bezpečnostní šrouby litých kol

180 nepřečtených
  • KOLOMECH

    Omlouvám se za offtopík, ale také to jsou kola, ikdyž na auto.

    Byla jsem náležitě poučena při koupi liťáků, že tato kola jsou všeobecně největším zlodějským artiklem a že se musí zabezpečit, což si myslím, že když je budou chtít ukrást, tak jim v cestě nemůže nic stát..

    Nabízejí se bezpečnostní šrouby, jaké s nimi máte zkušenosti?

    Jaké nejlepší zvolit?

    Řešili jste to?

    0 0
    • kOmE  

      Tak proti fetakum to funguje.

      0 0
    • Rudyshy  

      jj bezpecaky funguju, minimalne ich odradia… ale neni problem vziat napr hlavicu od bezpecakov z tuarega a nabijes to na „ktorykovek“ sroub a odmontujes.

      nicmene bezpecky niesu az tak drahy artiekl ak ich vemes na nete. Az je budes kupovat tak si zisti s akou hlavou potrebujes.

      0 0
      • Pajas04  

        To není až tak úplně pravda. Pokud nekoupíš šunty, tak věz, že jsou pořádné bezpečnostní matice velmi tvrdé (62HRC), a to fakt ničím jen tak nepřebiješ.

        0 0
        • Zdyn  

          62HRC? Jsi si tím jistý? To mi na šroub přijde teda sakra hodně.

          0 0
          • pepek  

            pokud je to cementačka tak OK

            0 0
          • Pajas04  

            Testováno na certifikovaném stroji ;).

            0 0
            • Zdyn  

              A k čemu je taková tvrdost u šroubu pro kolo dobrá? Vždyť je to skoro jako radeco.

              0 0
              • Pajas04  

                Nevím, co je radeco. Ale na tohle jen tak nějaký klíč opravdu nenabiješ, jak psal „Rudyshy“ nahoře ;).

                0 0
                • oddie  

                  Nástrojová ocel

                  0 0
                • vili  

                  Já ti nevím, ale teoreticky když na to nabiju nějakej měkkej klíč, kterej se zdeformuje místo té matice/šroubu tak to stejnak povolí, páč se to nedotahuje nijak na krev …

                  0 0
                  • Pajas04  

                    100Nm nebo kolik je už celkem dost.

                    Navíc jsem myslel, že se bavíme o typu http://www.pneu-alukola.cz/…prew800.jpg

                    A na tohle by se to nabít podle mě nedalo.

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      Do tohoto udělá flexou drážku na plochý šroubovák.

                      0 0
                      • vili  

                        by mě zajímalo jak narve flexu 4 cm hluboko do průměru 30 mm díry v litým kole

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          Silou!

                          0 0
                          • antt  

                            prodám nařízlý elektron v top stavu

                            4ks

                            0 0
                        • Japhy  

                          Některý elektrony nemaj šrouby tolik zapuštěný, myslím že u těch co mam na autě bych s Dremelem drážky asi udělal. Ale zkoušet to nebudu. :-)

                          0 0
                          • vili  

                            Dreml není flexa…ale samozřejmě, že to jde. Jen sem si chtěl do trolla

                            0 0
                            • Japhy  

                              S kotoučkem taková malá malinká flexička.

                              0 0
                              • antt  

                                to možná jo, ale to povolení šroubovákem si nějak nedovedu představit :)

                                0 0
                                • Ruprt2  

                                  Pánové nebuďte včerejší.

                                  0 0
                                  • antt  

                                    jo třeba kombinačkama to musí být brnkačka, to je nejlepší paklíč

                                    0 0
                                    • Japhy  

                                      1/2" ořech,starý sekáč, 10 minut s flexou a svářečkou a mam čórkařský vercajk k pohledání. A s doma natlakovaným vzdušníkem si umím představit i zlodějský přenosný rázový utahovák. Když můžou kofoly nosit na vykrádání garáží akuflexu a bandasku s dusíkem na lámání těch zamykacích pák na pedály a volant…

                                      0 0
                                      • oddie  

                                        Zlodějský rázový utahovák mám též akumulátorový, stejně jak tu flexu, takže netřeba tahat vzdušník a to dokonce ani nejsem zloděj :P

                                        P.S: zkus natlakovat 24 litrový vzdušník a připojit na něj vzduchový rázák, schválně kolik toho s tím povolíš :D :D :D

                                        0 0
                                        • Japhy  

                                          No, spotřebu vzduchu to bude mít dozajista jak prase, ale myslíš že jen na samotný povolení 4 bezpečáků by to nestačilo? Pak už je dotočit normálně ráčnou. Jen teoreticky uvažuju, rekvalifikovat na zloděje se fakt nehodlám. :-)

                                          0 0
                                          • oddie  

                                            Zkus si vygooglovat po různých autofórech nářky těch, co si domů pořídili ten klasický kompresůrek s 24-litrovým vzdušníkem za dva litry z hobbymarketu, k tomu si slavně koupili tu rázovou pistoli a mysleli si, jak s tím budou měnit kola :D

                                            0 0
                                            • Japhy  

                                              Odstřižením od extchýna musím pořešit právě kompresor a wapku a u kompresoru jsem zvažoval právě nějaký ten Lidl. Občasný stříkání pistolí, nahazování TLR a podobně. Dělal jsem si zálusk i na nějakej pneuvercajk, natáhnout si v plastu vzduch po dílně a na dvůr a kompresor čutnout někam do kouta. Takže to chce větší vzdušník? Kola povoluju normálně křížovým klíčem, na tom se doma ani při 3 autech stejně moc času neušetří.

                                              0 0
                                              • oddie  

                                                Buď pořádný velký kompresor, nebo na vzduchovou pistoli zapomeň. Ale dělá se i elektrická, byť nemá takovou sílu.

                                                0 0
                    • vili  

                      Já zas jen reagoval na tvoji větu o tvrdosti matice/šroubu. Že se při „nabití“ nemusí deformovat matice/šroub ale právě ten klíč.

                      Jasné, tento typ klíče se mi zdá nejbezpečnější, ale každovodpádně pokud někdo bude chtít, tak sundá cokoliv. Je to jen o tom odradit ty co jdou náhodou okolo.

                      0 0
                      • Pajas04  

                        Jasně, to máš pravdu. Když už ukrást, tak celé auto – pod kola litr oleje, natáhnout na rampu a pak si s tím dát práci někde ve stodole…

                        0 0
                    • Tommji  

                      Utahuje se 100Nm a víc, klidně i 130 (podle výrobce), dodávky 170–200Nm.

                      Jinak existují vždycky nějaký možnosti, jak to udělat. U těhle to jde i levým HSS vrtákem.

                      Ale stále platí, že je jednodušší ukrást celou káru, než zajištěný samotný kola, ještě k tomu starej renclík :D!

                      0 0
            • Rudyshy  

              suhlasim, ale kolko takych je? anyway mozes hodit nejaky priklad takej sady? (ma to zaujima> nerypem)

              dik

              0 0
              • Pajas04  

                Bohužel nemůžu, je to už několik let a fakt si to nepamatuju (ani cenu, ani značku).

                0 0
    • Richi  

      Tak hlavně kup nějaké, které mají nástrčný ořech a ne vnitřní tisícihran ala Škoda.

      0 0
      • notobi  

        tisícihrany už koncern nedělá, byly na autech cca do roku 2004

        0 0
    • Tommji  

      Bych se na to vyprdnul. Za 20let v servisu pamatuju snad jen jednou, že by kola někdo ukradl. Teda u nás. Joo v Praze,…?

      Taky jde o to, na jaký auto a jaký kola. Pokud to jsou obyč.hlíny, na obyč auto,tak to nestojí za to.

      Pak je sranda, když člověk píchne a klíč na ty matky nemá v autě :D.

      0 0
      • KOLOMECH  

        Tady je všude problém s parkováním, takže občas musím i do neosvětlené ulice 300m a více od baráku. Pak jezdím na sever Čech, kde mi již nevím jak to udělali vycucli benál.

        0 0
        • Tommji  

          Tak pokud nebyla díra v nádrži, tak je to furt dobrý :D.

          0 0
          • jonti  

            To se mi uz stalo s felicii v Praze, dira nad nadrzi v ty roure kterou tankujes.

            0 0
    • Kouba_2005  

      Hlavně neber nic takovýho V zimě je ta drážka plná ledu a není v případě defektu úplně jednoduchý pak dostat kolo z auta.

      0 0
      • vili  

        Zrovna já bych tyto doporučil, zapalovač má v autě snad každej a nesundáš je kdejakým nástrčákem se spoustou jehliček…

        edit. navíc, všichni nemají na zimu liťáky a na plechy dávám normální šrouby

        0 0
        • Kouba_2005  

          Tak já zrovna zapalovač v autě nemám, jelikož nikdo nekouříme, a už tě vidím někde na silnici v mínus dvaceti, jak tam něco bastlíš se zapalovačem :-) Je ale fakt, že tyhle asi jen tak něčím jiným, než origo klíčem, nepovolíš.

          0 0
          • Japhy  

            Pohotovostní zásobu 36,5 °C teplé kapaliny s sebou nosíš snad pořád, ne? :-)

            0 0
            • KOLOMECH  

              Stopnu auto, kde mi bude někdo ochoten pomoci a namísto žádosti o demontáž ode mne uslyší, pane prosím mohl byste se mi tady vymočit na toto kolo? Já už to pak snad zvládnu..

              0 0
          • vili  

            Taky nekouřím a blbej zapalovač za 10 kč v autě vozím, btw. další auto zastavit není problém a nebo na to nachčiješ..a kolikrát jsi píchnul v –20ti? Prostě je to nesmyslnej argument proti těm šroubům.

            0 0
      • notobi  

        proč jsou u nich asi tak ty krytky?

        0 0
        • nitraq  

          Já teda žádný krytky nevidím a ani jsem je k těmhle šroubům nedostal.

          0 0
    • prtavec  

      pokud mas rezervu, mela bys mit hlavici na bezpecnostni sroub v aute pro pripad defektu (stejne jako naradi na vymenu). Pak se ale muze stat to, co se stalo kolegovy. Zlodejum se zamlouvaly jeho disky, auto odtahli par KM na pole, prohledali jej, nasli hlavici a kola si vzali…

      0 0
    • Jamin  

      Já má akorát zkušenost ze servisu ve kterym sem kdysi dělal – přijel člověk na výměnu kol, ale že prej stratil ten klíč k bezpečnostnim šroubum – vyřešeno tim že se na to namlátil větší ořech a povolilo se. Kola se stejně neutahujou na krev. Takže když to bude chtít někdo ukrást, za cenu jednoho zničenýho ořechu to jde dost snadno.

      0 0
    • oddie  

      Jo, vyřešil jsem to tím, že mám pixlu na plecháčích a ne na zbytečných litých kolech. Ať to nechám kde chci, nikoho to neláká.

      0 0
    • nitraq  

      Taky bacha na to, že by se neměly utahovat pneumatickou pistolí, hrozí vyžvejkání. Což se mi stalo asi po šesti letech pravidelných návštěv pneuservisu, odstranění toho strženýho šrouby vyšlo na tisícovku.

      0 0
    • camlost  

      oboje kola (zimní i letní) mám z „lehkých slitin“, bezpečnostní matici (;-)) nepoužívám.

      proč? nepřijde mi to jako kdovíjaká ochrana a nebaví mě hlídat ten nesmysl, kterým to lze povolit.

      (kola na minulém autě jsem takto „zabezpečená“ měl.)

      0 0
    • Tommji  

      Stejný, jako se zámkem na kolo. Funguje to jenom proti smažkám. Jinak kdo po tom jde cíleně, tak Ti to stejně čórne :/.

      0 0
      • KOLOMECH  

        Přesně to si myslím také. :(

        0 0
      • Ricci  

        jj, corne aj s autom…

        0 0
      • McBlacky  

        tak to bys musel mít nějaký 18+ a na tom pzero aby to někdo šel vzít cíleně.

        Klasický 15–16ky s obyč gumou, parkovaný na sidláku tam to pomůže, že jsou o auto vedle. Když to necháš někde kde nepáchne noha, nepomůže ti ale nic, to je jasný.

        0 0
    • antuch  

      já nevím, no…ale když si dokážou zloději otevřít kdejaký auto, který má alarm, aniž by si toho někdo všimnul, tak nějaký bezpečáky budou celkem malina…těch systémů zase tolik není, zloděj bude mít po kapsách pár oříšků a…

      Makám 4.rokem v obchodě s dílama na auto a za tu dobu jsem ani jednou neslyšel, že by se kola kradla…u náš rovnou celý auta:-D

      0 0
      • oddie  

        Kola jak kde a jak z čeho. Hitovky už jsou ale už dávno úplně jiné, klasika navigace a airbagy z VAG, xenony z lecčeho, ze škodovek klidně celé předky podle objednávky barvy, ze starších francouzských dieselů katalyzátory… to všechno se dá ukrást rychleji než kola a taky rychleji prodat.

        0 0
      • MV_cz  

        Mně kola ukradli … ale z garáže; měl jsem pronajmutou v Praze, během svátků šikulové s dodávkou vjeli do garáží a v klidu je vybrali.

        To byly obyč 15" ale celkem nové pneu a hlavně rozteč 4×98, takže už je asi někdo vozí na fáčku, feldě nebo tak :)

        Pak jsem teda koupil nový a bezpečnostní „šroub“, no takovej zakulacenej osmihran. Něco jako http://www.bmshop.eu/…original.jpg ale méně zářezů. Každopádně jednou jsem takhle něco nakládal do auta a vyndal si taštičku s trojuhelníkem, nářadím a ořechem na ty kola… a zmizla taky :-D Na podzim v pneuservisu na to týpek kladivem normálně nabušil obyč šestihran a povolil. No a doporučil takovéhle šrouby (tuším OZ) http://www.forcedracing.cz/…52011245.jpg a už se nic nestalo :)

        Letos jsem je koupil na nové auto znovu, jen byl trochu problém sehnat můj rozměr.

        Takže shrnutí by bylo, že bych spíš pořádně zamknul garáž a hlídal si ořech, jak tu psal někdo nahoře, tak bezpečák je spíš pro klid duše.

        0 0
        • JirkA  

          :-) Ty z druhého odkazu jsem měl. Pak jsem ztratil tu matku… No, a pak stačilo jen vzit sadu na fotografii, vybrat správný průměr a šlo to úplně stejně lehce jako s tou originál matkou. :-) Akorát to teda dojebe ty šrouby…

          0 0
    • xshreck  

      Já jel v Holešově někdy kolem března… jedu jedu a najendou vidím Mondeo na cihlách bez kol. že by to udělal majitel? :-D

      0 0
      • oddie  

        To je ještě prd, já normálně jednou takhle jedu a najednou vidím auto, kterýmu ukradli střechu, jen sloupky s čelním sklem mu zůstaly!

        0 0
        • nitraq  

          Kujvy!:D

          0 0
        • mr.nikdo  

          To byla nejaka socka, co si ji nemohla dovolit zaplatit :-D.

          A beztak tam byla jeste nejaka chudina, ktera nemela penize na jidlo, az se ji tuky ukladaly na hrudniku a pritom byla cela jak z Dachau.

          0 0
    • KOLOMECH  

      Prohledala jsem net a jako nejzajímavější mi přijdou tyto SIMBOLZ

      0 0
      • nitraq  

        To jsou přesně ty, u kterejch se mi povedlo jeden strhnout.

        0 0
      • bosmilan  

        tyto jsou hodně náchylné na poškození a pak je sranda to povolovat :-) Já osobně bych si je nekoupil.

        0 0
        • Smazaný účet  

          ty ale musis mit ukrutnou silu:)

          0 0
          • nitraq  

            Nebo naopak bejt línej a přezouvat v servisu, kde to strhnou za tebe, můj případ:)

            0 0
          • bosmilan  

            tyto jsou tak pičatě řešené,že na ně ani ukrutnou sílu nepotřebuješ :-)

            0 0
      • Tommji  

        Pojistné šrouby/matice jsou jen pro dobrý pocit, jako zamčené kolo. Když už, tak asi s tím kroužkem okolo.

        Ale jak říkám, když to někdo chce, tak si to prostě vezme!

        Ale proč by to dělal tak složitě, když je jednodušší ukrást celé auto :D?!

        0 0
    • Smazaný účet  

      No..jak je to s tema pojistovacima sroubama. Maji fungovat tak, ze jsou rposte jine a daji se vysroubovat jenom poci urcite nastrcky, nebo i nastrcek pro jeden typ (od jednoho vyrobce) je mnoho variant (jako klicu k thule nosicum)?

      Pokud co vyrobce, to typ, tak prece neni problem se podivat jake srouby ma vytipovane auto na kolech a druhy den si prijit s patricnou nastrckou… Trochu se mi nezda, ze by se bezne delo „pico hliny, berem“…

      0 0
      • nitraq  

        B je správně, aspoň u Fordu má každá sada svůj kód, podle kterýho se dá v systému dohledat, kterej ořech je toho správnýho tvaru.

        0 0
        • Smazaný účet  

          aha…diky.

          0 0
        • kali222  

          tak, kdyz jsem porizoval OZ bylo mi receno, ze je ±20 orechu pokud se nepletu. jinak me velmi prekvapuje ta ocekavana ochrana pred smazkama. :( ty na to jdou jinak. veskerou ochranu auta chapu jako zdrzeni, nez pujde kolem nejaky nespavec, nebo pejskar a tem … se vyleka. vic nic bohuzel. vlastne pojisteni je trosku vic, no. :)

          0 0
        • Tommji  

          Muhaha, dělám ve Fordu 20let, párkrát jsem to podle toho čísla zkoušel objednávat a co myslíš? 1)mi to nikdy nepřišlo a 2) bylo stejně levnější koupit novou sadu :D.

          Neřešit, protože tímhle povolíš fffšechno ;), i imbus za venek!

          http://www.uni-max.cz/…rouby/d/img/

          0 0
    • Ravyo  

      Mám bezpečnostní šrouby už pěkných pár let, značku teda nevím, jen je to nástrčný ořech a ne tisíchran. To mi bylo doporučeno kdysi jako lepší, ten ořech.

      Pneumaticky to neutahuju, to prý není ideální pak s výdrží. Auto si přezouvám sama odjakživa protože mě to baví, sílu mám podle muže ukrutnou :D ale jak říká mnoho automechaniků, není třeba po tom skákat aby to bylo na doraz.

      Na druhou stranu osobně neznám nikoho, komu by kola ukradli, tož nevím jestli to není zbytečné. Já je tenkrát na první pořádné auto chtěla :)

      0 0
      • mr.nikdo  

        Neni rvat na silu?

        Takhle v rodine se po ceste na dalnici kolo nenaslo…

        Pry se u hliniku ty srouby samy povoluji.

        I kdyz uz jsem zazil, ze jsme jezdili na 3 sroubech ze 4, protoze tam ten 4. v servisu nedali…

        0 0
        • Tommji  

          Oni se sami ani tak nepovolují, ale ta hlína se po utažení jakoby vymáčkne. Prostě to chce tak po 50–80km přetáhnout a pak je to OK.

          Nehledě na to, že každý výrobce vozidel na každý model a každou velikost kol předepisuje jiný utahovací moment :(.

          0 0
          • mr.nikdo  

            O tom momentu vim. Nejaky ten patek uz kola jezdim prezouvat do servisu ja – prece to nebude delat tatka, ze?

            Tohle bylo v rodine, ale nevim, jak to tenkrat bylo prezouvane ;).

            A jen davam to, co jsem se doslechl s tim uvolnovanim. Osobne jsme s tim nikdy nemeli problem. Jen to, ze tam ten sroub proste nedali.

            0 0
        • oddie  

          Kolové šrouby mají děsně překvapivě předepsán utahovací moment. Při jeho dodržení se nestane, že když to někdo utáhne jako hovado, zdeformuje dosedací plochy a pak se mu to stejně povoluje.

          0 0
        • Ruprt2  

          Hliník teče za studena!

          0 0
        • Smazaný účet  

          bracha dojizdel k baraku a „nejak mu blepalo kolo“…tak rovnou zajel o ulici vedle kde mu na to mrknou. Zvedli auto a kolo upadlo…povolene srouby:)

          0 0
          • mr.nikdo  

            Strycovi ujelo nekde na dalnici :-D

            0 0
            • Smazaný účet  

              tak brachovi jeste na stodvace ujelo zadni kolo v zatacce…zlomena osa:)))

              0 0
              • pepek  

                Takový byl tehdy vidět skoro každý den někde stát. Škodováci tehdy zapomněli, že olej do kopce nepoleze :-) Mě to těsně minulo, osa už měla o 2mm vydřený průměr pod ložiskem, naštěstí se zrovna měnilo obložení.

                Mluvčí Škody: „Nemáme signály, že by kola upadávala“

                0 0
          • Ossis  

            Zas brácha měl opačnej problém – šrouby povolil, až když si vzal pořádnou rouru a chvíli na ní skákal :-D.

            0 0
            • Rudyshy  

              to som zazil raz ked som v zime pichnul nehcl som si salepit pneu a borec to dotahnul .. do jara se to sezralo a musela sa pouzit tyc pres 2m.. srouvby na odpis

              0 0
              • oddie  

                Kolega si takhle nerozumně utáhl kola na Mercedesu, měl tam taková super kola se strašně hlubokou dírou, takže šroub vypadal trochu zvláštně, závit, pak rozšíření s kuželem, za tím zase pár cm kus válcový s průměrem cca jako část se závitem, a pak zase rozšíření a hlava pro klíč. S tím, že kolo bylo pochopitelně přitažené za ten kužel. No a když to prasecky utáhl a ještě to za půl roku hezky přirostlo, nešlo to povolit, vzal na to dlouhý nástavec, a milý šroub ukroutil. Takže mu tam zůstala ta napevno utažená zarostlá část s kuželem, to celé utopeno v min. 5cm hluboké díře, s nulovou možností to jakkoliv chytit, bez šance sundat kolo. Sranda :)

                0 0
        • Ravyo  

          Tož nevím, přezouvám si auto víc než 15 let a nikdy mně vlastní kolo nepředjelo :D Faktem je, že po přezutí to za dva, tři dny přetáhnu a je to.

          O zničených šroubech díky nějakému idiotovi z pneuservisu jsem slyšela už dost povídání.

          0 0
      • KOLOMECH  

        Situace se prý rapidně zhoršuje, nejvíce jsou postiženi ti, co si pořídili nové či zánovní (tedy nepodrápané) elektrony s novými gumy, což se prý nedá přehlédnout. Prodej těchto kol na internetu prudce vrostl a je zajímavé, že většina je s pěknýma gumama a vyvážené, tudíž stažené z auta.

        I přes to, že se ví, jak obtížné je přihlásit větší rozměr a přesné pneu, které výrobce kol testoval u konkrétních aut a zapsal do papírů jako obutí na přihlášení do TP.

        0 0
        • KOLOMECH  

          Nevím jestli se dá typový list nějako obejít, já si myslím, že ne, pokud člověk nemá známé na patřičných místech tak asi nelze. Nebo se na to prdí?

          0 0
          • jonti  

            Na technickou dojdeš s nečím jiným, seženeš třeba nějaké staré plecháče nebo zimáky.

            0 0
            • KOLOMECH  

              No a když s tím někoho zbuchneš tak je nehoda díky tomu na Tebe nebo se mýlím? Neb to policie a pojišťovna bude také zkoumat.

              0 0
              • KOLOMECH  

                Nebo lépe, když se s někým utkáš v souboji plech na plech. :)

                0 0
              • nitraq  

                Čistě na tebe to být nemusí, ale můžeš díky tomu být spoluviníkem.

                0 0
                • KOLOMECH  

                  Takže prdí a pak čumí. :) naštěstí já typáč mám a gumy sedí, uvidím v pondělí co na to technici a pak poliši.

                  0 0
          • oddie  

            Dodatečný zápis alternativních rozměrů kol a pneu lze realizovat:

            1. na základě typového listu k daným kolům, pokud jsou schváleny pro

            daný typ auta

            1. na základě potvrzení zastoupení značky auta, přičemž ochota tato

            potvrzení vydávat (ke konkrétnímu autu) a cena za to je u různých zastoupení značek různá.

            0 0
            • KOLOMECH  

              Navíc se ještě prý někteří staví na zadní při použití gum celoročních, což tedy nechápu.

              0 0
              • oddie  

                Někteří kdo?

                0 0
                • KOLOMECH  

                  To jsem už nevyzvídala, tvrdil mechoš v pneuservise.

                  0 0
                  • oddie  

                    Aha, takže „odborník“ na svém místě :D :D :D

                    0 0
                    • KOLOMECH  

                      nevim

                      0 0
                      • oddie  

                        Nejspíš něco jako tichá pošta, slyšel někde nějaký blábol, při předávání zkomolil a je z toho ještě větší blábol. U podobných typů celkem běžná věc…

                        Osobně bych si „univerzální“ gumy na auto nedal, protože akorát tak kombinují nevýhody obou, ale na zápis rozměrů do TP to vliv nemá.

                        0 0
                        • KOLOMECH  

                          On tím možná myslel rychlostní index, já fakt nevím, diskuzi jsme tímto ukončili.

                          0 0
                          • KOLOMECH  

                            Původně jsem totiž z neznalosti problematiky (a unáhlenosti dobré ceny) celoroční chtěla a mám je dokonce i doma :) (prodám), neprojdou, namísto povolených 205/50/R16 mají 55.

                            0 0
                            • oddie  

                              Nekoupím :) Co máš vůbec za auto? Ty celoroční jsou dejme tomu použitelné v malém nájezdu v podmínkách hopsání kolem komína např okolo Prahy, kde sněží jednou za uherák a stejně to hned roztaje, a v létě se s tím nejezdí rychle. Ale i do takových podmínek si osobně pořizuju letní/zimní, ono za dnešní ceny…

                              0 0
                              • KOLOMECH  

                                Levný Renault, to je fuk, ano bylo to na popojíždní, které se trochu rozrostlo i na delší štreky. Dlouho jsem auto neměla (5let?) a tak se nyní používá více než jsem měla původně v plánu. :)

                                0 0
                                • oddie  

                                  Čekal bych nějaký dodávkoid na převoz kol…

                                  0 0
                                  • KOLOMECH  

                                    Není sponzora, není to co bych chtěla.

                                    0 0
                                    • oddie  

                                      Jo jo, to je holt úděl, taky nemám sponzora :D

                                      0 0
                                      • KOLOMECH  

                                        Nuže aspoň narozdíl nepřežíváš. :))

                                        0 0
                                        • oddie  

                                          Téhle formulaci teda úplně nerozumím :)

                                          0 0
        • Tommji  

          Co je psané ve VTP je svaté. Když Tě zastaví čerti, tak si to v databázi taky můžou ověřit a pak prudí.

          Třeba u Forda certifikát/pot­vrzení na zápis do VTP stojí 2900,– + DPH :/. Pak ještě na dopravku, zaplatit zápis, to se fakt vyplatí!

          0 0
          • vili  

            To mě zajímá. V čem přesně a co přesně si podle tebe policajti na silnici ověří? Podle mě nemají šanci zjistit co máš v techničáku…ale budu rád, když mně uvedeš v omyl.

            0 0
            • oddie  

              Buď mají s sebou počítač s databází (málokdy), nebo si o údaje mohou ověřit dotazem (to těžko říct, jak často dělají).

              0 0
              • vili  

                databází čeho přesně a dotazem na koho, na majitele? :-)

                Jelikož dle různých fór vím, že i stejné modely aut se stejnými motory můžou mít ve VTP hodně odlišné zápisy co se rozměrů kol a pneumatik píše, je nějaká obecná databáze dost k ničemu. Pokud by se pomocí VINU dostali přímo na tvoje auto, tak sice netuším jestli v service boxu je to co máš ve VTP, ale myslím že spíš ne. A předpokládám ani druhá varianta, že policie má databázi oskenovaných VTP od každého vozidla majitele není reálná.

                Takže podle mě bez VTP ti nemůžou policajti dokázat nic.

                0 0
                • oddie  

                  Databáze TP. A dotaz do evidence vozidel.

                  0 0
                  • vili  

                    Aha, takže fakt existuje databáze oskenovaných TP, nebo nějaká jejich elektronická verze, kterou dostanou od výrobce?

                    0 0
                    • oddie  

                      Naskenovanych ne, to je databazova aplikace. Otazka je, jak dnes funguje s ti „novym“ systemem.

                      0 0
                    • Ruprt2  

                      A který výrobce dodává TP?

                      0 0
                • kesu  

                  já to nedávno řešil, třeba u Mercedesu existuje tabulka všech kompatibilních rozměrů kol, je jich třeba 30 k jednomu modelu auta. Ale oficiální dovozce ti dá papír pouze na jejich a pak AMG kola. Na ostatní si musí člověk sehnat:

                  • buďto tipovej list
                  • potvrzení od dovozce pokud mu ho na daný kola dá
                  • nechat ozkoušet zkušebnou (pak to platí ale pouze pro jedno auto, nejdeto pak použít obecně na daný model)
                  • nějaká česká metoda (někdy to zapíšou na základě již zapsanýhostejnýho rozměru na stejným modelu atd…)
                  • V Německu je to daleko jednodušší a můžeš si nechat potvrditsprávnost rozměru kol k auta ve zkušebně TUV, která je skoro všude..

                  Nicméně četník na ulici může jedině do evidence vozidel (to už vidím jak bude hledat..) a nebo pak může nechat auto odvést na technickou a tak tě ***** jak svině moučnej pytel za každou hovadinu. Problém ale nastane v případě havárie a pojišťovny, protože pojišťovák povětšinou velmi dobře ví jaký kola maj na čem bejt a jde po tom při prohlídce vraku…

                  0 0
                  • vili  

                    jj, taky to tak vidím a s tou pojišťovnou sice neznám z okolí takovej přiklad, ale já jsem kvůli tomu měnil svoje BBS liťáky za originál…spousta lidí ani netuší, že jim kola (někdy i gumy) nevyhovují dle VTP.

                    0 0
                    • KOLOMECH  

                      Takže odhadem dobrá polovina bude mít jiné gumy, než stanovuje VTP..

                      0 0
                  • Kouba_2005  

                    protože pojišťovák povětšinou velmi dobře ví jaký kola maj na čem bejt a jde po tom při prohlídce vraku… pojišťovák ví kulový, řídí se informacemi z TP

                    0 0
                    • KOLOMECH  

                      VTP, TP – tam to není uvedené.

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        Raději nepoučuj. Tak už se to nějaký pátek nerozděluje.

                        Je pouze Technický průkaz a osvědčení o registraci.

                        0 0
                      • oddie  

                        Hele, vy s tím VTP a TP :)

                        Tzv. „malý techničák“ = Osvědčení o registraci vozidla, část I. Taky se tomu říká ORV.

                        Tzv. „velký techničák“ = Osvědčení o registraci vozidla, část II (technický průkaz). Tomu se říká TP nebo asi i VTP.

                        0 0
                    • kesu  

                      hele nemáš úplně pravdu, znám případ, kdy šel nejdřív po kolech a pak teprve viděl TP. Ale to je v součtu jedno, chtěl jsem tim jen říci, že to není jen tak vozit něco co na auto evidentně nepatří..

                      0 0
                      • Kouba_2005  

                        Jo, to máš recht. Je potřeba mít všechno v cajku, protože když dojde na lámání chleba, tak se chytají každýho stébla, aby nemuseli plnit. Šel po kolech jako po rozměru nebo stavu pneu?

                        0 0
                        • kesu  

                          dokonce po profilu gumy, rozměr ráfku seděl. Jako ono si to o to říkalo, protože tam mělo bejt 205/50 a láká tam nacpat 195/65 protože to stojí ani ne polovinu… Ale nebylo to moje auto, já se snažím to mít ok, pro jistotu…

                          0 0
                          • Kouba_2005  

                            Jak kdyby ten centimetr měl na něco vliv, že jo :-) Je fakt, že mi kdysi pojišťovák taky koukal na rozměr gum, když jsme potřebovali u kámošky vyměnit čelní okno. Ačkoliv jsem neměl gumy dle TP (205/55R17 vs. 235/40R17), tak ráfky jo, a nic z toho nebylo a škodu uhradili. To bylo ale zamlada, teď už mám nějaký tůnění na háku a preferuju pohodlí :-)

                            0 0
                            • Tommji  

                              Oni to spíš řeší při totálních škodách, nebo při velkých bouračkách, aby následně mohli určit míru zavinění, potažmo výši spoluúčasti. Rádi se pak točí na všem, co není tak, jak je předepsané. A rádi toto používají :P.

                              0 0
                          • oddie  

                            To mi povídej, mám rozměr 205/65 (jediný povolený), o centimetr užší guma stojí půlku…

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              někdy nechápu jak k těm rozměrům došli.. já mám zase 215/55, naštěstí zimní rozměr mám povolený jiný, rozšířenější..

                              0 0
                              • KOLOMECH  

                                Prý je to také podle ET.

                                0 0
                                • Tommji  

                                  Ee, ET je něco jiného

                                  http://www.zakruta.cz/rozmery-disku/

                                  0 0
                                  • oddie  

                                    ET je přeci Extra Terrestrial, o tom byl film :)

                                    0 0
                                    • nitraq  

                                      No pokud máš v techničáku napsaný kola s divným ET, tak si pak připadáš jako ET, když sháníš nový kola:)

                                      0 0
                                      • oddie  

                                        Já mám celé divné auto, tak ani žádná jiná kola nemusím shánět, nedělají se :D

                                        0 0
                                        • Tommji  

                                          :D, jak se jezdí s autem bez kol?

                                          0 0
                                          • oddie  

                                            Ono kola má, nedělají se ta jiná ;)

                                            0 0
                                            • Japhy  

                                              To mi povídej, ruku princezny a půl království za sadu 235/60 R13. :-)

                                              0 0
                                              • kesu  

                                                proboha na co to je??:))

                                                0 0
                                              • Pavel  

                                                To je na nějaký americký šrot?

                                                0 0
                                                • Japhy  

                                                  Evropský kölínský nad rýnský šrot.

                                                  http://www.dropbox.com/…2666_DxO.jpg

                                                  0 0
                                                  • Pavel  

                                                    Jsem si to myslel, že je to Ford. Takže „Evropský kölínský nad rýnský amerikánský“… :)

                                                    Krasavec!

                                                    0 0
                                                  • Japhy  

                                                    Tak stejný problém řeší veteránisti se Š 130 RS, nebo s Oply Manta. Nouzově se dá použít pořád vyráběná 205/60, ale není to ono. Všichni spoléhají na to že se Pirelli, Yokohama nebo Vredestein chytnou za rypák a udělají omezenou sérku, stačilo by pár set až tisíc gum a jen se po nich zapráší.

                                                    0 0
                                                  • kesu  

                                                    hezky!

                                                    0 0
            • Tommji  

              Passaťaci mají PC sebou, ostatní si nechávají ověřovat. Stejně tak platnost STK, když ti končí v tom měsíci, co je na známce, tak si zjistí přesné datum, kdy jsi byl na předchozí STK. Stačí o den a máš peška.

              0 0
              • vili  

                Tak toto je jasné. Mně jde ale jen o ty povolené rozměry kol, které jsou zapsány v poznámce ve VTP – jestli se k nim prostě policajti můžou dostat… a zatím si myslím, že nemůžou, i když oddie tvrdí, že v té jejich databázi to je. Ale dost by mě zajímal názor přímo nějakého povolaného co do toho kouká :-)

                0 0
              • vili  

                Tak toto je jasné. Mně jde ale jen o ty povolené rozměry kol, které jsou zapsány v poznámce ve VTP – jestli se k nim prostě policajti můžou dostat… a zatím si myslím, že nemůžou, i když oddie tvrdí, že v té jejich databázi to je. Ale dost by mě zajímal názor přímo nějakého povolaného co do toho kouká :-)

                0 0
                • Tommji  

                  Tak tahle do detailu to přesně nevím, zaplať Pánbůh nejsem „povolaný“.

                  0 0
                • Tommji  

                  Tak tahle do detailu to přesně nevím, zaplať Pánbůh nejsem „povolaný“.

                  0 0
                • Ruprt2  

                  Kdo TP vydává?

                  Kdo ti vydá kopii, když ho ztratíš?

                  A kde asi získá ty původní údaje, které tam byli?

                  0 0
                  • Tommji  

                    S novým autem importér/výrobce, u ojetiny/dovozu odbor dopravy na základě údajů z databáze ministerstva dopravy(homologace dodané výrobcem).

                    0 0
    • Smazaný účet  

      No jo, ale pak ta sranda když ten šroub utáhneš moc a vytlačí se to osazení na adaptér bezpečnostního šroubu.

      To je prča ten šroub povolovat.

      Jinak třeba origo škodovácký to rádi dělaj.

      Jeden chlapík mi tenhle origo škodováckej pracně povolenej šroub s oholeným osazením dal.

      Jen tak abych si zkusil co vydrží i ty moje bezpečnostní.

      Doma jsem ho podrobil „zátěžovým zkouškám“. Vrtačka ho vzala v pohodě, ruční pilka s plátkem Bachco taky.

      Nepřijde mi to nějak moc bezpečnostní. A taky co brání specializovaným zlodějům s sebou vozit sady adaptérů a jem zkoušet.

      0 0
      • antt  

        taky si myslím, že to nadělá víc problémů majitelům jak zlodějům.. Ideální je mít nějakou atypickou rozteč a né zrovna běžné auto

        0 0
        • oddie  

          Jak už jsem psal výše, plecháče s odrbanýma poklicema a nikdo si té pixly ani nevšimne. Kór když to má kola, která se dávala jen na to a na žádnou jinou pixlu nepasují.

          0 0
          • antt  

            třeba oltcita s třídírákama :)

            Ne ale tak vážně, tak jak boty dělají člověka, tak kola dělají auto, já mám elektrony s roztečí 5×110 a origo fiat kola, o takové zájem není, leda čorka na zakázku, ale tak to mě snad v naší osvětlené ulici nehrozí, ťukyťuk

            0 0
            • notobi  

              na osvětlenou ulici nespoléhej. V takových parkuju a stejně jeden pokus o krádež celýho auta a 2× vykradený, když do toho chtěl vlezt zastaví je snad asi jen kamera, ale i o tom už pochybuju

              0 0
              • antt  

                kamery nezastaví, mě vybrali v ově před futurem auto přímo pod kamerou, byl jsem prýč ani né 2o minut. Samozřejmě jsem nic nehlásil, nebyl čas. Šlohli jen rádio a tabák javanese, který je beztak přitáhl, měl jsem ho na sedačce a panel od rádia v kastlíku

                0 0
            • Smazaný účet  

              Olcit je forovina.

              Nějaký nezvyklý auto, který už i něco vydrží. Tyhle kola se asi blbě kradou a když, tak se budou ještě hůř prodávat.

              0 0
            • oddie  

              Boty dělají člověka??? To je opravdu neskutečný blábol.

              0 0
      • bosmilan  

        měl jsem možnost číst test ohledně pojistných šroubů různých výrobců,kde si pozvali profíky zloděje (zavřené)a ve většině případech dokázali nějakým způsobem sundat kolo do 90 sekund z auta …rekord byl 40 sek. a auto bylo bez kol :-)

        0 0
      • nitraq  

        Souhlasím s tebou, vozím je jen ze setrvačnosti – na obou autech už jsem je měl, sám bych si je asi nekoupil.

        0 0
    • BigKarel2  

      Kašlat na to… když se na to nedej pak ty „dekly“ na hlavu tak je to ohyzdný jak vypadá 1 ze šroubů jinak… a navíc spíš něž že ti je někdo ukradne se stane to, že stratíš ten ořech :D a pak je vopruz to sundávat…

      0 0
    • Mmattes  

      co jsem se o tomhle bavil s pneuservisákem a ukázal mi tohle, tak mi bezpečáky příjdou celkem zbytečné..

      http://www.mzb.cz/…nich-sroubu-?…

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce