Avid BB7 vs. Avid BB5 - v čem je rozdíl?

65 nepřečtených
  • Martin

    V rámci upgradu kola plánuju i kotoučofky. mám vyhlídnuté Avid BB7. ale pár lidí zde mě „lanaří“ do BB7 jaký je rozdíl mezi mechanikami Avid BB5 a BB7? vyplatí se přidat tu přibližně tisícovku a jít do vyššího modelu? co tím získám?

    díky za odpovědi.

    0 0
    • Pebe  

      já bych teda vzal ty BB7, když už je máš vyhlídnutý :-D

      0 0
    • Vilém  

      Mnohem lepsi moznost nastaveni. Jinak ani ne pred mesicem,tu o tom byla dost obsahla debata.

      0 0
    • Martin  

      prosil bych o nějaký stručný výcuc, co přinese vyšší model turistovi, jako jsem já, co moc neprasí a velkých sjezdů se bojí…

      jak je to teda s nastavitelností BB5 x BB7? prosím srozumitelně pro laika co kotouče v životě neviděl :-)

      0 0
      • Veeteck  

        Pouze snazsi nastaveni. Brzdi, aspon dle mych zkusenosti, stejne. Ale ony se i ty BB5 daji natavit celkem v pohode, v tom bych nevidel problem.

        0 0
      • jIrI___  

        Mam BB5 a v serizovani nevidim zadny problem. Oproti BB7 je tam jenom nevyhoda toho,ze nejde posunovat vnejsi desticku,ta je na pevno. Byt tebou,sel bych kvuli cene do tech BB5…Preci jenom priplacet cca.1000 Kč za moznost posunuti desticky mi prijde moc…Jinak ty BB5 brzdi perfektne, myslim ze to jsou jedine mechanicke kotoucovky ktere se daji srovnavat s levnejsima hydraulikama…

        0 0
        • pitos  

          srovnat z levnějšíma hydraulikama je nemůžeš.jsou to pořád jen mechaniky i když dobré. Mezi levnějšíma a drahýma hydrama není totiž zase tak velký rozdíl jako to je u mechanik.

          0 0
          • jIrI___  

            tak to zas jo, ale porad jsou podle me brzdnym ucinkem lepsi nez takove sole treba…

            0 0
          • Veeteck  

            No ja je teda s hydraulikama srovnavam a to i s drahyma, jeste jsem nejel na hydrach, ktery by brzdily aspon jako mechanicky Avidy.

            0 0
            • pitos  

              jasně brzdí dost ostře,jenže to není výhoda. důležitější je třeba lepší dávkování brzdy a bezúdržbovost.

              0 0
              • Veeteck  

                Ale jo, to je fakt, davkovatelnost je horsi, ale i presto je mam uz pripraveny na kolo :) Se 180mm kotoucem vepredu podle me no problem.

                0 0
              • prodi  

                BB7 jsou jediné mechaniky, u kterých lze mluvit aspoň o nějakém dávkování :)

                0 0
              • Blabas  

                ani s jedním nemám problém.Seřizuji minimálně a dávkovatelnost je o zvyk. Dá se sžít poměrně rychle. Na DH a kontrolu jak na trialu to ale neni.

                0 0
              • marapara  

                Tohle můžu potvrdit. Brzí fakt hodně dobře, ale bohužel stylem buď nepatrně přibržďuji nebo je už zablokované kolo. O nějakém udržování u BB7 ani nemůže být řeč. Stačí občas hodit oko na destičky, zkontrolovat vzdálenost hlavně té pevné, aby byla co nejblíž ke kotouči. Pokud jsou bowdeny vedené v jednom kuse, není třeba čistit a mazat lanka celý rok. Loni jsem šel do hyder. Na HT J7 a na fulla mám J5. Co se týče brzdného účinku, tak brzdí podobně silně. Mají ostřejší nástup, ale pak krásně plynulé a čitelné dávkování. Docela se to užívám, když dojíždím po předním kole :)

                0 0
                • Blabas  

                  To dojíždění po předním kole je ten nejpřesnější příklad v čem je rozdíl v dávkování. Když jsem hydry měl, užíval jsem si ten poznatelný pocit ve velmi prudkém sjezdu, kdy poznáš, že už si u smyku ale ještě nejsi. To s mechanikou nevymyslíš, ale když si dáš práci s primárním usazením brzdiče, tedy už při montáži budeš postupovat precizně, pak je i tady ta dávkovatelnost v pohodě. To občasné sem tam cvaknutí kolečkem neberu ani jako údržbu, spíš kontrolu kolik už jsme sjeli.

                  0 0
                  • marapara  

                    Jo to je. A mechanikama jsem neměl takovou jistotu na předním kole. Avidy jsou prostě kousavé potvůrky :). Ani jsem u nich nepozoroval nějaké popružování lanka, jak někdo píše. Ještě nutno dodat, že jsem vozil CPS, to je předchůdce BB7, vypadá velmi podobně. Předpokládám, že brzdit budou stejně.

                    0 0
                    • Blabas  

                      Já se tedy snažim zdržet vyloženého oponování, ale ty BB7, co vozim zas nějak kousavý nejsou, alespoň ne nepředvídatelně. Tedy chci říct, že si můžu dovolit dost zabrat i na předku až se mění zvuk a cítím vibrace jak jdou desky přez otvory a nekousne se pokud nechci. Vozim ale páky Avid FR 5 a ty jsou pro ně určený. S předchozími XT a nebo kompozitovými Sram chodili pokaždý jinak. Vzadu jo, tam je to o smyku vždycky jak použiju více než jeden prst. Zase si to na měkkym už umim využít.

                      0 0
                      • marapara  

                        Je možné, že BB7 nejsou tak silné, jako starší CPS, i když by to bylo divné :). Vozil jsem je s pákama Speed Dial 7.

                        0 0
                        • Blabas  

                          Silný jsou, já jsem zvyklej „ztopořit“ na kole tak, že utrhnu předek ale neletim přez. Zkrátka myslim, e dávkujou lineárněji než véčka. Srovnávám teda s XT a modrýma gumičkama od Koolstopu.

                          0 0
          • Vegan  

            ja osobne se domnivam, ze mezi levnyma a drahyma hydrama jsou hodne velke rozdily. At uz se jedna o zde zminovane SOLO, nebo jen rozdily ve schopnostech odolavat prehrivani jez ma na brzdny vykon zasadni vliv

            dal tam muzes zapocitat to jak ktere hydry maji velke desticky jez na brzdny vykon take maji nemaly vliv

            0 0
            • jIrI___  

              zni to divne, ale o te velikosti desticek to az tak neni…Hlavne tam jde o treci silu.Kdyz si vezmes vzorecek pro vypocet treci sily: treci sila = hmotnost(sila pusobici na dsticku) x gravitacni konstanta x soucinitel treni(podle druhu materialu desticky). O plose desticky ani slovo…Taky se mi tomu nechce verit,ale asi to tak bude…

              0 0
              • Vegan  

                no nevim to by potom u auta nezalezelo na velikosti stycne plochy s vozovkou ( velikosti pneu ) a potom by vetsi pneu nemely smysl to je blbost vetsi treci plocha = vetsi celkova treci sila to o cem mluvis je podle me na doszeni do vzorce kde treci plocha je neznamou ( a pouze jednou z hodnot) tudis neco jako Pi= 3.14, ale nic to nerika o celkovem obemu neceho (trebas valce) jen je to hodnota kterou potrebujes pro celkovy vypocet a pokud ji neznas musis kni na zaklade neceho dospet to plati v pripade pokud ta hodnota je promena coz zde na zaklade pouzitych materialu a promeneho prostedi jiste bude

                0 0
                • pepek  

                  Širší pneumatika = možnost použít měkčí směs na dané zatížení a tím je i ten „f“ lepčí. U brzd si myslím, že větší destička = menší tlak = menší tendence k zesklovatění a ztrátě účinku.

                  0 0
                  • Vegan  

                    proc by se tedy radoby zelena auta delal s co nejuzsimi pneu no preci pro snizeni valiveho odporu a nesouvisi snad nahodou valivy odpor tak trozku ze trenim ???

                    0 0
                    • pepek  

                      No asi proto, že F1, nebo Porsche, které potřebují adhezi, nejsou zrovna „zelená“ auta, kde nezáleží na ničem, jenom na propagandistickém čísle spotřeby, bez ohledu na cokoliv jiného (bezpečnost, jízdní vlastnosti atd.)

                      0 0
                      • Vegan  

                        nebudem se hadat nema to cenu ty mas svoji pravdu, ja mam svoji a realita je mozna nekde uprostred. Kazdopadne ja s toho co vim tak stycna plocha ma na treni nemali vliv, snad jen posledni pokus vem si smirgl a 2× drevo na smirgl prilep desku ( tak aby smirgl mel hrubou stanu dole na te 2-he desce ) na ni dej zavazi a ted jednou ten smirgl po rovine ciste tahem do boku tahni tak aby byl po cele plose horni desky na niz mas zavazi a podruhe jen po trebas 1/4 uprosted a zkus alespon odhadnou ( pochybuji ze doma budes myt newton metr ) jestli se ti to tahne lepe tak ci onak ;) vim je to ponekud partyzansky pokus, ale k necemu jim dojdes :)

                        0 0
                        • pepek  

                          Myslím, že každý mluvíme o něčem jiném

                          0 0
                          • Vegan  

                            ja mluvim o tom ze cim vetsi plocha tim vetsi treni pri stejne sile tedy pri vetsi kontaktni plose brzdovych desticek i vetsi treni = vetsi brzdovy ucinek

                            0 0
            • pitos  

              přehřívání jde řešit třeba větším kotoučem… a z nějakýma výrazně většími destičkami zkušenosti nemám,mám nebo jsem delší dobu jezdil m525,hfx-9,juici5 a 7. samozdřejmě dost záleží na deskách ale výraznějšího rozdílu v účinosti jsem si nevšiml.

              0 0
              • Vegan  

                ano dobre resi to vetsi kotouc o tom zadna ale to jiz resi na zaklade brzdne paky kde se sila vice rozlozi na vetsi kotouc ovsem zkus to resit u nekoho kdo na dobrych hydrach jezdi v predu trebas s 200mm kotoucem tomu asi tezko reknes vem si horsi hydry a jeste vetsi kotouc pac ten nejde zvetsovat do nekonecna ( a to uz vubec neberu v potaz neco o tom ze vetsi kotouc = vetsi hmotnost a vice problemu at uz cinkani, dreni ci cokoli jineho )

                0 0
                • pitos  

                  je nikdy neměl problémy s nějakým výraznějším přehřívaní brzd,takže vycházím z toho. používám kotouč 180mm,jezdil jsem i na 203mm ale menší je pro mě dostačující,možná na nový bike… tobě se nějaké levnější hydry přehřívali více než drahé? …i se stejným kotoučem i deskama?

                  0 0
                  • Vegan  

                    no jestli se stejnym koutocem i deskama to rici nemohu ponevads desky mam sice vsude sintr, ale jine (rozmerove atd). Ale jak jsem tu uz na par mistech psal HFX9-XC oproti Shimano XT je zasadni rozdil jak v okamzitem brzdeni tak predevsim co se tyce vadnuti v dusledku prehrivani v neprospech hayes ktere se nestacili temer vubec chladit

                    0 0
            • Blabas  

              Nechci být impertinentní, ale jsou to SOLE. I když vzhledem k tomu že se jim hejbá jen jedna deska tak SOLO by sedělo více.

              0 0
    • goofy  

      Dobra sranda.. Struucne vycucy v jinych threadech ti nestaci? Ja uz jsem k tomu rekl dost.

      0 0
    • tonda.bavorak1  

      kdyz se taky nacpu do tehle diskuze, muzete treba jen kratce zhodnostit zda by se vyplatil prechod z BB5/BB7 na hydry? Je to pro znameho ted nevim co ma ale jedno z toho bud BB5 nebo BB7 a premysli o hydrach ale nevi zda se to vyplati. Je jasny ze se zase rozhoduje jako vsichni mezi oro k18/avidy J7.

      Co myslite pomohl by si?

      Diky

      0 0
      • Vegan  

        podle meho ano alespon by si usetril praci se stelovanim :) a brzdit by brzdil take lepe avid J7 nejsou spatne brzdy

        0 0
      • jIrI___  

        pomohl by sis urcite,preci jen to davkovani je u hyder o necem jinem..Zalezi jestli by se ti to vyplatilo,treba jestli najedes 1000km rocne tak bych do toho z financnich duvodu asi nesel.Zalezi proste kolik chces investovat a co od te investice ocekavas,abys nebyl pak zklamany. Muj nazor.

        0 0
        • tonda.bavorak1  

          jejda to neni pro me ja mam oro 18 :) me jde spis o toho znameho. Zkousel si u me oro 18 a ja zase zkousel ty jeho BB5 nebo 7 nebo co to ma a ja bych to mit nemohl. Oba mame 160/160 kotouce ale ty jeho bryz jsou desne jedovaty (pokud se to tak da nazvat) V te brzde neni zadnej cit. proste bud brzdi nebo nebrzdi :) Nevim jak to rict. Ale se stelovanim problem nemel.

          Jinak km si dost casto porovnavame a melo by to byt cca 10000 za nekdy vic nekdy min.

          Jako nema spatny mechaniky ale ja nedokazu obhajit proc by mel na ty hydry pejit. Chybeji me argumenty :) On jich ma zas nekolik ze se nemusi bat zavzdusneni, ze muze otocit kolo vzhuru nohama a nic se nestane, kdyz praskne lanko tak ma nahradni. A co reknu ja. Hydry maj lepsi davkovatelnost a zkoncil jsem :)

          0 0
          • jIrI___  

            s tim zavsdusnenim to uz neni davno pravda a neznam nikoho komu by se pretrhla hadicka…Proste mu rekni,ze kdyz najede 10000 tak at si je koupi a hotovo…:-)) Lidi ty vyhody zacinaji poznavat az jak maji nove hydry. Potom by se uz nikdo nevratil k mechanikam

            0 0
      • Bafoon  

        čus čeče, hele viděl jsi ten odkaz na Toru 29"? eshop z anglie za 140 liber což je nějakých 5tis, jsem moooc zvědavý za kolik ji nabídnou v čechách supáci www.chainreactioncycles.com/

        0 0
        • tonda.bavorak1  

          jj koukal jsem na to az jsem jsem se dival ze by to slo objednat :) Ale kdyz 29" tak bych spis uz setril na rebu :)

          Jinak jsem psal email a uz jsi nenapsal :) vykaslal sses na me :)

          0 0
    • vv  

      pro ty co nechtějí hydrauliku tak ta cena je už zajímavější www.kupkolo.cz/…earing-Seven

      0 0
    • Blabas  

      Mám pocit DejaVu. je to pár dní, co vyšuměl prakticky stejný thread. Jak to nedělám, tak tentokrát doporučim historii.

      0 0
    • Martin  

      stancek mi poslal tyto dva odkazy www.youtube.com/watch?… – nastavení BB7 www.youtube.com/watch?… – nastavení BB5 možná to někomu pomůže :-)

      ad historie – b-f má jednu pro mě velkou nevýhodu – většina vláken se dost brzo změní v haldu spamu a offtopicu, ve které se informace strašně blbě hledají. když se někde řeší mechanické brzdy a vzniknou tam dvě diskuze o hydrách, které jsou mimo téma, člověk se v tom špatně orientuje – proto jsem založil nový vlákno, kde jsem chtěl jenom krátký shrnutí pro a proti.

      0 0
      • Madman1  

        zdravím, taky plánuju tyto mechny, jen nevím jestli, pětky a nebo sedmičky, dneska jsem viděl ty pětky a ochmatával jsem si je a jediný co je rozdílní oproti BB7 je hmotnost a možnost nastavení u vnější desky pomocí kolečka a ne jako u BB5 předpětím lanka, právě to taky řeším zdaly vzít pětky a nebo sedmičky no je v tom LITR rozdíl, a potom to nastavení, a dvojdílný třmen a samosebou nižší hmostnost. A nevím jaké průměry kotouče, jestli 185 a nebo 160mm když mám 103kg, max limit mé vidle je 185mm, a ted babo raď:)

        0 0
        • Blabas  

          Nejsem baba, ale BB7 s regulací na obou stranách bez nářadí se u mechanik fakt hodí. A s tvou hmotností dozadu 160 ( stejně se to škubne od terénu ) a dopředu 180, aby ti nemizely rychle desky.

          0 0
    • t29  

      Dovolím si využít vlákno.

      Na jednom kole mám BB-5, kotouče 160/160, na druhé kolo chci koupit BB-7, kotouče 180/180. Ve výsledku chci mít na obou kolech 180 vepředu a 160 vzadu. Bude zadní adaptér z BB-7 možné prohodit s předním adaptérem pro BB-5?

       
      0 0
      • kubad  

        jo pokud máš vidly s IS uchycením

        0 0
      • Vilém  

        Pokud bys chtel dat dopredu zadni adapter z BB7 pro 180mm kotouc, tak ho stejne dopredu nemuzes pouzit, protoze vepredu by slouzil pro 160mm kotouc.

        0 0
        • kubad  

          tos otočil :-)

          zadní 160 je 180 vepředu

          0 0
          • Vilém  

            Jo, zamotal jsem se do toho. 180mm zadni = 200mm predni. Dik za opravu.

            0 0
            • t29  

              tzn. když mám přední 160 a zadní 160, a prohodím je, tak to bude 180 vepředu a 140 vzadu?

              A kdybych koupil BB-7 pro 160 kotouče, tak by jedno kolo bylo 180+160 a druhé 160+140, což by mohlo být ok, jen bych to musel kupovat bez kotoučů, protože další 160ky bych neuživil.

              no ještě popřemýšlím, každopádně díky

              0 0
              • kubad  

                Jo s tema adapterama je to tak. Pokud chces BB7 a nevadi ti pouzite tak me pisni na e-mail Jsou vcetne adapteru jake budes chtit a sou k nim nove nejete organicke desky.

                0 0
    • TomtoM77  

      http://www.youtube.com/watch?… brzdí dobře no :D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.