• Fido

    tak jsem narazil v příspěvku od mr.pekacek (potíže s LX) na zajímavou možnost použít brzdový bowden pro šaltrování (přesmykač a přehazovačku) Napadá mě, že v bowdenu je více místa pro tenší lanko a tím teoreticky by mohl být lehčí chod i při nevyhnutelném zanesení vnitřku bowdenu a nemuselo by se tak často čistit, mazat a vyměňovat (jsem trochu líný). Má s tím někdo ještě zkušenosti, zejména pak takoví hloubalové a novátoři jako je pá-dlista, kovar a jim podobním ?

    0 0
    • mastihuba  

      vozim ho uplně běžně a nemám problém. Do toho ohybu sem použil tu ohlou trubičku co se používá u véček. Dokud mi to dobře chodí tak ze mě hloubal asi nebude.

      0 0
    • RomanH  

      Uplne bezne a prijde mi to lepsi.

      Drive jsem pouzival na razeni rovne, ale jednou jsem potreboval narychlo vymenit zlomeny bovden a mel jsem doma jen krouceny. Tak jsem to zkusil a byl jsem prekvapeny – chodi to lehce. Pri rovnem bovdenu je razeni takove ostrejsi (jako kdybych citil prerazeni), u krouceneho to jde mekceji (ale je to presne). U rovneho bovdenu se mi stavalo, ze mi po case vyjely na nektere strane bovdenu draty – to se u krouceneho nestane. Krouceny je zase nachylnejsi na mechanicke poskozeni – lame se.

      0 0
    • jonti  

      vozim to obcas, rozdiel takmer nespoznas, lepsie to iste nebude, tie rovne su predsa len trochu tuhsie, ale inak OK.

      0 0
    • Volf  

      Klidně to tak udělej. Nikdy jsem na žádný řazení při výměně nedal jinej bowden než vinutej a funguje to bez problémů. V koloshopech ti budou tvrdit, že moderní řadící systémy jsou tak citlivé, že vinutej bowden se může při řazení smrš?ovat a bude ti to hůř řadit. Já si myslím, že je to jen jeden ze spůsobů, jak z nás tahat prachy.

      0 0
      • lubos  

        Kdyz se nesmrsuje ani pri brzdeni tak tezko se bude tady. Souhlas. Tahani penez. Maximalni efekt pravdepodobne zanedbatelny.

        0 0
      • TinkTink  

        no on tenkej bovden na razeni obyc. stoji stejne jako vynutej bovden na brzdy – takze jsem je zacal jezdit a je to s nima lepsi a razeni je tvrdsi. Ja mam jediny problem a to ten, ze se mi vzdycky casem prodre ta teflonova buzirka v bovdenu u prehazky, takze tedka shanim AVID kladku nakou jetou v pohode…na vyzkouseni.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Nebo ESP prehazku, popripade jeste Sachs. Ty jsou vedeny bez ohybu. Ja pouzivam vicemene uspesne tu trubicku k veckam. Ted jsem sehnal asi za 30Kc takovou co vypada jak nepotazenej bovden, tagze se muze ohybat, ale nelame se mi jako bovden. Prijde mi to lepsi nez to kolecko, kde je malej polomer a jeste otevreny bordelu.

          0 0
        • Fido  

          podobnou kladku jsem viděl na V brzdy, bylo to tu diskutované asi před týdnem či 2T, byla levnější cca 150,–?, ale mluvil jsem se servismanem a prodejcem, prej to montovali na tsunami od RM a prý se brzdová lanka v tomto místě lámala, asi velký ohyb? tak možná taky životnost šaltr. lanka bude menší. Nevím jen si tak přemýšlím…

          0 0
    • Daf  

      Taky vozim jen brzdove. Radi to stejne dobre a ty bowdeny jsou aspon ohebne a taky nelezou z nich ty draty jako z tvrdych radicich.

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Ja jine ani nevozim. Problem s tim nemam. Taky vozim bovdeny v jednom kuse ⇒ min problemu.

      0 0
      • Pekáček  

        Bowden v kuse jsem viděl u Vény Hornycha, už to mám na kole taky, na šaltr, a je to v poho! Jinak je fakt že prodavači často mlží jak na tom záleží a tak. Jestli brzdový bowdeny „propružujou“, na ESPu to určitě nepoznáte.

        0 0
    • lubos  

      Taky neni lanko jako lanko, byvaji rozdily tak o 0.1mm u brzdovych i radicich. Jinak staci si zabezpecit bowden v jednom kuse (nebo ne bowden, ale tam kde lanko je odkryte tak na nenj navlict buzirku nebo neco takovyho – nebo koupit soupravu za 1000,– od Jagwire :) co to ma) a na konec bowdenu kde to jde uz na presmykac/pre­hazovac navlict tesnici gumicku a melo by to poresit problemy na podstatne delsi dobu.

      0 0
    • Brouk_Pytlik  

      Na řazení vozim jedině brzdový bowdeny, a to jak na bajku tak i na silničce.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.