• Jenda

    potrebuju poradit, ve starsich prispevcich jsem si precet tip na vyrobnu pruzin http://www.invelplus.cz/perovna.htm mate s ni nekdo osobni zkusenost? ale hlavne co me zajima kdyz pruzina ve vidli je dimenzovana na jezdce 80 kg a chci pruzinu pro jezdce 60 kg je relevantni udaj ze potrebuju pruzinu 3/4 tuhosti? Nedelam nekde nejakej zakladni myslenkovej zkrat?

    0 0
    • RomanH  

      Ono je to s tema pruzinama slozitejsi. Tvrdost pruziny muzes ovlivnit jak poctem zavitu, tak silou dratu, jeho materialem a kdovi cim jeste. Kdyz jsem si nechaval delat u kamose pruzinu pro Manzelku do MarathonuS, vychazel jsem z toho, ze musi zustat stejny venkovni prumer jako u originalu, pocet zavitu by nemel byt o moc vetsi (max 1–2 zavity kvuli maximalnimu zdvihu). Taky jsem se dival do tabulek u Bartonicka, a pokud ma standartni pruzina tvrdost 6.5, od cca 60 kg 5.0, tak pro 55 kg mi vychazela idealni tvrdost kole 4.8 Kamos mel pak ve firme programek, kde jsme zadavali jednotlive parametry a pak jsme vybrali to, co se tem idealnim hodnotam nejvice priblizilo. U toho marathonu to bylo navic komplikovane v tom, ze ma v kazde noze pruzinu o jine delce, tak to bylo potreba sladit.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.