• lolek55

    Ahoj,

    poměrně počelivě se snažím sledovat vrcholovou enduro scénu a poslední dobou se celkem dost hovoří o tom že Fabien Barel a Joe Barnes jezdí na upraveném Canyonu Spectral CF, který má zdvihy 160/140mm.

    Nemáte nějaký nápad proč tomu tak je, když mají k dispozici enduro raketu Canyon Strive? Co jsem se díval tak si myslím že geometrie Spectralu s 160mm vepředu bude v podstatě stejná. Tak nějak nemůžu přijít na to proč používají Spectral. Napadá vás něco?

    0 0
    • noviisek  

      Není Spectral kratší? Snad jediný, co by mě napadlo.

      0 0
    • ceo  

      Spectral CF není zatím v ofic. nabídce (jen spectral AL), takže testují…

      0 0
      • lolek55  

        Aha takže spectral CF nebude 140/140, ale 160/140. Údajně by ho měli ve středu představit tak jsem zvědavý.

        Myslíš tedy že vozí spectrala „nařízeně“ jen kvůli testování jinak by jezdily na Strivovi?

        Nechápu proč dělají dalšího bajka s 160mm vepředu bude z toho podle mě podivný hybrid. Obzvášť když umí nový strive přechod na 130/130mm

        0 0
    • MirosPikos  

      Možná se opičí po mě, mám vzadu taky 140 a vepředu 160 :) Osobně a to nejsem zdaleka žádnej střelec jako ti dva hoši, mám pocit, že mi vepředu něco scházelo (nemyslím teď funkční vidlici) myslím spíš těch 20 mm zdvihu. Naopak vzadu mi těch 140 vyhovuje. Nepociťuju, že by mě to nějak limitovalo. Na kole se dají absolvovat bez problémů 50 km pidivyjížďky nebo celodenní tripy.

      Takže je to určitě zajímavá volba pro ty, kteří budou chtít karbon a nebudou chtít měnitelnou geometrii. Prostě pro ty, kteří nebudou chtít Strive.

      0 0
      • scret  

        presne tak, urcite si to svyho zakaznika najde… Po Spectralu sahne ten, ktery nebude chtit vyfikundaci na Strivu. Nevidel jsem ceny, ale Spectral bude zas o par kacek levnejsi, takze taky bod pro nej…

        otazka bude, jestli bude 160 vepredu v zakladu nebo je to jen osobni preference Barella atd.

        0 0
        • lolek55  

          Údajně by to mělo mít taky 160mm vepředu, myslím že to psali na enduro-mtb, ale ruku do ohně bych za to nedal. Uvidíme zítra :)

          0 0
      • lolek55  

        Tahle verze se mi taky líbí, dokážeš poprast jak se změnil projev kola? Nezmršilo to geometrii a funkci zadní stavby?

        0 0
        • MirosPikos  

          Zatím jsem na tom ujel necelých 100 km. Hlava se trochu víc položila. Až budu mít čas, tak spočítám, jaký je hlavový úhel teď. Neřeknu nic překvapivého. Kolo je ve sjezdu stabilnější a na výjezdu mi to nedělá problém (bál jsem se, že tolik nevyjedu). Tolik ke změně geo a změny, které jsem myslím postřehl.

          Ono je to všechno ještě zkombinované tím, že mám na kole konečně vidlici, se kterou jsem spokojen, která využije lépe zdvih, je citlivější/menší odtrh. A to jsem jí ještě nijak nezkoušel nastavovat. Jen na začátku bajwočko. Teď je naplno otevřená a foukaná spíš na menší tlak. Při větším dovádění bych určitě přidal. Linearitu jsem zvýšil zvětšením objemu vzduchové komory (vyndal jsem ten žlutý elastomer) a vyhovuje mi to tak.

          Celkově jsem si daleko jistější (a to i přesto, že si zvykám na platformy) v zatáčkách na hrubším povrchu. Ale to bude spíš tou citlivou vidlicí, která to pobere než vyšším zdvihem a změnou geo. Taky nejsem žádný fajnšmekr, abych pozoroval sebemenší změny. Na to bych musel jezdit za stejných podmínek tu samou trasu, abych poznal že se to chovalo takhle nebo takhle.

          0 0
        • ceo  

          Toho bych se vůbec nebál. Když jsem měl ještě full – Canyon Nerve XC, nechal jsem mu zvednout vidlici ze 100 na 115. Udělalo to dost lidí, tak jsem to zkusil taky a nelitoval. Bajk se malinko zklidnil a narostlo pohodlí, ale jinak žádná změna. Ve výjezdech stejné. Taky jsem měl obavy, aby se nezačal stavět na zadní, ale nic takového jsem nepozoroval. Ono to kompenzuje položenější úhel a hlavně větší sag. Celkově se výška řídítek zvedne nemnoho.

          Že by se nějak jinak chovala zadní stavba si nepamatuju. I kdyby tě to teoreticky víc zatížilo vzadu, přidáš pár PSI a tím to zkoriguješ.

          0 0
          • Gabbo  

            tak treba na Epicovi 26 v profilu byla 120 mm vidle proti standart 100mm znat dost, z toho duvodu jsem se toho na Agangu obaval, ale to kolo ma celkove jinou geo a 140–160 je pomerove mensi rozdil jako 100–120

            0 0
            • MichaelSimek  

              ja na orbeu dal misto 100 120 a trosku se sklidnilo, ale stoupa stejne dobre jako preditm, ty 2 cm (-sag) samotne podle me zase takovy hukot neudelaji

              0 0
              • Gabbo  

                Na Meride FLX Team-D jsem mel tech 120 a v pohode.. ale zase ram byl vetsi nez epic.. snad 21.5"

                0 0
    • deekay  

      Me se hlavne tedka libila jedna vec.. Barel vymenil origo mavic gumy za nake jine, bez loga (resp se zacmaranym logem) a pak jen tvrdil, ze je to stejna guma,akorat lehci verze…

      http://ep1.pinkbike.org/…11490509.jpg

      Podle tydle fotky, je zcela zrejme ze pekne keca :D

      (Pokud teda mavic nezacal kupovat gumy u nemeckych Vlastovek :D)

      0 0
    • lolek55  

      Nevíte jestli má ten jejich spectral stejnou geometrii jako normální spectral a akorát tam prasácky hodili vidli na 160mm nebo to mu přizpůsobili celý rám ?

      0 0
      • logoman  

        Nerekl bych, ze kvuli jejich par zavodakum menili formu na ramy …

        0 0
      • JakeF  

        Proč by to mělo být prasácký? Třeba chtěl položenější vidli a vyšší střed… Celkem bych to chápal :D.

        0 0
        • MirosPikos  

          Taky nechápu, evokuje to ve mě, že jsem prasák :) Což není vyloučené.

          0 0
      • Gabbo  

        Taky si nemyslim ze je to prasacky..

        Jirka Fikejz taky jezdil loni Patriota s Pikem 160mm a standart vidle se tam davala 140mm vidle.. cili to same jako spectral.. jelikoz mam prave patriota tak jsem se ho ptal jak se mu jezdilo a jak casto snizoval na 140mm.. nesnizoval nikdy a kolo se chovalo super..

        0 0
        • lolek55  

          pardon špatně jsem se vyjádřil :) . Myslel jsem tím že to musí zničit celou geometrii, ale s ničím takovým nemám zkušenosti tak se rád nechám poučit.

          Nejhorší to dle mě musí být ve výjezdech nezvedá se pak šíleně přední kolo ?

          0 0
          • Gabbo  

            Ono tonaz tak zhave s tou zmenou geo nebude kdyz zapocitas vetsi sag.. nemohu soudit jelikoz se na 160mm vidli teprv chystam ale prave z obavy z chovani ve vyjezdech jsem psal Jirkovi dotaz.. a rikal ze se nemusim bat..

            0 0
            • lolek55  

              Nad čím uvažuješ prosímtě? Měl jsem už celkem vybraného Canyona Strive 6.0 race, ale po této diskuzi začínám přemýšlet nad Spectralem se 160 mm vydlí.

              MirosPikos mohl by jsi když tak napsat nějaké poznatky ohledně té změny ?

              0 0
              • Gabbo  

                Mam patriota.. a planuju tam dat asi aurona, pike je uz dost drahy..

                0 0
          • MirosPikos  

            Tak znova, abych se neopakoval:

            http://www.bike-forum.cz/…ectralu.html#…

            Čeho se ještě obáváš?

            0 0
            • lolek55  

              Promiň přehlédl jsem to. No to jste mi to rozhodování co koupit rozhodně neulehčili.

              0 0
              • MirosPikos  

                Hádám, že se rozhoduješ mezi Strive a Spectral (obojí v karbonu)? Na to přece nepotřebuješ vědět, co jezdí Canyon factory team.

                Jezdit se dá určitě dobře na obou strojích. Jen je trochu zavádějící, na kterým který jezdec zrovna vyhraje závod. Stačí vzpomenout, jak Kulhavý musel jezdit na fullovi, ikdyž to třeba pro tratě daného profilu nebylo výhodné.

                Záleží tedy, co potřebuješ ty. Jestli chceš těžšího univerzála s kouzelnou páčkou (Strive) a nebo chceš čistokrevníka u kterého si zvolíš zda chceš vepředu 160 nebo třeba 150 nebo 140 (Spectral). Sám nevím, co bych teď pořídil :) Vlastně teď už zase vím, přesně to co jsem pořídil akorát s vidlicí, která funguje.

                0 0
                • scret  

                  celkove jsou obe kola moc pekny, kor v karbonu… Osobne by na me ale asi byly kratky, takze bych bral radeji verzi Race…

                  0 0
                  • Gabbo  

                    Osobne si myslim ze u tehle kol ten karbon nema az takove vyhody.. ale kdyz na to mas rozpocet tak proc ne..

                    0 0
                • lolek55  

                  Ano mezi Strive a Spectral, ale v hliníku. No právě ta kouzelná páčka je ta věc, která mi kazí rozhodování.

                  V podstatě je pro mě hlavní rozhodující faktor to které z těchto kol dvou kol pojede lépe do kopce. Což by bez kouzelné páčky byl určitě Spectral, ale s ní kdo ví ?

                  Druhý faktro je obratnost kola, teď mám 120/120 fulla s rozvorem 1080mm, takže je to neuvěřitelně obratné a hravé na což jsem si celkem zvyknul. Ale je to šíleně nestabilní ve vyšších rychlostech.

                  0 0
        • scret  

          na LV vzadu 140 a vepredu taky jezdim 160mm vidli a navic jeste 27,5ku, takze jeste vic zvednuty… a jezdi to paradne do kopce i z kopce…

          0 0
    • Azmir  

      Seš si jistý, že jezdí na Spectralu? Já si spíš myslím že jezdí na novém Strivu sice tu sérii nesleduju, ale je to neduro stroj a asi nej volba od canyonu na tuhle disiplínu, tak proč by měli jezdit na spectralu?

      0 0
      • lolek55  

        Ano jsem si jistý že jezdí na spectralu. No a to na co se ptáš je přesně ta věc kterou taky nechápu :D

        0 0
        • Chlebovnik  

          Spectral CF měl na Finale Ligure jenom Barnes; Barel jel na Strivu CF. Spectral CF má oproti AL verzi o 17mm delší TT a rám je o 600g lehčí (1950g).

          0 0
      • scret  

        loni jezdil Barel na Strivu, letos na Spectralu.. Proste jezdi, to co mu daj k testovani… Co je na tom divnyho?

        0 0
        • wilda81  

          +1

          0 0
        • ceo  

          +1

          Snad neprozradím nic nového, když řeknu, že kluci z enduroteam.cz poslední závody taky už jezdí na Patriotech EVO ;)

          0 0
        • Tomáš - Canyon  

          Barel jezdí téměř pořád na Strivu CF (Spectral měl snad jenom jednou než se vysekal). Spectral jezdí víc Joe Barnes, ale taky si vybírá, jak na který závod. Teď jezdil Spectral CF se zdvihy 160/140

          Ohledně nového Strive CF, který se objeví už dneska na webu, tak ten bude mít standardně 140/140 mm.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.