• tele

    Ahojte,

    chcel by som sa opytat, ci nahodou niekto nevie, ako maze vyrobca retaze.

    Dakujem za odpovede.

    0 0
    • scoty  

      Ptáš se jakým způsobem maže výrobce řetězy?

      Já myslím, že je vůbec nemaže. Alespoň shimano je podle mne

      pouze namočí do řídké konzervační vazelíny aby řetěz nezreznul, než se dostane ke spotřebiteli. Ten by měl řetěz očistit a před jízdou řádně namazat kvalitním mazivem. Nejlépe takovým, které nechytá bordel.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Nic mi nevydrží na řetězu tak dlouho jako mazivo z výroby…

        0 0
        • maajkee  

          Přesně tak :)

          0 0
        • kejmi  

          tak tak :)

          0 0
        • scoty  

          tak jasně teplá vazelína zateče všude a když ti nevadí, že máš všude (řetěz, převody atd.) vrstvu černý srajdy, tak se o nic nejedná, než se z toho stane brusná pasta, tak to chvíli maže…

          0 0
          • pepek  

            to utřeš handrou, sudruh

            0 0
            • scoty  

              jo přesně, já vždycky řetěz před montáží položím na handru mírně stříknu sprejem na brzdy a vytřu do té handry. Z obou stran. Neodmašťuji. Pak ho namažu.

              0 0
              • Smazaný účet  

                To je zas tvoje téma co?

                Každou 5 km vyjížďku předchází několikahodinová péče o řetěz ;)

                0 0
                • scoty  

                  vsaď se, že to namažu stejně rychle, jak ty olejem..ovšem mně to stačí jednou za 3vyjížďky a mám čistý a tichý převody…i v písku…

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    V písku nejezdím a v tomhle marastu s následným umýváním je řetěz stejně za 2 jízdy úplně vypláchlý…

                    0 0
                    • scoty  

                      Jemný písek je na trailech prakticky všude. Pojem vypláchlý řetěz neznám, ale tak jednou za 3 vyjížďky ho mažu…ať už myju nebo ne.

                      0 0
              • antt  

                tím sprejem na brzy ho neodmastíš? :) Sprej na brzdy v první řadě odmašťuje, krásně vzlíná a věř tomu, že se dostane i mezi rolničky.

                Nový řetěz stačí pořádně vytřít třeba do staré fusky, ať se na něj nelepí bordel a pokud nezažije bahení lázně, tak je čistý a tichý dost dlouho

                0 0
                • scoty  

                  Když ho nastříkáš trochu z boku a utřeš, tak ho do hloubky neodmastíš, ale jen odstraníš mastnotu hlavně z povrchu, kde nemusí být a chytá jen bordel. Pak namažeš.

                  Když ho jen otřeš do hadry, tak ta mastnota teplem znovu vyvzlíná ven a bordel se na ní dostane dovnitř…

                  Prostě očistit a namazat nelepkavým mazivem.

                  0 0
                  • antt  

                    pokud ho odmastíš jen povrchově, tak ti to bude podle tvé teorie taky vzlínat ven to origo mazivo ne? Kor když ho naředíš jiným mazivem… zbytečně si to komplikuješ se mi zda :)

                    0 0
                    • scoty  

                      kvalitním mazivem to naředíš a uzavřeš řetěz pro vstup drobných nečistot mezi válečky. Řetěz je přesto z počátku trochu mastnější, ale mnohem méně, než kdybys mazivo nepoužil.

                      0 0
                • vsn  

                  pokud zažije bahenní lázeň tak je taky čistý (bez mazivat) během 15km) :(

                  0 0
          • maajkee  

            Ba naopak, dokud řetěz nemažu, tak se na něj nelepší skoro žádný svinstvo. Každopádně to mazivo z výroby je dobrý do sucha, stačí trochu mokra a jde dolů.

            0 0
        • Pán z Dubu  

          Když s mazivem z výroby na řetězu vjedu do písku (v okolí se mu v terénu nevyhnu), vypadá řetěz jak v „řízkovém trojobalu“.

          Pokud Ti jde o setrvání maziva v řetězu – mázni ho klistrem ;-)

          0 0
        • Georrge  

          Na řetězu nebo v řetězu? To je totiž rozdíl :) zvenku se řetěz maže jen aby nereznul, pro jeho dobrý chod je potřeba mazat vnitřky válečků, ale tam se blbě dostává… olejíček tam jakš takš zateče, ale ten na tohle nikdy nebude tak dobrý, jak vazelína z výroby… ta zase ale strašně lepí. Aspoň u sramu.

          0 0
      • jIrI___  

        To mazivo z výroby je to nejlepší, co ten řetěz kdy dostal a dostane. Stačí řetěz pořádně otřít a žádná brusná pasta se nekoná.

        0 0
    • Petr78  

      Někde jsem četl, že na mazání řetězu je výbornej jelení lůj.

      Vydrží hodně dlouho, nešpiní a nelepí se na něj bordel.

      Ještě jsem to nezkoušel, ale uvažuju o tom :-)

      0 0
      • scoty  

        To je docela možné, on není moc mastný, je to takový řídký vosk…

        Ale s tou výdrží mu moc nevěřím.

        0 0
        • Spikelet77  

          Na motorku pouzivam suche mazivo od WURTH. Jmenuje se to HHS DRY LUBE. Je to na bazi teflonu. Pri aplikaci je riducky a zetece vsude, pak se pretvori na neco jako vosk. Na retezy na kolo pouzivam taky a spokojenost. Prodavaji k tomu i cistic, ktery je zaroven neco jako aplikator toho maziva. Takze novy retez dokonale vycistim od puvodniho maziva cisticem brzd, pak aplikuji cistic a zaroven aplikator a na konec namazu HHS DRY LUBE.

          0 0
          • antt  

            docela hodně lidí tady vychvalovalo BEL-RAY, taky mazivo na řetězy pro motorku.

            Jinak na zimu je údajně jako výborné mazání olej pro dvoutaktní motory M2T :) Já ho používal celoročně několik let a spokojenost. Jen ten řetěz byl permanentně černý

            0 0
            • Spikelet77  

              Ja na motorce na suche mazivo presel hlavne kvuli tomu, ze jsem uz nemel naladu neustale cistit zadni kolo od toho cerneho bordelu. Navic se na retez lepil prach a pisek, coz je pak brusna pasta. Na kole jsem ho zacal pouzivat tak nejak automaticky.

              0 0
            • goofy  

              Převodový tam vydrží déle než M2T

              0 0
              • antt  

                na zkoušku bych nějaký nový převoďák měl, zkoušel si ten M2T pro porovnání? Tak nějak teoreticky mi příjde, že když maže i v benzínu, tak musí být na mokrý provoz ideální :)

                Vychvaloval si ho i user Polka ve vlákně o zimním mazání :)

                0 0
        • Petr78  

          Na jaře ho vyzkouším a pak poreferuju ;-)

          Už jsem zkoušel i olej na řetězové pily, ale hodně špinil a málo vydržel.

          Různé cyklooleje do mokra sice vydrží dlouho, ale taky dost špiní.

          Zatím bylo opravdu nejlepší originální mazivo v řetězu z výroby.

          V suchém počasí jsem najel víc než 150 km než si řetěz řekl o namazání.

          Pak už ale vydržel s hustám olejem do mokra sotva 100 km.

          0 0
          • Breakpain  

            Wet má jednu výhodu … stačí otřít po jízdě a jde to i s největším bordelem dolů :D. Jak se to projeví na životnosti to netuším :) …

            0 0
      • BikerM  

        Zajímavé :)

        0 0
      • sodek  

        ten se dá v nouzi použít i na vlka

        0 0
    • rexa  

      Možná to tu už bylo, tak se případně omlouvám. Docela mne překvapilo jak v tomto testu dopadlo WD40. Zkoušel jste ho někdo na řetěz?

      0 0
      • George.999  

        Jeden čas jsem ho používal a „velice dlouho“ teda nevydrží, spíš mi to přijde jako rozpouštědlo než mazivo. Teď WDéčko používám jen na čištění řetězu a mažu Bike Workem, za tu cenu řekl bych hodně slušný.

        0 0
        • praivo  

          Nezkoušel někdo parafinové mazivo „Hot Tub“ ( http://www.amazon.com/…/B00KBAOC6C/ )? Vypadá to celkem dobře a ta cena taky ujde…

          0 0
        • goofy  

          Tak WD40 svým určením mazivo není. Je to hlavně rozpouštědlo s ochrannou funkcí. Samo o sobě asi moc nemaže, ale zase moc nechytá bordel a tak řetěz dobře chodí.

          0 0
      • Spikelet77  

        WD40 v zadnem pripade bych nepouzil jako mazadlo na retez. Spis jako rozpoustec. Sam WD40 pouzivam k cisteni zbrani, kdy paradne rozpousti spaliny strelneho prachu.

        0 0
        • Georrge  

          je to rozpoustec a konzervant kovu, jak je videt tak pred rzi ochrani, ale rekl bych ze retezy s WD40 budou casteji piskat…

          0 0
    • allrose  

      Tekutym voskem…jde koupit v lidlu na motorky

      0 0
    • allrose  

      Tekutym voskem…jde koupit v lidlu na motorky

      0 0
    • tromboonen  

      Ja teda novej vytru hadrem a pak mazu suchym mazivem… ale zaujala me jina vec kterou jsem nekde slysel/videl, ze by se na retez nemely zasadne pouzivat odmastovace, protoze vysusi mazivo uvnitr (mezi cepy a clanky, kde se to nejvic opotrebovava a zpusobuje protazeni a smrt)..

      Ja teda parkrat kdyz jsem mel sundany retez jsem jej dal do flasky od koly s acetonem (totalni odmasteni) a pak namazal takovym tim teflon/vosk veci – a je pravda, ze z toho se dovnitr moc nedostane, a co se dostane, tak se trenim sunda po vyschnuti, tak na tom neodmastovani mozna neco bude, ta sracka od vyroby je dost odolna a pokud tam zustane jen lip, to, cim mazem retezy je vetsinou staveno na vytvoreni povrchoveho povlaku, ne na odolnost proti treni tam uvnitr..

      0 0
      • Georrge  

        tak tak, proto WD40 nebrat, zbytecne narusuje mazivo uvnitr.

        0 0
        • George.999  

          Já myslel, že když na řetěz nanesu WDčko, pak pořádně otřu a nechám do druhého dne, tak se rozpouštědla vypaří a pak můžu v klidu aplikovat mazivo, nebo se pletu?

          0 0
          • Georrge  

            to asi jo, mel by zustat jen ochrany povlak od WD, ale kdyz to WD na retez naneses, tak nejspis bude rozpoustet a vyplavovat mazivo, ktere je uvnitr retezu, a ten tak bude driv vnitrne nasuchu. Mozna by fungoval postup ocistit retez, namazat retez, otrit povrch retezu od maziva, nastrikat do hadry WDcko a otrit retez touhle nasaklou hadrou, aby se WD dostalo jen na povrch. Ale kdo by se s tim sral… to uz radeji pouziju kvalitnejsi olej na retez.

            0 0
            • George.999  

              Mě jde právě o to, dostat staré mazivo i z vnitřku řetězu. Proto po setření WD počkám do druhého dne až se rozpouštědla odpaří, pak teprve nanesu Bike Work. Přijde mi, že to vydrží úplně v pohodě.

              0 0
              • Georrge  

                proč bys chtěl dostávat mazivo z vnitřku řetězu?

                0 0
                • George.999  

                  Protože i tam se dostane bordel.

                  0 0
                  • Georrge  

                    spíš jestli ho tam nezateče ještě víc… ta hustá vazelína to docela zatěsňuje.

                    0 0
                    • Rubi  

                      co to porad meles s hustou vazelinou „uvnitr retezu“ to je naprosta blbost

                      0 0
                    • George.999  

                      Právě první co udělám s novým řetězem je, že ho vyperu od té vazelíny. Je to strašný lepidlo. Ale je asi pravdou, že se pak dovnitř dostane snáz bordel, a proto to právě dělám takhle.

                      0 0
      • antt  

        na praní je fajn petrolej (třeba hřbitovní do lamp za pár Ká), hodit do starého bidonu, protřepat, nemíchat :) A nebo nafta.

        Tohle vše ale až v případě, že není jiná volba, nikoliv jako prevence. Já třeba řetěz vytahám po 5ookm, c9 po 15oo.

        Petrolejem ho proplachuju před druhým kolem jeho života, tedy když už dojíždím kazetu na starých řetězech. Opravdu stačí jen otírat hadrem a domazávat kapátkem

        0 0
    • Vilém  

      Mazaně.

      0 0
    • Rubi  

      me by zajimalo kde je presne tady to zminovane „uvnitr retezu, kam mazivo nezatece“ videli jste nekdy konstrukci retezu? :D moc to resite a malo jezdite…

      0 0
      • tromboonen  

        mezi cepy a clanky = tam se opotrebovanim vyrabi „protazeni“ retezu… neni to tak, ze by se protahovaly ty clanky, ale ojednou se cepy a diry v clancich.. tam potrebujes mit namazano nejvic a necim odolnejsim/hus­tejsim nez je suche mazivo… proto to resime

        0 0
        • Rubi  

          vim jak se natahuje retez… jen tak ze zajimavosti, kolik ti vydrzi retez na biku a na silnici?

          0 0
          • Breakpain  

            Bike – 1 tis

            Road – 2,5 tis a dle merky jsem cca po pulce (prendaval jsem na jine kolo… a ted je jiny retez … tak uvidime)

            0 0
            • Rubi  

              a me na zavodnim biku par zavodu, tam to sracky, prasacke razeni a sila dost nici, na treninkovem taky neco kolem tech 1000km a na silnicce vic a to to mazu tak ze utru retez hadrou, namazu timhle protocim a lehce otru a parkrat do roka sundam a vyperu v benzinu, necham vysusit a namazu stejne…

              takze to moc resite, prakticky pouzivam podle vas nejhorsi zpusob ze nekdy peru v benzinu a nemazu dracim lojem a nevim co vsechno tu jeste padlo, ale retez vydrzi porad stejne :D

              0 0
              • Georrge  

                proc to proboha peres v benzinu, kdyz ti retez vydrzi odhadem par mesicu?

                0 0
                • Rubi  

                  kdyz je na tom obcas uz velka sra*ka (vse v cernem), nebo kdyz po zavode zrezne po umyti (je tak mokro ze neuschne)

                  0 0
              • Petr78  

                „dračím lojem“ :-D

                Kde se to dá sehnat? :-)

                0 0
        • Spikelet77  

          Zalezi, jake suche mazivo pouzijes. Treba ten HHS DRY LUBE je pri aplikaci ridky jak treba to WD40 a az po chvili uschne.

          0 0
      • gerrard  

        Ja mam nekdy pocit, ze co Cech to spekulant a co tu nekteri dokazi vymyslet za projekt z mazani retezu to snad spis obcas patri do vtipu :). Jako jinak nic ve zlem takove pekne predvanocni tema :).

        0 0
    • buba CZ  

      Nejdýl mě vydrží to co je naneseno z fabriky.Potom mažu vždy až když řetez začne „sýpat“.Nečistím nikdy.Je to spotřebák a důkladnou péčí stejně životnost neprodloužím.Pou­žívám HG 53 a měním zhruba po 1500 km.

      0 0
    • scalar  

      Každý něčím jiným. A rozdíl není jenom mezi výrobci, je i u stejných řetězů, klasicky HG53 tam už jsme viděl několik druhů maziv, rozdíl je i mezi namazáním „krabičkové“ a „pytlíkové“ verze.

      0 0
    • ememem1  

      dobre. je to prve aj poslene poriadne pomazania co retaz dostane. ked to zmizne tak to obcas niecim namaz, v zasade je viac menej uplne jedno cim. ked sa to vytaha tak to vyhod. tie tanecky okolo su uplne zbytocne a nevyplacaju sa cenovo ani casovo.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.