• Fifa2

    Jeste neco obecnejsiho k verohodnosti testu. Mozna se ted hodne lidi dotknu ,ale nekdy mi v tech casopisech prijde fakt usmevne jak testuji 2 pakticky stejna kola a charakterizuji je jako ze jedno zrychlovalo vic nez druhe a pod. (myslim tim opravdu temer stejna kola)

    Proto mi prislo zajimavy, kdyz v poslednim(ted uz predposlednim) velu delali test hardtail x full x enduro. Nebudu popisovat o co jde kdo chce at si to precte.

    Pres veskerou moznou objektivizaci merenim laktatu, vykonu atd… mi verohodnost tech testu trochu skazilo mereni rychlosti (resp casu na danem okruhu) a prumerneho vykonu. (Vykonu mereneho na zadni nabe, takze o zadne ztrate ucinnosti vlivem spatneho slapani, nebo ztratam v odpruzeni nemuze byt rec) Presto poradi podle casu se nekrylo s poradim podle prumerneho vykonu. Neni to fyzikalne nesmysl ?

    0 0
    • lubos  

      To uz nejak na muj vkus az moc resi.

      0 0
    • dieegoo  

      Ja bych to tak moc neresil.. myslim ze kazdej si rozhodne sam, jestli chce HT, enduro nebo neco jinyho podle svych pozadavku a ne podle toho, jestli HT zajel o dve vteriny rychleji nejakej okruh v lese… Jinak vsechno, co neni mereny pristrojema je subjektivny pocit, tkaze na to se taky asi moc sazet neda, jednomu to prijde takovy, druhymu makovy…

      0 0
    • emkaa  

      Chce to cist mezi radkama. Ono je vubec zajimavy, ze testujou v tom samym testu treba 17" i 19" kola, takze to jedou nejspis i jiny jezdci a pak to asi nemuze bejt mezi sebou srovnatelny. Treba v ovladatelnosti a komfortu vzdycky automaticky ziskavaj body kola s vlastovakama a hrubejma plastema. Jenze kdyz chces kolo na chrteni, tak je to spis naopak nevyhoda. Taky hodnotit plaste je asi uplne zbytecny. Navic kdyz napisou o 17" ramu, ze je spis kratsi, plati to i pro 19"? Tezko rict. Proste to neni test v pravem slova smyslu, kde by se neco objektivniho zjistilo, spis souhrn dojmu testovacich jezdcu. Ale urcite jsou ty testy zajimavy, aspon ty kola rozumne nafotej, zvazej a clovek se dovi neco vic nez z prospektu.

      0 0
    • MlokCZ  

      Tak na ten výkon nekoukej. Mě se ten test naopak fakt líbil, myslim, že se snažili udělat výsledky objektivní jak jen bylo v jejich silách.

      Od testu HT/XC full/enduro jsem nečekal žádné přesné výsledky, ale je tam pěkně vidět, jak čas/průměrný tep a čas/nárůst laktátu jsou cca stejné (rozdíly v jednotkách % mě nezajímají a navíc jsou určitě už zatíženy chybou použitých měření). Mě z toho vyšel závěr, že na hoby ježdění je HT mrtvý, předtím jsem si myslel, že bude znatelný rozdíl v prospěch HT a ono ne. Na závody už z toho nemůžeš udělat závěr žádný, protože na to není test dostatečně přesný (když na závodech rozdíl několika minut v cíly je rozhodující).

      0 0
      • McBlacky  

        no on ten test je dost haluz protože třeba to enduro bylo cenově úplně jinde než xc full – to byla s prominutím sračka, co taky čekat za 44 nebo kolik tisíc. Navíc rozhodující je i volba okruhu a povrchu. osobně neznám bikera který vlastní HT i FS relativně srovnatelný úrovně tj když je HT za 40 tak full za 70 apod, kdo by tvrdil že mu to na fullu jede celkově líp, a asfaltky ani šotoliny rozhodně nejezdíme. Pohodlnější to je, ale rychlejší v součtu rozhodně ne. Kopec který nahoru jedeš 20 minut jedeš dolů tak 6. Trhnout nahoru minutu je relativně snadný no dolů to už jen ztuha, pokud je ve sjezdu hodně zatáček tak HT není o tolik pomalejší, protože průjezd zatáčkou ve stredním terénu (maratony) nejvíce limitují pláště a ne odpružení…

        0 0
        • filipes  

          „test“ jsem necetl, ale spicka XC uz jezdi i na fullech (scalpely, epicy). Otazka je zda muzou nebo musi ;-), ale kdyby to bylo extra pomaly tak to nikdo nejezdi. Ze full proste stoji vic je jina vec.

          0 0
          • McBlacky  

            jasně ale v tom testu vyšlo nejlíp neduro, pak ht a nakonec xc full z naší špičky jezdí fs jen Tomáš Trunschka a to karbonovýho epica, což je bajk trochu mimo možnosti hobíků a když už si ho někdo pořídí tak rozhodně si ho bude trochu šetřit a ne s ním jezdit hranu na závodech..

            0 0
            • McBlacky  

              ..enduro…

              0 0
            • filipes  

              zatim. vyvoj hlavne v celoperech jde dopredu a celkem funguje pravidlo, ze za 4 roky se excluzivniho celopera stane dostupny kolo. Test jsem bohuzel necetl, ale nedokazu si predstavit jeho provedeni tak, aby slo udelat objektivni zavery.

              0 0
            • MlokCZ  

              Oni ho sice prohlásili za vítěze, ale výsledky rozhodně na jasného vítěze neukazovali. Bylo to cca vyrovnané.

              0 0
              • pelt  

                Je zvlastni, ze tam davali jako rozhodujici velicinu vykon, nikoliv zatez organismu, tedy tepovou frekvenci – tak IMHO vychazela pro enduro hur nez pro hardtail pri srovnatelne rychlosti, nizsi vykon by pak ukazoval, ze kolo sice snaz projde terenem, ale neumoznuje tak efektivni slapani jako hardtail. Jestli si to dobre pamatuju, tak hardtail mel nejlepsi pomer tepy/rychlost.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jo to máš možná pravdu, ale prostě ty rozdíly čas/tep byly téměř stejné. A nějaký rozdíly v jednotkách % už jsou zcela irelevatní, ty jsou nad možnosti přesnosti celého testu.

                  0 0
        • kesu  

          xc full rozhodne neni rychlejsi ve sjezdech nez ht,ale spis bych hodnotil to,ze si na FS ve sjezdu odpocines protoze se jenom „vezes“ zatimco na ht si musis davat bacha jak mas vahu a jet ve s toje atd.Takze ti pat treba zbude vic sily tahnout to do kopce..A co se tyka ceny tak neni o cem mluvit,aby ses dostal s fs na vahu ht tak to bude stat minimalne dvojnasobek

          0 0
          • Gorgov  

            Takze XC full ve sjezdu rychlejsi nez HT je, a taky myslim ze se s fullem na vahu zavodniho HT nedostanes vubec, ale to nemusi bejt tak velka nevyhoda

            0 0
            • kesu  

              neni,je to jenom o tom co na tom umis a co si dovolis.Nerikam rozdil mezi rekneme bikem zamerenym uz na FR ale kdyz vezmes xc pevnaka a ht tak je to totez.hodne dobrej HT ram ma rekneme pod 1,3kg,FS zacina na dvou takze todle je limit..

              0 0
        • MlokCZ  

          Cena je jasná, ta bude u stejně kvalitního fullu vždy větší. A já taky nedělal závěr, že by to na fullu jelo rychleji. Jen, že ten rozdíl pro nezávodní použití je už zanedbatelný. A jak už psal filipes i na závodech se začínají objevovat fully a to i na předních pozicích (zatím to jsou tedy většinou pěkný „kostitřasy“, ale i tak. U mě jako nezávodníka je další faktor, který jasně zvýhodňuje fulla a to celková únava od otřesů po delší jízdě terénem (a teď myslím lehkým až středním, žádný extrémy). A tohle přeci musí být znát na dlouhých maratónech i u závodníků.

          0 0
          • filipes  

            to je bozi jak rikame fullum 100/100 s inteligentnimi tlumici kostitrasy ;-)

            0 0
    • Smazaný účet  

      Já v tom žádný nesmysl nevidím… spíš sis to asi pořádně nepřečet. Kdybys měřil pouze výjezd/rovinu, tak bys čas/výkon mohl poměřovat. Oni v tom měli i pár technickejch pasáží a sjezd. A právě ten sjezd s tim zamával – nešlapeš, výkon malej, ale rozdíl v rychlosti endura a HT je velkej.

      0 0
      • Lister  

        já myslím, že mu jde spíš o to, že měřili výkon na zadním kole a mě teda napadlo to samý. Protože podle mě celkový výkon potřebný na pohon bajku se rovná tomu ce se přenese na zadní kolo – tey to co měřily + ztráty – a ty budou větší u toho fulu než u HT. Pokud by měřily výkon na klikách tak to byl byla jiná, ale tohle mi na to m testu taky nesedělo.

        0 0
        • Gorgov  

          Co? jakej je rozdil mereni vykonu na klikach a na nabe? mereni na nabe taky meri jen vykon, kterym ty slapes, cili kdyz neslapes a jedes s kopce, je vykon nulovy

          0 0
          • pelt  

            No jo – jenze to „vymaze“ ztraty mezi klikami a zadni nabou – to, co slapes do tlumice. Porovnej si tepove frekvence a vydany vykon.

            0 0
            • Gorgov  

              he nojo, to je pravda, bylo mi to divny. Diky za pouceni, ted uz to sedi. Takze celej test je uplne o nicem protoze to co by mel testovat vubec netestuje.

              0 0
    • Bully  

      Shodou okolnosti udelali v poslednim vydani nemeckeho Mountain-bike magazinu temer shodny test. 1. skoncil naopak HT, s rezervou (Rotwild RCC 1.3, 10 kg). 2. XC FS Santa Cruz Blur XC, 11,55 kg), pak tesne All Mountain FS (Specialized S-Works Stumpjumper FSR Carbon, 11,9 kg). A pak zase natesno enduro (Rocky Mountain Slayer 90, 14,2 kg). Mereni probihalo s jedinym jezdcem, kontrolou jeho pulsu a GPS s merenim specialitek jako zrychlovani v jednotlivych usecich apod. . Potvrdilo se, ze nejvetsi vliv na rychlost maji opravdu pneumatiky, potom se rozebirala spis vhodnost jednotlivych typu kol na ruzny teren. Do kopce v ne az tak narocnem terenu bude HT asi vzdycky nejrychlejsi, kdyz si clovek uvedomi, jak podstatny casovy usek (ne delkovy) trasy stoupani je, neni co resit. Pokud jako ve Velu (ktere se mi dostalo taky do ruky) vezmou jako reprezentativni HT neco co vazi vic jak muj FS, tak objektivita trochu pokulhava. Ale hezky cteni :)

      0 0
      • MlokCZ  

        Ale pokud máš nějaký lehký XC full kolem 100mm zdvihu, řekněme např. moje kolo :-), tak v kopci to zamknu a nevýhoda oproti HT je uz zcela minimalní (řekněmě, že nějaký malý chloupek udělá 1–2kg na HT méně + tužší zadní stavba než zamčený full). A když ten výjezd bude místy těžší, tak můžu libovolně zamykat/odemykat, případně jet na režim floodgate.

        Jinak ten test by mě zajímal, nemoh bys to prosím naskenovat?

        0 0
        • Bully  

          Jasne, pri XC fullu s nizkym zdvihem a moznosti zamceni nebo s podobnym systemem dela ten rozdil pri stoupani asi jenom ta celkova hmotnost. Nicmene muj stary HT vazil komplet skoro 13 kg :), s FS jsem se dostal diky ne az tak brutalnim upravam zatim na celkovych 11,2, i s hovadinkama typu blikacka, kosik, pulsmetr. Pri silovejsim vyjezdu mi zadni stavba drzi (Giant NRS- no sag system), v rozbitem terenu pracuje. Neni to az tak o pohodli, ale spis jenom „lepi“ zadni kolo k podkladu, coz u HT taky neexistuje, takze se tim ve finale efektivita slapani spis zvysi. Stejne si ale myslim, ze pro XC zavodniky neni nad lehouckou terenni skoroziletku okolo 9 kg, ale tenhle masochismus bude tezko nas pripad. Nemam scanner, tak ti ten clanek jenom ofotim digitalem a poslu na mail.

          0 0
    • poiko  

      šlo by to přece udělat tak, že by se vzal HT s osazením X, k tomu FS a enduro se stejným osazením. váha rámu FS a endura oproti HT, je pak daň za jiný vlastnosti. pak by byla věrohodost testu mnohem lepší. a samozřejmě by to musel jet jeden jezdec. ten článek jsem teda jenom přelítl očima a přečetl, že enduro dopadlo nejlíp

      0 0
    • LUKAS  

      Cekal jsem, kdo s tim prijde, nechtelo se mi to psat :-). Ale pro vsechny zastance HT: jezdim (nerad) HT (80mm) a podstatne radsi enduro (130/130). Posledne jmenovane je rychlejsi nejen z kopce, ale hlavne po rovine, a svete div se, do kopce! Pochopitelne nejenom rychlejsi, ale hlavne pohodlnejsi! HT pouzivam jen z donuceni, full je opravdu o necem jinem… Uvadene mereni sice neni absolutne presne (celkem pochopitelne), ale jasne ukazuje, ze na hobby jezdeni, a priznejme si, pro 90% z nas, je full proste lepsi volba…

      0 0
      • Vrci  

        Já bych na svoje ježdění fulla nechtěl :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          No ono i v tvojem případě by se možná při stavu našich silnic někdy hodil :-)

          0 0
          • Vrci  

            Na špatný silnice tam mám něco jinýho než odpružení. Je to mnohem lehčí, levnější, méně poruchové, funguje to na 100 procent ale je třeba to umět používat. Říká se tomu řidítka, když je silnice rozbítá, jedu jinudy.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tu věc mam na silničce taky, ale není vždy 100% účinná. Někdy prostě není kudy (nemám rád auta, takže frekventovanější silnici s pěkným povrchem nejsou řešení).

              0 0
              • Vrci  

                mě auta nevadí

                0 0
                • fousek  

                  No znam par silnic kde bych ti s prehledem ujel na sjezdaku a to mozna i smerem nahoru a ver tomu ze riditka na to vliv mit nebudou

                  0 0
                  • Vrci  

                    Takový znám taky, ale kombinace zdravej rozum a řidítka vede k tomu, že po nich nejezdim :-)

                    0 0
        • Gorgov  

          he, tak to musis as idost casto jezdit po poli, co?:)

          0 0
    • erbeckar  

      Enduro vyhralo, to je u Vela samozrejmost, myslim, ze by byl vysledek stejny i na ovalu v konfrontaci s drahovym specialem.

      0 0
    • borda  

      možná to taky bylo ovlivněno tím, že ty kola nebyla vůbec srovnatelná, hlavně to xc celopéro bylo o několik úrovní níž, než zbylá dvě kola

      0 0
    • vlk  

      Test jsem neviděl. Ale nedávno jsem si postavil marathonského fulla fulla(100/95) a tak mám srovnání a to i díky tomu, že HT i ten full měli zcela stejné osazení.

      Tak tedy Full výhody:

      • nebolí mě již záda
      • mohu celou dobu sedět na sedátku-i v jakémkoliv testu
      • z kopce je to mnohem bezpečnější a rychlejší

      Nevýhody:

      • chvíli mi trvalo než jsem si zvyk, že do kopce se díky přenozu váhy více nad zadní kolo trochu změní geometrie-zaboří se trochu zadek kola.Takže do dlouhých kopců více snižuji předek
      • větší váha

      Nesmysly:

      • první fáma apod. je že full nemá takové zrychlení-nesmysl Zeptejte se darjana-řekne vám, že podle jeho slov to moje má větší odpich než jeho HT RB CRX.Rám se mi prostě při záběru trochu zamkne
      • full se strašně houpe.-také sem měl na první vyjížce ten pocit, ale když se správně nastaví tlaky v pozitní popř. negativní komoře, tak je to OK.
      • XC full je nepohodlný kostitřas.Možná se budete divit, ale to jak je full pohodlný nezáleží až tak na výšce zdvihu jako spíš ny samotném systémum pružení, na daném tlumiči.Kdyby použili k testu jiné typy fullů jak xc tak FS tak to mohlo třeba dopadnou zcela jinak.

      HT bylo supr, ale když si vezmu pohodlí a odstranění zdravotních problémů díky XC full tak je to jasná volba. Neřek bych, že bych byl s fullem pomalejší.Z kopce jsem rozhodně rychlejší.Ostatní tak nastejno jako s HT

      0 0
      • K2  
        • Ful nemá takové zrychlení – záleží na systému. Mám pohodlný jednočep K2 100/120 a než jsem ještě prodal HT, tak sem se na něm byl projet (moc jsem už na něm nejezdil) a málem mi ujelo z pod zadku. Aktivní systémy s rozumným zdvihem budou zrychlovat vždy na cestě pomaleji než HT. V rozbitém terénu to ale už bude naopak
        • 100ku (95) fula bych bral jen pokud bych chtěl jezdit na výsledek. Taky záleží co člověk jezdí. Pro normálního člověka + trošku drsnější teren (beskydy) mi přijde 120–130 vzadu jako ideál. Váhově vyjde nastejno se 100 a každý kdo jezdí fula, tak do roka pošilhává po větším zdvihu
        • hlavní výhodu fulu vidím v pohodlí během dlouhých vyjížděk (i na běžných cestách rozdupaných od koní. Tam kde HT člověka vyklepe a musí jít do pedálů, tak sedím a v klidu šlapu a to jezdím sedlo tvrdé sedlo RSL od Pelsu)
        0 0
        • Andrea  

          A co si myslite o fullech od Spesla? Jsou fakt tak dobry? Ta cena je desiva (Epic stoji od 60.000 vyse), zajimalo by me, jestli je to adekvatni.

          0 0
          • K2  

            Cena za Epica opodstatněná není – není to full :)

            0 0
            • Andrea  

              Jak to myslis? Ma pero vepredu i vzadu, tak je to full, ne? :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Tlemči sice má, ale chová se spíš jak HT kvůli tomu jak je ten tlemič „inteligentní“. Proto tomu spousta lidí neříká full.

                0 0
                • JMT  

                  inteligentni mozna, ale vychovanej pekne blbe, pruzi jenom kdyzse mu chce… :-D

                  0 0
                • filipes  

                  No, ja bych ho tak nehanel. Bod utrzeni si uz muzes nastavit naprosto libovolne. Navic ten BrainFade, nebo jak se ten bazmek jmenuje, cpou i na Stumpjumpery FSR, coz uz neni chrti kategorie biku.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Že se to zlepšilo, s tím máš asi pravdu. Pro mě ale tlumič, který nejde přepnout na plně aktivní režim bez nějakých „chytrých“ omezení je prostě divnej.

                    0 0
                    • BB  

                      mam presne takovej, Fox RP3, asi nejsrozsirenejsi tlumic na fullech a zadny problem. Mas tri polohy, kde rikas, jak zapojit inteligenci (malo, stredne, hodne), ale nemuzes ji vypnout uplne a vubec mi to nechybi. Pokud by tam mela tato volba byt, tak je to zase konstrukcne mnohem slozitejsi a drazsi. Uspesnost tohoto tlumice dokazuje, ze to zas az tak od veci neni.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Na starší propedal taky spousta lidí nadávalo. Teď už je to asi ok, když hodně zvětšili rozsah nastavení propedálu.

                        Jezdil jsi nějaký funkčně srovnatelný tlumič, který může inteligenci vypnout? Jestli ano, tak to beru, jestli ne, tak nemůžeš vědět, že ti to nechybí. Ale já ten RP3 nejezdil, takže zase nevim, jak se chová ta poloha „málo“, třeba už je to jako téměř plně aktivní tlumič.

                        A ta úspěšnost RP3 s propedálem až tak nesouvisí. Ono moc kvalitativně srovnatelných konkurečních tlumičů, které můžou vypnout „inteligenci“ úplně moc není. V podstatě jen od RS a ten pro moje použití mi přijde lepší pouze s ovládáním na řídítkách. Kdybych to ovládání neměl a nemoh jednoduše z plně aktivního režimu jednoduše přepínat, tak bych možná taky radši jezdil s RP3 než s MC 3.3. No a ovládání z řídítek se dělá na kola hodně málo, takže pak je jasná ta úspěšnost RP3.

                        0 0
                • emkaa  

                  A v cem konkretne se Epic chova blbe? Na jak velkejch nerovnostech zacne tlumit prece jde nastavit ne? Nebo je problem, ze to na prvni nerovnosti kopne a pak to teprv pruzi? Nebo co? A jak se chova zadni kolo ve vyjezdech, kopiruje teren, nebo skace kudy chce jako HT? Ja jsem jel akorat Meridu tusim 130/120, libilo se mi to, ale pripadalo mi to prilis jako houpacka, navic tezka. Tak jsem si rikal ze Epic by mohl byt pro me zajimavejsi.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Chová se blbě v tom, že díky menšímu zdvihu a tlumiči je prostě méně aktivní a méně pohodlný. Prostě taková náhrada HT pro chrty. Zadní kolo se chová mnohem lépe než u HT (kdyby ani to ne, tak to už by Epic neměl oproti HT žádnou výhodu).

                    Já vůbec nechápu proč lidi chtějí omezovat tlumičem aktivitu zadního odpružení (teď neberu závodníky na předních pozicích, kterým jde o každou sekundu). Mě to přijde kontraproduktivní. Full je od toho aby pružil a byl aktivní, tak proč ho omezovat. Dobře navrhžená zadní stavba + solidní šlapání jezdce do kruhu nezpůsobí ani s plně aktivním tlumičem žádný extrémní houpání (trošku se to pohupuje, ale to k fullu prostě patří). A pokud někdo jezdí i po silnici nebo hodně lehký terén, tak je podle mě mnohem lepší mít možnost z řídítek přepnout tlumič do málo aktivního režimu nebo úplně zamknout.

                    0 0
                    • emkaa  

                      No ja tomu rozumim tak, ze ten Brain je tam proto, abych tu packu na riditkach mit nemusel. Teda v idealnim pripade, pokud by Brain delal ve skutecnosti to co v prospektech. K tomu zdvihu, ja jsem na ty Meride byl z tech 130mm fakt nervozni, nastesti to melo U-Turn. Na stavajicim HT mam vidlici 105mm ale celkem natvrdo. V podstate bych chtel akorat zmirnit kopance od korenu/sutru do zadku, ktery mi v posledni tretine maratonu vetsinou uz davaj prilis zabrat, jako v perince na tom kole nemusim bejt. No nic, tohle reci nevyresej, zkusim nekde v okoli pujcit Epica.

                      0 0
                      • PePu  

                        Už jsem ti pár zkušeností k Epicu psal v jiném threadu (tuším Malevil). Bohužel od té doby moc nových znalostí není (od Malevilu snad ani 200km), nebyl čas/nemoc. Snad jen, že lépe bere díry (kanály, sjetí do koryta…) než výčnělky (u těch více záleží na rychlosti-čím rychleji, tím lépe). Osobní zkušenost je nejlepší, ale záleží na správném nastavení – i ± 5psi je znát (alespoň u mé muší váhy pod 70kg).

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Vyzkoušet bude samozřejmě nejlepší.

                        V ideálním případě by se tak brain chovat měl, jenže to udělat technologicky nejde. A i kdyby šlo, tak to nemůže nahradit moje rozhodnutí, že teď chci plně aktivní pružení a teď ne (kldině se může stát, že v naprosto stejným terénu budu jednou chtít plně aktivní tlumič a někdy ne).

                        0 0
        • vlk  

          no ona je ještě otázka většana těch enduro je dělaná tak aby byl standartně sag 10–20 procent zdvihu.Tedy ti ze 120 zusta 100–110mm.Zatímco často sportovní NRS a popřípadě ten mongoose systém co mám je nosag-popřípadě pro pohodlí sag 2mm.Jak říkám, není full jako full.Klidně vedle sebe postavíš 2 fully o stejném zdvihu a stejně se ti pocitově bude zdát, že jedem znich má vyšší.Já osobně při nastavení tlumiče na svou váhu se dostal na dno zdvihu asi jen 3× a to ještě při skocích.

          0 0
        • MlokCZ  

          S tou váhou bych úplně nesouhlasil. Já mám 100/115 12,5kg a všechny fully 120–130/120–130 o kterých jsem uvažoval měly o cca kilo více.

          0 0
      • MlokCZ  

        Přesně, skoro ve všem souhlasím. Jen dodám pár postřehů:

        Taky jsem přešel nedávno z HT na fulla (100/115) s podobným osazením (není úplně stejné, původně komplet XT, teď XT namíchaný se Sram X9 a Juicy 7).

        K výhodám:

        • při mém ježdění jsem rychlejší o hodně, protože když jedu delší výjezd v lehkém terénu, tak tlumič přepnu na floodgate a rozdíl oproti minulému HT nepoznám a ve sjezdech získám
        • a pak dodám jednu řekl bych hodně zásadní výhodu, když je těžší terén, tak díky odpružení zadku neztrácí zadní kolo kontakt s terénem

        K nevýhodám:

        • zaboření zadku při dlouhém prudším výjezdu. Pokud ten výjezd není moc rozbitý (a takový nejezdím, protože na hodně prudký hodně rozbitý a hodně dlouhý výjezdy už stejně fyzicky nemam), tak opět přepnu tlumič na floodgate a tim to letí opět jak raketa a hlavně se v tomhle režimu minimalizuje sag a geometrie je v pohodě i bez snižování vidlice (přeci jen snižovat pomocí U-Turn vidlici je o ničem, to prostě pro moje ježdění není, ale přepnout tlumič a stejně lehký z řídítek jako přehodit).
        • váha, současný full není ani o celé jedno kilo těžší než minulý HT, takže i hmotností rozdíl je velmi malý (původní kolo 1,8kg; teď 12,5kg).

        K nesmyslům:

        • zrychlení při plně aktivním tlumiči je na mojem kole opravdu o něco menší než na HT, ten Horstlink je aktivní jak při šlapání, tak při brždění; pokud bych měl potřebu rychle akcelerovat, opět stačí přepnout páčku na řídítkách na floodgate nebo lock
        • mě se taky nijak zvlášť nehoupe ani při plně aktivním pružení (a že je fakt aktivní a bere i hodně malý nerovnosti), ale jak moc se houpe u mojeho kola záleží především na tom, jak moc dobře jezdec šlape správně do kruhu nebo ne, no a třeba na silnici, kde nemám rád ani mále pohupování opět pomůže páčka na řídítkách

        A nesouhlasím pouze s tím závěrem, že HT bylo super. Nebylo sice špatný, ale pro mě nemělo jedinou výhodu oproti současnýmu fullu (teda až na jeden „nepodstatný“ detail, že bylo levnější).

        Pro mě tedy HT už nikdy nepříchází v úvahu.

        Pokud jsem někde zmiňoval XC Full, že je kostitřas, tak to nebylo kvůli zdvihu, ale bylo to mířeno na fully, který mají „chytrý“ tlumiče proti houpání, kde nejde ta jejich „chytrost“ vypnout. Když jezdim na svojem kole ve většině případů, tak je pohodlný skvěle. Zdvih limituje pouze najetí na extra velké překážky, které nedokáže už pobrat.

        0 0
        • K2  

          Pro mě HT přichází v úvahu – až jednou budu mít rodinu, tak na fula nejde většinou rozumně přidělat dětská sedačka :)

          0 0
          • MlokCZ  

            To mě taky jednou čeká, ale už jsem viděl několikrát fakt pěkný přípojný vozík za kolo a ten připojíš i za fulla.

            0 0
            • borda  

              to je sice skvělý, ale tomu kolu dáš za prvý zabrat, za druhý se s ním stejne do terénu nedostaneš a po silnici a lepších polňačkách je lepší jezdit na treku. takze stejně přijdeš na to, že než mrvit drahýho fula, koupíš k vozejčku i krose třeba za desítku (bohatě stačí, protože ty děti v tom vpozejku by stejně ze 150 km tůry moc nadšený nebyli) Tkže i když jsi jak koukám výše skutečně zarytý zastánce fulů, v tomto případě to skutečně není nejšťastnější řešení.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak já hlavně myslim, že oba příspěvky k dětem byly psány hodně s nadsázkou. Asi jsem měl připojit taky smailík, očekával jsem, že to tak každý pochopí.

                Pokud bych tohle měl napsat zcela vážně, tak si myslim, že s tak malýma dětma nebudu jezdit na kole vůbec a žádný vozík pořizovat nebudu. Z takový vyjížďky bych žádnou radost neměl, akorát bych měl o dítě strach a dítě by asi taky nadšený nebylo (možná ještě tak na hodinku, ale to zas nemá pak cenu). Takže s dětma to vidim hezky pěšky v pohodě s kočárkem.

                A když už bych ten vozík chtěl nakonec realizovat, tak silnička to jistí (co nevadí projet mě na silničce, tak dítě ve vozíku taky přežije).

                0 0
              • snowfil  

                Byl jsem k možnostem vozíku skeptický, ale loni jsem takový vozík potkal na hřebeni Javorníků a překvapila mě průchodnost terénem. A ještě víc mě překvapilo, jak se to tomu prckovi vevnitř líbilo, takže bych se s vozíkem do terénu nebál. Má to své hranice, ale myslím, že se sedačkou si v terénu o moc víc neužiješ.

                0 0
    • Mirek1  

      No me se ten test libil. Hlavne ten napad neco takovyho udelat mi prijde dobrej. Ani jsem moc nestudoval ty presny cisla, to mi nepride tak podstatny. Ja furt spekuluju, jestli zustat u hardtailu, nebo jit do fulla, furt se nemuzu rozhodnout. Kazdej takovejhle clanek mi v mym rozhodovani trosicku pomaha. Ale ted vse nasvedcuje tomu, ze bude stehovani a hypoteka a tak asi budou na nejakou dobu me uvahy o novym kole odsunuty. A az se financne zotavim, tak uz se mozna budou delat jen fully a ja uz budu jen premejslet, jestli zdvihy 130 nebo 200… :-) A berte napln casopisu i z toho pohledu, ze naplnit takle tlustej casopis necim, co je zajimavy, nebo alespon se da cist je strasne tezka prace a klukum z Vela se to podle me dari celkem slusne, klobouk dolu!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.