Ahoj,
chci se zeptat majitelu Nokon brzdoveho a radiciho setu bovdenu na jejich zkusenosti s provozem, instalaci a treba i vahovou usporou oproti klasice, jestli je poznat rozdil v presnosti razeni atd.
Díky ;-)
Ahoj,
chci se zeptat majitelu Nokon brzdoveho a radiciho setu bovdenu na jejich zkusenosti s provozem, instalaci a treba i vahovou usporou oproti klasice, jestli je poznat rozdil v presnosti razeni atd.
Díky ;-)
Mám je na silničce, pocítil jsem lepší chod řazení a hlavně brzd. Designově je to pecka. U MTB bych váhal, protože se mi nelíbí jak vypadá prověšenej na větších délkách a už jsem viděl pěkně vydřenej elox při ješždění v bordelu. Na silnici tutovka, na bajka na nějakou leštěnku, na zimáka ne a na závoďáka jen jako spotřebák… toliko za mě:-)
Souhlas. Jen dodam, ze neni uplne jednoduchy Nokon spravne namontovat, aby se nikde nelamal a dobre tesnil. Jinak krome obcasnyho vrzani – spis na biku nemam nejmensi potize. Naopak mi lanka a cely system bowdenu vydrzi podstatne dyl bez zasahu. Samozrejme pak netreba menit cely Nokon, ale staci vnirni vedeni. A jinac samozrejme se tu o Nokonech hodne napsalo, tak staci zkusit vyhledavat.
A vnitřní vedení na který se navlíkaj ty „korálky“ stojí kolik tak?
Nikde sem ho neviděl jako náhradní díl.
na ebay za cca 300Kc / 5m…podobna teflonova buzirka se da koupit i v nejakem obchodu s laboratornim vybavenim, tusim v merci neco takoveho meli…
a jinak se to tu resilo v historii…
Treba Kolokram 80CZK/m
dik
Přesně stejná zkušenost, na bajka bych se zdráhal kvůli vrzání. Jinak na silnici super, řazení chodí výborně, ale kde to je strašně znát, to jsou brzdy. Chod je neporovnatelně tužší, brzdná síla se znásobí, na pákách je to skoková změna. U brzd si je nemůžu si je vynachválit (dokud nemám hydra kotouče na žiletce :), u řazení jsou velice dobrý, o tom žádná a je potřeba daleko míň seřizovat.
na nějaký výhody kašlu, ale je to masírka a je vidět, že na to mám! :-)
mám je na 50% svých kol a všechny vržou (bowdeny)
stačí očistit a prostříknout silikonem :-)
to je k dokonalosti dovedeny vyrobok, hlavne ze sa daju zvolit farby
+1
mám, vozil jsem a ted jsem se z FS sundal a dal obyč. bowdeny metr za 20–30kč. Na sucho v řazení nevidím rozdíl(po přeskládání jsem ještě nevyjel), vzhledově sice ano, ale stejně jsem to vozil ******** :-)
Nokony jsou celkem nanic. Rozdíl jsem žádný nepocítil, Nokon se vydřel stejně jako obyč. bovden za 30kč/metr. Nokon také znamená pár gramů navíc. 75cm Nokonu váží 31 gramů, 75cm obyč. 4mm řadicího bovdenu 26 gr. Takže klasický bovden je skoro o 20 procent lehčí. O patvarech, které Nokon tvoří pod řídítky a charakteristickém vrzání ani nemluvím :-)
vržou i Aligatory
rovnaky shit.
Taktak, nebrat. Ale aspoň drží tvar. :-)
tak po funkční stránce jsem s Nokonama spokojenej…a líbí se mi
ale je fakt, že nejlíp asi chodily kevlarový RideOn
http://www.rideoncables.com/en_us/
měl jsem je kdysi na Kleinovi…
asi tak, gore ride on je o triedu inde jak vsetko ostatne.
Taky je drahý jako kráva :-o . U obyčejného bovdenu za 30Kč/metr je poměr kvalita/cena v porovnání s Nokonem, I-linkem i Gore naprosto kolosální.
je ale mal som ho takmer tri sezony a nebyt nutenej vymeny kvoli zmene radenia asi by este minimalne jednu mozno dve bezo zmeny kvality saltovania dal. ked tu citam jak tu menia obyc. bowdeny 2× za rok, mazu atd. tak sa to vyplati.
lepší mít prachy v bowdenu, než v bance
A tím bych to uzavřel :-D
mi ukaz jak do bowdenu napchas petilitr…
Je mi do toho prd, ale když už někdo řeší 26 vs. 31gr., tak nokony se nevedou celou dobu v korálcích, takže pár gramů na „běžnej“ metr ubyde… :-D. A u dvou kol který mám rozvážený je hmotnost bowdenů z celku 1,1×%, takže těch 20% bych taky bral s velkou rezervou :-D.
Mám Aligatory a skřípou tak jednou za rok – utřít, postříkat silikonem, utřít a zas je rok pokoj, a to na tom jezdím celoročně i do práce ve sra*kách. Lanko a liner jsem nemusel měnit ani jednou za tři roky.
tiez je ma do toho prd ale toto ked vidim „utřít, postříkat silikonem, utřít a zas je rok pokoj“ neviem ci sa mam smiat alebo plakat, preboha, utierat a olejovat bowdeny aby nevrzaly :-D je to proste debilny vyrobok a bodka.
každý ať si to zváží. samozřejmě že většina lidí si to koupí kvůli vzhledu. já tohle jednou za rok udělám, protože se silikonem se toho na kole dělá daleko víc a častějc, zatímco ty úplně normální bowdeny jsem každejch půl roku musel měnit což byla řádově jiná pakárna než stříknout pár korálků a přejet hadrem.
nikoho do ničeho nenutím – ale řekni mi upřímně, počítal si někdy kolikrát „utřeš, postříkáš silikonem, utřeš…“ stíráky vidlice za rok? Není proti tomu to číslo o bowdenech malicherný?
zatímco ty úplně normální bowdeny jsem každejch půl roku musel měnit – vid
ale řekni mi upřímně, počítal si někdy kolikrát „utřeš, postříkáš silikonem, utřeš…“ stíráky vidlice za rok? Není proti tomu to číslo o bowdenech malicherný? – je, ale uz len ta predstava…
z téhle logiky by i třeba úprava epicona u milana nebo obecně udržování vidlice byla stejně debilní :-) a kupodivu není tomu tak
jasne ze nie lebo to je zmena funkcnosti k lepsiemu coz sa o zamedzeni vrzania povedat neda :-)
a vrže to myslíš proč? protože je na tom bordel tedy viz vidle viz udržba ;-)
No ja bych videl rozdil hlavne v tom, ze vidli musis maznout kazdou pokud chces aby slapala lepe, ale obycejny bovden na rozdil od nokonu strikat kvuli vrzani nemusis, takze je to zbytecna prace navic.
Je dobré, když počet olejem udržovaných částí na kole je co nejmenší. Vem si, že bys musel pravidelně mazat třeba i nějaká speciální řídítka, gripy, ráfky, košíky atd. Chvála bohu, že je ještě pár věcí, které se mazat nemusí včetně povrchu bovdenů :-)
já to vidím u bowdenů jinak – buď je udržuju a nebo ho po čase musím vyměnit. z mých zkušeností je jednoduší ta údržba, i když někdo má evidentně jiné představy.
na druhou stranu musím uznat že neřeším jejich cenu – resp. pro mne osobně je jednodušší si na ně v ušetřeném čase jejich výměny na ně vydělat.
Mluvis mi z (bez)duse.
buď je udržuju a nebo ho po čase musím vyměnit. – suhlas, ovsem ak je treba nic neudrzovat a menit kazde tri-styri roky je to ok. len dodavam ze su samozrejme vedene v kuse (rec je o gore ride on)
+1
Naopak, ještě přibyde. K délce Nokonu je třeba připočítat ještě bužírku, která pokračuje mimo hliníkové prvky a kryje obvykle celé lanko, ta má cca 3gr/45 cm, kdežto v prostoru mezi částmi obyč. bovdenu je jen holé lanko.
pokud chceš ale srovnávat stejně funkční celky tak máš bowden vedenej v kuse ne? a ani to (u mne teda) nebyla záruka stejný funkčnosti.
Nokony mam a jsem spokojen. Ano, povrzavaj mi-v navarce na ramu. Samotny nokon v oblouku mi nevrze.
Pokud ti jde o funkčnost řazení tak podobnou jak u nokonu docílíš koncovkami s brčkem a smršťovací bužírkou.Pokud o vzhled tak nokon.U brzd je kromě vzhledu a hladkého chodu taky znatelně lepší přenos síly.Jen doporučím pro řazení koupit rovnou náhradní liner v kuse pro brzdu a dát klasické řadící lanka ty nokonácký se vytahují.
Diky vsem za nazory.
V mem pripade by se jednalo o silnicku a v podstate bych chtel jen zlepsit razeni na prehazce, s brzdama a presmykacem jsem spokojen.
Taky jde o to, ze klasicky bovden musim menit tak, ze odmotam omotavku na riditkach, u Nokon by stacilo protahnout novou trubicku a samotny hlinikovy nokon by byl stale pod omotavkou…
mozna by to protahnout slo..kdyvys jednim inerem tlacil na druhy za ktery tahas…ale i tak je to docela sazka do loterie…muj odhad jenom…
Vite nekdo, kde by byly realne dostupne Gore Ride On Profesional – radici set?
Uz len niekde, kde maju stare zasoby. Od konca roka 2012 sa uz nerobia. :-(
5ks modrých u Vokolka, jiná barva tam není
Hm. Nenapada te nejake jine bowdeny krome Nokonu a Aligatoru, ktere maji oddelenou vnitrni buzirku? Mam pripravene Nokony, takze u nich asi budu muset zustat. Mam ram s vnitrnim vedenim a chci natahnout buzirku v kuse, abych na to nemusel par let sahnout.
viděl jsem to na chainu, ale koukám jen červený
Jsou tam k dohledani pres Google, ale dostupnost neni. Potrebuju cerne a nebo bile.
a koncovky s brčkama by na silničku nestačily?
Viz vyse moje reakce na Kubada. Mam novy ram s vnitrnim vedenim lanek, takze chci mit komplet buzirku v kuse a tu jeste zatesnit u prehazky i presmyku, abych na to nemusel nekolik let sahnout.
Jen pro zajimavost. Dura Ace 9000 ma v kompletu s razenim bowdeny s koncovkama s brckama, ktere jdou nasadit na vnitrni buzirku vnitrniho vedeni v ramu. To prinasi docela dobrou odolnost proti bordelu. Na druhou stranu ale v kuse to bude lepsi, takze si pockam na Nokon a natahnu buzirku v kuse a na koncich zatesnim vlnovcema. Mam objednanou celou silnicni sadu – brzdy i razeni, tak jsem zvedav.
myslim, ze budes spokojen, kdyz zatesnis konce, tak uz na to nesahnes. sice mam proti tobe najeto prd, ale cloveka tak nejak tesi, kdyz neco funguje spolehlive a bez udrzby.
Ja vim, Nokony mam na bajkach i silnickach a krome obcasneho povrzavani na biku jsem zcela spokojeny. I na zavodaku, kde se jezdi v hroznym humusu pri kvalitnim natazeni a zatesneni vydrzi Nokony nekolik sezon bez servisniho zasahu.
Jake pouzivas harmoniky pro zatesneni koncu lineru?
Takove ty subtilnejsi a gumovejsi z koncovek na klasicke bowdeny. Jeste je zakapnu pro jistotu sekundovym lepidlem, aby nejezdily po lanku. Dulezite je i vezt lanko co nejvic v buzirce. Zvlast tam kde by po nem mohla tect voda do buzirky, tak je lepsi vezt v kuse nez davat zatesnene koncovky.
Tak buzirku mam v celku, to je jasny. Konce jsem doted zatesnene nemel a i tak razeni fungovalo dva roky bez servisu (krom par vymen prehazovacky:))
pouzivas neco takoveho nebo jeste jinou? Ja mam nejake brcka, ale to neni to prave orechove…
Pouzivam klasicka brcka, jen tyhle ty lepsi gumove http://www.author.cz/…rn%C3%A1.jpg ty lip drzi na lanku. No a na prehazku bych chtel dat nejakeho vlnovce jak jsi postoval, ale jemnejsiho. Dal bych ho primo do tela prehazovacky mezi serizovaci sroub a sroub uchyceni lanka. Uz jsem to videl nekde u profi jezdcu. U MTB se Shadow ci u Sramu je to ale zbytecny kvuli poloze lanka.
na hazce mi kouka ci nejdelsi mozny kus lineru a funguje to, ale u smyku by to chtelo trochu zatesnit…
Takhle nejak bych si to predstavoval jak u presmyku, tak u prehazky a brzd, ale nevim kde podobnou harmoniku sehnat http://cdn.media.cyclingnews.com/…leur600.jpg
Foto je z Gore Ride on Professional, ktere se uz nevyrabi.
hmm..vypada to hezky…tak aspon vim co muzu pri svacince hledat:)
…
nezhoršuje to chod nebo to je bez odporu?
Tohle prave chod nezhorsuje, protoze odpor deformace gumoveho vlnovce je zanedbatelny. Bohuzel klasickou prachovkou vyndanou z koncovky s nosem se dostane ve spatne poloze voda do bowdenu stejne. U presmyku ji v klidu pouziju, ale u prehazky to nepujde jak kvuli spatne poloze pri nekterych zarazenych prevodech, tak kvuli nedostatku mista. Ale uvidime, treba to pujde nejak vybastlit. Rollamajig tentokrat nechci pouzit z ciste estetickych duvodu.
a existuje nějaký fígl, jak zlepšit řazení kvůli vedení pod omotávkou? Mezi mojí Tiagrou (vedená ještě venkem) a Zuzčinou 105kou (vedená omotávkou) je dost velký rozdíl. Vedl jsem to cestou nejmenšího odporu a už nevím co vymyslet, třeba nějaké mazivo?
Trebas ten Rollamajig, tim bych zacal. Pak zkontrolovat konce bowdenu, jestli nemaji hrany a zabrousit je do rovna. Necim spicatym srovnat na koncich vnitrni teflon v bowdenu. Lehkym olejem (treba Konkor) aplikovanym na lanko taky urcite nic nezkazis. No a pak jeste by omotavka nemela byt moc utazena, to dokaze bowden pekne zmacknout.
ok, no já blbec jsem to měl vyzkoušet, když byly bowdeny navolno, abych věděl, který přesn ohyb to způsobuje. Omotávání není moje oblíbená práce, tak tam asi kápnu nějaký olej…
Před 2 měsíci jsem tam koupil poslední kus – chtěl jsem dvoje, ale už nebyly.