• THORX

    Chci se zeptat, má někdo zkušenost s těmito plášti? Mě po nahození bez tmelu utíká vzduch přes bočnice. Pomůže tomu tmel když třeba nechám kolo ležet na jedné straně 12h prý je to metoda když jsou nekvalitní bočnice.

    • lukas aka mitro  

      Jo, to by mohlo projit. V minulosti nekdo i zkousel zater od ferdusu

      https://www.ferdus.cz/…-800-ml.html

    • p@X  

      Klasický prochcávací plášť, budeš mít na bocích poluce, ale ničemu to nevadí.

    • mire  

      Nechat uležet jak utopence, alespoň 3dny.

    • THORX  

      Takže má to cenu předělávat? Po 3 dnech to bude cajk nebo to bude uchcávat pořád než do doby než nedojde mlíko.

      • mire  

        Ty 3 dny byl blbý fór. Pláště se nahodí a jede se, časová prodleva nemá vliv. Nevím jak jsi dal pásku a ventilek, co to je přesně za pláště, a proč myslíš že to utíká skrz boky? Jestli jsi to namazal mýdlem, a či patky po celém obvodu pěkně naskočily a kružnice na plášti je souosá kolem ráfku? Pokud vše ok, dát tmel a vyjet. Hned kolem domu poznáš či to bude ok.

        • andy97  

          Já mám Maxxis ikon té nejvyšší verze. Po první jízdě mi zadní kolo pomalu vyfukovalo. Tak sem prostě to cele vyfoukl a patky sem namydlil mýdlovou vodou. A po 3 jízdách co mám za sebou mi to už neuniká. Zkusil bych toto no a uvidíš.

      • lukas aka mitro  

        Nektere plaste trochu saknou pres behoun nebo bocnici,a le nicemu to nevadi. Nesmi utikat kolem patky a i to z velke casti muze zvladnout mliko.

    • Pista.Wassermann  

      Musíš dát tmel, pokud jsou to ty s měkkou bočnici, tedy pouze TR, bez EXO, tak ty jsou trochu náchylnější k prvotním netesnostem. Jsou však trochu pohodlnější, bočnice je více poddajna. Mám je taky.

    • tonik666  

      butylovy zater je myslim spolehlive reseni. to ze jsi ho mel pouzit ale zjistis az ex-post a nevim kdo ho doma ma:)

    • THORX  

      Tak se přišlo na to že ráfek TR Syncros utíká vzduch ve spoji ráfku. Prodejce argumentuje tím že ráfky nejsou bezdušové ikdyž píšou TR a měli nainstalovanou pásku. Na reklamaci to není ale prý to mám donést a oni to nahodí a zatékání tmelem. To asi těžko když FL nepomohl prý mají dražší tmely TN a Mavic. :D Kolega doporučuje podlepit spoj pattex chemopren extreme

      • p@X  

        Vzduch by vůbec neměl unikat mezi páskou a gumou…

        • THORX  

          Takže je to na reklamaci?

        • abel  

          pokud máš pásku na šířku přes celej ráfek a patky dosedají k pásce, dá se tím eliminovat netěsnost ráfku jako takovýho.

      • maajkee  

        Trvej na reklamaci. Spoj musí být tesnej.

        Každopádně pokud nemáš Maxxis ve verzi EXO tak bych to ani nenahazoval :)

        • satch  

          TR bez EXO je u maxxisu problém?

          • maajkee  

            Přesně ten co popisuje. Má to prostě slabé boky a tendenci k prosakování tme­lu.

            Samozřejmě to drží, ale já to saknuti nesnáším.

            • satch  

              Mám doma nějakej nenahozenej crossmark. Takže mám čekat sáknuti boků. To mi ale dělal i spešl. Jaký plášť je teda v současnosti konstrukčně blbuvdorný? Nebo značka?

              • novas752  

                Maxxis s EXO TR.

                • satch  

                  A ta připomínka, že maxxis poslední dobou hodně hází?

                  • novas752  

                    Týden zpět jsem nahazoval 4 kusy.

                    Aggressor mi hází asi 4mm (±2 na každou stranu), HighRoller II hází možná milimetr celkem, Rekon nehází vůbec a Ikon možná 2mm celkem.

              • p@X  

                Vittoria, ale může být hodně natěsno.

        • lukas aka mitro  

          Nehlede na to, ze nejaky tmel muze i naleptavat rafky…v minulosti je to resilo tusim pro notubes?

    • novas752  

      Mě po nahození držej Ikony 27×2,35" 3C MaxxSpeed TR EXO už asi týden tlak bez tmelu.

    • THORX  

      Druhý ráfek drží bez tmelu ;-)

    • kubad  

      ty máš prostě hroznou smůlu, a k tomu navíc nasrané v rukách :(

    • THORX  

      Tak nakonec uteklo přes noc i druhé kolo ale. Ne přes ráfek ale bočnici, dneska se pokusím tam dostat přes ventilek FL :)

      • p@X  

        Tos měl udělat hned a nemuselo vzniknout toto vlákno.

        • THORX  

          No to asi ne když jeden ráfek je vadný a tmel to neutěsní.

    • THORX  

      Tak jsem aplikoval FL přes ventilek úplně krásné chtělo to větší imbus a dírku nalil jsem 100ml nahustím na 2.9bar protřepal a ještě to nechávám odpočinout na bocích cca po 3 hodinách to budu prohazovat.

      • kubad  

        Nejlepší je hned to jet poradně projet. Už se těším na vesele pokračování :)

        • Mr.Duck  

          +100.

          Kazdy tu spekuluje jestli to nechat na boku, tocit s tim a kdovi jaky kraviny, pritom nejlip funguje jit na tom jezdit! A s velkym odstupem. Kdyz to nechas lezet, mozna zatesnis boky ale porad ti to muze pomalu jit pres behoun, nebo i nekde kolem patky. Kdyz to projedes, asi neco utece pri jizde, pred dalsi dofouknes a uz by to melo drzet.

          Da se to celkem slusne zatesnit i bez jezdeni, ale to tu radsi popisovat nebudu, nybrz mam pocit ze by mohlo dojit k urazu, nebo rozbit neco kolem mam takovy pocit :) Nic ve zlym Mr. T!

          Jinak k OP, co se tyka viditelneho prosakovani na boku, je celkem jedno jestli je to slupka, EXO nebo treba DH. Vetsina Maxxis gum mi trochu pousti, ale jen chvili a nicemu to nevadi. Dvakrat kolo umeju a je to pryc.

      • lukas aka mitro  

        Bacha na maximalni tlak pro rafky…

        • THORX  

          Tento tlak je jen než mlíko chytne pak do bude pod 2 bary. Chtěl jsem ať patky chytnou co nejlíp.

          • kubad  

            No na to je ale lepší vyšší tlak až kolem 50 psi to zaskakuje do patek většinou. Někdo. Je potřeba až k 60 psi se dostat a pak ufouknout

            • novas752  

              Maxxis mi vklidu naskakuje i pod 30psi.

              • kubad  

                Sorry ale za 18 let sem to asi ještě nazazil aby na 30psi zaskočil plast bez duše

                • kubad  

                  Pokud se teda bavíme u ÚST nebo TLR rafku s hranou pres který musí pneu zaskočit

                  U obyč. to asi možné po namázání pátek bude

                  Každopádně Maxxis zaskakuje určitě lip než Schwalbe

                  • novas752  

                    Samozřejmě že bavíme o TLR ráfku, v mém případě starý DT M1900 Spline 22,5mm a 29mm Nextie.

                    Pásku používám notubes o 1–3mm širší než vnitřek ráfku patky ničim nemažu.

                • Mr.Duck  

                  Nekdy i 20, i na tesny rafek :)

                • maajkee  

                  Mně přjde, že právě těch 30psi je hranice kdy mi většina maxxisů zaskočí, většinou stačí lehce přes. Ale ono taky každej manometr ukazuje trochu jinak, že ano :)

                  • Breakpain  

                    Podobna zkusenost, preventivne dojedu na 35 psi, zkontroluju linku a fin…

              • THORX  

                Mohu potvrdit ;-) pod 30 psi už to pukalo

                • kubad  

                  Začít pukat a zaskočit po celém obvodu je trochu rozdíl.

                  :)

    • Ronam  

      Využiju toto vlákno. Vyplatí se připlatit za 3c verzi nebo stačí jen TR,Exo ?

    • THORX  

      No začínám být smutný. 100ml tmelu od rána a k večeru je kolo skoro prazdné. Co stím???

    • THORX  

      https://youtu.be/cLSn7uyT85E FL 100ml to nedává

      • plzakj  

        To je nejakej papirovej plast ne? Nektery vyrobci maj i tech skinwallowejch treba uvedeny jen urcity typ tmelu (s latexem napr.)

        Jinak posledne co jsem daval skinwallovy wtb, tak jedno kolo do rana mekky, smilkitem bez latexu. Po projeti to drzi tlak bez problemu nekolik tydnu. Takze pravdepodobne nekde rafek / paska, protoze zadni bylo ok.

      • slavekRM  

        To je trochu moc. Co je to vlastně za plášť? Nemyslím dle specifikace, ale co je přímo na něm napsané… Není to jen nějaká OEM verze?

      • kubad  

        Ty sou Tubeles Ready takže ok

        Problém bude v rukách

      • bosmilan  

        4 roky vozím Ikony ať už tu základní kevlar verzi,nebo tu nejvyšší a nikdy jsem neměl takové problémy jako ty.

        Tmely jsem používal NT,finish line,Joe's a po nahození a projetí vždy bez problému.

        • Frankq  

          Jaky je rozdíl mezi obyc exo T.R. A 3C exo T.R. Někdo mi říká že ty 3C jsou tvrdý a klouže. Jaký z toho máš pocity když sijezdil vsechny typy?

          • bosmilan  

            Ty základní bez už nechci kvůli odolnosti a při nižším tlaku se strašně žvýkaly,ale to bude spíše úzkým ráfkem (DT331)

            Ty 3C exo TR mám už třetí kus po sobě,protože jsem max. spokojen jak s jízdnímy vlastnostmi i odolnosti (ale to bude možná tím,že jsem přešel na fulla)

          • scota  

            3C jsou tři různě směsi (tvrdosti) což je vhodné zejména na předek, naopak na zadku se mohu na tvrdém povrchu rychle sjíždět.

            • ufoncz  

              Špatně. To, cos napsal, platí u enduro a DH gum, kde za tím 3C následuje Maxx Terra či Maxx Grip (a teda kromě základní (60A většinou) jsou tam ještě měkčí na figurách)). U Ikona půjde o 3C Maxx Speed a je tam naopak ve středu použita tvrdší směs (myslím 70A), takže to víc vydrží, teoreticky líp jede a má to horší grip na kluzkým.

              • Mr.Duck  

                Platí to u všech, jen maxspeed je celý tvrdší. Všechny 3c mají uprostřed tvrdší gumu

    • -b-n-x-  

      Tady bych se odvážil poradit tubolito.

    • tatranka1  

      Ikony v Exo verzi na kola Fulcrum Red Passion 3. I bez tmelu drží už 2 měsíce. Občas dofouknu. Tlaky cca 2 bary. Ale nevím, zda ti tato informace pomůže. Docela mě to překvapilo, počítal jsem s okamžitým nalitím tmelu. Bočnice namazat mýdlovou vodou a šlo to nahodit i běžnou pumpou. Každý plášť nový a z jiného zdroje tady z bazaru.

      • maajkee  

        A k čemu je to dobrý když to vozis bez tmelu? :)

        • novas752  

          Tmel nevysychá uvnitř. :)

          Až píchne tak tam nalije z lahvičky čerstvej a za 5 minut jede dál.

          • -b-n-x-  

            A ještě ušetřil gramy :-)

          • plzakj  

            Defekt bez tmelu se bude hur hledat, utece vic vzduchu a dost casto tmel zalepi maly prupichy, aniz bys defekt poznal.

            Na druhou stranu ohazenej celej od tmelu taky neni nic moc :-) Proto jsem odesel od latexovych.

        • tatranka1  

          Dal jsem to jako poznatek k bezdušové diskusi. Kolo je syna a prozatím je to salonní stroj s letošním nájezdem asi 200km. Na normální provoz tam tmel samozřejmě bude. Jen mě překvapila snadnost nahození a že to drží. Možná se ještě změní obuti a hrabat se v tmelu se mi moc nechce. Toť vše.

    • lukas aka mitro  

      Chlapce nestastna, s takovou si snad ani nevrznes, kdyz to hned vzdas.....viz­. bazar…

      • THORX  

        Hmm? :)

        • lukas aka mitro  

          No bezduse ti nejdou tak hned prodavas mliko…

          Tak uz jsi ten inzerat smazal.....to bylo podle…

          • kubad  

            neryj do něj, on se snaží, on bojuje, poslouchá naše rady jen mu to nejde no, :D

      • novas752  

        Ja bych to mliko taky prodal, finishlinu mi zbyva jeste 200ml a nevim co s nim. Do kola uz to davat nechci.

    • THORX  

      Tak jsem dolil dalších 50ml dohromady 150ml tak uvidíme jestli už se podaří

    • THORX  

      Fakt nechápu rozdíl jestli se to točí při jízdě nebo po baráku. Reálná jízda se uskutečnit nemůže jeden ráfek je KO do minuty je prázdno.

      • RomanH  

        Za jizdy je to zatizene, lepe se Ti to utesni kolem patek.

      • -b-n-x-  

        Notak asyk musis pockat, az budes mit vyreseny ten rafek. Teprve potom ma smysl jakakoliv laborace.

      • maajkee  

        No a proč teda nepočkáš až budeš mít obě kola? :)

        • -b-n-x-  

          Tak zase se nam stara o zabavu :-)

        • THORX  

          Mno mám to riskovat a nechat tam ten FL? nebo jim říct ať tam dají NT který více utěsní a bude čerstvý :)

      • satch  

        tak ještě s tím můžeš třást a pomalu otáčet, pokud to chceš jen jako zábavu na doma :-)

        • THORX  

          JJ za tím to tak dělám. Jinak to vypadá nadějně asi to k něčemu bylo to dolití. Uvidíme ráno.

      • Mr.Duck  

        Jestli je to minuty prázdno s tmelem, tak jsi udělal něco špatně. Jestli bez tmelu, tak nevymyslej blbosti, dej tam tmel a jdi na kolo. Při jízdě se to tmel dostane v gumě více méně všude, dá se to i bez ježdění ale nadřeš se úplně zbytečně.

        Nemám osobní zkušenost ale slyšel jsem nejednou že fl zas tak dobře netěší když ti guma dýchá, nicméně myslím že tady bude problém jinde.

        • THORX  

          Zdá se že 150ml FL a kolo drží dofoukal jsem na 2,76 bar uvidíme kolik bude ráno.

          V druhým je 100ml ale tam to fakt utíká přes spoj který není lepený

          • Cemik  

            To máš celkem dost nafoukano, na XC pláště tam u tebe kolem baráku s mini převodníkem..... Jinak ať tu mizerii konečně ukoncis, je vidět že to lidi zajímá ale jako všechny tvoje pokusy s MTB bych vynechal a šel cestou e-biku který koupíš už obuty za 100+k a budeš spokojený.

          • Mr.Duck  

            Když ti to utíká přes spoj, máš to špatně. Těšit ti to má mezi gumou a páskou a tudíž se to ke spoji vůbec nemá jak dostat. Než s tím týden experimentovat a doufat že tě internet zachrání, zkus sundat pásku a celý to udělat znova.

          • popokatepetl  

            Pásku nalepit mírně do obloučku v patce, k tomu se přimáčkne patka pláště, spoj mezi pláštěm a páskou se zatáhne mlíkem a hotovo. Jedině co nejde ovlivnit je kvalita pláště a s tím spojený vznik map většinou po bocích. Ale žádný spoj ráfku, ani díry pro niple na těsnost nemají vliv.

          • novas752  

            Díra ve spoji by úplně být neměla. Ale i když tam je, plášť má těsnit mezi páskou, ne mezi ráfkem. Takže si myslím že máš úzkou pásku okolo které ti to utíká.

    • THORX  

      Pásku už mam, modrou Tesa. Kterou jsem nakonec neaplikoval protože už tam byla nainstalována páska od výrobce jestli dobře nebo špatně těžko říct.

    • THORX  

      Tlak drží. Úspora váhy 15g.

      • kubad  

        huráááááááááááááááá

        takže to bylo fakt těma rukama :D

        • THORX  

          Málo tmelu 100ml na 2.20 až 140ml chytlo. Druhý ráfek zavezu tam kde bylo kolo koupeno ať to potěší možná tam dají NT tmel tam by mělo 100ml stačit.

          • kubad  

            do 2,2" stačí 60ml , já dávám většinou 60–80ml ale používám NoTubes tmel

            • THORX  

              Super řeknu jim 80ml ať tam dají ;-)

            • maajkee  

              Tak tak

            • -b-n-x-  

              Ja se snazil davat co nejmene. Do 2,3 DHF jsem nejdrive nedaval nic (UST rafky ale), ted tam mam asi 10–15 ml. Vzadu Minion ST a cca 20–30ml – ale tam ted mam i nejakou vetsi diru, tak radsi leju vice.

    • THORX  

      No uvidíme jak to dopadne v pátek každopádně jestli to ženu chytne tak na příští sezonu zvažují nějaké Carbon ráfky a pořádně náboje.

    • THORX  

      Ráfek v servisu… Týpek mě zase bavil. Diravý ráfek vyřeší aplikací 150–200ml muc-off tmelu.

      • -b-n-x-  

        Proc to neslepi treba kanagonem?

        • THORX  

          Dával jsem mu ten Pattex říkal že nechce. Že to tam nemá co dělat.

      • Dazz  

        Ráfek snad být děravý nemůže ne ? Pokud je probém s profilem ráfku na bočnicích kde se nasazuje plášť tak by to mělo jít vzhledově poznat a to bych si nějakým tmelem opravit asi nedovolil.

        • mirorek2  

          ráfek je dle Thorxe „děravý“ ve spoji, nezalepit to je chujovina první kategorie, tmel se tam protlačí a maximálně to za chvíli naleptá

          TLR ráfky to nejsou ani prd (nebo jsou vadné), mladý má jedny takové dartmoor, ale nikde u nich není že jsou tubeless, vyřešil jsem chemoprenem, na sucho nikde nic neutíká

    • THORX  

      Jinak nevím kde přišel na to že je muc off dražší než FL :) jako by to hrálo nějakou roli :)

    • THORX  

      Odedneška už jedině tmel Muc-off. 150ml zacelí diravý spoj ráfku ;-)

      • milan.v  

        Paráda, tak už to tu můžeš zavřít… ;o)

        Pokračování ve vlákně k bezduším…

        • plzakj  

          Ne dik. Jen at se drzi s tema pataliema tady a nepleveli smysluplna vlakna.

    • zdenek  

      Po přečtení tohoto vlákna jsem si začal myslet, že nahození bezduše je něco jako černá magie. :-)

      Tak jsem to cvičně zkusil na Maxxis Rekon a nahození obyčejnou dílenskou pumpou proběhlo úplně v pohodě. Nikde nic neutíká dokonce i bez tmelu. Tak si říkám, jestli tu duši budu vůbec vracet…

      Jen bych požádal o radu zkušenější: Pokud budu chtít po defektu nasadit duši, znamená to vyšroubovat ventilek. Je na to nějaký lepší a hlavně skladnější klíč než plochý 9 mm?

      • kubad  

        ventilek vyšroubuješ rukou :) stejně tak ho utahuješ rukou

        na to žádný klíč není

        • Forester  

          Bohužel je. Myslím, že jsou to bezdušové ventilky Rubena či něco podobného. Tam je matka.

          • novas752  

            No ale tu matici stále utahovat jen a pouze rukou.

            • Forester  

              No, to mě nefungovalo. Tak jsem použil klíč, to už bylo v pořádku, ale když jsem to chtěl rukou sundat … :-)

            • zdenek  

              Ta matice je jen lehce zploštělá a asi nemám dost silné prsty. Teprve až po utažení klíčem to začalo správně těsnit.

              Někde jsem viděl ventilky s výrazněji tvarovanými maticemi, což je na dotahování asi lepší.

              • Breakpain  

                Nediv se, až Ti rupne ráfek v okolí ventilku ;)

              • lukas aka mitro  

                Resis spatny problem… Bud mas nevhodny ventilek nebo blbe udelanou diru v pasce. Ventilek musi tesnit po dotazeni rukou. Pri dotahovanim klestema riskujes prasknuti rafku.

                • midlander  

                  nevim jak u jinejch, ale u mých ventilků je ta guma celkem měkká. kdyby tohle mělo zničit ráfek, tak se v něm niple nemůžou nikdy udržet.

      • novas752  

        Dotahuj to jen tak aby se to dalo ppvolit rukou.

        Ale k defektu že bys musel dát duši moc často nedojde. Ve většině případů to dá tmel, když ne tmel tak tam dáš jeden nebo více knotů. Aby se to nedalo zaknotovat, to by musela být díra nebo říznutí už fakt velké.

      • mire  

        Stlačíš gumovou patku ventilku palcem a druhou rukou dotáhneš či povolíš přitahovací matici ventilku k ráfku. Určitě jen rukama, klíč je zde zlo.

      • mire  

        Teď jsem vylil starý tmel, omyl a vyčistil oba pláště a ráfky vodou a kartáčkem, mýdlová voda, a nahodit kompresorem, pak tmel skrz tělo ventilku. Žádná věda, a snad zas bude xc sezóna bez defektu co bych musel řešit v terénu. Jen nesmí být obě ruce levé.

    • lukas aka mitro  

      THORX uz to ma skoro hotove a oni mu zavrou cykloservis…cely svet je proti nemu:D

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.