• Shaadow

    Vytahal se mi retez, vcas jsem ho vymenil a pritom cely pohon rozlozil a dukladne vycistil – nic co bych uz x-krat nedelal…Ale po opetovnem sestaveni a serizeni se objevil problem, se kterym jsem se jeste nikdy nepotkal a nemam poneti kde je. Pri zaberu chod retezu neni plynuly, v pedalech je citit jakoby zadrhavani(neco jaky kdyby retez byl uplne suchy, ale v mnohem vetsi mire), a spicka voditka prehazovacky sebou haze o nekolik cm dopredu a dozadu. Problem se objevuje jen na prostrednim prevodniku, na malem nebo nejvetsim bud neni vubec nebo neni patrny. Kontroloval jsem a mam v poradku
    - razeni je serizeno
    - retez je namazan
    - retez ma spravnou delku
    - na kazete ani prevodnich neni patrne vyrazne opotrebeni nebo poskozeni
    - komponenty jsou vzajemne kompatibilni (kliky LX Hollowtech II[FC-M580], XT kazeta[CS-M760], XT prehazka[RD-M750], XT presmyk[FD-M751], XT razeni[SL-M750], XTR retez[CN-7701])
    - presmyk nema vakl
    - prehazka ma maly vakl
    - patka je nova a v poradku
    - retez je snytovan bez pouziti spesl odlamovaciho nytu, ale je snytovan dobre, bez tuheho spoje
    - kladky prehazky „vypadaji“ v pohode, ale uz maji za sebou nevimkolikmoc retezu, kazeta a prevodniky teprve druhy… S popsanym problemem si nevim rady, uvitam jakekoliv napady…bud jsem uplna lama a neco jsem prehlidl, nebo je to fakt zahada…

    • pepek  

      Asi máš vymačkanej prostřední převodník, který unáší ten řetěz s sebou. Pilníček pomůže.

      • Daf  

        Presne tak

      • Shaadow  

        vymackanej by byt snad nemel, mam za sebou jen jeden retez, takze je skoro novej… ale zkusim ho znovu prohlidnout zda nekde neni nejaky „poskozeni“, ale nevim jak by se tam dostalo a jak by vypadalo…

          • Shaadow  

            hmm, zajimavy.. nechci byt nevdecnej, ale jak jsem koukal na ten prevodnik, mooc se mi to nezda, otrepy tam nejsou a spicka zubu vypada v poho(bohuzel nemam fotak, ze bych postnul fotku), jak jsem tak prohizel stary kliky, na nich je po podstatne horsi… a taky, ze by LX prevodnik sel uz po 3.5K km takhle do kytek?

            • Vrci  

              zkus ho otočit aby běžel obráceně a uvidíš na čem jsi.

              • Shaadow  

                to uz me tez napadlo, ale to by preci nemelo taky poradne chodit – 1. na druhe strane nejsou nabehy – pujde spatne radit, 2. profil zubu je jiny, retez bude „padat“… no ale je to zatim to nejrozumejsi co zkusit, teda mozna spis nez otocit se porozhlednout po nejakem jinem prevodniku, ktery tam na zkousku hodit…

                • Vrci  

                  ne na běžný provoz, ale na zjištění, zda je to ojetými zuby. Protože ty se ojíždí jen z jedné strany.

            • kurýr na bajku  

              Jestli vydržíš do pondělka, tak ti pak povim.

            • Jabba  

              3.5k km na jeden řetěz a na LXpřevodníku ? hm,tak to už ti asi nepomůže ani ten pilník -:)

              • Shaadow  

                A proc ne? Retez byl CN-7701 a menil jsem ho jako obvykle na tretim „zoubku“ merky. Predchozi prevodniky (z montaznich Deorek – FC-M440) vydrzely tech retezu asi 5 a zhruba 15K km, pravda ale tehdy jsem pouzival jako retezy HG73 a HG93 a ty budou „mekci“ nez CN-7701…

                • Jabba  

                  Ale jo,řeťez tolik vydržet může.Jenom tvrdím,že to nevydrží ten převodník.LX je prostě bláto.První jsem měnil po 900km i s řetezem /HG93/.Na 2 jsem najel 1100 a už jsem piloval zuby a sedlo si to.Ted menim cca po 1000 řetez a čekám jestli si sedne.Ale vidim to spíš na nový kliky.Pro mě už ale Lx prostě ne.

                  • MlokCZ  

                    Že jsou novější Shimano převodníky bláto je jasný. Ovšem i to bláto klidně chvíli někomu může vydržet. Zatím nevím kolik mi který dají, ale současný stav: XT 04 převodníky – 3000 km, všechny ok XT 06 převodníky – 1500 km, bez známek opotřebení Takže klidně vydržet můžou i třeba 10.000 km (to se teprve ukáže). Je jasný, že to nebudou takový držáky jako XT 98 (na 8-kolo), které byly ok po 25.000 km.

                    Na druhou stranu je klidně možný, že je někteří odděláte po 1000 km a taky netvrdím, že to možný není.

                    Takže ten jeho převodník může být úplně v háji a nebo taky může být klidně téměř netknutý.

            • pepek  

              Počkej a to chceš vážně říct, žes na tom řetězu ujel 3500 Km ? To buď rád, že to odskákal jen jeden pčevodník.

              • Shaadow  

                jj, nechapu v cem je problem…

                • pepek  

                  Problém je v tom, že většině lidí tady řetěz vydrží 1000–2000 km (na biku) Ale možná máš zvlášť „sametový“ záběr:-)

                  • Shaadow  

                    jj, jasan, ale jak kterej… prvni retez co jsem mel byla HG53(na lepsi nebylo), vydrzel necelejch 1.5K km, pak jsem koupil HG73, to uz bylo lepsi, dala pres 2K km, sel jsem dal pres HG92,HG93, ktery davaly i ke 2.5–2.8K km a ted pouzivam CN-7701, ktera (dle rocni doby) vydrzi 3–4K km… sry, ale stale mi neni jasne kde je problem…

                    • pepek  

                      Problém je prostě ten, že vytahanej řetěz pokurví pilu a pastorky taky, to je vše, nic ví a nic míň. (Žádný řetěz na biku nevydrží 3500 km, ledaže bys s tím jezdil pouze na silnici.)

                      • Shaadow  

                        Ale on muze, dokonce i vice, ta silnice se na to samozrejme kladne projevuje… btw pres casem (nekolik let) byla na www.bajk.cz serie clanku o retezech obecne a jeho soucasti byla i „anketa“ sbirajici info o retezech, zkus si ji vyhledat (je to *.xls, jestli chces muzu ti poslat na email) a tam uvidis ze je to mozne…

                        • pepek  

                          Jo, uznávám, že teoreticky může, když nebude žádný prach ani písek, nebudeš jezdit na malou a nejlépe ani na střední pilu, nepotkáš vodu, bláto ani sníh, budeš to čistit a mazat pravidelně po 50 km, nebudeš jezdit ze sedla a nebudeš vážit víc jak 70 kg, tak možná vydrží aji 2200 km :-)

                          • Shaadow  

                            :-) jasan, v poho, je pravda ze u me pomer teren/silnice je tak 35/65…

                      • MlokCZ  

                        Já nevim proč si všichni myslí, že nikomu nemůžou vydržet řetězy prostě dlouho.

                        Na 8-čce na předminulém kole mi každý řetěz vydržel vždy přes 5.000 km, protočeno takto 5 řetězů na jedné kazetě, takže vždy byly měněny včas. Převodníky to taky přežily. Na minulém HT najeto na HG93 3000 km (z toho poslední kilometry už najela manželka) a řetěz ještě není na výměnu, 5000 nakonec asi nedá, ale tak 1000 by mohl (odhad podle jeho současné délky). Na kole v profilu najeto 1500 km a řetěz podle délky ještě vydrží hodně. Ježděno téměř výhradně mimo bahno a jiný bordel, vážím 70kg. Hlavní důvod výdrže kromě podmínek vidím v tom, že jezdím hodně frekvenčně (klidně točím kolem 90–100 otáček v terénu) a k tomu současně ještě pomalu.

                        Na silničce jsem dokonce výdrž řetězů ještě ani nezjistil, protože se mi zatím žádný řetěz oddělat nepodařilo, vždy dřív šla silnička na prodej (na silničce jezdím méně než na biku, na minulé jsem dal něco přes 5000 na Shimano 9-kovém řetězu a ještě byl ok). Na současné nemám ještě ani 2000 km a C10 je pořád jak nová, vydrží ještě hooodně moc dlouho.

                        • MlokCZ  

                          A k údržbě podotknu, že veškerá žádná (akorát utřít hadrem a namazat).

            • Pekáček  

              A někdy i rychleji.

    • DyEm  

      řešil jsem asi stejnej problém na silničce, převodník má za sebou 3 sezóny a cca 20000–25000km :), několikery Alpy ap. a po výměně řetězu v tom začlo cukat, vodítko-kladka lítala nahoru a dolů a řetěz se nabaloval po převodníku kousek jakoby nahoru a až potom spadnul. Pomohla výměna převodníku, pilníček jsem ani nezkoušel

    • kolombo  

      To mi dělalo taky, po zhruba 300 km si řetěz sednul a už to nedělá. Viděl bych to taky na ojeté střední kolečko. Asi si zvyknu a nebo to kolečko vyměním :-)

      • Shaadow  

        Zvyknout se na to neda, a mam pocit po vetsi davce tohodle cukani,by sla prehazka do kytek…

    • Splinter  

      Mně to dělala přehazovačka.. Byl „zadřenej“ ten hlavní čep, kterým je to přidělaný k patce.. Řetěz nebyl napnutej jak má být. Taky jen na prostředním převodníku..

      • Shaadow  

        Zajimave, zkusim ho „vykuchat“… diky za tip…

        • Splinter  

          To poznáš rukou, kuchat jen když to už jinak nejde.. Jde to dost blbě složit…

          • Shaadow  

            kouknul jsem na to, cepy chodily docela hladce, pro jistotu jsem to „kuchnul“, vycistil, namazal… ted chodi uplne noblesne, dokonce mam dojem se i ten malej vakl co tam byl se krapet zmensil… ale bohuzel to nepomohlo… no nic, zkusim si pohrat s temi prevodnikem, ale to az zitra…

    • Vondy  

      Já to vidím taky na převodník, předevčírem jsem měnil na klikách XT Hollowtech I převodník 32z po cca 3 tisicích a nasazení nového řetězu. Projevovalo se to úplně stejně. Teď v pořádku.

    • Shaadow  

      Tak jsem prevodnik otocil a vse se zda byti v pohode… Takze v pondeli vyrazim shanet novej… je to ale peknej shit od LXa jsem cekal vic nez jeden retez… no… novej prevodnik uz od Shimana nebude… libi se mi FSA :-)

      • Seadat  

        jojo mel sem ten samej problem a este ktomu sem musel menit kazetu :-D jinak mam kliky TRUVATIV STYLO a jelikoz 32zubej sem nesehnal tak sem sel taky do FSA a naprosta spokojenost!!!!! FSA sou jenom frezovany takze se nelekni trochu tlustciho materialu – ale sedne tam super!

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.