• kolda

    ahoj,

    řěším dilema – chci koupit silniční kola. byl jsem rozhodnutý pro Aksia, ale nemůžu je sehnat s Campou ořechem. mám možnost koupit jeté Ksyria Elite (včetně obutí). cenový rozdíl, pokud budu brát i úvahu i cenu plášťů je asi 2500.

    za předpokladu, že kola budou OK (mám možnost je vidět), má smysl jít do těch ksyrií? je tam znatelný kvalitativní rozdíl?

    kolo bude převažně na trénink a vyjížďky, možná v budoucnu zkusím nějaký silniční maraton.

    dík za názory

    Anketa: která doporučejete?

    11x
    85%
    2x
    15%
    0 0
    • petryk  

      Měl jsem podobný problém (ořech Campa), kupoval jsem je na kupkolu, stačilo ale chvíli počkat a po cca 14 dnech dorazily. Jsem s Aksiama spokojenej, sice nejsou nejlehčí, ale to moc neřeším…

      0 0
    • roud  

      mam stary aksia a sou to super držáky ty nový by na tom měli bejt ještě líp hlavně váha u nich šla o 200gramů dolů což bude už docela slušně poznat :o)

      0 0
    • nooski  

      Kola je myslím lepší kupovat nová, pokud nejsou opravdu jetá minimálně nebo je nemáš od někoho, koho dobře znáš. Aksíky jsou držáky, jak píše roud, netřeba je zatím centrovat. Po rovinkách jedou dobře v kopcích se až tak moc nekroutí (akorát sem tam mi zadní ráfek trošku šmechtne o brzdový špalík, ale to je jen v případě že byčím už trošku nesmyslně na těžký převod). Hmotnost bych osobně neřešil vůbec. 200g na kolech – no ono záleží ovšem kde přesně se váha ubrala, jestli na nábojích nebo na ráfcích, v prvním případě je efekt téměř nulový, krom toho, že na váze se ti objeví menší číselko. Teď jsem nasadil pláště dohromady lehčí o 440g, proti předchozím a čekal jsem naprosto raketové zrychlení a neskutečnou výhodu v kopcích, žel se to nestalo. Pořád to akceleruje víceméně stejně a v kopcích mi i tak docházel v extrému dech a výsledný čas mi nepřišel adekvátní vzhledem k úspoře na teoreticky nejrozumějším místě. Nové aksíky mají profil ráfku trošku podobný ksyriím a tož to je pro mě taky mírné zklamání. Měli dát aksiím raději pořádně vysoké ráfky s aero profilem, pořádně široké dráty a bílý obrovský popis na ráfku (i za cenu toho, že by set pořád vážil 2Kg) a byl by to parádní killer look:)

      0 0
      • yetti  

        Jsi byl rychlejsi :-)

        0 0
      • kolda  

        díky za názory.

        ty Ksyria by měla být jetá málo, ale chce to zhodnotit stav.

        to je jasné. co se týká kvality a výdrže, tak by neměl být problém u žádných.

        chtěl bych spíš vědět, jestli mi ty Ksyria přinesou nějakou přidanou hodnotu adekvátní cenovému rozdílu (který není zase tak velký). ale zase pokud by to byla nesmyslná investice, tak se za 2500 dá koupit dost jiných věcí.

        0 0
        • yetti  

          Kdybys mel s rozdilem 2500 oboje nove tak bych nevahal ani vterinu. Ale jety kola jsou vzdycky risk :-(

          0 0
    • yetti  

      Pokud znas cloveka od ktereho bys ty Ksyria kupoval a veris mu, ze nebyly poskozeny a maji najety rozumny pocet km tak je vezmi. Jinak kola jsou podle me tak zranitelna zalezitost, ze bych preferoval novy pred jetyma. IMHO mezi novyma Aksiama a Ksyrium Elite nebude zase tak velikej rozdil, kvuli kterymu by melo smysl riskovat.

      0 0
      • kolda  

        no právě ty kola by měly být v super stavu. od staršího cyklisty, takže žádná divočina při ježdění.

        aksia 08 jsem zatím nikde neviděl…

        0 0
    • TheIF  

      Vozí někdo se 100kg Mavic Ksyrium Elite ? Vím že Mavic má omezení do 100kg tak jestli to něco vydrží…

      0 0
      • jecnak  

        Nekdo na Cyklodiskusi psal ze ano a bez problemu.

        0 0
        • kolda  

          napsal jsem ti mail, mrkni prosím na to prosím

          0 0
          • jecnak  

            Odpovim ti primo sem, at z toho maj taky neco ostani.

            Takze k tve otazce pro a proti: Ksyria Elite: 1792g (Weightwenies) aerodynamika – na 90% stejna jako u Aksii tuhost bude stejna ne-li nizsi kvuli vaze

            • lehci rafek
            • kdy vyrves drat, tak na 90% urves i nipl = vymena rafku
            • stara kola, proste je to risk, podle meho za to nestoji

            Aksia: 1855g (Kolokram) aerodynamika – na 90% stejna jako u Ksyrii tuhost ± stejna jako u Ksyrii

            • mas nove kola se zarukou
            • tenhle model nikdo zatim poradne nejezdil, tak kdo vi, ale 07 jsou dobra kola

            Ja osobne bych bral radeji nova byt teoreticky horsi kola. Za usetrene penize kup:

            1. jine upinaky – tezsi nez co dava Mavic k Aksii, Ksyriim Elite a Equipe a Crossridum jsem jeste nevidel.
            2. Kvalitni obuti – treba Michelin Pro2Race
            3. Lehke duse

            Vysledek bude podstatne lepsi nez kdyz bys koupil drazsi kola a dal tam obyc plaste.

            0 0
      • Zdenda CUBE  

        Vozím již dvě sezony Ksyria SL SSC II a mohu ti říct že jsem je za celou dobu docentrovával pouze jednou asi po měsíci, když si sedl výplet a od té doby není potřeba na to sáhnout. Vážím 96kg a naprosto bez problémů. Pokud to někde nenakopneš tak se po nějakém čase pouze vimnění ložisko, (pokud se ozve), je to práce na deset minut a pár korun a máš celoročně pokoj.

        0 0
        • jecnak  

          Nj, ale to jsou plne jinaci kola.

          0 0
          • Jarda  

            V cem jsou uplne jinaci?

            0 0
            • kubad  

              úplně ve všem jen ořech je stejný :-)

              0 0
              • Jarda  

                Muzes byt konkretnejsi?

                0 0
                • kubad  

                  jasně: jiné ráfky uzavřený profil závit na dráty vrtaný přímo ve vnitřní stěně ráfku. Zicralové-ploché (Al) dráty včetně nyplů jiný spusob uchycení drátů jak v náboji tak v ráfku. Uplně jiná nába, jinak řešená osa cena asi 5× vyšší proti Axiiím a 2,5× proti Ksyriím Elite váha o cca půl kila menší proti Axiím co ti mám víc psát? jedná se o Ksyria SL SSC II na které reagoval Ječnák a ty pak na něho.

                  0 0
                  • Jarda  

                    Jasny, ale on psal, ze SL jsou uplne jinaci nez Elite. Vzdyt prave rafky jsou delany stejnou technologii, akorat u Elite nejsou frezovany mezi niplema. Draty jsou jasny, naboje nevim.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Zalezi jestli srovnavas s Elitama nebo Aksiama, ale ty kola se proste chovaj jinac pod zadkem. Zkus a uvidis.

                      0 0
                      • Jarda  

                        Tak myslis, ze jsou ty SL-ka vyrazne lepsi, nez Elity? Co se tyce vydrze, tuhosti…

                        0 0
                        • jecnak  

                          Nekde si to zkus, tezko se to popisuje, protoze nejde jen o tuhost – zvlast ne tu bocni.

                          0 0
                          • kubad  

                            jj souhlas na těchto kolech je potřeba se svézt prostě je to o něčem jiném.

                            0 0
                            • Jarda  

                              No ja si prave myslim, ze ten rozdil v projevu tech kol budou delat hlinikovy draty u SL. Ale nevim, jel jsem jen na Elitech.

                              0 0
                    • kubad  

                      jo máš pravdu uchycení drátů v ráfku je rešeno podobně, ale úplně stejné a jen odfrézované to není.

                      0 0
                  • skier  

                    Chlapi chci si udělat radost a Ksyria jsou jedna z voleb.Může někdo KONKRÉTNĚ popsat rozdíl Elite-SL.Váha je jasná,ale zajímala by mě tuhost-pohodlí,jak se chovají,když se zvedneš,použi­telnost pro naše tankodromy a s tím spojené následné problémy…nebo se na to vyprdnout a volit ocelové dráty…? jezdily by převážně na valašských III-kách

                    0 0
      • MlokCZ  

        Snad si nechceš koupit silničku? :-)

        0 0
    • delfyn  

      chtěl jsem vědět jaký jsou zapletený kola a tak jsem si za pár kaček koupil starý crossrocky a mám s nima skvělý zkušenosti a už lítám jetý cosmosy i na silničce.:)) Nevím jak kdo ale mě přišla úspora váhy na obvodu kola dost znát měnil jsem cosmosy za sestavu remerx aero a campa mirage náboje.

      0 0
    • kolda  

      tak rozum zvítězil a mám doma nová Aksia 08.

      za 4400 z Kolokrámu. vypadají dobře :)

      0 0
      • roud  

        jj tak to je super pak napiš jak se na nich jezdí jinak mam na prodej stary mavic aksium přední (najeto jen par km) za rozumnou cenu střelim :o)

        0 0
        • přišlapávač  

          můžu mít jen dotaz?? …nedá mě to…na všech fotkách, kde máš silničku, tak máš zadek aksium a přední něco jinýho…proč?? proč když máš dvě kola gipiemme tak vozíš každý jiný- každej pes jiná ves.....neber to nějak osoboně nebo že rejpu, prostě mě to zajímá…

          0 0
          • roud  

            už sem to tu psal na zadní budu davat lepší náboj (mam ho doma rozpleteny a nemůžu vybrat co tam dat :( ) chci černej náboj ale ne DT swiss

            0 0
            • přišlapávač  

              jasný, já ti nikde nečetl, jen mě to zajímalo, dík

              0 0
            • roud  

              jestli máš nakej napad na dobrej naboj v černý tak sem s nim rad si necham poradit :o)

              0 0
              • přišlapávač  

                Americkou klasiku??

                0 0
                • roud  

                  zas aby ten naboj byl aspon mezi 4–5 litrama víc do toho dát nechci… a nemáte někdo zkušenost s carbonovejma dratama ?

                  0 0
                  • přišlapávač  

                    ted nevim jak to myslíš?? ty sem viděl zatim jen na light-weightech, r-sysech a mavic ultimate…

                    0 0
                    • roud  

                      nebo co je tohle za draty ???

                      0 0
                      • zimák  

                        karbonový nejsou,ty kola jsem měl v rukách,ty dráty jsou akorát tlusté.

                        0 0
                      • přišlapávač  

                        no tak ty rozohodně nebudou carbon, myslím že remerx ještě není na takový úrovni ;-)

                        sou to akorát oversize plochý AL dráty…

                        0 0
                  • přišlapávač  

                    jo a AC vycházej přibližně na 3 300 a váha nějakejch 205 g.

                    0 0
                    • roud  

                      to je super nemáš link na nakej E-shop ?

                      0 0
                      • přišlapávač  

                        www.cykloprofi.cz/katalog.php?…

                        a myslel jsem RD 205 C, SH

                        0 0
                        • roud  

                          jj vypadá to výborně pravě se stal mým favoritem ve výběru :o) (díky moc za radu) jestli máš i nakej jinej návrh rad si ho vyslechnu :o)

                          0 0
                          • přišlapávač  

                            no ono když nechceš Dtčka tak pak to je s černou asi trošku problém…campa asi nepřichází v úvahu no a jinak kde nic tu nic- nebo ještě mě napadá ričí, ale nevim jak je to s dostupností, jestli už nemaj v nabídce jen zapletený kola ;-)

                            0 0
      • Peslezedirou  

        Tos neměl! :-)

        0 0
    • biker007  

      no na kolokramu maji ted ksyria elite 2006 za 7900… a novy! do 8000 tezko sezenes neco lepsiho.. ted me dosli pro pritulku s campa orechem..

      0 0
    • Nehas  

      Co je na Ksyriích tak fantastického? Připadají mi dost těžký (1732g) a za cenu 10–11 tis. nevím nevím. Třeba Camagnolo Vento je za 5tis a váží jen o 20g víc. Fakt jsou ta Ksyria tak dobrá?

      0 0
    • daymaker  

      Neví někdo, proč jsou na Kolokrámu Aksia 08 dražší než 11?

      0 0
    • onik  

      Nevite nekdo jak zaplest naboj ksyrium na rafek aksium?po smotani byl zadni rafek na odpis ale sehnal sem zadara rafek aksyum a pry to jde ale nikdo moc nevi jak,nejake rady?

      0 0
      • Singlespeed  

        Záleží na konkrétním modelu a ročníku Ksyrií. Pokud mají uchycení špic v ráfku typu Fore, tak původní špice nepůjdou použít. Já si nechal přeplést starý model Elite z r. 2003 (neměl Fore) na ráfky Alcyon i s původními špicemi, bylo to bez problémů.

        0 0
        • onik  

          jedná se o rok 08

          0 0
          • Singlespeed  

            Model 2008 má niple Fore, takže ráfek Aksium nelze s původními špicemi použít, neboť je na běžné niple a navíc je cca o 3mm nižší. Musíš sehnat tedy i nové špice s přímou hlavičkou a na běžné niple, délka cca 274 mm a 300mm, odhad od oka.

            0 0
    • onik  

      díky tobě dobry bože!tuto informaci sem schanel 3 roky :) moc děkuji

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.