• nox159

    Zdravím, potřeboval bych poradit jaké blatniky.

    Nejde mi o to jakou značku ( toho je tu v historii hodně ) ale o to jestli koupit takové ty do vidle a na sedlovku nebo ty klasicke( myslim plastove, „plechove“ nechci)?  Popřípadě co by ste mi doporučili? 

    Nechci to na celoroční ježdění jen teďka, když je všude mokro. Mám jen jednoho bika, takže jak už se nedá jezdit v terénu nasadím kola s 1,4" plášti a jezdím jen asfalt.

    Je mi uplně jedno jak to bude vypadat, o vzhled mi nejde, jde jen o funkčnost. 

    Všem díky za rady ;-)

    0 0
    • jIrI___  

      Já se teď chystám kupovat právě ty do vidle a na sedlovku (ze stejného důvodu jak ty, taky mi vadí stříkající voda od slicků :-) ), hlavně kvůli jednoduchosti a rychlosti montáže/demontáže. Účel asi líp splní ty klasické celoobvodové. U nich ale může být problém s přichycením.

      0 0
    • kolečko  

      Jenom varuju před textilním rychloupínákem na sedlovku typu viz odkaz . Nedrží to, povoluje se, blatník se v terénu otáčí do strany.

      0 0
      • kafac  

        Presne jak rikas, zrovna tenhle uchyt mam, a je to naprd.......

        0 0
      • destr  

        No já mám trochu jinej blatník, ale stejnej úchyt asi, tu látku mám zevnitř pogumovanou a nic se mi neotáčí.

        0 0
        • Teddy  

          jo jo pogumovaný textil drží já mám od SKS

          0 0
          • destr  

            tak já mám SKS X-Tra-Dry

            0 0
            • kámen úrazu1  

              Taky tak. A je to jediný blatník, který mně zatím na biku vydržel. Ostatní jsem ztratila (např. se vytřásl upevňovací šroubek) nebo zlomila. Tenhle drží, při jízdě se nehýbe, ale když na něj spadnu, naopak trochu uhne do strany a tak ho nezlomím. Mám ho asi dva roky, před ním mně jiný blatník vydržel maximálně dva měsíce, minimálně půl vyjížďky.

              0 0
              • destr  

                A moje má tento, a taky si myslim, že neni špatnej.

                0 0
                • kámen úrazu1  

                  Nevím, jestli přímo tuhle značku, ale blatník se stejným systémem přidělávání mám taky. Když se málo utáhne, nedrží. Když se utáhne hodně, zůstává na svém místě i při pádu. Bohužel. Ale byl levný. Mám ho na silničku, když začne při větším ochlazení na jaře, v létě pršet a nechci mít mokrá záda. Na zimu dávám silničce celoobvodový blatníky – doporučila bych je i na zimní ježdění na biku po asfaltu, žádné rychlomontážní blatníky se celoobvodovým nemůžou vyrovnat. Pravý sucho je jen s celoobvoďáky se zástěrkou.

                  0 0
      • SantusVagus  

        Pod ten textilní pásek stačí dát kus gumového proužku ze staré duše, pořádně utáhnout a nic se netočí… :)

        Mysli, Johne, mysli..! :)))

        0 0
        • kolečko  

          Když se ten textilní pásek sám uvolňuje, je ti i duše na dvě věci.

          Raději nemysli ;-)

          0 0
          • o.1  

            Tiez sa mi to povolovalo, tak som kupil za 5 korun pevnejsi, co sa nenatahuje a teraz drzi jak pribity.

            0 0
          • SantusVagus  

            Co si koupil za šméčko, to máš :)))

            0 0
            • kolečko  

              No a proto se snažím varovat ostatní, Johne…

              0 0
      • o.1  

        Treba to dat poriadne na fest a ked to nepomaha staci vymenit slingnu za pevnejsiu napr. z nejakeho horolezeckeho obchodu

        0 0
    • Howgh  

      chce to každopádně ty klasického tvaru. Mívají takový jakoby kolejničky na který to rychle nasadíš / odděláš.  Hlavně ne ty , co nechrání přesmykač talířů.  (kterej debil tohle může vyrábět…)  Bývají konstruované tak, že voda lítá na záda, takže prodloužit kusem petflašky.

      0 0
    • Manhack  

      blatniky jsou zbytecne, stejne budes spinavy

      0 0
      • jIrI___  

        Ale nebudeš mít mokrou prdel ;-)

        0 0
      • nox159  

        zkus si jet 2 hodinky v desti ( nebo stačí jen jet tak sou mokré cesty) z blatnikama a bez blatniku a uvidiš ;-) a o tom jestli budu špinavý? myslím že ani ne ( pořád mluvim o asfaltu ) nemam být z čeho špinavý, protože kamínky a písek zachytí blatníky ;-)

        0 0
        • Manhack  

          jsem asi nikdy nejel v desti … nebudte zas tekove slecinky, nejste preci z cukru :-D

          0 0
          • kámen úrazu1  

            Tak asi nejezdíš v dešti pravidelně. Když je deštivé období, chuť jezdit velká – nebo i nutnost, chce to suchý záda a zadek, aby to neskončilo nemocí. Jednou, dvakrát se to dá i bez blatníků, ale ne dva týdny skoro každý den. Ono mít mokrý záda je velké riziko i při jedné jízdě při teplotě pod 10°C. To není o slečínkaření, ale o snižování rizika.

            0 0
            • Manhack  

              vsak ano…neberte ty reci jako vysmech ci silacke reci, je to jen hec :-))

              kazdy at si robi co chce ;-)

              0 0
          • nox159  

            jako když v létě když je 35°C zmokneš a plácáš se v bahně tak je to sranda to přiznávám, prostě  ke kolu patří toto patří. Ale když si venku cca 40km od baraku venku je 5 stupnu a začne prset tak než dojedes domu tak si totalne zmrzlý. A tam bys právě chtěl být ta „slečinka“ z blatníkama ;-)

            0 0
            • JSt  

              kdyz zacne prset, tak je ti blatnik na pytel, pac na tebe prsi shora ;-). blatnik vozim akorat v zime do slane brecky…

              0 0
              • nox159  

                tak tedka s tebou nesouhlasim !!!! voda co padá shora je v poho ale ty sračky co ti haže kolo na záda sou 10× horší

                0 0
              • hribik A1  

                voda zhora vacsinou nepriteka takou rychlostou, ako voda „zospodu“, navyse ta priteka prave na take miesta kam voda zhora nie, pricom pred vodou zhora sa da lepsie chranit (dobra bunda apod.). pri slabsom dazdi stihas od tej zhora aj zaroven schnut. tiez ide o to, ze aj po kratkom dazdi moze pri nizkych teplotach ostat dlho mokra cesta

                0 0
      • Teddy  

        Bez blatníku jsou nejen mokrá záda, ale i kalhoty a sedlo a vložka s gatí nasává jak houba. Jinak na zádech mívám camelbak ten to většinou pobere místo bundy, ale ty gatě nemám voděodolný. Možná jezdit celý v neoprénu, zkoušel jste to někdo?

        0 0
        • jIrI___  

          Neopren by ti moc nepomohl :-)). Jen by tě ta voda začla po chvilce hřát a bylo by to stejně nepříjemné jako nasáklá vložka.

          0 0
    • maxtor  

      Já jsem koupil set blatníků od SKS – X-Blade + ShockBlade, doplněný o blatník na spodní rámovku a nouzově i na sedlovou trubku. Nevypadá to nic moc, nicméně od kol se na mě nedostane skoro ani kapka (jedině když jedu hodně rychle, tak sem tam něco, co vyletí dopředu od přední ho kola – tady je ten blatník nodně vysoko nad vzorkem) a vrátí se mi to zpět když to dojedu). Další výhodou je rychlá montáž a demontáž. Tyto blatníky mohu jen doporučit.

      0 0
      • prcek2  

        SKS – X-Blade + ShockBlade mám taky. Zadní z pogumovaným páskem drží super, ale hned při první vyjížďce se mi vytřásl u zadního jeden boční šroubek. Budu si tedy vozit s sebou jeden náhradní a holt to bude třeba kontrolovat aspoň ze začátku, než to vychytám… Akorát tedy zbylo málo místa na sedlovce na podsledlovou brašnu a Mars 3.0 která je na to místo docela náročná. Jinak spokojenost.

        0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Čau mám blatníky taky od SKS, ale shockboard – levnější a trochu užší, jinak systém stejný (zadní je trochu míň nastavitelný) a paráda. Rychle se nasazujou, neprotáčej se, chráněj celkem dobře (na nohy ti z předního kola cáká, ale to je holt u všech vidlicových blatníků). Několikrát jsem spadnul (nebo kolo samo) a blatníky se jen ohnuly, jsou z dost kvalitního plastu. Doporučuju

      0 0
    • Singlespeed  

      Klasické oblouky tě ochrání mnohem lépe něž blatníky do rámu a na sedlovku, pokud ovšem půjdou na tvé kolo nasadit. Pevná nízká vidlice je v tomto případě výhodou. Já vozím vepředu plastový oblouk určený pro zadní kolo (je delší, tedy účinnější) a vzadu běžně dostupný oblouk pryskyřičný.

      0 0
      • kcvalin  

        JO, s prvni vetou souhlasim. Jinak ja vepredu vozim blatnik dopredu – uchyceny jen k vidli – coz me pride dostatecne a vzadu mam blatnik pridelany dole u stredu, pak u V-brzd a pak, coz asi vetsina lidi nema, privazany k nosici. – Veskere ty pridavne draty, jez maj zrejme branit klepani , a ktere mas na fotkach,  povazuju za spatne, prtoze se nakonec dycky nejak vyklepou… zatimco ten nosic ne. Jinak vzasade pouzivam ty nejlevnejsi dostupny blatniky… Jo, ale musi mit spravnou delku.

        0 0
      • gargamel  

        Jak se ti vejde ten blatník mezi plášť a V-brzdu? Máš to nějak upravené, nebo je to v poho? Buď mám moc tlustý pláště, nebo něco dělám špatně, ale mám problém tam ten blatník dostat, aniž by neškrtal buĎ o plášť, nebo o lanko brzdy:-(

        0 0
        • Ricci  

          Riesenie je jednoduche, treba prejst na kotucovky :-)

          0 0
          • gargamel  

            To neni tak jednoduchý :-)

            Nemám na to rám ani vidli.

            0 0
            • Honza z H  

              Tak ještě je možné se vrátit ke cantileveru. Ale jak vidíš na obrázku tak lanko zadní brzdy jde těsně nad blatníken a tu gumovou prachovku z něho díky blatníku můžeš sundat.

              0 0
        • fík  

          rozžhaveným vhodným průměrem (trubka cca 15mm) vypálit prostor pro lanko + případně „vymodelovat“ a přidělat (nýtováno) zpevňovací zaslepení

          0 0
    • blackjohn  

      na biku se jezdí celej rok v terénu…

      0 0
      • Krys  

        Na bajku jazdím, kde sa mi zachce. Jediné, čo ma obmedzuje sú moje schopnosti a zákon o doprave. Určite ma ale neobmedzujú dogmy. ;)

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce