Bike do cca 500€ pomoc s výberom Cesťák / MTB

14 nepřečtených
  • peto.p

    Ahojte :) Keďže onedlho začne sezóna musím vybrať bike :) Tentokrát pre brata :) Výška 195cm, hmotnosť 75kg.

    Ročný nájazd do 2000km.

    Často jazdí cesty, 80%. Nevie sa definitívne rozhodnúť či pozerať Cestné alebo MTB. Cena je max 500€.

    Ide o to, že pri tejto cene začínajú ceny cestných bicyklov. Našiel som CTM Speedster 09 iba v jednej velkosti rámu 56cm (to je S-ko? )a ešte Giant Defy 3 vo velkosti rámu S, čo je malý. Pričom v tejto cenovej relácií sa dá vybrať slušný MTB.

    Ja mám Haibike SL 2010 a jazdím tiež 80% cesty a som spokojný.

    Čo na to poviete? Bude rozumnejšie kúpiť MTB alebo Cestný?

    Ďakujem pekne :)

    • peto.p  

      500€ respektíve 12000kč

    • Azmir  

      Na takový poměr crosse, nejlepší by asi byla 29er ale za tuhle cenu ee.

    • michals1  

      Nikdo to za něj nerozhodne. Sám musí vědet, jaké vlastnosti kola potřebuje. Univerzální kolo neexistuje. Každé je vždy vhodné jen pro určitý typ terénu.

      • peto.p  

        No ved hej, preto sa pýtam či sa oplatí v takejto cenovej kategórií ísť do cestného bicykla alebo bude lepšia volba MTB.

        Na mojom biku najazdil za minulú sezónu cca 1500km a rozhodol sa aj on kúpiť bike, bude jazdiť na ceste 80–90% na zvyšných 10–20% mu dám aj moj. MTB nejako nevadí na ceste, ale s cestným by to bolo možno lepšie kôli rýchlosti. Teraz mastáva otázka zobrať z najlacnejších cestných (čo neviem či bude dobre) alebo nejaký MTB za túto sumu.

        • michals1  

          MTB na silnici bude asi stejně použitelné jako silnička v terénu. Jsou to dvě odlišné kategorie, kdy jedna nabízí něco, co druhá nemá.

          • peto.p  

            No hej, ale mňa zaujma, keďže ude jazdiť na ceste (ročne 1000–2000km) či bude na tej ceste vhodnejší napríklad Ctm Speedster 09 respektíve Giant Defy 3 triple 11 (keďže sú to najlacnejšie cestné čo sú na výber) alebo z MTB napríklad GT Avalanche 3.0 Disc 11 (2.0)

            • MlokCZ  

              Na tohle neexistuje obecná odpověď, každý má jiné preference. Silnička bude vždy o něco rychlejší, ale nemusí to být vůbec o moc a také může být i o hodně (dle posedu na každém z těch kol, dle toho jak se bajk postaví, dle výkonnosti jezdce, dle profilu trati, atd.).

              Bajk bude vždy mnohem pohodlnější na silnicích s horším asfaltem. Pro někoho tohle je velmi důležité, pro někoho téměř nezajímavé a rychlosti silničky by nikdy za to nevymněnil.

              Co se týká posedu, beranů, rovných řídítek, vlajd, atd., tak to je čistě individuální záležitost a každý se pohodlněji cítí na něčem jiném.

              Bajk bude vždy univerzálnější, to myslím i z pohledu ježdění převážně po asfaltu. Nejsi limitovaný jen na silnice, ale můžeš to libovolně kombinovat s pěkným rychlími cestami bez asfaltu (beru pořád s pohledu, že nechce jezdit opravdu terén).

              Tohle je pro turistiku pro někoho velmi důležité, jiný o to ani moc stát nebude a vázázní na silnice mu nevadí.

              Hodně pak záleží jak kdo snáší větší provoz a zda kvůli tomu se hlavním silnicím vyhýbá a pak častěji jezdí horší povrch nebo mu provoz nevadí a raději vybere lepší asfalt i přes větší provoz.

              Nejdřív ať si udělá jasno o tom, co za vlasnosti kola jsou pro něho důležitější a dle toho vybírá.

          • MlokCZ  

            MTB na silnici bude asi stejně použitelné jako silnička v terénu.

            Takže myslíš, že když jsem ke spokojenosti a v pohodě najezdil už několik desítek tisíc kilometrů na biku po silnici, že bych stejně tak v pohodě najezdil několik desítek tisíc kilometrů na silničce v terénu?

            PS: Na silničce mám na silnici najeto také několik desítek tisíc kilometrů, takže dobře vím jaké to je na silničce. A sem tam nějakých pár set metrů terénu jsem na silničce také občas jel.

            PPS: Silničku ať si klidně koupí když chce jezdit tolik asfalt, ale musí vědět sám, že ji chce a proč ji chce (a to nejen dle těch 80% asfaltu, ale také posed, berany, převody, točivost/stabilita, brzdy, atd.).

            • michals1  

              Jsme každý jiný. Osobně jsem nikdy nesnesl ten velký q-factor MTB klik a jezdil jsem raději CX.

              • MlokCZ  

                U q-factoru mi vadilo jediné.

                A to když jsem pravidelně střídal silničku s bikem a oboje ve stejných botech.

                A hlavně v době když už jsem měl HT II kliky, kde je ten rozdíl oproti silničce ještě větší.

                A to proto, že pro jiný q-factor potřebuju trošku jiné natočení kufrů.

                Když jezdím teď už pouze HT II kliky a silničku nemám (a ten problém odpadnul), tak mi ten q-facktor u biku při správně nastavených kufrech vyhovuje skoro více.

                Jinak samozřejmě souhlasím, že každý je jiný a sedí mu něco jiného. Jen nemám rád ty obecné výroky typu, že bike je na asfaltu nepoužitelný.

    • winter78  

      Buď cesta alebo terén, to je dosť veľký rozptyl. Najideálnejší by bol kvalitnejší crossový bike, ten celkom rýchlo jazdí po asfalte, po rozbitom asfalte a tiež sa s tým dá prejsť ľahký terén. Crossový bike som mal, ale nakoľko jazdím len po asfalte a nikdy som z asfaltu nezišiel, bol pre mňa výhodnejší klasický cestný.

      Ale ako píšem, vyberať medzi MTB a cestným je ťažké, to ako keby som sa rozhodoval či kúpim traktor alebo osobné auto . Pri MTB mu môže vadiť tá „pomalosť“ na asfalte (ak ho jazdí 80%) , pri cestnom by mu zasa mohlo vadiť to že okrem asfaltu je inde nepoužiteľný.

    • peto.p  

      Dobre , diky za rady povedal som mu to, keď sa tu trocha oteplá, tak sa pojde tak viac previesť na cesťáku a uvidí čo mu lepšie sadne :)

      Prípadne sa tu potom ozvem pri výbere buď cestného alebo MTB :)

      Ešte raz diky :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.