BAFANG M420 - opakovaně nefunkční po 3-4000 km

93 nepřečtených
  • Kocour01

    Ahoj, pracuji jako kurýr. Mám rok staré kolo LF Altar 2019 a už jsem ho musel 4× reklamovat z důvodu závady motoru a vypadá to asi na „Bylo nás pět“. Ať už je to nefunkční dopomoc asi z důvodu poruchy řídící jednotky nebo něco mechanického uvnitř motoru a motor se prostě zasekne. Bohužel nikdo neví, co se tam vlastně odejde, prostě se vymění motor a jede se zase chvíli dál. Dlužno dodat, že před tím jsem měl LF Bend a během půl roku jsem motor měnil také 2×. Cca každých 3–4000 km porucha. Nepředpokládám, že Leader Fox v tom hraje nějakou roli, ale že vše jde na vrub motoru. Jezdím po městě, žádné hory, ale je to o častých rozjezdech. Prodejce tvrdí, že je to zcela ojedinělé a že s Bafangem mají dobrou zkušenost. Co si o tom myslíte? Máte někdo zkušenost s italským motorem OLI, byla by to lepší alternativa..? Zkusil bych klidně i Bosch nebo Yamaha, jenomže ty nejsilnější baterie má právě Bafang. Díky!

    • Jáchym 1  

      Bosch+625ka baterka=70 000kc

      • Kocour01  

        no právě… Bafang+900Wh baterka=57000…a navíc, jaká je jistota, že to Bosch bude bezporuchový… já prostě jenom nemůžu uvěřit, že ten Bafang opakovaně odejde už po tak krátkém nájezdu, byť v náročnějším režimu… ale moje praktická zkušenost je zcela jasná :(

        • Foose  

          Hele je to Číňan. Co je vyvíjeno čínskou firmou stojí zaprd.

          Máme teda v rodině 2 bafangy cca 4 roky ale takový nájezd jako ty zatím nemá ani jedno kolo. Nicméně na 1 už se kupovala nova baterka.

          Máme taky 2× bosch a ten funguje zatím dobre.

        • Jáchym 1  

          Máme,,ve světě,,stovky kol ma Bosch motorizacích.Zatím jsme měnili jeden motor.

          Děláme výdejní místo jednomu prodejci,který LF e-biky prodává.Všechny co se u nás vydávaly,se minimálně jednou vracely do fabriky.

        • Vlk79  

          Zdravím. Přidám něco málo ze zkušeností. Osobně mám Bosch asi 9 měsíců, najeto 2300 km a bez poruchy. Brácha má Bosch asi 6 měsíců najeto cca 3300 km a taky bez problémů.

    • michomin  

      Máš odblokovanou povolenou rychlost? Jestli ano, tak bych hledal tam.

      Že to máš odblokované?

      • Kocour01  

        Mám to volitelné, ale mám tam nastaveno stále 25 km/h. A na to by to nemělo mít větší vliv, jinde ve světě je ten limit třeba i vyšší, než těch 25 km/h..

        • drood  

          Pokud nefunkční motor sešrotují a vymění za nový, těžko se někdo dozví, co s tím je. Asi se zdrbou ozubená kolečka nebo se vysype ložisko či futro… Ale je to teda děsné plýtvání. Možná by stačilo vyměnit nějaký drobný díl, jenže ten neseženeš…

          • Jáchym 1  

            To máš pravdu,ale pro ně jednodušší a možná jistější poslat nový.

            Možná ten poškozený rozeberou pro svou potřebu ve smyslu-co se nám se.e?

          • Kocour01  

            tak oni to pošlou prostě bafangu nazpáte a ten to určitě celé nevyhazuje.. každopádně když se mi to stalo už po několikáté, tak už tomu Bafangu nevěřím, i když mě všichni ujišťují, že mám prostě smůlu

            • Jáchym 1  

              Jsem to tak myslel,že rovnou,,Bafangu,,

              Ono to bude spíš ale tak,že jim posílají protokoly o závadě a na zákledě toho jim poskytují nové.Možná pak hromadně zpět ty vadný,ale pochybuju.Přeprava je drahá na posílání šrotu.

              • drood  

                Přesně. Do Číny to rozhodně nikdo neposílá. Nejede to, zahodit, vyměnit… Většině lidí to asi odejde po záruce, takže taková rychloobrátková kvalita výrobci vyhovuje…

              • Foose  

                Souhlasím. O 100% reklamovanych motoru nebude mít bafang zájem… realně stahují tak 0,5% a to ještě jen z dominantního trhu. V EU max z Německa

          • Slavik  

            pracuji jako kurýr. Jezdím po městě, žádné hory, ale je to o častých rozjezdech.

            Nemáš přetížené kolo?

            • Kocour01  

              maximálně 95 kg i s veškerou výstrojí a báglem, ale většinou ještě o něco méně… to by snad mělo dát, ne?

              • Slavik  

                On je kurýr a kurýr. Jeden může rozvážet drobnosti a druhý těžký balíky…

                • Kocour01  

                  rozvážím jídlo… takže i s taškou je to pár kg navíc.. mně se zdá, že Bafang nedává právě ty časté rozjezdy… ale že i tak zařve po 3–4K km, mě docela udivuje…

                  • Esi  

                    Tak ono pokud jsou to v průměru 2 rozjezdy z nuly na každý najetý kilometr, do toho přípomoc trvale na max, tak to může být opotřebení které to dosáhne normálně za 30–40 tisíc.

                    • Kocour01  

                      no to bude daleko víc, než 2 rozjezdy na 1 km.. dopomoc mám na 2. stupni, na max bych toho moc nenajezdil :D Ale tak přeci ten motor by na to měl být stavěný, vždyť spousta lidí používá elektrokolo ve městě…

                      • ronda  

                        Máš to jak s řemeslnickým nářadím nebo přístroji. Pro profi užití bys měl vybírat z mašin určených pro profi užití, právě kvůli zatížení, opotřebení, nepřetržitém používání (pokud teda existují, nevím). Většina těhle stroječků právě počítá s nějakou rozumnou životností při občasném amatérském užití, na běžné dojíždění do práce, nebo na občasné výlety.

                        • novas752  

                          Jasně že existují, říká se tomu skůtr.

                        • Kocour01  

                          no elektrokolo za 40–50K bych očekával něco víc, než na občasné použití.. :D

                          • ronda  

                            Když čtu, o čem se baví zkušení kolegové elektrikáři, tak 40–50K je spíš spodní hranice použitelného elektrokola pro ryze rekreační užití. Na celodenní profi užití bych teda osobně lovil v jiných vodách.

                            • novas752  

                              Jenže tady odchází elektrika a ta se mezi jednotlivýma modelama už moc nemění, stejný motor mívá nejlevnější i nejdražší model dané řady. A když ve městě občas potkám kurýra na kole (ať už E tak i ne-E), tak je to většinou nějaký základ, u těch dražších kol pak totiž provozní náklady lezou do nesmyslu.

                              • xtonda  

                                Jak napsal, co konkrétně tam odchází netuší ani prodejce.

                                • ronda  

                                  jj, ve firmě na „amatérském“ elektrickém nářadí se taky obvykle nepálily motory, ale šly do kopru součásti převodů, pouzdra atd… Prostě mnohem rychlejší opotřebení, spotřebování.

                                • novas752  

                                  Vzhledem k tomu, že to výměna celého motoru vyřeší tak to bude někde tam. Takže je v podstatě jedno jestli je to kolo za 50 nebo za 90 – motor by na stejné řadě byl nejspíš stejný.

                                  • ronda  

                                    Tady by to asi neřešilo u dražšího kola osazení XT místo Alivia, ale právě jiný motor se vším, co obsahuje.

                                  • xtonda  

                                    M420 a M300 jsou na nejlevnějších LF se střeďákem, ty dražší mají M500, gravely a krosy Fazuu.

                            • xtonda  

                              Na tohle použití by asi byl vhodnější nějaký robustní nábojový motor bez převodů.

                              • onuce  

                                A jak se pozná, zda nábojový motor má, či nemá převody? Jedná se o motor, viz foto. Nic jsem nevygooglil. Děkuji

                                • novas752  

                                  Nábojový motor převody nemá.

                                  • onuce  

                                    Má. Typ bez převodů je do rychla, s převody na sílu.

                                  • yetti  

                                    Opravoval jsem kamarádovi Bafang motor (v zadnim kole s kazetou) a byla tam planetova převodovka s plastovymi satelity

                                    • novas752  

                                      Jasně, ale pouze s jedním převodem, neni tam vícepřevodová převodovka.

                                      • onuce  

                                        Samozřejmě, takhle ano.

                                      • xtonda  

                                        Ale i tak je to oproti přímému motoru něco navíc, co se může podělat, obzvlášť pokut jsou satelity plastové.

                                    • Kocour01  

                                      no ono to začíná tím, že tam začne něco podrhávat… a podle citu bych řekl, že je to velmi pravděpodobně „plastové“.. hmm.. v tom to asi bude…

                          • xtonda  

                            40–50 není za elektrokolo zas tak moc, M420 je z nejnižší řady jejich středových motorů a holt to tuhle zátěž asi nedává.

                            • Kocour01  

                              není to zase tak moc… ale není to zase tak moc málo, aby mi to vydrželo na dva měsíce ježdění a bavíme se stále o kole s elektromotorem… i od tohoto levného motoru bych očekával mnohem větší výdrž.....

                              • xtonda  

                                Jak už sem psal, je to motor z nejnižší řady určený pro městská kola a turistiku, tvůj způsob použití to prostě nedává. Zrušit jeden kus by mohla být smůla, zrušit 4 znamená, že ten konkrétní model je šunt nebo to používáš výrazně nepřiměřeným způsobem a jediný řešení je robustnější motor.

                      • Esi  

                        No to je ale ti co používají kolo jen ve městě toho zase tak moc většinou nenajezdi. Řekl bych že pokud třeba 80% těch kol najezdí maximálně pár stovek km za rok ti co najezdí víc tak toho hodně najezdí plynule někde na cyklostezce a potom je pár těch co to kolo honí někde v terénu a nebo jako tým osobně po městě když jezdíš skoro celý den. A pro těch pár jednotlivců se výrobci nevyplatí použít kvalitnější materiál ložiska a tak.

    • kejmi  

      Za mne Bosch. 2 sezony 20.000km a JEN turno. Fakt to nesetrim. Pred tydnem preventivni rozborka a je jak novej – zadny vule…

      • Kocour01  

        mn vadí, že k Boschi není opravdu silná batarie… chtěl bych zkusit Crussis s italským motorem Oli…

        • kejmi  

          Standart neni no. Jsem elektrikar a tak jsem to trosku poladil. Vozim 500klasiku powerpack a k tomu pripojuju 500 brasnicku co mam pod sedlem.

        • Jáchym 1  

          Myslíš baterie s větší kapacitou.Síla je daná výkonem motoru,tzn.250W nominální.Se 625kou se dá najet i 100km.

          Dalši varianta E-cargo,které je jak motorově tak bateriově připraveno na těžkou práci.

        • palo7  

          A myslíš že nejaky nerozsireny nevyzkouseny motor Oli na levnym kole Crusssis na tom bude líp než Bafang? Nevymyšlej blbosti a pokud šetřit, tak vezmi klidne jetý Bosch, Shimano, Yamahu a jezdi. Nebo něco ne z nejvyšší řady od Bosch, Yamahy a to se da rozumne i nový

          • Čuli  

            Shimano néé a jetý už vůbec…

            Zašetřil bych a šel bych do novýho Bosche.

            • Jáchym 1  

              +1

            • palo7  

              Máš vyzkoušeno? Spousta lidi ma na 8000 okolo 15 až 20.000km bez problémů. Nevím kdo kolik najel na Boschu, ten jsem tak nesledoval. Ale rozhodne bych se Shimana s nájezdem treba 2000km bal míň než i nového Bafangu.

              • Jáchym 1  

                Jasně,Sh.raději než Bafang.

                Mám jednoho,,koně,,co má třetím rokem Bosch 3.gen.Má to čipnutý a používá ho na dojíždění do práce.Vůbec ho nešetří,má na něm cca. 10 000km.Jen mění řetězy a desky.

                Z mé praxe má Bosch nejmíň software problémů.

              • Čuli  

                Mám vyzkoušeno a zažito celkem dost v ebajcích.

                E8000 motor je dobrej, ale cenově už srovnatelně k Boschi a tudíž bych šel radši do Bosche, e5000 a e6000 nemá smysl tady pro pána a e7000 totální propadák, podobně jako první e6010.

                A s tím Bafangem no, jestli e7000 nebo Bafang to už je stejná loterie…

                A ještě se Shimanem a jejich novou ep8 byly taky nějaký potíže…

                Byl jsem zastánce Shimana, ale Bosch to převálcoval.

                • palo7  

                  a spousta lidí říká, že teď Gen 4 Bosch konečně dohnal Yamahu :-)

                  • Čuli  

                    Bohužel Yamahu jsem měl pod sebou jednou a jen krátce a nevím jak to mají ze servisem/diag­nostikou, ale Bosch 4 je fakt super, i servis a Bosch diagnostika je super.

                    • xtonda  

                      A co Brose? To taky někde dost chválili.

                      • Čuli  

                        Teď zrovna Brose jezdím (před tím Bafang) projev oproti Bafangu kultivovanější, celkově tišší s menším odporem při šlapání bez přípomoci, jen geometrie je furt zastaralá a musí být dost dlouhá zadní stavba, i diagnostika příjemnější než Bafang.

                        • palo7  

                          není Brose, jako Brose. Nechce se mně to hledat, ale asi v tom levném 4E nebude ten stejný Brose jako ve Spešlech za 100? Tam je myslím nějaký model 2.1

                        • xtonda  

                          Vzhledem k tomu, že Brose sou Němci a používá to i Specialized by bylo smutný, kdyby bylo horší než Bafang. Myslel sem spíš jak si stojí ve srovnání s Boschem.

                          • Jáchym 1  

                            Brose má oproti Bosch nevýhodu v možnosti kdekoli provedení diagnostiky.Sice se dají upravovat úrovně přípomoci na jednotlivých stupních,ale lze to pouze tam,kde se kolo poprvé přihlásí.

                            Do Bosch se dá kdekoli,kde má servis autorizaci.

                            Jinak Brose je,,silák,,to jo.

                          • Čuli  

                            Tak oproti Boschi zatím jediná věc, znatelně menší odpor při šlapání bez přípomoci. Skoro bych řekl i menší hlučnost, ale to se vsechno blbě porovnává jen tak na pocit :D

                            • palo7  

                              Hlavní problém byly řemeny, proto jsou tichý a byly nespolehlivé. Ale pry od 2020 uz je to dobry, jen se musí dělat ty řemeny preventivně.

                            • novas752  

                              Jsou tišší, zejména při vyššim výkonu.

                          • novas752  

                            Specialized má vlastní konstrukci, Brose jim motory pouze vyrábí a na jinou značku než Specialized se nedostanou.

                    • palo7  

                      Yamaha je v dost Haibikách, tak asi bude v pohodě i servis a diagnostika. Ale tak rozšířené jako Bosch to nebude asi nikdy a nikde. To už Shimano bude, jestli není rozšířenější

                      • Jáchym 1  

                        Jen přenesená informace,ale prý velmi slabá servisní podpora od výrobce.

                        Výhoda?použití dvojpřevodníku.

      • lukas1723  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
    • HonzaRez  

      Kurýr…

    • hmm  

      Je zajímavé sledovat recenze prodejců. Když přijdu do nějaké prodejny elektrokol a zeptám se jestli se to kazí tak se nic nedozvím kromě toho že nemají žádné reklamace.

      • Jáchym 1  

        Tak to snad žádný prodejce čehokoli neodpoví na dotaz,,je to dobrý?,,ne,ne­kupujte to stojí to za h…o.

        To by byl blázen.

        • Slavik  

          Toto rozporuji. Spoustu prodejců mi řekne, nekupujte tohle, stojí to za h*vno, ale kupte si to dražší to stojí míň za h. :-)

          • Jáchym 1  

            V cyklo branži to může být i takto-vemte to levnější,to dražší není o moc lepší.

            Těžko to leze z huby,ale bohužel.

        • hmm  

          Evidentně nejsi že kšeftu. Protože oni zákazníkům lžou. Já zákazníkům říkám že v případě problémů vše vyřeší servis na záruku. A když ze mě dělá někdo debila tak tam nenakoupím.

          • Jáchym 1  

            Nechci tady vyvolat nedorozumněni­.V podstatě na to máme podobný pohled.

            Tím,že řekneš zákazníkovi o tom servisu,tak si otvítáš zadni vrátka a chráníš si,,záda,,Asi nelze o žádném zboží tvrdit,že se nikdy nepokazí.

            Nemyslím,že všichni obchodníci lžou.Ono se to velmi rychle vrátí.

            Sám to píšeš.

      • novas752  

        Recenze od prodejce neni recenze.

    • palo7  

      Dnes jsem se zmínil o tvém problému u známého co je mezi elektrokoly x let jako prodejce a servisak a je to pry presne opačně než predpokládáš. Tedy Bafang nemusí být problém, spis tvoje značka biku a nejsou jediný. Pry aby byla dobra cena, tak ty kola mají komponenty než například Apache apod. se stejným motorem.

    • Jáchym 1  

      Teď se v tom nějak ztrácím.Mu se kazí opakovaně motor.Že by do LF dodávali motory 3.-4.kategorie ?

      • palo7  

        Pry nejaky komponenty co souvisí s motorem a ovládáním. Elektro součástky, kabeláže apod.

        Jiné, trochu dražší značky pry s Bafangy vali bez problémů. Je to kvůli tlaku na cenu

    • Jáchym 1  

      Tak to si nejsem jistej,ale budiž.

      Dík za reakci.

      • Jáchym 1  

        Špatně přiřazeno.

        Má to být k Paolo7

      • palo7  

        Nevím, nedělám do toho, jen tlumočim a moc to řešit nechtěl. Jen když jsem řekl problém zivotnosti Bafangu, tak hned řekl tuhle značku a pak jeste jednu českou značku a ze se vi o co jde

    • HadVoe  

      ahoj,

      kluci výše správně přirovnávají bafang k hoby nářadí ze supermarketu.. 95% hobíků to bohatě stačí. důchodci ložiska v plastu nezničej.. při profi práci jsou ale za chvíli fuč..

      čistě z pohledu tvýho drsnějšího zacházení by mě zajímalo, jak dlouho by ti vydržel český motor https://www.compdrives.com/cs/

      třeba apache na něm staví..

      ať vybereš co vybereš, tak bych rád znal v budoucnu tvojí statistiku :)

    • Kocour01  

      Tak jsem to nakonec vyřešil Apachem s Bosch Performance CX 4, ten rozdíl je oproti Bafangu znát… plynulejší a v kopci stále dobře táhne.. snad to bude i držák… Bafang never more…

      https://apache-bike.cz/…021-hupahu-3

      • Jáchym 1  

        Vypadá dobře.Poměr cena- výbava Ok.

        Ať slouží.

      • Nitroglycerin  

        Dost hrozný, jak šly ceny nahoru. Před 2 roky celopéro s Boschem (pravda, jen 500 Wh baterka), 140 mm vidle i tlumič od FOXe, sedlovka a čtyřpísty víceméně za stejný peníze.

    • EduardHK  

      Hele mám Bafang m420 u modelu 2020 zatím 3300 km najeto a bez problému a to ho dusím i do kopců. Ještě bych z něj vytahal více štávy ale prej to nějak nejde je to firmware nevíte někdo zda lze upgrade do 20% více výkonu by jinak bez problému snesl při dobrém chlazení. Má někdo zkušenosti? Díky

      • vitezid  

        Mám e-horala LF Altar 29", motoro BAFANG M420 a vážím asi 98kg. Používám přípomoc i 5, běžně 2 a 3, rychlost nemám omezenou, ale v 72 letech samozřejmě neblázním. Záruka mi končí za měsíc – najeto mám 6700km. Jezdím i dost velké kopce, takže motor si mákne. Někdy po stání při rozjezdu motor nezapnul, ale po vypnutí a zapnutí ovladače zase jel. Ale teď mi vlasy na hlavě stojí nejen po stříhání, ale i hrůzou, že po dvou letech, měsíc po záruce vyhodím 13K za nový motor. U nás v servisu mají také LF s vadným motorem – má vadné torzní čidlo. To nejde opravit, dává se nový motor. Borec má pár měsíců po 2 leté záruce…

    • JBC  

      To by mě docela zajímalo rozebrat.

      Co to přesně dělalo? Nějaký chybový kód? Motor byl slyšet?

      Já teda Bafanga rozebral a kdyby tam byly loga Bosch, tak tomu nemám problém uvěřit. Možná jediný asi slabší ložiska, ale to není problém vyměnit a ani finanční katastrofa.

      On ten Bosch je taky nejspíš komplet z Číny, ale asi na to dohlíží víc lidí a jestli je o tolik lepší jako dražší neumím ještě objektivně posoudit.

      Asi nemá smysl pochybovat jestli je Číňan schopen vyrobit rozumně kvalitní motor do kola, asi když lítá sbírat vzorky na Měsíc, tak taková kravina pro něj problém myslím nebude :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.