• Florenc

    Kolik si nafoukat kola s mlíkem doma při 25°C abych pak venku při např. 5°C měl požadovaných 2,0bar? Praktický záleží jen na změně teploty nebo pocitově pro jízdu zohledňujete i jiné faktory? AI mi tvrdí, že je to prostě jen o 0,1bar každých 10°C. Nedělal jsem si na to zatím žádné extra zápisky, ale co si vybavuji, tak na dětském kole to vychází že dávám asi 0,15bar, na gravelu možná až 0,2bar na 10°C. Jak to vidí jiní pravidelněji v zimě jezdící nebo dokonce dojížděči? Dík

    0 4
    • novas752  

      20°C dolu je asi 10% na tlaku. Takže o 10% víc nebo vlastně stejně když počítáš s tim že bude víc mokro atd = potřebuješ mejší tlak.

      0 0
    • Floydie  

      To bych fakt uplne neresil, v zime se nizsi tlak na snehu hodi a trosku mi to pripomina toho typka, co mu rozhazoval bidon rovnovahu kola :-)

      9 0
    • TheJD  

      It depends…

      0 0
    • Lachtis  

      Jednoduche, nafoukej to doma, jak to jezdis, nebo jak si myslis, na prvni jizdy v chladnejsim pocasi si vem s sebou malou pumpicku. Manometr, pokud nemas, tak doporucuji koupit, je to fajn mala vecicka, no a proste venku nasledne ufukuj/nafukuj :-). Kazdy jezdi jinak, jinde, ma jiny posed atd atd. To je strasne individualni vec. Ja treba na DC fullu 120/120 na 29×2.4 vozim predek 1.15 baru a zadek 1.35 baru. Kdyz to chci vic na pohodli a vic bahna, tak to ufukuji na 1.1 a 1.3 baru. Niz uz mam vyzkouseno, ze to je na moje jezdeni na hrane.

      0 1
      • kolo.bazar  

        To fakt poznáš 0.05 baru v pláštích?

        0 0
        • Lachtis  

          Zejmena od te doby, co mam fatbike, kde vozim tlaky 0,25 a 0,35 nejcasteji a prave tam si hraji s tlaky prave v rozmezi max tech 0,05baru, tak ten rozdil poznam i na te 2,4. Nerikam, ze tam nejak zasadne, ale mam vyzkouseno, ze 1.1 predek to je takove pro mne idealni, ale zase vic nachylne na seknuti a odfouknuti, coz se mi prave stalo, to odfouknuti.

          0 0
        • novas752  

          0,1 poznat docela je i v normálnim 2,4" bezdušáku.

          0 4
          • RttB  

            jojo. Říka se tomu „placebo efekt“.

            1 2
            • novas752  

              Říká se tomu optimální tlak. Když jseš těžce mimo tak už je úplně jedno jestli je to o 0,6 nebo 0,7, to je pravda.

              1 1
              • RttB  

                No já rozhodně tak těžce mimo nejsem. Jak tedy řešíš kompenzaci tlaku v závislosti na teplotě přesně jak zněl dotaz?

                V průběhu cesty kontroluješ, odfukuješ a dohušťuješ pneumatiky? Zahrnuješ do toho kalkulu i naprosto jiné chování pružení a tlumení a ztuhlost pláště mrazem, nebo i to upravuješ pro optimální vlastnosti ?

                0 1
                • J1RKA  

                  tak trochen i to :)

                  0 0
                • adam320  

                  Nevim jak Novas, ale ja si vetsinou rozbiju hubu:)

                  0 0
                • novas752  

                  Foukám to doma a prostě foukám trochu víc než bych si dal na stejnou vyjížďku a stejný sucho/ideál/mokro v teple. Když je venku jen okolo 10 přidávám 0,1bar, když okolo nuly a pod tak 0,2.

                  Se ztuhlou gumou se dělat nic nedá a tuhnoucí odpružení řešim úpravou nastavení odpružení = hlavně povolit odskoky na vidlici na zimní období foukám o trošku víc než v létě a když je hodně zima tak trochu otevřít komprese.

                  1 1
          • rejdy  

            Souhlas s novasem a doplnění, že těch 0,1 lze poznat okolo té pro mě ideální hranice, kterou jezdím. U 2,35 vzadu je to 1,3 Bar. 1,4 i 1,2 poznám zcela bezpečně. 2 týdny zpět jsem si „chtěl pomoct“ na jednom šotolinovým segmentu do kopce a dal jsem právě těch 1,4. Jestli mi to pomohlo, nevím, ale zbytek vyjížďky byl jasně drncavější a zase jsem to upustil. Jasný, že nepoznám, jestli bych měl 2.4 nebo 2.5 Bar…

            0 1
            • ceo  

              Kolik vážíš? Insert nebo bez?

              Ptám se protože 1,4 vepředu mě funguje u plášťů s tuhou bočnicí od EXO+ výš. Když jsem měl 1,4 na bočnicí s tuhostí na úrovni EXO, tak jsem to v kompresi vyzul, nabral ráfkem hlínu a pár km k autu šel pěšky…

              Vzadu je 1,3 pro mě nepředstavitelné, to bych chodil pěšky pořád.

              0 0
              • rejdy  

                72 kg, bez insertu, Epic poslední s brainem, kola Roval, plášť Airtrak 2,35. Ale na MTB jezdím místním měřítkem kulový, terén Křivoklátsko, Český Kras, takže třeba tam, kde se jezdí KPŽ Beroun.

                0 0
      • roud  

        mno hlavně když nenapíšeš váhu tak to jsou naprosto nic neříkající čísla :D

        0 0
        • Lachtis  

          Ikdybych napsal vahu, tak to jsou naprosto nic nerikajici cisla tak jako tak. Viz muj text o tom, ze to je zcela individiaulni vec a zalezi na jezdci, kde jezdi, jak jezdi, jaky ma posed atd atd atd.:-).

          1 0
          • roud  

            mno rozhodně je to víc vypovídající než bez ní já bych na bajku při 1,1 jel pomalu po ráfku :D

            1 0
          • Florenc  

            Je to tak, vzadu když přebombím mi to nevadí, ale vpředu to řeším dost, jako kdo chce zbytečně vyklepané ruce

            0 0
    • Daf  

      Na bika bych to neřešil vůbec, na silničce pár desetin baru ubírám kvůli lepší přilnavosti na vymrzlém a vlhkém asfaltu.

      2 0
    • RttB  

      Fíha. Jsem rád, že jsem takovej lempl a díky tomu mám život snažší.

      Prostě jdu do sklepa pro kolo a zmáčknu pneumatiku rukou/prsty – pokud je tak nějak rozumně „tvrdé“ podle toho jaké kolo beru a kam jedu, tak prostě jedu :D Překvapivě to funguje dobře i bez tlakoměru, matematiky a tabulek pro tlak vzduchu za určité teploty.

      11 2
      • duvenblejt  

        Já sice úplně lempl nejsem,ale abych před každou jízdou řešil teplotu,tlak atd…Na to bych se vysral a radši se jdu projet

        1 0
        • novas752  

          Jenže jí rešíš stejně, protože se nějak musíš oblíknout…

          0 3
          • duvenblejt  

            To ano,ale nemusím kvůli tomu lítat s pumpou a tlakoměrem kolem kola…

            6 0
          • Hrabex1  

            kontrolujes tlaky pred kazdou jizdou? I kdyz budes jezdit kazdy den?

            0 0
            • J1RKA  

              Hele někdy ano

              0 0
            • novas752  

              Obvykle ano. Kromě jízdy do práce pokud to kolo tejden nestálo.

              0 0
            • TheJD  

              Jen zridka ne. Z bezdusi mi utece 0.5 psi za den.

              0 0
              • J1RKA  

                kolik foukas, mise to ustali na nejakech 17psi a pak uz tlak drzi

                0 0
            • duvenblejt  

              Já nekontroluji před každou jízdou.Mám takový nedělní rituál,kdy vždy k večeru zkontroluju celé kolo a i tlaky

              0 0
              • Hrabex1  

                ja vlastne jo, ale jen pohmatem :-). A kdyz se mi to zda malo, nafouknu trochu vic, nez je treba a vydrzi mi to tak tyden.

                1 0
                • skaj  

                  Tohle mi funguje na silnicce. Na gumach pro tereni jezdeni uz to bohuzel nefunguje vubec. Jednak optimum je strasne uzke a druhak tuhe bocnice v podstate rozdil smazou.

                  Koupil jsem kvuli tomu maly bateriovy kompresor z Ali. Cvaknu na Schwalbe click valve, mam nastaveno mych 21psi a nez si vezmu helmu, sam to natlakuje. Pak cvaknu na zadni kolo a nez mam rukavice, je hotove i to druhe.

                  0 0
                  • Noviak  

                    Hustý to jsem nevěděl ze existuje. Jaky konkrétně máš, jaky bys koupil teď a jak přesně odpovídá tlak? Především jestli když nějaký tlak nastavíš, tak jestli to vždy nafouká stejně. Díky

                    0 0
                    • skaj  

                      Pouzivam Cyclami (asi a2s?) s ClickValve redukci. Tim padem se fakt jen nacvakne a fouka si sam dle nastaveneho tlaku. A tim, ze jen dofoukavam par psu, je to rychle a baterka vydrzi dlouho. Hlucny je, ale to mi ve sklepe nevadi, rozhodne to za to pohodli stoji. Do terenu ale vozim v ramu co2 bombicku – je mensi a skladnejsi.

                      Meril jsem to manometrem od Schwalbe a tlak sedi na psa presne – ale je to vec z ciny, takze nekomu jinemu nemusi. Koupil bych ho klidne znova, ale treba je neco lepsiho, netusim, nezjistoval jsem. Je tady o tom i vlakno https://bike-forum.cz/…mereni-tlaku

                      0 0
            • Lachtis  

              Ja pred kazdou ano, ale kazdy den nejezdim.

              2 0
              • LM  

                Jj. Lepší před vyjetím doma zkontrolovat a pak jednou dvakrát šťouchnout velkou pumpou, než to pak v lese dofukovat malou pumpičkou :-)

                1 0
    • foosi  

      Zkus to obráceně. V chladnějšim počasí si vem s sebou malou pumpičku. Venku dofukuj/upouštěj dokud nedosáhneš ideálu. Po příjezdu domů nechej kolo aklimatizovat na pokojovou teplotu a změř tlak.

      4 0
    • Hennessy  

      Ahoj, za mě platí to, že tlak klesá asi o 0,1–0,2 bar na každých 10°C, ale určitě záleží i na typu pláště, objemu a stylu jízdy. V zimě většinou jezdím s trochu nižším tlakem kvůli lepší přilnavosti, protože povrch bývá kluzký. Rozhodně je dobré to odzkoušet v praxi, protože „čísla“ nejsou vše a nejdůležitější je pocit z jízdy, zvlášť u bezduš.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.