• Sinty

    Nazdar, sice to sem vůbec nepatří, ale je tu pár bikerů kteří experimentují s těmito ledkami.Hledám už dlouho ale nemůžu na netu najít schéma nějakého stabilizátoru proudu, našel jsem pouze jednoduché zapojení s rezistorem a pár fotek tady je jeden web-www.mtb-biking.de/indexd.htm je to v levé liště (licht).

    0 0
    • fousac  

      a tohle

      www.mtb-biking.de/…s/schalt.gif

      ti nestaci??

      0 0
      • Sinty  

        Vypadá to pěkně, ale je to trochu složitější a hlavně je to pro 5W.

        0 0
        • martt  

          To by nevadilo, ze je to pre 5W. Ak si trufas do takehoto zloziteho zapojenia, tak je ti urcite jasne, co treba zmenit aby to slo na LED diodu 3.7V/0.7A:

          • preverit ci LM358 funguje aj so 4V
          • zmensit R4 asi na polovicu
          • zmensit R12 tak aby pre vypinacie napatie bolo na bezci trimra R10 rovnake napatie ako na D1
          • a samozrejme napajat to len styrmi clankami

          Ak sa v tom nevyznas, lepsie bude na prve experimenty pouzit iba zapojenie s jednym odporom, pripadne to zapojenie s odporom a tranzistorom (bacha, tu treba bezpodminecne merat prud, zavisi od zosilnovacieho cinitela trnzistora).

          0 0
          • Sinty  

            Mám jen minimální znalosti o elektronice tzn. že se mi podaří sehnat nějaký složitější obvod a nechám si ho postavit, a nebo vyzkouším ten obvod s tranzistorem a rezistorem.Tady se např. řeší i zapojení 3*3w- forums.mtbr.com/show­thread.php?t=152963 nebo singletrackwor­ld.com/forum/re­ad.php?f=2&i=2­351940&t=2101245 vypadá to moc zajímavě, něco podobného bych si chtěl v budoucnu postavit také, ale nejspíš bude problém sehnat optiku.

            0 0
            • martt  

              Som to len rychle prelistoval ale ziadnu schemu som tam nevidel.

              Ak nemas skusenosti, kup si drziak na styri AA baterky, kup si luxeon (na pokusy je asi lacnejsi ten 1W), daj do serie odpor a hraj sa s tym.

              Pre 350mA potrebujes (4.8[V] – 3.4[V])/0.3[A], teda asi 4 ohmy. Na zaciatok radsej trocha viac. Nezabudni to chladit.

              Optiku som kupil u conrada, stala asi 5,–EUR.

              0 0
            • DyEm  

              optiku mají třeba v GM, mají 15×30stp, 30×30stp a něco víc. Pak klasika 10stp

              0 0
              • Sinty  

                Možná si trochu nerozumíme, pro jeden led modul 3W nebude problém sehnat optiku www.gme.cz/index.php?… těch použitelných typů je více viz obrázek.Měl jsem namysli tento typ www.optomarket.com/…ew/PL35006TL

                0 0
                • Vilém  

                  Me spis zaujaly moduly Cosmo,optika je mnohem levnejsi i samotne LED jsou levnejsi,jen nevim jaka bude barva svetla.

                  0 0
                  • Sinty  

                    Také jedna z možností, ale někde jsem četl že mají menší účinnost než Luxeon.

                    0 0
                • martt  

                  Tie trojite kolimatory asi budu problem, mozno by ale vyrobca poslal produkcne vzorky.

                  Mohol by si vyskusat nieco nove, nech nazbierame spolocne viac skusenosti.

                  Na prilbu by mozno bol idealny tento mini lampas www.conrad.de/goto.php?…

                  Zaujimali by ma prakticke skusenosti s LED od Z-power, napr. tieto www.conrad.de/goto.php?…

                  a hlavne tato www.conrad.de/goto.php?…

                  tato je uz trocha draha ale ma 140 lumenov www.conrad.de/goto.php?…

                  Moj kolimator je tento. IMHO ma ale ovela uzsi vyzarovaci uhol ako deklarovanych 18 stupnov. www.conrad.de/goto.php?… www2.produktin­fo.conrad.com/da­tenblaetter/175000–199999/175075-da-01-en-KOLLIMATOROPTIK­.pdf

                  0 0
                  • Sinty  

                    Už mám obě led 1W a3W, podle datasheeatů výrobce je u 3W možný proud i 1A při dostatečném chlazení, svítí skutečně velmi dobře!Jako první bych si chtěl postavit něco takového www.littlefishbicycles.com/bikelight/ jenže s tím rozdílem že ten autor použil elektroniku speciálně vyráběnou pro led moduly, mně by stačil jednoduchý obvod s tranzistorem a rezistorem napájený čtyřmi aku AA o kapacitě 2,1 Ah.Tady jsou další odkazy na testy různých světel.Velmi zajímavé např www.lupine.de/…ghttest.html nebo www.mtbr.com/…ghtshootout/ a další eddys.com/page­.cfm?PageID=493 nebo luxeony fuja.s22.xrea­.com/hikaku/10m/lu­xeon/index.html a tohle je velmi zajímavé elektrolumens­.com/ELX-12/ELX-12.html

                    0 0
                    • martt  

                      Vidim, ze rozmyslas podobne ako ja. Tiez mam regulator iba z tranzistoru s odporom a styri Sanyo 2100mAh clanky. Len bacha pri ozivovani, bezpodmienecne zacni s dostatocne velkym odporom, tranzistory maju kus od kusu odlisne (o vela) zosilnovacie cinitele, nech neodpalis luxeona! Tento regulator nie je vhodny pre priemyselne vyrabane lampy lebo kazdy jeden kus potrebuje individualnu hodnotu odporu. Stabilizuje to pritom celkom dobre.

                      Rozhodne sa s vysledkom a jeho vlastnostami nezabudni pochvalit.

                      0 0
                      • Sinty  

                        Mohl by jste mi prosim poradit jaký vybrat tranzistor, který vydrží proud i 1A?

                        0 0
                        • martt  

                          ja tam mam nejaky uplne no-name tranzistor ktory som vyletoval z elektroniky v pokazenej uspornej ziarovke :-). Dolezite bolo aby mal dieru na prisroubovanie na chladic a dostatocne pevne nohy aby sa na to dalo vsetko pekne priletovat (teda puzdro napr TO126). Plosny spoj nemam ziaden, je to vsetko naletovane na nohach prisroubovaneho tranzistora. Je lepsie ho odizolovat od chladica (sludova podlozka)!

                          Daj tam napr. nieco z tohto www.gme.cz/index.php?… www.gme.cz/index.php?… www.gme.cz/index.php?… www.gme.cz/index.php?…

                          Z Tvojho mailu sa mi zda, ze elektronike moc nerozumies, takze znova opakujem, daj tam pre zaciatok odpor pre Hfe aspon 300 aby si neodpalil toho luxeona pri prvom zapojeni. Alebo zmeraj hFE toho tranzistora aspon informativne, robi to kazdy multimeter. hFE klesa s prudom celkom podstatne, pre velky prud luxeona bude o dost mensie ako to zmerane na par mA.

                          0 0
                          • Sinty  

                            Díky moc za rady a odkazy, zítra nakoupím součástky a pustím se do toho, snad se mi to podaří.

                            0 0
                    • jizby  

                      pozor, čtyři Nimh AA články jsou na luxeon zbytečný, stačí tři. Na tom schématu pro 5W udávají 6čl a to jsou dva čipy v sérii. Přidání článku navíc jenom zhorší účinnost. Jinak to schéma je hnus, velebnosti. Když už to dělaj tak složitý, tak to mohli udělat jako měnič s aspoň jednou cívkou, takhle to má stejnou účinost, jako sériový odpor. Jinak jedna Peclovka je dělaná taky tak blbě a ještě jí měnič hlasitě bzučí. Souhlasím s Marttem, že úplně stačí 1 tranzistor, v bázi ochrannej odpor a potenciometr. Nedá to moc práce a je to optimální. Luxeon se začal dělat s vyšší účinností! Dřív byla 25lumen na watt, nyní je 45lm/w. Tak bacha, v prodeji je směs nové/staré, kupujte jen ty novější typy! To už je dobře 3× lepší účinnost, než halogenka.
                      Zajímavý je, že ty lepší jsou už k mání asi rok, ale pořád jen ve verzi 1W. Takže v Lumiluxu udělali revizi čipu ale ne pro větší příkony. Za pozornost stojí i ceny u výrobce vers.GME Vypadá to u GME na marži >100% nic moc:-(( Bohužel tu nemám odkazy, ale jde to dobře googlit „lumilux“+„luxeon“

                      0 0
                      • jizby  

                        jo měl jsem na mysli to schéma úplně nahoře, co dával Sinty 1×

                        0 0
                      • jizby  

                        jo měl jsem na mysli to schéma úplně nahoře, co dával Sinty 1×

                        0 0
                      • Sinty  

                        Ale pro tříwatový led modul by byly tři články nedostatečné (při proudu 1A), a také kvůli nabíjení.Pokusím se sestavit obvod s tranzistorem, přepínačem a několika rezistory, např budu přepínat 100 400 700 1­000 mA, variant je více.Nedávno jsem našel tohle www.electronicsweekly.com/…30lmWLED.htm

                        0 0
                        • jizby  

                          No je fakt, že ty čtyři články jsou praktičtější a jistější. Těch 130lm/w v tom odkazu je pěkný, ale dostupnost asi hned tak nebude. Jestli chceš ušetřit, zkus si objednat luxeony u výrobce, nedávno tu firmu koupil Phillips, tak by to zasílání bylo v rámci EU. Jo a koukal jsem na tu ledku z conrada, do toho bych nešel, tam by byl problém s chlazením, přece jen luxeony to mají dobře vyřešený a cena se mi moc extra dobrá nezdá. Připadá mi to jak samotnej kus Luxeonu bez základny.

                          0 0
                          • martt  

                            luxeon sa tiez robi aj bez zakladne. Mam ich tu plny suflik, akurat nie biele.

                            0 0
                      • martt  

                        S troma clankami su iba zbytocne problemy. S troma clankami je to cele navrhnute uz velmi na knapp, problem je nabit tri clanky, napr. v aute mam nabijacku iba na 2 alebo styri clanky.

                        To povodne zapojenie nie je nijak zlozite, ovsem chcelo by to uz plosny spoj. S jednym tranzistorom to ale nakoniec tiez funguje celkom dobre, napohlad urcite neuvidis rozdiel od zloziteho zapojenia.

                        Ucinnost doma robenych impulznych zdrojov (menicov) vacsinou nie je bohvieco, viac ako 70–80% je asi iluzia. To su realne cisla. Profesionalne speci menice na LEDky maju ucinnost 80 az 90%.

                        Styri clanky maju vacsinu zivota medzi 1.1 a 1.2V na clanok. LED ma 3.4V. Teda ucinnost je medzi 3.4/4.8 a 3.4/4.4, od 71 do 77%, podla mna dobra.

                        0 0
                      • Boro  

                        S tými tromi článkami trepeš kraviny.Ináč pre všetkých.Sledujem tieto diskusie o svietidlách a aj sa pripájam, ale jediný kto tomu rozumie a hovorí k veci je Martt.

                        0 0
                        • Boro  

                          Toto patrilo jzbytovsky.

                          0 0
                          • jizby  

                            Jestli mě chceš utírat, tak laskavě uveď argumenty.

                            0 0
                          • jizby  

                            Žádný argumenty tady nevidím. Asi by se ti těžko hledaly, že? Díval jsem se zpátky a v threadu „Homemade světlo“ sám tebou vyzdvihovaný martt připouští, že to jde. Samozřejmě, že to jde. Všude možně se 3 články používaj.
                            On je to takový problém použít spínací bipolár cca na 2A? A dodal bych, že taky kvalitní články co nemají velký Ri, ale to je většinou OK. Samozřejmě to může mít taky nevýhody, bylo to tu řečeno, četl jsem to, nic není stopro, ale je to věc volby. A s tím posuzováním, že tu kromě martta nikdo nemá relevantní příspěvky?! Seš blb. Tos mě teda namích.

                            0 0
                        • martt  

                          zase to neprehanaj, nasiel som tu mnozstvo dobrych podnetov. Ja som v podstate profesional na elektroniku ale poslednych 15 rokov uz produkujem iba software. Tie jednoduche obvody k luxeonom ale nemam problem zanalyzovat.

                          0 0
                          • fousac  

                            hele to by si mi moh poradit.. ;)))

                            potrebuju postavit delicku 60ti.. nejak jednoduse.. (par hradel?)

                            co ty na to predsedo.. ;)

                            0 0
                            • martt  

                              Na delenie 60-timi, 7457 je rovno na to urceny. Len neviem, ci sa este dnes da vobec kupit, predsa je to len starina.

                              Ak ho nezozenies, pouzi nejaky counter, na delenie 60-timi staci 8 bitovy. Tu si kukni ako ho zapojit. www.standardics.philips.com/…4hc40103.pdf www.semiconductors.philips.com/…74F269_2.pdf

                              Ja som kedysi pouzival 74193, to je ten najstarsi counter aky sa vyrabal a dala sa s nim spravit lubovolna delicka. Na delenie 60-timi budes potrebovat dva kusy. Alebo jeden kus na delenie 6-timi a nejaku hotovu delicku na delenie desiatimi (tie sa snad este robia).

                              Dnes sa ale vstko robi PICmi, v tom sa nevyznam ale urcite je to jednoduche a lacne. Kolega co navrhuje hardware robi vsetko tak. Potrebujes ale vyvojovy system, dost drahy.

                              0 0
                              • fousac  

                                PIC jsou fajn.. jen mi nejak chybi umeni programovani.. :((

                                je kdyby tak bylo nejaky pekny jednoduchy schema pomoci tech jednoduchejch citacu.. ;)

                                0 0
                                • martt  

                                  Napadlo ma este jednoduchsie riesenie.

                                  Kup si 2 kusy 4017, to je tak do 10 korun za kus, urcite dostupne a zapoj takto:

                                  vystup Q0 z prveho IC na vstup CK druheho a na tom pouzi vystup Q6.

                                  Ten prvy bude delit desiatimi (teda po kazdych desiatich pulzoch na vstupe bude jeden na vystupe) a ten druhy bude delit siestimi. Vysledok by mal byt 60. Schemu malovat snad netreba, nemam na to ziaden program.

                                  Datasheet je napr. tu www.semicon.toshiba.co.jp/…atasheet.pdf

                                  0 0
                    • Pebe  

                      docela zajímavé řešení napájení, akorát to asi nepůjde sehnat u nás www.luxeonstar.com/…category.php?…

                      0 0
                  • Sinty  

                    www.conrad.de/goto.php?… tato ledka má velmi zajímavé parametry a hlavně je levnější než luxeon (když nepočítám poštovné) ale nevím jestli se dá použít i optika pro luxeon.

                    0 0
    • senožrout  

      Už je k mání 5W luxeon…

      0 0
      • Vilém  

        Ale ta cena:(to bych radsi dal dva 3W

        0 0
        • pepek  

          Soudruzi, jsem elektrotechnický idiot, ale není už v současnosti lepčí použít některou Li-On , nebo Li-poly baterku a halogen? Možná by to nebylo dražší a určitě jednodušší ???

          0 0
          • martt  

            Drahsie je to o dost.

            Potrebujes baterku napr. z notebooku a k tomu normalnu 12V halogenovu ziarovku, najlepsie taku s vysokou ucinnostou.

            Tie baterky uz v sebe maju vyrovnavacie, vypinacie a ochranne obvody (myslim kompletny battery pack na notebook), to je dolezite.

            Potrebujes 14.4V, kapacitu aspon 4000mAh, s tym vydrzi 20W svetlo bezat asi dve hodiny. Cena neoriginalnych nahrad, najlacnejsich je okolo 100,–EUR. Vacsie napatie ma vyhodu, ze lampa o dost lepsie svieti, na druhej strane jej zivotnost klesne asi na desatinu deklarovanej.

            0 0
            • pepek  

              Nevím, někdo mě ukazoval Li-Poly baterku pro modeláře, mělo to asi 2000 mAh, ale napětí nějaké divné (9V ?) a stálo to asi 1000 kč. Halogenka prop lampičky stojí asi : 70 Kč.

              0 0
              • wroum  

                modelarsky lipolky nejsou levny. 2clanek (7,4 v) bude stat kolem1300 pri kapacite 2000mAh a triclanek (11,4 V) bude stat ke dvoum tisicum. nabijecku potrebujes jinou a na triclanek jeste balancer, kterej zajisti pri nabijeni stejne koncove napeti na kazdym clanku – jinak se zivotmost baterky snizuje fakt rapidne a cim je baterka schopna davat vetsi proud v pomeru ke kapacite, tim je sance na rozhozeni clanku – zniceni baterie vetsi. a lipoly potrebujou peci – je spousta veci co jim opravdu vadi. prebijeni a vybijeni pod „koleno“ vybijeci charakteristiky jim snizuje zivotnost fakt rychle – treba po 80 cyklech muze byt pouzitelna kapacita treba jen 70% a de to rychle dolu. navic pri prebijeni je velky riziko vybuchu…no proste na tohle by asi lipolky nebyly uplne nejvhodnejsi.

                Lion baterky by byly lepsi. neni potreba balancer, jen specialni nabijec (mnohdy stejenj jako na lipoly), nejsou nachylny na rozhozeni a nepotrebujou takovou peci jako lipoly a vydrzej o neco vic cyklu a jsou mechanicky odolnejsi. ale sortiment je omezenej na par kapacit.

                vic treba na horejsi.cz

                0 0
                • martt  

                  Neviem co je balancer ale na Li-Ion potrebujes nutne:

                  1. obvod ktory odstavi nabijanie ked je plna
                  2. obvod, ktory odstavi spotrebic ked je prazdna
                  3. obvod, ktory sa stara o 1)a 2) nezavisle pre kazdy clanoka o ich spolupracu v packoch obsahujucich viacere clanky.

                  Navyse sa kontroluje pre istotu teplota kazdeho clanku, cas nabijania, vybijania atd.

                  Battery packy ktore som mal rozobrane (14V/4–6Ah) mali vacsinou 8 clankov a celkom zlozitu elektroniku s mikroprocesorom.

                  Samostatne clanky sa kde tu daju kupit, nie su ani moc drahe ale pokial ich nemas zapojene tak ako som tu popisal, hrozi ich skore znicenie, ci dokonca vybuch.

                  Pre predstavu ake je to komplikovane kukni sem www.electronics-lab.com/…t/index.html

                  Pre 12V ziarovku na biku potrebujes to iste ale so styrmi clankami do serie (14.4V)

                  0 0
                  • wroum  

                    ja sem uz nekolik let uzivatelem nekolika dvou i triclanku modelarskejch li-pol, takze vim jak se k nim chovat. nezatizenej clanek musi mi po vybiti nejmene 3,2 V jinak dochazi nezvratnym zmenam. s nabijeckou urcenou na tento typ baterek nelze clanek prebit (musel bys to do nej rvat natvrdo), baterka si sama rekne kdy ma dost a i kdyz je nabita asi na 80–90% kapacity (mam nabijecku co ukazuje napeti a odevzdany naboj) tak klesa proud a dochazi k pomalemu dobiti, ktere trva az 40% casu kdy se baterka nabiji. baterky se nabijej max proudem odpovidajicimu 1C (1000mAh se nabiji 1A, 2000 je 2A…)

                    jinak baterky maj normalne silove vodice na ktere se pripoji v modelu regulator a pak maj servisni konektor – vyvody jednotlivych clanku. nabiji se u 3clanku vzdy pres servisni konektor, dvouclanky se muzou bez (vetsina ani nema servisni konektor) a balancer (jinak tez omezovac) je obvod, kterej se zapojuje mezi nabijec a servisni konektor. v podstate to deli proud a distribuuje ho do jednotlivych clanku tak, aby koncove napeti bylo na vsech clancich stejne a toho bys samozrejme nedosahnul pri nabijeni pres silovy vodice. baterka takhle vydrzi nekolikanasobne vic cyklu nez bez balanceru a podava lepsi vykony.

                    jinak jeden clanek lipol ma napeti 3,7 V lion ma myslim o desetinku vic. a cenove to je tak, ze lion je delany na mensi proudy, sou tezsi a o neco levnejsi a taky odolnejsi vuci nevhodnymu pouziti. lipol sou levny i drahy, podle kapacity (hodne drahy sou maly kapacity – tak do 640mAh a pak to vychazi u triclanku priblizne 1mAh na 1kc) a pak hodne zalezi na proudovy zatizitelnosti a ta ma zase primou souvislost s tim, jak moc je slozity rozhodit clanky v sade. a este abych nezapomel, vyrabet akupacky z lipolek je narocny a v domacich podminkach snad i dost riskantni. clanky musej byt ze stejny serie a pred spajenim do packu se nesmi nijak nabijet ci vybijet a kdyz uz je to nutny, tak se s kazdym clankem musi udelat totez, protoze uz jen malej rozdil v poctu cyklu ukonci pack velmi rychle. i to je duvod proc kdyz ti u trojclanku odejde jeden clanek, tak z toho muzes udelat maximalne dvouclanek – ten spatnej clanek nejde v zadnym pripade nahradit za jinej.

                    joi a este jako samozrejme u vseho sou veliky rozdily v kvalite clanku (z Ciny sou vsechny) a v jejich vybijecich charakteristikach

                    kvalitni clanky Yuntong (perfektni charakteristika vybijeni, mensi odolnost mrazu a proudova zatizitelnost 20C trvale a 30C kratkodobe) dodava treba Avacom (avacom.cz), mezi kvalitni clanky patri jeste Polyqest, Kokam, nektery rady E-techu, ale na trhu je mraky ruznejch nounejmu co stojej za hovno.

                    pro predstavu doporucuju: www.horejsi.cz

                    0 0
          • Sinty  

            Světla s těmito aku se vyrábějí např. www.wiggle.co.uk/Default.aspx?…
            ale to je dosti mimo finanční možnosti.Doporučuji shlédnout ukázkové video www.supernova-lights.com/…ntation.html

            0 0
    • Mirda  

      Umístil jsem Luxeon 1W s optikou 10°(koupeno v GM) do starší CatEye HL-500II, kupodivu tam sedne na místo původního halogenu bez větších úprav, stačí je nožem seříznout malý výstupek. Ke stabilizaci proudu jsem použil obvod v příloze. Hodnotu R2 je třeba vybrat dle h21e tranzistoru a V-A char.luxeonu, aby proud při plně nabitých baterkách nešel přes cca 450mA. Vozím to takto více než rok a s články Sanyo 2,5Ah a nabíječkou Sanyo NC-MQS02 je to v pohodě.

      0 0
      • Mirda  

        ještě provedení – bastl

        0 0
        • Mirda  

          Na zádech luxeonu jsou přilepeny epoxydem 2 izolované kontakty (kus plošňáku)

          0 0
          • martt  

            Mas to krasne spravene.

            Mam par otazok:

            1. skutocne cez 1W luxeon zenies 450mA? Meral si to? Ja som mal odvahu to postavit tak, ze pri uplne plnych akumulatoroch (1.35V/clanok) tecie 380mA. Trva to ale iba minutku-dve po vytiahnuti z nabijacky, potom uz tecie menej prudu.
            2. nevidim tam ziadne chladenie. Ten moj luxeon aj pri 350mA a poriadne velkej chladiacej ploche celkom pecie ak sa nehybem. Moja chladiaca plocha je Al plech rozmeru 8×4 cm

            Inac s teplotou velmi rychle klesa ucinnost luxeonu, takze chladenie je nutne potrebne.

            0 0
            • Mirda  

              Máš pravdu, s hodnotou 450mA jsem to zkoušel z lab.zdroje,zdála se mi jako mezní. Teď jsem to změřil reálně, teče mi tam jen 330mA a při tomto proudu je tepelná ztráta v přijatelných mezích a chladič to nepotřebuje,stačí tomu ten kus hliníku 2,4×2,4cm od výrobce.

              0 0
              • martt  

                Ten moj chladic s mnohonasobne vacsou plochou ako ten Tvoj, navyse nezabudovanou do puzdra a vystavenou vetru, sa v bezvetri ohreje asi o 20 stupnov nad teplotu okolia. Thermal resistance junction to board je 10[deg/W]. Thermal resistance board to heat sink asi tiez tak podobne. Lumileds udavaju dokopy 20[deg/W]

                To su katalogove hodnoty, v praxi budu mozno horsie. Takze aj s tym mojim konskym chladicom predpokladam, ze mam junction temperature aspon o 40 stupnov nad teplotou okolia. Na tom istom chladici mam aj tranzistor, na nom je ale trikrat mensi vykon.

                Z charakteristiky (tu v prilohe) vidim, ze tymto zahriatim stratim dalsich 15% svetla. V praxi asi aj viac, do katalogov sa udavaju radsej lepsie cisla.

                Bez chladica moze byt junction temperature hravo aj 100 stupnov a to uz ovplyvni aj zivotnost LEDky. Ja som testoval Luxeon star bez chladica (to je ta velka verzia s hlikovym PCB a siestimi dierami) a po par sekundach som to na 350mA neudrzal v ruke. Skus strcit cidlo teplomera dovnutra Tvojej lampy, zaujimalo by ma na kolko sa ten chladic skutocne zohreje.

                Kukni si Thermal Design Using Luxeon www.luxeon.com/pdfs/AB05.pdf .

                0 0
                • Mirda  

                  Teplotní čidlo momentálně nemám, nechal jsem ho svitit 15 min, pak jsem to rozdělal a jen tak-tak jsem na tom udržel prst, odheduji to tak 50–55°C (okolí je 24°C). Asi to odpovídá ztrátě do 1W. Rok provozu je to bez problému.

                  0 0
        • Boro  

          Píšeš že cladenie je dostatočné ale na obrázku je jasne vidieť že tam máš roztavený priehľadný plast.Navyše svietivosť sa Ti drasticky znižuje o životnosti nehovoriac.

          0 0
          • Mirda  

            Ano, to je fakt, roztavilo se mi to původně, když jsem to zkoušel bez stabilizačního tranzistoru. Nevím, kam bych tam ten chladič umístil, a jestli to vydrží místo 100.000 hodin jen 10.000 hodin, je mi jedno. Úbytek intenzity nepozoruji, a pokud se svítí v noci, nebývá okolní teplota vyšší než 20°C o zimě kdy se svítí více nemluvě. Ale občas to používám i „off bike“.

            0 0
            • Boro  

              Jedna z možností ako umiestniť chladič je znázornená na mojej stránke www.lepidoptera.szm.sk Pokles sietivosti nespozoruješ pokiaľ neporovnáš dve svetlá vedľa seba,alebo to nemáš na stabilizovanom zdroji a nevidíš hodnoty na vlastné oči.Stačí nechať rozohriať chladič a keď naň fúkneš alebo ešte lepšie ochladíš vodou uvidíš ako klesne prietok prúdu alebo klesne napätie.Podľa toho akú máš stabilizáciu.Ne­rozumiem čo má stým spoločné "nebývá okolní teplota vyšší než 20°C"dôležitá je predsa teplota na chladiči(prechodová teplota,junction point).A z tých 10 000 hodín odpočítaj kľudne ešte 9 000.Pre lepšie pochopenie, pozri si svetelnú výstupnú charakteristiku čo poslal martt.Inak,všetky datashity vrátane thermal managementu nájdeš na www.lumileds.com.

              0 0
              • martt  

                aby som sa zase pridal do diskusie, komercne svetla s luxeonmi maju casto tiez velmi maly chladic. Tam ale cezen zenu aj mensi prud a dosiahnu tak vacsi cas svietenia.

                Podla mojich skusenosti ak zmensis intenzitu na polovicu (polovicny prud), ked s tym chvilu ides, tak uz ani nevies subjektivne povedat, ze namiesto 300mA mas len 150mA. Zistis to az ked vezmes druhy luxeon napajany 300mA.

                0 0
                • Cryzyy  

                  ja mam 1W bez chladice, poustim do nej 250mA a skoro vubec se nehreje… vozim to pridelane na ksiltu helmy

                  0 0
              • martt  

                datashity

                datashit :-)

                0 0
      • Sinty  

        Děkuji mnohokrát za schéma a fotky, už jsem si to postavil a funguje, stačilo jenom upravit hodnoty odporů, ale mám ještě otázku: Jak jste spokojený s těmito aukumulátory?Např. tady: www.cybex.cz/…ispevky.aspx se mnoho uživatelů schodlo že to nejsou přiliš dobré aku.

        0 0
        • Sinty  

          No chybička se vloudila takže: www.cybex.cz/Produkt.aspx?…

          0 0
          • Pebe  

            no to můžu potvrdit, Sanyo 1850mAh vydrží víc než tyhle

            0 0
            • martt  

              ja mam Sanyo 2100 a dva roky funguju celkom normalne. K tym Sanyo 2500 nemozem nic povedat ale cital som tiez velku kritiku na ne.

              0 0
              • Sinty  

                Je to velmi zajímavé, nevíte co je toho příčinou?Kamarád mi doporučoval max. kapacitu 2100 mAh.

                0 0
                • Mirda  

                  Měl jsem s nimi problémy,pokud jsem používal neodpovídající nabíječku od Olympusu, nyní s výše uvedenou od Sanyo s údajnou Delta Peak regulací se to zdá být subjektivně OK.

                  0 0
                • martt  

                  Co je pricinou neviem, ale pozri si tento thread

                  forum.grafika­.cz/read.php?43

                  0 0
              • JJ  

                Taky se mi Sanyo 2500 a 2700mAh moc nezdaji, fotak je vycucne strasne rychle. Nekdy fotak hlasi poloprazdno uz na nabitych, dva dny odlozenych baterkach.. Nabijecku mam tuhle www.emos.cz/…Default.aspx?…

                0 0
                • Pebe  

                  já mám tuhle nabíječku www.electrohall.cz/…dsDetail.asp?… a jak říkáš, taky nabitý dám do foťáku a po jedný dvou fotkách se mi foťák vypne. A když je nechám dva dny ležet, už se foťák ani nazpne :-( to se staršíma 1850 se stejnou nabíječkou udělám klidně 200 fotek.

                  0 0
                  • jizby  

                    To bude nejspíš vyšším vnitřním odporem článku. Mezi různými typy jsou značné rozdíly. Nabíječka to ovlivní málo. Je to konstrukční vlastnost článku. Blbě se to měří. Asi nejlepší je zkoušet, co funguje. Mě se osvědčily GP, ale sanyo jsem nezkoušel.

                    0 0
                  • Vilém  

                    velmi podobnou nabijecku,ale s prepinanim 2/4clanky pouzivala pritelkyne a nakonec jsme ji prestali pouzivat.Byla totalne zmatena,tvarila se ze nabiji a nenabijela.V za­pojeni byl nejaky zakaznicky obvod,takze sance na opravu nulova:(Nakonec jsem v bazaru koupil nejake nabijecky na stare Ericson telefony,pouzil z ni jen elektroniku.Ma i vybijeni,je na 4 clanky a 2100 mAh clanky nabije za cca 2 hodky.Dalk jsem za to 70,– vcetne 1A adapteru a adapteru do auta:)

                    0 0
              • kovar  

                ty Sanyo 2500 jsou zcela tragické, téměř nepoužitelné.Po­zoruji ty samé neduhy, co jsou zde popisovány.

                0 0
    • GTBlack  

      Mirdo, chtěl bych se zeptat, jak lépe to svítí s 1W luxeonem než s tou originál 2,4W halogenkou. Není problém s rozptylem způsobeným předním plastem Cateyky? Mám ji taky a hodně o té přestavbě uvažuji, akorát asi nubudu tak dobrý jako ty – uznávám fakt dobrá práce. Kdybys mohl udělej foto, jak to svítí. Dík

      0 0
      • kovar  

        zlin.wz.cz/sve­tla/

        úplně dole

        0 0
      • Sinty  

        Tady jsou skoro všechny druhy světelných zdrojů, které se dají použít.

        0 0
      • Sinty  

        A ještě tohle světýlko, ale ta cena…

        0 0
      • Boro  

        Ak a to nebude otravovať,kukni sa na moju stránku www.lepidoptera.szm.sk tam mám nafotené porovnanie týchto dvoch svetiel.Všimni si, že dve 1Watové svietia lepšie,ako jedna 3Watová Luxeon.Na halogén zabudni, hoď ho do koša.

        0 0
      • Mirda  

        To GTBlack:Luxeon svítí více do stran,původní halogen měl užší svazek a šel víc do dálky. Vozil jsem to i současně, bylo to ideální až na to,že halogen několikrát rychleji vybil baterky.Tak jsem ho předělal na Luxeon taky a teď používám oba dva současně.Problém je v tom,že ten druhý Luxeon (taky z GM)je mnohem horší než ten první – exist.2 varian­ty,někdo to již zmiňoval.Lepší Lux.má spektrum do modra, ten horší víc dozelena (alespoň u mne). Jinak s rozptylem předního plastu CEye nejsou problémy.Zkusím to vyfotit až bude tma.

        0 0
    • Lobo  

      Take jsem laboroval s ruznymi svetly. Postavil jsem si svetlo s 1W Luxeonem a tranzistorovym stabilizatorem na 4AA clanky. Sviti dobre, ale je dost velke a nevejde se jen tak do kapsy. Kamarad z Ameriky me prave poslal jednu komercne vyrabenou baterku od Peak Led Solution. Je velka jako palec od ruky, je waterproof, sviti mnohem vic nez puvodni Luxeon a velmi lehce jde pridelat na klandry gumickou. Pro dost lidi bude asi cena 3V clanku problem, pro me obcasne nocni dojizdeni a nebo nouzovku je naprosto idealni :-) www.flashlightreviews.com/…aribbean.htm

      0 0
      • Pebe  

        hezký, ale 70Kč za dvě hodiny provozu :-(

        0 0
        • Lobo  

          Uz jsem je videl za 35Kc a samozrejme se vyrabi dobijeci. Clanky i nabijecku maji v ty prodejne na Sokolovsky v Praze. Jinak mam ve sklepe 10 baterek, co jsem kdysi vyfasoval k blesku. Az je spotrebuju, budu to resit ;-)

          0 0
          • GTBlack  

            Čistě náhodou jsem narazil na stránky Sigma a něco podobného chystají na trh v červenci (cena ještě není) ale vypadá docela dobře a má 55 lux. Jak to bude s vyzařovacím úhlem není vidět. Ovšem počkat na ní by nebylo marné. www.sigmasport.com/…ts/powerled/

            0 0
            • GTBlack  

              Díval jsem se na předchozí foto od Mirdy a tam to má s mini chladičem, který je celý uvnitř – stíhá se to uchladit? Jinak je tohle řešení dost dobré a asi budu kutit. Na běžné přisvětlení to musí stačit a když jedu třeba noční 24hours MTB, tak hodím na kolo svou potápěčskou lampu LOLA a to je něco podobného jako ten HID, akorát váží asi 5× tolik.

              0 0
            • mosquito  

              60 EUR www.profirad.de/…-p-9173.html

              • NiPack + nabijecka .. 120 EUR

              www.profirad.de/…-p-9174.html

              kdo ji prubne ? ;-) at vim jestli do ni jit :)

              0 0
    • Pebe  

      tak jsem si taky zaexperimentoval s luxeonem 3W.

      0 0
      • raceman  

        Hoď sem fotky, jak to svítí ve tmě??

        0 0
        • Pebe  

          to jsem večer zkusil vyfotit, ale můj foťák(automatickej kompakt) to nějak nechce pobrat :-(

          0 0
    • JJ  

      Nevíte nekdo,kde sehnat regulatory na Luxeon PowerPuck? Nikde sem se v nabídce v ČR neobjevil.. Nebo alespon nekde po Evrope, odkud by posilali k nam. Vypadají moc zajímavě. Poštovné z USA mi to sice ukazuje 10 euro, ale kdovi, jak by to doslo.

      www.luxeonstar.com/item.php?…

      0 0
    • zbynek1  

      Mám už půl roku rozdělané světlo s luxeonem, řízené PWM modulací pomocí atmelu. Naprogramoval jsem tam i hodně fcí, ale řeším pár problémů:

      1. čas
      2. čas
      3. lenost
      4. kde sehnat hliníkové trubky s obdélníkovým profilem

      Když se zadaří to někdy dodělat, tak to sem možná dám :-)

      0 0
      • Vilém  

        Tady uz nekdo udelal totez www.trsoft.info/index.php?…

        0 0
      • pepek  

        Ad4: AlMs (třeba Brno)

        0 0
      • zdenek  

        Mohl bys mi napsat podrobnosti na mail? Mám to rozdělané rovněž s Atmelem, třeba by se to společně urychlilo.

        0 0
        • Vilém  

          Koukni na tento odkaz www.trsoft.info/index.php?… v sekci download na stejne stance je i soft do procesoru.Je to vsak pro 5W Luxeona,ale mimimalne jako inspirace by Ti to mohlo pomoct

          0 0
          • zdenek  

            Tohle už tu proběhlo. Jako inspirace dobrý. Zkušenější kolegové (na spínané zdroje) mi to dost zkritizovali, že to bude mít nízkou účinnost a pro Luxeon nebude pulsní napájení nejlepší. To zapojení jsem upravil na steep-down měnič (přidá se cívka a dioda) a funguje. Jen nejsem schopnej (jako psal Zbynek) dokopat to do nějakého finále.

            0 0
            • Vilém  

              Tak az budete mit nejaky vysledek,tak dejte vedet.Jinak drzim palce at je cas a chut to dorazit.

              0 0
            • zbynek1  

              není mi jasné, proč to má malou účinnost, Jakotože by měl mít step down DC kovertor mít větší? tam mi připadá, že strašně záleží na součástkách tzn malý odpor cívky, přísný požadavek na sériový odpor cívky, stejně je v cestě schottkyho dioda, a na ty proudy tam musí být tak 3A a ta má tayk min 0,4V úbytek stejně tak jako tranzistor.....

              0 0
              • zbynek1  

                oprava: seriový odpor kondenzátoru

                0 0
              • martt  

                Dolezity je dostatocne velky prud cievky. Teda prud pri ktorom sa jadro nasyti musi byt vacsi ako pracovny prud inac jadro meni magneticku energiu na teplo. Kedze to pracuje pulzne, musi byt povoleny prud pre cievku niekolkonasobne vacsi ako prud odoberany z vystupu. Dalej zalezi na tom aby kondenzator bol schopny pracivat v takejto pulznej prevadzke. A v neposlednom rade musi spinaci prvok (tranzistor) a dioda pracovat dostatocne rychlo a bez strat.

                Co som tak pozeral, tak komercne menice pre luxeony malokedy maju realne viac ako 80% ucinnost.

                Ak chces viac detailov, pomoze wikipedia, genialna to vec: en.wikipedia.or­g/wiki/Boost_con­verter en.wikipedia.or­g/wiki/Buck_con­verter en.wikipedia.or­g/wiki/Buck-boost_converter

                0 0
                • zbynek1  

                  no teď si popsal, co jsem psal výše, že jsou velké nároky na součástky, a teď by mě teda zajímalo jak to může mít větší účinnost než PWM modulace, kde jsou ztráty jen na tranzistoru které jsou Uce*Ic, které jsou ještě menší než ztráty na schottkyho diodě Usat*I u step down měniče. Možná snad ještě u kondenzátoru, ale když budu mít stejný kond u step down i u PWM, tak na step down budou ztráty rozhodně větší no a pak má step down další ztráty na cívce…

                  0 0
                  • zdenek  

                    Energeticky by to mělo být nastejno. Pro jednoduchost lze zanedbat saturační napětí na tranzistoru (FET má odpor v sepnutém stavu 10–20 mR) a diodě. Nízká bude účinnost (využití) toho Luxeonu. Např. 3W bílý má absolute maximum: DC Forward Current 1000 mA a Peak Pulsed Forward Current 1000 mA. Takže při PWM bude proud skákat mezi 0 a 1000 mA. Střední hodnota se nikdy nepřiblíží 1000 mA a výkon na 3 W Luxeonu bude třeba jen 1 W. Při step-down bude proud tranzistorem mezi 0 a >1000 mA, ale na Luxeonu bude relativně stabilizovaný těsně pod 1000 mA. Bude vyšší spotřeba a víc světla. Využije se naplno výkon Luxeonu.

                    0 0
                    • martt  

                      Vcelku presne si to opisal. Mozno sa nerozumiem so Zbynkom.

                      Ja chcem aby luxeon svietil cely cas naplno. Ak by som chcel aby svietil slabo, vezmem radsej lacnejsiu mensiu LEDku.

                      Takze ulohou je vyrobit stabilizovany prud pre LED z nestabilizovaneho napatia baterky s co najlepsou ucinnostou (aby energia premenena v luxeone na svetlo bola co najvacsou castou energie odobratej z baterky).

                      0 0
                      • zdenek  

                        Pokud Ti stačí jen svítit plným výkonem bez blikání a dalších vychytávek, tak můžeš použít tohle: www.belza.cz/…ght/maxl.htm Vyšlo to už dávno v časopise, je to ověřené a součástky jsou stále dostupné. Autor doporučuje kvalitní kondenzátory. S cívkou a MAXem stály kolem 600 Kč, takže nic levného. Zas to má výhodu, že to funguje s 1 nebo 2 bateriemi.

                        0 0
                        • martt  

                          ked som staval moju lampu, videl som aj tento clanok. So skutocne dobrou cievkou a kondenzatorom dosiahol autor ucinnost 75%. Nakoniec sa mi zdalo najjednoduchsie urobit stabilizator s jednym tranzistorom, ucinnost zo styroch clankov je rovnaka a v styroch clankoch mam viac energie ako v jednom ci dvoch (pre jeden by som potreboval kapacitu okolo 8Ah aby to svietilo 4 hodiny).

                          Blikanie nepotrebujem, to by som sa asi zblaznil keby mi taka silna lampa blikala :-)

                          0 0
                  • martt  

                    Nie som si isty, ci mi je jasne, co myslis pod PWM modulaciou. Pravdepodobne tu schemu riadenu mikrokontrolerom, radsej som ju sem privesil aby sme sa urcite bavili o tom istom.

                    Nepozeral som si program, ktory bezi v tom cipe ale na zaklade Tvojich informacii predpokladam, ze na vystupe **** mas digitalny pwm signal so striedou zodpovedajucou pozadovanemu prudu cez LEDku.

                    Zakladny problem, je ze tam nemas nic, co by skladovalo energiu.

                    To znamena, v zapnutom stave tranzistora tecie cez LED prud obmedzeny stabilizatorom IC2, seriovym odporom na meranie prudu, tranzistorom, vnutornym odporom baterie atd. Ucinnost je uplne rovnaka ako keby si dal do serie s diodou odpor obmedzujuci prud na hodnotu, ktora v tom momente cez diodu tecie, v tom konkretnom pripade 3.4V/6V=57% ale skor horsiu, lebo 6V je najmensie napatie s ktorym to este bude fungovat.

                    Vo vypnutom stave netecie ziaden prud (az na napajanie elektroniky), teda sice setris prud ale ani nesvietis :-)

                    Situacia sa diametralne meni pri pouziti spinaneho zdroja, kde mas na skladovanie energie dva prvky: kondenzator a cievku. Krasny popis funkcie je v tych odkazoch co som dal vyssie. S tymto zapojenim teoreticky mozes previest napatie na pozadovany uplne bezstratovo, v praxi sa pohybuje ucinnost pri konkretnych zapojeniach urcenych pre luxeon niekde medzi 60% a 90%, zavisi to aj od napajacieho napatia a odberaneho prudu.

                    V dokumentacii k luxeonom je ale dokonca varovanie pred pulznym napajanim, neviem preco ale asi vyrobca vedel.

                    0 0
                    • martt  

                      tu je napr. velmi profesionalne riesenie napajania, ktore by bolo urcite vhodne aj pre 1W LEDku (bolo by treba snimat prud miesto napatia). Namiesto schottkyho diody je tam aktivny mosfet spinac. Jedinym vonkajsim prvkom je cievka a kondenzator. www.micrel.com/…/mic2224.pdf

                      Mas tam aj priebehy ucinnosti v zavislosti od napätia a prudu. Pri tychto frekvenciach a kvalitnej cievke sa dostavaju aj cez 90%.

                      0 0
                    • zbynek1  

                      Ano pokud bych použil toto zapojení, máš pravdu, že by se to chovalo jak popisuješ. Pokud ale dáš na kladnou elektrodu diody velký kondenzátor pak by měl být proud diodou taky vyhlazený. Stejně tak jako se musí dát kondenzátor paralelně na snímací odpor. Snímací odpor může mít maličkou hodnotu např. 0,5 Ohmu. Napětí na něm pak vyhodnotím A/D převodníkem, a pak se střída buď ubírá nebo přidává. Hlavní věc ale je, že proud protékající diodou se bude brát přímo z akku a ne přes stabilizátor!! jinak by to taky nemělo smysl. Právě by to pak mělo fungovat bez ohledu na to, jaké vstupní napětí připojíme. Nechce se mi to počítat tak jen teď plácnu příklad. S lineárním stabilizátorem (předřadný odpor) když připojím třeba 12V tak proud bude furt pro 1W luxeon 300mA, úbytek na diodě furt 3V a celý zbytek tzn 9V*0,3A = 2,7W jsou ztráty :-) kdyžto u PWM se nastaví střída třeba na 20% a účinnost to furt bude mít slušnou, teď už ale taky začne být kritický požadavek na kond připojený na diodu. Nejlepší bude, abych nad to o Vánocích sedl, zapojil to, pořádně proměřil a případně srovnal s tím step down měničem.

                      0 0
                      • martt  

                        Aj ked beries prud na diodu rovno z akumulatora bez stabilizatora je to jedno. Na tej diode je jednoducho presne napatie zodpovedajuce prudu, typicky 3,7V pre 1000mA. Zbytok toho napatia musi niekde ubudnut, inac ti cez diodu nepotecie 1000mA ale viac a zhori.

                        Ked mas paralelne k diode kondenzator, na energetickej bilancii to nic nemeni. Kuzlo nastane prave pri kombinacii kondenzatora a cievky lebo obe vedia skladovat energiu a pri zapojeni s niekolkymi polovodicovymi spinacmi (ten mosfet a dioda) takto dokazes menit bezstratovo jedno napatie na ine napatie.

                        Opisem to po lopate:

                        Princip je v tom, ze cievka nasavajuce energiu sa sprava ako pozierac prudu (current sink) zo zdroja energie. Po odpojeni cievky od zdroja a pripojeni cievky na kondenzator tato nabita cievka tlaci prud do kondenzatora a na nom vznika napatie. Ked to vhodne navrhnes (casy nabijania cievky a vybijania do kondenzatora), tak zmenis v idealnom pripade jedno napatie na ine napatie bezstratovo (potrebujes idealne spinace, cievku s cistou indukcnostou a kondenzator s cistou kapacitou).

                        Nikdy sa to neda iba s kondenzatorom bez cievky!

                        Tu je to opisaane tiez uplne zrozumitelne. www.powerdesigners.com/…nverter.shtm

                        0 0
                        • martt  

                          som ti to sem namaloval lebo az takto polopatisticky som to niekde nenasiel. Kukni prilohu.

                          Od debaty sa uz ale odpajam, sorry musim pracovat…

                          0 0
                          • werkov  

                            Já vím, že pravdu máte asi vy, ale stále mi není jasné k čemu je tam ta cívka. Přece kdyby tam nebyla, tak v první situaci bude napětí na kondenzátoru stoupat, jak se bude postupně nabíjet a ve druhé fázi se zase vybije do záteže…

                            No to je stejně jedno. Zde: ww1.microchip­.com/download­s/en/AppNotes/01047a­.pdf jsem našel celkem dobře vysvětlené schéma regulátoru pro 1 W nebo 3 W Luxeon, ale když jsem to studoval detailně, tak ty součástky by se těžko sháněly a předělávat to nějak jinak to je pro mě dost složité.

                            Nakonec asi udělám něco jako na trsoft.info akorát s PICem místo Atmelu.

                            P.S. Nevíte náhodou někdo jaký měnič má v sobě Silva L1?

                            0 0
                    • zbynek1  

                      A teď mě tedy napadla jedna fenomenální věc, co kdyby se dala sériově před tu svítivou diodu cívka. V podstatě pak uděláš ten step down měnič a navíc střídou z atmelu budeš moci regulovat téměř bezztrátově regulovat svit… Ty step down měniče v sobě stejně nemají nic jiného než generátor, komparátor a max nějakou teplotní ochranu…

                      0 0
                      • martt  

                        :-) ved to sa vas cely cas pokusam presvedcit :-)

                        Potrebujes ale dva spinace, teda vystupom z atmelu musis riadit dva tranzistory. Cast cyklu musis cievku pripojit na napajanie (ked sa to nabija) a cast cyklu na zem (ked sa to vybija).

                        0 0
                        • zdenek  

                          Misto toho druhého tranzistoru se používá dioda. Ta se otevře sama po odpojení tranzistoru :-)

                          0 0
                          • martt  

                            Mas pravdu. Ak tam ale das tranzistor, mozno to bude lepsie (mensi ubytok napatia). Kukni tento link co som uz dnes raz ukazoval, pouziva dva tranzistory namiesto diody a ma velmi velku ucinnost www.micrel.com/…/mic2224.pdf

                            Mozno by sa cosi take dalo vypreparovat zo stareho mobilu, asi tam je nejaky DC-DC converter pre koncovy stupen. Pokial viem, tie koncove stupne v mobiloch maju 2 watty, teda by to mohlo byt spravne dimenzovane.

                            0 0
                            • zdenek  

                              Máš pravdu. To vnitřní zapojení je vůbec zajímavý. Škoda, že se tyhle speciality u nás blbě sháněj.

                              0 0
                              • zbynek1  

                                ale zase třeba od freescale nebo i od ostatních větších firem lze objednat dost věcí jako zkušební vzorek zadarmo.

                                0 0
    • Jarous1  

      A co třeba tohle ? Jakousi elektroniku to v sobě asi už má, když se na to připojuje 12V… www.conrad.cz/…-w-12-v-bila www.conrad.cz/…kon-5-w-bila

      0 0
      • alenzo  

        Ahojky, tak to tě musím pochválit. Velmi dobře se ti to povedlo urobit. Já jsem zabudoval 3W lexeon do vykuchaného halog. D-Ligt na 4 tužkové. Klika byla, že má jakoby proud. regulátor na 1A a 700mA. A však s větším poklesem napětí na článcích si nedokáže už tak dobře poradit. Takže se tě chci optat jak se ti podařilo ten orig. powerpack luxeon dostat k nám do ČR. A nakolik vyšel. Myslím, že by bylo dost lidí, kteří by si ho také nechali objednat, pač nechápu proč to sem nikdo nedováží.Chci se zeptat zda by si nebyl schopen objednat nějaký ten kousek. Díky Alenzo

        0 0
      • JJ  

        Tak presné takhle jsem to mel vymyšlený ja:) Ale trochu jsem se bal objednat powerpuck. Postovny vyslo podle jejich prepoctu asi na 10 dolaru.. Pokud to teda funguje, tak do toho asi pujdu. Plan byl 1× 1W + 1× 3W u kazdeho jeden powerpuck.(u 5W luxeonu me trochu zarazila udavana zivotnost 500 hodin) Vzhledem k tomu, ze napajeni pucku muze byt 5–32V muzes zvolit skoro libovolny zdroj, to se mi moc libi

        0 0
        • Pebe  

          zase se tolik neraduj a radši si prostuduj tohle pro 1W PowerPuck www.luxeonstar.com/…icroPuck.pdf , tenhle je pro 1W lepší a tohle pro 3W PowerPuck www.luxeonstar.com/…owerPuck.pdf a dozvíš se, že pro jeden 5W Luxeon musí být napájení větší než 12V :-( A pro 3W to bude podobný, přeči si to nejdřív

          0 0
          • JJ  

            Videl jsem jina schemata a tam bylo neco o 6 V pro 5W jestli se nepletu.. Ale je to uz dyl, co jsem to studoval.. Jinak plan byl jeden 350 mA pro 1W a 700mA pro 3W.

            0 0
            • Pebe  

              mám to i změřený, při 6AA nabíjecích šlo přes PowerPuck do Luxeonupředepsaných 6.85V ale pouze 300mA a skoro to nesvítilo. Při 8AA (používám já) jde přes ledku 580mA a docela to už svítí. A při 10AA (to má ten kamarád u 5W) jde skrz docela optimálních 690mA. Pro ten 1W Luxeon bych rozhodně pořídil tenhle driver www.luxeonstar.com/item.php?… je menší a stačej na něj 3V > menší zátěž na helmě…

              0 0
              • JJ  

                Ale tim zase ztracis vyhodu volby napajeciho zdroje.. A na 2 tuzkovky to dlouho svitit nebude:( Muj plan byl stejne jako hlavni zdroj zvolit 6 nebo 12 V baterku v camelu, drzaku na lahev nebo kapse dresu

                0 0
                • Pebe  

                  co povídáš, na dvě tužkovky viděl jsem 2800mAh, ti to vydrží kolem 8 hodin, spíš víc… 6V baterka ti svítit nebude, pochop, že je potřeba napětí větší nebo rovné 12V!!

                  0 0
                  • Vilém  

                    8hodin spis vic?Tak to nevim jaks to pocital.Spis bych to videl kolem 4 hodin pri ucinnosti toho menice kolem 80% a tebou uvadenych baterkach 2800mAh.Navic nastane problem s hlubokym vybijenim clanku.Pokud tam neudelas aspon nejakou signalizaci napeti clanku,tak se s nima brzo rozloucis.

                    0 0
                    • Pebe  

                      jo, promiň, to jsem si spletl jablka s hruškama

                      0 0
                  • Vilém  

                    Schvalne jsem jeste kouk na specifikaci toho menice a tam uvadi cca 3hod s dvema AA alkalickejma baterkama.Takze jsem se pri svem pocitani ani moc neseknul,spis to bude min jak 3 hod.

                    0 0
                  • JJ  

                    Jestli pocitas 2800/350 = priblizne 8, tak to asi nebude spravny vypocet. V elektrice zbehly nejsem, ale takhle bych to rozhodne nepocital. To s tema 12 V chápu, 6 V jsem myslel pouze na 1W luxeon. Ale jak rikam, videl jsem nekde schema kde snad bylo i 6V pro 3W

                    0 0
                    • Pebe  

                      jsem to prostě popletl všechno dohromady. možná by to na těch 6V pro 3W šlo, já jak jsem pořád přemejšlel o tom 5W, tak to mám v hlavě takhle vytesaný :-) Je fakt, že 3W potřebuje nižší napětí, nějakých 3.9V, takže by možná těch 6V šlo… chjo jsem tady zase za blbečka :-)

                      0 0
                      • JJ  

                        Mozna mas pravdu, ja se elektriky bojim, takze se do vaznejsich diskusi nepoustim:) Prave proto se mi ale PowerPuck libi, na netu je spousta navodu na regulatory, ale maximum co jsem schopen vytvorit je regulator z tranzistoru a odporu:)

                        0 0
        • Pebe  

          můžu se zeptat, kde si narazil na těch 500 hodin?

          0 0
          • JJ  

            Tady: www.luxeonstar.com/item.php?… nevim teda jay je rozdil mezi Luxeon V a luxeon V Portable, ale zda se mi, ze bily maji v nabidce jen ten Portable. ALe i tak 500 hodin je dost, kdyz to porovnam s celkovym casem jizdy podle tachace za cely rok

            0 0
      • JJ  

        Jo a co ten peknej drzak na riditka? To byl vzdycky u bych bastlicich pokusu velky problem:)

        0 0
        • Pebe  

          ten jsem odšrouboval ze starý Sigmy Elipsoid a upravil díry v trubce podle něj… už jsem ho používal předtím na první 3W Luxeon

          0 0
    •  

      Máme rádi zvířata!

      0 0
  • martt

    Podla mna mas ten chladic velmi maly. Ja mam 1W luxeon a pri 350mA mi ovela vacsi chladic dost kuri. S teplotou vyrazne klesa svetelny tok, takze je lepsie to drzat chladne.

    Co to mas za cocku? Aky ma uhol vyzarovania? Je urcena na lambertian ziaric?

    Ja mam 1W lambertian www.conrad.de/goto.php?… a cocku 18 stupnov priemer 36 mm www.conrad.de/goto.php?… a zda sa mi to moc siroke.

    0 0
    • Pebe  

      tak teplotu jsem neměřil, ale prst na tom v pohodě udržim, což se o odporu nedá říct, je 2W a asi je to málo. Zase 5W je o dost větší tak nevim. čočku mám 10°, a sice tuhle www.gme.cz/index.php?… a luxeon www.gme.cz/index.php?…

      0 0
      • martt  

        Ja mam na spolocnom chladici s LEDkou aj tranzistor regulujuci prud. Ten spaluje tolko energie ako ten Tvoj odpor. Mozno je to chyba a mal som ho dat na samostatny chladic, jemu vyssie teploty nevadia. Tazko povedat co tam vlastne kuri, ci ledka alebo tranzistor. Na tom tranzistore je pri napati zdroja 5V ubytok napatia asi 1.5V*0.35A, teda asi pol wattu, to sa mi nezdalo nejak moc.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse