• Nerd

    Zdar všem.

    Na Stabovi mi nějak odchází moje HFX-9. Nejdřív jsem vyměnil prasklou přední hadici za vysokotlakou-neoriginál. Všechno špatně. Krok dlouhý jak od žirafy, měkká, jde na doraz a nebzdí. (postupně po cca měsíci) Objednal jsem origo hadici, doufaje že tím to dám do cajku. Hadice mi ještě nedorazila ale už začíná kravit i ta zadní.(origoš plněná, jetá druhou sezónu)  Ještě brzí, ale už jí máčknu taky na doraz. No zkusíme vyměnit kapalinu a odvzdušnit. (kotouče jsou ok a desky nové) Je možné, že se brzda samovolně zavdušní a začne vadnout? Nebo jsem to uvařil?

    Navíc z posledního DH ježdění mám pocit, že mi HF-ka už nestačí. Letos jsem začal jezdit ostřeji a nestíhám dobržďovat. Musím jet pomaleji, tzn. začít brzdit hodně, hodně s předstihem a stejně za ty brzdy rvu jako kůň. (…pravdou však  je že vážím 115 Kg). Takže už jsem začal radši koukat po nových brzdách­. Jsem z těch všech informací jelen. Hledám proto radu od kluků co jezdí aktivně FR a DH. Co koupit? Myslel jsem Code, ale četl jsem dost negativních názorů. Nebo to jsou jen pomluvy? Co tedy? Chci něco co fakt bude perfektně brzit na jeden prst ale bude to dobře dávkovat. Nějaké tipy? …nebo bude něco nového na trhu, na co se vyplatí počkat?

    • :)))5  

      ahoj,já jezdím cody 5 a jsem s nima naprosto spokojenej.mám oblečenej tak 100kg a zatím se mi do ruky nedostaly lepší brzdy.ten vyšší model má údajně problémy s občasným zavzdušňováním.

      • burnout/syndrome1  

        Já se v tom tedy nevyznám,neb to nejezdím,ale můj  ne úplně štíhlý synovec dolů z kopce už léta jezdí,má několik měsíců také nějaké Avid Code a je nanejvýše spokojen.Jsem si teď vzpomněl,jak jsme nedávno debatovali a on je moc chválil

    • Tomcat  

      No podle projevu brzdy to je zavzdusnene.

      HFX nejsou zazrak ale tak spatny nejsou.

      Pokud nove kotvy tak Code , ctyrpistkovy Stroker 09, Shimano XT nebo Saint09,

      Dvoustovka kotouč ber jako samozrejmost

    • Vegan  

      Co se tyce novych brzd koukal bych tebou na saint 09 na MTBS.CZ byla tusim recenze a na zahranicnich webech vychazi hodne dobre po funkcni strance, osobne zacinam myt k hayes brzdam uz celkem odpor, ale asi jen osobni.

       

      A co se tyce tveho problemu pokud si na kole jezdil fakt hodne tzn si ty brzdy obcas vice zahral tak spis nez odvzdusnit bych komplet vymenil brzdovku 2 roky je hranicni zivotnost, ale pri vetsim namahani se zivotnost snizuje takze vymenou brzdovky nic nezkazis

    • hanz  

      115kg je dost, myslím že budeš mít asi vždy trošku problem s brzdama, ale z brzd co jsem jezdil na dh tak mužu doporučit HOPE V2 s faststop deskama, asi nejvetší kotvy co znám. Dobře vycházej aj formule tehe one nebo magura louise. Kámoš taky „cvalík“ jezdí už asi třetí pár magury gustav a brzdí mu to fakt pekelně. Tech bych se asi držel a sehnal někde nějaký, určitě ale nový a se zarukou.

      • kassar007  

        Pridam se pod Hanze – mam magury louise (95kg obleceneny) a brzdi velmi dobre, davkovani pomerne citlive a vykon dostacujici. Dal jsem zkousel jezdit Magura gustav a to jsou asi nejvetsi kotvy co jsem kdy zkousel (nejezdil jsem jak je vyse nademnou Hope V2)

        • Nimrod  

          taky se přidám, maggie gustavová je šílená kotva… a jestli chceš, tak přijeď do písku, nechám tě na ní project a možná bych ti jí i střelil za rozumnou cenu ( rád bych starý čtyřpístky xt )

          neví někdo, jaký jsou ty starý xt, když už o nich mluvim? mě se hrozně líběj :-)

          • hanz  

            no ve svý době docela ok..dneska je to lae už podpruměr. Jednu dobu sem je taky vozil. Delala to pro shimano grimeca, grimeca system 8 a sram byli naprosto totožný brzy.

            • Vilém  

              No naprosto ne, ale dost podobny.

              • hanz  

                lišili se pouze v designu, pístky, páka aj těsnění byli totožný, takže taky totožnej učinek a vlastnosti.

                • Vilém  

                  Mam doma i XT i SRAM 9. Grimecu nevim. Rozdil je v drobnostech, SRAM ma delenou objimku paky, jinou hadici, pistky nejsou oproti XT zevnitr vyplneny. SRAM je na DOTku, XT olejova, tzn, asi jine tesneni. Prumery pistku, teda aspon v trmenu, jsou stejny. Ucinek cca stejny.

                  • hanz  

                    kdysi jsme práve ze sramu do grimecy 8 přehodili vnitřek páky a porovnávali aj zbytek, bylo to uplně stejný až na  ten design. Měl jsem v tý době právě zminovaný xt a všechno vypadalo totožne, pak jsem se dočetl že je taky delala grimeca odtud to moje přesvědčení že to bude taktež stejný.

            • Nimrod  

              ok, dík… ale stejně je chci :-)

          • kesu  

            vem novy sainty 09,trmen vypada napadne podobne XT 2003

            • hanz  

              a co to znamená?

              • kesu  

                nahore nimrod pise,ze by rad stary 4pistky XT,ze se mu libej.Tak mu radim aby zkusil novy sainty protoze jsou podobny

    • assassin  

      ta s novou hadici spatne odvzdusnena, zadni zavzdusnena, HFX9 a gumovej chod do dorazu mit nesmi… spis naopak, zasekne na docela kratky draze, spatne se davkuje…

       

      osobne myslim ze na sjezdaku bude brzdit dobre temer cokoliv na 200mm koroucich, pokud nejedes fakt nesmysl a nezavodis (tzn nehonis gramy) klido bych dal cokoliv osvedceneho, treba juicy 5ky si myslim staci… neni potreba rvat prachy do code…

      jinak urcite lehky a funkcni jsou formule, obzvlast the one.....

      • burnout/syndrome1  

        Hele,chci se optat,gramy se honí i v DH?Já jsem si myslel,že tam je naopak vyšší hmotnost výhodou.Jako něco s gravitací

        • hanz  

          tos myslel špatne :-)..gramy se honí i v dh a dost.

          • roud  

            zajímavý a důvod ? taky sem myslel že lehký kolo pro dh neni to pravý ale neni to moje parketa rad se něco dozvim…

            • mr.antik  

              sice ne závodně ale rád jezdim z kopce a je to dobrý třeba když se potřebuješ rychle rozjet a nebo v nějakým těžšim terénu s tim kolem pořádně manévrovat, tam bych řek že se tyhle závody rozhodujou…

            • assassin  

              no je to stejny jak u cehokoliv jinyho.. lehky XC kolo lip jede? asi jo.. kdyz jde o setinky vteriny tak se hodi kdyz kolo jede, slape se i z kopce, a i pri tom potrebujes aby odpruzeni makalo – proto zbesile systemy odpruzeni ala virtualni body otaceni atd … jinak samo obratnost atd. obavam se ze v DH se gramari vic jak vsude jinde:) hleda se hranice, vaha vs kdy jeste kolo dojede do cile vcelku…

              taky DH kola jsou lehci a mene vydrzi nez freeride modely ktery jsou vetsinou neznicitelne stroje silene vahy na velke dropy atd…

              hmotnost navic se z meho pohledu asi nehodi v zadnem takovemhle sportu .. motorky, kola, letadla,auta …

              • Nimrod  

                dh má do trialu ještě daleko :-)

                provrtaný rámy, ráfky a vlastně všechno co jde… ale je fakt, že to dělaj akorát magoři doma v garáži :-)

                • assassin  

                  v trialu asi neni tolik prachu:) tak doma magori odlehcuji vrtackou… u DH tahaji hdyroformem tenci a tenci steny v mistech kde jim MKPcko hodi nejmensi namahani atd…

                   
                  • Nimrod  

                    no při pohledu na koxxe ( http://www.tartybikes.co.uk/product.php?… ) nebo tritona ( ruskej titan, 26" rám kolem 15000 gramů, cena podobná tomu koxxu :-) ) si to moc nemyslim

                    spíš to jsou magoři, kterejm je jedno, že koupí za rok 10 rámů/ráfků/… a daj si tu práci, aby trošku snížili váhu, viz třebas http://www.trials-forum.ro/viewtopic.php?…

                    • Nimrod  

                      … 1500, ale to snad každýmu došlo :-)

                      • assassin  

                        jasny, to je spis ze ten sport moc nesleduju… ale preci jen i kdyz kouknes kolik lidi u nas ted jezdi naky FR/DH… kolik mladasu ma na DK fotky svejch demo, intensu, SC atd.....

                        kazdej ram za vic jak 40 … myslim ze delat DH ramy nebu spatnej kseft … naka modni vlna ted.. rek bych…

                        • Medvjedok  

                          jasne, modna vlna, teraz na Kysucoch jazdia vo full-face helmach aj babky do kostela. :))

                        • Nimrod  

                          myslim si, že sjezd jezdí čim dál míň lidí, jenom za to utrácej čim dál víc peněz. ale spíš mě zaráží, kde si takovej klučina vydělá nějakejch sto litříků na nový dh. to musí makat každej den po škole do půlnoci, nebo je někde chyba…

                          • RedAce  

                            to de vydělat za prázdniny, když se „tošku“ oháníš…

                            • Nimrod  

                              počítej se mnou… 100 000/2, to máš 50 000,– na měsíc. ten má nějakejch 31 dnů, jeden den bejvá dlouhej 24 hodin… to je 31×24=744. teď 50 000/744 to je 67 a nějaký drobný na hodinu… a to bys musel makat non stop celý dva měsíce… fakt se ti to zdá reálný? :-)

                              ne, jako je hezký, že je maj a že se jim akorát neválý doma. ale já měl za to, že výchova dětí obnáší i to, aby se dítko naučilo hospodařit, což v tomhle fakt moc nevidim…

                              • roud  

                                pár okapů a jinejch věcí z barevnejch kovů deně do šroťáku a máš to hned ani se moc nenadřeš podívej se třeba n grinche ten to takhle praktikuje už nakej pátek a jaký má kolo… (pro rejpaly s tim grinchem je to ftip)

                                • Nimrod  

                                  no je fakt, že nedávno v táboře vykupovali měď za 120,– … :-)

                            • pepino  

                              …ocasem v pornofilmech, to je fakt, jinak nevim:-)

                              • RedAce  

                                Bylo to necelých sto, ale dřu celý prázdniny, od uspesne maturity až do pozítřka. Dělám s tátou studny (asanace, kopání, vrtání atd.). A-Studny Harbut s.r.o.

                              • kassar007  

                                Jako vtip dobry, ale nevim proc by to neslo ........... lidi delaji treba v anglii a da se privest 120 za 3 mesice.

                                • jIrI___  

                                  Ale ty podmínky ve kterých děláš… Díky nechci. To mi už stačí těch 30k za 2 měsíce se standardní pracovní dobou a veškerým komfortem v ČR :-). Ale jako když se ji  tam líbí, tak proč ne. Těch 100k není v zahraničí problém vydělat, ale já bych do toho rozhodně nešel.

                                  • JSt  

                                    bud rad, ze to nepotrebujes…

                                    • jIrI___  

                                      Nepotřebuje to nikdo, stačí se trošku uskromnit a snížit svoje nároky ;-). Mě to za to pohodlí stojí, někdo kdo musí mít všechno nej pak dře v úmorných podmínkách v zahraničí…

                                      • JSt  

                                        jak rikam, bud rad, ze to nepotrebujes a jeste dodam bud rad, ze to ani nechapes ;-).

                                        • jIrI___  

                                          jasně, budu na to pamatovat a už raději ani nepřemýšlím nad skrytým poselstvím :-)

                                      • dieegoo  

                                        Hm, uskromnovat se jen proto, abych vysel s par korunama, ktere jsem  schopny vydelat a oznacovat to jako „pohodli“. To je opravdu zajimavy pristup :)

                                  • kassar007  

                                    mno jak kde, ale asi je to pravda .......... je fakt, ze ja jsem to nezkousel tak nemuzu posuzovat, pouze mluvim o realne variante jak prijit k penezum

                                • pepino  

                                  Já beru prázdniny jako 2 měsíce a nevzal jsem v úvahu dělat 20h a 3h spát.

                                  • kassar007  

                                    hehe ......... ja nevim kde zijete, ale v dnesni dobe neni treba pro schopneho studenta FELu problem vydelat za 3 mesice prazdnin 100 litru jako mavnutim proutku .......... ale asi se nema cenu dohadovat .....

                                    • jIrI___  

                                      Pokud pracuje mimo Prahu pak to problém je :-))

                                      • kassar007  

                                        s tim souhlasim a debatu uzavru :-)

                                        • pepino  

                                          Já jen připojím, že dotyčný středoškolák, o kterém je řeč, asi nemá 3 měsíce prázdnin, vydělat za měsíc 30.000 a 50.000 v 17 letech je asi rozdíl a taky uzavřu.

            • burnout/syndrome1  

              No,nevím,vždy jsem si myslel,že principem fungování DH je gravitace a že čím těžší(samozřejmě do určité míry,tím lepší.

              To teda fakt moc nechápu.Aspoň když jsem byl mladý,tak se sjezdy jezdily z kopce,podobně třeba jako na lyžích.To se něco změnilo od té doby?

              • hanz  

                hmm..gravitace funguje pořád stejně, stejne taky pořád funguje odstředivá síla, setrvačná síla atd…takže i za tvejch mladejch let bylo lehký kolo na dh výhodou…srovnáváš s lyžema, tam snad vozí těžký lyže?

                 
                • burnout/syndrome1  

                  No,myslel jsem lyže,jako že se na lyžích taky jezdí z kopce,ne jejich váhu.Vůbec to nemyslím konfrontačně,jen se divím,doteďka jsem vážně myslel,že na DH je nějaký to kilo navíc(nemyslím jen kolo)prostě výhoda,asi jsem to viděl jen prostě moc fyzikálně

                  Se fakt nehádám,jen divim

                  • Dijck  

                    Cim tazsi bike tym tazsie sa s nim manevruje, tazko dviha, tazko slape, tazko smeruje. V zjazde je to velmi dolezite…

              • mr.antik  

                Ty myslíš ale takový ty sjezdy, jak se pustili dolů po sjezdovce, v rychlosti 90 km dali jednu zatáčku a byli v cíli… to už se snad nejezdí…

        • kubad  

          jasně :-)

          "mrkni tady ":/forum/gramo­honici-rychle-sempomoc-s-dh/0/forum.html#un­read1

        • Radek Broz  

          Gramy se teď honí víc jak v XC:o)

      • Nerd  

        …no nevím jestli mi bude stačit jakákoli brzda… Myslím to tak, že když jezdím „rozumně“ tak to fakt stačí. Ale když jdu na hranu, tzn. po rovných úsecích to rozpálím na max a brzdím až když potřebuju fakt zpomalit  :-) do techničtější pasáže, brzdím jako blázen ale kolo vesele valí dál, protože to jedním prstm nezvádám. 

        Takže mám na výběr ze čtyř variant:

        1. Kolo bzpečně vedu úchopem čtyř prstů, ale hrozí že se zabiju kvůli tomu, že to jedním prstem nedobrzdím :-(
        2. Relativně bezpečně brzím dvěma prsty, ale hrozí že se zabiju kvůli tomu, že mi nějaký balvan vytrhne řídítka z „měkkého sjezdového“ úchopu prováděného jen třemi  prsty :-(
        3. Kašlu na brždění, držím rajdy celou tlapou a zabiju se určitě :-((
        4. Jedu pomalu, brzdím v pohodě jedním prstem a čtyřmi řídím, tam kde nemám potřebnou rychlost to objíždím nebo snáším, ale vždy a stoprocentně přežívám :-) :-D

        Bohužel ani jedna z těchto variant plně nevyhovuje předstvě, jakou mám o sjezdové jízdě.

        BW …ta nová hadice špatně odvzdušněná nebyla. Původní prakla po poškození pádem. Hned po namontování nové jsem v servisu poznal rozdíl v delším kroku. Mechanikovi jsem to říkal, znovu to kontroloval (myslel si asi že jsem nějakej frfla a detailista). Rozdíl v kroku přední (nová) a zadní (dobře fungující) byl fakt jen malinký. Jezdil jsem na našem trailu a po okolí – vše v pořádku. Pak jsem dva dny lítal na Špičáku a za nějakou dobu po tom se mi to zdálo horší. Po nějaký době mě napadlo změřit krok páček. Rozdíl v chodu v neprospěch přední byl 25 mm!!! Pak znovu trip na zavíračku Špičáku. Snažil jsem se to nešetřit… Pak pár výjezdů u nás. Včera jsem byl jezdit, přední na doraz. I na afaltu se nikdy neblokne a jede se dál. Zadní se asi taky nakazila. U zadní to snad vyřeší ta výměna kapaliny a odvzušnění.  U před­ní si myslím, žeto  je fakt tou NE-originál hadicí, protože v tom servisu montovali kotoučovku s touhle hadicí na nějakej lehociped a nemohli to „dohonit“. To co u mě bylo v malým, se na tý dluhý hadici projevilo naplno už hned po montáži.

        Co mě ale překvapilo byla ta zadní brzda, která fungovala OK, hadice nepoškozená, destičky nový a přesto jde na doraz a hodně špatně brzdí.  Jeto  jen tím, že tam byla 2 sezóny stejná brzdovka která dostala záhul??

        • Nimrod  

          ty musíš ty gustavy minimálně vyzkoušet… jednim prstem to utáhneš na blokaci předního kola na jakymkoli povrchu kromě na suchym asfaltu, páka zabírá hned, krátkej chod, nedá se snad ani přehřát ( brzdim furt a furt brzdí jak blázen :-) ), dávkovatelnost slušná… akorát má zas pár chybiček… hrozně často se zavzdušňuje ( skoro každej měsíc vyhánim bublinku z hadice, ale ještě jsem nemusel odvzdušňuvat, jezdim je skoro rok ), pak to chce občas namazat ty osy, po kterejch klouže třmen a pokuď se budeš kravit pedal kickama, abubacama a podobnejma blbinama, tak počítej i s lisovánim jedný tý osy zpátky do třmene ( ale drží tam dobře, dokuď zas nezačneš dělat takovýhle blbosti )… no a když si je zamiluješ, tak ti vyteče :-)

          nicméně furt je to nejbrutálnější kotva na trhu a s tim těsněnim se to má tak, že neplech ho udělal z duše a měl na mnoho let pokoj

          • Nerd  

            týbrďo, vy mi dáváte…

            … nejlepší kotvy..... fut ležíš u kola s nářdím… neznám nic lepšího… poděljí se ti …

            ..uuUUUÁÁÁÁÁÁÁÁ   POMÓÓÓÓC …

            … fakt. Poví mi někdo, jak se z toho nezbláznit???

            … nakonec se naštvu a koupím nějakou blbost!!! :-))

            • Nimrod  

              no pokuď se s nim naučíš žít, tak je to paráda… ale já jsem hrozně línej tvor, tak mi to pomaličku přestává bavit. ale písek nemáš z vimperka zas až tak daleko ( v poměru k ceně novejch brzd ), aby sis ho nepřijel vyzkoušet a  myslim si, že po pár prvních stisknutích si ho zamiluješ stejně jako já… a třeba by ti to s nim vydrželo i stejně dlouho, jako neplechovi :-)

            • hanz  

              tydle problemy se týkaj hlavně tech starejch..nový už sou cajk..proto jsem psal nový a se zárukou..magura má záruku 5 let na netěsnost. takže ty řeči o zavzdušnování atd jsou fakt minulostí.

              • Nimrod  

                a fakt to těsnění drží? sice ta páka samotná vypadá fakt dost hnusně, ale jestli je konečně spolehlivá…

                • hanz  

                  tož už jen to že dávaj 5 let na netěsnost o něčem svedčí…kámoš na lonský od lonskeho jara nesahnul, jezdí dost.

                  • Nimrod  

                    ok, to zní dobře, dík

                  • Nerd  

                    …kluci ještě jeden dotaz, vím že to je už kravina, ale nevíte jestli by šla u těch Magur vyměnit aspoň ta superhnusná páčka za jinou? Myslím jen to táhlo co na něj šmatáš prstem, ne celou páčku. Kdyby se tam dala jiná, s trochu jiným tvarem, hned by to vypadalo lépěji. 

                    Jinak díky, asi je jasno. Když neoživím ty svoje mrtvoly, asi jiný brzdy nemají smysl.

                    • Vilém  

                      Dangerboy nebo Straitline

                      • kassar007  

                        jj maji v nabidce pomerne povedeny designy

                        • Vilém  

                          Takto vypadaji na Dangerboy na Shimano pakach. Jsem s nima max spokojen, az na tu cenu:)

                          • kassar007  

                            ale kdyz si nekdo kupuje novy gustavy tak asi neresi paky :-D … jenom by me zajimalo ...... je to hodne poznat (treba ze je paka tuzsi) lepsi drzeni???

                            • Vilém  

                              Zlepsilo se davkovani brzdy, paka je tuzsi. Jinak perfektne padnou, prst zapadne do urceneho mista a jentak nezklouzne.

          • Nerd  

            …a na jkým kole jí máš?? Na Frantovi? Koukl jsem k tobě do profilu a nikde je tam nemáš…

            • Nimrod  

              jj, na frantovi. musíš vyhledat všechny moje fotky, pak najdeš františka focenýho někdy na jaře… ale abys neřek tak http://bike-forum.cz/…big/9768.jpg

              • Nerd  

                …nečil se, nečil :-) dyk jsem se jenom zeptal. Mrkl jsem ti do profilu, neviděl brzdy, usoudil že máš upgrade, nebo už i jiný kolo a zeptal se…

                Tuhle řeč jsme měli dát dřív, v Písku jsemm byl na Slopu. :-P O kousek jsme minuli. Teď nevím kdy budu mít volnou chvilku…

                • Nimrod  

                  neboj, mě neni tak jednoduchý naštvat a jestli to tak vyznělo, tak to nemělo :-)

                  hele pojedeš korejtko? asi se tam ukážu… a pak rozeberu františka a půjde rám ke stvořiteli, potřebuje trošku poladit… kdyžtak mi písni na icq, ať tady z toho neděláme xchat ;-)

        • Kinetic  

          Je to jasně kapalinou, vyměň ji a vůbec se neptej, stojí pár korun. Po čase do sebe natáhne vlhkost a tim pádem jakmile se to zahřeje v momentech kdy tomu dáváš nafrak, tak se ti z ní dělá pára a tu prostě stiskem stlačíš a nebrzdíš. Uvidíš že až ji vyměníš tak budeš v poho. Taky záleží na tom kde kolo skladuješ. Já si nechal Fulla s Avid 3 14 dní v sakra vlhký stáji na chalupě. P5išel jsem ke kolu a koukám, že mi z brzd teče kapalina horem. PRostě natáhla do sebe vlhkost, zvětšil se objem, přebytek vytek a teďka maj páky o doost větší chod, přední když to rozpálim skoro až na řídítka. Bude to tim. Vyměň to za pořádnou DOT4.

          • Nerd  

            … to si děláš srandu s tou stájí? Mám zděnou kůlnu s hliněnou podlahou, nic novýho. Kolína tam spí spolu, pod přikrývkou ze starýho povlečení :-), přikovaný tunou řeťězů ke zdi.

            • hanz  

              no nevím s tou stájí…meju kolo vapkou i několikrát za den(při blativejch zavodech) a od jara brzdy v poho..a neznám nikoho kdo by s tím problem měl..všici spíš řešíme vypláchnutý ložiska. A vapka je rozhodně vetší nášup jak vlhkost.

              • Nerd  

                …to jsem si taky doposud myslel… nechápu jak by se do uzavřenýho systému jentak mohla dostat vlhkost. To mě spáš napadá stárnutí brzdovky a její chemická nestabilita vlivem tlaku a změn teplot … vuau .. to bylo ale moudro :-)

                • assassin  

                  no on ten system utesni kapalinu, ale plyny (vodni para) muzou v urcite mire prostupovat i tesnenim…  ale v praxi se to nepozna, kazdopadne ta kapalina i degraduje casem a spini se, proto se doporucuje vymena v nejakem casovem obdobi… ale na 200 kotoucich uz by se to prehrivat nemuselo..... ja mam na motorce kapalinu 6 let, cerna jak bota a neuvarim ji (jo nema se to , uz mam pripravenou novou)

        • assassin  

          no nevim, podle me je v tech brzdach neco spatne… sice nema hfx9 ale mag, konstrukcne to same a na 200kotouci s koolstop deskama to utrhnu do smyku vsude (predek) na asfaltu uz bych asi musel pridat druhej prst…

          kraceni chodu paky se mi deje u zadni a to diky tomu ze mam ko to druhy tesneni na pistku v pumpe a kapalina utika do „tela“ paky a tim se krati chod, po odvzdusneni to funguje chvili OK… rekl bych ze budes mit podobnej problem… ale nez shanet naky dily do hayesu, koupil bych novy brzdy…

          ty juicy5 koupis za par penez a proti tomu co popisujes je to uplne jinde me z tech „levnejsich“ brzd ktery sem zkousel vyhovovaly nejvic … nezkousel jsem zadne drazsi o jakych pise hanz a spol… ale pro hobby ucely brzdi dostatecne i tyhle… mam 95kg, a z kopce brzdim hodne, protoze nebrzdi ti co to umi:)

    • hmm  

      Avid Elixier teď jezdím a mám taky 100kg, mátě někdo snima zkušenost?

       
      • lutte1  

        asi těžko , je to brzda pro rok 09 .  pochybuji že už je nkědo víc odzkoušel !

        • hmm  

          dává se na kola co jsou už pár týdnů dostupný tak třeba už je někdo víc testnul

        • hanz  

          testovaný ted o výkendu na kubínské hoře při finale spdh. O třídu lepší jak minulé saint, lepší davkovatelnost, vyžší výkon. Přehřívání težko soudit, padal na nás sníh. To by se uchladilo cokoliv.

    • Mutant Marana  

      Gustavy, nebo Saint 09, to se hodne povedlo + 203 kotouc na obe kola, ale to je asi jasny.

    • efface  

      Hope je jasná volba… buď Moto 6Ti nebo MotoV2, možná by stačila i M4…

      http://www.hzcyklo.cz/index.php?…

      http://www.hzcyklo.cz/index.php?…

       

      S Hope mám osobně nejlepší zkušenosti, vozím M4 a prakticky nulová údržba, od loňského září sem neodvzdušňoval a asi ani nebudu!

        
      • Tomcat  

        Hope nepatří k nejlíp brzdícím… Jsou udělané dobře , patřej k nejdražším, ale hádalbych se že Sainty nebo XT poskytnou stejnou službu za zlomek ceny ;-)

        • efface  

          Když myslíš :) … mě se na nich hrozně líbí, že se o ně nemusím starat a zároveň vim, že zabrzdim… :)

          • Tomcat  

            nemusím starat a zároveň vim, že zabrzdim… Hele to  hle je  věc náhody

            Například Hayes HDX-9 , je nebrzdící a často se rozbíjící brzda. Na jednom kole jí má již x let , jediný co sem dělal je že jsem zkrátil hadičku. Jedná se první model HFX-9 tedy předtím než přišli s dělením na modely XC , HD a carbon. Kámoš má HFX-9HD a je na tom práce jek na kostele. Taky vím kdo prodal Hope a koupil si jinou morálně horší brzdu která brdila přecejen víc.

             

            Takže prostě padneš na dobrej špatnej kus , nebo serii a je vymalováno. Podle mne tím jen omezuješ možnost problému, nikoliv jí vyloučit.

      • Nimrod  

        mýlíš se aspoň pokuď jde o mono 6ti ;-)

      • hanz  

        jezdil jsem všechny tebou zminvaný brzdy a volbu tam má jen jednu, v žádným případě několik.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.