• novohradsky

    Prosim vlastnite nekdo Bromptna.Prosim o osobni zkusenosti.

    Libi se mi,ale co mne odrazuje,neni vstupni investice,ale nestandartni rozmery,dosazi­telnost a cena náhradnich soucastek na kola(rafky,naby a gumy).V blizsim priblizeni se mi jedna o model S2L.

    Dekuji moc

    • Glob  

      Rok na něm jezdím. Nestandardní součástky mě za celou dobu nijak netrápí. Vše má dlouhou životnost a pláště koupím v pohodě od Českého zastoupení.

      Co trochu omezuje jízdu je zasouvající se sedlovka, ale to lze vyřešit. Dále jsem se musel učit zvedat pedály při průjezdu zatáčkou. Obzvláště levý pedál je nízko a při větším náklonu snadno drbe o zem. Ale to je o zvyku.

      Pokud bys preferoval klasické součástky, koukni na nový model Dahon Curl.

      • Lišák  

        Obzvláště levý pedál je nízko

        Mohu se zeptat co je tím myšleno? Nějak si nedokážu představit, že je jeden pedál níže než druhý.

        • Glob  

          Sice pozdní reakce, ale přeci. Levý pedál je skládací. Profil pantu je níže než pedál nesklápěcí.

    • novohradsky  

      Nejprve k sedlovce-tohle jsem vzdy resil zvrasnenim-vetsinou prejel smirglem.Brom­ptonova sedlovka ma vsak malou tloustku plechu.

      Doma mam Terna uz 6 let.Potom co jsem vymenil obe kola za kola s loziskovejma nabama a po 5 letech sedlovku,protoze te predchozi se osupovanim zmensil prumer,je to uzasne kolo az na jednu malickost-slozene neni az tak male.

      Pak jsem si u prodejce zkousel Terna, az na ty kola(rafky,naby a gumy) mi to prislo fajn,nicmene kola mne odradili a koupil jsem si na bazaru za 1500,– pouziteho 16"-cinana v slusnem stavu a trochu vytunil,Kompo­nentove a rozsahem prevodu za Bromptnem nezaostava,je tezsi ney Brompton- 13,5 kg.Nicmene ten nadherny ocelovy ram Bromptnu me stale laka.Kvuli jednoduchosti ,pokud do toho pujdu,tak do varianty S2L s prevodnikem –18%,ale stale vaham a proto na tomto webu prosim o zkusenosti. Pro mne je Brompton vlastne ten ram.

      Dekuji

      • Val  

        Hmm koukam, ze zasunujici se sedlovka u skladacek je sirsi problem nez jsem si myslel. U moji Foldyny se taky zasouva a je to jedina vec ktere me na tom kole stve. Smirglovat ji nechci. :(

        Jinak kamarad ma Bromptona, je to super stroj, ale ta cena…

      • Glob  

        Tak ani Heipe a ani Tern nejsou po složení jako Brompton. A hlavně pohodlnost při skládání a rychlost mě baví. Navíc to kolo je, jak říkáš hezký. A do města naprosto ideální. Je zajímavá varianta v titanu. Při nošení se hodí nízká váha.

    • novohradsky  

      Dobry den,

      je tady nekdo dalsi ,kdo ma realne zkusenosti s Bromptnem nebo je to kolo uplne na vymreni.

      Marne shanim po ceskych forech reference od uzivatelu tohoto kola.Moc jich neni

      Prijemny den

    • grandmont  

      Ahoj, vlastním Bromptona někdy od roku 2011. Některé roky jsem na něm jezdil více, jiné méně – nikdy jsem na něm nedojížděl denně do práce. Hlavně se mi líbilo mít kolo na služebkách pořád při ruce (v kufru auta), výhoda při cestování vlakem (jednu dobu jsem často jezdil Ostrava-Praha i na dva dny – často s Bromptonem), nebo beru sebou, když jedeme na nějaký prodloužený víkend po ČR/SR/AUT…, pak můžeš objevovat okolí – rozuměj vyjížďky tak do 60 km – samozřejmě smysl to má, pokud to není vyloženě cyklo dovolená.

      Když se nabuší kola dá se s ním po asfaltu slušně uhánět. Předloni jsem půjčil přítelkyni druhého a jeli jsme na pár dnů vlakem do Polska k moři a projížděli podél pobřeží, jen tak na pohodu s využíváním hromadné dopravy. Do velké přední brašny se dá na týden v pohodě sbalit. Loni jsme pojezdili v Rakousku v oblasti Hallstattu. Jediná „závada“ za ty roky byl 1 defekt a lehké seřízení brzd a samozřejmě občas snese trochu oleje :) Zajíždění sedlovky se mi vyřešilo dotažením rychloupínáku, kdyby nepomohlo určitě by se to dalo nějak zbastlit :)

      Když pominu cenu (to si každý musí zhodnotit kam ho pustí rozpočet a je pravda, že značná část platíš za styl a zemi původu), tak bych vyzdvihl hlavně tu kompaktnost po složení – nikde se nic nerozevírá, neuvolňuje. Složeno do 10 vteřin i po 5 pivech :), pak možnost kombinovat kolo s hromadnou dopravou a obrovská výhoda je, že i v malém bytě se na Bromptona najde místo, odpadá složitá příprava auta pro cestu s kolem. Mám verzi M6L a příště bych šel do rychlostní verze (tedy jen s 3 rychlostní nábou).

      Takže dle mě ideální pro někoho kdo chce mít kolo pořád u sebe a je ochoten za to objetovat ergonomii nebo komfort (na který je zvyklý ze svého standardního kola).

      Na denní dojíždění do práce (v mých podmínkách) bych si ale pořídil jiné kolo. Bromptona bych si pořídil jen pokud bych dojížděl např. z předměstí velkého města do jeho středu (v ČR by mi to přijde smysluplné asi jen v Praze) – ale tohle je samozřejmě individuální.

    • novohradsky  

      Dekuju moc,ctete mi myslenky ,trochu jste me povzbudil.Potrebuju kolo,kdyz nekam pojedu ne na nachytani km,ale na rychlejsi presun o vikendech a pripadna kochaci korza.

      Tern ma po slozeni 708035,Cinan 626530, ale porad jsou velke- jak do kufru auta,tak i vlaku.

      Chci jeste do neceho mensiho a jeste rozumneho a v zeleze a ono poradne nic jineho nez Brompton neexistuje.

      Moje predstava je S2L s prevody 44–18/12(to rozebranim stare Shimano kazety pujde)-na rovinu tak 17 km/h,ta 18 vzadu stredni kopce pobere.

      S3L ma prevodovy pomer 178% a 150% neni o tolik horsi.Na internetu,sice sporadicky,ale jsou i clanky o vyrobe Brompton minikazety (dvoj nebo troj rozdelanim shimanacke 10).

        • grandmont  

          Sakra, tohle se mi líbí. Cena 14 000 Kč je ok. Něco asi bude stát doprava+clo. Ale i tak, vypadá to jako věrná kopie Bromptona, navíc už v základu s back-rack, gumovými kolečky a píšou, že je to kompatibilní s to brompton konzolí na brašny. Škoda, že neuvádějí bližší popis – rozměry, hmotnost, atp. Ideální by asi bylo si udělat prodloužený víkend v Singapuru a rovnou si ho přivézt :)

          • Glob  

            Přesně tak. Kdybys tam jel, chtěl bych taky jeden kousek.

      • oddie  

        Řešil jsem něco podobného, mám to horší kvůli délce nohou, a v podstatě nevyřešil. Klasická skládačka na 20" kolech je furt moc velká složená, ale už má prťavý kolečka. Jak jezdí 16" jsem ani nezkoušel… Nakonec to dopadlo tak, že rychloskládačku na kombinaci několikerého střídání MHD – kolo nemám, a na příležitostné tahání s sebou do kufru auta apod. mám 26" Dahon, s kterým se dá už i celkem slušně jezdit, ale samozřejmě není úplně malý.

        • novohradsky  

          Tech skladacek mam vic a jedna z nich je I horak na CRMO ramu Montague Biframe z roku 1993

          (zdvojena otocna sedlova trubka) sestavenej jako gravel na silnici.

          Po vyhozeni kol z V-cek to do vlaku do tasky rozeberu na velikost 20" slozene skladacky.

          K tomu ale shanim jeste minikabelku,20"-jsou velke,zatim mam 16" cinana(po slozeni 65cmx55cm,na policku ve vlaku se to vejde).

          Na webu se najde jako Born2Ride,Sramper nebo Bicysles4u nebo na ceskem webu jako Heipe.

          Toho lze charakterizovat „jeste to jezdi“,ale lepsi nez chodit pesky.

          Vzadu mam kazetu 11–32,2"-siroke gumy,ale kolo po slozeni sesroubovam srouby misto rychloupinaku kterym neverim. Sedlovku jsem si prodluzoval.

          Bromptna jsem zkousel nekolikrat,ten ram me laka svou tuhosti,jedno­duchosti a zivotnosti.ale ty kola nejsou zadny zazrak hlavni problem je asi netypicky rozmer a cena nahradnich dilu.Mam velke dilema.

          • oddie  

            No jo, vlastně, vždyť my už jsme si tohle kdysi psali :) Toho Biframe si pamatuju…

            Já jsem teď Dahona překopal a odlehčil, už s ním nepotřebuju tahat dětskej vlek, tak dostal převody 1×10, lehčí kola a další komponenty, a místo původních 13kg má aktuálně 11.

            Na toho číňana se schválně podívám.

            • novohradsky  

              Diky za odpoved.

              horska skladacka je take moje krevni skupina a taky jsem to nekolikrat prebastlil,

              naposledy na elipticky prevodnik Absolute Black a vzadu devitkovou kazetu 11–36.

              Razeni kvuli jednoduchosti a blbuvzdornosti jednoduche-bezindexove,zadni prehazovacka silnicni,stara 9-kova ultegra s tim delsim raminkem

              Zkousel jsem i bajonetove slapky,nebyly spatne,ale pocitove mi da vic pevna slapka.

              Na nadrazi to vyndam z tasky a za 10 minut slozim-srovnat ram,nandat riditka a sedlo,vsadit kola a na motylkovou matku pridelat blatniky..

              Vahu kola nehonim,mam 15 kg,ale ram se vubec nekrouti.

              Na skladani,respek­tivne rozebrani horske skladacky mne inspirovala Velorama:

              http://www.velorama.cz/…-horske-kolo

              Ona ta 26" po „rozebrani je stejne velka jako prelomena 20“'-skladacka

              Toho Cinana najdes jednak na youtube jako bike Born2Ride:

              Premluvila mne tato recenze:http://www.hembrow.eu/…ycles4u.html a opravdu nelze

              Na sport.bazosi je nyni :

              https://sport.bazos.cz/…orn2Ride.php

              Kolo jsem koupil za 1500,– na bazaru a „neco vylepsil“-francouzakem jsem vzadu roztahl savle z 130 na 130 mm

              a nechal na 16 derovy rafek vyplest 32 derovou nabu a nandal kazetu 11–32.

              32-derovy 16"-rafek jsem myslel, ze nejde sehnat.Dnes vim,ze prodejci kolobezek maji hodne zajimaveho zbozi.

              Predni vidlici jsem pomoci sroubove tyce roztahl z 75 mm na 100.

              Poslednich problemu jsem se zbavil pote,co jsem vsechny rychloupinaky prehodil za 6-kove srouby.

              Vozim 2 desitkove klice.

              Cinan ma proti Bromptnu take vyhody-standartni rozmery soucastek,cenove sezenes napr.predni kolo za 300,– ,

              Brompton pak za 1500,– ,Dal tam muzes dat sirsi gumy.Zkusil jsem si od dcery z kolobezky pujcit predni s sirkou gumy 2,125" a veslo.

              Po pichnuti zadni gumy nezazivas takove napeti jako s Bromptnem,kdy resis vice rychlostni nabu.

              Nicmene Brompton je lepsi,ale po prepocitani nakladu za cenu sedminasobnou.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.