• smith22

    Poraďte mi prosím Vás které s těchto dvou brzd jsou lepší.A co to je vůbec za brzdy ty Avid Juicy 3 ?Mimochodem najdete je na tomto kole. www.merida-bike.cz/…ts-tfs-500-d Plánuji koupi tohoto kola tak mě zajímalo jestli to vůbec brzdí?A jaký je rozdíl mezi těmito Avid Juicy 3 a Avid Juicy 5 nebo Avid Juicy 7 ? Předem díky za všechny názory.

    0 0
    • kubajs mtb  

      no nemám osobní zkušenost ani s jedněma, ale solka sou prej pěkný sr.. takže asi ty avidy :)

      0 0
    • Lišák  

      J3 jsou pouze OEM. Nebudou se samostatně prodávat. Je to nový model, asi je moc lidí ještě nemá.

      0 0
    • honza.biker  

      Urcite avidy- sole maji jenom jeden pistek

      0 0
    • Tomcat  

      Nelze posoudit SRAM Juicy 3.0 proti Sole, jsou novinaka pro rok 2007 a prodávajíse jako OEM , tedy ne pro koncového zákazníka.

      Ano ono to brzdí, sou to SRAM Amici a dost by se bali soudu pokud byto nebrzdilo ne?

      Rozdílm proti 5 a 7, jednoduší, levnější , těšší , ošlivější a potencionálně budou míň brzdit.

      0 0
    • kahan  

      Na stoprocent Avidy, Juicy 3 jsou identické s Juicy 5, jediný rozdíl je v objímce brzdových pák. Juicy 3 nejde (narozdíl od Juicy 5) sundat bez toho, že by bylo nutné sundat gripy, což je pro normálního uživatele zcela zanedbatelný rozdíl. Kolikrát za rok člověk musí sundávat brzdové páky? Hayes jsou na tom po stránce funkce určitě hůř…

      0 0
      • Tomcat  

        Na 100% identické nejsou :-) a rozdíl není jen v objímce

        The caliper is all new and fully hydraulic (unlike a Hayes Sole) but uses the pads from the other Juicys (Juicii?) albeit in an organic compound.

        Takže stejný nejsou, brzdit hůř než 5ky asi budou, ale Sole bude samozrejmě horší.

        Třmen: 3: www.theride.ca/…n/juicy3.jpg 5: sram.com/en/a­vid/hydraulic­discbrakes/ju­icyfive.php

        Páka:

        3: www.theride.ca/…juicy3-2.jpg 5: sram.com/en/a­vid/hydraulic­discbrakes/ju­icyfive.php

        0 0
        • kahan  

          Od odkud máš ty informace o těch rozdílech, podle týhle tabulky to zrovna na moc rozdílů nevypadá: sram.com/_medi­a/pdf/en/avid/spec­s/hydraulicdis­cbrakes.pdf

          Spíš mi to přijde, že Avid chce mít nějakou levnou brzdu pro výrobce a trochu uzpůsobil Juicy 5…

          0 0
          • Gorgov  

            co je z ty tabulky jasny? me teda nic:)

            0 0
            • smith22  

              Ted už vím, že Avid Juicy 3 jsou lepší než HAYES SOLE ale ještě by mě zajímalo Avid Juicy 3 VS Hayes HFX-9.Nebo spíše tato Merida www.merida-bike.cz/…-sport-500-d

              nebo tato Merida

              www.merida-bike.cz/…ts-tfs-500-d

              Prosím poradte.Díky moc Smith22

              0 0
              • Páník  

                ted ctu Velo a pisou tam,ze 3-ky maj oproti 5-kam nedelenou objimku a prase ze dvou dilu

                0 0
                • smith22  

                  A je to horší když je prase ze 2 dílu?Nebo je to jen jina konstrukce?Ta objímka to mě nevadí.

                  0 0
                  • Pebe  

                    jelikož to prasátko vypadá pořád stejně a má ty dva šrouby, pochybuju, že je z jednoho kusu. www.sram.com/…sc_large.jpg

                    0 0
                    • Páník  

                      mno je to mozny…ted jsem se dival na J7 a ta tam ty srouby ma taky,ale nevim jestli je z jednoho nebo dvou dilu…jak jsem „koupil“ ve Velu,tak prodavam:)

                      0 0
                      • Pebe  

                        mě to zarazilo už ve Velu, jedinej Avid s neděleným prasátkem je Ultimate

                        0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Dle me maji vsechny Juiciny deleny trmen. Trojky maji kompletne jiny trmen, od pohledu tezsi a hur zpracovany. Ale kvuli cemu bych si je NIKDY!!!! nekoupil… nemaji prachovku na hadici u paky :D

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          na Ulimate jsem pozapomnel.

                          0 0
                        • smith22  

                          A to je takovej problém tam nějakou podobnou prachovku napasovat?Myslím, že by to až takovej problém být neměl.

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Si delam srandu. Je tam na pace i osazeni za ktere ji chytis, kdyz budes chtit. U Ultimate setrej gramy, u trojek penize :)

                            0 0
                            • smith22  

                              A podle kterýho obrázku si to zjistil že tam není prachovka?Kdyžtak to sem hod?

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                Podle zadnyho. Nebyla na zadnym novym kole na kterym jsem je jezdil nebo videl. Z toho jsem to usoudil.

                                0 0
                                • smith22  

                                  Možná to kradou ti prodejci pro sebe když to kolo skládají. :)

                                  0 0
                                  • Pá-dlista1  

                                    To jedine nejaci asiati co montuji ty brzdy dohromady. Z fabriky uz vyjedou v kuse presne na miru.

                                    0 0
                                    • smith22  

                                      Tak až koupím to kolo tak ti dám vědět jestli tam ty prachovky byli nebo ne. : ))

                                      0 0
                  • Páník  

                    mno u sesroubovanyho prasete muze dochazet k mirnymu roztahovani a tim snizeni ucinnosti…v tom Velu (a i v minulym) ty brzdy hodne chvalili,prej sou hodne ostry…precti si to,je to v testu fullu

                    0 0
                    • smith22  

                      Bohužel sem to Velo už nesehnal.Nemohl by si mi tu prosím 1 stránku vyfotit a dát sem foto?Kdyžtak díky

                      0 0
                    • Zdyn  

                      No on se roztahuje i trmen z jednoho kusu.

                      0 0
                      • ota  

                        přesně tak .si myslím,že dělený-díky šroubům-by se mohl roztahovat klidně méně.nedávno se to roztahování řešilo u XT vrs. LX,já neuvěřil tomu,jak se v tom threadu psalo, že ty LX brzdí hůř kvůli roztahování.

                        0 0
                        • dieegoo  

                          Mně to taky přijde jako blbost… to by se při brždění sežmoulal závit na tom šroubu aby se třmen mohl roztáhnout? Asi ne.

                          0 0
                        • vlk  

                          No jo, jenže co se změní když se to trochu roztahuje.Maximálně tak brzdná křivka.Samotný maximální brzdný výkon ne.Ono se to neroztahuje donekonečna-to roztahování může mít vliv tak na 1/3 chodu. Při větším stisku, se to roztáhne-ale tu sílu co máš na páce přenášíš úplně stejně jeko u brzdy co se neroztáhne. On určitého roztáhnutí se to dál už neroztahovat nebude. Jinak se roztahují všechny brzdy-jde jen o to mít přesné měřící nástroje.

                          0 0
                          • ota  

                            jasně ,roztahovat se bude nejspíš všechno,jen nemyslím,že by to mělo vliv,nebo zásadní vliv

                            0 0
    • wroum  

      zalezi na tom jaky mas naroky a kde jezdis. SOLE sem mel a nejakej cas sem s nima prezil, ale i presto ze sou IMHO lepsi nez normalni V, tak o zadnej zazrak opravdu neni a neni to tim ze maj pohyblivej jen jeden pistek – BB7 maj taky jen jeden a brzdej asi 100× lip…

      0 0
      • smith22  

        No jezdím úplně všude ale jde mi spíš o to že mám na kolo vymezenou částku 20000,– a chtěl bych tam samozřejmě co nejlepší komponenty co se do těch 20000,– může vlézt.

        0 0
        • wroum  

          muj nazor je takovej, ze bych se toho nebal – serizeny docela brzdej a sezonu s nima vydrzis – pak koupis jiny – lepsi.

          0 0
    • Lister  

      už jen kvůli tomu jednomu pístku bych si sole nidky nekoupil…

      0 0
      • wroum  

        BB7 maj taky jen jeden…

        0 0
        • Lister  

          jasně, ale u mechanik to jde blbě zařídit aby se hýbali oba, ale prostě když už můžu mít hydru která je „plnohodnotná“, tak proč si kupovat tenhle paskvil.......:o)

          0 0
          • wroum  

            jako ja tomu rozumim co tim chces rict, ale v pripade Sole neni absence pohybliveho pistku asi to nejzasadnejsi – tam chybi predevsim vykon. a ty BB7 sem zminoval proto, aby bylo nazorne ukazano, ze brzda s jednim pistkem muze slusne brzdit – tzn v tom pistku to zas tak neni a musi byt duvod i jinde (desticky? kotouc?)

            0 0
            • Lister  

              mi výme že rozumíš :)

              jinak mě nešlo ani tak o výkon, ale prostě hydra + 1 pístek se mi nezamlouvá, to se musí děsně blbě ladit, aby to pokud možno co nejmín škrtalo – u mechanik si pomůžeš prodloužením krkoku když je nejhůř, ale tady asi ne :)

              0 0
              • Lister  

                ježíš fuuuj – víme víme víme :o)

                0 0
                • Gorgov  

                  a to mi??? Jako ta první věta je opravdu povedená:)

                  0 0
                • wroum  

                  sem si myslel ze narazis na muj pravopis ale chybu sem u sebe nenasel (ooo sem dokonalej) :-D

                  jinak ladi se to normalne – naladis co nejmensi mezery (na strane u pistku posunem trmenu a na strane pevne desky pomoci imbusu – jako u BB7 koleckem) a jezdis – kdyz budou mezery zbytecne velky, tak budes ohybat kotouc (coz asi nevadi v tehlech mezich) a chod paky bude houbovitejsi, ale problem to fakt neni.

                  0 0
              • Pebe  

                ono když ti přidrhne jeden pístek u „normálních“ hyder, tak máš vlastně taky Sole ;-)

                0 0
                • smith22  

                  Tojo to máš teda pravdu.Dobře si to vystihl.

                  0 0
                • wroum  

                  presne tak, akorat u Sole este mas moznost nastavit v jaky poloze zustane „zaseklej“ :-D

                  0 0
      • smith22  

        A co ty Hayes HFX-9 VS Avid Juicy 3.Vím že se trojkama nikdo zatím nemá moc zkušeností ale prej jsou docela podobný jak Avid Juicy 5.Rozhoduju se právě mezi těmato dvouma kolama a nevim který brzdy jsou lepší.

        www.merida-bike.cz/…-sport-500-d

        VS

        www.merida-bike.cz/…ts-tfs-500-d

        To první dokonce stálo minulej rok 21 990 Kč

        0 0
        • wroum  

          hfx 9 sem mel dvoje. slusny brzdy, zadnej zazrak, ale slusny. samozrejme s jinejma destickama.

          0 0
          • Pepekpepek  

            Kdyz se rozhodujes mezi tim letosnim a lonskym modelem, mas zjisteno ze ten lonsky sezenes? Ja se taky rozhodoval, nakonec rozhodl pro Meridu Matts Speed D z 2006 no a nakonec jsem zjistil, ze uz ji nesezenu – kde jsem se ptal, tam je uz pul roku vyprodana :( Takze zjisti prodejnost te Sport 500 D, mozna se uz pak nebudes muset rozhodovat :)

            0 0
            • smith22  

              Jo to kolo 2006 ještě mají ale už je jenom jedno a přesně taková velikost jakou potřebuji proto se na to ptám.

              0 0
        • Evilcleaner  

          H-9 se prý hodně rychle odvaží na sjezdech…(ale která xc brzda ne…) takže doporučovali vyměnit kapalinu za jinou s vyšším bodem varu, jinak sám bych čel spíše do do juicin, nemám s nima zkušenost, ale s avidem mám lepší zkušenosti, a když už nic tak má 500d krapet lepší výbavu…

          0 0
        • Mamut  

          Viac by som sa staral o vidlicu. Prehlad v Suntouroch maju ini, ale u Suntouru by som default stav predpokladal „nefunkcna“, dokym mi niekto o danom modeli nepotvrdi opak.

          0 0
        • tomek  

          no myslím, že tady je lepší fotka: www.tandem-bike.cz/…robnosti.php?…

          0 0
          • smith22  

            Co to je?Vždyť se všude psalo a i prodavači v cykloprodejnách mi říkali, že se tato brzda volně prodávat nebude.Prej se bude montovat jen na hotový(nový) kola.To teda čumím.já jí právě mám na Meridě,ještě není zcela zaběhlá ale brzdí opravdu dobře.Ze začátku hůř jak mi předchozí ,,V,, a teď po 60km už má kratší brzdnou dráhu než předchozí ,,V,, brzda.Zatim sem s ní spokojený.

            0 0
            • Zdyn  

              No teoreticky by se prodavat nemela, ale z montaze se sem dostava spoooousta veci.

              0 0
    • ota  

      já mám juicy 7,teď zrovna kolega v práci dotáhl letošní SCOTT SCALE 50 s Juicy 3.(celkově pěkné kolo)páka mimo kolečka vypadá stejně,třmen jak píše pádlista je mírně jinačí-víc materiálu.asi kvůli levnější výrobě nebo co,odlitek je jednodušší.myslím ale,že uvnitř bude třmen stejný(nebudu mu to rozdělávat),před­pokládám stejný účinek jako u juicy 5 či 7.samozřejmě jsou všechny tyto třmeny šroubované,já v tom nevýhodu nevidím.jak jsem psal už dříve jinde,měl jsem tektra s třmenem vcelku-z jednoho kusu(vypadaly jako Coda) a brzdilo to hrozně.tedy,hroz­ně málo.

      0 0
    • va-bo  

      Mám namontovaný AVID J3. Pokud chcete vědět rozdíly proti AVID J5, tak můžu posloužit. Mají nedělenou objímku páky, stejně jako J5 starší model (před rokem 2006). Všechny avidy mají dělený třmen. Pokud má nějaká brzda nedělený třmen, musí mít ze strany třmenu zátku. Jinak by nešly vysoustružit válečky zevnitř, to je jasný, že? J3 mají proti pětkám jiný uchycení hadičky na třmenu, nemají banjo ale přímé šroubení (je to levnější). Prachovku na šroubení u páky mají. Můžu poslat foto. Koutouče jsou na všech avidech stejné, 2007 nemají už polygon. Pokud někoho zajímá fotka J3, tak můžu poslat. Co se týče účinnosti brždění, nemyslím, že bude nějaký rozdíl. Kotouče jsou stejné, destičky jsou stejné, rozměry válečků i pístků jsou stejné, páky jsou stejné. Co by jinak mělo ten brzdný účinek ještě ovlivnit?

      0 0
      • MlokCZ  

        Ty rozdíly jsou známy, ale právě by byl zajímavý rozdíl z praxe. Mezi J5 a J7 by teoreticky neměl být rozdíl v praxi žádný a podle více zdrojů je, hlavně, že se prý J5 více přehřívají. Takže ty J3 by mě taky zajímaly jak jsou na tom v praxi. Ono i více zkušeností J5 x J7 by se hodilo.

        0 0
      • smith22  

        Mám Avid Juicy 3 a brzdí docela slušně.Delší sjezd sem stím zatím nejel,nebo vlastně jel ale brzdil sem až dole takže žádný intenzivní brždění na tom 2km sjezdu neproběhlo.Akorát bych se chtěl zeptat jestli vám ty juicy 3,5 nebo 7 neškrtají.Myslím desky o kotouč.nebo jakou máte mezeru mezi deskama a kotoučem.Mám na nich najeto jen 60km ale to by na to nemělo mít vliv.Mám tam mezeru sotva 0,5mm.Na zadním kole je to vpohodě, tam nic neškrtá.Ale na předním v jedním místě to štrejchá.Nikde sem s kolem nespadl takže kotouč ohlej není ale když se mrknu z blízka a roztočím kolo tak se kotouč v jednom místě přibližuje k desce takže tam asi nějaká deformace bude.A záleží taky jak moc přitáhnu kolo do vidlice, když ho přitáhnu víc tak to vadí po celým obvodu.Podotýkám že seřízený to mám,vždycky povolím ty dva imbusy a pak zmačknu brzdu a přitáhnu je.Ty tento problém s těma Avid Juicy 3 nemáš?

        0 0
        • va-bo  

          Podle mých zkušeností může i nový kotouč trošku škrtat z důvodů deformace. Chtělo by to ho srovnat, pokud ti to škrtání vadí. Já mám teď na tom kotouče FORMULA ORO, vepředu 180 a tak to brzdí dost a neškrtá to. Kotouč se taky může ohnout když se ohřeje. Po vychladnutí by se to mělo srovnat. Pokud ti to škrtá když víc utáhneš napínák, tak to bys měl teda vyladit, problém může být v nábě.Možná by pomohla jedna podložka pod krajní matku osy. Když je vůle mezi nábou a vidlí moc velká (při neutaženým napínáku), můžou se pak při utažení sjíždět nerovnoměrně futra ve vidli, protože moc přitáhneš vnější nohy k sobě.

          0 0
        • tomek  

          já mám takovou zkušenost, že stačí odmontovat brzdu, ofrézovat pořádně dorazy a pak namontovat a seřídit. Potom to je většinou O.K.

          0 0
          • smith22  

            Ted přesně nevím jaký dorazy máš na mysli.Mohl by si to trochu upřesnit?Díky

            0 0
            • tomek  

              Ofrézovat dosedací plochy na rámu, kde je přišroubována kotoučovka.

              0 0
              • smith22  

                Aha takhle.No nevim co by mě na to řekli na garančce.Ted tam zrovna půjdu.Ještě to chvíli nechám.Každopádně dík za radu.

                0 0
                • goofy  

                  No pokud to neudelali pri montazi kola, tak bych jim to otriskal o hlavu. Tohle je zaklad pri montazi brzd.

                  0 0
                  • smith22  

                    Se na to mrknu a když to nebude tak jim to asi o tu palici otřískám.Ale když sem to přebíral tak celý kolo bylo pečlivě všude promazaný tak doufám že ani ty brzdy neodbyli.

                    0 0
              • smith22  

                A čím se to frézuje?To je na to nějaká ruční frézka nebo jak?

                0 0
                • tomek  

                  my máme tu frézu v servise, ale stála 9tis..!! Frézujeme rámy při každé montáži i většinu novách kol a vidlic.

                  0 0
    • smith22  

      Mám Avid Juicy 3 a brzdí docela slušně.Delší sjezd sem stím zatím nejel,nebo vlastně jel ale brzdil sem až dole takže žádný intenzivní brždění na tom 2km sjezdu neproběhlo.Akorát bych se chtěl zeptat jestli vám ty juicy 3,5 nebo 7 neškrtají.Myslím desky o kotouč.nebo jakou máte mezeru mezi deskama a kotoučem.Mám na nich najeto jen 60km ale to by na to nemělo mít vliv.Mám tam mezeru sotva 0,5mm.Na zadním kole je to vpohodě, tam nic neškrtá.Ale na předním v jedním místě to štrejchá.Nikde sem s kolem nespadl takže kotouč ohlej není ale když se mrknu z blízka a roztočím kolo tak se kotouč v jednom místě přibližuje k desce takže tam asi nějaká deformace bude.A záleží taky jak moc přitáhnu kolo do vidlice, když ho přitáhnu víc tak to vadí po celým obvodu.Podotýkám že seřízený to mám,vždycky povolím ty dva imbusy a pak zmačknu brzdu a přitáhnu je.Ty tento problém s těma Avid Juicy 3 nemáš?

      0 0
    • dieegoo  

      Sole jsme nejezdil, ale Juicy 3 brzdí velmi pěkně…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.