• hanz

    Tak jsem na miláčkovi už něco nahrkal a tady je to vše od začátku: giant vt2 velikost 18,5 minulé kolo merida lrs 2003 velikosti 20 měřím 184cm a vážím 75kg

    ihned po koupi jsem s tama vyhodil kazetu, řazení lx-9, řetěz, inverzní přehazku xt, sedlovku 350mm, sedlo,představec 120mm a gripy. Nahradil jsem to xtr kazeta-8, xt řazení 8, xt přehazka 2003, sedlovka 400mm pells, představec ritchey 80mm, gripy tioga(hodně široké a tenké)a sedlo gobi.

    První vyjíždky byly docela porod než jsem si nastavil spv, ale dnes už myslím že mám kolo nastavené ve všech směrech k mé spokojenosti.

    • rám: funguje super, při mém nastavení se trošku pohupuje když do toho začnu honě dupat, při normal šlapání se stavba hýbe víc do stran než hore a dole(asfalt). V terénu to žehlí bez problémů, kliky race face řadí schopně a tuhost taky v poho. Brzdy hfx9 jsou všem dobře známé takže zase to samé-brzdí super ale škrtaj
    • vidlice: minute 1– takže – absolutně nežehlila i při min. povoleným tlaku spv, do nějakýho pořádnýho provozu se dostala až v opravdu velkých jamách.Mám rád docela komfortní vidle, ale nechal jsem ji ještě s tím že se asi zajede. Asi po cca 300km jsem se vrátil z 60-ti km maratonu(rampušák) s absolutně vymlácenýma zápěstíma a řekl jsem dost. Rozborka a sborka. Zjistil jsem že je v tlumiči cca o 10 mm víc oleje než udává max. hodnotu manuál ubral jsem na manualovou hodnotu, dále jsem zjistil že uvnitř jsou dvě pružiny v sobě(vnější zelená-měkká a vnitřní žlutá-tvrdá) Na dotaz v komersce jak to změkčit mi řekli abych vyhodil ten booster(vnitřní pružina). Udělal jsem to. Mimo to jsem vyměnil olej v evil genius.

    Vidla začla chodit super, jen jsem musel vzduchovou kompresi zatočit tak asi do 2/3 aby nechodila na doraz při nějakym harcoru. Asi po 10km přestala tlumit-kouknu do tlumiče a směje se na mně pěna-tak jsem zase srovnal hladinu oleje na manual+10mm. Od té chvíle můžu říct že jsem s ní spokojenej, ale rozhodně si nedovedu představit že bych tam měl mít obě ty pružiny(možná je to tím že nejsem chrt).

    Jízdní vlastnosti- kolo je super obratné ale při tom do zatáček nepadá, posed je víc enduro než na LRSu,do bunny hopu jde krásně, sjezdy super(přeci jen to má zdvihy) výjezdy mě mile aj nemile překvapily-se sedlem zabořeným do zadku se dá vyškrábat víc než jsem čekal ale nesmí to být moc rozbyté, protože jakmile se vidlice moc odlehčí stává se zní pevná a nereaguje na nerovnosti-tudíš oskakuje od povrchu a špatně se drží stopa.

    Celkově jsem z kola nadšenej-naprosto naplnilo to co jsem od něj očekával, jen jsem mírně rozladěnej z tý minute-tak jí bedlivě sleduju a pohrávám si s myšlenkou jestli do ní nebude pasovat normal tlumič třeba z blacka.

    0 0
    • kovar  

      tak tomuto rikam prispevek, ktery ma cenu.

      0 0
    • cabbage  

      „při normal šlapání se stavba hýbe víc do stran než hore a dole“ – to má znamenat co?

      0 0
      • enjoy  

        ze se krouti?:-)

        0 0
        • TinkTink  

          No…spis bych rek, ze plave :)

          0 0
          • enjoy  

            a to znamena ze se krouti nebo ne?:-).ja nevim,ve fullech se temer vubec nevyznam:-)

            0 0
            • TinkTink  

              ano i ne :)

              0 0
              • blue  

                a jak teda muze plavat, kdyz se nekrouti?

                0 0
                • TinkTink  

                  No plavat muze i bez slapani…a pak bych rek, ze se nekrouti…a stejne je todle dost blby nazvoslovi, protoze tam mas stejne spis ohyb…a krut je bych rek az lehce za nim…takze je to cely ohybany a krouceny…no…jsem se zakecal…

                  0 0
                  • blue  

                    ja nevim, no, kdyz chces takhle slovickarit (nevim proc… abys ukazal, ze rozumis strojarskejm pojmum krut a ohyb?), tak asi nema cenu to rozebirat… myslim, ze krouceni stavby kazdej chape tak, ze neni stoprocentne tuha a je jedno, jestli slapes nebo ne

                    0 0
                    • TinkTink  

                      Zda se mi totiz, ze v teto oblasti je nehorazny bordel v pojmech – proste rict, ze se ram krouti je jednoduchy, ale jak a kde neni tuha…co to znamena? Kdy se ram krouti?

                      Pokud to takhle chces zjednodusit, tak ano, tak to neni 100%ne tuhe…kdyz ti to staci…mne to uz pomalu nestaci…

                      0 0
                      • blue  

                        no, vetsine lidi jde zrejme nejspis o celkovej pocit z jizdy, takze nemaj potrebu se v tom takhle „laboratorne“ stourat a zkoumat centimetr po centimetru, kde se stavba krouti a kde ohyba… mozna proto to zjednodusovani a zabehlej termin, ze se zadni stavba nebo ram krouti, kazdej vi, o co jde

                        chystas se konstruovat vlastni bike, ze ti to nestaci? jinak si totiz neumim vysvetlit, k cemu by ti to mohlo bejt takovy detailni rozebirani krouceni…

                        0 0
                        • TinkTink  

                          K cemu? No kdyz uz mam nekdy delat konstruktera, tak chci vedet, kde nekdo udelal chybu…treba jsem ted, ani po 3 hodinach premysleni neprisel na vyhody toho vzduchoveho tlumice na meride…dytje tolik jinych, proverenejsich zpusobu, jak udelat negativni komoru…a oni to udelaj takhle…jednodussi by pro ne mozna aj bylo, tam udelat dve na sobe nezavisle komory samostatne nafouknutelne :)…

                          0 0
                          • blue  

                            no dyt to rikam, kdyz chces delat konstruktera, tak klidne, ale 99,5 % to fakt myslim nezajima

                            0 0
                          • TinkTink  

                            PS: mozna ten tlumic zkusim nechat vyrobit…to je jednoduchy…

                            0 0
                      • enjoy  

                        zacinas byt pomalu padlista:-) jediny misto kde to muze byt netuhy oproti HT jsou cepy,to je asi jasny.krutu tam asi moc nebude nebo hodne maly…,spis ohyb.ale ja bych klidne rikal krut.lidi to maj radsi:-) a konec koncu je to tady jedno.

                        0 0
                        • TinkTink  

                          No si myslim ze spis sestava cepu…co se tyka VT…tam je jich par :)…ale fakt se mi libi, jak to VT funguje…je to pekny :)

                          0 0
                        • Zdyn  

                          No rict,ze nekde v ramu pusobi jen ohyb nebo krut je dost problematicky­.Zalezi to na zatizeni,ale bude tam ve vetsine pripadu kombinace .Tedy tah tlak ohyb i krut.Podil jednotlivych slozek by na skutecnem ramu sel zjistit asi jen tenzometrickym merenim.

                          0 0
            • kovar  

              skoda. Hele, proc jsi si kupoval jakesi vsedni , obycejne HT a nesel jsi do fulla?

              0 0
              • enjoy  

                protoze mam jakysi nevsedni HT,za jehoz cenu bych mel obycejneho fulla:-). ale ne,je to hlavne proto ze me zatim(asi kvuli mymu mladi) bavi kodrcat se na HT.zatim nepotrebuju kazdy koren prejet,rad si ho skocim,pripadne prekodrcam:-)

                0 0
                • TinkTink  

                  No…vidis…a my, normalni, si ho preskocime a diky fullovi pojedem jeste rychlej…a rychlej se na to muzem rozjet…a dal doskocime…a vubec.. :o)))

                  0 0
                  • enjoy  

                    ja potrebuju kolo dobre ovladat,to mi HT da:-).vzdycky vim ze me nakopne:-),neprekvapi:-) na fullu jsem taky jezdil…,myslim dost abych si na nej zvyknul a hrozne jsem zlemplovatel(promin lemple:-)).

                    0 0
                • kovar  

                  jsem si take myslel, ze me to kodrcani na HT bavi a fakt bavilo. No a ted kdyz nekdy presednu na HT, tak musim rict, ze uz ani tak nebavi. Fakt ti neni lito tech vyhozenych penez za onoho noveho HT?

                  0 0
                  • enjoy  

                    vychytany(vcelku) HT je muj splneny sen:-),o fullu jsem ani moc neuvazoval.ber to tak ze jsou tu jeste i bikeri kterym se tak jezdi lip.a zkus na me argumentovat tim ze ti to z kopce jede lip a donutis me abysme si dali jizdu:-)

                    0 0
                    • kovar  

                      No to nemohu vedet, zda ti nebo mi to, co se tyka rychlosti, jede z kopce lip, ze jo. Mohu jen vedet, ze mi to jede z kopce lip (nerikam rychleji, nebot jsem nemeril) na fullu nez na HT. Ale zajimavejsi by bylo, dat si i jizdu dokopce.

                      0 0
                      • enjoy  

                        nerikam ze jsem super borec na sjezdy a vyjezdy,ale docela mi to jde a proto mi HT bohate staci.vlastne rychleji jet nepotrebuju.ve vyjezdech jsem nsad temer nikdy nepocitil ze bych nadaval na HT,ze to diky nemu neslo vyjet.

                        0 0
                      • McBlacky  

                        sázim na Enjoye kurz pro downhill 10:1 kurz pro uphill 2:1 (sorry E :-)

                        0 0
    • hanz  

      Jsem prostě jen chtěl říct, že se to kroutí jako každej full, možná o něco víc než lrs, přeci jen je to plný takovejch hejblátek a udělátek a to se prostě s pevňákem nedá srovnat ale klidně tuto dan za fulla zaplatím-prostě u mě výtězej + nad -.

      0 0
    • Charles  

      HEEEJ PREKOPIRUJ TO DO RECENZIIII, TAM TO NEZAPADNEEEeee teda myslim si ze to je recenze

      0 0
    • Kotěnočkin  

      Na stránkách Giantu je VT2 s jiným osazením a v jiné barevné kombinaci http://www.giant-bicycles.com/….000.000.asp?…. Myslím, že v tomto osazení se prodává i v Německu…

      0 0
      • TinkTink  

        Jo…to je rizla Ceska 3 s 2…bych rekl, ze Ceska 2 je lepsi :)…a hezci…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.