• kupce

    Možná věčná otázka, ale proč třeba ve Velu furt doporučují na maratony hlavně fully, a ne pořádnej HT, když full nikdo ze špičky XC/ maratoncu nevozí??! ba naopak, čím dál víc je vidět mezi prvníma dokonce titanova vidlice (Rybařík, Obruča…)…co si o tom myslíte ? poslední dobou se mi zdá, že Velo zančně lobuje za fully (články typu full je pojízdny křeslo..)…

    0 0
    • K2  

      Já ho vozím, protože mi vyhovuje to, že nedrncá a nemusím předkaždým kořenem zvedat zadek. Když je v lese delší kamenitý sjezd. Tak po dojezdu odložím kolo, postavím ze šišek chaloupku a po nějaké chvíli se vynoří kamarádi na HT – asi to nějaké výhody v terénu má…

      0 0
      • Charles  

        kamaradi sou prizdisraci… :-) ale je fak, ze na tom celoperu sem skopce tak nak rychlejsi. ale k otazce: proc doporucujou? maj trochu pravdu, na pohodlnej maraton je proste full lepsi, pohodlnejsi, vic si muzes jizdu uzit a uzivat si de jak do kopce…(tam ten rozdil nejni tak velkej) …tak skopce(ci po rovine). a skopce? no to si pis, ze na fullu si to mnohem vic uzijes

        nelituju toho, ze sem sel do celopera

        0 0
      • zirecek  

        Jo, Obruča vozí vyhradně pořád Moratku vidlu. Rybařík to střídá, ale na Pražské schody ju měl, tomu říkám hardcore!

        0 0
        • kupce  

          alespon nemusel narozdíl od většiny startovního pole řešit zaseklej lockout na Sidech

          0 0
    • kokos  

      hlavni vyhoda – pohodli kdyz ale chces zavodit tak HT, ja ale mam rad pohodli :-)

      0 0
    • cabbage  

      to je věc každyho z nás na cem jezdime, navic se mi nezda ze by velo lobovalo za fully viz clanek ht versus full, kde temer tvrdili ze fulaři neuměj jezdit( v mim pripede by to byla i pravda). navic existuje řada lidi kteří si mysli že vaha a lehky pohupovani je brzdi. co se týká špičky xc tak těm na čem budou jezdit určují sponzoři.

      0 0
      • kupce  

        no nemyslel sem profíky jako je Kořka,Spěšnák aspol, ale hobbíky jako z ČP Ivanova, Najsera apod.Třeba Ivoš Rybařík má vlastního pevnáýho Rava,na kterém si mění dle závody jen případně vidlici (Scarb x Morati) a kola(klas.vyplet x Crossmax) od sponzora dostává jen spotřební materiál a pm.kdyby chtěl taxi koupil fulla.Navíc letos dostal „jen novej“ rám.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          No tak treba na to nema a je rad ze dostal aspon pevnaka…treba :)

          0 0
          • kupce  

            Ravo mu dáva k dispozici na sezonu možnost výběru, zda-li chce pevný x odpružený rám,a je jen na něm na kterém bude jezdit. Takže mi de o to..proč preferují ti co dojížídí v první vlně do cíle pevnáky? když velo furt v každém čísle píše:„full vhodný na maratony“

            0 0
            • Pá-dlista1  

              No ja nevim…a kolik ctenaru Vela dojizdi v prvni vlne? :)

              0 0
              • kupce  

                no a právě v tom je ten paradox :) o který mi tu de, že velo tím pádem lobbuje za fully :)

                0 0
                • zirecek  

                  Je to tím, že Velo je komerční časopis pro širokou bajkerskou veřejnost… . Závodníci jsou skupina specifična.

                  0 0
    • Pá-dlista1  

      Ja bych bral na XC a Maratony urcite fulla.

      0 0
    • kokos  

      jde taky o pojeti bajkingu, kdo se zene za casem a kilometrama tak fula nepotrebuje. Kdo jezdi pro radost a kocha se rad taky prirodou kolem sebe tak tam bych ho doporucil. Ale jak uz nekdo tady napsal at si kazdej jezdi na cem chce a co mu vyhovuje.

      0 0
    • zirecek  

      Velo je časopis, který je pro širokou masu lidí, těm rozhodně lépe vyhovuje full. Závodnicí jsou jen specifická skupina, která má jiné priority u kola. Nejezdi to co ti radí komerční Velo, ale to co se ti líbí nejvíce. Klidně HT s pevnou, nebo DH stroj na marathon. Hlavní je, aby jsi z toho měl dobrý pocit!! Já třeba jezdím HT s pevnou, nejsem ani v nejmenším závodník… .

      0 0
    • Meesha  

      Ja mam fulla o oproti HT vydim dost velky prinos na maratonech hlavne v pohodli a rychlosti ve sjezdech. Velo se snazi doporucovat fully hlavne hobbikum, co nevedej co vlaste chtej za kolo. A 50ti letej chlapek co objede 3 maratony rocne jen tak pro zabavu radsi koupi fulla kvuli pohodli a bude mu delat radost, ze se to i houpe. Hlavne, ze bude v poho a ne rozbitej jako z HT. Zavodnici to je zase jina skupina. Presnej opak. Na HT vetsinou umej jezdit a potrebujou pod sebou pevny kolo. Kdybych ted mel kupovat bika tak rozhodne nejakyho chytryho fulla.

      0 0
      • sharkcom  

        Já jsem jel na HT jenom ze zahrady domů a měl jsem s toho takovýho nerva, že jsem s ním chtěl šlehnout do kopřiv. Jako by mě někdo při sebemenší bouli kopal do zadku. A to jezdím fulla teprve rok. Jinak ten HT měl z bídou 2 atmosféry v pláštích a Fulla štoucham 4,5 ! Prostě kdo si zvikne, těžko se vrací. A s tima sjezdama, s tima domečkama ze šišek mám stejnou zkušennost + to samý ve kamenitym výjezdu. Ale berte to jako názor hobíka.

        0 0
        • Meesha  

          Nekdy, ale treba kdyz jedu z treninku proti vetru, v desti a zime a ted se to rozhoupe, tak bych to nejradsi hodil do skarpy a vzal prvniho HT kteryho bych videl. Prece jenom nemam fulla na 10kg a akcelerace na HT je znat.

          0 0
          • blue  

            je fakt, ze kdyz sme o dovoleny nakladali kola na prives a po svym kole sem zvednul kamosovu dost luxusne osazenou moratku, tak mi vzdycky ruce uletely nekam ke stropu privesu :-) ale stejne bych to uz nechtel :-)))

            0 0
        • Gatier  

          Ja som obehol v dost rozbitom zjazde, trosku blatko, na HT jedneho, co mal fulla…

          0 0
          • Gatier  

            Malo to prist niekam inam ale nevadi. Mne sa zase paci modrobiely…

            0 0
          • McBlacky  

            jsi borec a mega king :-) docela zřetelně si pamatuju jak jsem to minulý týden strašně naložil 6 letýmu dítěti (ale vypadal na 8!) na blesku s pomocnýma kolečkama, jel hustě a bylo to jen tak tak…

            0 0
          • Pá-dlista1  

            Ja sem na poslednich zavodech na HT predjel (casem) celkem 36 lidi na fullech, ale kdybych jel taky na Fullu, tak bych jich mohl predjet treba 80.

            0 0
          • P.B.  

            Ja na HT s pevnou vidlici predjel fulla na Sudetech na tech korenech pred Mysi dirou, nez jsem v pulce vzdal :--(

            0 0
      • Jogador  

        Jo, jenže kolik hobíká má na fulla, a tak si koupí fulla v marketech za 3500,– a říká si jak dobře nakoupil, když mu ho Velo radí.

        0 0
        • m-k-1  

          Odkdy Velo radí nakupovat fulla v supermarketech??? Nebo opačně: Kdo z čtenářů Vela si koupí kolo v supermarketu???

          0 0
    • Pekáček  

      Já mám HT Duratec Vagrant s olej/pruž. vidlí a fulla Max 1 kterej je téměř totožnej s Pellsem, péruje komplet na olej/vzduch. Jezdím jen maratony a tam se, podle mě, full náramně hodí! Čím víc kořenů a kamenů, tím víc lidi kolem mě na HT zpomalujou. Taky nemám potřebu jezdit často ze sedla, je to prostě o pohodlí. Každej by si to měl vyzkoušet a pak to sám posoudit. Já vím, kde vzít fulla.

      0 0
    • Radek Broz  

      Zas budete remcat, ze to nejezdim (vcera jsem jel na Bozi Dar na pivo;-), ale bral bych fulla. Pokud si vyzkousite XC na hardtailu a xc fullu nebo nejakym lehcim enduru, tak se vam na ten pevnak uz nebude nikdy chtit sednout.

      0 0
    • lubos  

      Ani full ani HT ti nepomuzou k lepsimu vysledku. Bohuzel (nebo bohudik) je to porad jenom v tech nohach. Sic stara obehrana pesnicka, ale je to tak :) Ja jsem treba jezdil komplet pevnaka docela dlouho. A tenhle vikend jsem ho znovu zkusil (i kdyz normalne jezdim na fulle). A nevadilo mi to. Jenom moc uzke riditka. Na odpruzenu vidlu jsem prosel kvuli tomu, ze jsem si jednou temer zlomil zapesti a je to hodne neprijemne, jet v terenu. A stejne jsem se zacatku jezdil porad stejne rychle. Az casem jsem zrychlil. Na fulla jsem presedlal, ponevaz mam nejaky specificky problem se zady. Ne ani chrbtice, ale neprijemny az moc. A vysledek ? 10 a vice hodin v terenu a nemas zadnej pocit jako rohozka. Nic. ZAdna unava z terenu. A 1.5kila navic ? Ted jsem je sundal, a stejne jsem na tom asi hur nez loni :) Tak vahou to nebude. A houpani ? Kdyz na rovne hladke silnici jedu frekvencne, i presto ze mam 80mm zdvih, i kdyz mirne vic nafouklej tlumic, tak se ani nehne. Taky se mi lepe jezid frekvencne. Ovsem teren vyhladi. Tez to odpuzuje hady a lepe se jede vyjezd. Ovsem, nenin full jako full. Ma to ale i svoje negativa. Clovek si zvykne sedet a pak prijde terenna vlna a sbira se ze mne. Nebo dira na ceste a najednou krivy rafek … A jinak, ze spicka maratoncu full nevozi. Neni to tak uplne pravda. Uz se to tady psalo.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Ja myslim, ze pomuze. Na silnici mozna ne, ale v terenu ti full vzdycky pomuze. Jen zalezi na pomeru obtiznosti terenu a celkove vzdalenosti.

        0 0
        • MartinX  

          Souhlas! I takové motovidlo jako já se konečně cítí ve sjezdu na šutrech a kořenech skoro jako doma. Drze jsem si takřka bez tréninku sjel krátkého Krále Šumavy a kromě toho, že jsem nebyl na zemi, tak jsem dojel v senzačním čase a bez křečí jsem šel ještě pařit. To by mě asi moje stará pevná KHS asi nedovolila :-)

          0 0
          • zirecek  

            Full pomůže od únávy z terénu. „Nekřeče“ bych asi nepřipisoval fullu…

            0 0
            • Pá-dlista1  

              , kdyz nemusi jet porad ve stoje…

              0 0
              • MartinX  

                …právě, jel jsem celkem na pohodu a když jsem do kopce nemohl, tak jsem nemohl (a nebyl jsem nikdy sám) :-) Dolů jsem se vozil v sedle a občas se i zvednul. Na podzimní Jizerce jsem měl na daleko lehčí trati na starém kole křečky jak blázen, až mě předjížděly rodinky s dětma a smály se. Fakt je, že jsem trošku přepálil začátek…

                0 0
    • Mamutt  

      Zásadně podporuji HT, protože na Blur nemám a ostatním ho závidím ;)

      0 0
    • kankrlicek  

      Jezdím HT, protože jsem se nikdy nenaučil opravovat si kolo sám (táta byl moc šikovný (: ) a když vidím samý čep… Pohodlí věřím, ale taky vidím nutnou údržbu. Na svým HT utřu nohy vidlice, namažu, otřu rám, namažu řetěz. A můžu jezdit.

      0 0
      • pit  

        Presne toto som chcel napisat ja :-)))

        0 0
      • lendl  

        A chrbtovu kost si servisujes sam? Ja ked vidim same stavce, platnicky, chrupavky…

        0 0
        • kankrlicek  

          Asi nejsem nemocný, nebo spíš páteř mám normální, takže si poradí sama :) Žádný problém s mým ježděním.

          0 0
      • Pá-dlista1  

        Jestli vozis Vecka misto kotoucu, tak mas cepu na kole vic nez na jednocepovem fullu.

        0 0
        • kankrlicek  

          Mám kotouče, ale ty čepy na večka tam zůstaly:) tak máš vlastně pravdu – ale těchto čepů si nevšímám.

          0 0
      • BB  

        a tohle přesně dělám u fulla. Cepy jsou bezudrzbove, ty se ani nemazou, takze otru kolo a mazu retez

        0 0
        • Meesha  

          Presne tak. Akorat je je este pro jistotu jednou za pul roku vyndam, ocistim a zase utahnu. Nevim, proc se nekdo boji udrzby fullu. resp. ten muj je naprosto bezudrzbovej a zatim furt jezdi…

          0 0
          • wroum  

            souhlas, mam 4 roky fulla (jednocep 10 cm), nesetrim ho a mazu akorat retez a obcas ho umeju. co se tyka ostatni udrzby tak akorat obcas namazu futra na tlemici (2 imbusy) a to je uplne vse. udrzba je uplne stejna jako ht

            0 0
    • Daf  

      Je par fullu co se mi libi, ale HT je pro me idealni stroj. Prijde mi mnohem univerzalnejsi, protoze se na nem da vcelku svihove jezdit a trenovat i na silnici. Na fullu se neda jezdit ze sedla, protoze se strasne rozhoupe. Naslo by se par zavodu na kterych by se mi na fullu jelo lepe, ale jich pomerne malo aby se to vyplatilo.

      0 0
      • BB  

        tak to nesouhlasim, zalezi na konstrukci zadni stavby a dnes i na typu tlumice. Jsou konstrukce zadni stavby, ktere se od slapani nehoupou napr. Giant NRS, Maverick, Klein. A ty ktere se houpou napr. GF Cake, maji tlumic napr. 5th Element, ktery pohupovani zabranuje. Ani vaha neni dnes problem, ale je to o penezich. Pokud ma full byt na maraton vyrazne lepsi nez HT, tak je nutno trochu investovat. GT ID XC 70 KKc a mas to. FOX FLOAT 100R ve predu, zadni stavba se nehoupe od slapani, kolo je lehke. Oproti HT tak o 3

        0 0
        • BB  

          tak o 3/4 kg.

          0 0
          • RomanH  

            Pro zavodniky dejme tomu. Jinak moc nechapu lidi, co si kupuji fulla, aby ho zamykali. Pokud full, tak jednoznacne nejaky horstlink.Osobne si mysli, ze nejvice zalezi, kde a jak jezdis. Kdyz budes jezdit nejvice po sutrovitych cestach treba v Beskydech, tak jednoznacne full se zvihem 100–120. Pokud ale nejvice najedu po lesnich pesinach v okoli Brna, nemam (zatim, tiku tuk) problemy se zady je pro me lepsi HT.

            0 0
            • BB  

              moje zkusenost je ta, ze full se uplatni uplne vsude, pouze zalezi, kde jezdis. Kdyz jsem mel HT, tak jsem propojoval sjezdiky a vyjezdy v terenu asfaltem, protoze po vytlucenych polnich cestach, nabo cestach zarostlych drny travy to bylo utrpeni. Nyni na fullu prave vyhledavam vymlacene polnacky a asfalt jsem omezil na nevyhnutelne minimum. Mam okruh 90 km, prakticky cely v Polabske nizine, ktery je na HT utrpeni a na fulu nadherna pohoda.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                S Polabskou nizinou a XC na HT jsem ucinil stejnou zkusenost minuly tyden. Tam jsem se rozhod, ze jestli se nekdy vratim k XC tak na fullu. Nemam horsky kolo na jezdeni po silnici.

                0 0
        • Daf  

          Nechci se prit, mnoho fullu jsem nevyzkouse. Ale GF Sugar 1 ma byt slusna zavodni masina. Je fakt ze kdyz jsem se jen do pedalu postavil a jel ve stoje tak to bylo ok. Jakmile slo o duparnu do kopce tak houpal jak splasenej :)

          0 0
          • blue  

            mozna to je tim, ze slapani na fullu chce trochu jinou techniku a taky na nastaveni tlumice a vidlice

            0 0
          • wroum  

            to sedi je to zavodni masina ktera se pri jizde projevuje spis jako poloful. rekneme neco jako spesl epic a merida xc mission. pobere jen vetsi rany a k malym moc citliva neni. osobne si mislim ze tenhle ram se moc nepoved (muj nazor) navic uz sem jich videl par prasklejch kolem stredu

            0 0
      • wroum  

        Je videt ze si na fullu nikdy nejel. Ze sedla se da slapat i tak ze se zadni stavba pod slapanim nehne. Kdo umi jezdit na fullu tak vi. Kdo ne pise to co ty.

        0 0
        • Daf  

          Ja v zasade proti fullum nic nemam. Jasne ze se da ve stoje jet tak ze se stavba nehne, ale ne silove. To jsem si vyzkousel. Na fullu je lepsi jezdit vic v sede. Na HT muzes vyslapnout na tezkej prevod, tak ze ho ze sedla rychle vydupes. Kdyz to stejne zkusis s fullem tak se strasne rozkmita a neda se jet. Kopec je lepsi vyjet frekvencne v sede, nebo ho ve stoje musis jet pomaleji nez na HT.

          0 0
          • wroum  

            Moc zalezi na tom jak to je serizene. nemam problem s tim ze by se mi do kopce jelo spatne silove. De o to ze tohle je nazor lidi kteri maji male nebo zadne skusenosti s jizdou na fullu v praxi. vsechno je otazka techniky jizdy. samozrejme pokud pojedes uplne stejne na Ht a na fullu tak se to bude houpat. ale clovek ktery je zvykly jezdit na fullu to vyjede uplne jinak, protoze vi jak. takze ten kdo si pujci fulla treba od kamarada, ujede na nem 2 km a rekne ze to je na hovno ze se na tom neda vyjet kopec, nevi o co prichazi. fulla si zacnes uzivat az kdyz vis jak na to. ja kdyz si obcas pujcim HT tak sem uplne v prdeli protoze na to nejsem zvyklej a mam problem s tim jet i po rovine, proste nejsem na to zvyklej.

            0 0
          • lubos  

            Jak ktery. Mne se nerozkmita, ani kdyz lamem kliku.

            0 0
    • Volf  

      Nezdá se mi, že Velo lobuje fully. Jinak když se podíváš na statistiky, tak zjistíš, že prodej fullu je téměř / prosím nekamenovat / okrajová záležitost, ale se snižující cenou určitě půjdou prodeje nahoru. Já mám HT ze dvou důvodů: 1/ peníze. Za stejně kvalitativně a váhově podobnýho fulla zaplatím výrazně víc a za 2/ pro mý využití výrazně větší univerzálnost HT. Během chvilky nám přehozený druhý kola se silničními plášti a pevnou vidlici a můžu jezdit i po silnici protože to mě taky baví a zase nemám tolik peněz abych si mohl držet víc kol. Těžko bych se smiřoval s výrazně rozdílnou kvalitou.

      0 0
      • fousac  

        na fullu a taky behem chvilky prehodim kola a i po silnici se s nim da jezdit.. :)))

        0 0
        • Volf  

          Já netvrdám, že to nejde. Nemám nic proti fullu a až se srovnaj ceny tak asi nebudu váhat. Takhle zatím přispůsobuju ježdění finančním možnostem a protože zdraví zatím slouží, tak mě full nějak nechybí.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            To by bylo trochu nefer, kdyby se srovnaly ceny za lepsi a horsi kola navic co cepy a tlumic (nekdy je cena jen tlumice dost vysoka, treba i 20 klacku a vic).

            0 0
            • Volf  

              Jasně, ale podívej jak to funguje v počítačích. Ve Státech se mám dojem za letošní první čtvrtletí / nebo to bylo už loni / se poprvé prodalo víc notebooků než stolních počítačů a jak jde cena dolů, díky větší sériovosti. Jasně, že full bude vždycky dražší ztěch důvodů co uvádíš. Já jen, že za stejný peníze třeba za dva roky koupíš mnohem víc než teď, jednak díky vývoji a pak i větší sériovosti teda snad.

              0 0
    • Man  

      Zaujimave citanie.Mam pocit, ze kazdy chvali svoje investicie. Len pre zaujimavost: Kolko je Vas tu hardtailistov ktori necitaju Velo a na kazdych XC zavodoch su na bedni?Diiiky.:)))

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Ja tedy ne. Ja XC fulla nemam(mam HT), ale na XC nevyrazim dokud ho mit nebudu.

        0 0
        • Man  

          A rozmyslas o nejakom fulle? Ja som jazdil 8 rokov na HT s pevnou vidlou a chvilku jazdim fulla a mam celkom jasno: z HT bude elegantny zimak s poriadnymi balonmi miesto plastov. Nic viac. :)))

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Mozna nejlevnejsi Mongoose Wing nebo nejakou jetinu. Nabidky na mensi starsi XC full uvitam. Treba jen ram i bez tlumice, pokud mozno nejaky aktivnejsi system (4cep) plovouci stredy neberu.

            0 0
            • mastihuba  

              známej mi nabízel Staršího treka(už nevim co za model, ale původní osazení bylo XT/XTR) za 10.000 včetně tlumiče a hlavovýho složení. Bral bych ho hned, ale…

              1. nemam love
              2. je už 2× svařovanej u sedloky( i když to by nemuselo až tak vadit, protože su tak vo 5cm menší a zasunu ji dost já 178cm on 183)

              Máš s tím nějaký skušenosti?

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Se zasunutou sedlovkou? Bohate :)))

                Kdyz ani nevim co je to za kolo…

                Ja bych ho nechtel. Trek zatim nedokazal vymyslet nic funkcniho (teda aspon v pruzeni urcite).

                0 0
                • blue  

                  omyl, liquid je dost pohodlny slusny kolo, mnohem lip hodnoceny, nez koncernovej bratr sugar

                  0 0
                  • blue  

                    totiz, mel jsem na mysli fuela, ale ten liquid taky nebude moc jinej od fuela

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Myslis, takovy to houpaci kolo co nema vzadu cep a „resi“ to pruzenim stavby, tudis se striha sedlova trubka pod cepem prepakovani?

                      Klidne me oprav jestli se pletu. Nemuzu znat kazdj pruser ramu od Treka :)

                      0 0
                      • blue  

                        no a je to tady zase, to nema cenu :-)

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Ja vim. A nektery lidi za to chtej 10000,– :))

                          0 0
                          • Man  

                            Niektori aj viac…:))))

                            0 0
                          • mastihuba  

                            každej se nějak živí? :)) Ty si necháváš doma na hromádce všecko co zlikviduješ, nebo už máš slevy v kovošrotu? :)))

                            0 0
                            • Man  

                              Ja by som to doma aj nechal, ale moja zena to vsetko likviduje :))). Co veci som sa ja uz doma nahladal, kym som pochopil, ako to vlastne je…:)))

                              0 0
                              • mastihuba  

                                bych taky potřeboval aby za mnou takto někdo uklízel.:))

                                0 0
                                • Man  

                                  Nenavidim upratovanie, takze manzelka upratuje a ja varim. Genialna dohoda. :)))

                                  0 0
                    • wroum  

                      fuel je hooodne mizerny kolo. v jednom nejmenovanem prazskem obchode se jich loni prodalo 5 a 4 se vratily s prasklym ramem v miste kde je pridelanej presmyk. Ten jeden na tom asi nejezdil…

                      Ten nejvyssi model ma sedlovou trubku jeste zeslabenou a presne v tom zeslabeni to moooc krasne praskne. jako kdyz uriznes.

                      fuel nebrat, navic na to jak to funguje je to brutalne drahy a reklamace trva taaaaak dlouho

                      0 0
                      • mastihuba  

                        tomu známýmu to praská někde nahoře u sedlovky, včera už to nebylo 2× ale 3× měl už ho jen tak do zálohy. No už asi ani do té.

                        0 0
              • mastihuba  

                jo jenom, rám,tlumič a hlavový složení. Aby nevyznělo, že sem to moh mít i se zapletenýma kolama a ostatní bižuterií.

                0 0
    • Flier  

      Jezdil jsem do jara HT a byl jsem spokojeny. Od brezna mam fulla a jsem znova spokojeny :) Ale vazne, moje predstava jizdy na fullu byla dost naivni a zkusenost je zkratka nesdelitelna. Vypovidaci hodnotu spis ma to, ze bych se uz k HT nerad vracel, a ze jsem objektivne rychlejsi nahoru i dolu (nohy furt stejna bida), a to mam obycejny jednocep s obycejnym tlumicem.

      0 0
    • Dejv  

      Zdar fullisti,na jakech strojích vlastně jezdíte,jestli se teda pochlubíte?

      0 0
      • blue  

        mam pocit, ze to je uz nekde v historii

        0 0
        • Gatier  

          Ja neviem, ale zatial som nemal pocit, ze by som full potreboval. Dole kopcom ma este nikto neobehol a to jazdim celkom v predu. Coz bude mozno prave ten problem, ze maju vsetci vyzate. Ale vlastne aj ja, ibaze by som sa setril. V zime na pevnej a z jari na odpruzenej. A zadne koleso som este necentroval. Zalezi na tom, co kdo preferuje. Nemyslim ale, ze by bol full potrebny bezpodmienecne.

          0 0
          • lubos  

            Ta neobehol preto, lebo s tebou krok neudrzi nikto :) Nez ti druhi vyjdu na kopec, tak ti si uz davno na dalsom :)

            0 0
          • wroum  

            nikto te neobehl. a neni to trochu zbabele rict ze te nikdo nebredbehnul kdyz jedes na kole. :-)

            0 0
          • kovar  

            a zkousel jsi vubec jet na fullovi?

            0 0
          • BB  

            pri posuzovani HT versus full delas chybu, ze beres v uvahu hore a dole kopcom. Tam opravdu neni az takovy rozdil mezi HT a fullem. Ale kdyz te vezmu napr. na Kocabu a pojedem od Stechovic do Noveho Knina, coz je cca 20 km na vymlacene polni ceste do mirneho kopce, tak tam z tebe vymlatim dusi i kdyz budes asi urcite mnohem lepe trenovany nez ja. Proste nemas sanci, bud to pojedes cele ve stoje, nebo ti ujedu. O tomhle je full versus HT.

            0 0
            • Jester  

              Souhlas. Full nemám, ale jestli bych si ho někdy koupil, tak hlavně kvůli polňačkám a pěšinkám v lese, rozbitých od těch hňupů koňáků. To je na HT utrpení. Na ježdění z kopce ho nemusím, protože jsem starej a rychle z kopce se už bojím.

              0 0
              • kovar  

                na fullovi by jsi se velmi pravdepodobne bal mene. Odpruzeni obvykle mirne posunuje hranici pudu sebezachovy. A urcite posune i hranici bezpecnosti, takze nriskujes o nic vic, leda bys trefil strom. A nebo s tim souvisejici efekt: i kdyz jedes na fullovi hodne rychle, tak ti to ani tak neprijde. Na HT bys uz davno pribrzdoval vice. Ale je fakt, ze full ma podstatnejsi vyhody nez jizdu dole kopcom.

                0 0
                • Jester  

                  No bal jsem se prave toho, ze bych jezdil dolu rychleji nez dosud :-) To si jen tak delam srandicky, je mi jasne, ze to bude bezpecnejsi pri (vyssi) rychlosti a full odpusti vic jezdeckych chyb. Jenom jsem chtel rici, ze hlavni prinos fullu vidim pro sebe jinde, nez pri jezdeni z kopce.

                  0 0
                • zirecek  

                  odruzeni neposunuje nijak vyrazne hranici bezpecnosti…

                  0 0
                  • kovar  

                    mozna tobe, mi jo.

                    0 0
                  • Pá-dlista1  

                    To teda sakra, ze jo. A hodne ji ovlivnuje i jeho kvalita.

                    0 0
                  • lubos  

                    Ale ano, posunuje. Kdyz ne, tak proc vozis predni odpruzenou vidlu ? :)

                    0 0
                    • zirecek  

                      Myslím, že bezpečnost je něco jiného. Odpružení ti dovoluje jet po daných nerovnostech rychleji při stejné bezpečnosti jako na pevné při nižší rychlosti. Odpruženou vidlu po většinu roku nevozím… .

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        To je videt, ze o tom moc nevis. Pri stejne rychlosti je to s odpruzenim tedy logicky daleko bezpecnejsi. To vubec nemluvim o tom jak kolo sedi a jaky to ma vliv na prujezd zatacek a brzdeni.

                        0 0
                        • zirecek  

                          Takže ty sis koupil fulla, abys jezdil úplně stejně rychle jak na HT a tím pádem bezpečněji? Já jen říkám, že míra bezpečnosti u daného jezdce je srovnatelná při určité rychlosti s bezpečností při vyšší rychlosti na fullovi.

                          Tedy, že můžu jezdit bezpečně na pevném kole. Teďka jezdím 8cm vepředu, takže o tom aspoň něco vím. Opravdu si myslím, že jezdím stejně bezpečně jak na celopevném kole.

                          Luboš: Nechápu, kdes vzal veličinu N? :-)

                          0 0
                          • zirecek  

                            LUBOS: Už jsem to pochopil!! :-) Řekl jsi pouze to, že když zvýším rychlost u HT na rychlost fullu, tak že na HT jsu méně bezpečný → více bezpečný na fullu. To je jásné, to jsem říkal.

                            0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Ja mam HT a snazim se vyrovnat fullum. Je to vetsi risk. Nejezdim proto, abych byl v bezpeci :) Jezdim na HT jenom proto, ze mi to prijde drsnejsi. Jinak nepochybuju o tom, ze pro horskou cyklistiku je full lepsim nastrojem.

                            0 0
                            • zirecek  

                              To jsi můj člověk! :-)) Já jezdím HT s pevnou, protože se člověk ve sjezdu „nenudí“ a výjezdy no comment. Já se zase snažím vyrovnat HT s odpruženou.

                              Full je lepší pro horskou cyklistiku, ale tu opravdovější – hory, kopce, lesy. Kdybych žil v Beskydech tak jezdím na 10 číslech nad oběma koli.

                              Mně je jasné co tu řešíme. Akorát, že ono se pak často spojuje automaticky bezpečnost-full. Pak si nějaký začínající biker kupí fulla a vletí s tím do sjezdu… .

                              0 0
                            • lubos  

                              Kde kupujes nahradni dily na telo ? :)

                              0 0
                              • kovar  

                                Padlista ma sveho klona, ktery slouzi jako zasobarna nahradnich dilu.

                                0 0
                              • Pá-dlista1  

                                Nejaky maratony nebo XC bych na HT nezvlad, ale na sjezd, 4X, BMX, DJ atd. se to da zvladnout.

                                0 0
                                • zirecek  

                                  Nejlepší jsou rovné zemědělské cesty s tvrdou vyschlou hlínou a vzorkem od traktoru. Po 20m mě bolí brutálně záda a proklínám pořadatele marathonu, :-).

                                  0 0
                            • Mox  

                              Hehe, jenze snaha marna.

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                V nedeli bude ten rozdil jeste patrnejsi :)

                                0 0
                                • Mox  

                                  Jo, vcera tam trenoval Vagner a myslim ze tak rychle by jsme tam nejeli ani kdyby jsme si secetli nase rychlosti :)

                                  0 0
                                  • ddd - andy  

                                    A jak to tam vypada?

                                    0 0
                                    • Pá-dlista1  

                                      No jak bych ti to priblizil? Stal si nekdy zmlacenej v silazni jame a na hlavu ti chcala banda jezedaku? :)

                                      0 0
                                    • Sirenna  

                                      Je to v pohode, vcera sem tam jezdila a cela trat je skoro sucha tim skoro myslim, ze nejhorsi usek je po traverzu smerem k muddywall, tam je to mokry a klouze to, ale nepamatuji se, ze by to tam bylo nekdy suchy!

                                      0 0
                                      • ddd - andy  

                                        Tak to je super, v patek sem tam jak na koni kolem 11hod – nebudete tam nekdo? (Padlista..)

                                        0 0
                                      • Mox  

                                        Pokud nezaprsi, tak to podle me da v pohode i na normalnich pneu. A blaticko je az na konci padaku, takze ok a pak ti stejne hned vylita na skocce a rychlem useku.

                                        0 0
                                        • Sirenna  

                                          Ale staci chybka a uz se kutalis doluu a kolo zustane nahore a pak dostan se rychle k nemu abys neztratil moc vterin :))) Me to teda moc rychle neslo vzhledem k tomu, ze mam podrazky docela hladky :) a pak ty rukavice jak vypadaj, kdyz si pomahas rukama :)

                                          0 0
                                          • Dumbo  

                                            Sirenna nemas nahodou svoje foto v akcii aj mimo :-) chcem vidiet ako vyzera zjazdarka v KE ich nemame :-(

                                            0 0
                      • lubos  

                        Tak zvyseni rychlosti pri stejne urovni bezpecnosti neni bezpecnejsi ? Dobra, tak si to analyzujme. HT rychlost V1, bezpecnost B1. FU rychlost V2 = V1+M, bezpecnost B2. Pricemz B1=B2

                        Cili, kdyz na HT zvysim V1 o M, snizi se mi bezpecnost B1 o N. Ale jelikoz V1 se ted bude rovnat V2, tak muzeme srovnat B1 a B2, jenomze ted je B2>B1 (prave o M). A teda muzu prohlasit, ze B2 coz je uroven bezpecnosti na FU, je vetsi nez uroven bezpecnosti B1 na HT.

                        No ?

                        0 0
                        • martt  

                          velmi vedecke. Moja skusenost ale vravi, ze v cim vacsej rychlosti sa vysekas, tym horsie nasledky. Takze zvacsenie rychlosti vedie k zmenseniu bezpecnosti.

                          Samozrejme u podobneho vozidla. Inac verim, ze celna zrazka v passate v 100 km/h je lepsia ako vo Velorexe v 50 km/h

                          0 0
                          • lubos  

                            „v cim vacsej rychlosti sa vysekas, tym horsie nasledky“ – samozrejme, to je pravda. Ale tu ide o to, ze na odpruzeni prejdes urcity teren vyrazne bezpecnejsie (teda pravdepodobnost, ze sa vydrbes je mensia) nez bez odpruzenia. Staci si predstavit 5cm hruby koren na ceste. S 10cm odpruzenou vidlou ho v 40km/h prejdes a ledva ho zaznamenas. S pevnou, ak si ho nevsimnes, a nepreskocis, tak ani radsej nebude pisat, ako to dopadne. Vzadu je to obdobne, len s tym rozdielom, ze zadok sa da omnoho lepsie ustat, plus to, ze vacsinou vzadu je zdvih omnoho mensi. Napriklad u mna .. mam nastaveny vzadu 80mm, lenze realne to nehocid viac nez 7cm (tlmic) aj to ked je nafukany spravne. Plus sag a mam max. 5cm. A ked k tomu pridam to, ze mi zdvih nejde linerane ale kruhovite, tak na to, aby som s fullom si nevsimol koren/skalu, musi byt vysoka max. tak 4cm. Na prednej je to asi tak 7cm. Samozrejme, ze ked idem na tej pevnej, a neskacem, tak bezpecne cez taky koren bude mozno tak 15km/h. A ked sa vyrubem v takej rychlosti tak zvacsa sa iba oskriem. Zato vyrubat sa nejakym sposobom na tom koreni pri tych 40km/h, co sa stat moze, tak to dopadne asi dost blbo. A zrejme toto su asi tie dva rozne pohlady na bezpecnost, ktore sa tu rozoberaju.

                            Uff, preco furt musim tolko vypisovat :(

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              Osobne bych fulla s mensim zdvihem vzadu nez vpredu nechtel.

                              0 0
                            • vlk  

                              já vletěl s HT ve 40 na obrubník -na chodník odlehčil jsem teda sedlo, a kolo i já to v pohodě ustály.Vpředu mám 11cm

                              0 0
                              • wroum  

                                jeden obrubnik neni sjezd plnej korenu

                                0 0
                                • vlk  

                                  neříkám, že jo.Jen jak tu kdosi podotknul kolik zkousne jeho vidla a kolik zadní odpružená.Já nevím co bych dnes si vybral.Teď mám velice kvalitně vybavené HT, tak pro sebe bych to neřešil.Ale přítelkyni bych chtěl koupit full.

                                  0 0
                                  • wroum  

                                    vidle a tlumic pobere hodne. vic ale poberou ruce a nohy. kdo jezdi jako prkno a netlumi rukama, muze mit klidne sjezdaka a bude mu to prd platny.

                                    0 0
                                  • lubos  

                                    Pro mne je reseni porad totez. Na pevnem zadku nemuzu jet delsi dobu a rozbitejsi teren. Makke lesen pesinky, uhlazene cesticky, asfalt, technicke kusy pomalou rychlosti. Jakmile zacnu chvili jet pres roztreseny teren, je konec.

                                    0 0
                                    • vlk  

                                      to jsem vyřešil -lepší sedlo s titanovýma pružinama.Staré jsem zničil-zohl lyžiny a tak nové už jsem si koupil raději lepší.Jinak vzadu mám 2,1 pneu.

                                      0 0
                                      • kovar  

                                        myslim, ze jsi nevyresil skoro nic. To chce fulla:-)

                                        0 0
                                        • vlk  

                                          Já si nestěžuji u sebe,Ale nechce se mi dávat takové prachy za fulla.Když mám kvalitní drahé HT.Kamoši mají také HT.A ještě jsem neměl v terénu problém, že bych něco s ht nesjel.Skoky no 1,5 m vpohodě.Sjezdy si v lese okolo 60taky troufnu.Až doslouží to co mám, koupím fulla to je jasné.Navíc pak budou levnější.Přítelkyni budu kupovat nové kolo, tak tam ji chci rovnou púřesvědčit na fulla.

                                          0 0
                                      • lubos  

                                        Ja ten problem nemam v sede. Ale ve stoji. Castecne se to da vyresit bezdusovkami/tezsim plastem min nafoukanym. Ale je to jenom castecne reseni. A nakonec, full mi vyhovuje vic.

                                        0 0
                              • lubos  

                                No , ale ja to myslel tak, ze sedis :) To je nevyhoda fullu. Zvyknes si sedet a pak to spatne dopadne :(

                                0 0
                            • martt  

                              Uff, preco furt musim tolko vypisovat :(

                              mne bolo jasne ako to myslis ale som ta chcel trocha poskadlit.

                              Uz nam tu prsi, odchadzam na vikend :-(

                              0 0
                              • lubos  

                                Super, takze za hodinu to tu mame v Blave. Zajtra ma prsat. V nedelu ma prsat. Na duchonke bude prsat. V bad goiserne bude prsat. Na horalovi bude prsat. Prsat bude cely rok. Uz viem, aky material je na bajk najlepsi. Guma.

                                0 0
                  • wroum  

                    kolikrat sem si uz rikal: ty vole to je uplne v prdeli to uz nemuzes ustat a strasne se rosekas. a ono to pode mnou udela psspss psssss psssssss a nic se mi nestane krome toho ze se mi tresou nohy mit harda tak a) jezdim pomaleji b) rakvim se pravidelne c) prestanu skakat

                    0 0
                  • Flier  

                    Do bezpečnosti na biku je třeba zahrnout dvě věci :

                    1. techniku jízdy ( při stejné rychlosti a jezdeckých schopnostech je full daleko tolerantnější k volbě stopy ⇒ vyšší bezpečnostní rezerva , kterou pokud vyčerpáš, jsi rychlejší)
                    2. spolehlivost techniky ( full snižuje namáhání konstrukce rázy a vibracemi „středních“ frekvencí tzn. snižuje namáhání stroje ⇒ vyšší bezpečnost )

                    A že full posunuje osobní hranici max. rychlosti na daných trasách můžu potvrdit z vlastní zkušenosti.

                    Pořád si ale myslím, že jezdit HT nebo fulla je do značné míry otázka pocitů z jízdy a snad i image. Pokud by mi vyhovovalo se natřásat na HT a měl bych z toho zážitek, tak nevím proč kupovat full jen proto, že se na něm dá jezdit déle.

                    0 0
                    • Flier  

                      Než napíšu příspěvek, tak jsou tu dva obsahově stejné a desetkrát kretší :) (asi jsem nevykecanej)

                      0 0
    • Roman  

      Chlapi, vy, co jste dlohodobě jezdili a jezdíte HT / Ful a pochvalujete si současné rychlé ježdění celopéra – vážně jste na těch fulech rychlejší i s nárustem těch cca 3kg ?

      Mně připadne v kopci ta zátěž hrozně moc na to, aby se dal ten kopec vyjet rychlejc s pérem…

      0 0
      • Pá-dlista1  

        3 kg nemas narust ani kdybys dal sjezdovej ram.

        0 0
        • Roman  

          Aha, já myslel, že HT jsou okolo 11kg a ful okolo 14kg (kategorie do cca 35.000kč).

          Ten můj pérák má 14kg i s bižuterií a docela bych ho zhubnul o nějaké to kilo :-)

          0 0
          • Pá-dlista1  

            No jo, ale to srovnavas jabka s hruskama. Vem si hmotnosti rozdil tech ramu. To ze za stejny prachy jako HT koupis vyrazne drazsi Full je prece logicke.

            0 0
            • martt  

              napr. ravo Racing XC HT je skoro o dve kila lahsi ako ravo Racing XC full

              0 0
            • Roman  

              Už ti rozumím, myslels „jakoby stejná“ kola s rozdílem váhy rámu HT / FUL – což je cca 1 až 1,5kg?

              0 0
      • lubos  

        Je to pomer fyzickych problemu souvisicich z vibracemi a otresy/vlastni vaha/narocnost terenu nahoru a dolu/trenink. A kazdy si to musi secist sam.

        0 0
      • kovar  

        mluvis o asfaltovem dokopci, zajiste. Tak tam nevim. V terenu u me jakysi prirustek hmotnosti nebrani tomu, ze do kopce se na turistickem fullovi jede mnohem lepe a snadneji.

        0 0
      • náčelník  

        Celopéro nemám, takže pouze teoretizuji – rozbitý výjezd by měl být lepší na celopéru, protože pružení tlačí zadní, tedy poháněné kolo do podloží, tím je zajištěn jeho stálý záběr. U hardtailu zadní kolo na hrbolech odskakuje, trvalý kontakt není zajištěn a při tom odskoku se kolo protočí naprázdno a záběr přichází vniveč. Mám pravdu ?

        0 0
    • senožrout  

      Tak, vývoj vede k fullům. A? se nám to líbí nebo ne je to budoucnost. Vždy? k´do si dneska koupí kolo s pevnou vidlí. No, já chci taky fulla. Trvalo mi hróóózně dlouho než ve mne uzrálo, kterýho. Věděl jsem, že kdybych to uspěchal, jen bych vyhodil peníze. Pak jsem nemohl strávit cenu. Ale stejně, kdybych udělal kompromis, vrtalo by to ve mne až bych prodal a koupil podle svých představ. Takže koupím…, no Blura. Ale toho zatím neprodávají v podobě, v jaký bych si ho představoval(příští rok se bude prodývat s tlumičem, jaký má letos jen Stumpjumper). Tak koupím teď RB CRX. Těch 10000 za rám je stravitelných a Blur bude nejspíš příští rok. K Bluru Marathon S s černejma vnitřníma nohama, no už to vidím…:-). No a budu to střídat podle chuti. Alespoň budu mít vždycky jedno kolo i pro moji přítelku, aby se nemohla vymlouvat, že se mnou nemůže jet, že si zapoměla kolo :-). Na štěstí je jen o 3cm menši než já, a tak jí moje geometrie na XL rámech bude vyhovovat. Takže – 2 mouchy jednou ranou :-).

      0 0
      • lubos  

        No proc ne. Pevna za par stovak + pomerne levny alu ram, kolesa neni treba a mam bajka na trenink na silnici/casovku do kopce/nacvik techniky v terenu. Ale jo, je to pomerne okrajova zalezitost.

        0 0
        • senožrout  

          Pevnou ne. Na CRX přijde Z3 a komponenty ze stávajícího a ze šuplíčka :-). To víš, jsem křečkoval :-).

          0 0
      • Aiax  

        A kdo bude jzdit na Blurovi – ty? Aby to nedopadlo jinak…:)

        0 0
    • ddd - andy  

      Nechce se mi cist vsecky prispevky (mozna uz to neko psal), ale proc VELO lobuje za fully je jasny. Protoze 90% ctenaru Vela jsou hobyriders kteri si jezdi na pohodu a pohodli…

      0 0
      • wroum  

        velo je mrsk

        0 0
        • blue  

          aaaa, dalsi chytrak…

          0 0
        • senožrout  

          Náhodou, vždy? je pěkný jak se nám ty fully vyvíjí a tlumiče taky. Kdo umí ocenit technickou invenci asi nemůže mít nic proti.

          0 0
          • wroum  

            proti cemu? proti fullu nebo proti velu?

            fully miluju a kazda dalsi nova vychytavka na poli pruzicich komponentu me dostava do blazene extaze…

            co se tyce vela: neverim jim ani slovo. dost testovanych kol sem mel moznost si vyzkouset napr na predvadecich akcich, od znamych, v servisu… mnoho kol ma sice super test ale ve skutecnosti bych si na ne znovu ani sednout nechtel

            0 0
            • ddd - andy  

              Neveris jim ani slovo, jo? Oni proste nemuzou napsat ze napr. Scalepl je bahno ktery nejede, protoze importer by jim pak uz zadny jiny kolo na test nepucil…

              0 0
              • blue  

                rekl bych, ze tohle neni ten duvod, je spousta veci ve velu, ketyr pochvalny slova nedostanou…

                problem bude spis v tom, ze kazdymu muze sedet neco jinyho a co sedne nekolika testerum, nemusi sedet wroumovi, ze?

                0 0
                • wroum  

                  jo to mozna mas pravdu. myslel sem to tak ze ty testy nejsou prilis objektivni

                  0 0
                  • blue  

                    no on podle me zadnej takovej test objektivni nikdy ani bejt nemuze… to by mozna bylo dobry si uvedomit, nez se zacne vykrikovat, ze velo je banda lharu

                    0 0
                    • ddd - andy  

                      A proc nikdy nemuze byt objektivni?

                      0 0
                      • blue  

                        nejspis proto, ze kazdej clovek to kolo vnima uplne jinak, ma jiny pocity, jiny nazory na jeho chovani… objektivni muze bejt treba test pruhybu riditek, kterej probiha na laboratornim mericim pristroji za stejnejch podminek a nevstupuje do toho clovek…

                        0 0
                        • ddd - andy  

                          Proto taky ale to kolo netestuje jeden clovek a nakoci se shodnou jaky to kolo vlastne je.

                          0 0
                          • blue  

                            ja vim, ze ho netestuje jeden clovek, porad ale 4 testeri je nic proti zbytku lidi, co si na to kolo sednou

                            0 0
                      • wroum  

                        pokud test neni objektivni tak to neni test ale reklama (treba i klamava)

                        test = objektivni zamereni na urcite vlastnosti produktu, podle kterych lze urcit zarazeni a kvalita vyrobku (funkce, vydrz, pomer kvalita/cena, vyrovnanost kvality jednotlivych soucasti…)

                        0 0
                        • blue  

                          mozna si nejdriv od nekoho nech vysvetlit rozdil mezi objektivni a subjektivni, mam pocit, ze pod objektivnim si predstavujes asi neco jinyho

                          0 0
                          • wroum  

                            obektivni = bez vlivu vlastniho nazoru. tj. treba meritelne hodnoty, prime porovnani kvalitativnich rozdilu..

                            subektivni = naprikld vlastni zkusenosti s uzitim vyrobku

                            0 0
                            • blue  

                              dobry… a ted mi teda rekni, jak muze byt test objektivni, kdyz ho dela clovek

                              0 0
                            • ddd - andy  

                              Jasneee a proto kluci z vela musi sestavit robota co bude testovat kola :-)))))))

                              0 0
                      • kovar  

                        a jak chces byt objektivni v hodnoceni kol? NAopak mi se spis zamlouvaji subjektivni postrehy a osobni nazory (i kdyz s nimi treba nesouhlasim), nez snaha o prilisnou objektivitu.

                        0 0
                        • wroum  

                          samozrejme obektivne se daji hodnotit pouze nektere vlastnosti na kole. ale napriklad graf prubehu zadniho pruzeni vypovy o funkci zadni stavby vic nez nejaky test. podle tvaru krivky se da spolehlive urcit na co je kolo vhodne…

                          0 0
                • ddd - andy  

                  Ano, co sedi testerum nemusi sedet wroumovi.. A proto do testu kola ktery stoji za ho… napisou ze kolo je idealni pro pohodlne jezdeni bez zavodnich ambici… nebo podobnym zpusobem a kazdy si to pak prelozi po svem..

                  0 0
                  • Man  

                    takze si nakoniec prisiel na to, ze neexistuje shitny bike. kazdy z nich najde svoje vyuzitie. :))) akurat, ze ked potrebujem bike na chodenie fotrovi pre pivo, nemusim do toho vraziz 40 papierov, ze? :)))

                    0 0
              • wroum  

                oni napisou ze skalpel je supeeer a spousta lidi to kolo povazuje za modlu. pak se na tom sveze a nechape a je zklamanej. zrovna na canony sem necet jedinej spatnej test a na druhou stranu jedinej cannon co rekneme odpovida hodnoceni v testu je jekyl. ostatni jsou rekneme hodne predrazene stroje, ktere casto nedosahuji kvalit stroju za cca 60 procent ceny cannonu. (az na ty gramy:-)

                takze musite filtrovat – to ale plati o vsech mediich

                priklad z cykloservisu: kellys beast je full vhodny na maratony, protoze neobtezuje houpanim = zadni stavba se nehne, je to hard s tlumicem

                nikomu nic nevnucuju, jenom pisu svoje nazory

                0 0
                • lubos  

                  Nektere fully z Tesca neobtezuji ani houpanim predku a to nemaj ani lock-out :)

                  To vazne je Scalpel na prd ?

                  0 0
                  • wroum  

                    nemuzes rict shit. full to tak uplne neni a hard taky ne, ale jizda se podoba spis hardu s vyfouklim zadkem, je to takovy polovicaty. za ty penize opravdu koupis poradny kolo. ktery funguje a vydrzi. sice bude opar deka tezsi ale… chapu ze si ho koupi clovek kterej ma prachy, moc nejezdi a kdyz tak par km podel vltavy po asfaltu. ma radost ze ma kanona a necha se laskat pocitem ze nikdo v dohledu nema drazsi kolo nez on.

                    scalpel je kolo pro svetovy pohar

                    kola z teska sou fakt super, je s nima hrozna prdel. nejsou odpruzeny ale odperovany – takova pojizdna trampolina, jen chvily a pak se poserou

                    0 0
                • kovar  

                  jsem cetl v Popletonu, ze Scalpel ma mekky zadek do stran.

                  0 0
            • senožrout  

              No, oni nemůžou napsat, že Scalopel je na hovno. Ale tý kritiky je tam taky tost. Musí kritizovat věcně. Jinak by si znepřátelili ty co dávají kola k testům a inzerenty. Já myslím, že kdo umí číst trochu mezi řádky a udělat si vlastní závěr, tak tam má dostatečný upozornění, čeho se vyvarovat, na co dát pozor a co si ověřit. Jiná věc je, že každýmu vyhovuje něco jinýho.

              0 0
              • Gatier  

                Ale niektori mudrlanti tuna by si mohli zalzit svoj vlastny casopis a robit svoje ´´lepsie, objektivnejsie´´ testy. Inak, prsat uz prestalo, takze v Blave sa nemusia bat. Vsetko sme im tam poslali :-)

                0 0
                • Gatier  

                  Kovar: Na fulle som sa uz vozil, ale tak poriadne v lese este nie. Vies, rad by som tiez jazdil na celopere. Celkom sa mi pacil Rotwild… Ale 1. Full je tazsi
                  2. Drahsi
                  3. Komplikovanejsi Tie prve dva body by som mozno bol ochotny akceptovat, ale poruchovost, udrzba, problemy s uchytmi na dve flasky, mekkost konstrukcie, praskanie ramov… Neviem, vzdy pridu vyrobcovia s niecim novym a nakoniec som z toho dost sklamany viz. Scott Genius, Merida (prepac lubos), GT.

                  0 0
                  • lubos  

                    Nevadi :) Ja muchy a problemy na Meride poznam, a zatial ich akceptujem. Vacsinu som poznal predtym, nez som ju kupil. Inac

                    1. to je pravda, minimalne kilo naviac treba pocitat.
                    2. tiez pravda, minimalne treba pocitat naviac 15tisic
                    3. nie je to jedno ? :)

                    Inac moje skusenosti s mojou meridou su take, ze konstrukcia nie je maksia, ale ja nejazdim silovo, ale aj pri silnom zabere necitim nejaku makkost. Ale kazdy to moze pocitovat inac. Uchyt na flase mam dva :) .. ale camelbak je myslim lepsie riesenie. Praskanie ramov … oproti beznemu HT je to naozaj asi o nieco horsie. Dolezite ale je aby to neprasklo naraz a kompletne. Aj to sa bohuzial stava. Ale … co uz len nepraskne :)

                    Ale myslim si, ze pokial nejde o naozaj tazsi teren, tak pre teba ako zavodnika to asi velky zmysel nebude mat. A ked uz tak by som ti doporucoval Specialized Epic.

                    0 0
                    • zirecek  

                      No, Epic je slušný, ale cena neslušná…

                      0 0
                      • enjoy  

                        pry tuhost zadni stavby je u nej vcelku smesna…

                        0 0
                        • zirecek  

                          prý…

                          0 0
                          • enjoy  

                            proto jsem napsal pry,protoze to nemam z vlastni hlavy ale od cloveka ktery ma zkusenosti na rozdavani.ale od sebe to nemam,tak to muzete brat jak chcete.

                            0 0
                            • zirecek  

                              když se podívám na Epic či Merida a pak na nějaké jednočepy, tak už z principu to musí být rozhodně tužší. A srovnávat fulla a ht co do tuhosti nelze.

                              0 0
                              • Pekáček  

                                A co planže?áky neboli bezčepy? Jezdí na tom někdo? Já můžu potvrdit menší tuhost v porovnání s Vagrantem (HT), ale zas tak o moc ne.

                                0 0
                                • zirecek  

                                  Jako softail?

                                  0 0
                                  • Pekáček  

                                    Ne, myslím fulla se zdvihem 60mm. Jako Pells.

                                    0 0
                                    • zirecek  

                                      Však to je v podstatě taky softail. Když bereš jako softaila věc, která využívá v dolní šavli pružení materiálu. Scalpel je taky označován jako soft, i když má nahoře taky čepy… . Myslím, že to je hodně dobrá věc. Z mého pohledu je to optimum! Softail s 30mm není až takový skok. Ale 60mm bez čepů dole, to už je pěkné řešení, z mého úhlu pohledu. Škoda, že se nedělá Pells na velkého mamlasa jako já a navíc tento rok je stejně ještě zkušební, takže není přímo normálně v prodeji.

                                      0 0
                              • lubos  

                                Hmmmm, no tak to bych si tim nebyl tak jist, jestli uz s principu je HT zadni stavba tuzsi.

                                0 0
                                • zirecek  

                                  no, tak obecně vzato. Je jasné, že najdeš HT měkčí než full

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    cože? jak jsi to myslel? Zkus držet kolo za sedlo a řidítka a z boku se opři nohou pořádně do klik (kolmo na kolo). Udělej tohle u HT a fulla a pak mi napiš jak to dopadlo…

                                    0 0
                                    • zirecek  

                                      lubos reagoval na můj příspěvek: A srovnávat fulla a ht co do tuhosti nelze. HT je vždy tužší.

                                      A on mi napsal, že lze…

                                      0 0
                                    • lubos  

                                      POdstatne je aby se nekroutila zadni stavba v primem zaberu do klik. Ne z bocniho .. nebo ty snad takhle slapes ? :-)))) Ale ja tim myslel presne to, co napsal zirecek, ze najdes HT, ktery je mekci nez full ktery najdes, co je pevnejsi nez onen HT. Ne kazdy HT je pevny :)

                                      0 0
                                      • McBlacky  

                                        nic proti, ale v rychlém sjezdu v rozbitějším terénu, nebo přes kořeny dostává zadní stavba impulzy, které ji namáhají i v jiném směru než přímém. Já jsem ještě neviděl zlomený rám, který se zlomil při šlapání. Naopak těch který to zabalily při sjezdu už pár jo, naposled v sobotu :-) takže ta boční tuhost asi bude k něčemu potřeba nemyslíš? Když budeš srovnávat tuhost HT a fulla vyrobeného ze stejného materiálu, tak HT bude tužší… Samozřejmě když vezmeš no-name rám za 500kč HT a porovnáš třeba s Giantem NRS, tak bych si i já vsadil na Gianta…

                                        0 0
                                        • zirecek  

                                          boční tuhost je ještě důležitější než „přímá“. Nejvíce znát při silovém šlapání do kopce. Když ti začnou někdy lupat špice, apod.. „Přímá“ tuhost je veliká, to už je zaručeno samotnou koncepcí rámu, ale na příč nic takového není, proto se přímá tuhost bere jako samozřejmá a hovoří se pouze o boční tuhosti, která bývá problematická…

                                          0 0
                                          • McBlacky  

                                            mě to je jasný, já to psal Lubošovi… hlavně člověk zvyklý ze silnice nebo HT má tendenci při stojce hodně kolo rozhoupat do stran. Na fullu jsem to nezkoušel, ale až zase někam vyrazíme, tak to schválně zkusím, když někdo obětuje svého miláčka :-)

                                            0 0
                                            • rich  

                                              ja ho obetujem :-) a pozeram, ze si vyhral pedale!!! toz gratulujem!!!

                                              0 0
                                          • kovar  

                                            mi se strasne libi, kdyz se tvrdi vocasove bavi o fullech. Jako by se vzajemne utesovali:-)

                                            0 0
                                        • lubos  

                                          No vzdyt tak jsem to myslel. Jak pises na konci :)

                                          0 0
                                        • rich  

                                          nic proti, ale pleties dve rozne veci – to, ze je stavba tuha do boku predsa nezarucuje pevnost ramu = jeho nachylnost na zlomenie…ak budes mat do boku tuhy ram, ale krehky, zlomis ho skor ako makky do boku a pevny..take hranie sa s pojmami…preto si myslim, ze bocny tuhost je dobra na prenos sily vpred, ale ako vyrazne prehovori do odolnosti zadnej sily..no povedal by som, ze nie je kradinalnym atributom :-))

                                          0 0
                            • wroum  

                              tuhost stavby u epica je celkem v pohode, rozhodne nadprumerna. ale co me pri jizde prislo dost zvlastni je ten ventil co je v tlumici, prvni hrbol mi dal ranu jak ht a dalsi to uz vzalo. myslel sem ze se mi to zdalo. ale je to tak a musi se s tim pocitat. teprve prvni rana otevre ventil v tlumici a ten pak funguje normalne, kdyz to nedrnca tak se to zase zavre. takovej automatickej lockout

                              0 0
                              • jakub  

                                jo to je pravda, jezdil sem na nem a okamzite bych do neho sel je to bomba kolo a nic se mu nevyrovna (na BLURu sem nejel)

                                0 0
                      • lubos  

                        To ano :)

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.