Jaké brzdy by jste si už jedině dali na kolo? Tak abych prostě jen jezdil a nemusel nic řešit. Momentalné zadní brzda nebrzdí. Přední kotouč furt cinká nejde to vycentrovat. Nemám už na to nervy.
Jaké brzdy by jste si už jedině dali na kolo? Tak abych prostě jen jezdil a nemusel nic řešit. Momentalné zadní brzda nebrzdí. Přední kotouč furt cinká nejde to vycentrovat. Nemám už na to nervy.
Shimano BR-IM81-F jsou bezúdržbové. Normální kotoučovky vždycky nějakou údržbu potřebujou.
Já nebudu nijak originální ani „posh“ a řeknu ti, že SLX 675 (nebo 7000)
Nedělám si prču. Mám je na obou kolech, péče vyžadují minimum. Jakmile to jednou nasadím a vystředím, už to není třeba docentrovávat (jedině po horším pádu, ale to je pak moje vina a ne chyba brzdy) Ještě mě nenechaly ve štychu a nestojí ranec.
7000 se mi zavzdosnovaly
Já mám vše 675, jen jeden třmen je 7000.
Asi bych pokukoval po nových sadách Shimano mám dole 27,5kg a ještě chci minimálně 3–8kg dolů. 2 nebo 4 pístky pro klidnější život. SLX nebo XTR. Prý XTR je jiný level všechno ostatní je na stejné úrovni
4 pístky jsou overkill, ale je to tvůj boj. Jo a slyšel jsem, že vycentrovat 4 pístky je větší crcání, než 2. Osobně neznám, ale GMBN to zmiňovali. Tak popřemýšlej, jestli to fakt potřebuješ.
bla bla bla … jakejpak overkill? Brzdy jsou brzdy. Je fajn v nich mít jistotu a rezervu. A když je keš, tak proč ne…
A to o centrování je kravina. Je to otázka chvilky stejně jako 2pistons …
bla bla bla, delsi desky, horsi vycentrovani. Vyskouseno osobne. Stejne kolo i vidlice i kotouc. Brzdy slx vs zee.
Zee super … na trail/enduro
Daval sem jeste 203mm kotuc na predek a pravda mozna par minut navic pri centrovani, ale celkovej dojem z brzd po cca 600km.
Bez kompromisu …
Taky jsem zvažoval Zeečka, ale nakonec jsem za stejný peníze koupil XT M8020, což by mělo být totéž, jen s páčkou vyšší řady. Maximální spokojenost…
Tak to bude asi rukama :D vycentrování mi trvá asi 2–3 minuty. Což je vzhledem k tomu kolikrát to za sezónu dělám naprosto k smíchu…
A když je to tak náročné a overkill, tak proč je tady každou chvíli inzerát, že sháníš 4pístek ?? :D
Tak nám pověz, jak centruješ čtyřpístky za 2–3 minuty? To by mě dost zajímalo.
Stejně jako 2 pístky. Koukneš do třmenu ze všech stran, chytíš si mezeru po obou stranách stejnou a pomalu nastřídačku utahuješ šrouby. Pokud je dobře zafrézovanej návarek na rámu/vidlici a pokud všechny pístky chodí ± stejně tak to neni o moc těžší než vycentrovat dvojpístkovej třmen.
Vzhledem k tomu, že tam jsou jen dva šroubky, tak myslím, že to dělám stejně jako každej jinej… Dělal jsem to zrovna včera. No dobře, ať nekecám … možná né 2 minuty, ale do 5 minut stoprocentně.
Vy dva nade mnou, ptám se na to, o čem je spor, tedy na centrování pístů, ne třmene, šmankote.
Aha… tak to jsem nikdy na ničem nedělal a ani mě nenapadá důvod proč a jak to dělat .. :-/
Po case chodi kazdy pistek jinak. S vymenou desek ty pistky vzdy srovnam, rozchodim, jinak se ti casem stane, ze se desky sjizdi nakrivo.
Zalezi na uziti, stari, udrzbe. 4 pistku jsem vystridal nekolik (Sram i Shimano) a delaly to vsechny.
Jasný … Proto se musí vyčistit a zatlačit. Srovnají se při odvzdušnění / výměně kapaliny když tam mám tu kostičku.
Tohle je mi jasné. Zarazilo mě to „vycentrování“ pístků. No uvidím, co mě bude čekat za trable v budoucnu se 4písty.
Tou kostickou urcis mnozstvi oleje v systemu, ale chod pistku ti to nespravi, to si s tim musis pohrat.
Ano, kdyz zminovali centrovani, myslel jsem, ze resite vyplet ;)…
Tou kostičkou určíš množství kapaliny, ale zároveň ti to ty pístky srovná do stejné polohy (stejného vysunutí). Není možné, aby byl ve chvíli, kdy je tam kostka jeden vysunutý víc a jeden méně.
Takže pakliže ti normálně chodí tak nic víc dělat (centrovat) nemusíš …
Takže pakliže ti normálně chodí
Jo, ale stačí když se jeden pístek bude vysunovat ven hůř a čeká tě po odvzdušnění a vyndání té kostky zábava :-). Naposled jsem půl hodiny odvzdušňoval a pak další půl hodiny čistil a rozhýbaval pístky v přední brzdě :-/
Jo, ale ono to skoro nikdy nechodi stejne ;)… Zapumpuj si pak bez desek, jak Ti ty pistky vyjedou. Tipnu si, nerovnomerne ;)…
A to má vydedukovat kdo z čeho? :) Pístky se necentrujou ale rozhýbávaj. Vyčistit hadrem, postříkat brake cleanerem, vyčistit hadrem, kápnout na pístky kapalinu co je uvnitř brzd, s pomocí mačkání páčky a přidržování a zasunování pístků nějakym 12–14mm plochym klíčem apod. rozhýbat, opět vystříkat čističem, vysušit, nacpat tam desky a nazdar.
kontext přece.
A ano a to je ta práce na 2–3 minuty :-)
A když po tomto ******, po zmáčkutí páky, písty vylezou každý jinak, tak ****** pokračuje.
Udělal jsem si takové udělátka na vycentrování pístků vůči třmenu, které přidrží 1,2 nebo 3 písty ve třmenu, aby se ty zbývající mohly povysunout
Tak tenhleten kontext mi teda asi uniká.
Taky ke mám raz dva vycentrované
Pisu pouze ze ctyrpistek se centruje dyl nez dvoupistek. Ale nevadi, jses hustej no. A trmen jsem shanel protoze jsem mel praskly uchyt. Jinak ja se stim neseru nejake mini skrtani mam u ******. Jen perfekcionisti stim proste stravi vic casu
Trickstuff Direttissima
+1
+2
jo, ty bych taky bral :)
kdepak.. pise bez kompromisu a tam je riziko ze nebude stacit vykon takze spis Trickstuff Maxima
Ok, tak Maxima. :-)
Výkon stačit bude o to bych se nebál ;)
Šotolinový cesty v Beskydech nějak zestrměly?
:D
hele nas beskydsky pisecek je docela pichlavy. :)
Tak bych to viděl asi na ty 2 pisty. Dost cinkání. SLX nebo XTR
Nové SLX rozdily proti starší verzi?
Některé XTR nemají servo páky. Já bych na servu trval. Teď jsem četl, že serie 9000 je bez serva, 9020 servo má. Tak si to pohlídej, jestli budeš kešovat takový krvavý mamon za XTRka.
Me SLX a XTR prijde uplne na stejno. XTR je samo o kousek lehci, ale to je asi tak jediny.
XTR 9100 servo má
9100 je gramařina, servo nemají. Ale páky 9120 ho mají.
a čím je to servo poháněný? Není to jen hydrostatický „převod“-posilovač?
Nebo asi chápu ten pojem „servo“ špatně?
Ničim, je to obchodní název konstrukce páky s proměnlivym přepákovánim. Hlavní čep páky klouže po kulise která má tvar nějaký paraboly nebo tak něco. Počátek stisku je dělanej na malou páku a velkej posun pístu, konec malej posun pístu s velkou pákou (Nm).
spravny nazev je serowave…a pohanene je to silou vola za kokokpitem…
SLX m675 byly super, hodně ostré, tuhá páka, SLX m7000 maj páku pružnější a poměrně dost brzd pumpuje (krok se při přerušovanym brzdění zkracuje). M7100 v ruce ještě moc lidí nemělo, jestli budou jak m8100 vs 8000 tak budou zase tužší jako bývaly 675.
Takže 8100 jsou na pohodu?
Jsou to úplně nový modely, na kole je má jen pár lidí, dlouhodobá zkušenost zatim nulová.
Jak píšou výše, Trickstuff Direttissima. Brzdy jezdím třetí sezónu výhradně jen v alpách, nic neřešíš akorát měnší desky a jednou za rok je odvzdušníš. Můžeš jezdit celý den kde chceš a co chceš a chod je pořád stejný, ty brzdy prostě neutavíš:)
Akorat bude blbe, kdyz brzdy budou mit vetsi hodnotu jak zbytek kola
kde se tam ten plyn bere? To platí všeobecně pro hydry, nebo jen pro tyhle kosmírný? Měl jsem zato, že když precizně odvzdušnim, mam už navždy pokoj (než se stane nějaká závada)
Já mám na kolech různé varianty XT a Deore.
Degradace kapaliny, něco se tam natahá přes těsnění pístků…
Dik
„nic neřešíš akorát jednou za rok je odvzdušníš“
Dobrý nelogismus; brzdy, které musím pravidelně odvzdušňovat, :-D.
Já na XTRka šahám při výměně desek. Někdy je jednou za rok profouknu vzduchem, ať dostanu pryč prach a bordel z prasátka.
Tak taky záleží co a kde jezdíš…
Hmm, stav se dáme pár jízd a uvidíme jak budeš profukovat když párkrát za den spadnem ze 2700 na 1400m.n.m ;)
Vzhledem k tomu, jakou máš žehličku, tak bych Ti určitě nestíhal a v půlce sjezdu bych už měl zničené zadní kolo… :o)
TrickStuff :-)
Za mne jaou ted nejlepší brzdy pomer cena vykon formula cura. Účinnost parádní, mma je na enduru pres rok a zatim nebyl nejmensi problem. M7000 jsem mel na kole, kdyz opomenu slabou účinnost, tak jsem mrchy neustale musel pumpovat. Na xc kole mam deore starsi model a bez problémů, účinnost protim curam taky minimální ale spolehlive jsou.