Akční kamera - použití / nastavení / výsledek

29 nepřečtených
  • RttB

    Jedno (možná zbytečné) téma pro ty, kdo natáčí sem tam něco na akční kamery…

    Koupil jsem si na nějaké rodinné blbnutí DJI OA4 a seznamuji se s ní. A i přesto, že chápu a umím aplikovat vlivy času/clony/ISO z DSLR, tak tady s nastavením celkem tápu. Ano, viděl jsem několik tutorialů jak to kdo dělá a nedělá, ale závěr z toho jsem si zatím nějak neudělal…

    Tak se pochlubte Vy, co natáčíte, s Vašim nastavením. Na jaké jedete FPS? Jakou máte závěrku (2× fps??) a co WB (Auto, nebo nějakou pevnou přesně definujete?). V čem editujete?! A pochlubte se rovnou i s tím, jak to ve finále vypadá!

    ForFun filmařině zdar!

    0 0
    • novas752  

      Vždyť je to nastavení potřeba na každý kameře jiný…

      0 0
      • RttB  

        Tak zrovna věci jako WB, rychlost závěrky vs. FPS apod. asi jinak nastavovat nemůžeš jen proto, že máš třeba GoPRO. V čem se kamery liší je třeba světlost objektivu a to v důsledku řeší AUTO ISO.....

        Nebo co přesně myslíš, že si liší, když máš jinou kameru (DJI, GoPRO, Insta, nebo nějaký Lamax apod…) ?

        0 0
        • novas752  

          Ale můžeš. Různý kamery to mají různě naladěné v automatických režimech. A automatické režimy fungují na různých kamerách různě dobře v různých světelných podmínkách. Některý kamery mají problém s ostrostí snímků za šera, někde to zase moc nezvládá disperzní světlo když je zataženo nebo rychlý střídání světlo/stín a vysoce kontrastní scény. Navíc to často funguje jinak i při různym rozlišení a fps na jedný kameře.

          Úplný nesmysl se timhle nějak zabývat v obecný rovině…

          0 0
          • RttB  

            to už asi zase zacházíš moc daleko. Mě by stačilo se na můj účel dzžet na začátku, ale zase kousek za plnou automatikou. Čím si nejsem hlavně moc jistý je především FPS – někdo říká, že na traily jede na 4K 25fps, jinej dává snímků více (50,100). Co je tedy třeba konkrétně na trail / DH optimální?

            0 0
            • novas752  

              To má právě každá kamera jinak. Někdy to při větších fps nedává odpovídající násobek bitratu = snímků je víc ale méně kvalitnách. A pak záleží co s tim chceš dělat – jak zpracovávat a jak ukazovat/publi­kovat.

              Obecně se dá říct maximálně tak kratší „závěrka“ a světlo kompenzovat vyšším Isem pokud to jde (třeba GoPro má nastavení rozsahu). Ale zase u superširokých záběrů to s delší závěrkou působí rychleji protože je to po okrajích více mázlé.

              0 0
            • Georrge  

              Snímkování také závisí na více věcech. Já se vždy řídil pravidlem, že točit na co nejvíce FPS, jaké dané rozlišení podporuje a kdy ještě příliš netrpí bittrate (jak psal novas). Na nižší FPS se to dá převést vždy, ale dopočítávání FPS pro zpomalené pasáže nemusí dopadnout dobře, takže se hodí pokud má záznam co nejvíce.

              I pokud neděláš edit, tak dost lidí preferuje vyšší FPS pro sportovní záznamy, protože vypadají plynuleji. Menší FPS (24 nebo 25) zase působí „filmověji“, ale pokud to není záměr, tak podle mě je výsledek zbytečně trhaný.

              Jediná výjimka je low light scéna, protože méně FPS umožňuje delší závěrku a tedy nižší ISO a menší šum.

              Někdy je nejlepší si tu kameru pořádně vyzkoušet a zjistit, jak se chová, kde dělá kompromisy a hlavně co se tobě líbí. Podle toho pak můžeš ladit detaily.

              0 0
              • RttB  

                Jasný, že teď budu hlavně testovat. Osobně to teď vidím na nějakých 50fps a jestli „jen“ 1080p, nebo 4K se teprve uvidí… Jo, o tom ražimu lowlight vím, ale ještě jsem nezkoušel.

                A WB máš pevně nastavené (fixnuté), nebo necháváš na automatice? Nedělá automatika pak velkou neplechu při přechodu ze světla do stínu?

                0 0
    • Georrge  

      Pokud to máš hlavně pro sebe a ne pro profi použití, není důvod nenechat to na automatice (možná jen nastavit ruční WB, pokud to automatika dělá blbě nebo pokud při přechodu světlo / stín dělá zbytečné skoky v teplotě). Zvláště u záběrů, kde se hodně mění světelné podmínky (např. jízda lesem s občasnými prosluněnými pasážemi) je lepší nechat expozici na automat, jinak to budeš mít ve stínu moc tmavé a na slunci přepálené.

      Plný manuál je vhodný spíš pro přesně definovanou scénu. Není nic horšího než kameramani, kteří si na začátku nastaví hodnoty a pak je nezvládají upravovat podle měnící se scény. Výsledkem je co chvíli příliš tmavý nebo naopak příliš světlý obraz.

      0 0
      • RttB  

        Jo jasný, tomu rozumím. Plnej Manuál tam ani nastavit nejde – je tam vždy auto ISO, které si expozici nahodí samo. Já můžu „jen“ nastavit rozlišení (FHD-4K), FPS, rychlost závěrky a korekci expozice. ISO nemůžu a to je to, co vyrovnává automaticky expozici snímků…

        0 0
      • mirorek2  

        Jak chceš taky za jízdy manuálně měnit nastavení na tmavý les a prosluněnou louku že :-D

        0 0
        • RttB  

          tak zastavím, přenastavím a jedu dál neeee? :D :D

          0 0
    • mirorek2  

      Hero 11, 4k/60 auto a autostabik, klasicka optika

      z jakékoli jiné kamery na POV na kole vypadá podle mě záznam na houno

      0 0
      • RttB  

        A na kolik FPS to pak ve finále vyexportuješ?

        0 0
      • RttB  

        A WB máš pevně nastavené (fixnuté), nebo necháváš na automatice? Nedělá automatika pak velkou neplechu při přechodu ze světla do stínu?

        0 0
    • Jurawood  

      Když tu jede tohle vlákno. Na gopru mám celkem problém z prokreslenim stínů. Naprosto nechutně to překontrastovává scénu. Slité světla a slité stíny. Jen aby každý lajk řekl, ty jo to je obraz, ta barvy, ta ostrost. Přitom je obraz to celkem blitka. Prostě udělaný na wow effect pro lajka. Snížit se dá jen ostrost, wb, korekce ev…

      Existuje nějaký trik? Např jiný firmware?

      Ps. Stačí se podívat na TH fotky:) a nazoomovat kontrastní přechod, misto prechodu světle šedé/tmavě šedá je tam světle šedá /bílá/černá/tma­vě šedá.

      Říká se tomu haloo effect a je to jeden ze základních ******* nezvládnu nastavení obrazu.

      0 0
    • RttB  

      A jakej soft na editaci používáte? Trochu mrzeníčko, že k tomu DJI žádný alespoň základní nedává :(

      Asi se nebráním jednorázovému nákupu. Ale nechci soft s měsíční platbou atd..... Zatím zkouším Wondershare Filmora 13 .....

      0 0
      • MirosPikos  

        Však se to tu řešilo v jiném vlákně. Můžeš použít Davinci ve free verzi. Filmora určitě lepší nebude. Ani uživatelsky, ani výkonem, ani možnostmi.

        0 0
        • RttB  

          Hrabu se nyní v obojím. Jako naprostý lajk co videa nikdy nedělal mi teda Filmora přijde daleko snažší a přehlednější. Co do výkonu (nároku na PC) i méně náročná. Co se možností týče, tak využijí asi 1% toho, co oba nabízí :D

          Jako zkusím ještě oboje a trochu s tím zabojuji ať jsem s tím na léto alespoň trochu ready :D

          0 0
          • snas89  

            Resis pi@oviny:)

            1. Vsechny strihaci progrsmy jsou na stejnym principu. Davinci mlzna je vic, nez potrebujes, ale do budoucna, kdyz budes mit potrebu, tak tady budes mit moznost.
            2. Na youtube je snad milion zakladnich tutorialu k davinci na cca hodinu az dve uceni. Uz si to mohl mit davno za sebou.
            2 0
            • RttB  

              No, píčoviny to nebudou. Až teď jsem zjistil zásadní zjištění. DaVinci NEUMÍ (alespoň ne ten free) pracovat s HEVC (H265). Takže buď vše točit do historického H264 a nebo vše nějak překódovávat… Nevím, zda je to nějaká chyba, nebo záměr, ale v obou případech je to důvod tento program smazat :D Jako zoufalý, že to neumí s kodekem který je od roku 2013 a do kterého filmují už i kamery za 500,– Kč. Filmora naprosto v pohodě s tím pracuje… :-/

              0 1
          • MirosPikos  

            Mrkni na pár tutoriálů

            https://youtube.com/playlist?…

            Nauč se pár klávesových zkratek, nějaký základní principy jak stříhat a jak nestříhat, jak exportovat aby byl výsledek na YT co nejlepší. Pokud ti to PC utáhne, tak opravdu není důvod používat Filmoru.

            1 0
            • RttB  

              Je důvod. Ta pracuje i s H265, kdežto DaVinci tohle dělat neumí (nebo spíš nechce).

              0 1
      • novas752  

        Davinci Resolve.

        1 0
    • RttB  

      Nemůžu najít, zda jde (ať už Filmora, nebo DaVinci) implementovat do videa telemetriká data z Garmin Fenixů. Věděl by někdo??

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.