brzdy Elixir CR Carbon VS XTR 980

56 nepřečtených
  • jonti

    Zvažuju nový brzdy na závodní kolo, ve výberu jsou zatím CR carbon za 6000 včetně kotoučů a XTR za 7200 bez kotoučů a adaptérů, tretí možnost je Elixir X0 za 8000 se vším.

    Vzhledem k tomu, že řazení bude shimano bych preferoval XTR, cena mi přijde srovnatelná s X0.

    Na moje ježdění by ale mohlo stačit i CR carbon, stejně předpokládám, že většína úspory hmotnosti bude v lehčích deskách.

    Máte ještě někdo typ, kde by šlo podobné brzdy sehnat levněji, nebo za podobnou cenu v Praze?

    Anketa: Co vzít?

    13x
    68%
    2x
    11%
    0 0
    • Shadow.1  

      minulý týden jsem měl možnost zkusit si X0 a takový bláta jsem dlouho nemačkal… zlaté XTR i XT jsou lepší než X0. Nevím, asi se jim nepovedly pístnice atd… mají chod jako zavzdušněná shimana :-)

      Ale třeba X6 mají super chod…

      0 0
      • jIrI___  

        Byly ty X.0 vůbec odvzdušněné? :)

        0 0
        • Shadow.1  

          přímo od výrobce, čerstvě namontované a nastavené… ještě v servisu…

          0 0
      • Gorgov  

        Zase jeden skutečně „relevantní“ názor…

        0 0
        • Shadow.1  

          názor je takový, jaký je… zkoušel jsem je a byly šílené… hotovo…

          0 0
          • Gorgov  

            Už sem měl v ruce spustu gumovejch brzd. Většinou bylo něco špatně… Můžu tě ujistit, že X.0 jsou poměrně ostrý brzdy, srovnatelně se všema avidama tohohle typu – elixir… Rozhodně ostřejší než třeba ty XT. To, že někdo neumí ty brzdy správně ani nainstalovat a odvzdušnit je věc druhá. A pak tu vznikaj tyhle bludy…

            0 0
            • Shadow.1  

              možné to je, já je neinstaloval a nemůžu říct tak ani tak… jen jsem řekl, co jsem vyzkoušel… A ty máš stejný prostor říct, že to jsou super brzy…

              Moje zkušenost je jiný… šaltry od srammu super, ale brzdy mě zatím nepřesvědčily…

              0 0
              • Gorgov  

                Problém je, že lidi jako Ty sem píšou podobný hlody, který právě často vycházej ze zkušenosti „slyšel sem“ nebo „zkusil sem si někde zmáčknout“ a podobně a vydávaj to za pravdy. Přitom to, cos napsal, je třeba ukázka naprostý kraviny… Jo může mi to bejt jedno, ať si každej píše co chce… Na druhou stranu mě zaráží, proč sem takovýhle bezcenný žblebty lidi vlastně vůbec píšou. Tohle jsou příspěvky vhodný tak jedině k zmatení ostatních nebo přímo toho, kdo se ptal a chce se něco dozvědet. Mimo to, Jontiho znám, tak bych nerad, aby bral při svym rozhodování v potaz ten Tvůj výkřik.

                0 0
                • Shadow.1  

                  :-) zato to co sem píšeš ty, to je úplnej gejzír inteligence, jen co je pravda :-)

                  Co jsem zkusil, to sem píšu a ty s tím naděláš akorát to, že z toho budeš mít šedivé vlasy a tři nové vrásky… a já se ti jenom nahlas směju xD

                  0 0
                • DejvGSR  

                  Promiň. Zřejmě se ti Shadou netrefil do noty. On prostě popsal svoji zkušenost s brzdama, kterou má osobní, nikde nečtenou či neslyšenou. On zmáčknul brzdu a připadala mu houbovitá. A ty ho za jeho názor hodláš ukamenovat? Nebo myslíš , že to za něj mačkala máma a on to pak prezentoval? Člověče, ty popíráš základní vlastnosti fóra. A jestli to někdo při instalaci spackal, tak jenom k tíži těch brzd a k jejich jménu.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    A co když pad contact (tedy to točítko na těle páky) bylo nastavený na nejdelší krok? Pak má jeho výrok o houbovitosti naprosto nulovou vypovídací schopnost! Jakmile totiž tímhle točítkem nastavíš krok na nejdelší, tak páka zabírá snad až u řidítek, což může vypadat jako houbovitost, nebo zavzdušnění…

                    0 0
                    • DejvGSR  

                      Domnívám se, že houbovitý chod páky a náběh destiček ke kotouči, než se destičky dotknou kotouče je velký rozdíl. Jestli máš nastavenou malou vzdálenost od desek nebo velkou je jedno, do doby dotyku desek o kotouč jde páčka zjemna a zhlehka, pak se opřou desky o kotouč a měl by si začít vnímat odpor. V případě hydraulického systému bez změn rozměrů a netěsností by teoreticky měl nastav drastický odpor, prostě jako když najedeš do zdi. V případě houbovitosti páčka pokračuje dál v dráze a narůstá její odpor. Rozdíl v brzdách je podle mě v tom, jak dlouho ta páčka se takzvaně propadá a dále jaký to má brzdný účinek ve smyslu záporného zrychlení. také vjem ohledně ostrosti, jestli jseš necita a letíš přes rodla nebo díky houbovitosti pozvolně zastavíš. Proto každý preferuje trochu jiný brzdy, důležitý je, aby to tobě vyhovovalo a někde si se kvůli chybnému systému brzd nepřizabil.

                      0 0
                      • Gorgov  

                        Aha, už je mi to jasný, odborník…:) Můžu se tě zeptat, o jaký vzdálenosti od desek to píšeš? Je to pro mě novinka, přitom ty brdy mám, tak by mě to zajímalo. Díky :)

                        0 0
                        • mr.antik  

                          prostě jsou gumový a tečka.

                          0 0
                          • Gorgov  

                            Jen nech Dejva, ať mi to vysvětlí, člověk se pořád učí :)

                            0 0
                            • DejvGSR  

                              Takž se omlouvám a prohlašuji se za velkého troubu tohoto fóra. Neseřizuje se vzdálenost desek od kotouče, ale mrtvý chod brzdové páky. i když technicky by šlo i první řešení nad čímž jsem i uvažoval. Takže mám ty vaše hrozný Shimana XTR 988.

                              1. desky mají stejnou danou výrobcem mezeru to jest, že se vždy po

                              zmáčknutí vrátí pístky do své původní polohy v brzdovém třmenu pok tedy funguje vše jak má

                              1. brzdová páčka má nastavování vzdálenosti od řidítek, někdo má

                              prsty dlouhé a někdo zase krátké, takže k tomuto účelu

                              1. mám tam šroubek s křížovou hlavou a z nápisem Free stroke, při

                              nastavené vzdálenosti páky od řidítek v případě otáčení proti směru hodinových ručiček páka se začne znovu vzdalovat opět od řidítek a zvyšuje svůj mrtvý chod, chod páky k řidítkům, než se desky dotknou kotouče, pokud točím po směru, páka brzdy se přibližuje k řidítkům a zkracuje tak svůj mrtvý chod.

                              Mám dojem, že to mají i současná XT.

                              Houbovitost brzd je pak dána vlastností vlastních hadiček, těsností systému a stlačitelností nestlačitelné kapaliny.

                              Jinak se rád poučím.

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Houbovitost brzd je pak dána vlastností vlastních hadiček, těsností systému a stlačitelností nestlačitelné kapaliny.

                                Jelikož jsem jezdil Shimana i Avidy, tak s tímhle nemůžu souhlasit. Nebo chceš snad říct, že pokud bych nasadil aviďácké hadice na Shimana, tak ztratí svoji houbovitost? Těsnost systému musí být u obou značek totožná a „stlačitelnost“ oleje a DOTky bude taky stejná. Spíš bych to viděl na rozdílný systém přepákování a jeho tuhost, případně ještě rozdílné poměry pístků.

                                0 0
                                • kubad  

                                  1*

                                  přesně tak

                                  0 0
                                • DejvGSR  

                                  To máš úplnou pravdu. Musíme se na to koukat jako na celý systém. Včetně vlastností materiálu pák, přepákování, průměrů pístků v pákách a brzdových třmenech. Ale bavíme se tu opravdu o hovně. Já jsem si brzdy vyzkoušel a pak jsem se rozhodl co mi vyhovuje. Nejen tím przdným účinkem a bla bla bla, ale i jinými věcmi jako servis, dostupnost ND a dalších. A už zase vidím ty reakce. Prostě šimána ve vyšší řadě na mě udělali lepší dojem jak Avid elixír r a proto jsem vzal co jsem vzal. A také to doporučuji dále.

                                  0 0
                                  • jIrI___  

                                    Přesně tak, každý ať si jední co mu vyhovuje. Já vozil XT a pořídil místo nich Elixiry R, nicméně s radostí bych ty Elixiry vyměnil za XTR :)

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      stačilo vzít lihovku a dopsat „R“ :)

                                      0 0
                                      • jIrI___  

                                        No a minimálně ještě pochromovat :-D

                                        0 0
                                        • M13  

                                          A honem prodat na Aukru, víš kolik bys na tom trhnul kdybys to prodával jako novinku a napsal si tam PC:15000Kč ? :DD

                                          0 0
                                          • Kubiczech  

                                            Prodává brzdy nebo PC? (:

                                            0 0
                                            • M13  

                                              Já nevim, třeba oboje :)

                                              PC je na Aukru pořizovací cena, na to každej správnej Aukrák slyší :D

                                              0 0
                              • mr.antik  

                                Houbovitost je daná konstrukcí celýho systému a není uplně žádaná vlastnost. Je nutný odlišit to od lepší dávkovatelnosti, ale ta hranice mezi tím je dost tenká.

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  navíc největší rozdíl je v odvzdušnění.

                                  se stejnou brzdou jsem zažil naprosto rozdílné chody -po servisu. Rozdíly u stejné brzdy blbě odvzdušněné (což je podle mého názoru víc jak polovina brzd na seriovkách) jsou větší než rozdíly mezi brzdami od jiných výrobců (v rámci kategorie, při shodné směsi desek a velikosti kotouče)

                                  0 0
                                  • Gorgov  

                                    Díky :) Jinak odvzdušnit správně avidy bohužel fakt neumí, podle mě, ani polovina servisů, natož pak uživatelů…

                                    0 0
                              • Gorgov  

                                Tak aspoň sis to našel… K tomu poslednímu odstavci, ti to Jiri napsal, myslim, dobre :)

                                0 0
                    • Shadow.1  

                      eee, začaly zabírat nahoře a prakticky se promačkávaly až ke gripu… ten servis kde to bylo, není nijak špatný… s podobnými problémy X0 3× reklamovaly… vždy je na reklamaci odvzdušnili a poslali zpátky… výsledek stejný… Pak přiznali, že tam byly špatné díly v čelistech, tak poslali nové… ale že by to byla extra výhra…

                      Neříkal jsem, že Sramm dělá špatné brzdy… třeba X6 co tam měl vedle kluk, tak šly suprově… taky mu je dělaly v tom servisu, tak počítám, že to nebylo hloupostí servisáka…

                      Ale jak jsem již psal… možná má ten kluk jen smůlu na kus a jiné X0 budou určitě super…

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Ty X6 jsou nějaký model nebo ses už dvakrát po sobě překlepl?

                        0 0
                        • Shadow.1  

                          eh, tak co to mají :-)))) ahaa, už vidím obrázek :-) Elixíry 5 má :-) sry… nějak mi z toho dne utkvělo x6 nevím… :-)

                          0 0
                • pardalis  

                  v tomto s tebou souhlasím

                  0 0
        • mr.antik  

          Relevantní ale hlavně pravdivý, pokud přepokládám, že je to přebarvený Elixír CR.

          Jsou ostrý, ale přitom hodně gumový, hlavně zadek. Možná by se to zlepšilo nějakou lepší hadicí.

          Ale neznamená to, že jsou špatný, prostě každý to rád jinak.

          0 0
      • Smazaný účet  

        Spíš byl krok nastavenej tím točítkem na nejdelší. Pak by byla ta gumovost jasna.

        Pro Jontiho: vubec bych se x0 nebal a sel do nich. Ale crka budou na tom podobne ne-li stejne. X0 jsou hezci, lehci a drazsi. XTR jsou hnusny a hodi se k malocemu. A i kdyby brzdily nejlip na svete priplatil bych si za X0.

        0 0
    • Tina  

      Ja by som ti doporučila Shimano XTR M985 ;)

      0 0
    • jonti  

      Po precteni recenzi na mtbr.com se cim dal vic priklanim k XTR985 (diky Tino za opravu cisla).

      Jedine co mi vadi je ta cena :(

      0 0
    • mr.antik  

      Já bych se přikláněl k obyč elixírům bez štelování a za ušetřený prachy dokoupit nějaký titanový šrouby a třeba Hope kotouče…

      0 0
    • Georrge  

      R1, bo tyhle axiály jsou všechny pěkně hnusný :P ať už nový shimana nebo avidy… pardon, sramy.

      0 0
      • mr.antik  

        jsou pěkný, ale nesmíš je montovat na nějaký uzoučký řidítka 58cm včetně rohů :-)

        0 0
      • jIrI___  

        R1 jsem o víkendu jel a jsou to super brzdy. Kam se na ně ostrostí a výkonem hrabou Elixiry R… Pokud bych teď vybíral nové brzdy a měl vysoký rozpočet, tak právě R1 to asi vyhrají.

        0 0
        • MlokCZ  

          R1 zase tak excelentně nebrzdí. Já je řadím ± na úroveň Elixiru. Výrazně lepší jsou až těžší The One.

          Na koupení R1 mám přesně opačný názor. Pokud někdo nechce R1 kvůli jejich skvělé váze, tak jsou to vyhozené peníze (jen za to jak chodí).

          Když už pořádnou dražší brzdu, tak jedině The One.

          A ani s tou ostrostí to nevidím tak jednoznačně. Formule jsou také ostřejší, zvlášť výkonější The One. Ale ani The One bych nehodnotil jako výrazně ostřejší než Elixiry. I když zadní The One se 180mm kotoučem už byla na hraně. Taky už mám vzadu 160mm u The One už na obou kolech. A Elixiry jezdím celou dobu se 180/160mm kotoučem, takže nemám srovnání se 180tkou vzadu.

          0 0
      • jonti  

        Formuly mi na kolo nesmí, seřízovat je nebudu a spolehlivé taky nejsou.

        0 0
        • ememem  

          Formuly mi na kolo nesmí – preco?

          seřízovat je nebudu – draha ma R1 a nic nesteluje

          spolehlivé taky nejsou – konkretne?

          0 0
          • jonti  
            1. Zkusenost s Oro 24
            2. draha asi nestrida kola, R1 maji malou mezeru a po vymene kol je nutne znovu

            seridit, pravdepodobne s tak malou mezerou i po prevozu autem.

            1. formula asi zatim neudelala brzdy, ktere by byly tak jednoduche a jednoduse

            servisovatelne jako treba shimano XT. Servis je slozitejsi, a treba i vymena desek v terenu nemusi byt uplne bezproblemova.

            K R1 jeste jedna vec, jsou ostre, ale mam podezreni, ze to bude podobne jako u Oro, ktere jsou kousave, ale maximalni sila tomu neodpovida.

            0 0
            • kubad  

              howg vidím to stejně Formule prostě nemusím, ale brzdí super

              0 0
              • ememem  

                pockaj, jak to myslis ze to vidis stejne ako ze brzdia super ked jonti vravi ze ani nie :-)

                0 0
                • kubad  

                  spolehlivost, zpracování, servis, malá mezera mezi deskama, brzdí super

                  0 0
            • ememem  

              2. nestrieda ale je fakt ze ta medzera je mala, snad este o nieco mensia jak na mojich shimanach a ono to obcas po nasadeni kolesa sucha aj na nich. odkedy mam hope kotuce tak je problem suchania vyrieseny. inak je mimochodom otazka jak rovne su dosadacie plochy na vidle resp. rame, ja so si musel nechat zafrezovat oboje.

              3. tak to ano, shimano je v tomto fakt extra easy a az myticky spolahlive aj ked tie nove uz teoreticky(znamena podla navodu) ani moc nie aj ked sa furt da kvapalina menit systemom jak na starych. inak je fakt ze tie zapustene prtave torxy su na R1 bozi vymysel…

              K R1 jeste jedna vec, jsou ostre,… – volakde som tu aj daval nejaky test brzd tusimze z jesene alebo tak nejak (BM alebo MB) a pokial sa pamatan R1 dopadly dost dobre, vsetky testovane shimana boli vo vsetkych parametroch horsie. u novych shiman bol zas problem s tymi kompozitovymi kotucmi. a jak sme sa bavili tu tak by japonci nieco mali urobit s tou hmotnostou, tam sa absolutne nechytaju (ani xtr).

              0 0
              • kubad  

                System 50N 100N 150N

                Deore M595 3.18 6.25 8.31

                XTR Race 2.94 5.37 6.55

                Formula R1 2.36 4.52 6.47

                Avid Elixir 3 3.97 6.4 8.53

                víc najdeš tady:

                http://www.bikeradar.com/…rakes-24345/

                0 0
                • ememem  

                  k tomuto testu resp. jeho predchodcovi som uz raz vyjadril znacnu nedoveru a po letmom prezreti vysledkov sa v tom len utvrdzujem. to ze z testovanych je naucinnejsia avid code bych bez problemov zhltol, to ze hned za nou je deore a potom julia uz sa mi celkom nezda a hope x2 podla testu snad ani nebrzdi.(ako rozdiel pomaly 50% je fakt dost).

                  imho tam maju nejaku metodicku chybu.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Napadá mi jeden možný problém. Některé z testovaných brzd nejsou perfektně odvzdušněné a v tu chvíli je jejich výsledek úplně out.

                    Třeba tohle se mi taky moc nezdá:

                    Avid Elixir 3 3.97 6.4 8.53

                    Avid Elixir R 3.52 5.74 6.48

                    0 0
      • Kubiczech  

        Mám stejný názor, ale Formule bych si na kolo asi nedal, takže se tomu nevyhnu.

        0 0
        • Georrge  

          nj a co teda?:) radiály dělá už jen hayes a magura… hayes je tady něco jako sprosté slovo a magury… no ty bych si zas na kolo nedal já… krom tý nový, ta vypadá fakt dobře.

          0 0
          • Kubiczech  

            Jak říkám, já to budu muset překousnout a dám si na kolo brzdy, který se mi prostě nelíbí. Shimanu i Avidům věřím – co se spolehlivosti a servisovatelnosti týče. U Formuly, Hayesu a Magury to říci na sto procent nemůžu, i když je to možná jen osobní přežitek.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.