nacpat jehla. A jehla tam upnle dobre obcas nejde – nektera ano, nektera potrebuje kladivo a ty zlute veci.

              0 0
              • tonik666  

                Přesně , viz manuál. U nové brzdy SLX 666 byla oliva i jehla, oliva zlatá a jehla stříbrná. Zkracovat budu při troše štěstí tento víkend, takže podrobnosti montáže zatím nemám.

                0 0
        • tonik666  

          Pro SLX podle manuálu potřebuješ tohle , protože hadice je SH-BH90. To co jsi dal do odkazu bylo SH-BH59.

          0 0
    • jachymk  

      Brutál za stříkačku s tou plastovou baňkou, dvě hadičky a tu „pistoli“ si říct 1600, to si nemůže nikdo koupit. Nevěřím tomu že by lidi nenavštěvovali hobby obchody a lékárny, kde se tohle dá pořídit za pár korun :D

      0 0
      • Ricci  

        no niektori,co maju menej rozumu a viac prachov, to mozno kupia :-)

        PS:Aj ked taki to vacsinou daju do servisu…

        0 0
    • Nikovlas  

      Potřebuju nový brzdy (jo – už za jeden den otravuju kvůli jednomu problému ve třetim vlákně… ale píšu tam, kde je to relevantní…)

      Jaký je rozdíl mezi SLX BR-M666 a SLX BR-M675 ?

      Adaptéry jsou pro každý brzdy jiný, nebo budu moct použít ty ze svejch Fromulí K18?

      Dík.

      0 0
      • nitraq  

        V samotných brzdách by měly být změny jen kosmetické, ale ty novější by měly být už v základu s deskami s chladiči, což na tvým odkazu není. Píšou bez desek, tak bacha. Formule vypadají, že jsou jen s PM uchycením, takže pokud zachováš velikost kotouče, adaptéry můžeš použít původní.

        0 0
        • Nikovlas  

          Jojo – oboje brzdy mám PM, na rámu je to druhý – jen mi šlo o rozteč děr a podobně…

          0 0
        • deekay  

          Imho tim myslej, ne ze je to uplne bez desek,ale ze desky nemaji chladice prave. Ja 675tky kupoval s deskama a taky nebyly s chladicema.

          0 0
        • Mysee  

          S chladičema to maj vždycky jen za příplatek. Koloshop třeba za +200 myslím.

          0 0
      • Nikovlas  

        Teď ještě řeším délku hadic – jestli je poprosím, aby mi to poslali už zkrácený, nebo si to budu dělat sám. Odkud kam se měří délka hadice? Teď na Formulách mám na obou koncích takové to natáčecí zakončení se šroubem, ale slx to má na páce jinak… tak abych věděl, jakou délku jim říct… a nebo si to udělám sám, ale pak bych si koupil stříkačky, gumovou hadičku – co ještě? Prodal by mi někdo z prahy trošku oleje, abych nemusel kupovat celej litr nebo 100ml za půlku?

        0 0
        • nitraq  

          Taky ještě budeš potřebovat novou olivu. Pokud to stojí třeba 100 za jednu hadici, tak bych se na to asi vyprdnul a nechal si to udělat v obchodě, ušetříš si dost času. Délku hadice zas tak přesně měřit nemusíš, ne? Jestli bude přední brzda třeba 78 nebo 80 cm, to vyjde ve výsledku esteticky stejně.

          0 0
          • Nikovlas  

            Asi jo – a aspoň oddálím ten moment, kdy se budu muset naučit odvzdušňovat :-)

            0 0
    • Kukla  

      Využiji tohoto vlákna.

      Zajímalo by mě jestli je nějaký funkční rozdíl mezi brzdovými pákami Deore (M615); SLX (M675); Zee (M640) nebo jsou stejný jen mají jiný design? Stejně tak mi přijdou stejný páky Saint (M820)/ XTR (M9020)

      V jakém poměru má brzdová páka vliv na funkci samotné brzdy?

      Jde mi v podstatě o to, že bych si chtěl pořídit nový brzdy a zřejmě asi půjdu do kompletu SLX (aktuálně mám nějaké nesériový M4??). Díval jsem se i na ZEE, ale to by asi pro mě byla zbytečná investice, protože bych asi nevyužil potenciál 4pístku. Brzdový páky se mi více líbí od ZEE, tak nevím jestli se vyplatí si připlatit jen za design a poskládat si to jako páky ZEE/třmeny SLX.

      0 0
      • Vilém  

        Tak si kup SLX komplet a vimen vicka za zee:)

        0 0
        • MirosPikos  

          Ono to ale není jen o víčkách. Délka páky bude jiná. Plus prolisy na páce.

          Každopádně zajímavý rozhodování mezi ZEE a SLX :-)

          0 0
          • Vilém  

            Ja ty paky nezkoumal, ale od pohledu mi prislo, ze SLX a ZEE se lisi pouze povrchovkou.

            0 0
            • Vilém  

              Tak na to ted koukam, a ty Zee paky mi prijdou podobnejsi deore, jak slx.

              0 0
              • Kukla  

                ZEE a SLX mají oproti Deore na tom těle i takový ten špuntík kde mají XT páky šroubek pro Free Stroke (nastavuje se tím vzdálenost desek?)

                Navíc ZEE mají oproti SLX prolisy na samotných pákách, což se mi dost líbí :-)

                MirosPikos – ty jsi teď ty ZEE kupoval že? Už je máš doma?

                0 0
                • scret  

                  takze sis vlastne odpovedel sam:)

                  0 0
                • MirosPikos  

                  Už je mám doma, už je mám na kole. Jestli chceš, nafotím detail páky případně čehokoliv dalšího.

                  Jaký špuntík přesně myslíš? Zatím jsem nastavoval pouze vzdálenost páky od řidítek. O jiném štelování nevím, nehledal jsem ho. Ale nejspíš máš na mysli toto, což umístěním odpovídá tomu Free Stroke u XT.

                  Ale vypadá to spíš jen na nějaké zaslepení – nechť se k tomu vyjádří pokročilí majitelé ZEE.

                  0 0
                  • Kukla  

                    Dík, přesně tu záslepku jsem myslel :-)

                    Fotit detaily asi nemusíš na netu je fotek dost, spíš mě zajímalo jaké máš dojmy z těch prolisů na páce.

                    V podstatě se teda z kompletu SLX dá udělat XT tím, že vyměním u páky záslepku za šroubek a u třmenu závlačku za pevnou osičku, tak to je bezva :-)

                    0 0
                    • jIrI___  

                      A ještě vyměnit samotné páky – u XT jsou odlitek, u SLX výlisek.

                      0 0
                    • MirosPikos  

                      Jirko to už jsou detaily a pochybuju, že to někdo vůbec pozná. Jestli odlitek nebo výlisek.

                      Nicméně abych se vrátil k těm ZEE. Ještě jsem je pořádně neprojel. Jen okolo baráku, když jsem ladil sklon pák. Další den se o mě pokoušel nějakej moribundus, takže to vidím jestli v týdnu a nebo o víkendu. Ale pořád to nebude pravý testování, abych mohl napsat, jak jsem s nimi spokojen. To přijde až roztaje led v lese a trochu to vyschne.

                      Ty prolisy na páce, asi to není nic moc důležitého. Nikdy jsem neměl problém, že by mi klouzal ukazovák po brzdě. Takže bych se na to asi nijak nezaměřoval. Je to spíš designovej prvek než funkční.

                      Funkčně budou všechny 2 pístky dost podobný. Třmen mají SLX a XT stejný, jde jen o tu závlačku:

                      http://www.bikesport.cz/…3102&lang=cz

                      Páky se liší materiálem a vzhledově navenek, funkčně si myslím, že to bude stejné. To máš jako když někdo má raději páky ZEE než Saint. Já jsem nakonec polevil, nešel kvůli ceně do Saint a vzal ZEE, které se mi taky začaly líbit. Třmeny to má zase stejné, jen se liší tím šroubkem se závlačkou.

                      Vybíral jsem mezi XT a Saint a nakonec vzal ZEE. Pokud nehrotíš výkon a dávkovatelnost, rozhodoval bych mezi SLX a XT. Asi bych bral XT. Ten cenovej rozdíl není takovej a komplet je to určitě slušný. Pokud si nafest s penězma, koupíš SLX a budeš taky spokojený.

                      0 0
      • tomxxx  

        Nevyplatí se to hrotit, vem komplet SLX, když už připlácet za páky, tak Saintový jsou teď za rozumnej peníz, ale to sme finančně trochu jinde. Zee jsou stejný jak SLX…

        0 0
      • Jenda  

        pro me byl při výběru shimano brzd jeden z hlavních paramterů možnost nastavit vzdálenost páky bez nářadí, jsem citlivej na zmenu chodu a štelování imbusem mě prudí. Na druhou stranu free stroke řadím po zkušenostech s podobným systémem u avidu a formuly do kategorie kurvítek, závlačka mi taky vyhovuje víc než šroubek. Takže tím že mi stačí dvoupístky byla jasná volba slx. Pokud někdy zase budu žít v alpách tak vyměním přední třmen za 4 píst zee.

        0 0
    • Lord_de_Wolf  

      Zdravím,

      fouknu dnešní zážitek sem.

      Přihodila se mi kuriózní situace. V takovém techničtějším sjezdu(fest jsem brzdil vším čím šlo, i očima), mi úplně propadla pravá páka a já se odporoučel do křoví (já i kolo OK).

      Každopádně doma jsem se jal brzdu odvzdušnit.. a olej mi „chčije“ pístkem ven… třmen jsem sundal a výsledek je jasný… Co si o tom myslíte?

      P.S.: Každopádně to zkusím reklamovat, ale do té doby jsem objednal novej třmen :(

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.