• Smazaný účet

    Dobrý den, na kole mám brzdy xt a kotouče deore. Někdo říkal že to je špatné ale nerekl důvod. Vysvětlí někdo v čem je velky rozdil..

    0 0
    • michomin  

      Je to dobré, ušetřil jsi peníze a kolo brzdí.

      0 0
    • Georrge  

      „říkal že to je špatné ale nerekl důvod“

      Takovi jsou nejlepsi :) kopat do prdele zepredu.

      0 0
    • novas752  

      Deore kotouče už jsou docela v pohodě. Jde o materiál a úpravu brzdové plochy – levnější kotouče jsou z nějakého horšího plechu a nezabroušené a brzdy pak brzdí hůř.

      0 0
    • ToMášMarný  

      Bez upřesnění o jaké řady se jedná těžko něco tvrdit s jistotou, nicméně.. Produkce shimana zahrnuje dva rozměry, resp. odlišné brzdné plochy destiček/kotoučů. Kombinace může a taky nemusí způsobovat problémy. Pokud problém nemáš, neřeš..

      Druhá věc je materiál destiček, pokud používáš sintry (kovové), kotouče z nižších řad s nápisem “resin pads only” pak opravdu nejsou vhodné, rychle odcházejí.

      0 0
    • Johny_r  

      Myslím, že jediná věc, který je potřeba si všímat, je kompatibilita kotoučů a desek. Levnější kotouče (SM-RT54 a níž) jsou jen pro organické desky. Je to na nich napsané. Právě kvůli tomu jsem musel měnit kotouče, když jsem chtěl použít lepší desky. Jinak bych tam dramatický rozdíl v brzdný síle nehledal (neříkám, že nějaký není).

      A pak samozřejmě kompatibilita šířky brzdné plochy kotouče s šířkou destičky. Většina dražších kotoučů je určená pro užší formát destiček (ale jsou výjimky jako SM-RT70, které, i když to Shimano taktně zamlčuje, sedí i na širší desky B01S).

      0 0
    • scalar  

      Jakým kotouče konkrétně?

      0 0
      • Blunderbuss  

        To je levný brzdový kotouč určený pro nižší řady Shimano brzd s vyšší brzdnou plochou destiček s polymerovou směsí. S XT brzdami by měl fungovat, ale protože XT brzdy mají nižší desky, tak nebude zcela využita jeho brzdná plocha a nejspíš se rychleji sjede. Jeho ekvivalent pro CL je SM-RT54, který jsem probrzdil s originálními deskami Shimano B01S Resin (brzdy Shimano MT500) za necelých 7.500 km.

        0 0
        • Vilém  

          SM-RT56 je z rady kotoucu „Narrow“, tzn pro nizke desky. Takze pro XT bez problemu, pokud pouzije organicke desky.

          0 0
          • ToMášMarný  

            Možná jen pomaleji chápu, ale tabulka kde je v jednom pytli RT10 i RT86 mi nedává smysl..

            0 0
            • Vilém  

              Proste to takto maji uvedeno jako kompatibilni. U nekterych je poznamka jen resin desky.

              Ono v tomto pripade nema byt v cem problem, maximalne nebude ojeta cela plocha kotouce. V opacnem pripade, tzn nizky koutouc na vysoke desky, tam je to horsi, kdyz desky budou behat po paprscich kotouce.

              0 0
          • Blunderbuss  

            Nemyslím si, že máš pravdu. Kotouč je z řady Wide. V tabulce se uvádí, s jakými brzdami je který kotouč kompatibilní a zda-li brzdy používají desky typu „Narrow“ nebo „Wide“. Že by neměl fungovat s XT brzdami jsem netvrdil. V každém případě je kotouč z poměrně měkkého materiálu, co nic moc nevydrží. Na jeho místě bych kotouče sjel a pak je vyměnil za nějaké lepší.

            0 0
            • Vilém  

              Tezko rict, zda se jedna o omyl, nebo shimano zmenilo nazor. V compatibility chart pro rok 17–18 maji SM-RT56 psan opravdu jen pro vysoke desky. Takze tezko rict. Kazdopadne jak jsem psal, v teto kombinaci zadny problem nevznikne. Osobne bych to udelal jak pises, ojet tento a pak neco lepsiho.

              0 0
              • mech1  

                Nízké destičky na vysoký kotouč nejsou optimální, ale dá se. Obráceně to je horší.

                0 0
              • xtonda  

                Asi změnili názor, obrázky z katalogu ND 2017 a 2020. Úzká deska na širokej kotouč ničemu nevadí, kromě toho že široký kotouče se dělají jen Resin only a tedy je potřeba použít polymer desky. Široká deska na úzký kotouč se nedoporučuje.

                Já sem na novým kole měl široký kotouče RT54 a brzdy M615 s úzkýma polymerovýma deskama G01S.

                0 0
    • Smazaný účet  

      Takže pokud jsem to kolo koupil v te kombinaci deore kotouc a xt brzdy tak tam jsou resinove desky nebo jak to poznam?

      0 0
      • novas752  

        Vyndáš je a koukneš co na nich píšou.

        0 0
        • Georrge  

          Dava vubec shimano nekam sintry v zakladu? A dost vyrobcu odlisuje typy desticek barvou plechu, takze se ani nemusi vytahovat, jen kouknes do trmenu. Ale zase, nevim jak shimano :)

          0 0
          • Mr.Duck  

            Nevim jak v OEM, ale jinak vsechny 4 pistky od Shimana prodavaji se sintrama pokud se nemylim. Mozna nejaky MT420 budou na organikach, ale cokoliv jsem zatim objednaval at uz pro sebe nebo zakazniky chodi standartne se sintrama.

            0 0
            • novas752  

              Ne ne, i aftermarket je na vyber jestli metalicke nebo sintrovane. Mozna se na US trh davaji jen sintrovane.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Je to mozny. V Shimano b2b nekdy vidim ze je moznost vyberu, ale nevybavuju si ze by tam nekdy byla vic nez 1 moznost, ale taky obecne objednavam jen M7120 a 8120. A pak vlastne MT200 a MT400 ktery teda s organikama chodi no :) Nic mezi tim vice mene neprodavame, dovedu si predstavit ze prave tam by moznost vyberu davala smysl, ale taky to asi bude jinym trhem jak rikas.

                0 0
    • Mr.Duck  

      Neres a jezdi.

      Ty „resin only“ kotouce bych mozna resil na DH kdybych mel 120kg. To ale nemam, a na to moje smrdlani kopcu se sintrama v Saint brzdach vydrzely 3 sezony, pak jsem zadni sundal a predni dal na jine kolo. Vubec bych se toho nebal.

      0 0
    • Mirapro  

      Ma nekdo zkusenost jestli je rozdil v ucinku sm-rt 66 a sm-rt 76 nebo je to jen v unaseci a pocitu ze jsem vynalozil dost penez? Diky

      0 0
      • mrazik01  

        SMRT76 je hezčí, takže rychlejší :)

        0 0
      • MatS  

        To neni o prvotnim ucinku pri zabrzdeni. Drazsi kotouce maji lepe vyreseny odvod tepla, tim padem jsou urceny do extremnejsich podminek. Asi nema smysl si porizovat XT nebo XTR kotouce na cyklostezky v polabi.

        Neco jineho jsou levne plechove kotouce, ktere se rady krouti, cinkaji a nejsou urceny na sintrovane desticky.

        0 0
        • p@X  

          Myslíš, že kotouče s chladičem se nekroutí?

          0 0
          • Mr.Duck  

            Rt86 dost zanedbatelně. I ohnout je je dost těžký a to mám skoro všude 203 :)

            0 0
            • p@X  

              Než jsem koupil nové XT, nevěděl jsem, co je kroucení :)

              0 0
              • Mr.Duck  

                Tak to nevim co s tim delas, ja to jako obcas ohnu kdyz to poslu v plny palbe kotoucem do kameni, ale jinak o nich nevim. Nekrouti se ti spis vidle? :)

                0 0
                • p@X  

                  Ne, štrejchá to jen chvíli po brždění.

                  0 0
                  • MatS  

                    Jako obcas po velice intenzivnim brzdeni si trosku cinkne ale za par sekund je ticho. Jak psal Mr. Duck jsou tyto kvalitni uz na omak tuzzsi. Ty SM-RT10 az 56 jsou z plechove oceli, ohnes je v ruce a cinkaji kazdou chvili po brzdeni.

                    0 0
                    • wert7  

                      Me teda cinkaji i RT70 SLX kotouče. Stačí 1–2km přibržďovat z kopce a dole to začně solidně drhnout. Pak to samo přestane. Už mě taky napadlo přejít na RT-MT800.

                      0 0
                  • Mr.Duck  

                    Muze byt. Samozrejme nemuzu soudit a asi budes vedet lip, ale i cinkani po brzdeni muze zpusobit vidle s pevnou osou, pokud se hne. Mi se to obcas stane i se Zebem pri prudkem brzdeni do nejake komprese, kde se vidle trochu hne a pevna osa ji pak drzi v te zkroucene pozici dokud nedostane par dalsich narazu kteryma se srovna. Dela to snad kazda vidle mozna s vyjimkou tech Manitou se sestihrannou osou. Na DH vidlich je pak nekdy potreba rovnat v korunkach :)

                    0 0
    • Heatly  

      Trochu se připojím k tématu. Jaké kotouče pro mechanické brzdy TRC Spyre? Dle pár profilů na B-F jsem viděl že se používají i SH XT kotouče. Já bych dle destiček čekal že na Spyre patří kotouče S širší (vyšší) plochou tření.

      0 0
      • Blunderbuss  

        Na jednom kole mám mechanické brzdy Tektro Mira (které také používají brzdové desky typu Shimano B01S, tj. pro Wide kotouče) v kombinaci s brzdovými kotouči Shimano SM-RT66 a funguje to zcela bez problémů. Za čtyři roky na nich mám cca 12.500 km. Kotouče jsou OK, teď budu dávat nový (třetí) pár resin desek.

        0 0
        • MatS  

          Muzes vyfotit kotouc, respektive aby byla videt obrzdena plocha?

          0 0
          • ToMášMarný  

            Bude to vypadat asi nějak takhle..

            0 0
          • Blunderbuss  

            Kromě fotky kotouče Shimano SM-RT66 přikládám i foto kotouče TEKTRO, který byl na továrních zápletech.

            0 0
            • foosi  

              V obou případech špatně nastavený třmen.

              0 0
              • Blunderbuss  

                No jo, ti výrobci jsou hrozný gumy. Něco jako Jirka Šlégr s Mílou Hniličkou. Nejen že neumí pořádně navrhnout konstrukci, ale ani ta montáž nestojí za nic. Ještě tak prolézt nějakou řiť. -) Co já si všechno musel sám doladit!:-) Ale na brzdový třmeny z vysoka kašlu, obzvlášť, když to funguje více než dobře. Na tak laciným kole, které mám už jen jako zimák/trenažer/co­mute bike, a po těch tisících km bez problému, nehodlám skoro nic měnit.:-)

                0 0
      • MatS  

        Neni nic jednodussiho, nez zmerit vysku brzdne smesi desticek TRP a porovnat s kotouci Shimano a budes mit jasno. To ze lidi jezdi i nevhodne kombinace neznamena, ze je to tak spravne. Tim nerikam, ze k TRP nepasuje XT kotouc, to nemam jak overit.

        0 0
      • Heatly  

        Tak problém se zadní brzdou u kola zjištěn. Původní majitel přešel na zadku z kotoučů pr. 140 mm na 160 mm a adaptér pořídil na 180 mm. Teď ale nastal problém. Adaptér na 160 mm nemohu najít. Takže bude nutný návrat na 140 mm?

        0 0
        • MatS  

          Jak jako nemuzes najit? Vzdyt se adapter na 160mm bezne prodava.

          0 0
          • Heatly  

            Tak jsem ho ve třech obchodech přehlídl. Adaptéry z IS na PM jsem našel bez problémů.

            0 0
            • Vilém  

              Tezko neco takoveho najdes, kdyz v 99% pripadu je 160mm kotouc bez adapteru.

              0 0
              • MatS  

                Nejde pouzit predni adapter pm/pm na 180mm? Ten by mel vzadu udelat to co potrebuje.

                Aha, vzdyt to na te fotce je vlastne spravne.

                0 0
                • Vilém  

                  To je ten co tam ma. Akorat to teda uplne presne nesedi :)

                  0 0
                  • MatS  

                    Tak doladit by to uz nemel byt problem. Bud ubrat ubrousenim nebo vypodlozit podlozkama dle potreby v zavislosti na poloze desek.

                    0 0
                    • Vilém  

                      O tom zadna. Otazka je, zda se do toho pusti tazatel, kdyz to tu resi:)

                      0 0
        • Vilém  

          Pokud je ram delany na 140mm bez adapteru, tak pouzil pro 160mm spravny adapter.

          0 0
          • Heatly  

            Tím pádem nevím kde je problém že třem na každé straně vydírá jinou plošku. Očividně je třem úhly k jedné straně. Kotouč měl být prý zánovní a destičky jsou také zánovní se spoustou materiálu.

            0 0
            • Vilém  

              Tak se podivej na oblozeni desek, na vnitrni desce musi byt nizsi, nebo nejak poskozene, ze obrusuje kotouc tak jak obrusuje. Desky vuci sobe vyskove posunout nejdou, jsou na sroubu, ktery urcuje jejich polohu.

              0 0
              • Heatly  

                To mi je jasný že jedna z destiček nemůže být výškově jinde. Přikládám foto. Zdá se mi že celý třmen je šikmo.

                0 0
                • Vilém  

                  Klidne muze byt krive navarka na ramu, z tohoto pohledu tezko rict. Zda se, ze trmen neni moc vycentrovany vuci kotouci, ale zas z tohoto pohledu tezko rict.

                  0 0
                  • Heatly  

                    Taky mě to napadlo, že je návarek špatně. No zítra si s tím zkusím pohrát a uvidím. Očividně ta koupě už od začátku byl velký průšvih :-D

                    0 0
                    • Vilém  

                      Pokud by to opravdu byla navarka, tak by to slo resit pulkulatejm podlozkama, ala Avid. misto toho adapteru.

                      0 0
                • jIrI___  

                  Nemá ta destička na brzdné ploše zkosení kvůli snazšímu nandávání kola do rámu?

                  0 0
    • scota  

      Jedině blázen může jezdit brzdové kotouče SMRT ;-)

      0 0
    • wert7  

      Máte někdo zkušenosti s novými RT-MT800 kotouči? Kroutí se to méně než levnější IceTech kotouče typu SLX?

      0 0
      • scota  

        u mne dobrý ;-)

        0 0
      • kadlec  

        Me se krouti

        0 0
      • Mr.Duck  

        Slx nemá ice tech. Rt86 mají a o cinkání nevím, jen když se kroutí vidlice ale na to samozřejmě kotouč nemá vliv.

        0 0
        • krabica  

          Mně se kroutí jak Shimana SM-RT99, tak Magury MDR-P, vždycky po intenzivním brzdění pár sekund škrtají, než vychladnou a srovnají se.

          0 0
          • kovar  

            Letos jsem si koupil Centerline2, doumateriálový – Al unašeč, nerez kotouč. Po brždění se vyhne ke kolu, takže chvíli, než se teploty srovnají, tře o vnitřní destičku. Nejspíš to má na svědomí nesymetrické ochlazování, z té vnitřní strany, jak je přinýtovaný Al unašeč je teplo odváděno rychleji, takže na vnější straně je větší teplota, takže se to dilatací ohne dovnitř ke kolu.

            Dále dvoumateriaálový kotouč má pouze 7 paprsků, celonerezový 12, takže i odvod tepla u toho celonerezového musí být lepší.

            Dvoumateriálový kotouč jsem vyhodil a vrátil celonerezovému Centerline bez Al unašeče, který tímto netrpí a je konečně zas klid.

            U dvoumateriálového shimana je asi to samé.

            0 0
            • krabica  

              Osobně to neberu jako vadu, je to prostě daň za dvoudílné provedení. Trvá to fakt jen pár sekund, takže to není nijak obtěžující…

              0 0
              • kovar  

                No jo, každý to má jinak, mi to dost vadilo, teď už je ticho.

                0 0
          • wert7  

            Mě ty RT-70 kotouče pak škrtají třeba i 1–2 minuty. Dělá jen po sjedzdu 1+ km. Na poprvé jsem myslel, že se uvolnil třmen. Ale možná jen nemám perfektně vystředěný kotouč ve třmenu. Budu si muset vyzkoušet něco takového.

            Proto mě napadlo, že RT-MT800 se bude díky mnohem většímu AL unašeči méně kroutit.

            0 0
            • MatS  

              Nesmis brzdit v kuse cely kilometr a bude to fajn ;)

              Vystreduju okometricky, tyto blbinky jsou zbytecny.

              0 0
              • wert7  

                Přibržďuji přerušovaně, fakt mě to překvapilo :)

                Mám takový dojem, že při dotažení se mi třmen nepatrně posune. Ty tolerance jsou u hydraulik velmi malé. Na poprvé jsem to řešil složeným papírem mezi kotouč a destičku, jinak to prostě lehce škrtalo. Tohle mi přijde jako efektní řešení, které zajistí, že zůstane dostatečná mezera na obou stranách bez složitého drbání.

                0 0
                • MatS  

                  Proto vystreduju brzdy okometricky, protoze pak pri dotahovani sroubu trmen pridrzuju, aby se nehnul. Proto tyto udelatka nepotrebuju. Podminkou je, ze oba pistky chodi rovnomerne.

                  0 0
                  • wert7  

                    Tak podložka pro vymezení destiček od SuperB fakt pomohla. Zadní kotouč už neškrtá ani po intenzivním brždění. Takže na nějaké významné kroucení Shimano RT70 to nakonec nevypadá.

                    0 0
        • wert7  

          podle Shimano má:

          https://bike.shimano.com/…SM-RT70.html

          navíc na pohled je to viditelně trojvrstvý materiál

          0 0
          • MatS  

            Ano jsou Ice tech. Zena je ma na kole.

            0 0
          • david25  

            Tak to maji nove. Jejich oblibene, postupne pridavat ficury z vyssich rad v dalsich sezonach do nizsich

            0 0
            • MatS  

              Prdlajs. SM-RT68 byly taky ice tech. Byl to predchudce SM-RT70.

              Centerlock verze slx kotouce byla a je zkratka lepsi nez na 6 bolt. Proc tomu tak je vi jen Shimano.

              0 0
              • david25  

                No ok beru jen to ale potvrzuje ze slx neni slx, asi chcou at kupis jejich naboj tak to tlaci na jejich reseni :)

                0 0
                • MatS  

                  Ano, rozdil mezi sm-rt66 a 70 je dost velky

                  0 0
                • wert7  

                  Naboje na Centerlock vyrabi snad uplne vsichni relevancni vyrobci.

                  0 0
                  • david25  

                    A nemaj to v licenci shimana ? Neni to nahodou jejich system? Ja mam odjakziva 6der tak sem nepatral.

                    0 0
                    • novas752  

                      Shimano na to patent má, ale dělá to kde kdo. 6 děr dělá ale ještě víc výrobců, na mtb snad úplně všichni.

                      0 0
                      • david25  

                        No takze shimanu plati za CL. Jak rikam CL radu udelali lepsi nez 6 der at si ji koupis a maj vetsi vejvar i kdyz koupis naboj od nekoho jineho aspon neco kapne? Nebo premyslim blbe? :)

                        0 0
                        • Vilém  

                          Radsi nepremyslej.

                          0 0
                          • david25  

                            Dobre poslechnu te, ale proc tedy CL SLX ma ice tech a 6 der ne?

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Tipoval bych to na technologické důvody sendviče. 6 děr SLX tuším není na unašeči a nikdy jsem neviděl IceTech kotouč bez unašeče. XT na unašeči už je IceTech jak ve verzi CL, tak 6 děr verze. Ale kde je pravda ví jen dámy a pánové ve vývoji a marketingu Shimana :)

                              0 0
                        • wert7  

                          Typický zákazník se spíš rozhoduje mezi CL a INTL6 podle toho, který systém mu více vyhovuje. Kvalitních kotoučů dostupných pro oba typy uchycení je dost.

                          Rozdíl mezi CL a INTL6 kotouči v nabídce Shimano je dán taky tím, že všechny INTL6 kotouče jsou s předchozích 11sp. řad (tedy starší model), a k nejnovějším 12sp. řadám už papírově vyrábí jen CL kotouče.

                          0 0
                  • Vilém  

                    „relevancni vyrobci“ znamena co?

                    0 0
          • david25  

            Ale SLX na 6 sroubu nema, takze to davaj jen na centrlock

            0 0
          • novas752  

            Tak tohle ale nechceš rovnat. :-)

            0 0
            • wert7  

              Nejhůř vypadá velikost 203. Od 180 dolů už je to podstatně lepší. Měl jsem původně v plánu XT kotouče, ale tohle šlo sehnat i za cenu pod 4 stovky ve verzi 180mm.

              0 0
              • JanITCZ  

                Pridam to sem – zkusenost se SM-RT 81-S:

                nechtene „sjete“( pod doporuc. tl. kotouce) na prumer. tl. 1,31(jedno misto 1,26)mm

                Zadny prakticky problem-ztrata efekt. brzdeni,krouce­ni,zvuky,… ,pouze na jedne strane viz foto.

                Za me velmi dobry produkt.

                0 0
            • wert7  

              V čem je to na rovnání horší než většina INTL6 kotoučů bez unašeče?

              0 0
              • novas752  

                Ty jsi IceTech nikdy nerovnal, viď? :-) Už XT s vysokým unašečem je díky hliníkové vrstvě tvarovatelný až moc a srovnání je obtížnější než u ocelového pružného kotouče – snadno si z jedné velké vlny vyrobíš vícero menších. Tady ten s nízkym unašečem a hodně vysokou sendvičovou částí budeš moct zohýbat jak vykrajovač na pizzu, zvlášť v těch větších velikostech. :-)

                0 0
                • wert7  

                  Nerovnal :)

                  Je problém s trojvrstvým materiálem kotouče (snadněji se deformuje) nebo s tuhým AL unašečem (nelze ohnout, takže se deformuje jen sendvič)

                  0 0
                  • novas752  

                    Je problém s prostřední hliníkovou vrstvou, je tenká a nejspíš z nějaké dost měkké hliníkové slitiny. Unašeč je širší a z pevnější méně ohebné slitiny.

                    0 0
              • Mr.Duck  

                Já v tom problém nevidím. Naopak bych řekl že se málokdy ohnou oproti obyčejnému kotouči, a když už na to přijde, tak většinou trochu větší silou než normálně narovnám kolem těch paprsků a je to. Mám je ve stojanu mnohem radši než většinu jiných kotoučů.

                0 0
    • osobne  

      Mají nové kotouče stejnou tloušťku u všech výrobců, nebo ne? Kolik to je?

      Na jakou tloušťku je ještě bezpečné kotouče obrzdit?

      0 0
      • novas752  

        Ne nemají. Většina je 1,8mm, jsou ale i 2mm a 2,3mm. Shimano, Sram zvládnou jen 1,8mm.

        Limit je vždy napsaný na paprscích/unašeči kotouče. Obvykle 1,5 pro ty 1,8mm. Ty co nejsou IceTech jdou v pohodě na 1,4.

        0 0
        • my_dudesty  

          Jsi si jistý s tím limitem 1.8 pro Shimano/Sram? Já si právě říkal, že na Sainty hodím ty Magura mdr-p kotouče s tloušťkou 2mm a nebudu je muset vždy trochu přeplňovat jako dosud, abych zkrátil chod. Na netu jsem viděl i fotky maguráckého kotouče i na Guidech a Codech. Tak snad nebudu průkopník slepých uliček :D

          0 0
          • novas752  

            Jasně že tam narveš i 2mm, ale je tam prostě méně místa a škrtá si to víc než s 1,8mm

            0 0
          • filipino_23  

            Tiez som raz skusal preplnit Sainty z dovodu ktory popisujes. Taku blbost uz robit teda nebudem. Tyzden som sa divil preco mam zablite paky od oleje.

            0 0
            • my_dudesty  

              filipino23: tak samozřejmě s citem, jezdím tak už třetí sezónu a není problém.

              novas752: jasný, tak to je cajk, nějaké škrtání mě nerozhází.

              0 0
            • david25  

              Hele jak preplnim? Mam teda zee, ale to je to same. Jako vzdycky vezmu kalisek,zespod protlacim kapalinu oddelam kalich, expanzka plna az k zavitu, zasroubuju. To jako pokazde mam preplneno? je pravda ze se mi ty paky zdaji mastne. Delam to blbe?

              0 0
              • filipino_23  

                Preplnit je mysleno tak, ze zavres expanzku a spodem tam nazenes trochu vic oleje. Jak pise my_dudesty = s citem

                0 0
                • david25  

                  Ok. Super sem klidny. Dik :)

                  0 0
                • Vilém  

                  Preplnit muze i pri odvzdusnovani se sjetejma deskama, nebo kotoucem. Proste pri odvzdusnovani bez pistku roztazenych na max.

                  0 0
                  • filipino_23  

                    +1

                    hodne casty jev

                    0 0
                  • wert7  

                    tak snad odvzdusnujete s bleeding blockem ne?

                    0 0
                    • novas752  

                      Spousta lidí ne. Jen našroubujou kalíšek a to je celý

                      0 0
                    • jIrI___  

                      Tu rozpěrku každý nemá. Ale perfektně se dá nahradit 10 mm inbusem, jen se prostrčí mezi pístky a nechá viset :)

                      0 0
                      • wert7  

                        No jo, s brzdami to v krabici chodí, ale výrobci kol to do příslušenství asi nedávají :)

                        0 0
                  • david25  

                    Jo to mas pravdu. Tohle sem jaksi vynechal. To bude tim ze odvzdusnuju preventivne vzdycky pri vymene. Takze automaticky roztazeno na full.

                    0 0
                • my_dudesty  

                  Já to dělám trochu jinak – v páce ještě kalíšek s olejem a třmen už mám dole zavřený a čistý, nasazené kolo s kotoučem i deskama. Mezi desky a kotouč ještě vsunu tenké plátky plastové folie a mačkáním páky si jednak natáhnu víc oleje a zároveň tím i vystředím třmen vůči kotouči. Utáhnu třmen, vyndám kalíšek a hotovo. Mám s tím kratší chod oproti použití jen té žluté kostky mezi pístky a furt je místo pro ohřev oleje. Samozřejmě to někdy škrtá, ale to zmizí při ochlazení kotoučů.

                  0 0
          • mirorek2  

            mrd-p mám teď v codech a cajk

            0 0
          • Pepe72  

            Mám MDR-P v saintech a myslím, že jsou lepší při velké zátěži a po zátěži: tj nekroutí se.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.