Aktuálně nejlepší univerzální plášť na kola 29"

157 nepřečtených
  • culibrk

    Ahoj,

    nenašel jsem novější vlákno na pláště pro 29" kola, proto jsem založil tuhle anketu. Dík předem, že mě nekamenujete.

    Co byste doporučili? Aktuálně jezdím Schwalbe Racing Ralph Performance. Byly na kole nasazené z výroby. Jsou fajn, ale umím si představit, že bych vozil lehčí, až je sjedu. Co byste volili jako nejlepší lehký univerzál?

    Požadavky na plášť:

    • pro suchý i vlhký podklad (nerad bych na kořenech a vlhkých kamenech,byl jako na sáních, takže Furious Fred a podobné papíry od Maxxisneberu)
    • terén versus silnice: cca 60% ku 40%
    • lehké a rychlé pláště, ideálně s nějakou ochranou boků (něco jakomá Rubena ty své bočnice SW)
    0 0
    • alinceb  

      Vzal bych něco z trojice RaRa / RK RS / Z-max (vzorkem to samé jako RK RS).

      Mám teď dost naježděno na RK 2.2 a to jak silnice, tak šotolinu, lehčí terén, ale i kamenité sjezdy, a sem s nima spokojený. Jen zadní plášť má řízlou bočnici a proto hází. Jinak drží a skoro bez defektů…

      Na druhé kolo budu nazouvat RaRa s NT sadou, tak jsem zvědavý, jak pojedou…

      0 0
      • culibrk  

        Continental RS jsem jezdil a jsou super na suchu, ale v bahně a vlhku se střed dost rychle zalepí, blběji se čistí. Nedávno jsem na nich (26" bike) padl na hubu, právě dost nečekaně v bahýnku. :) Nicméně děkuji za reakci! :)

        0 0
        • alinceb  

          Tak pokud chceš dobrej grip za mokra, tak tam je RK i Z-max slabší. Pak bych šel do klasické kombinace RoR dopředu + RaR dozadu – ostatně tak, jak to máš na SUPu v profilu…

          0 0
          • JakeF  

            Kontrolní otázka, jezdil jsi ty pláště někdy ve 29"?

            0 0
            • alinceb  

              29er nevlastním, takže ne. Na 29er sem jel jen s RaR/RaR a FF. Nicméně u plášťů jde imho jen o vzorek a směs a ty mají 29er a 26er stejné… Zbytek rozdílu jízdních vlastností je dán průměrem kol.

              Ale můžeš mě vyvést z omylu…;)

              0 0
              • JakeF  

                Tak to tě vyvedu z omylu… Srovnávat 29er pláště podle 26 je blbost, protože stejný pláště maj ve 29ce o třídu lepší trakci, takže ti stačí rychlejší vzorek.

                0 0
                • fousek  

                  :-D a proto vsichni jezdi na velocipedech, protoze cim vetsi prumer tim lepsi trakce, takze velociped muze jezdit i zatacky v naklonech pod 15°

                  0 0
                  • JakeF  

                    Co to meleš se zatáčkama? Kdybys dal na velociped stejný gumy jak na MTB, tak trakci určitě bude mít lepší, ale pak už holt jiný nevýhody převažujou :).

                    0 0
                    • fousek  

                      Ja myslel ze trakce se vetsinou ztraci v zatackach, kdyz jedes rovne, tak je vpodstate jedno jestli je jakykoliv kolo ve smyku, do te doby nez se prave kolo dostane do zatacky, pak muze byt lehce problem s prednim kolem. A samozrejme velociped nebude mit nikdy takovou trakci za jakekoliv situace jako MTB protoze ma podstatne vys teziste, stejne tak MTB nebude mit nikdy takovou trakci pri brzdeni jako treba low-racer s prednim kolem 20". Ale mozna si pod pojmem trakce predstavujes uplne neco jineho nez ja.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Fajn, už se těším, jak mi na vyjížďce ukážeš tu jízdu rovně s oběma kolama ve smyku… Nebo bude stačit s předním :). Každopádně vůbec nevím, co to má společnýho s původní diskuzí… Že maj 29" pláště proti stejným 26" lepší trakci je dáno větší styčnou plochou. A proč do toho taháš těžiště vůbec nechápu, to se mezi 26" a 29" téměř nemění, samozřejmě závisí podle konkrétní geo.

                        0 0
                • BB  

                  tohle jsi trefil naprosto přesně. Proto mě připadají trochu nefér srovnávací testy v MBA, kde vezmou stejné kolo v 27,5 a 29, se stejnými plášti např. Schwalbe NN a ve výsledcích je, že 29 má těžší kola a proto je méně agilní. Přitom by klidně mohli do testu proti 27,5 s NN postavit 29 s RR. A hned by byl výsledek jiný. Přitom si dovolím tvrdit, že trakce bude srovnatelná. Ale předem přiznávám, že jsem 27,5 nejezdil, jen jsem na parkovišti projel kamarádovo kolo a připadal jsem si na tom spíš podobně jako na 26, než jako na 29.

                  0 0
    • scalar  

      Ještě bych přidal do výběru Maxxis Ikon Exception, s těma jsme hodně spokojený.

      0 0
      • culibrk  

        Klidně bych je přidal, kdybych věděl jak. :)

        0 0
      • hannawald  

        +1

        0 0
      • Breakpain  

        Na Ikony jsem slysel chvalu nemas srovnani s Ralphy? Chci vetsi grip. Ted ma Ardenty, ale to je na sucho moc. :-(

        0 0
        • scalar  

          Ralphy mám jenom na 26" kole, takže srovnání by mohlo být zavádějící.

          0 0
      • culibrk  

        Nemám Maxxis pláště vůbec nastudovaný. Jaký je rozdíl mezi Maxxis Ikon Exception a Maxxis Ikon?

        0 0
      • m.k.2  

        Ikony taky doporučuju, ale připlatil bych si za verzi EXO se zpevněnými boky, protože verzi 3C Exception jsem už dvakrát říznul tak, žeto ani mlíko nezastavilo. V porovnání s RR mi přijde, že má lepší grip na mokru, sucho a valivý odpor nastejno. Hůř drží při brždění.

        0 0
        • oddie  

          Špatně hledám, nebo jsou jen v 2,2? Vejdou se mi jen 2,0…

          0 0
          • m.k.2  

            Jsou jen ve 2,2 ale ty moje jsou podvyživené. Skutečná šířka je 52 mm, což odpovídá spíš té 2,0.

            0 0
            • Breakpain  

              Rozměrově prý jak 2.1 dle slov maníků, co na tom jezdí i chováním v 29ce …

              0 0
              • rj72  

                …na jaře jsem kupoval 3C exc Exo (29) a ten se mi roztáhl na 56mm – (při nasazování jsem ho foukal,ale hodně vysoko – netuším zda to může mít vliv)…jinak co jsem měl měkkou verzi 127 tpi vloni, ta měla (má) 53–54mm – těch 53–54 je na variabilní tlak o.k. – 56mm v 3C už na vyšší (t.j. od 2bar) skoro nereaguje. Stejně tak těch 53–54 mm i na měkké směsi je rychlostně jinde než tvrdá 3C exc Exo 56mmm. (jenže 127 tpi v obyč. se už zase nedělá – docela by mě zajímalo jakou šíři 3c mají ti co jsou s ním rychlostně spokojeni…moje zkušenost než riskovat široký 3c lepší 2–3× koupit měkkou – pokud se moc neroztáhne – v tlumení nerovností je úplně jinde, jako užší je použitelnější, u měkké to není takový problém, je rychlostně na tom lépe a cenově to může vyjít podobně, stačí jen zkousnout rychlé sjíždění měkké)

                V porovnání s RK rs mi přijde, že Rk rs o něco málo lépe tlumil nerovnosti a reagoval na tlak než 3C (měkká verze Ikona na tom však byla u mě naopak lépe). Přešel jsem nakonec na užší plášť jiný. Za mokra – mokrý kamení je na RK rs dost utrpení.Tam i AKA 2.0 funguje lépe. Hlavní důvod pro RK rs je výdrž,dále slušné tlumení nerovností a jízda po asfaltu(je to rychlý relativně pohodlný balón co nemá rád mokro). U Ikona podle mě rychlost hodně závisí na šíři. Boční grip má v terénu lepší je jistější než RK rs. Zprvu může být trochu nepříjemný vpředu v šotolinových zatáčkách, než se ojede střed, ale to spíše v užším provedení. Označení 2.2 u něj může být někdy hodně relativní. Docela by mě zajímalo jak je to s jeho citlivostí na horní tlak k roztažení na šíři a nebo zda skutečně je v těch šířích u něho takový rozptyl…(omlouvám se už to píšu po druhé do jiného vlákna)

                0 0
                • rj72  

                  ..vzhledem k tomu, že se 3c moc snadno asi neusazuje, tak mě napadá jestli ti co ho mají v užší verzi si při nasazování náhodou nepomáhají namydlením, zatímco ti co ho mají v širší zda ho jen nefoukají a musí jít s tlakem docela vysoko(šel jsem přes max ráfku)…máte ho vůbec někdo už podruhé nebo potřetí…

                  0 0
        • culibrk  

          Věřím ,ale stojí raketu.

          Verze: kevlar, 29×2,20'', eXCeption series, triple compound 3C, EXO Protection = cca 1400 Kč/guma.¨

          To se mi za plášť opravdu dát nechce. Podobné pláště od Schwalbe, Rubeny, Specialized se dají sehnat za cca 800 Kč.

          0 0
          • JakeF  

            Zas tu byli lidi, co tvrdili, že vydrží výrazně větší nájezd. Mě teda víc děsí ta šířka, 56mm plášť fakt nechci.

            0 0
            • scalar  

              Já jsme v reálu naměřil 53 mm, ale musím se podívat, co mám vlastně za verzi, je jich víc, než jsme myslel :-)

              0 0
              • JakeF  

                Neumíš je nějak rozumně sehnat? ;)

                0 0
                • scalar  

                  Neumím, dovozce, od kterého beru Maxxis je nemá, bral jsme je z Koloshopu při nějaké té jejich slevové akci.

                  0 0
            • culibrk  

              Kolik kterej plášť vydrží moc neřeším. Jsou to jen teorie. Mně se většinou stalo, že čím dražší plášť jsem koupil, tím rychleji jsem ho na boku někde prořízl a bylo vymalováno. Takže v takovém případě mi údaje, jak se pomalu sjíždí netrápí. 56 mm šíře? Nikdy mne doposud nenapadlo to měřit nebo posuzovat? Jaký to má vliv pokud je plášť třeba o cca 3 mm pohledově širší než třeba těch 52–53 mm?

              0 0
              • JakeF  

                Širší plášť hůř jede a při nižším tlaku se daleko víc žvejká. Co se týče řezání na boku, tak to je většinou chyba jezdce. A navíc ta nejvyšší verze Ikonů má právě i ochranu boků.

                0 0
                • jIrI___  

                  Mlok tuším kdesi psal, že podle testů širší pláště naopak jedou líp všude kromě asflatu.

                  0 0
                  • culibrk  

                    Se i to nějak nechce věřit, že by mohlo hrát třeba roli 2–3 mm u pláště okolo 53 mm. Styčná plocha versus podklad bude nämlich stejná. Navíc si osobně myslím, že bude hodně záležet na tom, na kolik je plášť nafoukán PSI. Pokud ten tlak nebude stejný, tak je jakékoliv srovnání stejně liché, se domnívám.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Vždycky musíš srovnávat za naprosto stejných podmínek. Změnou tlaku získáš u jednoho pláště vlastnostmi dva naprosto rozdílné pláště.

                      0 0
                      • culibrk  

                        A jak by volil Rychlej Turista? Copa vozíte nejraději za gumy? :)

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Vycházím z toho, že cokoliv univerzálního si z čehokoliv specifického vezme jen určitou vlastnost. A to zpravidla vždy tu špatnou. Takže já volím pláště podle potřeby.

                          0 0
                          • culibrk  

                            OK. :) A pokud by tedy potřeba byla taková, že jedete na celodenní nebo vícedenní švih, předpověď počasí je nejasná a mají být přeháňky? Navíc se pojede cestou necestou (silnice, cyklostezky, turistické stezky, polní cesty)a co čert nechtěl, tak partička co jede s vámi jsou chrti a máte být někde např. pozítří v určitou dobu, abyste stihli třeba loď, :) Co pak? Nebo co se nejvíc vozí na 24 hodinovky? Předpokládám, že tam je potřeba lehkého univerzálního pláště veliká.

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Do bláta jsem vozil vpředu WildGrippera Front S, či jak se to jmenuje a vzadu k tomu mám nějaký úzký bahenní speciál, ale jinak co bylo po ruce (bo tam je to celkem jedno, pokud nejsou ukrutné krpály na výjezd), na koření a na šutry Nanoraptory oba dva a jinak (sucho/vlhko bez šutrů) FF 2,0".

                              Ná několikadenní výlet bych nazul RK 2,0" Supersonic, mimo bláta nemá výraznější slabinu, ale já v blátě úmyslně nejezdím. Pokud bych už musel jet i v blátě a chtěl mít celkově klid, tak bych asi nazul Pythony. Jsou to takové neslané, nemastné pláště, ale jinak bezproblémové prakticky kdekoliv.

                              0 0
                  • JakeF  

                    Mlok rád řeší valivej odpor a nerad řeší aerodynamiku, která je ve vyšších rychlostech důležitější. Ale jde mi hlavně o to žvejkání, široký a lehký pláště předvádí při nízkým tlaku fakt divoký věci :D.

                    0 0
                    • culibrk  

                      :) Takže totok bo šle, ne? http://www.kupkolo.cz/…seda_z94638/

                      Si říkám, že když Rubenu jezdil Cink a jezdí Škarna, tak to bude špice. A jsou za zajímavé peníze.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Pochybuju, že jezdili verze, který jsou normálně k dostání…

                        0 0
                      • JakeF  

                        Proboha ne :D. Oni to jezdili, protože to fasovali a pláště měnili po pár stech kilometrech. Mimochodem Ondra Cink z toho poslední dobou taky už vozil akorát vzorek nalepenej na Dugast galusce.

                        0 0
                    • jIrI___  

                      No to zas jo, žvejkání je zlo. A stačí k tomu 19 mm ráfek a RaR 2,25" :)

                      0 0
                      • ememem1  

                        moje posledne pozorovania (ciste empiricke, nijakym meranim nepodlozene) hovoria ze obzvlast u novsich plastov Schwalbe plastov (odkedy existuje ta ich TriStar zmes) sa toto vyrazne zhorsuje bud poctom najazdenych kilometrov (a neni ich moc, odhadom okolo 700–800) alebo proste vekom plasta cca okolo roka co je nahodene. je takztiez mozne ze na to ma vplyv to, ze sa s nim jazdilo v zime pri minusovych teplotach.

                        fakt neviem cim presne to je ale som si to vsimol jak u RaR tak u NN. Nove su OK, po case sa bud nabombuju tak, ze stracaju akekolvek vlastnosti alebo su nafukane tak akurat a bocnice sa bortia jak prasa a spunty zacinaju sa zvykat. a bez ohladu na tlak sa po ojazdeni tej uplne vrchnej vrstvy dost citelne zvysuje aj valivy odpor(zas len empiricky ale vidno to napr. ked sa ide po asfalte z kopca, je dost cudne ked od isteho moemntu vsetci idu rychlejsie).

                        inak takym zas len empirickym indikatorom ze nastava popisovany stav je, ze zacnu na asfalte docela hucat.

                        0 0
            • m.k.2  

              Já na nich mám najeto cca 1200 km, převážně terén a vypadá to, že tak 2 tisíce dají v pohodě. RR byly po 1500 na výměnu.

              0 0
          • m.k.2  

            Jo to je bohužel pravda, ta cena je šílená.

            0 0
    • JakeF  

      Vozil jsem Schwalbe, takže jsem plánoval i na 29ku je dát taky, ale co jsem s kolem dostal Fast Traky, tak mě velmi příjemně překvapily a pokud budu uvažovat o výměně, tak Maxxis Ikon. Schwalbe celkem škodí ty vysoký figury.

      0 0
      • nitraq  

        Teď jsem hledal něco k Michelinu XC Dry 2 a našel jsem tvůj příspěvek před 4 lety, kde sis chválil, jak to jede při 3,5 – 4 atm :D

        0 0
        • JakeF  

          Tak na asfaltu jely pěkně :D. Co jsem v tý době předváděl v terénu radši nekomentovat :D.

          0 0
    • micinka  

      Za me FastTraky uz ne, vozil jsem v predu i vzadu. Ted jsem dal dopredu RocketRon a na to, ze to je 2.25 tak to lepe jede (jak v terenu, tak na pevne ceste). A vzorek mnohem lepe drzi v terenu.

      Vzadu jsem ho nechal, tam to tolik neni poznat, ale ve vyjezdu ze sedla celkem prokluzuje, az ho sjedu, dam tam RaR a porovnam.

      0 0
    • culibrk  

      Zírám na průběh ankety. Tak nějak jsem očekával, že mezi nejoblíbenější bude patřit Schwalbe a Racing Ralph EVO a ono prd. Co ty Rubeny Scylla? Trochu jsem si na ně myslel, že jsou lehký, mají zasílané boky a podpořil bych nákupem českého výrobce. :)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Scylly jsou dobrý, akorát za mokra nedrží a nízký vzorek rychle mizí :)

        0 0
      • jIrI___  

        Kdyby Jarda vozil Schwalbe, vypadala by anketa jinak :)

        0 0
        • alinceb  

          :D

          0 0
        • culibrk  

          Tak asi jo. :) Ale vozil jsem Fast Trak Control a S-Works na 26" biku taky a … oproti všem dalším zkoušeným (Schwalbe, Continental; ráfky originál bezdušové) absolutně nejlépe držely tlak a těsnily s mlíkem. To bylo jako mít uvnitř tlustou duši. To jsem fakt čuměl, jaký v tom byl rozdíl. Nicméně bočnice opět nevydržely. Jel jsem po silnici a polních cestách a najednou mi ucházelo přední kolo. Tak se kouknu a bok pláště načatý tak v délce přes 1 cm, ale ne durch po celé délce toho zářezu. Tak jsem sesedl a klapal a točil s kolem, aby to mlíko zatáhlo. Pak jsem kousek jel a opět sedel a točil a klepal, dokud se to úplně nezatmelilo. :) Dojel jsem nakonec bez problémů, ale radši jsem předek poté rychle vyměnil. Ve sjezdech jsem na to furt musel myslet, že se to může kdykoliv otevřít. Boky plášťů obecně vidím jako největší slabinu u celé řady z nich.

          0 0
          • JakeF  

            Maj odolnější boky, než Schwalbe, i když taky jsou o pár gramů těžší. Že ty nekoukáš kudy jedeš, za to Fast Traky nemůžou…

            0 0
    • Vozataj  

      Scylla mi vydržela cca 500 km a byla na vyhození. Je pravda, že patřím k těžším jezdcům, ale oproti RaR EVO, který vydržel cca 2000, mě zklamala.

      0 0
    • jecnak  

      RaceKing jedine ve verzi Protection. Za me bych pridal jeste Pythony. Schwalbe mi na kolo nesmi. FastTracky jsem kdysi jezdil jako bezdusaky a nic moc teda i kdyz za tu doby se dezen zmensil a snizila vaha, tak mozna to nebude tak spatny. Vse 26 palcu a XC/maratony/24hours pouziti.

      0 0
      • Rychlej turista  

        RK jsou v blátě naprosto nepoužitelné, to už spíš FF. Jenomže ty zase nic nevydrží.

        0 0
        • Smazaný účet  

          u RK musis projizdet blato stylem „sileny mysohryz na kokainu“…pak projedes:)

          0 0
          • nitraq  

            Co to je proboha za styl?:D

            0 0
          • Rychlej turista  

            Jak s nimi vjedeš do bláta, tak sleduješ, jak se to bláto hezky postupně vrství, až je po několika otáčkách plášť dokonale hladký. Po výjezdu na asfat zase několik km po tobě to bláto plive :-)

            0 0
      • culibrk  

        Race King Protection na 29 kola je docela těžítko = dle výrobce 650 gramů/ks. To si tam můžu nechat současné Racing Ralph Performance. :) Ty mají reálných 620 gramů/kus.

        Nicméně jinak Race King UST byly mé poslední pláště na 26 palcích a „naprosto fantastické“, až ta ten grip na mokru.

        0 0
        • JakeF  

          Jestli jsou RK v UST bez Black Chili „naprosto fantastické“, tak je asi zbytečný cokoliv radit :D.

          0 0
          • culibrk  

            :) Rejpale. Jsem se nechal unést. Ale fakt je, že na sucho je ten vzorek RK fajn.

            0 0
            • JakeF  

              Na sucho dejme tomu, ale ta základní směs fakt není nic extra. A v UST verzi to bude myslím ještě horší, jak je plášť tužší a bude se hůř přizpůsobovat terénu.

              0 0
              • culibrk  

                Já ty UST vozil s tlakem okolo 1,8 Baru a přišly mi prostě dobrý. Žádný borcení/žvejkání ani citelné ztráty tlaku jako u TLR verzí např. RK RS. A ty boky se snad nedají proříznout. :)

                0 0
                • JakeF  

                  Problém je v tom, že v tý směsi ten plášť nijak extra nedrží…

                  0 0
                  • culibrk  

                    Hmm, je to možný. Nicméně zajímavý je, že ty pláště o kterých se tu víceméně bavíme, dostávají na prdel níže.

                    http://www.mtbr.com/…_912crx.aspx#…

                    Tam jsou v TOP 10 (podle počtu Reviews) značky a pláště, o který člověk v ČR nezavadí nebo nejsou tak silné.

                    Tahle těsná výhra Ikonu, mi opět nevyvažuje těch 1400 Kč/kus.

                    http://forums.mtbr.com/…-795550.html Ale RaR v Snake Skin verzi asi nebude mnoho lacinější.

                    0 0
                    • sharkeeCZ  

                      tak koukam, ze moje WTB nanoraptor si vedou dobre…ale presto kolega na Sch RoR a 26 jede z kopce rychleji, nezli ja…ze by to bylo jeho vahou? Kola mame ve stejne cenove relaci a osazeni

                      0 0
                      • culibrk  

                        Nebo prostě za žádných okolností nebrzdí nebo minimálně méně než vy. :)

                        0 0
                        • sharkeeCZ  

                          nebrzdil nikdo z nas, slo o rozjezd ze stejne rychlosti z mirnych kopecku kde nebylo potreba brzdit – na asfaltu obvykle

                          0 0
                          • culibrk  

                            tak nejsi asi tak aerodynamickej. moc široký ramena, véčko jak hovado, velká hlava. :D nebo na tom sedíš třeba jak na štaflích. :)

                            0 0
                      • Smazaný účet  

                        z kopce je to o nicem…naskoky se delaji jizdou do kopce a tam je to o motoru;)

                        0 0
                    • JakeF  

                      Tohle nebereš vážně, viď? :D Zvlášť řadit to podle počtu Reviews, to ti říká jen to, kolik lidí to hodnotilo, co to vypovídá o kvalitách pláště?

                      0 0
                      • culibrk  

                        Pochopitelně kombinuji počet reviews s celkovou hodnotou papriček. Pokud má plášť okolo 4 hvězd a desítky nebo stovky reviews, tak se pak kouknu na konkrétní hodnocení té gumy a detailní poznatky uživatelů.

                        0 0
                  • culibrk  

                    Tohle budou rakety. :) Než dojezdím ty co mám, tak se snad začnou prodávat i u nás.

                    http://twentynineinches.com/…-impressions

                    0 0
                    • rj72  

                      …mám takovou zkušenost (pocit), že pláště s tenkou vrstvou běhounu hůře tlumí nerovnosti t.j.rar evo 2,1 např.,a že se vyplatí jít spíše do 2,0 s lepším tlumením. Samozřejmě je to pak i o tvrdosti směsi a tlaku a gripu do těžšího terénu, ale na univerzální ježdění preferuji spíše tlak a tlumení, grip o tolik horší není..

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        jaky ze je pomer deformace gumy vs. deformace dana stlacenim plaste?

                        0 0
                        • rj72  

                          Vycházím z praktické zkušenosti pokud se nafouká 2,1 Rar evo na vyšší tlak poskakuje na nerovnostech jako pouťový balon. Pláště s výrazně vyšší vrstvou běhounu se tak nechovají, i když jsou užší a tlak je vyšší. Tenká vrstva běhounu na vyšší tlak moc prostě není a to hned ze dvou důvodů, poskakuje a hrozí průraz, obzvláště při váze jezdce na úrovni jinak běžné váhy. Pochybuji, že by schwalbe v této kategorii udělal zesílení…

                          0 0
                          • DaSnail  

                            furt enem pocit, ne?

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              ja z toho mam dokonce takovy spatny pocit:)

                              0 0
                              • pepek  

                                já mám pocit, že přispěvatel požil. . . .

                                0 0
                                • rj72  

                                  …jsem rád, že jsem pobavil..lepší tlumení pláště je z části dáno vzorkem (hustotou) a z části vrstvou běhounu u některých plášťů oproti tenké šlupce rar jsou to až několikanásobky zesílení extrém je taková aka,které má podkladovou vrstvu na hřbetu. Takový plášt pak má úplně jiné chování při tlaku 3bar. Problém rar při vyšším tlaku je právě v tom tenkém běhounu, který neabsorbuje – nerozkládá náraz do větší plochy.

                                  0 0
                          • culibrk  

                            Tohle už je docela těžká písemka. :) Osobně tento požadavek nebo otázku zda „poskakuje na nerovnostech jak pouťový balón“ nebudu raději nikde na krámu při kupování plášťů používat. Mám takový pocit, že to není úplně jasný terminus technicus. :)

                            0 0
        • rj72  

          …kámoš má Ralph Racing Preformance Lite 2,2 a přijde mi, že to nemusí být špatná volba… sice jsem ho neměřil, ale přišel mi úzký..t.j. rychlý – oproti Evo 2,2 se bude chovat jinak a rozdíl v nájezdu bude možná odpovídat ceně… jen to rychlejší sjíždění je při polykání km nepříjemné…jenže to by pak člověk musel jít asi do RK a nebo do nějaký směsi 70 …(Aspen ,ale tam tomu vzorku na vysoký nájezd moc nevěřím, Ignitor..ten je asi moc široký, Fast Trak SW, nebo LK SPORT,ale na tom bych na mokru už asi docela měl strach…

          0 0
          • Lulanecek  

            Aspen 120tpi: u mě předek 7tisíc km, zadek 4,5…s duší, skoro žádnej asfalt. Defekty 4 nebo 5. Určitě nejrychlejší plášť, co jsem kdy měl (vs RoR, RaR a Raceking). V mokru nic moc, hlavně vlhký kořeny moc nedával, v zatáčkách průměr, ale životností i rychlostí překvapil (mám 75kg)

            0 0
            • culibrk  

              Předběžně to vidím na Ikon nebo Aspen. Docela zajímavá tabulka, jak vidí výrobce určení těch plášťů.

              http://bikestore.cz/…34932-v2.jpg

              0 0
              • rj72  

                u toho aspena si nejsem jistý verzema …pro jistotu si ověř jakou verzi kdo má…kvůli nájezdu – u maxxise se ty směsi podle typů různí…

                jinak chci teď zkusit innova pro regor 29 2,0 za 450,– pokud by to něco vzadu vydrželo, nebyla by to špatná volba… do aspena se mi moc nechce, a to co mi vyhovuje mě přijde dost draho…

                0 0
                • rj72  

                  ..zrovna jsem si vyzvedl Regora a vypadá slibně. Tvrdost směsi 65–70 asi na celém vzorku (tj. asi srovnatelná s RK rs), v místě vzorku zesílený běhoun, takže by měl nerovnosti tlumit. Jinak vzorek docela podobný rar. Pokud by jste někdo o něm uvažoval, tak ho vyzkouším, jinak dojedu co tam mám, dokud to půjde nebo mě nenaštve. Za ty peníze to může být hodně zajímavá volba.

                  0 0
                  • scalar  

                    Uvidíš, až ho obuješ, je hodně nízký a úzký, odpovídá spíš širšímu crossovému plášti – takhle vypadá na kole.

                    0 0
                    • rj72  

                      jak funguje na mokru? Jinak očekávám, že bude docela dobrý a na tu šíři snad i pohodlný na úrovni rk rs nebo ikona 3C tj. 2,2.

                      Z Aky 2,0 se mi hned utíkat nechce je pohodlná, ale už mám sjetý střed a uvažuju, že ji po čase ještě otočím směr…

                      0 0
          • rj72  

            …ty vlastně chceš odolný boky…možná Ignitor..je jednosměsový asi v 70 ve 2,1…ale na asfaltu asi hlučnější..prostě se to moc nedá…skloubit boční odolnost a asfalt …

            0 0
            • oddie  

              Ignitor 29/2,1 mám, nepřijde mi na asfaltu nějak extra hlučný.

              0 0
    • culibrk  

      Takže to jako vyhrajou v anketě Fast Trak? Jako fakt? To bych nečekal.

      0 0
    • culibrk  

      OK, tak to vyhrály Fast Trak, to o nich vážně zapřemýšlím. :)

      Nicméně může mi někdo se zkušenostmi poradit, zda má smysl se pouštět do přestavby 29" kol s běžnými ráfky na bezduše s pomocí Stan No Tubes pásky a tmelu?

      Doposud jsem bezduše vozil na 26", ale přímo na ráfcích na to dělaných (Fulcrum Red Metal 3).

      Jak moc může být problém netěsnost TLR pláště versus patka normálního ráfku nebo riziko svlečení pláště v zatáčce při vožení nízkých tlaků?

      Díky!

      0 0
      • Smazaný účet  

        pokud se plast svlece, tak to muze byt docela veliky problem…ale nevim k cemu se ptas na tak blbe:DDD

        0 0
        • culibrk  

          Já měl na mysli, jak veliké může být riziko toho, že k tomu svlečení může dojít u běžného ráfku při jeho provozu bez duše a TLR pláště. Kapišto?

          Je mi jasný, že pokud se to stane na předku, tak má dotyčný setsarka problém. :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            tak to riziko je vetsi, nez kdyz pouzijes TLR/UST rafek…cislo ti nikdo nerekne..vyzkousis a uvidis:)

            0 0
            • culibrk  

              číslo nečekám. :) čekám třeba reakci typu: jezdím na TLR pláštích a předělaných běžných ráfcích, značky XY, 5 let, nájezd 25000 km a pohoda jazz. nebo tak něco. :)

              0 0
              • Smazaný účet  

                jezdim na TLR plastischna TLR(ZTR) rafkach, minimalni najezd a zatim zadny problem:)

                0 0
                • culibrk  

                  Jestli se nepletu tak právě firma No Tubes, která vyrábí ZTR ráfky má „speciální a patentovaný tvar“ vnitřního žlábku, takže do nich TLR plášť zaskočí naprosto dokonale a prý se dají UST pláště na nich jezdit i bez latexu.

                  Já mám ale na mysli přestavbu normálních kol/ráfků. Žádný ZTR, žádný Fulcrumy RM 0,1 nebo 3 nebo Mavic Crossmax.

                  0 0
    • culibrk  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • PatrikL  

      Fast Trak Control 29×2.2" 2012 a novšie + No Flats Joe's Elite racer Sealant = kombinácia ktorú môžem bez väčších výhrad odporúčať.

      Pokojne aj na klasickom ráfiku, ak má aspoň trochu prijateľný profil.

      2 defekty za 4000km – prepichnutie klincom/nejakým železom (oba prípady), pričom tmel to zacelil tak, že sa dalo len núdzovo na nízkom tlaku ukončiť výlet (dojazd bol tak 10–15km). Menšie prepichnutia vôbec neviem či boli prítomné, lebo tmel by si s nimi hravo poradil.

      Inak s dušou určite nebrať, NoTubes tmel ma sklamal, nahodenie možné takmer isto veľkou pumpou :) Snáď som na nič nezabudol.

      0 0
    • sharkeeCZ  

      využiji vlákno a zeptám se na vaše doporučení k mnou plánované náhradě pneu WTB Nano 29" 2.1 http://plaste.heureka.cz/wtb-nano-comp/ , které nejsou špatné, avšak s přibývajícím počtem kilometrů v náročnějším terénu a problémy s prokluzem kol ve stoupáních a špatném čištění od bláta plánuji výměnu za něco vhodnějšího pro terén, podzimní/jarní počasí a hlavně rychlé (hluk mi nevadí).

      Co byste mi doporučili? Netrvám na NOTUBES verzi i když ráfky by měli k tomu být připraveny (Fulcrum RED Power SL). Jezdím cca 70% šotolinu, polňačky, lesí cesty a 30% silnice 1–3 třídy. Nejzdím žádné těžké térény, ale zároveň nechci skončit s ježděním s prvním blátem na cestách/necestách.

      Předem děkuji za tipy! Rozpočet do 1000 Kč za gumu.

      0 0
      • sharkeeCZ  

        a jeste dotaz, pokudmse rozhodnu pro 2.2 plast, bude nutno menit duse, kdyz mam nyni duse do 2.125?

        0 0
    • Smazaný účet  

      Wůbec netuším, čím nahradit mizející bezduš. Scyllu 29×2,25 na zadku.

      • RaR SS jsem našel kolem 1300,– a byly tady fotky jak prochcává…
      • Fast Track prý nedrží na vlhku…
      • Contíky bez duše prý nejsou dobrý…
      • Geax, Maxxis, Onza, Hutchinson, velká neznámá…
      0 0
      • JakeF  

        Fast Trak na zadek bez problémů, vepředu na mokru už to chce trochu jistotu v pilotáži, ale vzhledem k rychlosti je grip pořád slušnej.

        0 0
    • maajkee  

      Já jsem momentálně maximálně spokojen se značkou Geax. Jako výborný univerzál mi příjde Geax Saguaro. Za sucha výborně poslouží i semislick Mezcal, případně na zadku teĎ zkouším geax Aka a taky je to na zadek v pohodě plášť.

      Conti a Schwalbe už se mi trochu zajídaly.

      0 0
      • Rubi  

        desny papir

        0 0
      • rj72  

        jj.Geaxy jsou zajímavý, jen nejsou úplně na střední váhu jezdce – mají jen směs 60 a ta rychle ubývá,ale zase mají přijatelnou cenu a dají se jezdit komfortně (což je u měkkčí směsy výhoda) na vyšší tlak i v úzkém rozměru. Ale tak už je to v této kategorii běžné – vždy se najde něco..Aka je dost zajímavá největší slabinu má jen souvislé bláto,kde může mít problémy jinak o.k.

        …dále jsem objevil plášt do kopců,na kterém se pěkně jezdí dlouhé výjezdy se střední váhou např. na asfalt na Gardu(na větší volné kameny už moc ne)…Pro Regor 2.0 …má jen 46mm a je nízký a zadní stavba vypadá jako, že tam nepatří ,ale vzorek je agresivní a v terénu dost zastane a moc se nesjíždí – směs asi 65,ale je spíše na silnici nebo něco méně náročného…i když dobře tlumí, tak ztráta objemu je znát a je to trochu nezvyk,ale v kopcovitém terénu to může být pěkné svezení, zvláště pro někoho, komu to moc do kopce nejede…

        0 0
        • Martin  

          já měl Saguaro 29×2,2 vzadu asi 2 roky a nejméně 4000 km a ne a ne ho sjet :)

          0 0
    • masa ji to1  

      Ahoj chci vyměnit pláště spis musim Schwalbe Racing Ralph EVO 29×2.25. Chtěl bych zkusit i třeba 2.1. Jezdím tak 70teren.

      0 0
      • masa ji to1  

        Mate někdo vyzkousene tyto pláště klady zápory. plaste.heureka­.cz/maxxis-crossmark-29×2_10plaste­.heureka.cz/hut­chinson-python-29×2_10www.pe­dom.cz/detail-zbozi/detailzbo­zi/2414

        0 0
    • natureman42  

      V predu aktualne BONTRAGER XR3 TEAM ISSUE 29×2.30", v zadu RRALPHA EVO 2.35" + RS Reverb 125 a nestezuju si.. :)

      Nerikam, ze mam z HTcka fulla, ale hodne veci mi to ulehcilo.. :)

      0 0
    • h2144  

      mam tu koupene Schwalbe Thunder Burt, vyrobce tvrdi krizenec mezi Furious Fred a Racing Ralph tak jsem zvedav;-) Ten vzorek vypada pro me pouziti idealne. Jen nejezdim na mokru..

      0 0
      • culibrk  

        jezdí moc dobře. :)

        koupil jsem je nakonec loni na podzim a na zadku už mám nandaný 2 kus. sjíždí se celkem dost, holt závodní schwalbe. celkem na nich mám najeto cca 5 tisíc (3 defekty, 2 krát sklo + 1 hřebík) a pár závodů. jsou to bezpochyby nejrychlejší pláště široko daleko. na mokru a v bahně to pochopitelně žádná hitparáda není. pro mne ideál na takový to ježdění po lesních cestách a hop na pole a hop na silnici a tuhle je pěkná stará rozbitá silnice do nikam a tuhle bych se rád projet cestou necestou okolo té paseky atd. atd.

        shrnuto podtrženo: super pláště na XPC a XCM na suchu.

        0 0
    • Lord_de_Wolf  

      HUTCHINSON Python 29×2,10 … za 300,– Kč a je vymalováno. Najeto mám na nich letos cca 2,5k km a zadek je na 50% a předek na 75% :D. Sucho – kameny, kořeny vše ok. Ale když zaprší = NO GOOD. Ale za ty prachy… Defekt – 2× za 2.500km – zadek – asi chyba pilota.

      0 0
    • RaBL  

      Uvažuji o kombinaci Front: Specialized S-Works Ground Control 29×2.1”

      Rear: Specialized Fast Trak Control 29×2.0.

      Očekávám, že by to mohlo i držet na mokru a lehčím blátě a zároveň být dostatečně rychlé. Máte někdo s tímto zkušenost?

      0 0
      • JakeF  

        Rozumná kombinace, přesně tak jsem to vozil, akorát i vepředu Control verzi, ale to už je celkem jedno. Ground Control na předku drží na XC gumu celkem pěkně a Fast Trak je hodně rychlej, ale teda záběr v blátě bych od něj moc nečekal, ale to od žádnýho pláště týhle kategorie. Samozřejmě jde o to, co jezdíš a co od toho čekáš, já byl s poměrem rychlost/grip na XC kolo hodně spokojenej. Váha třeba proti Schwalbe o trochu vyšší, ale vyvážená vyšší odolností a netrhaj se figury.

        0 0
        • Japhy  

          Mám obuto vepředu i vzadu Ground Control 29×2.1, obyč. drátovou verzi a uvažuju že do nich půjdu opět, ovšem v kevlaru a 29×2.3. Předtím na kole byly NN 29×2.25 a až na ukrutně rychlé sjetí vzorku nemám co bych jim vytknul, držely obstojně na všem a na asfaltu mi přišly že nijak zvlášť nebrzděj. Ty pláště od Spešlu jsou trochu těžítko, ale zas by měly dýl vydržet.

          0 0
      • Smazaný účet  

        Bacha potom s tím zadkem na mokrých kořenech ;)

        0 0
      • Cryzyy  

        jj tohle ted jezdim od MTB Trilogy, predtim jsem jezdil FT i vepredu, pak jsem ho tam zase vratil a nasledne riznul na boku, ale to by nedal zadnej XC plast, jinej defekt jsem zatim letos nepotkal tuk, tuk, tuk…

        Zatim u tehle kombinace hodlam zustat, predtim jsem na 26" jezdil X-King, SpeedKing, NN, RR, RoR, Python

        0 0
        • blackboy007  

          no co třeba vzadu Rapid rob vepředu RR nebo NN

          nebo dát na obojí X Kingy 2,2 nebo 2,4 verzi Performance

          nebo něco dražšího na obojí kola Maxxis Ardent Race 29×2,20" 3C EXO TR plášť kevlar

          0 0
          • Cryzyy  

            S Continentalama jsem skoncil, protoze byl problem s utesnenim plastu. Ve 29" byla Protection verze uz moc tezka, jinak jsem s nima byl spokojen (teda az na 3 defekty pri 4 zavodech zasebou, s tim spojenou vymenu plaste a jeho neustale dofukovani, kdyz uz se konecne zalepil, tak jsem ho zase riznul – pakarna)

            RoR je dost papir, s NN jsem byl na predku spokojen. S Performance ani dratovejma verzema nemam zkusenosti.

            0 0
            • blackboy007  

              Já si chci koupit ty X-King performance mají 180 tpi a váhově jsou 650g a cena 600 kč za kus nebo možná ty maxxisy ale nikdo tady o nich nepíše jezdil jsem 1800 km na rapid rob a teď mám 400 km na WTB nano race kevlar

              0 0
    • pepa_z_depa1  

      Poprosím Vás o názory a doporučení ohledně plášťů na 29ku STUMPJUMPERA FSR – 70% terén 30% cesta – typy bych měl (nechci míchat zmačky P/Z) stávající PURGATORY 2,3 v předu nedrží a GROUND CONTROL 2,1 vzadu je fuč… Díky.

      MAVIC

      přední – ARDENT 29×2,4 /EXO/ nebo HIGH ROLLER II 29×2,3 /3C/EXO/TR/

      zadní – IKON 29×2,2 /3C/EXO/TR/ nebo ARDENT RACE /3C/EXO/TR/

      MAVIC

      přední – CROSSMAX CHARGE 29×3,35

      zadní – CROSSMAX ROAM XL 29×2,2

      RUBENA tady vůbec nevím jestli to prubnout

      přední – KRATOS 29×2,45 /Racing Pro/

      zadní – KRATOS TOP DESIGN 29×2,25 /Tubeless Supra Grey lines LC/

      0 0
    • bren.2  

      zdar.muzete mi nekdo osvetlit proc dat do predu širši pneu nes dozadu?nebo nerozumim znaceni? na motorce mam v zadu pokazde širši :-)

      0 0
      • pepek  

        Tak pokud máš i na tvém kole přebytek výkonu vzadu, tak si tam dej logicky širší.

        0 0
        • bren.2  

          no to uplne ne.ale urcite velikou hromadu kil.dal pevnej ram.

          0 0
    • J!ndrA  

      Měl jste někdo možnost porovnat rozdíl mezi plášti Specialized Fast Trak Control 29× ve verzi r.2013 a nejspíše r.2014 ?

      0 0
    • old biker  

      To by mě zajímalo, jaké názory na univerzální pláště jsou nyní, po těch všech inovacích, např. Schwalbe.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.