• Jaaaan

    Zdarec, mám dotaz ohledně plášťů na silničku. Doteď sem jezdil 700×23 a chtěl bych zkusit 700×25c. A chci se zeptat kdo má zkušenosti s 25, jestli je poznat nějaký rozdíl oproti 23, např. v rychlosti jízdy…Díky

    0 0
    • maajkee  

      V rychlosti jízdy nepoznáš naprosto nic, pokud se bavíme o stejném plášti. Na pohodlí to trochu poznáš. Pokud se vejdou 28, tak se toho taky neboj, jede to pořád defakto stejně, ale pohodlí oproti 23mm znatelně vyšší.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Pokud nedržíš průměrné rychlosti dlouhodobě nad 30 km/hod, tak určitě vyzkoušej co nejširší, tedy 28 mm – jestli vejde do brzd, vidlice a do zadní stavby.

      0 0
      • tromboonen  

        +1, kolem 27 mm a co nejkvalitnější, tedy nejvyšší TPI (ale s ním často kecaj) a nejměkčí směs, a i na té rychlosti, resp valivém odporu to půjde poznat, na aero u hobíků sere pes.. foukat tak, aby se při nejčastějším posedu oba pláště zdeformovaly o cca 10 procent výškově

        0 0
    • marhi  

      Rychlost je v nohách.

      Ten rozdíl je že, dáš do 25 tak o dvě až tři atm. míň. Valivý odpor zůstane stejný, bude to jen míň kopat. Tedy rozdíl tam je. Přes pade mají ty 25 větší čelní odpor. Jo a taky jsou o fous těžší. Nicméně díky větší styčné ploše, jsou méně náchylné na defekt a dá se s nima jezdit po lese.

      Dělám si prdel. Jsou prostě jen pohodlnější. Na časovku ne. Na trejnink jo.

      0 0
      • Luwa  

        Já občas jedu lesem na 25-kach.

        0 0
      • Prazak0  

        Já dřív jezdil někdy i pláště Vittoria, co měly 19 mm. Rozdíl proti 25mm tu byl určitě. Rozdíl 2 mm mi přijde dost málo. JInak dřív, když jsem jezdil ty úké pláště, tj. 19–25 mm, tak jsem s tím občas taky jel i po lesní cestě přes kořeny. Jde to. Ale větší problém jsou nyní české silnice, myslím okresky v okolí Prahy nebo vůbec Středočeský kraj. To je horší jak nějaká lesní cesta. Ty naopak jsou dnes často asfaltované, dřív to byla jen písek, nebo vůbec nic. Teď myslím takové ty širší lesní cesty, kudy někdy projíždí i auto, ne nějaké úzké prochozené pěšinky.

        Na české silnice bych radil spíš širší pláště, tj. radši nějakých 26 nebo 28 mm. Jezdit po hladkém asfaltu bez děr, výmolu, vyjetých kolejí a hrbů, bez občasných střepů na silnici atd., tak pak proč ne i úzké pláště. I když píchnutí tu je častější.

        0 0
        • Luwa  

          Jeď se po zimě projet na Jablonecko vyhneš se díře a do pěti vlítneš. Já právě do Středočeskýho kraje jezdím abych aspoň si trochu na lepších cestách zajezdil.

          0 0
    • Smazaný účet  

      To mě bylo jasné před rozkliknutím, co a od koho tady bude za komenty ;)

      25 mm? Nepřípustné, na tom se přece nedá jezdit…

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tady dle testů jsou i širší rychlejší https://youtu.be/nErLIraDBwI

      0 0
    • HonzaRez  

      No a co když kupuju pouze 700×20…? Opravdu někdo dokáže poznat, jestli jsou oproti 25 rychlejší nebo pomalejší, mají menší valivý nebo aerodynamický odpor atd…? Rád si vyslechnu názor zkušených, sice se pak na ně nejspíš vypísknu, ale názory mě zajímají…

      0 0
      • maajkee  

        Kupovat 700×20 může být jeden jedinej důvod, že je člověk masochista a rád si ubližuje :)

        0 0
      • Lada,s  

        a co od toho očekáváš resp. jaký je důvod vozit 20mm pláště?

        0 0
      • mr.ricardo  

        Jezdi si na cem chces, watovy rozdily jsou marginalni, ale stopro budes mit prdel naklepanou vic, nez ja na petadvacitkach. Rozdil v pohodli jizdy je prokazany a znacny :)

        0 0
        • HonzaRez  

          Tak pokud je to v pohodlí, tak to chápu, to by stálo za vyzkoušení. Naklepanou prdel mám tak nějak normálně, počítám s tím, že to tak nějak musí být. A proč chci používat tenké pláště? Protože nemám rád tlusté věci…

          0 0
    • plzakj  

      Potrebuju pomoc: Asi pred rokem jsem videl video o testech ruznych tlaku a sirek plastu a ukazovali, jak Specialized testovali pro Cancellaru na Paris Roubaix v r2010. Ale zaboha to nemuzu najit :-( Nema nekdo odkaz?

      0 0
    • Romco  

      Zdravím, chtěl bych se zeptat na následující… šlo by použít plášť 700×25c místo 700×23c, který je na foto ? Je rozdíl ve výškách plášťů ?

      Teď je mezera mezi sedlovou trubkou a běhounem pláště cca 2 mm.

      0 0
      • maajkee  

        Ano, s největší pravděpodobností bude širší plášť i vyšší

        0 0
      • atty  

        Jestli jsou tam 2 mm u 23mm pláště, u 25mm stejného tam pravděpodobně bude ještě méně a to už je o tom, že projedeš bahnem a budeš brousit trubku. Některé rámy prostě na víc jak cca. 23mm nejsou stavěny.

        0 0
        • Romco  

          Jo,rozumím… škoda. Myslel jsem, jestli třeba u těch menších rozdílů v šíři pláště nezůstává ještě zachována i stejná výška (obvod)..

          0 0
          • jardalee  

            Tady na tech strankach ty plaste meri celkem presne a testuji vetsinou 25c tak se muzes podivat na naky co bys chtel koupit jak jsou vysoky

            0 0
          • atty  

            Ono záleží na konkrétním plášti (některé třeba zachovají výšku i v širším rozměru), taky samozřejmě na šířce ráfku. Nicméně když bych měl „rezervu“ 2mm u 23mm, obával bych se, že u 25mm tam třeba další milimetr naženu (na úzkých ráfcích asi na 100%).

            Možná zapřemýšlet nad novějším rámem, který pojme něco širšího – pohodlí na 28–30mm je oproti 23mm opravdu znát a valivý odpor v podstatě stejný, pokud nebudeš řešit aero odpor někde na časovkářském kole s předpokladem rychlosti 40+.

            0 0
            • Romco  

              Ano, chtěl jsem to zkusit hlavně kvůli pohodlí :-) Ideál pro mne by byl sice opravdu těch 28,30 … mm, ale to vím, že by chtělo zcela jiný rám, nejlíp celé kolo :-) Takže to dál s tím širším pláštěm hrotit nebudu.

              0 0
              • Singlespeed  

                Pohodlí dělá významně i přední kolo. Takže pokud se ti vleze pětadvacítka dopředu, dej ji tam.

                0 0
      • Singlespeed  

        U těchto úzkých ráfků (předpokládám máš Mavic) jde širší plášť dost do výšky, takže 25 mm tam nedáš, teda dáš, ale kolo se moc dobře točit nebude ;-).

        0 0
        • Romco  

          Ano, jsou to Mavic Cosmos ( 622×15C )

          0 0
        • Smazaný účet  

          Promiň, ale tohle je nesmysl. Profil pláště je při libovolné šířce ráfku téměř kruhový a šířka ráfku ovlivňuje ovlivňuje stejně jak šířku, tak výšku… Tzn, když stejný plášť dám z ráfku Y na ráfek X, který je užší, tzn ráfek sevře patky pláště víc k sobě, tak výsledně bude plášť nejen užší, ale i nižší. A naopak, když dám plášť do výrazně širšího ráfku, bude o chlup širší a taky o chlup vyšší.

          Ale tady bych to stejně neřešil, protože na foto je zjevně hodně málo místa ;-)

          0 0
          • maajkee  

            Zajímavá teorie :)

            Ale je to opravdu tak, že když dáš stejný plášť z ráfku 15mm do ráfku 20mm, tak bude plášť nižší.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Nevím, co si představuješ pod pojmem teorie, ale ono tak fakt je :-) Taky jsem žil v doměnce, že širší ráfek plášť „rozplácne“, ale jednou jsem si to schválně přes zimu zkusil, porovnal jsem 15C vs 21C ráfky a na širším ráfku ten plášť byl nejen širší, ale i vyšší, měřeno posuvkou. A posléze jsem četl k tomu i nějaké zahraniční články obsahující měření, které mi to potvrdily. https://forums.roadbikereview.com/…el-width.jpg

              Ale ony to jsou celkem malicherné rozdíly, když jsem si to porovnával doma na více kolech ( 15C, 18C, 21C), tak nějaké měřitelné rozdíly byly mezi vyloženě úzkým a vyloženě širokým ráfkem, jinak stejný plášť třeba na 15C a 18C vykazoval rozdíl 0,5mm,

              0 0
              • Pajaa76  

                Mám Zondy 15C a 23mm Michelin Pro2 Race – v reálu mají 25mm a jsou prakticky stejně široké jako ráfek z venku. Teď otázka, 25mm Michelin Pro4 budou mít tak 27–28mm v reálu ale podle mě budou náchylnější na boky. Někde jsem četl, že pro 15C by reálný rozměr plášťů neměl přesahovat těch 25mm – právě kvůli bokům.

                0 0
                • Singlespeed  

                  To je asi kravina. Vždyť do 17 mm ráfků (to je jen 2 mm rozdíl vnitř. šířky) se ještě donedávna dávaly běžně 50–55 mm pláště (17 mm mají 26-er bajkové Crossmaxy nebo kdysi běžné bajkové ráfky mavic M317, 517, 717 nebo legendární bajkové Araya RM17). Mně se do 15 mm ráfků (Remerx Rapid) osvědčily 42 mm pláště a vozím je bez problémů už cca 9 let i vepředu, kde mám jen 14 mm ráfek Alcyon.

                  0 0
                  • Cavendish  

                    A za to shoříš v pekle. Stejně jako já s 23mm galskama na 19mm ráfku :)

                    0 0
          • atty  

            Tohle by platilo v ideálním případě, pokud by celý plášť byl stejně „tuhý“ (bočnice jako běhoun), nebyla by tam nějaká deformace třeba díky duši (která může taky hodně hrát roli, jak se plášť roztáhne do šířky a výšky atd. atd. Asi celkem „nespočítatelná“ záležitost :)

            Nicméně souhlas, že u tohohle příkladu bych to vůbec neřešil, protože tam je prostě pro mne málo místa i pro 23mm gumu – celkem bych se se svými cca. 85kg bál, že to někde nahrnu do zatáčky nebo v menším terénu a budu prostě hoblovat trubku/plášť i tak

            0 0
    • Marekstrni  

      Moje první pláště na silničce byly Hutchinson uquinox 2 skládací verze v šíři 23mm.

      Potom jsem koupil Continental grand prix 4000SII ve 25mm (Na mém ráfku mají reálnou šířku 27mm) a můžu říct, že rozdíl pohodlí je znát.

      Pochybuji, že se k šířce 23mm někdy vrátím.

      0 0
      • atty  

        Právě, že k tomu není prakticky žádný racionální důvod, mimo aero odporu – když ty 25, 26, 27…mm jezděj i ve world tour, tak to maj asi odzkoušený, odsimulovaný na kompjutrech, testovaný ve větrnejch tunelech a prostě asi by to nenasazovali, kdyby to výsledně nebylo ku prospěchu…:))

        Ty užovky zůstávají prakticky jen na časovkách a aero speciálech.

        0 0
      • mykovec  

        silniční Hačinsny jsou jedny z nejužších plášťů, jako nový natažený na ráfku nemají udávaný rozměr v šířce snad nikdy

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.