• moncco

    Uvažuju, a to celkem vážně, o této sedlovce na svůj (100/100) XC bike. Pročetl jsem celou diskusi „XC: teleskop ano či ne“ a zjistil, že už jsem ji (obecně teleskopickou sedlovku) dávno měl mít. :-) Zkušenosti s teleskopickou sedlovkou nemám žádné, nicméně věřím v její neoddiskutovatelný přínos, a to i v segmentu XC. Koncepce této sedlovky je ovsem trošku odlišná, mám teď na mysli její pružení v mezipolohách, což považuju za přidanou hodnotu. Máte s funkčností sedlovky někdo zkušenost, byť krátkodobou? Pořizovací cena je téměř 10 tis., tak než se definitivně rozhodnu – bude její zdvih (80 mm) dostačující, respektive bude tato investice pro mě jako jezdce, který se toho ‚z kopce‘ a terénu obecně moc nebojí, znatelný přínos?

    • vsudenakole  

      Předražený krám.

    • embi  

      BikeYoke sedlovky (minimalne ty „klasicke“) jsou to nejlepsi, co v segmentu muzes koupit.

      80mm je v technictejsich sjezdech velmi znatelny prinos.

    • Lubin97  

      K tomu zdvihu bych ti doporucil si to zkusit snizenim sedlovky u zminovanych 80mm…standardem jsou sedlovky se zdvihem 125 a vys..100 jako minimum ale zkus a uvidis..vesmes cena uz se moc nelisi a rozdil to udela stejne nevis kam te to casem zavede

      • embi  

        v XC se jezdi trosku jinak… 80mm staci

        • Lubin97  

          Vsak ja nezpochybnoval jizdu xc…nevim co jezdi xc je vseobecny pojem pokid mysli i xc zavody tak treba tu sedlovku ani nepotrebuje..

          • embi  

            pojem XC zavody zpravidla znamena XCO, a tam se teleskop sakra hodi:)

            na maratonech je imho casto zbytecny

            • Lubin97  

              No tak nevim proc hned xc znamena xco a ne treba xcm ale budiz…jinak co jsem jel nejaky xc tak sedlovky netreba ale pokud vis co jedes a co te ceka tak se to nekdy hodi..vetsinou ale vyjimka

              A pokud se bavime o trailech tak to neni xc nebo jo? ;-)

          • moncco  

            Závody nejezdím, nějaký ten maraton typu Drtiče ano. Sem tam singlem typu Nemocnice,, jedno i za rok Rychleby a cyklodovolená v Alpách. Jinak ale převážně lesní cesty pokud možno s technickými pasážemi a sviżnější vyjížďky cca 50 – 100 km. Tak nějak jsem došel k názoru, že zdvih 80 by mohl stačit. Pokud se sníženou sedlovkiu (o zmiňovaný zdvih) určitě udělám, je to dobrý nápad. Co mě ale zajímá konkrétně je právě zkušenost někoho dalšího s pružením sedlovky v zaaretované poloze, viz. https://www.bikeandride.cz/…-pruzi-test/

            • moncco  

              …singltrek typu Jedovnice… (blbej našeptávač)

            • Visa  

              To propružování spíše reaguje na velké rázy, kde funguje něco jako „bezpečnostní pojistka“. Za normální jízdy to necítíš, ale ta tvrdost poloh se dá dle váhy a potřeb jezdce nastavit tlakem vzduchu 250–350psi. Ono celkově teleskopická sedlovka bude vždy zlepšovat techniku jezdce samozřejmě ve sjezdech , ale i výjezdech (o tom se málo mluví…) a hlavně přidávat kolu na zábavnosti. A kvůli tomu to všcuni děláme aby to byla parádní zábava … :-) A není to jen o jízdě z prudkého kopce za sedlem, jde o hlavně o rozšířený rozsah pohybů ridera, který tak může technicky správně = rychleji projiždět zatáčky, protože tě nedrží, nebrání ti nic mezi stehny a kolo tak můžeš víc naklopit vůči terénu a tvému tělu … prostě jiná jízda! :-)

    • Mulda  

      Dotaz, pořídil jsi tuto sedlovou?

      Aktuálně o ní uvažuji a nedokážu si představit to propruzovaní na fullu.

      Dík

      • žvejk  

        Mam, ji na fullu, vůbec nepoznám ze by propruzovala. Teda pokud zadunuta jen trochu, ale to u 80mmm moc nevyužijes…

    • McBlacky  

      80–100 je fakt malo. Za me cim vic tim lip. Vahove to uz zas takova zmena neni. Cim vic dokazes snizit teziste a zaroven zachovat dobre rozlozeni zatizeni kol, tim lip.

      • žvejk  

        Na fullu 100/100 nebudes mit těžiště tam kde na enduro kole, kvuli nižším zdvyhum, nižšímu rizeni a celkove kolu ktere toho tolik nepobere, to nemuzes tak hrnout a mit těžiště tak vpredu/nad sedlem, vysekal by ses…

        • McBlacky  

          jezdím teleskopy na EN 185mm na XC 150mm a jediný kde vidím problém je to, že tomu XC kolu nekdy už hodne ubližuju. Limit je jasne sklon a uhel vidle, ale jinak se i na xc dá jet hodně svižně ve větším terenu.

          Já to ale spíš myslel do začátek kde se do trochu opřít.

    • snas89  

      Na full je pruzici teleskop blbost.

      Delaji i 10cm zdvih. Misto toho pruzeni bych vzal to.

      80mm staci (nekde to majinspocitany ze 80cm je ideal pro zavodni xc jezdce: mensi vaha, min energie na zatlaceni sedla, dostacujici zdvih. Napr u bmc.

      Ale hobik jako ty (bez urazky :)) podle me oceni spis tech 10cm.

      Ja mel pred tim 10. Ted mam 12,5 a rozdil poznam. Min bych uz snad asi nechtel (pokud by byla moznost volby).

      Jinak jo. Teleskop jednoznacne jo. Neznam nikoho v mym okoli, kdo by z porizeni teleskopky nebyl nadsenej.

      • žvejk  

        Ale ten teleskop nepruzi, alespoň ja to nepoznam a v testu na bikeandride to borec taky píše…

    • Lynch  

      Mel jsem Revive Max dva roky a maximalne spokojen, byt tebou zvazim vetsi zdvih 80mm je dle me malo

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.