• sil

    Zdravím,
    má někdo nějaký fígl jak správně vycentrovat tyhle brzdy? Nenašel jsem zatím jiný způsob než povolit ty dva vrchní imbusy, pohnout s celým tělem a pak je zase dotáhnout. Ale ikdyž to takhle našteluju, tak při dotahování se to stejně vždycky nějak pitomě posune a je to nakonec buď moc vpravo nebo vlevo. Dotahuju to sice se zmáčknutou brzdou, ale to nemá moc vliv zdá se.

    Dík, Sil

    0 0
    • ddd - andy  

      Zkus to cely sundat a prejet pilnikem plochy kde na sebe doseda trmen a ram – kdyz budou trosku drsny tak by se to pri dotahovani nemelo tolik posunout..

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Hmm. To je docela divny, protoze takhle by se to asi delat melo. Asi je blby ti pripominat, ze by meli byt dost povoleny nez tu brzdu vycentrujes, zmacknes a dotahnes, abys tim zmacknutim jen neohnul kotouc a brzda zustala na miste. Jeste neco me napadlo. Pouzivas podlozky pod ty srouby. Mely by eliminovat ten pohyb pri dotahovani.

      0 0
      •  

        standartně tam podložky nejsou ;), ja sem tam hodil nějaký starý co tam šly a zabrušoval, docela prima zabava

        0 0
      • sil  

        Brzdu samozřejmě zmáčknu (a něčím zajistím) v okamžikum kdy je to nejvíc povolený. Podložky tam jsou – takový asi 1mm tlustý mrchy. S tím zbroušením to asi vyzkouším, dík.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Ono kdybys to zbrousil i do hladka. Mohl bys odstranit barvu na adapteru a trmenu po ktere to treba klouze a zaroven zlepsis prenos tepla :) Tak tu paku nezajistuj, ale drz si ji zmacknutou nebo si na to vem posilu, jestli to nezmacknes sam. A kdyz to mas lehce dotazeny, tak neskrta?

          0 0
          • sil  

            Když to je dotažený jen trošku tak je to ok. Pohne se to asi až jak to dotahuju na pevno a ta zmáčknutá páka tomu stejně nezabrání, protože kotouč prostě trochu propruží.

            0 0
            • Vilém  

              Pravda,s original adapterem mi to delalo taky.Pak jsem daval 180mm kototuc a adapter jsem udelal trosku nizsi,aby tam vesly pulkulate podlozky puvodne z klasickej spalku pro vecka.Pokud totiz mas krivej navarek,tezko to seridis.Jedine snad adapter o sirku podlozek snizit.

              0 0
          • Vilém  

            Jeste bych plochy natrel silikonovou vazelinou,pro lepsi odvod tepla.

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Tim, ale moc nevyresis ten pohyb pri dotahovani o ktery tu jde predevsim, ze ne? :)

              0 0
        •  

          a tak sry, oprava, sou tam, ale ja musel davat podložky na vnitřní stranu nohy vidle – prostě pořád dřela destikča o kotouč a to dost silně

          0 0
    • kovar  

      ze zmačnutou brzdou to v tomto případě nemá smysl dotahovat, nebo? jelikož se to posouvá a kotouč je pružný a holt se to posune tak i tak. Fixací kotouče mezi brz destičkama tomu posunutí nezabráníš. Dělám to tak, že dotahuju a dívám se přitom zhora od hrany kotouče na desky a kotouč – aby z obou stran byla stejná mezera. Při dotahováni fixuju proti posunutí tak, že třmen držím v ruce.

      0 0
    • ota  

      přesně ,jak to říká Kovář.Se zmáčknutou pákou jsem taky neuspěl.

      0 0
    • Smazaný účet  

      dotahuj postupne, jemne, vrchni, spodni, vrcni spodni.. takhle dokola :)) az nakonec poradne kdyz uz to vicemene pevne sedi :)

      0 0
    • pitelboy  

      ja to takle, delam a pri utahovani se mi to nikdy nepohne. Ja vzdy jednou rukou drzim hranu trmenu a hranu vidlice (adapteru) a druhou rukou s citem ale hodne utahnu…a nepohne se to a drzi jako bejk !!!

      musis se jen naucit jink utahovat """"

      0 0
      • sil  

        Tak jsem se to pokousel utahovat podle zde uvedenych navodu a zjistil jsem jednu zajimavou vec, ktere jsem si predtim nevsimnul – kdyz jsem to mel cely vysroubovany a vyndal na chvili desticky, abych si je prohlidnul, tak pri zmacknuti a povoleni paky se pist na jedne strane trochu vysunul a pak zase zasunul, pist na strane druhe se vysunul vic a nezasunul se vubec. Na jakem principu se ty pisty vraci? Podtlak? Nejaka pruzina? Rekl bych, ze toto je hlavni pricinou proc mi ten kotouc skrtal – ta jedna desticka se proste nevrati po povoleni paky do puvodni pozice, to pak muzu centrovat porad dokola a stejne nic nevycentruju.
        Sil

        0 0
        • Pet Sild  

          Ahoj… mám M525 taky můžu potvrdit centrování není žádná sranda, teď jsem rád že už nemusím na kotouče šahat. Když jsem dovezl nový kolo domů, zjistil že zadní kotouč škrtá lehce přední ok. Vyslyšel rady zkušených a pustil do centrování. Jenže stejná situace při dotažení to vždy uhlo :(, jediný co pomohlo třmen vychýlit tak, aby při dotažení vyrovnal do správný pozice. Oba kotouče tímto postupem centrovaný.

          0 0
        • Ondrej  

          tak to moc nemackej bez desek a spaceru nebo ti pist vyjede a mas vymalovano, ale zase se pak procvicis i v odvzdusnovani a treba pak pujde snadnejc centrovani. jinac to ze ti to ujizdi pri dotahovani je nakej tvuj specifickej problem, protoze u me i kdybych to nedrzel a dotahoval, tak to zustane na miste fakt mas asi hladky nebo namazany stycny plochy trmen-adapter. jako podlozku pod tim sroubem predpokladam mas. a jianc je fakt lepsi centrovat podle zraku, kdyz predtim opatrne, ale uplne zamacknes pisty nez to delat se stistenou pakou – to sem si jednou brousil trmen rotorem, protoze ty pisty maj tendenci jezdit excentricky. kupodivu to nedelalo ani zadnej velkej bordel. takhle to vycentrujes, abys z obou stran mel stejnej prusvit no a pak to vetsinou zacne skrtat – jenze aspon u me jen par kilometru a je to v cajku.

          0 0
          • Smepet  

            AHoj, taky bych potreboval jednu radu. Nemam sice 525, ale Hayes HFX9XC . Muj problem spociva v tom, ze pri rychlosti od 26 – 28 km v hodine mi pomerne hlucne dre zadni kotouc o desticky. Pokud jedu rychleji nebo naopak pomaleji, nedrou vubec. Nevite co s tim ? Kolo mam ted uplne nove, najeto 250 km. Pojedu teprve na garancku, ale nevim jestli mi s tim neco udelaji. Jsou tam zapletena kola Bontrager Race Tubeless.

            Diky za radu.

            Petr

            0 0
    •  

      Svitava je řeka řek!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.