• Speda

    Dobrý den měl bych prosbu mám brzdy TEKTRO Auriga Comp kotoučové hydraulické vím že jsou to podprůměrné brzdy ale mě na to moje ježdění stačí. Do předu bych dal kotouč 203 mm a do zadu 180 mm mohl by mi někdo doporučit adápery. Díky moc

    0 0
    • BigKarel2  

      Bude se to lišit dle ucgycení na rámu či vidli, ale do zadu na 95% tenhle http://www.kupkolo.cz/…mm_3831.html a do předu http://www.kupkolo.cz/…/P_5018.html nebo http://www.kupkolo.cz/…/P_3411.html dle úchytů na vidli jinak 203mm ve předu je dost věčina XC vidli v cenový relaci toho že tam máš ty brzdy bude asi na max. -+ 180mm…

      0 0
    • Speda  

      Hmm tak to máš pravdu jde o kolo Author Context 2011 kde je vidla RST F1RST Air, přímo na strankách jsem koukal že tam jde max 180 kotouč.

      0 0
      • BigKarel2  

        No on tam bude i ten 203mm ale ta vidle bude dostávat hodně zabrat, takže bych tam dal rači tu 180mm

        0 0
        • Speda  

          no já sem spíš počítal z lepším brzným učínkem oni Tektra zase nejsou tak brutalní jako avid elixir 5 ze 180 mm kotoučem na předku. Ta vidla je stejně nic moc až bude kaput koupim epicona z tuningu

          0 0
        • MlokCZ  

          Co pořád někdo máte s tím, že vidle dostane více zabrat s větším kotoučem. To by platilo pouze v případě, že s tím menším nestačila maximální brzdná síla na páce, což opravdu běžně nebývá.

          Tedy v 99% případů to s větším kotoučem bude úplně stejné s jediným rozdílem, menší silou na páce a bude to tedy pohodlnější pro jezdce. Pro vidlici ale úplně stejné namáhání.

          0 0
          • xshreck  

            nad tím jsem taky hodně přemýšlel JAK mi může větší kotouč víc namáhat vidlu :-/

            0 0
          • BigKarel2  

            Když flokuju na asfaltě se 160 tak to pro to kolo prostě není stejný jako když brzdim, ale fest brzdim s 203…To mi nikdo nevymluví :D

            0 0
            • DaSnail  

              ty si proste na brzdy a veci s tým súvisiace exprt. moc tomu sice nerozumíš, ale zas ta strašne baví o tom písat.

              fyzika ta v škole asi moc nebrala, že… ;o)

              0 0
              • BigKarel2  

                Máš recht…ale stejně si stojim za svim :D Vždyť to sám pozoruju na svojem kole…

                0 0
          • Vilém  

            Vim ze ty vse beres vedecky, ale nemohla by hrat roli poloha trmene vuci pouzdrum vidle?

            0 0
            • Toutou  

              Mohla, ale zanedbatelnou. Důležité body jsou pro nás dotyk kola se zemí a nába. A ty se nemění.

              0 0
              • kubad  

                ale pendrek, Mok má teoreticky pravdu v tom že s 203 to asi nebude využívat na maximum, ale prostě větší síly tam být můžou a větší namáhání taky, tady bude záležet na použitých pláštích jakou brzdnou sílu přenesou, každopádně bych osobně přes max povolený průměr kotouče nešel

                0 0
            • MlokCZ  

              Já to beru jak dle fyziky, tak z praxe.

              Vozil jsem na více brzdách větší i menší kotouč a nikdy jsem s tím větším nebrzdil větší brzdnou silou.

              Jediný rozdíl vždy byl v tom, že na menším kotouči (a zvlášť dříve na slabších brzdách) jsem musel více rvát za páku. Kvůli tomu jsem občas musel přidat i druhý prst na páku a občas mi v horách v dlouhém sjezdu prst začal odcházet.

              Ale vždy jsem i s tím menším kotoučem brzdil úplně stejně, jen to nebylo tak pohodlné. A nikdy jsem se nedostal ani s tím menším kotoučem na maximální výkon brzdy, kdy bych potřeboval za ni vzít ještě více (v extrému vždy stačilo přidat ten druhý prst na páku).

              Netvrdím, že nemůže ojediněle nastat případ, kdy někdo bude s menším kotoučem na limitu brzdy (tedy bude to brzdit co to jde a chtěl by více). To ale bude v postatě jen u extra slabých brzd. Jenže pak stejně silnější brzda s tím menším kotoučem by dala tu samou sílu co ta slabá s větším.

              Maximální brzdu na páce s velkým kotoučem a dobrou brzdou tu myslím nemá nikdo šanci ustát (a to beru ještě asfalt, kde to nebude končit smykem).

              0 0
              • MlokCZ  

                S velkým kotoučem na ne příliš tuhé vidlice bych to ale také nepřeháněl. Ale z úplně jiných důvodů.

                Málo tuhá vidlice se hodně kroutí a s velkým kotoučem pak budou mnohem větší problémy s nadměrným škrtáním (kroutit se to bude úplně stejně i s tím menším, ale na menším poloměru kotouče bude i jeho menší výkyv).

                0 0
    • Speda  

      Jaký teda adaptér na vidlu RST F1RST Air kotouč 203 mm?

      0 0
    • Speda  

      Ano to je přesně ten author

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.