• hmm

    Co si o nich myslíte? Vydrží či nebrat za tolik peněz?

    0 0
    • tutite  

      jezdím 2 roky a nešetřím, přední vypadá, jako bych ji zrovna přinesl z obchodu, u zadní musím vyměnit pružinky, které tlačí zubatky proti sobě. V Olomouci však prodávají náby FRM a ty mě okouzlily, př.+z. za 6000,– a maj univerzální úchyt na disky. Příští rok jdu do nich. Zdar.

      0 0
    • -ONDRA-1  

      Dt hugi 240 jsou dobry a vydrzi hodne.Sam jsem je jezdil.Mam je naprodej kdybys chtel.Predek nejetej pac sem cca za tyden koupil vydlu s 20mm osou a zadek jetej rekreacne (cca 1000km) bez znamky opotrebeni.Ted jdu do kola ktery ma 12mm zadni osu.To s tou pruzinkou je blbost je to vina spatnyho servisu pokud se tam totiz da moc vazeliny nebo hustsi nez ma byt tak preskakuje. muj mail:dhfool@qu­ick.cz

      0 0
    • BB  

      dobrý, bezúdržbový, možná až moc dobrý, asi by stejnou službu udělaly Onyx

      0 0
      • lubos  

        Urcite, rozdil je jenom v cene, vahe (Hugi ma duralove cosi, co onyx ma ocelove). Jinak by to melo byt stejny.

        0 0
    • MartinXC  

      Mam klasicke Huginy 240. Zivotnost nemuzu soudit, ujel jsem 2000. Pokud hodne a hluboko brodis, neber – tesneni nic moc. Kdyz koupis, pocitej s par set km na zajeti prumysl.lozisek (pujde to malicko ztuha). Pak je to parada.

      0 0
      • lubos  

        To vazne ? Vzdy se pise v popise, ze maji nejake labyrintove testneni, nebo co. Tos me teda mirne vylekal :(

        0 0
        • MartinXC  

          Na stejných brodech (kde utopíš kola až po osu) mi staré LX prezilo bez servisu, ale nová zadní Hugina nasála vodu. Byla funglová, možná chyba z fabriky ?

          0 0
          • lubos  

            Divne, divne. Chtelo by to jeste zkusenost s jinym kouskem. Doted jsem si myslel, ze maji snad nejlepsi tesneni. Minimalne se tim pysni :(

            0 0
      • hmm  

        Díky brodím tak 30× ročně ale pokud těsnění nic moc tak to mi stačí. Těsnění je pro mě na 1 místě.

        0 0
        • Gatier  

          Lubos: Su to super jednoduche, lahke a drahe naby. Jediny problem su asi loziska na zadnom naboji a tesnenia. Aj ked to vyzera celkom slusne, asi by sa to hodilo poriadne namazat hned po zakupeni a aj po kazdom vyjazde v dazdi. Alebo castejsie menit loziska. Mozno tie od vyroby nie su najvyssej kvality a treba tam dat Slovenske :-) Videl som par nabojov s odpisanymi loziskami. Neviem ako stare boli, ale viac ako rok nemali.

          0 0
          • lubos  

            S tymi loziskami verim, ze je to tak. Slovenske/ceske loziska su imho velmi kvalitne. Dufam, ze to vydrzi aj dlhsie. Ale tyka sa to vsetkych Hugin 240 ? Nielen tych diskovych ?

            0 0
            • Gatier  

              Uf! Tak ja som mal namysli zrovna klasicke XC. Myslim, ze tam nie je rozdiel v tesneniach.

              0 0
          • lubos  

            No, je to tak veru. Tesnenie ma velmi nepotesilo. Nastastie to mazanie sa da robit velmi jednoducho a lahko bez naradia. Budem to musiet aplikovat priebezne.

            0 0
            • vratan  

              takze nakoniec si zostal pri klasike (nie crossmaxy)? Pomaly mi zacina odchadzat zadny naboj. 240-ky sa mi paci, ale zda sa mi to dost predrazene. Myslim ze by mohol stacit aj Onyx. Ako je to vlastne z tou servisovatelnostou? Na Mtbr sa nejaky clovek stazoval, ze DT Swiss prezentuje svoje naboje ako „no tool“ koncept a napriek tomu to neslo rozobrat bez specialnych nastrojov…

              0 0
              • lubos  

                Nie, ja mam jeden stabilny bajk a okrem neho si staviam druhy. Hugi 240 je drahy, ale stoji tolko co XTR cca, pozri www.trinnity.cz napriklad. Ale podla mna oproti onyxu asi len vaha. Predny sa asi ani neoplati. Par gramov. U zadneho je to velky rozdiel, ale par tisic dat za asi 150g, ci kolko to je si treba rozmysliet.

                Servisovatelnost ma dva urovne. prva je bezna uroven, cize rozoberies a pozries, ci nie je tam spina a pripadne to vycistis a das/vymenis vazelinu. Tato uroven servisu je taka, ze pokial tie uchytny nie su zapecene spinou, tak ich das dole rukou. Resp. zadny lavy rukou, predne asi treba mat tvrde dlhe nechty :-)). Pravy zadny uchyt asi len kombinacky. proste to chytis a vytiahnes. Zadnny naboj je nieco uzasne. Vytiahnes jeden uchyt, druhy uchyt a vyberies orech. Su tam dve ozubene kolieska a dve pruziny. To cele sa vycisti a da nova vazelina. No a nastoknes spat uchyty. A to je jediny a cely servis :-))

                Ak sa dostane sajrajt do tych lozisk (zadny ma okrem dvoch lozisk este dalsie dve v orechu) tak su dve moznosti. Budto to nejako vyplachnut … velmi tazko, neviem , neda sa (okrem jedneho) ani dat dole krytku z loziska, alebo natlacit vazelinu .. ale to je len take, neviem, nic moc riesenie. Potom sa da asi uz len jedno. Nechat si vymenit loziska. A kedze ide o nejake nalisovavanie, tak doma to nespravim.

                0 0
                • vratan  

                  pekna vycerpavajuca odpoved :-) V kazdom pripade som si namyslal ze priemyselne loziska idu v nabojoch v pohode vymienat. pokial sa o ne clovek bude starat tak to snad nieco vydrzi. myslis ze v BA dokaze niekto robit servis „druhej urovne“?

                  0 0
                  • Palo TT  

                    Priemyselne loziska idu v nabojoch v pohode vymienat. (SRAM 9.0 urcite) Pokial si brutalista, tak pouzi kladivo. Ja pouzivam par podloziek vhodneho priemeru (o trosku mensi ako vonkajsi priemer loziska, kupis v zeleziarstve) a stary rychloupinak. Loziska vylisujem pomocou skupiny podloziek a zavite na oske a nalisujem pomocou rychloupinaka. Ziadny brutal, vcelku jemna pracicka. Lozisko sa neoporuca tlacit za vnutorny okraj ale vokajsi (na to je ta podlozka). Pri vybrani loziska sa tomu ale vyhnut neda. Pokial si aspon trochu technicky typ, tak to zvladnes no problem. Co sa tyka naboja DT, tak si pamatam ako kamarat rozoberal orech cestou vlakom na vyjazd len tak rukami, ale neviem aky to bol typ naboja :)

                    0 0
                    • lubos  

                      Myslim, ze by to tak ako to popisujes mohlo ist. Teda tie podlozky a postupne vytlacit skzr nieco. Kladivom Hugi240 urcite nie. Oska je z duralu. A nie je hruba stena na nej.

                      Ten DT to sedi. Presne tak sa to da.

                      Uz len zistit ake su to loziska presne a kde ich kupit (nahradne). Posli nejaky typ :) Prip. foto nabojov a podloziek, nech sa inspirujem.

                      0 0
                      • Palo TT  

                        Ako zistit rozmer?

                        1. napises vyrobcovy
                        2. spytas sa na B-F
                        3. rozoberies pozries rozmer (byva na tej bocnej prachovke) alebo odmeras a rozmer skontrolujes v katalogu. napr: //www.zkl.sk/in­dex.php?action=sec­tion&id=28 http://www.ntn.ca/…_support.htm

                        V loziskovych „klasikach“ (SRAM 9.0), kde orech nie je na priemyselnych loziskach byva vacsinou typ 6000 2RS. 6000 je rozmer. 2RS = gumenne tesnenie z oboch stran. Problem mozu byt loziska na vacsiu osku (loziska s nizkym profilom). Tie zrejme ZKL nevyraba a preto budu drahsie ? okolo 300 Sk/kus Tiez mam dojem, ze to lozisko, ktore je niektorych DT nabojoch v orechu pri kolese nie je zrovna najbeznejsi standard.

                        0 0
                        • lubos  

                          Neodmeram to .. resp. odmerat mozem len priemer osky co asi nebude zrovna presne to co treba. No az to rozoberiem tak skusim pozriet. Minimalne ale v orechu nie je vidno prakticky nic z loziska. Je to niecim prekryte .. neviem cim. Ale pozriem pripadne aj DT, ci to nema niekde uvedene a zastavim sa prip. v servise. Dik.

                          0 0
                      • Pazi  

                        Ake loziska to su, to neviem, ale v BA skus na Bajkalskej smerom do Petrzalky za krizovatkou s Trnavskou. Je tam rad obchodov a jeden je loziskovy.

                        0 0
                  • lubos  

                    Atacama urcite.

                    0 0
                    • vratan  

                      takze trochu som studoval rozdiely medzi onyxom a 240-kou. Rozdielov je tam viacej. Rovnake su onyx a cerit (cerit nie je frezovany). Hlavny rozdiel je asi v tom ze onyx a cerit maju 10 mm osu a 240-ky 15 mm + pri pohlade na prierez sa mi zda zadna 240-ka inak riesena ako cerit a onyx. Stve ma ze za tie nie male prachy su s tymi nabojmi dost problemi, ci uz 240-ky alebo aj onyxy (mtbr.com)

                      0 0
                      • lubos  

                        No, zatial sa mi ako najlepsie javi na tubeless kolesa Mavic 819 + Author naboje. Vaha tam uz kvoli tym rafikom bude vacsia, a cena nabojov Author je vyborna a su priemysly. Na lahke kolesa potom kombinacia X317 (nontubeless) + Hugi240 alebo FRM. Vyplet v oboch pripadoch DT spice 2.0–1.8–2.0, rafky na kotuce. Brzdy hydry, zavodne Magura Marta SL alebo Formula B4 SL, normalne Avid, XTR(XT) alebo Hope Mini.

                        0 0
                        • vratan  

                          Predny naboj author OK. Zadnemu moc neverim, mozno by som radsej zainvestoval do onyxu. Nedostali sa ti nahodou do ruk hmotnosti authorackych nabojov? Nad X317/XC717 vazne uvazujem na predne koleso namiesto DM 24 (svojho casu nudzove riesenie). Vzadu mam F219 – sice tazsi ale vydrzi hodne.

                          0 0
                          • lubos  

                            Stoji ale polovicu toho co Onyx a je lahsi. Vahy su napriklad na bikestore.cz Pravda ale, ze pripadny problem mi ma az tak netrapil.

                            0 0
    •  

      666er for ever!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.