• Dejv94

    Řeším problém, mám starou silničku a přijdou na ní nová kola s shimano ořechem a tak řeším i koupi nové kazety. starou kazetu ze starých kol nepředělám (Sachs). Stará kazeta je 12–21 zubů (8speed). Ptám se jestli přehazovačka Sachs 5000 pobere kazetu 11–30 zubů. Podle mého názoru by to mohlo po seřízení fungovat. Chtěl bych pár trošku lehčíh převodů, protože vepředu mám dvouplacku 53–39 zubů a některý kopce jsou dost hustý s tím šlapat. Přikládám foto přehazovačky.

    0 0
    • jecnak  

      Prastara Dura chodi zcela perfektne do 27 zubu. S 28 zuby uz chodila horni kladka prehazovacky po pastorku. Jezdit se s tim ale normalne dalo. Kazdopadne je treba zasroubovat sroub predepinajici pruzinu na hornim cepu prehazovacky – u patky ramu a dat malicko delsi retez. Retez si dobre vymer, aby se ti pak na malem prevodniku v kombinaci s mensimi pastorky na kazete neprovesoval.

      0 0
    • LubošL  

      Nevím jak Sachs, ale mě cca 10 let stará ultegra bere bez problémů pastorek 28z.

      Ideálně si někde na netu sežeň technické údaje tvé přehazovačky a tam je vždy napsán rozsah napínání řetězu a max velikost pastorku.

      Ale tvých 30z se mi nezdá. Na to má ta tvoje přehazovačka moc malé ramínko.

      0 0
    • Cavendish  

      Mě bere Sora kazetu 11–28 bez problému,ale s 30z nevím nevím…

      0 0
    • stip1978  

      Hlasuji za maximálně 28z na kazetě, ale je to pouze „kvalifikovaný odhad“.

      0 0
      • Martin  

        starší model Tiagry (tuším 4300) bral 11–28 v pohodě

        0 0
      • Janes  

        V profilu mám na Barešovi se Sachsem bikovou kazetu 30z a chodila normálně v poho .-)

        0 0
    • Dejv94  

      Tak je objednaná kazeta 11–28 (původní 12–21). Až všechno příjde, dám kolo do galerie. Ale převod 39–21 byl do některých kopců fakt peklo, je to moje první silnička a první kilometry na silničním kole.

      0 0
      • Toman  

        Staré klasické kolečko Sachs Maillard, to se už dnes velmi málo vidí. Ostatně jsem na něm cyklisticky vyrůstal. Měl jsem ho dokonce v několika verzích, sedmi i osmi kolečko a bylo od 12, resp. 13 zubů do 21., 24., i 30zubů. Používal jsem ji s identickou přehazhou, jakou máš ty a pak jsem měl i novější verzi Sachs Quarz, ta má delší raménko. Ta zvládala i tu třicítku. 5000 chodila pouze do 24 zubů, na třicítku šla také, ale s rachtáním horní kladky o pastorek.

        Jak píše, jecnak, je potřeba mít přesnou délku řetězu při takové kombinaci.

        A jak už padlo od jiných přispivatelů, ne každý má výkonnost na 23–24 zubů vzadu k 38–39 vepředu. Osobně také na silničce používám vzadu 30z k přední 38z placce. Třeba na Javorový nebo Lysou horu se mi to pro udržení kadence hodí a nestydím se za to.

        Nevím, co máš za řazení. Nyní si nejsem zcela jist, zda ti bude Sasch řazení chodit se Shimanem, pokud dáš nová kola. Šaltr Sachs Quarz má dvoje uchycení lanka, pro Sh a pro Sachs. Jak je to u té 5000 si už nepamatuji.

        0 0
        • jecnak  

          Shimano razeni (v mem pripade 8s RSX) fungovalo bez potizi se Sachs 3000 prehazkou. Presmyk melo i RSX packu treci bez indexu. V nejhorsim muze vzdy vypnout index i na prehazce.

          0 0
          • Toman  

            Myslím, že by to fungovat mělo, nejsem si ovšem zcela jist. Jám mám pořád šaltr Sachs Quarz, kazetu skládanou 14–30z Shimano a řadím starým 8sp RSX od Shimana a stačí mi to. Musel jsem ovšem lanko upnout do drážky podél šroubku. Pro řazení Sachs se vedlo lanko nějak skrz ten šroub, nebo tak nějak je to tam udělané.

            0 0
        • Dejv94  

          Řezení mám páčkama na rámu Sachs 5000, pravá páčka řadí bud 8 poloh nebo se dá přehodit na micro index.

          0 0
          • Toman  

            Jo, tak to ti chodit bude. Já zmiňoval dvojí uchycení lanka šaltru Sachs Quarz. Ten byl myslím udělaný pro Sachs GripShift a ten měl jiný krok než Shimano řazení. Takže při správném zaháknutí lanka mi Quarz funguje s řazením 8sp Sh. RSX a skládaným osmikolečkem 14–30 z pastorků Shimano.

            0 0
            • Dejv94  

              Tak paráda, já už mám na cestě Shimano kazetu 11–28 (8 speed).

              0 0
              • Toman  

                Nebudeš ji mít ovšem tak jemně odstupňovanou, jak jsi byl zvyklý na tom Maillardu. Mám také osmikolo, 14, 15, 16, 18, 20, 23, 26, 30z a nahoře jsou to citelné skoky. I když – v prudkém stoupání alespoň nohy poznají, že jsem přeřadil. Musel bych pořídil dualy, šaltr, přesmyk, kazetu. Prdím na to, dokud to funguje jezdím a nevymýšlím.

                0 0
        • Vilém  

          Sachs se shimanem chodi. Vozil jsem nejakou dobu shimano razeni a k tomu sachs 3500 saltr.

          0 0
      • JakeF  

        12–21? To je kazeta na časovku, ne? :D Já mám 12–25z a když jezdím kopce kolem Berounky, tak si docela říkám, že mít tam ještě 11. pastorek s 28z by nebylo vůbec marný…

        0 0
        • nooski  

          12–21 je krásný, jemně odstupňovaný balíček převodů.

          1 0
        • jecnak  

          Pred dvaceti lety byly prevody trochu jiny nez dnes. Bezne 52/42 ci pozdeji 52/39 a 12/13 – 21/22. Nekdo mozna upresni. Dneska jsme holt zmekcily pri klasice 53/39 a 12/25.

          0 0
          • JakeF  

            Tak ale kopce se dupaly ve stoje a při nízký kadenci, ne?

            0 0
            • jecnak  

              Jo. Dost casto prave pri nizky kazdenci. Nekdy se i jezdci privazovali k riditku, aby to mohli v sede vic rvat. Mrkni aktualne na CT4 – dokument o Tour. Mam pocit, ze to dokonce komentuje Fignon.

              0 0
              • Martin  

                ještěže jsou ty staré zlaté časy pryč a myslí se i na slabší kusy :)

                0 0
                • Pavel  

                  Hlavně se myslí i na kripl kolena… :)

                  0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                a kdyz se na Zavod Miru vloudila horska casovka na Zlatak nebo kam to bylo, tak pulka lidi vcetne nekterych csl reperezentantu konec tlacila, coz bylo v dobovem tisku brano jako hanba socialistickeho sportu.

                0 0
                • Singlespeed  

                  To si pleteš s dojezdem na skokanském můstku v Harrachově…

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Jako hanba socialistického sportu to bránu určitě nebylo, protože ti chytřejší věděli, že je to pěšky a naboso rychlejší, než pózing v pedálech pro diváky.

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Skoro 30% stoupání tehdy vyjeli jen opravdoví cyklobozi :-)

                      0 0
                      • Martin  

                        za to dneska to jezdí každej tragéd, co má do ****** díru a peníze, že jo :)

                        kdepak, cyklistika za starých dobrých časů nebyla žádná cochcárna

                        0 0
                        • Peslezedirou  

                          Tenkrát to byl sport gentlemanů, žrali štěrk a prach z cest, kam se mi dnes odvážíme jen s celoodpruženým kolem a třiceti speed :-)

                          0 0
                          • Martin  

                            avotomtoje

                            0 0
                          • Pavel  

                            Bez možnosti cizí pomoci/podpory (viz „klasické“ příběhy, jak si závodník sám ukoval náhradní už nevím co) a s povinným singlem, závodníci přece nejsou žádné slečinky…

                            0 0
                            • jecnak  

                              Podobne akce se stale jezdi – viz treba bikove Loudani a nebo silnicni brevety. Jen to proste neni tak medialne zajimave.

                              0 0
                              • Pavel  

                                Ale na singlu to povině nejezdí… ;-)

                                0 0
                • Singlespeed  

                  Jinak, Zlaté návrší jel Padrnos, tuším v roce 1995 vesměs na velkou, alespoň podle fotek ve starém Pelotonu ;-)

                  0 0
                  • prvniodkonce  

                    Nejsou fotky z těchtle 90kových Mírů někde online? Docela by mě to zajímalo.

                    0 0
            • Dejv94  

              No a to mě hrozně zabíjí když to musím rvát ze sedla a na malou kadenci do dlouhých kopců.

              0 0
          • R-A-D-I-U-S  

            Měl jsem kdysi 52/42–24/12 a už bych to nechtěl :-)

            0 0
            • obda  

              Já 52/42 a 13/23 a vůbec mi není jasné, jak jsem mohl některé kopce vyjet. Když teďka trpím s 34/25 :(

              0 0
              • Dejv94  

                Hold naši otcové a dědové byli borci, když to rvali na 39/21

                0 0
                • Janes  

                  Byli jsme borci, protože nám nic jinýho nezbývalo :-)nejvíc jsem toho najezdil v době, kdy jsem měl na Fávu dvojtác a pětikolečko, a jak jsem si toho považoval :-)Byla to vlastně na tehdejší dobu pro hobíka docela hitparáda, lepší než Ukrajina, nebo Liberta :-))

                  0 0
                • obda  

                  Co otcové a dědové, jak jsem psal, nejlehčí jsem měl 42/23 :)

                  0 0
                  • Janes  

                    To byl přeci naprosto normální a pohodový převod :-) Bylo i hůř, moje první Fávo mělo 4 (a možná tří)kolečko a tuším dokonce jednotác .-)

                    0 0
                • Vilém  

                  Vzdejme jim holt.

                  0 0
                  • Martin  

                    a nebo hold? :D

                    zas jedno kotě :D

                    0 0
    • Coffin Corner  

      Na starou silničku do práce, se 105. řazením, jsem letos na jaře dal kazetu s třicítkou a ono to nějakým záhadným způsobem funguje. Pravda, je tam prakticky jen do počtu… :)

      0 0
    • Dejv94  

      Koho by zajímalo kolo jako celek, tak už ho mám v profilu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.