• Cortez

    Hoj,

    budu kupovat ram. Od mojeho posledniho threadu se par veci zmenilo, predne jsem ziskal penize.. Vzniklo tim ale urcite dilema, ktery z techhle 2 ramu vzit (cena ±20.000kc). Potreboval bych zkusenosti a nazory tech, co alespon na jednom z techhle ramu jeli. Pouziti: FR/DH, spis FR, pze v okoli Brna moc prilezitosti na DH neni a auto+penize na vylety do odpovidajicich lokalit chybi.

    Specialized BigHit II 2007 (170mm) + Fox Vanilla R specialized.cz/new/fo­to.php?file=./i­mages/archiv/BIG-HIT-FSR-II-SIL.jpg&name=Big­Hit%20FSR%20II

    RB Dragster DH 2006/2007 (222mm?) + Fox DHX 4 obrazek viz. prilozena fotka

    Radsi bych bral Dragstera, ale nesedel sem na nem a bojim se neohrabanosti a nevychytanosti (chod do sedla?, neboucha tlumic pri skorodorazu o ram?). Vzhledove se mi libi moc. Jde ale pouzit jenom na DH nebo zdani klame a je to relativne hravy kolo?

    BigHita ma „skoro“ kazdej, ale je to spolehlivy, tuhost neni zadny zazrak, chod spatnej nebyl, rekl bych, ze to je univerzalnejsi.

    Diky

    • kOmE  

      Bighit ma nejakejch 208 m zdvihu a je pomerne neznicitelnej. Ma 2 geometrie.

      • Cortez  

        No ja prave vsude videl, ze BH I a II sou na 170mm a BH III je na 200mm, tak fakt uz nevim, co je pravda. (na strankach maj, ze I a II montujou o 50lbs tvrdsi pruziny)

        • fousek  

          No ono je to tim ze tlumice vanilla/van ma 50mm zdvih a dhx ma 57mm zdvih, z toho ten rozdil zvihu

      • Tomcat  

        je pomerne neznicitelnej jo záleží na jaký poměr přijde

        • Cortez  

          Neco konkretniho? Kdyz pominu cepy a jejich menzi vydrz kvuli nic moc tuhosti, tak zlomenejch bighitu zase tolik nebylo nato, kolik jich je..

    • los_tomanos  

      Hele zval bych BH, je to vetsi zehlicka a dozivotka na ram je taky zajimava… Maj ho dva mi kamosi, jeden mu dava pekne nazrat a zatim drzi…

      • Cortez  

        Zatim to vypada na BH no.. chcu neco hravejsiho na FR a ten Dragster byl sice muj sen, ale asi to uz bude moc dlouhej autobus.. Tady ma BH taky par lidi, jediny co, tak jeden ma trochu vymlaceny loziska, ale hodne to prasi – trasfery, krivaky, velky veci ne vzdy do cistoty atp. :)

        • fousek  

          No bych mozna uvazoval o Dragsteru FR, prekvapilo me jak lehky kolo se na tom da postavit, ale je to porad jednocep, coz by pro me byla dost velka nevyhoda

          • Cortez  

            Mel jsem nabidku na skoro nejetyho Dragstera DH za 20kkc, nebylo to novy, ale zaruka tam byla skrz zarucak.. proto to zarazeni do vyberu. Jednocepu bych se pri nizsim zdvihu nebal, ale o tomhle koluje dost reci (mozna jenom starsi modely, tezko rict, nikdo jako R.Broz, Hanz a dalsi, co meli urcite to osedlat a projet, se nevyjadrili), ve stylu: divnej chod, chod az do sedla (pokud je niz), je pry hodne znat zmena chodu pri brzdeni/slapani..

            • Radek Broz  

              Tak já se vyjádřim: „blbej jednočep“ na tom nepoznáš, i když ti tu lidi, co na tom neseděli, budou tvrdit opak;-) Chod pefektní, do sedla nechodí, celkově podle mě mnohem lepší rám než Big Hit.

              Na „neobratnej těžkej dlouhej autobus“ se dá říct jen: Cruzo. (viz foto)

              • hanz  

                nechutný, za poslední rok jsem se podruhý shodli…něco se musí stát.

              • hanz  

                jop a doufám žes nezapomnl na 2 místa v autobuse pro mě :-)

                • Radek Broz  

                  Nešplhej, místa máš jistý i tak :P Vyjímečná shoda bude nutná zapít…

              • Cortez  

                No prave nekdo mluvil o tom chodu do sedla, kdyz je moc nizko.. Kazdopadne nakonec se to vyresilo samo, bude BH.. popravde bych radsi asi bral toho Dragstera, ale nevyslo to.

            • hanz  

              vem toho dragstera, novej bighit je vážně divnej, doživotní záruka je samozřejmě myšleno cca 5 let…dragster není taky bůhví co ale myslím že je pořád o něco lepší jak bighit, hlavně teda tužší. Obratnej je až dost, to sou všechny rbčka..pro lidi nad 180cm bych řekl že až zbytečně moc. Co se týče ježdění na dragsteru tak jsem dokázal našlapat na něm s tlačenkama aj 50km za den.

              • fousek  

                co je divnyho na bighitu? ja treba z jednocepu moc unesenej nejsem, scott se kroutil asi tak 3* co BH, GT sice vyrazne lepsi nez scott, ale tuzsi nez BH mi nepripada

                • hanz  

                  a bighit ti připadá tuhej?…proti bighitu je dragster fakt tuhej…a bighity a dema maj uplně zmršený geošky, krátký vrchy a dlouhý spodky.

            • hanz  

              jo a poslední věc, čím víc fullu jezdím tím víc zjištuju že jednočep-vícečep je nutný porovnavat konkretně proti sobě…zrovna rb dělá výborný jednočepy, lepší jak morewmrdky nebo pomeranče…takže z tehle dvou dragstera všema deseti.

              • Radek Broz  

                Přesně tak!

              • Cortez  

                Vim, zes toho jezdil opravdu hodne a ikdyz podle ty fotky, co sem vlozil do zadani threadu mi prijde ten Drag.DH hodne dlouhej, tak verim jezdivej a tocivej bude asi dost. Cruzo se nemuze brat jako meritko, to neni normalni jezdec :) Byl sem rozhodnutej, ze pokud se neozvou z kamennyho shopu ohledne bighita, tak pudu do toho Dragstera, ikdyz to je bazar (nejaka ta zaruka by byla). Na posledni chvili mi ale bylo bohuzel receno, ze na bazar mi nepujci, jedine funglovka. Takze ikdyz bych ho bral, nejde to. Zas ale.. bude to muj prvni full, takze az treba omrzi to ne moc vychytany bighitovsky FSR a budou finance, tak bude treba i to RB..

                Kazdopadne diky vsem za rady, o zkusenost vic.

    • assassin  

      hele ja to moc nezkoumal… ale neni ten dragster zvlast s timhle tlumicem vyrazne drazsi nez to BH?

      na FR bych vzal spis dragstera FR…

      at tak nebo tak rekl bych ze jsou to dost neznicitelna a zaroven tezka kola… takze bych zvazil jestli potrbujes takhle „drsnou“ fr masinu… ja sem driv taky koukal po tehle kolech… ale postupem casu premyslim spis o lehcich kouskach… na technictejsich vecech zajezdis lip s necim lehcim, veci s dopadama das taky i na lehcixh strojich… a tohle ma smysl az u nakejch X metrovejch nesmyslu podle me…

      BTW jednocepu u dragstera bych se nebal… u kola na jizdu z kopce bez ambici k tomu abys nekam jezdil po vlastni ose je jednocep podle me dostacujici…

      • Cortez  

        cena – viz. odpoved Fousekovi hele, jezdim asi rok, coz je dost malo a styl se ladi pomalu, navic si s kolem rad pohravam a casto neco oprasim. Navic na takovym stredne tezkym kole mas urcitou jistotu, muzes tomu duverovat a troufnout si napr. na vetsi skoky/dropy.. treba rozdil LF Cocaine+JrT a Morphine+JrT je neskutecnej, ikdyz to jsou oba pevnaky, muzes si toho dovolit mnohem vic, aniz byses bal, ze to na dopadu rupne a ty pujdes hrozne na hubu. ad btw.: ja se jednocepu nebojim, naopak se mi libi treba tuhost do stran a blbuvzdornost, ale pri tak velkym zdvihu to musi byt dobre vypilovany, aby se to nejak chovalo..a hodne lidi me kvuli temto vecem od Drag.DH zrazuje..

        Jinak, zatim to vypada na BH (na hodne %)

    • Karlos009  

      Já mám zkušenosti jenom s Dragstrem FR a to rozhodně není žádný autobus, rozvor má RB kratší (dle tabulek) a asi bude i obratnější jak ten BH. Spíš mi není jasný, kde chceš jezdit v Brně na DH. Už to FRko je docela mastodont a s těma 222mm zdvihu a minimálně 20kg DHčka se asi bez lanovky moc nesvezeš.

      • Cortez  

        No, podle myho nazoru zalezi hodne na univerzalnosti a na geometrii (krom teda nejvetsiho podilu-jezdce), pokud to kolo neni autobus s obrovskym rozvorem a je poskladany do nejake rozumne hmotnosti – 19–20kg, tak i s relativne DH kolem (ale musi splnovat ty predchozi podminky) lze litat FR.. DH tady v Brne fakt moc neni, jedinny co, tak nektery lokalni trate, kde by i tech 222mm slo uzivit, kdyz se chovaj kultivovane. Tim nerikam, ze nestaci 100 nebo 150mm, jenom obcas si chce clovek uzit vetsi pohodli :) Viz. kdyz jednu trat jedu ja na HT a kamos na Int.M3.. dame to sice oba, ale on si tu jizdu o moc vic uziva :) (trochu neadekvatni, nechcu 250mm vzadu)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.