Vcka vs Disc (hydry) (pocity z brzdeni na XTR)

12 nepřečtených
  • Lada1

    Mam cerstve vjemy z jezdeni na Vckach a Disc (hydry)(kola (TREK 9.8 Vcka, Stevens M9 Disc) vybaveny komplet sadami XTR 2004).

    1. nasazovani kol s Disc je dle mne znacne slozitejsi nez s Vcky
    2. Vcka zabiraji ihned staci pohnout par mm pakou a uz je citi silny zatah. Rychle se kousou
    3. Disc draha paky je skoro nutna 1.5× delsi pro stejny ucinek. Na pakach je ca 2–3mm hluche misto (a to pokud jsou dobre serizeny brzdy)
    4. S obema typy brzd lze dosahnout stejneho brzd. ucinku. Namaha – 1–2 prsty, pro Disc nutny delsi pohyb.
    5. Vcka se oproti Disc spatne davkuji. Hned se kousou.

    6)Po projeti par bahnitych kaluzi Vcka ztraceji silne na ucinnosti (ca70%),po ca 100–200 metrech na suchu se opet probudi. 7)Disc se pri sjezdu prakticky neprobrzduje – tzn. pri konstantnim sklonu svahu neni nutno zvsovat tlak na paku tak jako u Vcek.

    1. Disc jsou slyset(uchyceni na nabojich XTR, extremne lehke utahovaky – ne XTR) po brzdeni. Holt princip plovoucich trmenu. (U aut a motorek to neni jine! Akorat to neslysite a doba nutna pro opetovne nastaveni/vymezeni vule je kratsi, protoze potrebnou drahu urazite rychleji)

    Resume: Disc jsou tezsi, drazsi, narocnejsi na manipulaci i udzbu (pri znecisteni kotouce ci desticek). Disc se nastavi jednou za x tisic km a neni potreba je prenastavovat jako spaliky na Vckach. Vcka jsou jednodussi a vyzaduji vetsinou i mene pece (staci voda :-)), nevyzaduji zajizdeni.

    Kdy jsou Disc nenahraditelne – snih, bahno na rafku, vychyleny rafek. (Pokud se Disc zamasti pri vyjizdce vetsinou je nutne vzit klic a oddelat trmen a doma vycisti kotouc a desticky).

    Kdo je spokojen s Vcky at u nich zustane. Kdo by chtel Disc, at si to nejdrive vyzkousi. Kdo jezdi v blate, snehu at jde do Discu.

    0 0
    • enjoy  

      mi prijde ze tam mas par blbosti. ale asi takhle,ja si do budoucna vybral.KOTOUCE!KO­TOUCE!KOTOUCE! nemel jsem na zadny sahat,takhle nemuzu jinak:-)

      0 0
    • TinkTink  

      No jak se ti chovaj vecka dozajista zalezi na spalcich stejne jako u kotoucu na deskach…ze jo :)…akorat nevim, co znamena to hluche misto???…neverim tomu, ze nejde ten kotouc seridit na kratsi chod – podle me jde…kazdej jde

      Ehm…kdyz mluvis o tech tisicich kilometrech a XTR – uz teda u XTR 04 neni to, co bylo u XTR03, kdy se musely pistky obcas mazat?

      Tech 70%…s jakyma rafkama…? Spalky pocitam ze tam jsou teda original…

      Jinak ne, ze bych nesouhlasil, ale je to myslim docela blbe zbakatelizovane…

      0 0
      • McBlacky  

        třeba investice do dvou a vícebarevných špalků na véčka je minimální a výkon za mokra se tímto hodně zvedne.

        0 0
    • kovar  

      nerekl jsi nejdulezitejsi vec ohledne brzd – jake tam mas spaliky a desky, nebot tyto dvoje bazmeky jsou to, co brzdi. Napr je propastny rozdil v brzdnem ucinku treba mezi koolstop cerneho spalku (nebrzdi) a baradine trojbarevneho spalku (brzdi). Takze tak

      0 0
    • Lada1  

      na Vckach spaliky origos tmave + kola Crossmax, na Disc kovové destičky. P.S. – Prectete si nekteri nadpis – (pocity z brzdeni na XTR) – neni to obecne o brzdach, neni to nejaky test.

      0 0
    • lubos  
      1. hmm , ja myslim ze ani ne, protoze u Vcek musis rozpajat celisti.
      2. to je imho spis vec nastaveni paky, jelikoz jsem mel moznost vyskouset Shimano hydry a nemel jsem ten dojem. Navic stejne u Vcek mam paku tak, ze prvni centimetr nic. Lepe se tak drzi riditka.
      3. jak kdy

      Moje resume je ponekud jine. Spaliky na Vckach nemusim prestavovat. V blate s Vcky problem nemam. Ani s normalnimi rafky jsem nemel, ani ted, s keramikou. Problem je jenom jizda ve vode – nebrzdi (ale jeste jsem neskousel jine spalky, nez Shimano na keramiku), a namrzly rafek.

      Jinak vcelku dobry shrnuti :) Ale, jeste ti chyby uvaha o mechanickych kotoucich …

      Jo a jeste bych poznamenal, nekdo davkovani moc nepotrebuje, kto to ale potrebuje jako sul, protoze Vcka nejsou.

      0 0
      • Lada1  

        zkousel si nmekdy nasazovat kolo s kotoucem ? Pokud jedes lepkavym blatem tak to uz vubec nebrzdi, je to horsi nez snih a namraza. Posledni vete nerozumim. V XTR nejsou mech kotouce (viz. nadpsi resp. muj 2. prispevek)

        0 0
        • TinkTink  

          Nasadit kolo s kotoucem je ciste o tom, jak jsi sikovnej – teda treba mne to zabere zhruba stejny cas, jako dat kolo s veckem s tim, ze zapnu vecko, takze tak :)…

          Lepkavy blato – hmm…to jsem zazil pred 14dny, ale s kotoucema :-/

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Me da daleko vetsi praci nez trefit se do trmenu, povolit sroub brzdy, rozevrit Vecka a pak dlouze mordovat plast krz spalky. Nekdy se musi i vyfouknout (treba u esovite prohnute stavby a sirokeho plaste)

            0 0
        • lubos  

          Jo, zkousel jsem nasazovat kolo nekolikrat. Krome toho, ze musim dat pozor abych nejprve trefil trmen s kotoucem mi to neprijde nijak zvlastni nebo obtizne. Lepkave blato neumim posoudit, pac na kotouci ho nemam. Pokud myslis Vcka, porad rikam, ze problem neni, spis naopak. O mechanice … myslel jsem, ze tvuj prispevek se zaobira obecne brzdami, tak proto.

          0 0
    • Zdyn  

      No nevim,ale XTR ma plovouci trmen?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.