• tomas.g88

    Ahoj narazil jsem na senzor padu od Specialized a zaujalo me to, tady na BF jsem o tom nenasel ani zminku tak vkladam odkaz. V pripade padu umi zavolat pomoc a to mi prijde pro jezdce vlky samotare jako jsem ja docela zajimave. A umi to i dalsi nejake veci ktere se muzou hodit.

    Co si o tom myslite, poridili byste si to? Nebo je to dle vas k nicemu?

    https://www.damynakole.cz/…razny-andel/

    • milan.v  

      Jo, je to zajímavá novinka.

      https://mtbs.cz/…lnky-na-kolo#…

      A už i Specialized má nově helmy s MIPSem… :o)

      • milan.v  

        Všichni na Specialized nadáváte, ale jako první přinesl MIPS na helmy pod 2tis. Kč…

    • ToMášMarný  

      Je to týden, možná dva co to představili, takže uživatelský zkušenosti ještě nebudou. Ale je to vyzrálá technologie, nebude 100%, ale podle mě to fungovat bude. Za 1400,– myslím stojí za zvážení, pokud ti sedí speš helmy. Zvažoval jsem za tímhle účelem apple watch, je fajn že se to objevilo v tomhle provedení.

      • tomas.g88  

        Otázkou je zdali by to nešlo dát na jakoukoli jinou helmu když je to na ten zadní stahovací pásek.

        • ToMášMarný  

          To je otázka, ale podle obrázků pochybuju, vypadá to, že je tam nějaká příprava na helmě. Až pojedu kolem S-krámu tak na to kouknu, když to půjde nějak rozumně, tak asi pořídim. Když ne, tak fakt nekoupim znova stejnou jen s nějakym bazmekem navíc.

          • atty  

            Tak tohle si S asi pohlídá – chceš naší krabičku, musíš si koupit i naší helmu = 2 mouchy jednou ranou/prodané dvě docela drahé věci :) Podle fotek je to přímo součást/pevně spojeno s tím utahovacím mechanismem, takže bez nějakého totálního bastlení to asi nijak nepůjde.

            • tomas.g88  

              No obavam se toho taky, krabka by se mi libila ale abych menil i helmu to se mi nechce.

              • atty  

                Jo, jak říkám – maj to asi ošéfovaný :)

                I proto (kdybych tohle chtěl) tak asi volím ten Ice Dot – tady je za hroznou raketu, zatímco se dá v různých výprodejích venku sehnat zhruba za polovičku (alespoň když jsem kdysi koukal, tak pod 2000,–).

                Navíc je to celkem nešikovné (jako pevná součást helmy) i pro ty, kteří střídají dvě helmy – třeba na silnici a na MTB do terénu.

                • tomas.g88  

                  Ty dve helmy to bude muj pripad, ted jsem privezl silnici a hodilo by se kdyby se to dalo prehazovat. Vydrzel jsem bez toho doted tak vydrzim i dale ale prislo mi to jako fajn bezpecnostni vychytavka. Tak uvidime jak to bude funvovat.

                  • kadlec  

                    Na damach … pisou: umí spolupracovat s jakoukoli helmou, která nese označení ANGi ready

                    Tak bych cekal, ze to lze koupit i bez helmy

                    • tomas.g88  

                      To asi ano koupit bez helmy ale montaz bude jen na helmy spesl angi ready. Nebo to bude tak ze s helmou to bude za pakatel a kdyz se bude kupovat solo tak to napali.

                      • ToMášMarný  

                        A to je přesně oč tu běží. Ono zapeklité angi ready. Toto cosi na headportu.

                        • kadlec  

                          Me to prijde, ze by to mohlo i na neready. Ale videl jsem jen foto, kde to je uz nasazeny.

                        • LM  

                          Věřím tomu že v čase 3D tiskáren to půjde nějak vyřešit :-)

                          • kadlec  

                            Jj. Senzor bych i bral, ale propero mam rok a dalsi urcite ted kupovat nebudu.

                        • atty  

                          Na druhou stranu, pokud ta jednotka bude samostatně prodejná, pak by se při troše bastlení dal určitě vyrobit „protikus“ držáku asi na jakoukoliv helmu a tím pádem to taky používat. Asi to bude fungovat nejen na zátylku, ale vcelku kdekoliv na přilbě. Jde o tu cenu jednotky. A stejně předpokládám, že ten angi ready „úchyt“ bude jen u nových helem od S a jen některých modelů (jak sami specifikují).

                          • ToMášMarný  
                            1. ANO, jednotka je samostatně prodejná, cena je 1399 Kč.
                            2. NE, (dle mého názoru) nebude fungovat jinde než na zátylku, gyroskop a akcelerometr bude kalibrovanej na specifický umístění.
                            3. ANO, ANGi ready jsou jen „nové“ helmy.

                            více zde

                            EDIT: nám jde asi hlavně o to, jestli vůbec a případně za kolik to dostanem na svou:

                            1. „starší“ speš – např. Ambush nebo Prevail
                            2. jiného výrobce
                            • atty  

                              Ty ceny těch S-kových helem jsou vážně raketové :)

                              Jednotka samostatně prodejná a cena celkem akceptovatelná – dobré zprávy.

                              Gyroskop i akcelerometr myslím bude vcelku úplně stejně fungovat i třeba o pár centimetrů nad upínáním, bude to dělaný ve vnitřku asi vcelku jednoduše a spouštěcí mechanismus bude jen překročení nějakého nastaveného limitu akcelerace/de­celerace v jakémkoliv směru. Nějakou závislost na poloze snímače bych moc neočekával, protože i tak má člověk na kole hlavu rovně, hlavu skloněnou, hlavu otočenou – prostě hodně pozic a při nich to musí fungovat vcelku stejně – pokud to má registrovat pád. Ale třeba jen vývojáře od S podceňuji :)

                              Takže jedinej problém bych viděl jen vyrobit „protikus“ upevnění na helmu, abych to za tejden neztratil a při tom se to dalo i občasně sundavat (očista, nabíjení atd.).

                              • jeniiiik  

                                I helmy kde není přímo v náhledu uvedeno Angi jsou pro něj připravené. Namátkou Tactic. Asi jich bude víc, nechce se mi to proklikavat. Takže dokoupit Angi a za ty peníze myslím helma s Mipsem a touhle ficurou pohoda.

    • LM  

      Nápad to není úplně marný, ale když si vezmu jak často nemám signál („operátor“ Vodafone), tak by to beztak nepomohlo…

    • atty  

      Tenhle systém není úplná novinka, už tu dlouho je třeba

      ICEdot Crash Sensor

      a pár aplikací do mobilů, které fungují podobně (kvůli spolehlivosti bych preferoval ty senzory na helmu).

      Trošku smutný je, že se za „provoz“ obou systémů musí platit (i když celkem pakatel), jelikož to vytočení nastaveného telefonního čísla provede sama aplikace v telefonu. Kdyby tam byla nějaká přidaná hodnota třeba operátora, který by pak sám obvolal to, co je potřeba, tak bych ty platby chápal.

      Sám mám nainstalovaný na Fenix hodinkách a telefonu Dialer Widget – vytočení zadaného čísla na dvě zmáčknutí hodinek (předpokládá tedy, že bych byl po pádu trochu při vědomí a byl schopen zmáčknout dvakrát knoflík na hodinkách).

      Jinak tyhle bezpečností systémy chválím – kdo jezdí sám, mimo „civilizaci“, tak po pádu to může reálně zachránit život. Už jenom třeba v tom, že upadnout někde na samotě, v počasí, jako je teď – to je o pár hodinách přežití, než třeba nepohyblivej zmrzneš.

      Kdybych jezdil jen pár kilometrů mimo „civilizaci“, už bych si něco takového pořídil – do Prahy a na celkem frekventované cesty mi to nepřišlo adekvátní.

    • petyn  

      Něco podobného má i Garmin ne?

      • milan.v  

        Ano, tam ale stačí trochu víc přibrzdit a už to hlásí falešné poplachy a obesílá kontakty, raději jsem to vypnul…

      • atty  

        Má, ale moc dobře to nefunguje (všichni to raději na kompjutrech vypínaj, protože prej si stačí někde hopsnout obrubník, nebo zastavit na fleku a až to poplachuje).

        Nehledě na to, že když ty senzory jsou připevněné přímo na helmě, je to asi nejoptimálnější místo, vůči snímaní těch gyro čidel. Taky proto, že se naopak může stát, že kolo se někde celkem „poklidně“ zastaví a jezdec může letět pár metrů vzduchem na hlavu – tachometr to nemusí registrovat, jezdec může ležet dobitej pár metrů opodál.

        Edit: milan.v byl rychlejší :)

        • snas89  

          No o moc rychlejší není, když pak kvůli tomu na švihu zastavuje a vypíná to v telefonu:D

    • michomin  

      Levný to zrovna není. U helmy Propero 3 to dělá 2 200,– navíc za komplet.

      • tomas.g88  

        Tak 2200 za to ze by to mohlo zachranit zivot asi neni az tak silene. Nekdo to musel vyvinout, nekdo vyrobit,… A vzdycky je to business, kazda firma vyrabi aby vydelala…

        Zajimave v tomto ohledu je ze za lepsi prehazku, nebo jiny dil dame tisice i desetitisice a za svoji bezpecnost je nam dat lito dva tisice, to je k zamysleni…

        • plzakj  

          Pro jezdeni v terenu asi dobra vec. Na silnici je to horsi.

          • tomas.g88  

            Proc myslis?

            • plzakj  

              Tam bych radsi neco pro prevenci srazky s autem, nez neco, co resi nasledek.

              • atty  

                Dopředu i vzad radlici s airbagem a na řídítka Gatlinga:)

                Ale rozumím tomu, jezdím v pražským provozu… :)

      • snas89  

        Věřím, že si v životě utratil i víc peněz za daleko větší blbosti:)

    • look_as1  

      Tak aplikaci do mobilu na toto je hromada i bez bazmeku navic. IMHO je to jenom nejaka analyza udaju ze senzoru – asi jde pouzit nejake jednoduche strojove uceni.

      S pridavnych veci to umi napr. blikacky See Sense.

      • atty  

        Zase telefon nemíváš obvykle přilepenej na helmě a taky nevím, zda ty senzory v telefonu jsou úplně vhodné (a shodné), jako v těchto jednoúčelových krabičkách. Proto ty aplikace v telefonu většině lidí moc nefungují, tak jak by to od nich očekávali (podobně jako u Edge kompůjtrů – moc falešnejch poplachů, nebo naopak nic i při razantním pádu). alespoň co se dá číst u jejich hodnocení na Google Play.

        See Sense je určitě taky dobrej nápad, nicméně cena rovněž není moc lidová (chápu, že je to hodně chytrá „blikačka“), ale hlavně zůstává ten problém, že senzor je jinde (stejně jako u mobilu v batohu nebo na zádech v dresu), než je optimální místo (hlava, helma…).

        • look_as1  

          IMHO je to peknej projekt na ML. Jenom nekde sehnat positivni data;-) Daji se udelat synteticka?

          Moc nechapu, proc Garmin funguje tak spatne – maji prece i dalsi cidla – kadence, tepak, rychlost, power meter…

          Jinak ta cena za celek neni zas tak silena – samotne externi BT akcelerometr stoji kolem 20 dolaru.

          • Auditor  

            Co je to ML? :)

            • look_as1  

              Strojove uceni – presne toto myslim pouziva See Sense – cim vic senzoru a dat, tim lepsi vysledky :-)

              False positive signalu maji dost – kdyz uzivatel v aplikaci stiskne cancel.

              Pozitivnich signalu asi maji mene – to by musel cyklista bourat :-)

              Zajimalo by me, jak to Specialized testuje….

              • atty  

                Já se obávám, že u konkrétně toho angi to bude vcelku pasivní a jednoduché čidlo s akcelerometry, kde k vyvolání poplachu bude stačit jen překročení nějakých „géček“ v jednom vektoru, maximálně to aplikace bude upravovat na nějakou hodnotu, pokud zjistí, že poplachy jsou vyvolávány hodně často (třeba při nějakých skocích atp.)

                Pokud by to byl komplexně dokonalý systém, ke kterému by šlo napárovat další čidla (kadence – spadne na 0, tep – razantní změna, výkon – spadne na 0, rychlost – spadne na 0 a ještě to ta aplikace časem nějak kalibrovala – to by u Spešlu stálo minimálně o jednu nulu v cenovce navíc :)

                Ale jako námět na zamyšlení je to pěkný – v podstatě jde s těma veličinama dobře pracovat, jelikož v případě pádu je dost obvyklé, co v té chvíli jde z dalších čidel za výstup.

    • Auditor  

      Sem si precet popis na strankach Speslu … a ono to umi i synchronizaci se Stravou ..

      Dle ma napad dobry, ale..Podle popisu je tam prodleva asi 8s nez apkka posle sms. Uplne si nejsem jistej, ze kdyz sebou placnu, dokazu se do 8s dostat k tel v batohu … A aby pak chodily sms o kazdy „padu“ …

      • tomas.g88  

        Manzelka ti pak dle vyvolanych alarmu bude vest denik padu :-)

        • atty  

          …nebo řekne „dneska si sebou 5× fláknul, máš na týden zaracha…“ :)

        • LM  

          Když jí to neřekneš, tak na to stějně nějak dojde Aneb „Co to tady máš zase za modřinu?“ :-D

          • tomas.g88  

            No to je mozna lepsi kdyz pres angi bude vedet o padu nez aby modrinu pripisovala vasni s milenkou :-)

          • Auditor  

            Zafunguje „… ale, to uz mam dlouho“ … stejne jako u novyho komponentu, ne? :D

            Ne, si delam sradnu.

    • va-bo  

      Kdyby to volalo pomoc při každém pádu, to aby záchranka jezdila přímo se mnou… Nechtěl bych to.

      • atty  

        Tak máto jednu zázračnou funkci a to sice, že se to dá vypnout :)

        Pokud půjdu jezdit do bikeparku, tak to asi mít zapnuté nepotřebuju. Pokud se pojedu projet někam do lesa, kde potkám jednoho člověka denně, tak tam to bezpochyby pro někoho cenu má.

        Pokud na takových vyjížďkách „mimo civilizaci“ padáš jako šiška neustále, tak tím spíš by to mělo smysl – dá se to před vyvoláním poplachu vypnout (nastavit čas, po jaké době to má vytočit/poslat SMS – alespoň u Ice Dot to jde nastavit libovolně, zda to jde taky u Spešlu nevím (ale tuhle funkcionalitu celkem očekávám).

        • va-bo  

          Nečet jsem návod, takže o tom nevím zhola nic. Takže se zeptám, má to GPS aby mě to našlo, když sebou někde říznu? A kdyby ano, stejně bych to nechtěl. Nemusí velký bratr vědět, kde jsem jezdil. :-)

          • va-bo  

            Už jsem si to přečet na MTBS. Musí k tomu být chytrý telefon. Což důchodci většinou nemaj. :-)

          • atty  

            GPS to svoje nemá, kupodivu to použije to v telefonu, se kterým to musí být spojeno, aby to byl funkční celek.

            JInak nic pro jedince, kterým se nelíbí, že je to může „sledovat“ (ale vzhledem k tomu, že princip všech cyklopočítačů, cykloaplikací, chytrejch hodinek a sportestrů je ten, že Tě „sledují“ a případně zaznamenávají trasu a další parametry jízdy z čidel – což mnozí z nás kupodivu chtějí – bych tohle zrovna nepovažoval za nedostatek).

            Ono chtít po něčem, aby to v případě pádu odeslalo Tvoje souřadnice a při tom Tě to „nesledovalo“, je tak trochu, jako chtít po telefonu, aby sis mohl zavolat a přijmout hovor, ale nemusel ho nosit zapnutej… :)

            • va-bo  

              No jo, to je jasný. Někdy je ale lepší, když to nikdo nesleduje, třeba správa CHKO. Nejlepší je jezdit ve dvou, třeba se slečnou, nebo s chlapcem. U piva si s asistentem v helmě moc nepokecám…

              • atty  

                No, vzhledem k tomu, že GPS souřadnice a log Tvého pohybu je údaj, na který by musela správa CHKO kontaktovat OČTŘ, který by to teprve za jistých podmínek mohl využít a zajistit, tak toho bych se bál jako posledního. (možná bych se spíše bál manželky „stíhačky“, že to případně může použít a využít proti Tobě :) )

                U piva s asistentem asi nepokecáš (pokud netrpíš samomluvou nebo nějakou z psychiatricky zdokumentovaných chorob, kde se tohle děje), ale zase když sebou flákneš v odlehlé části lesa tak, že ztratíš vědomí, nebo si nedejbože něco zlomíš tak, že dodrápat se k telefonu nejde, je to jedna z posledních instancí možné záchrany, protože v počasí kolem 0 či ještě pod, máš tak pár hodin, než zmrzneš (na kolo většina lidí není nabalená tak, aby vydržela ležet v mrazu x hodin na zemi). I kdyby si doma oznámil, že jedeš někam na vyjížďku do lesa (odlehlejšího), teplota pod nulou, je po setmění – je Ti asi jasné, jaké je hledat někoho v limbu nebo nepohyblivého jen v xy kilometrech čtverečních, za tmy a mraze. Hlavně než se to hledání „rozpohybuje“, je to opět několik hodin, které mít nemusíš…

                Tím chci říct, že pro tohle řešení musíš mít za prvé chuť jej používat a potom taky hardware – tedy ten „přístroj“ a mobil s OS, co ho podporuje.

                Já čím jsem starší, tak dobře pozoruju, že když sebou náhodou fláknu, je to čím dál tím těžší vstávat… :) Pokud bych nebydlel v Praze a nejezdil trasy, kde je přes den dost lidí kolem, už něco takovýho mám.

                • tsunami  

                  Dá se pořídit „SOS tlačítko“ pro důchodce, když zmáčkneš knoflík tak pošle SMS na vybraná čísla s informací o poloze a začne volat na ta nastavená čísla. Takové tlačítko je autonomní, má vlastní SIM, GPS, reproduktor a mikrofon na telefonování. Konfiguruje se přes SMS. Dá se nosti na krku pod oblečením (je oblé, netlačí nikde). Umí samo detekovat pád, ale dá se to vypnout aby nebyly plané poplachy. Prodávají to třeba v Alze. SIMku si tam můžeš dát vlastní (i když to nikde nepíšou). Měl jsem tam datovou simku co jsem měl zdarma jako druhou k telefonu se sdíleným tarifem, takže provoz 0 peněz. Samozřejmě se dá nastavit i na online sledování a posílat si to někam na net.

                  https://www.zdenda.com/…pro-seniory/

                  • atty  

                    Jo, v podstatě podobná věc s podobnou funkcionalitou, akorát je to samostatnej „telefon“.

                    Akorát na to kolo bych pro pády více věřil těm specializovaným krabičkám-senzorům a jejich kalibraci na tyhle pády ala Ice Dot nebo tenhle od Spešlu, See Sense atd.

                    U těhle specializovaných je výhoda, že to pracuje asi v rámci jen SMS (takže možná nemusíš mít vůbec zapnutá data – což ne každý venku má), případně to je jen o pár poslaných kilobajtech, takže to nikoho nezruinuje i pokud nemá zrovna dobrý datový tarif.

                    • tsunami  

                      To co jsem popisoval/odkazoval umí také fungovat jen po SMS, data používá jen když chceš online monitoring. Detekce pádu je na kolo u té krabičky asi nepoužitelná.

              • Auditor  

                A ono te neco nebo nekdo nuti sdilet data z jizdy online – at uz s timhle bazmekem nebo jakoukoli mobilni aplikaci? :)

                • va-bo  

                  Nenutí, jen tak diskutujem…

                  • Auditor  

                    chapu, sak to nebylo mysleno zle. Ja taky pouzivam gps zaznam trasy, ale nesdilim to online.

                    nicmene tohle zarizeni nebude spatny, asi to ma i smysl …

    • milan.v  

      „While is be possible to stick an aftermarket ANGi sensor on any helmet, Specialized representatives caution against it. The ANGi mounting locations on the company's helmets have been tested to ensure ANGi's ability to accurately measure impact forces, something Specialized representatives cannot say about another brand’s helmets, or even older models of Specialized helmets without the ANGi mounting points.“

      Marketing velí jasně – nedoporučujeme se staršími helmami Specialized, jinými značkami, i když to jde…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.