Takhle vypadá mnou dělaný bowden Aligátor z kola, když jsem ho vytáhl. Je to oko na zajíce od zadní přehazovačky. Nevíte, co mohlo způsobit, že má takové obnažené konečky? Je to asi po 1 roce.
Takhle vypadá mnou dělaný bowden Aligátor z kola, když jsem ho vytáhl. Je to oko na zajíce od zadní přehazovačky. Nevíte, co mohlo způsobit, že má takové obnažené konečky? Je to asi po 1 roce.
a čemu to vadí?
asi těm zajícům
Však ho budeš měnit, nebo se pletu? Takto vypadá po roce mnoho bowdenů.
v podstatě skoro všechny
Nekaž to, třeba bude hledat ty, co to nemají :-)
Asi je mu zima ;-)
Nicméně by měly být na koncích kovové koncovky bowdenu.
Proc ne plastove? Vsude mam plastove.
no vidíš, to je ta chyba
Neměls to rozdělávat, teď to tam nasadíš a budeš to zase ladit celý ku*wa den :-)
Kdyby jen celý den, mnoho dní, týdnů a měsíců. Nakonec se to stejně nepodaří jako vždy :-).
Jojo, takhle jsem to měl s 10rychlostní 105kou. Měsíce seřizování bez výsledku. Obnažené konečky bowdenů jsem jeden čas považoval za důvod nepřesného řazení, tak jsem je vyměnil. Nic. Downgradoval jsem na 9rychlostní Soru a ta řadila v podstatě hned přesně téměř bez seřizování.
…a pak to vezme k Mufimu, to je zdejší ladící přehazovačkový expert.
Aha… to je zase Mufi. Tak nic.
Voe :D
nechceš ho jako pomocníka do práce? by se hodil ne :D
Víš kolik by na jeho vychování při mlácení padlo bovdenů? Mnohem více než je takto postižených při běžném ježdění. A to fakt nechceš! To by jsme asi dělali jen na ty bovdeny :(
Zkus misto toho elektrickej kabel, ten vydrzi :)
Na toho by byla potřeba přinejmenším hadice od hydrauliky.
Opletena !
Pán je labužník. Opletená, včetně koncovky s převlečnou maticí. Rychlospojky nejsou ono.
To spíš kus toho káblu, co vede z Temelína, ten by mozná nezničil.
Ten zničí všechno! To je marná snaha :D
tak pak ten proud co teče tím káblem z Temelína – ten bude v dostatečném množství – Mufi odolný :D
Jo a pak bude vlákno: Kabel má obnažené konce na obou stranách II ? A Temelín se přehřeje.
Kovový a barevný = sice dráhy, ale pěkný :-D
Proste ti tam namontovali sunt, To se prece u poradnyho bowdenu nemuze stat,
Obycejne opotrebeni, proste se ten vnejsi plastovy obal casem smrskne.
Neřešit jezdit. Dokud se ty ocelový vlákna mají o co opřít, je to v pořádku jakmile projedou koncovkou, je to zlý.
Aligator nebrat, jinak pro dobry pocit je dobre zabrousit konce na brusce, nebo flexou, nemaji pak takovou tendenci propichovat plastovou koncovku ;-)
To se stava u novych bovdenu.
Ta cerna predkozka se proste stahne.
Obrousit drat na brusce az k tomu cernymu.
Ale hlavne poradne a casto pri brouseni chladit ve vode! Jinak se zacne ta buzirka a vnitrni vystelka skvarit.
No a pak strcit do koncovky a jezdit.
Obcas zkontrolnovat a pripadne zas trochu pribrousit.
Ale uz by to nemelo bej tolik jako predtim ze zacatku.
Kdyby to brousil on, az k cernemu, tak nezbyde nic, protoze to cerne by postupne odkapavalo pryc.
Chladit porad. A netlacit na brusku.
Neni to jednodušší zas ustřihnout o těch pár mm, než to brousit?
Z mojeho pohledu ne.
Tohle zkrácení bužírky řadících bowdenů je u těchto nepletených normální. To obnažené železo může dělat bordel v přesnosti řazení, protože lanko sice je většinou nerez, ale ty drátky bowdenu nerez nejsou a reznou, trochu zvětší objem a lanko pak přidrhává. Na brusce bych to teda nebrousil, ale šmiknul bych to kousek kleštěma na bowdeny, aby to bylo celý opletený a je to jak nový. Když dáš nový bowden, stejně se to zase takto zkrátí, ledaže bys zainvestoval do silnějšího (5mm) třeba i pleteného, ty jsou, co mám zkušenost tvarově stálejší.
Co se týče koncovek, je to docela věda. Ty lepší zatěsněné gumičkou můžou opět přidrhávat a řazení pak není nic moc. Ty obyčejné plastové nebo kovové sice tak netěsní a není od věci je 1–2× za sezonu rozdělat a zkontrolovat právě kvůli tomu reznutí těch obnažených konců. Kovové koncovky určitě nebrat obyčejné lisované plechové, lepší jsou ty označené jako CNC nebo broušené, ikdyž pochybuju že se to nějak složitě obrábí. U silnějšího řadícího bowdenu 5mm je víc místa, takže málokdy přidrhává, ale zase je tvrdší a nerad se tvaruje.
Někdo to doporučuje takhle oříznout i u nových, aby se tam nepletla špatně ucvaklá bužírka.
Nesmíš řadit, jinak se Ti takhle zničí bowden…
To vypadá na výměnu rámu. Je to nesmírně záludná porucha.