• o.1

    Asi to pride niekomu ako blbost ale BF to znesie :-)

    Nedavno tu bolo vlakno „Vliv vahy jezdce“ a podla tejto kalkulacky

    co tam dal MlokCZ mi to vychadzalo ze pri horskom bicykli na maratonskej trati okolo 75km by 2kg rozdielu urobilo cca 2,5min, to by pri dostatocnom pocte napr. 5 obcerstvovaciek sa oplatilo ist uplne nalahko aj bez vody (mozno nejaky 2dl dzusik pre istotu), aj pokial clovek chce ist aj trochu na cas-malo by to byt plus aj casovo aj by sa clovek menej nadrel + moznost volby napoja podla chuti (niekde byva aj pivo:-)

    Myslite ze je to dobry napad?

    Ja vzdy vlacim tak 2 litre a polovicu doveziem az do ciela :-)

    0 0
    • jIrI___  

      Nestačí 0,5 l bidon a občerstvovačkách dolívat? Jet bez pití mi příjde jako nesmysl nejhrubšího kalibru.

      0 0
      • Blade  

        Ty 2,5 minuty, o kterých píše, tak ty chce ušetřit a ne si o ně ten závod zastavováním a dolíváním bidonu prodloužit :D

        0 0
    • DAWE25  

      Pokud vozíš 2 litry a polovinu dovežeš do cíle, tak voz pouze litr a máš tím pádem o kilo menší zátěž. :)

      0 0
    • tmax  

      Čo ušetríš na nižšej hmotnosti, to stratíš nedostatkom tekutín počas jazdy. Nerieš pitchoviny!

      0 0
    • noviisek  

      Já bych třeba bez vody chcípnul. Přestaly by mi fungovat nohy a špatně by se mi dýchalo.

      Podle mě litr na trať minimum. Velbloudům by možná postačil 0,5l.

      0 0
      • Zlatka  

        No někteří tací velbloudi pak také nasávají obsahy bidonů vyhozených pod kopcem od eliťáků. :))

        0 0
        • camlost  

          jini velbloudi (zdravim „Lisaka“) pouzivaji iontak na cisteni saltru, kdyz jim neradi. :-)

          0 0
          • martin_bakov  

            jo to sem taky delal na krali sumavy :) tam bylo obcerstovacek hlavne na 1/2 trasy hodne takze bahno muselo pryc :)

            0 0
          • Lišák  

            To nebylo na mě, že ne? ;-)

            0 0
            • Zlatka  

              To bylo na můj ohon. :DD

              0 0
            • camlost  

              ne, na tebe ne. pred Velkym Bitovem povzbuzoval jeden souper druheho „Lisaku, davej!“ (zatimco Lisak nadaval na nefunkcni saltr)

              0 0
        • tmax  

          To mi pripomína, ako som v teple a bez pitia zastavil na XC v Novém Měste na Moravě a zobral si poloplný bidón, ktorý tam niekto stratil a ja si ho už kolo predtým vyhliadol. :-D

          0 0
          • Zlatka  

            To se dělá když je fakt krizenejkrizo­vatější / jako nouzovka. Samozřejmě přelít do svého, ale někdo je schopen pít i z ožužlaného. :))

            0 0
    • martin_bakov  

      mam 0,75l bidon, a ten vydrzi tak na 20–30 km takze s obcerstvovackama pocitam…

      0 0
    • kubad  

      ach jo je zase snůška nesmyslů :-(

      ukaž mě maraton kde na 75km je 5 občerstvovaček!!!

      spočítej si kolik času tě bude stát 5× zastavení, když ti stačí litr tak proč taháš 2ltr.?

      0 0
      • capo  

        V Mostě bych letos bylo 5 (v mapě jsou 4, ale jedna byla ještě před tou první značenou). A to je jen 67km :)

        0 0
        • black.horse  

          Nj, ale to je trošku extrém, vybočujících z českých obvyklostí:-) škoda že na občersvovačkách negrilujou, odpadla by půlka soupeřů:-D

          0 0
        • Tina  

          V Moste som vypila v tom cca 4,5litra tekutín. Ten počet občertvovačiek bol v to teple veľmi príjemný.

          0 0
      • pee.tr  

        No na Králi jich byly nejmíň 4 na necelých 66km (tolik jsme shodně naměřili na 70km trati). Ani u jedné jsem ani nepřibrzil, takže třeba jich bylo i 5, už nevím. Každopádně jsem si vystačil s vezeným 1 litrem čistý vody.

        0 0
        • martin_bakov  

          1 litr na 77km mi pripada ze je hodne malo

          0 0
          • JayDee  

            cca ten litr mi stacil, mozna 1,2 litru… mam ale 70kg :)

            0 0
            • pee.tr  

              Já 74. Litr jsem dopil na 60.km (oficiálním, na tachometru cca 57.) Pak už jsem nepotřeboval. Ale tropy naštěstí nebyly.

              0 0
      • xshreck  

        Hlavně bych to bral tak – osobně tahám 0,7l a 0,5l. Vypiju všechno, někdy mi to nevystačí.

        Kdybych neměl žádné pití, tak už se nesoustředím na jízdu ale kde se zastavím. Když bych musel zastavit kvůli žízni, tak se tam zdržím určitě dýl – musím se napít, hodně napít… a jestli by mi dolévali ještě do bidonu, tak to ztratím kotel času. Kdybych to měl dělat třeba 5× na trati… vlastně zastavit, dá se říct vyjít z tempa – klesnou tepy atd. řekl bych že pak ztratíš o dost víc jak ty blbé 2m :)

        Kamarád jel takhle závod s minimem pití, v cíli byl uplně KO.

        0 0
      • o.1  

        napr.

        Za tych 30s na obcerstvovacku stihnem urcite vypit 2–3 deci(teda spolu tak 1,5l) a este sa aj najest + ides nalahko bez batohu + oddych na obcerstvovacke…

        Nejde ani tak o mna ja si to kilo navyse odveziem, len ma to tak napadlo pri tej kalkulacke ked ludia riesia titanove sroby ap. blbosti koli par g…

        0 0
      • rock  

        Slovenský Súľov. Tam to vychází á 12–13km …

        0 0
    • black.horse  

      Preferuji Camel, takový ten základní lehký model, max na 1,5–2l vody. Důvod je pití za jízdy, nemusím sahat na bidon = usrkávám pravidelně v malých dávkách a zvládám to i v terénu. Objem tekutin plánuju odhadem na závod dle jeho délky + malinko navíc jako rezervu. Na občerstvovačkách pak netřeba zastavit = takto ušetříš mnohem víc času, než těch 2,5minuty, které by jsi jinak ztratil na občerstvovačkách, ať už dolejváním nebo pitím. Startovat bez pití vůbec je blbost, aspoň malej bidon bys mít měl, jinak je to risk, který Ti nemusí vyjít. Jinak na občerstvovačkách stavím minimálně, spíše využiju, když tam ochotně podávají jedoucím, to ani netřeba zastavit, přibrzdíš bafneš do ruky, dáš loka a mažeš dál… PS: pokud jedeš v druhý polovině startovního pole, tak se ani nevyplatí ale tohle řešit a jakkoliv hrotit…

      0 0
      • camlost  

        ma spotreba iontaku je kriticky zavisla na pocasi. teploty nad 20 °C → 0.75 l / 30 km nebo i vic.

        s camelbackem je potiz v tom, ze se mnohem vic potim, takze potrebuju jeste vic tekutin. krome toho pak hrozne trva, nez kompletne propoceny camelback uschne.

        0 0
        • black.horse  

          Já batoh na zádech na kole přímo nenávidím a pro normální ježdění si radši vezmu hnusnej velkej 1l bidon a na silničku třeba i dva než abych měl camel. Ale když už jedu na závod, zajímá mě můj výkon a pohodlí beru jako druhořadé a nejlepší výkon dle zkušenosti podávám, když si mohu tekutiny a cukry dávkovat častěji a po dávkách a dávkování přizpůsobím sobě, nikoliv tomu, kde má pořadatel stanice. Takže proto tohle řešení. A pokud potřebuješ dost tekutin, tak to camelu taky nahrává, alespoň nedostaneš žízeň mezi občerstvovačkama, když už máš žízeň, tak už je pro tělo pozdě na pití…

          0 0
          • camlost  

            jenze 1.5 l mi na zavod stejne nestaci, takze camelback pro me neni resenim. co se tyce doplnovani tekutin za jizdy – z bidonu se da pit celkem pohodlne.

            nevim, jestli uz nebudu daleko od tematu, ale treba ted na Krali jsem pil asi takhle:

            • pred startem snidane + dzus (ten bych zrovna nemusel, ale nebylo moc casu anic jineho nebylo zrovna rychle pobliz. vodu taky nemusim :-))
            • pak redeny iontak, odhadem tak 0.2 l
            • po startu moc pit nemusim, mam zasoby. navic neni cas, je treba se prokousatkousek dopredu ;-)
            • na prvni obcerstvovacce projizdim a vypiju kelimek iontaku
            • na druhe totez
            • na treti zastavuji, nechavamm si doplnit bidon a jdu neco zakousnout(zastavka cca 3 min)
            • na ctvrte (cca 70. km) je treba resuscitovat razeni, tak se behem toho jdunajist + maji teply caj (!)
            • na posledni (cca 82. km) mi to moc neradilo, opet resuscitace + doplnenibidonu + buchta s marmeladou :-) + vyndavam blato z boty, protoze mi mrznouprsty u nohou (uz od brodu u Nemilkova)
            • ve stoupani na Bitov nevyuzivam podpory tech lidi – pokud vim, je tojejich soukroma iniciativa, iontak plati ze sveho. a do cile je to uz jenkousek.

            celkove jsem „zbytecne“ stravil tak 10 min na obcerstvovackach, cisteni kola bylo nutnosti. ale z camelbackem bych musel zastavit i tak (protoze by spotreba tekutin byla vyssi kvuli zvysenemu poceni), takze ten rozdil v casech s a bez camelbacku nebude v mem pripade nikterak zajimavy. jen se mi bez nej jede lip. ale kazdy to mame jinak, to je asi jasne.

            cilem pro pristi rok bude cas pod 5:30, pokud budou podobne nebo lepsi podminky. treba bude stacit jen zkratit dobu stravenou na obcerstvovacce :-)

            0 0
          • McBlacky  

            já jsem od camelu časem upustil. Vozím ho je na dlouhá MTBO, kde nejde až tak o max výkon.

            Mám tři batohy od malého až po krosnu a i s tím malým to pro mě není na závodě ideální.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Půl litru/sedmičku bych určitě vozil vždy, mezi občerstvovačkama se vyplatí. Jinak bys občerstvovačkama měl vystačit.

      75 km je ale nějakej 3/4 maraton :) nevím, jak bys to chtěl řešit na opravdovým kolem 100 km :)

      0 0
      • PjSky  

        tam davam 1–1.5l vody do camelu a vezu 0.5l endurance iontaku.. iontak davam 10 min pred stoupakama prubezne, vodu porad.

        mluvim teda o jezdeni v lete, kdyz je 25–30 ve stinu.

        kolem tech 28–35 ve stinu pak 2l na 2 hodiny nestaci, ale tam uz to je na hrane.. dost o zdravi.

        Jednou sem daval svih 6 hodin, bylo tak pres 30 ve stinu a skoncilo to zvracenim a totalnim vypadkem vstrebavani vody… never ever.

        0 0
        • o.1  

          10min pred stupakom znamena vlastne tak 5 minut pred koncom predchadzajuceho stupaku :-)

          0 0
          • PjSky  

            asi jak kde :) vzdycky si prolezu profil zavodu (kvuli silam) a po ceste si pocitam kde cca tak jsem. takze predem vim kde se muzu vyzrat a vylejt cukrem (hroznovy cukr je king)

            :D a kde se nevyplaci zacit kopec zostra (protoze po 300m stoupani prijde nejaka silenost typu 18%)…

            doporucuju. mam pocit ze sem zahlidl i lidi co si profil hodi do folie a nalepi na riditka.

            Jinak piju asi nejvic ve sjezdech, po vydejchani (nechci se utopit)

            0 0
    • PjSky  

      camel 1.5l naprosto v pohode. Akorat.. porad nechapu jestli se smi nebo nesmi zavodit s camelem…

      0 0
    • 1nt3GraC2  

      dokud sem neměl camel, tak sem jezdil furt bez vody, od hospy k hospě. Minulej rok sem jel i ABBčko bez vody, je to prasárna ale dá se.

      0 0
    • michals1  

      V horku nebo v případě náročné trati bych bral maximálně jednu 170ml láhev do dresu. Jinak bych jel bez pití. Málokdy mám potřebu něco pít během prvních 2 hodin od startu. Základ je dbát na správnou hydrataci organismu ještě před startem. Pak nemůže nastat problém.

      0 0
      • mr.antik  

        tak když nachlastáš půl litru do zásoby před startem,tak tu váhu taky nabereš :-)

        0 0
        • michals1  

          Dopředu je nutné vytvořit si dostatečné zásoby svalového glykogenu. Každý gram sacharidů uložených ve svalech na sebe váže asi 3 gramy vody. A proto se člověk bez hydratace předem stejně neobejde.

          0 0
      • Blade  

        ehm..

        0 0
    • vlasto  

      To si neumim predstavit. Nejenom ze nesu 3 litry v camelu, ale jeste litrovej bidon s cistou vodou, kterym se polejvam za jizdy. Jinak bych se upekl. Tedy v lete.

      0 0
    • Biker jak Pes  

      Nevím, co tady řešíš. Bez vody jezdit je prostě kravina, pokud nejsi úchyl a nelibuješ si v křečích v různých částech těla. :-P

      Poslední závod, co jsem jel byla dlouhá Silesia, 90km. Na začátku jsem měl dva 0,6l bidony. Ty jsem vytratil v prvním sjezdu, takže prvních 20km jsem jel bez vody a myslel jsem, že zdechnu. Během zbývajících 70km jsem vypil necelých šest 0,7l bidonů. Fakt, že vezu 2× 0,7l vody na rámu bylo opravdu to poslední na co jsem myslel… :-P

      0 0
    • Smazaný účet  

      ty dvě a půl minuty tě posunou o kolik míst?

      0 0
      • McBlacky  

        někdy i desítky míst

        0 0
        • Zlatka  

          ..tak v Tvém případě, ale u nás slimsonů dožadujících se trocha osvěžení dvě a půl minut rozhodují o životě či smrti.

          0 0
          • Blade  

            Právě že v jeho případě 2,5 minuty znamená pár míst, ale v hloubi startovního pole, kde jezdí davy, to desítky míst být můžou.

            0 0
            • Sharka1  

              zas v hloubi startovniho pole uz je sumafuk, jestli dojedes 326 nebo 389 :-)

              0 0
              • Zlatka  

                ..taková hrozná čísla Tobě nehrozí, ale počkej až budeš v letech jako já a budeš startovat s mladicema jako jsi Ty, třeba myslím na Avionu. :)

                0 0
                • Sharka1  

                  az budu v letech a nebude mi to jezdit, tak budu jezdit na vylety a ne na zavody, a uz vubec ne na Avion, kde nejsou kategorie a krom cen tam nestoji za to jet :-)

                  0 0
                  • Zlatka  

                    Já také radši výletím, ale i závody mají své kouzlo a uvidíš sama, že Ti ta atmosféra bude chybět více než Tvůj výkon.

                    Teď máš před sebou bednu, ale za 15–20let bednu vzpomínek.

                    Avion pro mne docela dobrý, já umím jezdit jen po rovině, no a stejně mne hnedle předjedeš, na avionu v té oranici ? :)

                    0 0
                    • Sharka1  

                      tak bednu vzpominek mam uz ted – a nektere mi staci k tomu ze vim, co uz ne :-)

                      az nebudu mit vykonnost, vim, ze me bude akorat stvat se placat vzadu bez sance na to zajet slusnej vysledek, nehlede na to utrpeni :-)

                      kdyz zvazim, ze i pri moji dnesni vykonnosti se uz pohybuju mezi lidma (chlapama), ktery se vetsinou pri zavodech chovaj jak posuci, tempo, jizda ve skupince, stridani a podobny veci jim nic nerikaji, zbesila jizda panna/orel z kopce, tak predstava, co se deje jeste dal ve startovnim poli me naprosto odrazuje od zavodeni za kazdou cenu – to je pak uz akorat o uraz…

                      jak rikam, pak uz radsi jen vylety a misto startovneho luxusni obidek nekde po ceste :-)

                      0 0
                      • Zlatka  

                        No máš můj obdiv. A určitě nejenom můj.. :))

                        0 0
                        • Sharka1  

                          na tom ale neni nic obdivuhodnyho :-)

                          0 0
                          • Zlatka  

                            Ale je a ještě se mi líbí Tvá věta – pohybuju mezi lidma (chlapama). :D

                            0 0
                            • Sharka1  

                              no to bylo jen pro upresneni, protoze pokud se tam vyskytne nejaka baba, vetsinou jezdit umi, cili se na ni ten nasledujici popis nevztahuje :-)

                              abych si ale jenom nestezovala, docela fajn je, kdyz se do tyhle casti startovniho pole propadne nejakej chrt, kterymu zavod zrovna nesedl – s tim se pak da jet dost pekne :-)

                              0 0
                              • Zlatka  

                                To věřím, také si docela zazávodím když se dozadu propadne nějaký blatník, košík bo stojánek..

                                0 0
                      • rock  

                        Tak ještě trošku zpomal a dostaneš se mezi ty, co jedou v pohodě, po cestě stihnou pokecat a holkám dávají s úsměvem přednost (když už je nějaká dojede, ale na dlouhých jich bohužel zas tak moc nejezdí).

                        0 0
                        • Sharka1  

                          tak jet v pohode a pokecat si u toho muzu na vyjizdce s kamaradama, na to nemusim platit startovny a tlacit se na trati s dalsima x lidma :-)

                          0 0
              • Blade  

                To vysvětli těm, kteří jsou ochotni při posunu o jednu příčku na 350. místo přizabít sebe a všechny ostatní okolo. A že jsou jich mraky :)

                0 0
                • Zlatka  

                  Tak oni si myslí, že před nima je tak 50bikerů a že je ještě sjedou.. :)

                  Mne také pak čas a číslovka doslova šokuje.. :D

                  0 0
                • Lada,s  

                  Teď jsem to chtěl zrovna napsat. Zažil jsem případ kdy se dva jedinci málem poprali po průjezdu cílem, protože jeden druhého nepustil ve sjezdu při boji o asi 450té místo :DD

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Závodí se na všech pozicích. Od toho závody jsou a nevidím na tom nic špatného. Ale je pravda, že někteří jedinci to trochu přehánějí :)

                    0 0
                  • Blade  

                    A nejlepší je, když nějakej takovejhle vymyslí, že základem pro posun ze 450. místa na 400. místo je start zepředu. Nasere se bez ohledu do první lajny, během prvních 300m po startu umře a pak za ním akorát vznikají špunty.

                    0 0
                    • Kubiczech  

                      Cpát se dopředu mezi rychlejší chce už dost kuráže a smyslu pro blbost.

                      Ale jinak nesouhlasím. Ono je někde psáno, že závodit může jen první padesátka? Kde jinde si má hobík zazávodit, když ne na závodech? V hloubi pole se sice o bednu nejede, ale souboje s kamarády či konkurenčními týmy jsou taky závody.

                      0 0
                  • martin_bakov  

                    :)

                    0 0
      • nox159  

        nekdy je to treba rozdil mezi 4tym a prvnim mistem… ;-)

        0 0
    • ememem  

      nechapem co za kravinu to riesis. ako jazdit maratony (t.j. cca 100km) s camelom je imho hovadina rovnako ako uplne bez nicoho na pitie. pokial je na 100km 5–6 stanic co povacsine zvykne byt, tak 2 bidony t.j. dokopy cca do 1.5l je v zavislosti od podmienok dostatocne. ak neni moc teplo da sa to aj s jednym cize cca 0.8 litra vody. ja mam nastastie aj na fulle miesto na 2 bidony(1.0+0.6l tam v pohode vlezie) ale keby nie vozil bych na preteky len jeden litrovy. je fakt ze trebars vlani na salzke by bol aj ten camel asi malo.

      0 0
      • rock  

        jazdit maratony (t.j. cca 100km) s camelom je imho hovadina

        S bidonem je třeba pustit řidítka na delší dobu. U sebe jsem vysledoval, že s bidonem jsem si během jízdy říkal „napiju se hned za tou rozbitou pasáží“, „… hned za tím sjezdem“, „… hned jak se vyškrábu nahoru“, „…hned za tímhle singlem“ a skončilo to totální dehydratací. S camelem jenom vrazím šlauch do pusy, kdykoliv si na to vzpomenu, třeba jen na dva hlty a je hotovo …

        0 0
        • Tina  

          chce to správnu techniku a tiež s flaše napiješ takmer kedy chceš. nevýhoda hydravaku je, že nevieš koľko tekutín ti ešte zostáva a taktiež horšie plnenie počas maratónov.

          0 0
          • ememem  

            hlavna nevyhoda je ze to vlacis na chrbte comu sa ja vyhybam jak je len mozne(v podstate okrem tranalpov batoh nenosim ani na dlhe celodenne jazdy hodne nad 100km), ale ak to niekomu nevadi tak prosim.

            0 0
            • MlokCZ  

              Chápu, že někomu cokoliv na zádech vadí. Mně to třeba vadí, když to překročí určitou váhu (mám limit kolem 3–4kg komplet na celý camel; ty 4kg jen když je to na chvíli, což je protože pití ubývá).

              Na druhou stranu v náročnějším terénu a když vezeš pití více (třeba 1,5l+), tak je to znát už dost, jestli to máš na zádech nebo na rámu.

              0 0
          • MlokCZ  

            V terénu se z láhve za jízdy rozhodně nenapiješ. Ovšem díky tomu, že na českých závodech téměř žádný terén není, tak pití z láhve není problém.

            Pokud potřebuješ vědět u vaku kolik zbývá, tak není problém vozit na hadičce měřák průtoku (Camelbak standardně vede tohle příslušenství; mám i jeden doma, ale nikdy jsem ho zatím ani nepoužil, protože to nepotřebuju a další kus na čištění navíc).

            0 0
            • Tina  

              Nemala som problém piť z fľaše ani na singletrackoch v Moste a to je vyhlásená „terénna“ trať.

              Merák prietoku som tiež nikdy nepoužívala a tak neviem či je podľa neho jednoduché na prvý pohľad zistiť koľko ešte zostáva vo vaku tekutín. Avšak aj keď povieme, že funguje jednoducho a bezchybne, rieši iba časť problému. Opätovné naplnenie vaku na občerstvovačkách je časovo oveľa náročnejšie ako naplnenie fľaše. Flašu dokonca niekedy iba vymeníš za inú, naplnenú a ideš ďalej bez zastávky.

              0 0
              • MlokCZ  

                Pokud je to opravdu terén, tak jakmile pustíš jednou rukou řídítka, tak letíš, o vyndání láhve a napití nemůže být vůbec řeč. S camelem to ale není o moc lepší. I když umím chytit naústek aniž bych si pomohl rukou, tak ani to se nemusí podařit kvůli nutné koncentraci na terén.

                Ten ukazatel ukazuje číslo, kolik tam zbývá a je umístěn na hadičce (k tomu měřáku průtoku se připojí hadička na obě strany), takže zjistit zbývající množství pití jednoduché je. Při doplnění s ním ovšem taky bude problém (je třeba pak znovu nastavit aktuální stav, aby věděl od čeho má odečítat průtok), bude to ještě více zdržovat.

                0 0
                • jIrI___  

                  Zas bych to nedramatizoval. Vždycky se najde úsek kde se dá bezpečně napít, ať už z flašky nebo z camelu. Teď neuvažuju DH :)

                  0 0
        • ememem  

          moze byt, treba sa prinutit.

          0 0
          • MlokCZ  

            S tím také mívám někdy problém. Když vozím camel, tak toho vždy vypiju o něco více (a ověřeno, že s tím camelem to pořád není nikdy zbytečně moc).

            0 0
            • ememem  

              moze byt a asi ja bude jak pises ale na mtb s tym problem nemam, ja bych to skor prijal na silnicke, jednak aspon na tych par zavodoch co som bol tak sa s obcerstvovackami zdaleka nenamahali tak jak pri mtb(myslim hlavne hustotu) druhak som jaksi zistil ze mozem pit len vtedy ked vsetci v skupine lebo inak mi utecu :-) kdezto cucunut si s camelu bych este aj stihal. ale to bych asi vyzeral uz dost smiesne, leda ze bych to mal jak ten schleck kvoli aerodynamike.

              0 0
            • jIrI___  

              Já to mám zas přesně naopak. Z camelu toho vypiju míň než z flašek. Asi to bude tím, že z camelu prostě neumím pít :-D. Vždycky, když strčím hadičku do pusy, tak přestávám téměř dýchat, takže ji za pár vteřin musím vyplivnout ven a napiju se jen trošku. Ale když vezmu flašku, tak otevřu pusu, zmáčknu flašku a nateče mi do pusy za stejný čas podstatně víc vody než při cucání z camelu.

              0 0
              • McBlacky  

                camel se právě proto dá vozit jen na delší závody.

                na kratších do 2 hod jedeš dost často tak vysoké tempo, že se nelze pořádně napít.

                0 0
              • PjSky  

                tak na to je trik

                staci nacpat do kamelu bublinkovou vodu a mas vstrikovaci jednotku.

                ale bublinky prej skodi :)

                ja si do camelu davam v lete jednu korunni optimineral 1.5l nebo pak pul vody a pul magnezky. osvedcilo se to.

                Prijde mi ze obyc voda a hypo/iso tonic vede k tomu, ze sem za chvilku zlitej jak dobytek a zizen je jeste vetsi.

                0 0
    • marapara  

      Nebrat si pití na závod je kravina až na půdu. Hlavně, když je člověk už trochu dehydrovaný, tak mu začne pomalu docházet a prostě to tak nejede. Navíc křeče, bolest hlavy atd. Takže raději jezdím s 2 l vakem, než bez pití nebo jen s flaškou.

      0 0
    • prvniodkonce  

      na časovky do vrchu do 15 km bidon nebrat. jinak bez pití je blbost

      0 0
      • marios  

        Tak 2dcl vozím i do Svatoboru, kterej má dl.4km/400vm, jezdí se to 20+min.

        0 0
      • McBlacky  

        no já bych to spíš bral, že na závody do 30 minut pití nebrat. ale to hlavně proto, že se jede taková kudla, že bych to ani nepolknul :)

        někdy i na delších extra chrťárnách se prvních 20–30 minut nenapiju ani kdybych chtěl a jedno jestli mám camel nebo bidon. Protože do kopců se jede totální max a na rovinkách a ve sjezdech není čas dát ruku z řidítek.

        0 0
        • MlokCZ  

          Při dobře nastavené hadičce se dokážu napít z camelu, aniž bych pustil řídítka.

          0 0
          • Tina  

            McBlacky to myslel tak, že pri vysokej závodnej intenzite a tepoch nedokážeš reálne do seba dostať nič.

            0 0
            • McBlacky  

              u bidonu bych to zvládnul, ale ten si nepodám

              u camelu toho nevycucnu dost než mi dojde dech.

              ovšem to je minoritní problém řekl bych :) na normální ježdění to nemá smysl řešit

              0 0
            • MlokCZ  

              To je mi jasné. Taky to byla reakce jen na ten konec na ty rovinky, kde není čas dát ruku z řídítek.

              U intenzity to mám tak, že těsně nad ANP se napiju ještě z čehokoliv.

              A když je chvilku maximální intenzita pár tepů pod maximálkou, tak se naopak nenapiju z ničeho, tedy ani z láhve. V takové intenzitě ale stejně nevydržím dlouho (to bych tu trasu nedojel vůbec), aby mi to mohlo nějak výrazně bránit pít.

              Tady bude ten rozdíl, že jste lépe trénovaní a vydržíte déle tu maximální intenzitu.

              0 0
              • MlokCZ  

                Proti flaškám ale nic nemám. Na delší trasy vozím vždy obojí, jak camel, tak láhev. Do camelu větišnou hypotonický nápoj. A k tomu jednu láhev čisté vody.

                A snažím se to vozit tak, abych camel vypil vždy a nevezl na zádech zbytečnou zátěž. A láhev vypiju většinou, někdy trochu zůstane. A když naopak někdy dříve dojde, tak doplňuju už jen pak láhev, což je jednodušší.

                0 0
          • PjSky  

            Mloku ty se prejmenuj na VemBloud

            0 0
    • MlokCZ  

      Jedinou situaci, kdy to můžeš ušetřit, tak když budeš mít zajištěno podávání láhví na výměnu na více místech trati. Pak můžeš vézt jen jednu půllitrovku a tu pak za jízdy na těch místech vyměnit.

      Nepředpokládám, že někdo takovou možnost běžně má.

      Jinak ztratíš zastavováním na občerstvovačkách času ještě více.

      A chce to začít lepším odhadem kolik toho vzít. Vzít si pití sebou tak akorát a případně v nejhorším zastavit na jedno doplnění když to náhodou nevyjde.

      0 0
      • McBlacky  

        takhle taktika má tu nevýhodu, že to doprovod jednou nestihne a dojel jsi.

        Zrovna letos se mi to stalo na TransBrdech. Následovalo 30minut bez pití ve třetí čtvrtině závodu a pak křeče :/

        0 0
    • o.1  

      Pravdupovediac cakal som este viac podrazdenych reakcii

      :-), kupodivu su tu aj celkom zaujimave ohlasy k veci.

      Inak ja vozim pitie vo vaku aj ked ma nejake nevyhody (poti sa chrbat, iba jeden druh pitiva, po dlhsej dobe stuhnute ramena, horsie pripadne doplnovanie), ale zas z flase pokial to nie je taka so slamkou (camelbag) sa za rychlejsej jazdy moc dobre nepije( z kopca to nejde a do kopca idu hned tepy vyrazne hore), navyse hrozi vytrasenie hned v prvom lepsom zjazde( a v drese to je nepohodlnejsie ako batoh).

      Vypijem skor viac naraz ako by som mal iba postupne usrkavat, takze by to nemusel byt zly sposob.

      Kamarat napr. na 2h jazdy sa napije doma … a potom zas doma a rychly je teda „proklate“ ale to su asi skor vynimky…

      0 0
    • Kubiczech  

      Bez vody si bike maratón představit dovedu. Triatlon už moc ne. Skoky do vody už vůbec ne.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Já teda jo a je to celkem zábavný ;-)

        0 0
        • o.1  

          Zabavne ako pre koho. Kamarat bol pri ceste po Indii svedkom „joginskeho“ vykonu chlapika co skakal z prveho poschodia sipku hlavou do suda. Aj sa trafil, no ale bol chudak cely dolamany, asi potom cely rok sa liecil ale zo vstupneho mala jeho rodina dalsi rok aspon z coho zit.

          0 0
          • ememem  

            na to aby sa pri tom dolamal nemusle byt nutne jogin, islo by to aj keby bol trebas alkoholik alebo cvitel slonov :-)

            0 0
            • Pavel  

              Spíš to byl debil… ;)

              0 0
              • o.1  

                hm, bud si to nepochopil, alebo si debil ty…

                0 0
                • Pavel  

                  Skočit z prvního patra šipku do sudu mi teda celkem jako debilovina připadá…

                  0 0
              • Zlatka  

                Pilote F1 neplést si B-F s nakole !

                Při příchodu semka doporučuji použít alespoň ústní hygienu..

                0 0
            • o.1  

              vsak prave,clovek by cakal joginsky vykon ale tu islo o nieco ine, holt bieda je bieda…

              0 0
            • hribik A1  

              slovák by v žiadnom prípade neprežil, ak by v tom sude bola slivovica. nechcel by sa dať vytiahnuť a umrel by s úsmevom na tvári utopením s 13,5 promile

              0 0
    • Imroman  

      To je asi jedna z najhlupejsich otazok co tu bola :D

      0 0
      • o.1  

        moze byt, ale mimochodom toto je jedna z najhlupejsich odpovedi :-)

        0 0
    • Blade  

      Taky netvrdím, že ti vzadu už nemají závodit, to bych rovnou mohl říct, že na závod mají přijet jen ti 3, kteří budou na bedně:) Jen říkám, že někteří vzadu jezdí neúměrně sobecky a nebezpečně, bez ohledu na ostatní. Závodit se dá i s rozumem.

      0 0
    • Joseph de Sax  

      budeš se muset naučit konzumovat vlastní vyrobené pití za jízdy a máš hned 2,5min k dobru…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.