• oldaka

    Bohuzel planovany zdroj penez na cely novy kolo zkolaboval takze budou jen novy dily. Takze shanim HT ram do 10k. Projel jsem forum a lecos se dozvedel. Velikost ramu kolem 20, 21. Chci co nej pomer cena/HMOTNOST/tu­host. Geometrie pro sportovni jezdeni.

    RB CRR … sympaticky, volba barvy, dobra cena, vyssi hmotnost

    http://www.racebike.cz/…3/78/crr-ram

    Superior G7 … vyborna hmotnost, udajne na ukor tuhosti :(

    http://www.bagbike.cz/…

    Superior 930

    http://www.netbike.cz/select_det.php…

    Trek 8500 … osvedcena klasika, tuhy ram, vyssi hmotnost, udajne az k 1800g ve velikost 21,5.

    http://eshop.kola-radotin.cz/…rek-8500–10/

    Giant XTC … o tomto ramu jsem nic poradne neslysel, docela by me zajimal

    http://www.giant-bicycles.com/…/4323/39275/

    Vautron

    http://www.mcsport.cz/detail-ramu.php?id=1

    jiny navrh?

    Dik

    Anketa: tak?

    30x
    44%
    5x
    7%
    0x
    0%
    16x
    24%
    14x
    21%
    3x
    4%
    0 0
    • JakeF  

      Já hlasoval pro Giant. Tomu bych věřil podobně jako Treku 8500, kterej vozim, ale zase nechci, aby ho měl každej druhej :-). Takže za mě Trek nebo Giant. RBčko by asi taky nebylo špatný, ale bral bych ho jedině v případě, že by se mi u Treku nebo Giantu nelíbil design. Supy bych nebral, protože nejsou zrovna pověstný svojí životností. Co jsem slyšel o G7čce, tak tuhá je, ale ten materiál někde chybět musí proti Treku, kterej s tim má dlouholetý zkušenosti a 8500ka je jejich top rám, takže bych se bál, že buď daleko dřív praskne nebo vyměkne. A Vautron je scandium, který se ukazuje jako slepá vývojová větev (viz pověstnej NoSaint Luzifer), takže pokud ten rám chceš nějak na dýl, tak bych radši moc nekoukal na gramy a vzal osvědčenou a otestovanou klasiku.

      0 0
      • přišlapávač  

        Ty jsi tou marketingovou masírkou Treku hodně poznamenanej, co? :-)

        0 0
        • mr.antik  

          asi je to tim že Giant nejspíš dělá rámy pro Trek, tak to bude podobný.

          Ale jinak k věci, primárně bych volil geometri, pak vzhled a tu hmotnost (v rozumnejch mezích) bych tolik nehrotil.

          0 0
        • mr.antik  

          asi je to tim že Giant nejspíš dělá rámy pro Trek, tak to bude podobný.

          Ale jinak k věci, primárně bych volil geometri, pak vzhled a tu hmotnost (v rozumnejch mezích) bych tolik nehrotil.

          0 0
        • JakeF  

          Nechápu… Ale spojení Treku s Giantem se tu řešilo a s Trekem jsem spokojenej. Jinak já jsem značkama dost nevyhraněnej člověk… Třeba Scott, Spešl, Cannon atd. mi taky nepřijdou vůbec špatný, ale žádnej z nich ve výběru nemá ;-)

          0 0
          • oldaka  

            no ja bych mel rad, ale prodava Scott, Spešl, Cannon kvalitni ram za 10k ?

            0 0
    • Atrey17  

      Před pár dny jsem tu řešil prakticky stejnou otázku. Vybírám rám do 10000,– na MTB hardtaila. Sešlo se mi tam dost odpovědí. Tady je odkaz, tak si to můžeš pročíst:

      http://www.bike-forum.cz/…-na-mtb.html

      U mě to nakonec vypadá na RB CRR. Líbí se mi ta syrovost a jednoduchost rámu a to, že je dělaný v Čechách. Ve velikosti 19 váží 1580g, což neni špatný a alespoň vím, že něco vydrží. A navíc se dá vybrat barva, což mi vyhovuje. Jen si nechám navařit vedení lanek a hadičky na štangli zespodu, což by měli zvládnout.

      Já osobně si CRR pojedu vyzkoušet 24.4.2010 na VELO test u zámku Svinaře (To je v Brdech, kousek od Mníšku), a popovídám si s chlápkama od RB. Kdyby sis chtěl tenhle rám vyzkoušet, tak se tam můžeš ukázat taky. Budou tam mít kompletní nabídku rámů. Jo, a 17.4. bude stejná akce někde na Moravě, tak že pokud to tam máš blíž, napiš RB maila a oni ti řeknou bližší informace. Jsou velmi ochotní.

      PS: Kdybys nechtěl RB, volil bych asi Gianta XTC. Je lehčí než RB a neslyšel jsem na něj špatné slovo.

      0 0
    • Lister  

      Jen připomínka: máš tam na jednu stranu rámy poměrně krátké – CRR a proti tomu zase dlouhány jakým je třeba Sup. Z toho je vidět, že asi vůbec nevíš jakou geometrii bys potřeboval – nejdřív bych pořešil tohle a pak ti zbudou 1–2 kandidáti a z těch už si vybereš vcelku jednoduše.

      0 0
    • Marccoo  

      tvůj výběr je plný rozporů!

      Evidentně ti o hmotnost moc nejde,Trek je těžký jako TFS od meridy,geometrie tě taky asi moc nezajimá Trek vs. RB.

      Takže moje rada,ber Gianta,geometrie univerzální,váha nižší než základní model meridy a vzhled špica.

      0 0
      • oldaka  

        co se tyce geometrie…nevim jak ji mam resit. Chci spise sportovnejsi posez, riditka dole, sedlo nahore. V jednom obchodu, ale nebudou mit vsechny kola abych vyzkousel co mi nejvic sedi. A kdyz jeden den budu sedet na tom a druhej na tom tak pochybuju, ze vubec neco poznam! zvlast kdyz kazdy kolo ma na sobe jinak dlouhej predstavec, zahlou nebo nezahlou sedlovku apod. Idealni by byl test velo den, ale na ten se nedostanu – nevhodny datum.

        Takze trek a supy jsou dlouhy oproti RB? Giant je vahovy i delkovy kompromis?

        Jestli je Trek opravdu tak tezky tak ho nechcu. Tak to tak pomalu vidim na Giant nebo RB. Bral bych RB, libi se mi, ale bojim se tedy kratkeho ramu. U Gianta mi vadi barva no… ale ta nejezdi :)

        0 0
        • Marccoo  

          Rbčko má v L 585 a Giant v 18 595mm,posuď sám.

          Barva u giantu je právě perfektní,ale pokuď se ti nelíbí,možná že seženeš u progressu i jinou.

          0 0
          • Marccoo  

            sněkým jsem si tě spletl:)

            Ty potřebuješ větší rám než 18:)

            Ve 20 má giant 615mm a RB v 21 595mm

            0 0
        • MlokCZ  

          Geoetrie je zcela jednoduchá u HT. Přeci nějaké stávající kolo máš a snad taky víš, jestli ti posed vyhovuje nebo ne.

          Takže změř si stávající kolo a k tomu si řekni, jestli chceš stejně dlouhý, kratší nebo delší rám a pak srovnej s těmi co máš ve výběru a hned budeš mít jasno.

          Nejdelší a nejkratší rám z výběru se liší snad dokonce o celé 4cm délky, což je brutální rozdíl.

          0 0
          • DaSnail  

            presne tak. v prípade výberu ht by som sa spolahol na porovnanie čísel a nie na nejaké to skúšanie v obchode.

            0 0
          • oldaka  

            no tak moc jasno nemam :) sve kolo jsem si zmeril: delka horni trubky: 600; delka sedlove trubky: 540; delka zadni stavby (retezove vzpery): 430; predstavec 110. Na svym nynejsim kole ale nemam zadnou podlozku pod predstavcem kvuli delce krku vidlice a to uz i tak drzi jen na jednom sroubu :) a kvuli tomu mi prijde srovnani myho a jinych ramu zkreslujici, protoze na jinym ramu bych podlozky vozil. Takto mi prijde, ze kdyz jsem sedel na 8500 tak jsem mel prijemnejsi, civilnejsi posaz nez na mym a to je trek o dost delsi… Pritom bych bral klidne o chlup kratsi ram nez mam ted…no je to zamotany :)

            0 0
            • vikicek  

              Dej si bacha na tu délku rámu. Když změříš horní rámovku, tak je to jiný číslo, než udávají výrobci. Např. u Treku 8500 17,5" udávají efektivní délku 58,8cm, ale skutečná změřená délka horní rámovky je 56,5cm

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak snad měřil vodorovně virtuální, jinak je to údaj k ničemu.

                0 0
                • vikicek  

                  No pokud by porovnával navzájem skutečné délky rámovek, tak by to taky odpovídalo, ne?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Vůbec ne, protože každý kolo má jiný sloping a rozdíly jsou velké. A to i pro stejnou velikost, protože horní rámová trubka je na sedlovou u různých rámů navařena v různé výšce oproti konci sedlové trubky a tím je pro stejnou délku rámu různě dlouhá.

                    0 0
                    • Lister  

                      No a pak tu máme i případy, kdy se efektivní délka horní trubky mění s různým vytažením sedlovky, ale to je u HT spíše výjimka.

                      0 0
                    • vikicek  

                      A jak tedy korektně změřit délku rámu ? Vzít si metr, přiložit vodováhu a přiložit jeden konec metru na střed hlavovky a pak odečíst délku ke středu sedlovky ?

                      0 0
                      • Lister  

                        a jak jinak bys to chtěl dělat??

                        0 0
                        • vikicek  

                          Jen jsem se chtěl ujistit.

                          0 0
                        • oldaka  

                          Po spravnem premereni jsem dostal delku 615. Delkou se tedy me kolo nejvice blizi Giantu. Dost me ale zarazi delka sedlove trubky (vyska), ktera se lisi u jednotlivych ramu dosti znacne. je lepsi tedy mit „nizsi ram“ a delsi sedlovku nebo naopak? tato hodnota u techto kol je v rozmezi 508 – 546 coz mi prijde znacny rozdil.

                          0 0
                          • Lister  

                            Ta výška není zase tak rozdílná, v každém případě nižší rám se často hodí.

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Vždy je nejlepší mít co nejnižší rám s tím, aby to vystačilo s rozumně dlouhou sedlovkou, což já považuju 400mm dlouhou s tím, že je zasunutá s mírnou rezervou (tedy není vytažená zcela na max, ale má třeba ještě 2cm rezervu navíc).

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        ± milimetr je fuk, takže si ani tu vodováhu brát nemusíš, stejně nemusíš mít zcela rovnou podlahu.

                        0 0
                        • Lister  

                          Tak na té vodováze bych vcelku trval – nebo si to odměřit od země, protože to, co člověk považuje za vodorovně, může být často ± 3cm. (EDIT: myslím na výšku)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ale tak dobře, pokud není vůbec odhad, tak s vodováhou. Já jsem si to párkrát s vodováhou ověřoval a bez ní jsem nikdy neměl větší chybu než 2mm na naměřené délce (a většinou ani to ne).

                            Ale také odhaduju vodorovnost i dle dalších pomocných mechanismů, tedy vím jak mám vysoko oproti sobě sedlo vůči řídítkům a to přesně (a tohle s vodováhou měřím, protože na to potřebuju i druhý nástroj, který určí výšku řídítek v místě představce a to se pak blbě drží a odhaduje bez ní).

                            0 0
                            • Lister  

                              Ty dokážeš u Sterea změřit efektivní délku v reálu?

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Přesně ne, ani jsem se o to nesnažil. Nebyl by to tedy žádný velký problém, protože dle správně nastaveného sedla bych si tam tu virutální sedlovou trubku mohl vytvořit poměrně snadno.

                                Ono to ale přibližně odpovídá tomu klasickému měření, protože ta virutální sedlová trubka, ke které by se správně mělo měřit, tak se s reálnou sedlovkou protíná blízko výšky ve které se to standardní metodou měří. Takže pokud dojde tou klasickou metodou k chybě, tak velmi malé.

                                Teď jsem si to ještě rychle nasimuloval (tu virtuální sedlovou trubku) a z toho mi vychází, že se protíná se sedlovkou cca 1cm nad tím místem, kde se měří délka. A na 1cm je ten vzniklý rozdíl pořád ještě malinký.

                                0 0
        • siafu  

          Mám zkušenost s rámem od Meridy vel. 16", délka 570 mm + představec 100 mm (ježden i 110 mm). Teď mám rám opět vel. 16" s délkou 552 mm + představec 110 mm, přičemž obě délky představců mají sklon –8 st., sedlovka vždy s offsetem (prostě Ritchey) a nějaký výrazný posun v délce posedu nepociťuji. Snad podle měření vzdálenosti sedlo – řidítka to předtím vycházelo zhruba na 53,5 cm, teď asi 53 cm. No jinak ten rám má i o něco kratší rozvor oproti Meridě (1029 mm vs. 1046 mm), ale asi v tomto parametru člověk očekával nějaký výraznější rozdíl, než jaký na konec snad pozoruji(?). Sedlový, hlavový úhel je klasika u obou rámů 70,5/73 vs. 71/73,5 st, zadní vidlice 425 mm vs. 420 mm, hlavová trubka 110 mm vs. 125 mm.

          0 0
    • radek80  

      ještě bych na tvém místě zkusil kontaktovat Duratec, zda by neměli Alu rám Torain, za cenu jen pro Tebe. Za pokus nic nedáš.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.