• coolucky

    Zdravim,

    planuji si poridit trendy :) gravel bike. Po dlouhem rozmysleni jsem si rekl, ze v ramci meho rozpoctu, bude nejlepsi Author Ronin SL 2019 a uz se tesim na jeho oficialni uvedeni! Jen bych se chtel zeptat majitelu predchozich verzi Roninu (nejen SL, protoze myslim, ze s geometrii Author moc nehybal) jestli nezkouseli kola s prumerem 650b? Pripadne, jake nejsirsi se jim povedlo do ramu „narvat“..

    Predem diky za odpovedi a nazory ;)

    L.

    PS: Pokud nekdo vi o podobne, podle me hodne slusne, vybavenem sterkoletu do 45k tak taky piste :)

    0 0
    • natureman42  

      .. do Meridy Silex oficiálně nacpes 27.5"x2.2"

      karbon za 48k zde – https://www.merida-bike.cz/…a/silex-6000

      info o řadě Silex zde – https://www.merida-bike.cz/merida/silex

      0 0
    • Fuser  

      Za ty penize doporucuju NS Rag+, je dimenzovanej na az na 2,2",hydry,pevny osy,1*11, mam ho a jsem z nej nadsenej!

      0 0
      • coolucky  

        Tam se bojím o životnost toho hliníku.. ale vypadá suprově!! To jsi ho objednal přes net? Nebo je u nás někde prodejce?

        0 0
        • MiKED  

          „životnost hliníku“?

          0 0
          • oddie  

            No jasně. Za 200 let se úplně rozpadne, to by tě neděsilo? :D

            0 0
          • coolucky  

            Nejsem materiálový expert a tak spoléhám na to co si někde přečtu a většinou se to shodovalo s tímto:

            https://www.bicycling.com/…s-explained/

            Píšou tam, že hliník je většinou horší, co se týká komfortu jízdy, což by mi u adventure kola vadilo.. a zmiňují dále, že je to materiál náchylnější k opotřebení a „únavě“ což mi také přijde nejvhodné vzhlem k možnému naložení dodatečné zátěže na kolo.. ale je možné, že se mýlím. Máte jiné zkušenosti?

            0 0
            • onuce  

              Mám cca deset let hliníkovou Meridu, sám osciluji kolem 113kg, plus často batoh a nosič na sedlovku se zásobami a výstrojí, plus několik litrů vody… Najeto hodně přes deset tisíc kilometrů různým terénem i v mrazech… Kolo stále jako nové, žádnou únavu materiálu nepozoruji.

              0 0
              • Singlespeed  

                Deset tisíc km je převelice málo na to zjistit, co rám vydrží. Až budeš mít třeba 80 tisíc v terénu, tak můžeš kvalitu a výdrž rámu hodnotit.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Neplaš onuceho. Toto je možná vůbec první jeho příspěvek k věci.

                  Ber to tak, že nájezd deset tisíc je pro 80% populace celoživotní výzva. Pro dalších 10% je to horizont morálního zastarání bicyklu, ať najedou, kolik najedou. Dalších 5% jezdců za ty kilometry zvixuje libovolně vybavené a drahé kolo naprosto k nepotřebě a k nepoznání. Ze zbylých 5% jsou polovina pozéři s leštěnkami a polovině je to prostě jedno a kola udolávají čistě jen opotřebením.

                  1 0
                •  

                  +1

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Myslím, že onuce je v tomto případě typický uživatel. Deset let a deset tisíc km, možná mezi deseti a dvaceti tisíci.

                    Po deseti letech, pokud si tenkrát nekoupil naprosto top model, jsou technologie takřka všeho úplně jinde (vzpomeňte, co bylo v hlavním proudu před deseti lety).

                    Desetileté MTB s 80.000 km v terénu? Kde by se na to vzal čas? Kolo nebude desetileté, ale, při nájezdu 6.000 km/rok spíš 13–14 leté. S té době poplatnou geometrií a zdvihem vidlice – a na tom nikdo nic nepřekope. Znovu – pokud to byl v době pořízení aktuální topmodel, tak i dnes půjde o kolo dobře sportovně použitelné, pokud ale šlo o mainstream, tak je dnes sto let za opicemi s hodnotou spíše citovou (osy, brzdy, převody, vidlice, průměr kol, geometrie rámu).

                    A promiň, MTB kolo s 80.000 km bude, tedy podle mě, už značně spotřebované ve všech ohledech, pokud jezdilo v terénu, ať stálo sebevíc. Možná ty levnější modely na tom budou dokonce o něco lépe.

                    0 0
                • onuce  

                  Jen za poslední rok jsem podle všech tachomerrů najel přes sedm tisíc, však na různých kolech. Těch deset tisíc na Meridě za asi tedy devět let je jisté minimum dle posledního tachometru, ačkoli mi tam vydržel dlouho…

                  0 0
              • Tom-T45  

                Mě praskl hliníkový rám ve spoji rámové a sedlové trubky po dvou letech a cca 3 tis km. Pro vynášení soudů je ale potřeba definovat okrajové podmínky. Měl jsem tehdy 115 kg + 7 kg batoh, čili ke 125 kg a na lesních cestách jsem to z kopce pouštěl naplno a občas zapomněl před nějakým šutrem zvednout zadek. Takže ve výsledku jsem byl příjemně překvapený, jak dlouho ten rám vydržel :-).

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  To je střízlivé zhodnocení reality, kterého ale spousta lidí není schopna.

                  Většina rámů je normována (opravdu podle normy) na max. 120 kg. Možná, že kdybys vybral robustnější rám/konstrukci, jezdíš na něm dodnes. Ale alespoň se našel dobrý a oprávněný důvod ke koupi nového kola.

                  0 0
                  • Tom-T45  

                    Při koupi jsem samozřejmě řešil úplně jiné věci, jako přehazovačka, vidlice a taková podružnost jako rám šla mimo mě :-) . Bylo to moje první „pořádný“ kolo po želeným Authorovi s pevnou vidlí.

                    Jinak ten rám byl z hliníku 7005, takže jsem ho nechal zavařit a funguje doteď – viz kolo v mém profilu. Nepříjemný na tom bylo, že mi praskl uprostřed prázdnin, takže jsem byl 3 týdny bez kola, zrovna v době, kdy jsem cítil, že mi to tak nějak začíná jezdit.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Pokud bylo prasknutí rámu bez zranění, tak jsi dopadl velmi dobře. Pokud rám šel zavařit a drží, dopadl jsi ještě lépe.

                      0 0
                      • Tom-T45  

                        To „prasknutí“ byl postupný proces, vlasová trhlina ve sváru. Všiml jsem si toho, když mi začala podezřele pohodlně pružit sedlovka. Předpokládám, že takto vzniká většina únavových trhlin v hliníku, o tom že by se rám bez předchozího varování rozložil za jízdy jsem neslyšel.

                        0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Není hliník jako hliník. Ano, třikrát ztenčované rámy pod metrákovým jezdcem a ověšené bagáží moc nevydrží. Takže to chce vybírat s rozumem a nehledět úplně na hmotnost rámu, brát co nejrobustnější. Mám ~10 let trekové alu GT za účelem soumara a prostě jezdím a jezdím – a to jsem je jeden čas používal místo MTB a také slouží jako zimák z blatníky. Na začátku jsem měl i těch 110 kg, pod 90 kg málokdy, k tomu dalších cca 20 kg bagáže (dříve za děti, teď za manželku). Zdaleka ne všechny kilometry najety po pěkném asfaltu.

              Fotku už jsem dával nedávno, dávám znovu.

              Hlavní výhodu oceli, vyjma menší časové únavy materiálu, vidím v tom, že se dá nechat opravit a nouzově to zvládne v podstatě kdokoliv se svářečkou a kusem plechu i v nejzapadlejší vísce na konci světa. Ale ocel je minimálně o třídu dražší, než hliníkový rám pro stejné hrubé použití. Levného hliníku mi není líto, to, že při cargo jízdách utrpí nejeden šrám, je prostě neodvratné.

              0 0
            • Fran-tic  

              Ale já bych z toho nedělal takovou kovbojku. To je jako očekávání, že karbon žehlí krásně terén atd. Ocel je fajn na cestování, že jde dobře svařit a udělá to každý jouda. Cestoval jsem s hliníkem i s železem, rozdíl jsem nepoznal. Možná jen pod vahou se ocel pěkně kroutila (ale to bylo i starší verzí rámu). Mnohem více ale udělají vhodně zvolené pláště.

              Z materiálového hlediska hliník se při stárnutí vytvrzuje, takže po delší době (nebavíme se o dvou letech) je náchylnější k únavovým lomům.

              0 0
              • odik  

                A já celou dobu žiju v domnění že hliníkové rám měkne 

                0 0
                • Fran-tic  

                  tepelné zpracování slitin hliníku je akorát urychlené stárnutí pro zvýšení pevnostních charakteristik

                  0 0
        • Fuser  

          U nás je prodává firma Katmar, únavová křivka hliníku je známá věc,já to beru tak,že za 7,8 let budu mít super zimáka :)

          0 0
          • michal1968  

            Tak to tedy je vlákno..sem budu muset pustit manželku až si budu chtít koupit nového bajka..

            ,, no přeci nechceš abych se zabil"…

            a já si fakt myslel že můj TREK vydrží ..no asi půjdu studovat ten odkaz nahoře skrz výdrž materiálu..

            0 0
            • coolucky  

              Jen škoda že se zatím nikdo neozval s Roninem jak široká kola se tam vejdou 

              0 0
              • jeniiiik  

                S 2019 se ti asi těžko nekdo ozve. :) Je tam karbon vidlice, ta může být jinak široká než 2018 hliníkova. A kdoví jestli není přepracována i zadni stavba vzhledem k tomu že přešli na 12mm osu.

                0 0
                •  

                  Nechápu jak mohli k ocelovému rámu dávat alu vidli.

                  0 0
    • xpj  

      Mě by se líbil Genesis Vagabond :-)

      https://www.genesisbikes.co.uk/bike/vagabond

      0 0
    • komarr  

      Ahoj.

      Zvazujem kupu Ronina a chcem sa spytat, ci si uz skusil 650b?

      0 0
      • OndrejP_SK  

        Kupil som nedavno vypredajoveho Ronin 2019, a skusal som 650b kolesa.

        Kolesa su RMX TopDisc (sirka 19mm) a Conti RaceKing 2,0 (realna sirka 47–48mm).

        Vzadu je to hodne na tesno, tak 2–3mm na kazdej strane. Vidlica uplne v pohode 4–5mm na kazdej strane.

        Ale podla fotiek na webe, Ronin 2020 bude mat viac miesta, sprehybane zadne vidlice aj vzpery, sirsiu vidlicu, takze mozno upgradnem az budu dopredavat 2020 kolekciu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse