• mastihuba

    Chápu že ne každej je schopnej si přiznat levý ruce, ale co dělám blbě když foukám vidlu a ze 150 psi mi tam zůstane 20?

    bordel pod těsněním? špatně šroubuju? :) nebo co?

    Na poosmý když už jsem byl zoufalej, tak to skoro nesyyklo a jestli ušlo 5psi tak je to moc. A furt to dělám stejně.

    Máte nějakej návod k použití?

    Anketa: Ujde vám tlak?

    14x
    32%
    24x
    55%
    6x
    14%
    0x
    0%
    0 0
    • mastihuba  

      uteče mi to do 10PSI ale až třeba na druhej třetí pokus kdy to před tím vypustím úplně.

      0 0
    • aortacek  

      asi blbě šroubuješ, mám zkušenost že když to moc dotáhnu tak to nejde správně nafouknout, trochu povolím a jde to

      0 0
      • aortacek  

        ještě doplním u Reby jeto 5–10 u poz. u negativky asi 20–25

        0 0
        • MlokCZ  

          A můžeš mi říct, jak jsi zjistil kolik ti uteče? To totiž není žádným mě známým způsobem možné, ani při měření malým ručním manometrem, kde při měření nedojde k tak velkému úniku vzduchu (ale oproti malé velikosti negativky to je stále velký únik). U pumpy dojde ale vždy k velkému úniku při našroubování, musí se vyrovnat tlak v komoře a hadičce a objem hadičky je obzvlášť proti objemu komory dost velký.

          Ještě tak nejlepší odhad toho co uteče je podle toho, jak se přetlačí komory po nahuštění na stejný tlak.

          0 0
        • aortacek  

          u tlumiče 5–10, samozřejmě že až při novém přišroubování hadičky

          0 0
          • MlokCZ  

            Při dalším našroubování je to jasné (to uteče každému a ty hodnoty jsou u mě cca stejné), ale to není únik, který by tě měl zajímat (neovlivní skutečně nafoukaný tlak, který ukazuje pumpa při huštění a který tam zůstane).

            0 0
    • lubos  

      Si dej do koncovky pumpy tesneni a mas po problemu. Dalsi reseni je malinko upilovat z cudlika ventilu.

      0 0
      • mastihuba  

        máš na mysli nějaký silnější než je oryginál?

        0 0
        • lubos  

          No proste rozdelas tu koncovku, narves tam dalsi o-krouzek (takovy co se prodava do vodovnich baterii) a das dohromady. Se tim oddali o kousek moment zatlaceni autoventilku, a nenastane pak to, ze autoventilek je otevreny a zaroven uz netesni ani zavit hlavy pumpy, ktery sroubujes na ventilek. Tohle mi myslim jednou poradil kovar, tak mu patri dik. Ono i pak utece vzduch, ale jenom ten co je v prostoru ventilku. Tak 5psi to byva, se mi zda, dle mereni pumpy.

          0 0
          • martt  

            Ja to mam tiez tak spravene. Pokial som nemal to druhe tesnenie utiekla pri vysroubovavani kludne aj polovica tlaku.

            0 0
    • MlokCZ  

      U mojí pumpy neuteče vůbec nic (tedy nic pozorovatelnýho).

      Pokud je pumpa dobře navržená, tak při odšroubování těsní ještě několik plných otoček po té, co přestane být stlačený autoventil (tzn. když už je uzavřený a nemůže nic utíkat).

      0 0
      • Pebe  

        taky nic ;-)

        0 0
      • mastihuba  

        no já mám tudle a to co píšeš asi splňuje jen na některých závitech.

        0 0
        • vili  

          no tak tu samou sem mel pujcenou od kamosa a na marusce neuteklo vubec nic.

          0 0
        • MlokCZ  

          S tím souhlas, může se to u některých pumpiček na různých závitech lišit, i když na té mojí, aby došlo k úniku by musel pojistný čudlík autoventilku vystupovat nad rovinu konce závitu a to snad nemůže být nikdy, to by při nasazení ochrané čepičky ta čepička vypustila všechen vzduch :-)

          Na druhou stranu při tak velkém zapuštní toho trnu, který uvolní ten čudl autoventilku, co má moje pumpička se mi může stát, že při extra krátkém závitu a nebo při extra zapuštěném čudlíku autoventilku na tlumiči/vidlici nedojde k zmáčknutí toho čudlíku vůbec a nebude možný to nafouknout (teda bude, ale bude se muset při každém šťouchu přetlačovat autoventilek a bude to blbě ukazovat tlaky).

          0 0
        • Kynio  

          tuhle mám a neuteče skoro nic. Max do 5 psi, ale to málo kdy..

          0 0
      • lubos  

        Jo, je to pumpou, nekdy je to i ventilkem.

        0 0
    • rock  

      Mám stejný problém. Svádím to na dosluhující pumpu :-( (začala se tak projevovat po 3–4 letech). Uvažuji o tom, že vyhodím tu Authorku, co mám doma a pořídím třeba tohle eshop.bikezone­.cz/index.php?swit­ch=detail&id=1219&k­at=650&trideni=ID_KAT&po­cet=10

      0 0
    • RUMcajs  

      Smarja ty mas starosti. Narvi tam vic a pak upoustej pomalinku nehtem, nebo sirkou. Az to bude nastavene tak, jak ti to bude vyhovotat, tak upousteni nech.

      Pres dva roky jsem to praktikoval pomoci slahounkove hadicku u M MX Comp ETA a spokojenost.

      0 0
      • lubos  

        Jo, jenomze u MX Comp ETA moc nezalezi, jestli to nemas uplne presne. Ale jinde to muze byt docela zasadni vec. Co tedy nic moc :( Treba u moji maratonky 5 psi zmenilo chod vidlice uplne zasadne :)

        0 0
      • mastihuba  

        jo a ten manometr je tam jenom proto abys věděl, že tam máš vo 50víc než potřebuješ :) dík za radu.

        0 0
      • Martinson  

        Mám MX comp 04 a když jsem to foukal takhle chytře od oka tak vidle chodila divně. Je problém trefit od oka stejnej tlak v obou nohách. Za krvavý peníze jsem koupil pumpu Manitou na SPV, přesně nafouknu a chod vidle se zdá lepší. K upouštění – něco trošku sykne ale z vidle si myslím moc neufoukne.

        0 0
      • MlokCZ  

        Bez přesné kontroly je to u dualairů téměř nemožné v rozumném času nastavit. Nafouknu odhadem obě komory a teď budu mít moc velký sag a teď co? Mám jen malý tlak v pozitivce a nebo nadruhou stranu tam může být tlak moc velký s tím, že v negativce je ještě větší. Prostě bych to ke spokojenosti nenastavil snad nikdy a když už bych to měl nastavené a dal třeba vyměnit olej, tak bych moh zas nastavovat znovu. A to opravdu nemám zapotřebí.

        0 0
    • MartinXC  

      No jak na čem a jak s kterou pumpou (jsou různé délky připojovací hadice).

      Rozdíl tlaku na manometru v psi při pumpování a po opětovném připojení (jak to nejčastěji vnímám):

      Vidle dlouhá krátká SID pozit 12–15 8–10 SID negat 15–25 10–15 F100, Float 7–10 5–7 36talas 2–3 1–2 DHXair 12–15 7–10

      Platí za předpokladu, že při odpojení proběhne napřed kratičké syknutí (zavření ventilu ve vidli) a pak delší (vypuštění tlaku z hadičky).

      Má ta vidle jednu nebo víc komor, které se přepouští ? U Talase jsem zjistil, že najednou tlak leze hrozně nahoru (150psi). tak odpojím, připojím znovu a jsem třeba na 35psi… víc komor. Ale taky vadný těsnící kroužek na hadičce udělá svoje.

      0 0
    • Lone1  

      Pumpička,kterou používáš,se jmenuje „Snake“.Bohužel,ta fotka je tak nešťastná,že není vidět tu koncovku na hadičce.V podstatě existují dva systémy koncovek.Ten první,našroubuješ koncovku na ventilek a o nic se nestaráš.Koncovka sama otevře a zavře ventilek.Druhý systém,má koncovku ze dvou částí. Nejprve našroubuješ převlečnou matku na závit víčka,poté otáčíš celou pumpičkou.Tím se ti začne otevírat ventilek.Nafoukáš požadovaný tlak a další postup je OPAČNÝ.Vyšroubuješ celou pumpičku,ventilek se zavře.Samozřejmě si převlečnou matku musíš přidržovat.Poté vyšroubuješ samotnou převlečnou matku.Jediné,co ti může ufouknout,je obsah vzduchu z hadičky.Dej vědět,jestli se ti to povedlo.

      0 0
      • Luma  

        Já mám trochu jiný systém,našroubuješ na ventilek malou páčkou ho otevřeš,nafoukáš páčku dáš nahoru a v klidu vyšroubuješ z ventilku(unik minimální)

        0 0
    • mastihuba  

      Tak včera jsem to zkusil znova a resume je takový.

      1. Měl jsem asi pod těsněním nějakej bordel.
      2. Moc jsem utahoval tu koncovku.

      Když utáhnu koncovku jen do nástupu tlaku do pumpičky ani o chlup víc, tak to nahustím přesně jak potřebuju.
      Známýmu co jsem foukal vidlu celkem znatelně přesahoval ventilek přes okraj závitu, tak proto se mi to dycky při velkým dotažení vypustilo celý. Poslední pokus kdy se mi to zadařilo jsem tu pumpu měl k ventilku podstatně míň přitaženou.

      Dík všem za poznatky.

      0 0
    • mastihuba  

      pro zajimavost videa z loňské sázavy

      http://www.youtube.com/watch…

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
      • Kynio  

        fakt to patří sem? :))

        0 0
        • mastihuba  

          do svýho vlákna si budu dávat co chcu i kdyby to sem tisíckrát nepatřilo. :D

          0 0
      • nox159  

        zajimave videa ale u toho nastaveni vidlic v tom druhem pripade to zehli paradne ale jak najede do vetsiho terenu tak bude tlouct o dorazy ( vidlice bude porad zasunuta – myslim ze v nekterych pripadech se vracet jiste nestihne )

        nebo se pletu? pro takovy test co je tady zobrazen je super mene nafoukana linearni vidlice ale plati to same i pri ostrejsi jizde v terenu? ma tam ta linearni vidlice vyhodu?

        0 0
        • mastihuba  

          no tady se spíš řešilo kdy se ti vrátí kolo za překážku zpět na zem do kontaktu s povrchem cesty.

          0 0
        • MlokCZ  

          Ne nebude, přestavuješ si to moc jednoduše.

          Tak třeba jeden příklad. Méně nafoukaná vidlice s lineárním průběh a vedle toho druhá, která bude mít progresivní třeba poslední 1/4–1/3 zdvihu. Obě dvě mohou mít v takovém případě klidně totožný průběh v prvních dvou třetinách zdvihu a tedy na těch překážkách se chovat stejně.

          Samozřejmě další rozhodující faktor bude tlumení.

          Výhodou je vždy taková vidlice, která nejvíce sedí stylu jízdy daného jezdce a tomu co jezdí.

          0 0
          • nox159  

            mas nekde krivku toho jak chodi anthemx ?

            je mozne aby byl konec zdvihu degresivni? respektive nemas tip na nejaky tlumic ktery by se choval stejne jak ten fox RP 23 jen konec by byl proste progresivnejsi?

            vim ze u toho mojeho tlumice potrebujes znat i „vnitrni nasdaveni“… to bych zjistil

            0 0
            • MlokCZ  

              Se podívej do Linkage, je volně ke stažení demo verze a přístup do DB taky.

              Dohromady s tlumičem degresivní určitě není. Pokud máš standarní komoru, tak pořád jde komora zmenšit úpravou, třeba se poptej v Bikelive. Vnitřní nastavení se týká tlumení, které tohle ovlivňuje jen málo.

              0 0
              • nox159  

                uprimne se v tom zatim hovno vyznam tak proto se ptam tebe ;-)

                0 0
      • mxv  

        Co to je za zvejkovaci vidlu na prvnim videu druhy bajk?

        0 0
      • jIrI___  

        Víc videí by nebylo? Vypadá to přinejmenším zajímavě.

        0 0
          • PatrikL  

            totem mal aký ståpik, 1.5" alebo 1 1/8"?

            0 0
          • baboon  

            No musim říct, že Storm to „požral“ snad ještě o fous líp než Totem, a to zkroucení na poslední cihle by podle mě měl i Totem, ale jezdec mu přecejen o trošku víc pomohl tělem (teda podle mého zraku.:) A celkově je to asi velmi závislé na nastaveném odskoku, ale videa jsou super..Škoda že na to nemám kameru, zajímalo by mě, jak by chodil muj Durolux..:)

            0 0
          • baboon  

            No musim říct, že Storm to „požral“ snad ještě o fous líp než Totem, a to zkroucení na poslední cihle by podle mě měl i Totem, ale jezdec mu přecejen o trošku víc pomohl tělem (teda podle mého zraku.:) A celkově je to asi velmi závislé na nastaveném odskoku, ale videa jsou super..Škoda že na to nemám kameru, zajímalo by mě, jak by chodil muj Durolux..:)

            0 0
            • mr.antik  

              durolux nemá HS expanzi, takže asi nic moc. Jedině že by se ukázalo, že je takhle fíčura k ničemu :-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.